Restaurant de Liefde

Philip Gastelaarsstraat 5A 6981 BH Doesburg Nederland Kaart

Over restaurant Restaurant de Liefde

Mooi fuchsia is niet lelijk; en dat kan restaurant De Liefde in Doesburg beamen. Op het menu staan gerechten als Adonis (gebakken zeeduivel met spek) of Aphrodite's scharrel (brommerige hoenderfilet met paddenstoelen-mousse). Perfect voor een date; met benamingen als deze is de toon gezet. Hopelijk eindig je de avond samen smoorverliefd. En anders is daar altijd nog het gelijknamig toetje: romige hangop met vers fruit.

Meer informatie over restaurant Restaurant de Liefde

• : Gratis parkeren in de buurt, parkeerplaats & betaald parkeren in de buurt

Maandag en dinsdag gesloten
Woensdag t/m zondag
- Lunch vanaf 12:00

• Af te huren , Bar , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Aarjanenbee .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Wij kwamen vrij laat aan in Doesburg en keken buiten naar de menukaart van De Liefde. Op dat moment zwaaide de deur open en de eigenaar overtuigde ons dat we bij hem heerlijk konden eten.
Dat was zeker het geval. De liefde heeft een mooie kaart. Vrijwel meteen kregen we een amuse.
Wij vielen voor de vegetarische gerechten. We namen de mix (staat aanbevolen op de kaart en bevat allerlei kleine vegetarische hapjes) en de spinazierol. Beiden prachtig opgediend niet alleen qua vorm maar ook qua kleur en absoluut anders dan anders.
Toe namen we de hangop met vers fruit en de mousse van doesburgse mosterd en kaneel. Een erg leuke verwijzing naar Doesburg als mosterdstad. We kregen de garantie dat als we de mousse evt. niet lekker zouden vinden we iets anders kregen. Op die voorwaarde durfde ik het wel aan. En inderdaad niet iedereen zal er voor vallen. Maar, ik vond het erg lekker: pittig en toch zacht.
De bediening was bijzonder attent. Regelmatig werd gevraagd of het ons beviel en of we voldoende hadden. Een enorm verschil met het 'sterrenrestaurant' waar we de dag ervoor waren. BIj de Liefde troffen we mensen met liefde voor het vak en plezier om het gasten naar de zin te maken. We komen zeker terug wanneer we weer eens in Doesburg zijn.
LaBlanche .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Vrjdag 7 oktober hier gegeten met de familie i.v.m. verjaardag/bruiloft. Zeer attent personeel, bekwaam en enthousiast. Heerlijk gegeten en fantastische begeleidende wijnen gedronken op advies. Sommige waren wel aan de prijs, maar door de combinatie met het lekkere eten, snel vergeten. Op initiatief een 'liefdeswijn' aangeboden aan het 'bruidspaar'. Wij komen zeker terug!
Janbv .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
I.v.m. diverse allergieën eet ik niet graag in een restaurant dat ik niet ken. Zondagavond 4 september kwamen mijn vrouw min of meer per ongeluk terecht in restaurant De Liefde in Doesburg en dat werd een bijzondere ervaring. De prettige ontvangst en de gevarieerde menulijst gaven ons al moed. Ik kreeg helder advies; een afwijking van de lijst bleek géén probleem. Maar de grootste verrassing kwam toen de gerechten werden opgediend: heerlijk! We hebben genoten - niet het minst van de mooie Franse huiswijn. Kennelijk werken bij De Liefde werken mensen met liefde voor hun vak en een goede neus! Aanbevolen!
Gertjanvandriel .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Wat een heerlijke avond hadden wij hier! In een gezellig druk restaurant konden we aan een tafeltje genieten van elkaars aanwezigheid, werden we enthousiast geholpen en hebben we erg lekker gegeten (mosterdsoep mocht niet ontbreken) en een wijntje gedronken natuurlijk! Een aanrader voor wie liefdevol wil genieten. Janneke en Gertjan
