Restaurant de Liefde

Philip Gastelaarsstraat 5A 6981 BH Doesburg Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant de Liefde

Mooi fuchsia is niet lelijk; en dat kan restaurant De Liefde in Doesburg beamen. Op het menu staan gerechten als Adonis (gebakken zeeduivel met spek) of Aphrodite's scharrel (brommerige hoenderfilet met paddenstoelen-mousse). Perfect voor een date; met benamingen als deze is de toon gezet. Hopelijk eindig je de avond samen smoorverliefd. En anders is daar altijd nog het gelijknamig toetje: romige hangop met vers fruit.

Meer informatie over restaurant Restaurant de Liefde

• : Gratis parkeren in de buurt, parkeerplaats & betaald parkeren in de buurt

Maandag en dinsdag gesloten
Woensdag t/m zondag
- Lunch vanaf 12:00

Jouw recensie over het restaurant Restaurant de Liefde

Minke V.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
We hadden een arrangement geboekt voorafgaand aan een concert. Het eten stond pas twee uur later op tafel, nadat we hadden nagevraagd waar het bleef. Hierop werden we uiterst onvriendelijk behandeld en belachelijk gemaakt tegenover zijn collega's. Na drie minuten kregen we half rauw eten op een bord gekwakt. Wij zijn erg teleurgesteld in de bediening en het eten.
Erik Z.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Vanavond 2de kerstdag 2017 met mijn moeder gegeten bij dit restaurant. Zowel de bediening als het eten waren voortreffelijk. Zeer aan te bevelen!
Frits L.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2017
goed ontvangen, fijne aardige en attente bediening, zeer leuk en enthousiast wijnverhaal van de eigenaar en erglekker gegeten met bijpassende wijnen
Storm R.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Wat een bijzonder restaurant met een geweldig uitgebreid vegetarisch menu. En hele prettige aardige mensen. Ik gun ze elke dag een volle bezetting toe!
Sandra D.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2017
Tijdens ons weekendje Doesburg bij "De Liefde" uitgekomen. Menukaart met leuke verassende gerechten die je niet overal vind. Gekozen voor een soepje vooraf en eend en zeeduivel als hoofd. Er werd netjes gevraagd of we bekend waren met zeeduivel, nee daarom nemen we het, toen werd uitgelegd dat het een stevige vis is.
De voor en hoofdgerechten waren heerlijk. Het toetje, vooral de hangop viel een beetje tegen, mede door de slagroom en poedersuiker. Verder fijne sfeer en mooie zaak, alleen als je geen wijn drinkt iets minder aandacht. Maar dat komt denk ik door enthousiasme van de wijnadviseur.
ROELOF L.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Voor het eerst gedineerd in rest. "De Liefde". Het was het meer dan waard.
Het eten was zeer goed. We hebben o.a. mosterdvissoep, gebakken makreel met een Italiaanse saus, gebakken victoriabaars op een bedje van spinazie met een saus van garam masala gegeten. Al deze gerechten waren heerlijk van smaak.
De grootste beleving deze avond was vinoloog/sommelier Ben. Hij verwende ons met fantastische wijnen die bij de gerechten pasten en waarbij de smaakpapillen iedere keer weer opnieuw geprikkeld werden, zodat de smaken van het eten weer helemaal tot zijn recht kwamen.
Bijv. bij de mosterdvissoep een witte port. Ik was sceptisch maar dit paste heel goed bij elkaar.
Maar het meest bijzondere is de passie van Ben voor wijnen en hoe hij deze serveerde aan onze tafel.
Bij iedere wijn gaf hij een kort verhaal. Het was een feest om aan te horen.
Nog niet eerder zo'n fantastische sommelier meegemaakt die met zoveel passie de wijnen presenteerde.
Deze man snapt hoe je mensen kunt verwennen bij een avondje uit. Top, diepe buiging voor deze vinoloog/gastheer.
Prijs/kwaliteit was prima in orde.
Als we weer een keer in Doesburg komen dan gaan we zeker dineren in "De Liefde".
desteeg1952 .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2017
Hier kan je prima eten voor een goed prijs .
Je kan er gezellig zitten in een leuke inrichting ,en de bediening is top.
Kom hier graag terug op deze mooie lokatie in Doesburg.
Kan dit restaurant De Liefde van harte aanbevelen.
marion H.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2017
Wij zijn met 3 koppels afgelopen zaterdag hier wezen eten en wederom was het voortreffelijk.
Een zeer hartelijke ontvangst met inname van de jassen die zorgvuldig achterin de zaak worden gehangen.
Je merkt dat het een familiebedrijf is, ze werken vol passie en dat de sommelier wat te enthousiast overkomt ,laten we blij zijn dat er ook nog enthousiaste mensen rondlopen.
En.. je hoeft toch geen dure wijn te nemen? Bij een huiswijn is deze man net zo enthousiast.

