Restaurant de Landerij

Zwarteweg 6 2741 LC Waddinxveen Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant de Landerij

Een culinaire wandeling

Restaurant De Landerij ligt middenin de polder, met een groot terras aan het water. Een perfecte locatie om uit te rusten tijdens je tocht door het Groene Hart, wat voor weer het ook is. De Landerij houdt van internationale gerechten, met een lichte voorkeur voor de Franse keuken. De veelzijdige kaart maakt het kiezen er niet makkelijker op. Geen nood, bestel gewoon de ‘Wandeling door de polder’. Een heerlijke proeverij van verschillende voor- en hoofdgerechten, die je deelt met je tafelgenoten.

Meer informatie over restaurant Restaurant de Landerij

• : Gratis parkeren in de buurt & eigen parkeerplaats

Maandag en dinsdag besloten gezelschappen
Woensdag t/m zondag 11:00 - 23:59

9,2
yarisje .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
Lunch op deze prachtige locatie, middenin de polder.
Parkeren lastig, weinig plek.
Lunchkaart niet verrassend, veel uitsmijters en pannenkoeken, kennelijk gericht op de vele fietsende passanten. Deze kaart mag uitdagender.
Duurt allemaal erg lang, ook al zijn er maar paar tafeltjes bezet.
Bediening erg vriendelijk. Eten prima, mits je niet teveel verwacht. Wel goede wijnkaart.
Carla V.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Vanmiddag op het heerlijke terras genoten van een geweldige High Tea. Werkelijk alle hapjes - en dat waren er veel - zijn huisgemaakt en dat proef je. De meest geweldige brownie bijvoorbeeld ever, of een heerlijk bakje met pittige kip met werkelijk heerlijke groenten erbij. De scones precies zoals ze horen te zijn. Boterkoek waarvan je direct nog veel meer wilt....sandwiches met zalm en rivierkreeftjes, met runderentrecote en andere heerlijkheden....De beste High Tea ever voor mij. Ik keer zeker terug voor een uitgebreide lunch (of diner).
Astridvdn .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Gisterenavond heerlijk gegeten bij De Landerij. Gerechten waren heerlijk. Het restaurant is niet groot maar hierdoor ontstaat een gezellige ontspannen sfeer. De service is prima! Het share dining concept is echt een aanrader.
Ik ga er zeker nogmaals heen
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Voor ons was het de eerste keer bij dit van naam en keukenbrigade veranderde restaurant en dat is ons goed bevallen. Zowel de vegetariër als de vleeseter kan hier zijn hart ophalen, heerlijk. Het nieuwe concept share dining is niet helemaal mijn ding, maar goed. Er kan ook van de kaart gekozen worden en je kan natuurlijk ook gewoon de verrassingen niet met je tafelgenoten delen. Niets moet en er kan heel veel, dus dat is prima. Het eten was verrassend lekker, goed opgemaakt met leuke combinaties op je bord. De bediening was vriendelijk maar misschien niet in topvorm die avond.Het zal ons er in ieder geval niet van weerhouden om nog eens te komen, zeker gezien de prijs kwaliteit verhouding want die is dik in orde.
Laura D.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Onlangs weer heerlijk gegeten van de heerlijke wandeling door de polder! Heerlijke gerechten, super op- en afgemaakt met oog voor detail.
Hele fijne prettige bediening en leuke huiskamersfeer.
Op 1e Paasdag nemen we nu de hele familie mee om de high tea te gaan proberen. Een heerlijk vooruitzicht :-)
Hanny J.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
gisteren heerlijk bij jullie gegeten met de fitness club rondjepolder was toppie ook personeel erg vriendelijk.Wijn voortreffelijk en avond vullend programma kom zeker terug.Hanny Jacobi entourage ook perfect
Marnix V.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Woensdagavond samen met m'n ouders heerlijk gegeten en genoten. Het restaurant zit op een zeer mooie locatie en van binnen is het leuk en gezellig ingericht, door de extra panelen die aan de muren hangen
( die het geluiden dempen ) viel het reuze mee met geluidsniveau, ookal zat het restaurant helemaal vol.
Wij kozen alle 3 voor het menu, wandeling door de polder. Dit bestaat uit 7 gerechten, die in 4 gangen geserveerd word. Veel dingen gegeten die voor ons nieuw waren zoals Scheermesjes, buikspek en zwarte pasta. De uitleg bij elk gerecht was goed. Wij hebben een top avond gehad en komen zeker vaker langs.
fws .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Met een vriendin voor de shared dining gegaan. 3 voor-, 2-tussen- en 2 hoofdgerechtjes. Prijs kwaliteit dik in orde. Bediening top. Men neemt de tijd voor vragen weet heel goed wat ze serveren indien nodig wordt de kok om uitleg gevraagd. Ik wilde graag de herkomst van het vlees en vis weten. De vis was gegarandeerd duurzaam gevangen / gekweekt. Vlees was lokaal met respect voor de dieren doch niet biologisch. Toen ik aangaf dat ik de vis wel maar het vlees niet wilde werd het menu aangepast en kreeg ik vis en vegetarisch.
