Restaurant de Landerij

Zwarteweg 6 2741 LC Waddinxveen Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant de Landerij

Een culinaire wandeling

Restaurant De Landerij ligt middenin de polder, met een groot terras aan het water. Een perfecte locatie om uit te rusten tijdens je tocht door het Groene Hart, wat voor weer het ook is. De Landerij houdt van internationale gerechten, met een lichte voorkeur voor de Franse keuken. De veelzijdige kaart maakt het kiezen er niet makkelijker op. Geen nood, bestel gewoon de ‘Wandeling door de polder’. Een heerlijke proeverij van verschillende voor- en hoofdgerechten, die je deelt met je tafelgenoten.

Meer informatie over restaurant Restaurant de Landerij

• : Gratis parkeren in de buurt & eigen parkeerplaats

Maandag en dinsdag besloten gezelschappen
Woensdag t/m zondag 11:00 - 23:59

• Af te huren , Open op zondag , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Janneke B.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Bij De Landerij hebben we met vrienden genoten van een diner. In een huiselijke sfeer werden heerlijke gerechten (shared dining) prachtig opgemaakt geserveerd.
Het was een avondvullend programma en dat was ook onze bedoeling.
De tijd tussen de gerechtjes door was voor ons precies goed.
We komen graag nog eens terug.
Yvonne S.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Heerlijke gerechten en wijnen. Door de "rondreis" ( shared dining) maak je kennis van het menu van die maand. Goede uitleg, fijne gastheer en personeel. TOP ga zo door.
11-02-2017 Paul & Yvonne
Agnes N.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2017
Afgelopen zondag heerlijk gegeten bij de Landerij. We hadden het shared dining menu, alles zag er prachtig uit en smaakte net zo lekker. Zeker aan te bevelen! Fijne en vriendelijke bediening en na afloop kwam de chefkok ook nog even vragen of alles naar wens was geweest. Al met al een heerlijke avond gehad.
Ruud G.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
We hebben erg lekker en gezellig gegeten. Het shared dining principe is ons erg goed bevallen. Aanbevelenswaardig!
Bert D.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Drie hoofdgerechten waren niet voorradig. Wel werden alternatieven voorgesteld. Maar waarom niet even een nieuw velletje in de menumap? Dat staat veel professioneler. Ook voorgerechten waren niet allemaal meer beschikbaar. Geen inkopen gedaan na de kerst of vlak voor vakantiesluiting? Ook de bestelde wijn kon niet meer geleverd worden. Als je dan wat anders eet dan je wenst en niet drinkt wat je graag had willen hebben, dan kun je als restaurant niet meer scoren. Jammer, dit kan echt anders. Ga of dicht na de kerst of zorg dat je de menukaart kunt leveren. Het gevolg is dat je niet snel meer terugkomt.
L. B.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Een aantal weken geleden hebben mijn partner en ik gegeten in dit gezellige restaurantje. We hebben toen genoten van de gezellige huiselijke sfeer, de mooie opgemaakte borden en natuurlijk het heerlijke eten volgens het shared dining principe. We waren meteen zo enthousiast dat we besloten ons feestje voor ons huwelijksjubileum hier ook te vieren. Ook nu waren we weer erg tevreden. We hebben met 26 personen hier gegeten en er werd rekening gehouden met allerlei wensen. Het eten is verrassend en lekker! Er worden seizoensproducten gebruikt, de borden worden elke keer weer mooi opgemaakt en zelfs de lekkernijen bij de koffie/thee worden zelf gemaakt. We hebben erg genoten van deze avond en we komen zeker nog eens bij jullie terug!
R. E.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Wij hebben genoten van een uitstekende lunch op zaterdag{!} met o.a. een verrassend dessert bij vriendelijke bediening en in een mooie kerstsfeer..
Erik H.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
2 keer gegeten nu, 1,5 maand geleden en 2 weken geleden. 1,5 maand geleden een 9,5-10 en twee weken geleden een mager 6je. Het was gewoon niet meer top zoals de eerste keer, tonijn bijvoorbeeld doorbakken en smaak was gewoon minder. Wel erg gezelig restaurantje in de polder. Binnenkort weer een langs om te checken of laatste keer gewoon pech was.
LaurensAnneke .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Op uitnodiging van vrienden hier gegeten. Geweldig! Een knus restaurant met heel vriendelijke bediening. Erwin, de maitre, stond in de keuken en heeft heerlijk gekookt. Het principe shared dining is goed, allemaal lekkere kleinere gerechtjes en na 7 gangen heb je een heel voldaan gevoel.
Wij wensen het hele team veel succes en komen bij gelegenheid graag nog eens terug.
VegaSam-andfriends .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Samen met een vriendin weer eens in mijn oude woonplaats gegeten. Verrassend! Smaakvol en fris ingerichte oude boerderij in de polder. Wij kozen voor De Wandeling: een proeverij van kleine hapjes (shared dining). Originele gerechten van vis en vega, keurig gepresenteerd en uitgelegd door de serveerster. Heerlijk gegeten die avond. Er hadden alleen wat meer gasten mogen zijn, wij waren samen met nog een stel de enige eters. Absolute aanrader voor een verrassend avondje uit.
mangiamo .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
We hebben heerlijk buiten geluncht op het terras; de setting is gemoedelijk en simpel van opzet, met bijv. houten tafeltjes zonder tafellinnen. Voor de lunch kan je kiezen uit diverse broodjes of salades, maar je mag ook gerechten van de dinerkaart nemen. Onze conclusie: gewoon goed eten, prima bereid en verder weinig pretenties. Dus niet direct een plek voor een uitgebreid feestmaal, maar dat hoeft ook niet. De bediening is uitermate aardig doch niet super professioneel. Het heeft allemaal een ietwat dorps karakter en dat is ook precies de charme van deze zaak....
marcelkolff1 .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
De proeverij gedaan. Dit stelde weinig voor. Letterlijk want de porties waren zeer beperkt; voor vier mensen besteld en het lijkt wel of we voor drie mensen kregen. En figuurlijk: De smaken doorgaans vlak, met dan weer zeer sterke sausjes erbij. En het duurde eindeloos. Met drie kinderen erbij hoeft het echt niet avondvullend te zijn, maar de bediening miste dit volledig. Ze wilden wel erg graag drank verkopen, want daarvoor kwamen ze wel vaak langs. Wij komen niet meer terug.
Tjino .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Heerlijk verse ingrediënten, opvallende smaken, niet te gezocht, maar wel heel verrassend.