Joopgoos1 .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Waanzinnig lekkere gerechten worden er geserveerd. Het restaurant heeft ook een vinoloog, die met een aanstekelijke passie zijn wijnen presenteert en met de voorgeschotelde top gerechten combineert. Kortom, was je nog niet verliefd, dan ben je dat zeker na een avond dineren bij "De Liefde". De gastdames en -heren zijn uiterst vriendelijk en belangstellend. De gasten staan in alles centraal en worden op een voetstuk geplaatst. Topklasse!
Connie T.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Genoten van een heel goed 5 gangen diner, waarbij we alleen het tussengerecht ietsje minder vonden. De grootte van de porties was perfect, het werd met een goede tijd ertussen opgediend. Alleen al voor de mosterdvissoep zouden we al terugkomen! Daarnaast goede aanbevelingen van passende wijnen door een enthousiaste vinoloog. De wijnen hebben ons echt verrast.
Al met al een heerlijke avond gehad!
Evelien R.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Zaterdag een 5-gangen diner bij restaurant de liefde gegeten. Bij binnenkomst kregen we direct een verhaal van ongeveer van de sommelier dat hij in het restaurant 'te gast' was (terwijl hij gewoon op de site vermeld staat) en daarbij een heel betoog waarom we voor het wijnarrangement moesten kiezen. Met 35 euro vonden wij dit toch wat aan de dure kant en wij besloten hier dan ook van af te zien. Vanaf dat moment veranderde meteen de houding van het bedienend personeel en hadden wij het gevoel niet meer welkom te zijn. De amuse en eerste drie gangen werden binnen een uur geserveerd en vervolgens werden wij aan ons lot overgelaten terwijl we 50 minuten op het hoofdgerecht wachtten en daarna nog 50 minuten op het dessert. Ook de prijzen waren niet om over naar huis te schrijven; voor een slecht getapte Grimbergen dubbel (die voor meer dan de helft uit schuim bestond) moesten wij maar liefst 5,50 neertellen. Het eten was verder wel prima. De zeebaars bij het hoofdgerecht was sappig, maar de saus was te overheersend (en waarom laat je in vredesnaam het vel op de vis zitten als deze niet krokant is?). De gamba's kon ik denk ik laten stuiteren, maar de mosterdsoep was wel heel lekker.
Ik vond restaurant de liefde een plek waar ze zichzelf veel te belangrijk vinden en ze wel eens met hun beide voeten op de grond mogen landen. Dat ze nu geen 1 voor service hebben gekregen is geheel te danken aan een aardig meisje in de bediening, dat goed haar werk deed.
Jos S.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Restaurant de Liefde maakt zijn naam meer dan waar. Hier werken mensen met liefde voor het vak, die alles in het werk stellen om hun gasten te verwennen. Wij kozen voor het verrassingsmenu, waarbij de Sommelier geweldig mooie wijnen verzorgde en liet zien dat hij zijn vak verstond. Vooral de combinatie van witte port met de Doesburgse mosterdsoep was een openbaring. Restaurant de Liefde is, kijkend naar alle andere gerechten op de kaart zeker een tweede bezoek waard.
EllenDuiven .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Op Eerste Paasdag jl. gereserveerd voor een high tea de luxe bij Restaurant de Liefde in Doesburg. Over het diner bij dit restaurant kan ik niet oordelen, maar de high tea is geen aanrader.