Een kleine opmerking, bereken voor een karaf kraanwater geen E1,50 als er zoveel wijn en bier wordt gedronken, dat hoort er m.i. gewoon bij.
En het nagerecht wat je met 2 personen moet nemen vond ik erg magertjes voor de prijs van E19,95.
Verander de naam van het restaurant in: Met Liefde, dat komt nog beter tot zijn recht.
Joleen G.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Heerlijk gegeten, het menu van de chef met wijnarrangement. Dat laatste geeft echt wat extra's: zowel de gerechten als de wijnen worden door de combinatie naar een hoger plan getild. Hartelijke bediening, fijne sfeer, een heerlijke plek in een prachtig klein stadje!
Raphael00001 D.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2017
Tja... Sorry, maar dit 'restaurant' verdient absoluut geen pluim. Het eten was redelijk (hoor), de ontvangst ook wel oke... maar die hinderlijke kerel die je poogt een wijnarrangement aan te smeren (voor veel te veel geld)... zeeeeer hinderlijk. En dan, als je besluit om geen gebruik te maken van het al te dure wijnarrangement, dan word je volslagen genegeerd. Rare man, overigens. Maar afgezien daarvan: niet voor herhaling vatbaar.
Marieke H.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Afgelopen zaterdag met mijn man hier wezen eten. We hebben een 5 gangen diner genuttigd, inclusief amuse.

We werden netjes welkom geheten in het restaurant en begeleid naar onze tafel. De bediening was ontzettend aardig en helemaal niet opdringerig.

We hadden een tafeltje áan het raam. Het was prettig dat de tafeltjes wat verder uit elkaar staan, zodat je niet zoveel geluid om je heen hebt en je gezellig met je eigen gezelschap kan kletsen.

Het eten was voortreffelijk. Zowel de vlees als de visgerechten.
Daarbij hebben we een heerlijke huiswijn gedronken, waarbij er niet werd gepusht om een andere wij nemen.
De bediening kwam meerdere malen vragen of het eten naar wens was en of ze nog iets voor ons konden betekenen.

