Restaurant de Landerij

Zwarteweg 6 2741 LC Waddinxveen Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant de Landerij

Een culinaire wandeling

Restaurant De Landerij ligt middenin de polder, met een groot terras aan het water. Een perfecte locatie om uit te rusten tijdens je tocht door het Groene Hart, wat voor weer het ook is. De Landerij houdt van internationale gerechten, met een lichte voorkeur voor de Franse keuken. De veelzijdige kaart maakt het kiezen er niet makkelijker op. Geen nood, bestel gewoon de ‘Wandeling door de polder’. Een heerlijke proeverij van verschillende voor- en hoofdgerechten, die je deelt met je tafelgenoten.

Meer informatie over restaurant Restaurant de Landerij

• : Gratis parkeren in de buurt & eigen parkeerplaats

Maandag en dinsdag besloten gezelschappen
Woensdag t/m zondag 11:00 - 23:59

9,2
Sofieke83 .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Vandaag met een vriendin wezen high teaen bij restaurant de Landerij. Eerst een etagère vol zoetige lekkernijen. Allemaal zelf gemaakt. Daarna een heerlijk soepje gehad met huisgemaakte sandwiches, dan nog een warm gerechtje met oosterse kip met sesam en als laatste nog een dessert. Erg lekker allemaal en niet zoals de standaard high tea, echt met een eigen twist eraan.
Ook werd er regelmatig gevraagd of wij nog meer thee wilden.
Zeker een aanrader.
Het was mooi weer dus we zaten op het terras en keken uit over de mooie omgeving.
Annemieke A.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Een tijdje geleden hier een drankje gedaan op het terras. Dit was al erg lekker. Rustige omgeving waar je lekker kan zitten genieten. gister uit eten geweest. Het was geweldig. Heerlijk eten. Bij de gerechten die geserveerd worden krijg je een uitgebreid verhaal wat het is. De langzaam gegaarde kabeljauw was toch wel fantastisch. Maar alle gerechten van begin tot het einde waren erg lekker.
bertkruis .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Gisteravond met 3 dochters voor het eerst wezen eten in dit leuke, landelijk gelegen restaurant. Gezien de prima weersomstandigheden begonnen op het terras; later op de avond alsnog naar binnen gegaan omdat het toch wat afkoelde.
Gegeten volgens het shared dining principe: een geweldig menu voor een betaalbare prijs, (h)eerlijke (streek)producten. Bedienend personeel met verstand van zaken, een kok die weet wat hij (en zij) presenteert. Kortom: geweldig vakman(vrouw)-schap !
Als enige kritische note, het restaurant is nog vrij gehorig. In een gesprek met de eigenaren van dit etablissement dit ook genoemd en zij meldde dat zij hier mee bezig zijn. Alle vertrouwen in dat ook dit op termijn helemaal goed zal komen.
Onze conclusie: een aanrader die u zeker geprobeerd moet hebben.
Ron S.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2015
De Landerij bied het sharing diner principe naast een mooie a la carte. Over het eten niets meer dan lof, de service is informeel al probeert men het wel iets formeler te presenteren zoals uitleg ed. Jammer dat de wijnkaart nog niet op orde was maar dat neemt niet weg dat de Macon welke gekozen hadden, subliem was en nog een tweede fles opengemaakt mocht worden. De omgeving is zeer landelijk en je verwacht een zulks restaurant dan ook niet in deze omgeving. Het eet gedeelte is zeer huislijk en warm te noemen. Prijs kwaliteit waarop ik altijd beoordeel was uitmuntend. Een zeer goede aanwinst in deze omgeving en menig restaurant in Waddinxveen kan hier een voorbeeld aan nemen.
Tot slot de kok bedankt en meegegeven vooral zo door te gaan met deze ingezette weg en vooral niet hoger te moeten willen.
dg-plant .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2015
Met een gezelschap van 8 personen zalig gegeten bij"de Landerij". Verrassende gerechten, gemaakt van streekproducten. Wij hebben genoten van "Een wandeling door de polder met hier en daar een uitstapje naar het buitenland", volgens het "shared dining principe"....., erg lekker!! Goede uitleg bij de gerechten, zeer gastvrije sfeer en een warme, smaakvolle ambiance.