Er was voldoende, maar -in mijn ogen- niet van hoogstaande kwaliteit. Ik had niet het idee dat er veel dingen zelf/vers gemaakt waren en sommige dingen waren echt niet lekker. En dat voor een prijs van € 19,50 per persoon. Je mocht onbeperkt bijbestellen: het feit dat wij -als liefhebbers van lekker eten- niets hebben bijbesteld zegt genoeg.

Helaas, de prijs/kwaliteit verhouding is niet oké.
Monika V.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Mosterdsoep uit Doesburg is een aanrader en een prijswinnaar! Wij hebben bij elke gang een passende wijn geserveerd gekregen waarover met kennis en liefde werd geadviseerd en ook naar onze smaak passend bij de persoon. We voelden ons speciaal en welkom en we hebben heerlijk gegeten op onze trouwdag met het gezin.
Slaag .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Wij hebben met 4 personen voor het eerst in dit restaurant gegeten.
De ligging is prachtig, middenin het (rustige) historische centrum van Doesburg.
De ambiance binnen is warm en gezellig, aangenaam. De stoelen zijn voortreffelijk.
Wij maakten gebruik van Groupon, 95 euro voor 4 pers. 5-gangen verrassingsdiner. Daarnaast kozen we voor het wijnarrangement (35 euro pp).
Het eten was heel goed, zowel de vis- als vleesgerechten. De wijnen waren bijzonder, heerlijk en combineerden voortreffelijk bij de gerechten. Vooral de Portugese wijn bij de mosterdsoep en de Californische Cabernet Sauvignon ("met kruidnageltje") bij de kalfssucade waren toppers.
De bediening was prima, de vinoloog deskundig en (soms iets te) enthousiast en de gerechten werden wat ons betreft in een uitstekend tempo geserveerd (totale duur: ruim 3 uur).
Al met al een hele fijne avond.
Liefste .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Wij kozen voor het verrassingsmenu Liefdesproeverij. (Vlees en vis) Dit werd prachtig opgemaakt en met een korte uitleg geserveerd. Daarbij hebben wij ons laten adviseren door Ben, de vinoloog, over de daarbij horende wijnen.
Dit werd met veel enthousiasme gedaan. Door zijn gepassioneerde uitleg konden wij nog meer genieten van de heerlijke wijnen. Kortom een bijzondere avond in een bijzonder restaurant waar men met passie de gasten laat genieten.
Jacqb .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Een vijfgangendiner via Groupon. Verrassingsdiner. Keuze vlees vis vegetarisch geldt voor alkes, dus geen keuze mogelijk om voor- en hoofdgerecht af te wisselen.
Gerechten waren, buiten het hoofdgerecht, lekker. Buitengewoon vervelend was de opdringerige vinoloog. Een Smaakbeschrijving vol superlatieven die opgedrongen werd ipv een beschrijving vd feitelijke wijn die ook zou volstaan.
Binnen twee uur was het vijfgangendiner klaar. Op onze vraag of het altijd zo snel ging kwam geen duidelijk antwoord. Neem je het menu en het wijnarrangement, dan ben je voor een 'avondje verwennerij' (dat zijn hun woorden) 175 euro kwijt voor twee personen. Dat is het niet waard. Dus: niet gaan.
SGerritse .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Leuk restaurant. Met name de vinoloog met uitleg over de diverse wijnen is een toegevoegde waarde.
Het eten is ook zeker boven gemiddeld.
Absoluut de moeite waard om een keer te bezoeken.
Hanneke H.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Geweldig lekker gegeten op Valentijnsdag, gepassioneerde mensen met liefde voor het vak, zeer deskundig en gastvrij. Komen zeker terug
Karen S.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Via de groupon de ‘Zoen van de chef’ (een 5-gangen menu met amuse) gekocht en deze hier gisteren ter ere van onze trouwdag genuttigd.

Het eten was erg smakelijk en deels verassend (op voorhand gaven we aan dat ik voor de vis zou gaan en mijn man voor het vlees). Omdat wij beide niet drinken hebben we een wijn arrangement afgeslagen dus over wijn-spijs combinaties kan ik weinig zeggen. Het 5-gangen 'verassings'menu met amuse was erg smakelijk en deels verassend. Hoewel niet alle gangen onze 'smaak voorkeur' had werden ze grotendeels wel mooi en 'aantrekkelijk' gepresenteerd (vooral de eerste gang en het hoofdgerecht sprongen er als echte 'schilderijtjes' uit).

De service en het personeel was erg attent. Bij binnenkomst werd aangeboden om de jassen aan te nemen (dat was erg netjes, zien wij niet vaak meer). Nadat we wat te drinken besteld hadden stond vrij vlot de vinoloog aan tafel die begon over het wijnarragement. Je kon wel merken dat de gastheer hierover heel enthousiast is/ een beduidende passie uitdraagt voor het vak van vinoloog maar naar onze mening mag dat iets minder overdreven/ uitgebreid gebracht worden. Aangezien wij allebei niet (kunnen) drinken hebben we dit afgeslagen. Wat vervolgens wel netjes was, was dat de vinoloog later nog even terug kwam en een specifieke druivensap als alternatief aanbood. Ook degene die het eten uitserveerde kwam duidelijk vertellen wat er op het bord lag, netjes. Wat wij daarbij een beetje opdringerig vonden was dat er te vaak iemand kan vragen of het naar wens was en smaakte/ gesmaakt had.

De ambiance vond ik netjes en geheel passend in het thema/ de naam “De Liefde” door de rode kleuren en de 'romantische' decoraties. Tevens is het restaurant aardig rolstoeltoegankelijk; relatief eenvoudige entree en het personeel biedt een helpende hand met het kleine drempeltje, in het restaurant is het goed begaanbaar met de rolstoel en ook de toiletruimte is met de rolstoel eenvoudig bereikbaar. De tafeltjes verschillen qua vorm/ stijl wat ze niet allemaal even makkelijk rolstoel onderrijdbaar maakt (maar daarin zijn ze wel bereid om mee te denken). Het ontbreken van een invalidentoilet is dan een minpuntje.

Al met al een leuk romantisch restaurant maar toch niet geheel 'passend' bij onze voorkeur (je 'voelt' dat het een restaurant is dat draait op de goede wijn-spijs combinaties en doordat wij hier geen gebruik van gemaakt hebben was het etentje niet zo speciaal)
Mabel A.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Gisteravond heb ik met drie vrienden hier gegeten via de Social Deal bon van 27,50 euro p.p. Daarvoor kregen we een 5 gangen proefmenu.