Shared Diner voor 32,50 p.p. is het echt waard!! Je kan een avond lang gezellig tafelen en bij iedere gang (gerecht) passend bord, vind ik echt bijdragen aan de beleving.

Bediening is vriendelijk, weten wat ze serveren! We voelden ons echt welkom.
Zeker een aanrader ook met een wat grotere groep of gewoon met z'n tweetjes!

jeandixke .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
Als tussenstop van een heerlijke wandeling door de polder neergestreken op het terras van "De Landerij" te Waddinxveen.
Ontspannen sfeer.

Attente gastheer, die zelfs water aanbood voor de hond. (Gelukkig wás het terrasweer, want binnen zijn honden niet toegestaan.)
We lunchten met een heerlijke pittige tomaten/paprikasoep in een mooi ovaal bord.
Vervolgens at mijn tafelgenote een mooie maaltijd-zalm salade, zag er mooi uit en er zat behalve zalm nog allerlei lekkers in - teveel om op te noemen. Erbij knapperig bruin brood.
Ik ging voor de twee rundvleeskroketten, die waren heerlijk krokant en lekker van smaak. Ook daarbij dat heerlijke brood en wat lekkere salade.
Kortom, prima adres! Ook een goede verhouding tussen prijs + kwaliteit.
yarisje .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
Lunch op deze prachtige locatie, middenin de polder.
Parkeren lastig, weinig plek.
Lunchkaart niet verrassend, veel uitsmijters en pannenkoeken, kennelijk gericht op de vele fietsende passanten. Deze kaart mag uitdagender.
Duurt allemaal erg lang, ook al zijn er maar paar tafeltjes bezet.
Bediening erg vriendelijk. Eten prima, mits je niet teveel verwacht. Wel goede wijnkaart.
Carla V.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Vanmiddag op het heerlijke terras genoten van een geweldige High Tea. Werkelijk alle hapjes - en dat waren er veel - zijn huisgemaakt en dat proef je. De meest geweldige brownie bijvoorbeeld ever, of een heerlijk bakje met pittige kip met werkelijk heerlijke groenten erbij. De scones precies zoals ze horen te zijn. Boterkoek waarvan je direct nog veel meer wilt....sandwiches met zalm en rivierkreeftjes, met runderentrecote en andere heerlijkheden....De beste High Tea ever voor mij. Ik keer zeker terug voor een uitgebreide lunch (of diner).
Astridvdn .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Gisterenavond heerlijk gegeten bij De Landerij. Gerechten waren heerlijk. Het restaurant is niet groot maar hierdoor ontstaat een gezellige ontspannen sfeer. De service is prima! Het share dining concept is echt een aanrader.
Ik ga er zeker nogmaals heen
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Voor ons was het de eerste keer bij dit van naam en keukenbrigade veranderde restaurant en dat is ons goed bevallen. Zowel de vegetariër als de vleeseter kan hier zijn hart ophalen, heerlijk. Het nieuwe concept share dining is niet helemaal mijn ding, maar goed. Er kan ook van de kaart gekozen worden en je kan natuurlijk ook gewoon de verrassingen niet met je tafelgenoten delen. Niets moet en er kan heel veel, dus dat is prima. Het eten was verrassend lekker, goed opgemaakt met leuke combinaties op je bord. De bediening was vriendelijk maar misschien niet in topvorm die avond.Het zal ons er in ieder geval niet van weerhouden om nog eens te komen, zeker gezien de prijs kwaliteit verhouding want die is dik in orde.
Laura D.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Onlangs weer heerlijk gegeten van de heerlijke wandeling door de polder! Heerlijke gerechten, super op- en afgemaakt met oog voor detail.
Hele fijne prettige bediening en leuke huiskamersfeer.
Op 1e Paasdag nemen we nu de hele familie mee om de high tea te gaan proberen. Een heerlijk vooruitzicht :-)
Hanny J.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
gisteren heerlijk bij jullie gegeten met de fitness club rondjepolder was toppie ook personeel erg vriendelijk.Wijn voortreffelijk en avond vullend programma kom zeker terug.Hanny Jacobi entourage ook perfect