Wij komen hier zeker nog eens terug!
Loek V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Met twee personen gegeten in het restaurant. Werden het restaurant letterlijk binnen gepraat door de vinoloog van het restaurant. Dit kwam wel wat opdringerig over. Heerlijke gerechten met een mooi verhaal van de vinoloog over de wijnen bij de gerechten. Af en toe zijn de praatjes een beetje over de top. De bediening is vriendelijk maar wel wat afstandelijk. Het warme gevoel dat restaurant De Liefde pretendeerde te geven komt niet helemaal over. Goed geprijsde gerechten, dure wijnen.
Kees V.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Dit restaurant heeft een prachtige menukaart, inclusief een ruime keuze aan vegetarische gerechten naast vis, vlees en wild. Daarnaast een uitstekend wijnassortiment, aanbevolen door een kundige sommelier. Tijd tussen de gangen was prima, niet te kort en niet te lang. Dit is absoluut een aanrader voor een heerlijk diner! We waren er nu voor de derde keer en zijn nog steeds even enthousiast ... De complimenten aan kok en staf!
R V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
1e kerstdag gegeten, jammer dat er binnenkomst niemand je opvangt en als je dan doorloopt naar de bas gezegd wordt dat het druk is....
Misschien een idee om met deze dagen een gastvrouw in te huren.
Het eten was " nadat mijn vrouw eerst het verkeerde gerecht had gekrgen " daarintegen prima, de wijn heerlijk maar vrij prijzig €12,50 per glas????. Restaurant beetje gedateerd qua inrichting, al met al niet zo,n goed gevoel aan over gehouden.
Aarjanenbee .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Wij kwamen vrij laat aan in Doesburg en keken buiten naar de menukaart van De Liefde. Op dat moment zwaaide de deur open en de eigenaar overtuigde ons dat we bij hem heerlijk konden eten.
Dat was zeker het geval. De liefde heeft een mooie kaart. Vrijwel meteen kregen we een amuse.
Wij vielen voor de vegetarische gerechten. We namen de mix (staat aanbevolen op de kaart en bevat allerlei kleine vegetarische hapjes) en de spinazierol. Beiden prachtig opgediend niet alleen qua vorm maar ook qua kleur en absoluut anders dan anders.
Toe namen we de hangop met vers fruit en de mousse van doesburgse mosterd en kaneel. Een erg leuke verwijzing naar Doesburg als mosterdstad. We kregen de garantie dat als we de mousse evt. niet lekker zouden vinden we iets anders kregen. Op die voorwaarde durfde ik het wel aan. En inderdaad niet iedereen zal er voor vallen. Maar, ik vond het erg lekker: pittig en toch zacht.
De bediening was bijzonder attent. Regelmatig werd gevraagd of het ons beviel en of we voldoende hadden. Een enorm verschil met het 'sterrenrestaurant' waar we de dag ervoor waren. BIj de Liefde troffen we mensen met liefde voor het vak en plezier om het gasten naar de zin te maken. We komen zeker terug wanneer we weer eens in Doesburg zijn.
Ivo W.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Vrjdag 7 oktober hier gegeten met de familie i.v.m. verjaardag/bruiloft. Zeer attent personeel, bekwaam en enthousiast. Heerlijk gegeten en fantastische begeleidende wijnen gedronken op advies. Sommige waren wel aan de prijs, maar door de combinatie met het lekkere eten, snel vergeten. Op initiatief een 'liefdeswijn' aangeboden aan het 'bruidspaar'. Wij komen zeker terug!
janbv .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
I.v.m. diverse allergieën eet ik niet graag in een restaurant dat ik niet ken. Zondagavond 4 september kwamen mijn vrouw min of meer per ongeluk terecht in restaurant De Liefde in Doesburg en dat werd een bijzondere ervaring. De prettige ontvangst en de gevarieerde menulijst gaven ons al moed. Ik kreeg helder advies; een afwijking van de lijst bleek géén probleem. Maar de grootste verrassing kwam toen de gerechten werden opgediend: heerlijk! We hebben genoten - niet het minst van de mooie Franse huiswijn. Kennelijk werken bij De Liefde werken mensen met liefde voor hun vak en een goede neus! Aanbevolen!
gertjanvandriel .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Wat een heerlijke avond hadden wij hier! In een gezellig druk restaurant konden we aan een tafeltje genieten van elkaars aanwezigheid, werden we enthousiast geholpen en hebben we erg lekker gegeten (mosterdsoep mocht niet ontbreken) en een wijntje gedronken natuurlijk! Een aanrader voor wie liefdevol wil genieten. Janneke en Gertjan
Joopgoos1 .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Waanzinnig lekkere gerechten worden er geserveerd. Het restaurant heeft ook een vinoloog, die met een aanstekelijke passie zijn wijnen presenteert en met de voorgeschotelde top gerechten combineert. Kortom, was je nog niet verliefd, dan ben je dat zeker na een avond dineren bij "De Liefde". De gastdames en -heren zijn uiterst vriendelijk en belangstellend. De gasten staan in alles centraal en worden op een voetstuk geplaatst. Topklasse!
Connie T.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Genoten van een heel goed 5 gangen diner, waarbij we alleen het tussengerecht ietsje minder vonden. De grootte van de porties was perfect, het werd met een goede tijd ertussen opgediend. Alleen al voor de mosterdvissoep zouden we al terugkomen! Daarnaast goede aanbevelingen van passende wijnen door een enthousiaste vinoloog. De wijnen hebben ons echt verrast.
Al met al een heerlijke avond gehad!