2 van de gerechtjes vond ik nét niet te zout. Het eten verdiend een wat chiquere uitstraling van het restaurant. Echt heel lekker gegeten, we komen zeker terug!
irenehan .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Vrijdagavond hebben wij (met een cadeaubon van onze dochter) gegeten bij de Landerij. Een avond om nooit te vergeten en zeker een vervolg zal hebben. Een huiselijke sfeer met een bediening waar niets aan te verbeteren valt. Het was een verrassingsdiner. Het bestond uit allemaal kleine gerechtjes, de 1 nog smakelijker als de andere. En niet te vergeten de opmaak. Tot in de details verzorgd! Het hoofdgerecht was een kalfssukade, wat een heerlijk mals stukje vlees! Als apperatiefje wilden wij een witte wijn, waarop gezegd werd, doe is gek en neem een cocktail!! Wat een heerlijkheid. Overigens ontbrak het niet aan wijn bij het eten. En een fles water (gegraveerd met de Landerij), zonder ook maar ergens om te hoeven vragen. We hebben het geheel afgesloten met een heerlijk toetje, allemaal op basis van mango. We kijken er al naar uit om als tussenstop tijdens een fietstocht op het terras buiten te kunnen lunchen!
Emlies .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Voor het eerst met vrienden in dit restaurant gegeten. Per 3 weken wisselt het menu. We kozen voor de wandeling. 3 Voorgerechten, 2 tussen gerechten en 2 hoofdgerechten. Vooraf kan je aangeven wel of geen vlees/vis. Wij wilden alle vier alleen vlees. Dit concept was niet nieuw voor ons. De prijs is redelijk: € 32,50. Als je daarna nog een dessert wilt, kost dat € 5,00. Het eten was goed, maar ik vond de smaken wat vlak. Vooral het vegetarische tussengerecht smaakte naar niks. Volgens onze vrienden, die wel hier al eens eerder gegeten hadden, waren toen de porties groter dan nu. Voor mij sprong de bospaddenstoelensoep qua smaak eruit. Als wijn kozen we voor de rode en witte huiswijn. Die was goed van smaak. Wel een gezellige enthourage. Het restaurant is niet groot, dus reserveren is wel nodig. De bediening was vriendelijk. Bij ieder gerecht werd uitgelegd wat het was. Toch zal ik niet gauw een tweede keer hier gaan eten.
Angela K.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Ik heb hier samen met een vriendin genoten van een heerlijke lunch. Het was rustig, wij tweetjes en een tafel van 8 maar daardoor vielen "onze gesprekken" juist niet op. De inrichting gaf ons een fijn knus huiskamer gevoel. Ons werd het concept shared dining uitgelegd dat natuurlijk ook prima voor de lunch kan. 4 heerlijke vis- en vleesgerechtjes werden in twee sessies geserveerd met tussendoor een heerlijke bospaddenstoelen soep. Warme broodsoorten met venkelboter en rucola-pesto.... ook weer eens iets anders. De wijn die ons werd geadviseerd was zalig, jammer dat we nog moesten rijden. Wij komen hier zeker eens terug ..... misschien wel met onze mannen.
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Op uitnodiging van familie bij de Landerij geweest. We kozen met 4 man voor de sharing diner. 7/8 gerechtjes om te delen. Het was allemaal mooi opgemaakt en nog belangrijker: erg lekker. Leuk concept! Het personeel is vriendelijk en het decor erg gezellig. Kleine ruimte met niet te veel tafels maakt het een beetje huiskamerachtig. Zeker voor herhaling vatbaar.
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Shared dining: diverse gerechten, van vlees tot vis tot vegetarisch. Met name de hertenbiefstuk en hertenstoof met pastinaakpuree was heerlijk. Restaurant is gezellig, maar wel klein. We waren met een groep van rond 40 personen. Dat past eigenlijk niet goed. Maar het was wel zeer gezellig.
Machiel A.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Zaterdag avond hebben we een zeer geslaagde avond gehad, we hebben voor de wandeling gekozen wat een aanrader is alles was heerlijk goed opgemaakt en smaak voortreffelijk we gaan zeker weer terug
Willem A.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Gezellig wezen eten bij restaurant De Landerij. Gekozen voor de wandeling. Shared dining is samen genieten van 7 gangen. Het was heerlijk en het werd een lange wandeling. Veel smaken komen voorbij aangevuld met bijpassende wijnen. Echt een aanrader. Mooi concept. Gezellige locatie in ongedwongen sfeer.
Yasmine_ .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Even geleden bij de landerij geweest voor diner (meestal alleen voor lunch of koffie). Hierbij gekozen voor een wandeling door de polder waarbij je verschillende gerechten krijgt. Nog voor we toekwamen aan de hoofdgerechten zaten we al vol. Porties zijn flink aan de maat en goed van smaak. Een variatie van vis en vlees op verschillende manieren klaargemaakt. prijs/ kwaliteit verhouding is erg goed!

