Restaurant de Landerij

Zwarteweg 6 2741 LC Waddinxveen Nederland Kaart

Over restaurant Restaurant de Landerij

Een culinaire wandeling

Restaurant De Landerij ligt middenin de polder, met een groot terras aan het water. Een perfecte locatie om uit te rusten tijdens je tocht door het Groene Hart, wat voor weer het ook is. De Landerij houdt van internationale gerechten, met een lichte voorkeur voor de Franse keuken. De veelzijdige kaart maakt het kiezen er niet makkelijker op. Geen nood, bestel gewoon de ‘Wandeling door de polder’. Een heerlijke proeverij van verschillende voor- en hoofdgerechten, die je deelt met je tafelgenoten.

Meer informatie over restaurant Restaurant de Landerij

• : Gratis parkeren in de buurt & eigen parkeerplaats

Maandag en dinsdag besloten gezelschappen
Woensdag t/m zondag 11:00 - 23:59

• Af te huren , Open op zondag , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Erik H.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
2 keer gegeten nu, 1,5 maand geleden en 2 weken geleden. 1,5 maand geleden een 9,5-10 en twee weken geleden een mager 6je. Het was gewoon niet meer top zoals de eerste keer, tonijn bijvoorbeeld doorbakken en smaak was gewoon minder. Wel erg gezelig restaurantje in de polder. Binnenkort weer een langs om te checken of laatste keer gewoon pech was.
LaurensAnneke .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Op uitnodiging van vrienden hier gegeten. Geweldig! Een knus restaurant met heel vriendelijke bediening. Erwin, de maitre, stond in de keuken en heeft heerlijk gekookt. Het principe shared dining is goed, allemaal lekkere kleinere gerechtjes en na 7 gangen heb je een heel voldaan gevoel.
Wij wensen het hele team veel succes en komen bij gelegenheid graag nog eens terug.
VegaSam-andfriends .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Samen met een vriendin weer eens in mijn oude woonplaats gegeten. Verrassend! Smaakvol en fris ingerichte oude boerderij in de polder. Wij kozen voor De Wandeling: een proeverij van kleine hapjes (shared dining). Originele gerechten van vis en vega, keurig gepresenteerd en uitgelegd door de serveerster. Heerlijk gegeten die avond. Er hadden alleen wat meer gasten mogen zijn, wij waren samen met nog een stel de enige eters. Absolute aanrader voor een verrassend avondje uit.
Mangiamo .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
We hebben heerlijk buiten geluncht op het terras; de setting is gemoedelijk en simpel van opzet, met bijv. houten tafeltjes zonder tafellinnen. Voor de lunch kan je kiezen uit diverse broodjes of salades, maar je mag ook gerechten van de dinerkaart nemen. Onze conclusie: gewoon goed eten, prima bereid en verder weinig pretenties. Dus niet direct een plek voor een uitgebreid feestmaal, maar dat hoeft ook niet. De bediening is uitermate aardig doch niet super professioneel. Het heeft allemaal een ietwat dorps karakter en dat is ook precies de charme van deze zaak....
Marcelkolff1 .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
De proeverij gedaan. Dit stelde weinig voor. Letterlijk want de porties waren zeer beperkt; voor vier mensen besteld en het lijkt wel of we voor drie mensen kregen. En figuurlijk: De smaken doorgaans vlak, met dan weer zeer sterke sausjes erbij. En het duurde eindeloos. Met drie kinderen erbij hoeft het echt niet avondvullend te zijn, maar de bediening miste dit volledig. Ze wilden wel erg graag drank verkopen, want daarvoor kwamen ze wel vaak langs. Wij komen niet meer terug.
Tjino .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Heerlijk verse ingrediënten, opvallende smaken, niet te gezocht, maar wel heel verrassend.

Shared Diner voor 32,50 p.p. is het echt waard!! Je kan een avond lang gezellig tafelen en bij iedere gang (gerecht) passend bord, vind ik echt bijdragen aan de beleving.

Bediening is vriendelijk, weten wat ze serveren! We voelden ons echt welkom.
Zeker een aanrader ook met een wat grotere groep of gewoon met z'n tweetjes!

Jeandixke .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
Als tussenstop van een heerlijke wandeling door de polder neergestreken op het terras van "De Landerij" te Waddinxveen.
Ontspannen sfeer.