Bij het afrekenen werden we wederom verrast door een heel goede prijs-kwaliteit verhouding. Kortom..., een echte aanwinst in de omgeving, we zullen hier zeker regelmatig te vinden zijn..., ik ga binnenkort eens de lunchkaart uitproberen!!
HCO .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Inmiddels twee keer hier gedineerd, volgens het Shared Dining principe. Erg lekker en goed klaar gemaakt. Veel groentes, wat ik een heel groot pluspunt vind. Mooi gevarieerd menu. Een paar toppers van het menu: risotto met asperges, oosterse kip met couscous, buikspek dat op je tong smelt en het kalfsvlees idem. Personeel is vriendelijk, correct en goed geïnformeerd. Geweldig landelijk gelegen, mooie inrichting.
yarisje .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Surprise lunch voor moeder die 85 jaar werd; lunch bij het nieuwe de Landerij. Prachtig weer dus op het mooie terras gezeten met uitzicht op een prachtig weids polderlandschap met koeien, TOP! Eenvoudige lunchkaart, handig voor de vele fietstoeristen die langskomen. Maar wel alles van topkwaliteit! De oosterse kip met peultjes....super! Lauwwarm geserveerd, lekker pittig. Prima omelet en uitsmijter, overal verse groentes bij. Toast met zalm ook prima, evenals de mooie bruine bol met entrecote. Men werkt met producten uit de omgeving, altijd erg leuk.
Fair trade koffie en thee is ook een pluspunt. De kok (mede-eigenaar) kwam zelf gerechten uitserveren, en dat heeft altijd net iets extra! Eigenaar zelf in de bediening, supervriendelijk en attent. Kortom: aanrader!
Marnix V.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Vandaag op vaderdag na een wandeling door de mooie Landelijke omgeving, wezen lunchen bij
Restaurant De Landerij. Vanwege het slechte weer, zaten we binnen, mooi ingericht met steigerhouten tafels, houten balken, de muren waren mooi aangekleed, waardoor de sfeer in het restaurant warm aanvoelde.
Het restaurant staat in een zeer mooie landelijke omgeving, als je door de voorkant naar buiten kijkt dan staan de koeien op zo'n 10 meter aan de andere kant van de weg te grazen, leuk om te zien. Het personeel had het aardig druk met het aantal gasten dat er was en toch had de meneer tijd voor een kort praatje, hij kwam aanlopen met een fles special gefilterd water met hun eigen logo erop, het zag er top uit.
Ikzelf had een tomatensoep met verse kruiden en stukjes brood erin, was erg lekker.
Als 2de gerecht een luxe Italiaanse bol met gerookte zalm en rivierkreeftjes, zeer mooi opgemaakt bord. De prijs kwaliteit die je krijgt in dit restaurant is perfect, prijzen zijn niet extreem hoog maar precies in verhouding met hetgeen wat je krijgt.
Ik zal hier zeker nog eens heen gaan, maar dan waarschijnlijk voor een diner.
Niet omdat de lunch niet goed was, want die was voortreffelijk maar om het diner mee te maken.
ericviergever V.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2015
Gisteravond in het nieuwe restaurant De Landerij gegeten. (Voorheen Het Baarsje). Het was mooi opgeknapt en modern gezellig ingericht. Een hele vooruitgang. Leuk terras buiten, hoewel het daar nu niet het weer voor was. We kozen voor het menu en lieten ons verrassen. Heerlijke en prachtig uitziende gerechten passeerden de revue. Prijs kwaliteitverhouding was uitstekend. Het Shared dining principe was ons al bekend maar is ook hier goed bevallen. Een absoluut goede aanvulling voor de regio!!!
Eric en Liesbeth Viergever
Nic V.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
De ligging alleen al. Midden in de polder. Het restaurant heeft een luxe uitstraling een ruime parkeerplaats
En een heerlijk terras. Bij binnenkomst
Hartelijk persoonlijk
Ontvangen en naar je tafel gebracht. Goeie menukaart. Super gerechten. Het een al lekkerder dan het andere
Vriendelijke bediening prijs kwaliteit verhouding is prima
Geproefd van alles uit de streek. Gaan zeker weer terug