Het is een klein restaurant met leuke inrichting, hierdoor erg sfeervol.

In verband met restaurant week was het drukker, maar prima georganiseerd.

Ook voor diner kom ik hier zeker terug!
WJPW P.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
Voor de tweede keer gegeten bij de Landerij. Met een mooie nieuwe kaart, keus genoeg! Deze keer koos ik twee gerechtjes, met als bijgerechten frietjes en een salade. Daar had ik zeker genoeg aan. Als eerste gerecht kwartel, met bessen, kruidkoek en bieten. Een smakelijk gerechtje, mooi opgemaakt ook. Alleen de kruidkoek was iets aangebrand.
Als tweede gerecht gerookte Rib-eye, met pompoen, salie en schorseneer. Weer een verrassend en lekker gerechtje. Hier wordt echt op niveau gekookt. De bediening is aardig en behulpzaam. Wat toch wel jammer is dat kleine details een beetje afbreuk doen aan de kwalitatief hoogstaande keuken: de afbakbroodjes bij het begin, en het 'boerenbont'bakje waarin de frietjes worden geserveerd. Verder is de inrichting huiselijk en gezellig, maar oogt wel wat goedkoopjes met alle Xenos-achtige versieringen. Toch kom ik graag nog een keer terug!
MaxWK .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Na onze eerste ervaring wilden we nog een keer terugkomen bij De Landerij. Dat is op zich zelf al een compliment. Weer kozen we niet voor het shared dining menu, maar aten we a la carte. De net nieuwe kaart bood een fraaie variëteit. Als voorgerechten hadden we paddenstoelensoep (2x), kabeljauw en krab. De krab kon zich niet staande houden tegen de overheersende smaak van het groene bedje, verder scoorden de voorgerechten goed. Als hoofdgerechten kozen we het gegrilde en gestoofde rund, de kalkoenrouleau, de zwaardvis en de heilbot. Over het algemeen wel goed op smaak, maar de witte brigade moet nog zoeken naar eigen accenten en meer verfijning. Dat de zwaardvis vrijwel koud op tafel kwam zullen we maar als incident beschouwen. De opmaak van de gerechten was mooier dan de vorige keer en de bediening was ook wat spontaner. Het prijsniveau is heel redelijk en het is te hopen dat dit zo blijft. Als er weer een nieuwe kaart is gaan we nog een keer.
Trudy P.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2015
Buiten de bebouwde kom en tussen de weilanden ligt De Landerij. Een beter gekozen naam kan haast niet. Er is een beschut terras en binnen ziet het er aantrekkelijk uit: licht en veel hout. Het concept is shared dining en wij kiezen voor het menu en willen ons graag laten verrassen. Het ene na het andere gerecht komt op tafel en het is allemaal even heerlijk. Het is zelfs wat veel. We hebben gevraagd geen vlees te serveren en als er dan toch al een kritische noot gekraakt moet worden is het dat er allemaal visgerechten op tafel komen. Een vegetarisch gerecht zou niet hebben misstaan. De bediening is vriendelijk maar erg onervaren. Bestek wordt verkeerd neergelegd, borden worden vergeten, de friet wordt vergeten, er wordt al gedeeltelijk afgeruimd terwijl we nog zitten te eten en de witte wijn die we per glas willen en niet per fles (we moeten nog rijden) wordt ingeschonken zonder verder te vragen waar onze voorkeur naar uit gaat. Een beetje begeleiding zou geen kwaad kunnen.
mauritzy .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Vorig weekend met 4 personen bij De Landerij gegeten. We kozen allen voor het zgn.shared dining menu. De voorgerechten waren qua smaak nog wel redelijk. Het tussengerecht was een bloemkoolsoepje en dat was erg flauw.
De hoofdgerechten waren een stukje witvis en een mini-hamburgertje inclusief klein gebakken kwartel-eitje. Het zag er allemaal veelbelovend uit, maar helaas waren beide gerechten warm lauw tot koud. Dit kwam de smaak uiteraard niet ten goede. De laatste gang van het menu waren 2 varkensvlees gerechtjes die doorbakken en erg vet waren.

Tijdens ons bezoek (zondagavond) waren er slechts 2 andere tafeltjes bezet, hetgeen voor een restaurant een te rustige sfeer gaf.
Al met al vonden we de kwaliteit/prijs verhouding niet in orde.
Aan het einde van het diner gaf de kok aan dat hij normaal gesproken de gastheer was en dat zijn vaste kok een weekendje weg was, waardoor hij nu zelf de honneurs in de keuken had waargenomen. Dus misschien was voor ons deze avond een ongelukkige samenloop van omstandigheden?