Attente gastheer, die zelfs water aanbood voor de hond. (Gelukkig wás het terrasweer, want binnen zijn honden niet toegestaan.)
We lunchten met een heerlijke pittige tomaten/paprikasoep in een mooi ovaal bord.
Vervolgens at mijn tafelgenote een mooie maaltijd-zalm salade, zag er mooi uit en er zat behalve zalm nog allerlei lekkers in - teveel om op te noemen. Erbij knapperig bruin brood.
Ik ging voor de twee rundvleeskroketten, die waren heerlijk krokant en lekker van smaak. Ook daarbij dat heerlijke brood en wat lekkere salade.
Kortom, prima adres! Ook een goede verhouding tussen prijs + kwaliteit.
Yarisje .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
Lunch op deze prachtige locatie, middenin de polder.
Parkeren lastig, weinig plek.
Lunchkaart niet verrassend, veel uitsmijters en pannenkoeken, kennelijk gericht op de vele fietsende passanten. Deze kaart mag uitdagender.
Duurt allemaal erg lang, ook al zijn er maar paar tafeltjes bezet.
Bediening erg vriendelijk. Eten prima, mits je niet teveel verwacht. Wel goede wijnkaart.
Carla V.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Vanmiddag op het heerlijke terras genoten van een geweldige High Tea. Werkelijk alle hapjes - en dat waren er veel - zijn huisgemaakt en dat proef je. De meest geweldige brownie bijvoorbeeld ever, of een heerlijk bakje met pittige kip met werkelijk heerlijke groenten erbij. De scones precies zoals ze horen te zijn. Boterkoek waarvan je direct nog veel meer wilt....sandwiches met zalm en rivierkreeftjes, met runderentrecote en andere heerlijkheden....De beste High Tea ever voor mij. Ik keer zeker terug voor een uitgebreide lunch (of diner).
Astridvdn .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Gisterenavond heerlijk gegeten bij De Landerij. Gerechten waren heerlijk. Het restaurant is niet groot maar hierdoor ontstaat een gezellige ontspannen sfeer. De service is prima! Het share dining concept is echt een aanrader.
Ik ga er zeker nogmaals heen
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Voor ons was het de eerste keer bij dit van naam en keukenbrigade veranderde restaurant en dat is ons goed bevallen. Zowel de vegetariër als de vleeseter kan hier zijn hart ophalen, heerlijk. Het nieuwe concept share dining is niet helemaal mijn ding, maar goed. Er kan ook van de kaart gekozen worden en je kan natuurlijk ook gewoon de verrassingen niet met je tafelgenoten delen. Niets moet en er kan heel veel, dus dat is prima. Het eten was verrassend lekker, goed opgemaakt met leuke combinaties op je bord. De bediening was vriendelijk maar misschien niet in topvorm die avond.Het zal ons er in ieder geval niet van weerhouden om nog eens te komen, zeker gezien de prijs kwaliteit verhouding want die is dik in orde.
Laura D.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Onlangs weer heerlijk gegeten van de heerlijke wandeling door de polder! Heerlijke gerechten, super op- en afgemaakt met oog voor detail.
Hele fijne prettige bediening en leuke huiskamersfeer.
Op 1e Paasdag nemen we nu de hele familie mee om de high tea te gaan proberen. Een heerlijk vooruitzicht :-)
Hanny J.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
gisteren heerlijk bij jullie gegeten met de fitness club rondjepolder was toppie ook personeel erg vriendelijk.Wijn voortreffelijk en avond vullend programma kom zeker terug.Hanny Jacobi entourage ook perfect
Marnix V.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Woensdagavond samen met m'n ouders heerlijk gegeten en genoten. Het restaurant zit op een zeer mooie locatie en van binnen is het leuk en gezellig ingericht, door de extra panelen die aan de muren hangen
( die het geluiden dempen ) viel het reuze mee met geluidsniveau, ookal zat het restaurant helemaal vol.
Wij kozen alle 3 voor het menu, wandeling door de polder. Dit bestaat uit 7 gerechten, die in 4 gangen geserveerd word. Veel dingen gegeten die voor ons nieuw waren zoals Scheermesjes, buikspek en zwarte pasta. De uitleg bij elk gerecht was goed. Wij hebben een top avond gehad en komen zeker vaker langs.