Over het eten kan ik echt niets opmerken. Alles was met liefde klaargemaakt én lekker. Ik was vooral erg weg van de zalmbonbon, de mosterdvissoep (een aanrader!) en het hoofdgerecht (vlees: sukade en eend) was bijzonder lekker. Wel vond ik de grote hoeveelheid koude geraspte worteltjes erbij, een beetje smakeloos. Het toetje, parfait van rozenblaadjes en vanille-ijs, vond ik zelf in het geheel te koud en lichtelijk eentonig. Maar voor 27,50 heb ik echt een goede en vullende maaltijd gehad. Chapeau!

Over de vinoloog ben ik (en mijn tafelgenoten) echter iets minder te spreken. Dat hij bij binnenkomst zeer enthousiast uitlegt dat er ook een wijnarrangement is, begrijp ik helemaal. Maar om daar later een tweede keer nogmaals op te wijzen & over door te gaan (ik kreeg het gevoel dat met een normale huiswijn vragen ik echt iets verkeerd deed, en sorry, ik vind eten echt belangrijker dan drank!), terwijl we allemaal duidelijk hadden aan te geven dat we dit niet wilden, vond ik iets te opdringerig. Een wijnarrangement van 35 euro p.p. bij een menu van 27,50, staat mijns inziens ook niet in verhouding. Bovendien kwamen wij hier eten via een bon, waar je uit zou kunnen opmaken dat wij (nu) wat minder wilden besteden. Wij hielden het dus gewoon bij glazen (huis)wijn.

Wat ik me pas later bedacht, is dat wij helemaal nooit een wijnkaart hebben gezien met de prijzen. En dat vind ik niet netjes. Je zou daar zelf niet om hoeven vragen. Uiteindelijk waren wij 43 euro kwijt voor 8 glazen wijn en 1 flesje tonic (en fooi). Dat is dus redelijk aan de prijs.

Ik begrijp heel goed dat een restaurant winst moet maken en dat het op deze manier aanpakken, hun business-model is. Toch denk ik dat je als gast een prettiger gevoel overhoudt als een en ander transparanter was geweest. Ik las namelijk pas vandaag andere recensies en blijkbaar ben ik niet de enige die vraagtekens zet bij deze aanpak.

Het decor van het restaurant is okee, wellicht een tikkeltje achterhaald.

Conclusie: Ik denk eerlijk gezegd dat de eigenaars ontzettend veel passie voor het vak hebben, maar wellicht iets over de top gaan middels het aanbieden van wijnarrangementen bij de (goedkope) menu's. Dus: wees helder over de prijzen van de wijn, pas het decor iets meer aan deze tijd aan, maar blijf vooral wel zo goed koken! Dan denk ik dat dit restaurant geen Social Deal of Groupon meer nodig heeft.

PS Buiten zag ik de menukaart voor het eten staan en voorgerechten kosten tussen de 6 en 9 euro, hoofdgerechten tussen de 20 en 30 euro en dat lijkt me heel erg schappelijk als de kwaliteit net als ons menu was.
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Bijzonder romantische sfeer met prettige bediening, tikje formeel maar passend bij de admosfeer. Wij hadden een wijn arrangement wat zeker is aan te bevelen, de vinoloog vertelde reuze enthousiast over zijn wijnen waardoor het water al in je mond loopt. De wijnen pasten stuk voor stuk bij de heerlijke en goede gerechten. Wij hebben een top avond gehad en heerlijk gegeten, wat het geld meer dan waard is.
Ingrid S.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2016
Superleuke avond afgelopen woensdag. Verrassend 5-gangenmenu gekregen. Het wijnarrangement was heel bijzonder, met name door het verhaal wat zo passievol gebracht werd door de gastheer... Zeker voor herhaling vatbaar!!
Bassie27 .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Gingen voor de naam de liefde naar duisburg
Leuke stad
Keuze gemaakt voor hun topper de mosterdsoep
Helaas de spekjes in de soep waren verbrand
Gemeld bij bediening kregen nieuwe soep helaas nu zonder de spekjes
Hoofdgerecht van ons was goed
Gerecht voor kinderen
Patat met sparen rips
Helaas de sparen ribs niet gaar vlees nog rood
Niet opgegeten
Gevraagd aan bediening als de kok dit zelf zou eten
Geen reacties op gehad
Sfeer is leuk
Jammer dat de kok z'n dag niet had
Wij zouden daar niet snel weer heen gaan