Fws .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Met een vriendin voor de shared dining gegaan. 3 voor-, 2-tussen- en 2 hoofdgerechtjes. Prijs kwaliteit dik in orde. Bediening top. Men neemt de tijd voor vragen weet heel goed wat ze serveren indien nodig wordt de kok om uitleg gevraagd. Ik wilde graag de herkomst van het vlees en vis weten. De vis was gegarandeerd duurzaam gevangen / gekweekt. Vlees was lokaal met respect voor de dieren doch niet biologisch. Toen ik aangaf dat ik de vis wel maar het vlees niet wilde werd het menu aangepast en kreeg ik vis en vegetarisch.
2 van de gerechtjes vond ik nét niet te zout. Het eten verdiend een wat chiquere uitstraling van het restaurant. Echt heel lekker gegeten, we komen zeker terug!
Irenehan .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Vrijdagavond hebben wij (met een cadeaubon van onze dochter) gegeten bij de Landerij. Een avond om nooit te vergeten en zeker een vervolg zal hebben. Een huiselijke sfeer met een bediening waar niets aan te verbeteren valt. Het was een verrassingsdiner. Het bestond uit allemaal kleine gerechtjes, de 1 nog smakelijker als de andere. En niet te vergeten de opmaak. Tot in de details verzorgd! Het hoofdgerecht was een kalfssukade, wat een heerlijk mals stukje vlees! Als apperatiefje wilden wij een witte wijn, waarop gezegd werd, doe is gek en neem een cocktail!! Wat een heerlijkheid. Overigens ontbrak het niet aan wijn bij het eten. En een fles water (gegraveerd met de Landerij), zonder ook maar ergens om te hoeven vragen. We hebben het geheel afgesloten met een heerlijk toetje, allemaal op basis van mango. We kijken er al naar uit om als tussenstop tijdens een fietstocht op het terras buiten te kunnen lunchen!
Emlies .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Voor het eerst met vrienden in dit restaurant gegeten. Per 3 weken wisselt het menu. We kozen voor de wandeling. 3 Voorgerechten, 2 tussen gerechten en 2 hoofdgerechten. Vooraf kan je aangeven wel of geen vlees/vis. Wij wilden alle vier alleen vlees. Dit concept was niet nieuw voor ons. De prijs is redelijk: € 32,50. Als je daarna nog een dessert wilt, kost dat € 5,00. Het eten was goed, maar ik vond de smaken wat vlak. Vooral het vegetarische tussengerecht smaakte naar niks. Volgens onze vrienden, die wel hier al eens eerder gegeten hadden, waren toen de porties groter dan nu. Voor mij sprong de bospaddenstoelensoep qua smaak eruit. Als wijn kozen we voor de rode en witte huiswijn. Die was goed van smaak. Wel een gezellige enthourage. Het restaurant is niet groot, dus reserveren is wel nodig. De bediening was vriendelijk. Bij ieder gerecht werd uitgelegd wat het was. Toch zal ik niet gauw een tweede keer hier gaan eten.
Angela K.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Ik heb hier samen met een vriendin genoten van een heerlijke lunch. Het was rustig, wij tweetjes en een tafel van 8 maar daardoor vielen "onze gesprekken" juist niet op. De inrichting gaf ons een fijn knus huiskamer gevoel. Ons werd het concept shared dining uitgelegd dat natuurlijk ook prima voor de lunch kan. 4 heerlijke vis- en vleesgerechtjes werden in twee sessies geserveerd met tussendoor een heerlijke bospaddenstoelen soep. Warme broodsoorten met venkelboter en rucola-pesto.... ook weer eens iets anders. De wijn die ons werd geadviseerd was zalig, jammer dat we nog moesten rijden. Wij komen hier zeker eens terug ..... misschien wel met onze mannen.
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Op uitnodiging van familie bij de Landerij geweest. We kozen met 4 man voor de sharing diner. 7/8 gerechtjes om te delen. Het was allemaal mooi opgemaakt en nog belangrijker: erg lekker. Leuk concept! Het personeel is vriendelijk en het decor erg gezellig. Kleine ruimte met niet te veel tafels maakt het een beetje huiskamerachtig. Zeker voor herhaling vatbaar.
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Shared dining: diverse gerechten, van vlees tot vis tot vegetarisch. Met name de hertenbiefstuk en hertenstoof met pastinaakpuree was heerlijk. Restaurant is gezellig, maar wel klein. We waren met een groep van rond 40 personen. Dat past eigenlijk niet goed. Maar het was wel zeer gezellig.