Restaurant de Koster in 't Gildehuys

• Af te huren , Catering , Terras , Wi-Fi
Voordelig
Sissi R.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Lekker gezeten en lekker gegeten, eerlijk voedsel zoals spinazie, heerlijk. Mooie poties mooi opgemaakte borden, er is aandacht aan gegeven
Vandermeijs .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Warm welkom door de vriendelijke bediening. Je kan er a la carte eten ( voor - hoofd - na ) voor € 20 p.p. Alles was enorm lekker maar de geitenkaas vooraf is echt een aanrader! Alles meer dan genoeg, uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Wij gaan hier zeker zeer binnenkort weer naartoe.
IvyJ .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2016
Gister voor het eerst bij de Koster gegeten en het was super! Het eten was simpelweg heerlijk en de bediening erg vriendelijk. Vooral de proeverij van voorgerechten is een absolute aanrader. Je krijgt echt waar voor je geld, wij komen zeker terug.
Renataruijssenaars .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Mooi Restaurant vriendelijk perseneel lkkr eten en de prijzen waren redelijk al met al hebben mijn vriend en ik genoten van ons uit etentje bedankt daar voor !
Guus S.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Samen met mijn broer hebben wij diverse keren gegeten bij de Koster, dit was altijd bijzonder en goed van smaak! Maar wij hadden op 28 november beide het maand menu gekozen en dit was niet zo bijzonder als de voorgaande keren, dit maandmenu had ik zelf thuis net zo klaar kunnen maken en daarvoor gaan wij niet uiteten!, deze avond was een tegenvaller. Jammer.
Ripazo .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2015
Aardige goede gastvrouw , zeer vriendelijke ontvangst. Voorgerecht trio van tonijn was gewoon lekker ; als hoofdgerecht kreeften risotto stelde ook niet teleur. Dessert gekozen voor de hemelse modder was iets te fanatasieloos naar mijn mening. Al met al een geslaagde avond. Als ik toch een puntje van kritiek moet noemen is dat er een paar onervaren meiden in de bediening rondlopen die iets te vaak aan tafel vroegen of alles naar wens was, maar vriendelijk waren ze wel, ach ik denk maar iedereen moet ervaring op doen.......
Lovefood1980 .
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2015
Het is op zich best een mooie tent en ik kan mij herinneren dat ik enkele jaren geleden hier heerlijk had gegeten. Helaas was dit laatst niet het geval! Wij waren het enige gezelschap dat deze avond bij de Koster aan het eten was. Je zou verwachten dat het personeel dan genoeg aandacht geeft, maar wij werder eerder vergeten. Mijn stukje vis was niet gaar en de porties waren erg klein. Vervolgens ging mijn gerecht terug naar de keuken en werd mij verteld dat ik een ander gerecht zou krijgen. Uiteindelijk kreeg ik precies hetzelfde stukje vis op mijn bord als eerst en was het alleen even in de oven gelegd. Belachelijk!!! De gerechten warden ook niet gelijk opgediend, zo zat mijn moeder eerder te eten dan mijn vriend en ik. Ook waren ze mijn dessert vergeten. De rekening waren ze niet vergeten, deze werd direct na het kopje koffie of tafel gezet.
Bourgondiër23 ..
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2014
Wij waren hier nu voor de derde keer, telkens voorafgaand aan een voorstelling in het Kennemer Theater, en ook deze keer kozen we voor het Theater Arrangement. Een twee-gangen menu plus koffie. Bij ons eerste bezoek klopte alles, maar de tweede keer kwamen wij door een verkeerde timing van de bediening/de keuken in tijdnood en deze derde keer waren we dan ook benieuwd hoe het nu zou gaan. Wij hadden voor die twee gangen plus koffie twee uur de tijd tot we naar het theater moesten, dus no worries zou je zeggen. Helaas niet dus. Laat ik beginnen met de ontvangst. Die was aller hartelijkst en zeer correct. Het eten was ook deze keer absoluut meer dan in orde. Zowel de door ons gekozen voorgerechten (gegrilde tonijn en gerookte ganzenfilet) als de hoofdgerechten (gebakken zeebaars en hazenrugfilets) waren prima bereid en smaakten uitstekend. Maar die timing weer ..... Wederom kwam de bediening/keuken in tijdnood, duurde het eindeloos voordat we gang 1 en gang 2 kregen en moesten we de koffie bijna bij het naar buiten gaan opdrinken. Het sierde de bediening en de eigenaresse dat ze excuses maakten voor de niet vlekkeloos verlopen avond, inclusief het vergeten uit te serveren van een glas wijn. Wat resteert is helaas ook deze keer weer een dubbel gevoel. De hartelijkheid van het personeel/de eigenaresse en de kwaliteit van het eten maken veel goed, maar die timing .....
Betty V.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
We hadden het theater menu en het voorgerecht; eendeborst, zag er mooi uit en was ook erg lekker, net als het hoofdgerecht, krokant op de huid gebakken
zeewolf, maar de tomatenrisotto had wat zachter gekund.
Henk O.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2014
Voor het eerst hier gegeten, op aanbeveling van vrienden. De ontvangst was vriendelijk op deze vrijdag avond. Het was goed druk, maar ons gereserveerde tafeltje was mooi gedekt en na wat wachten werden wij snel voorzien van onze aperitief. Brood erbij met tapenade en kruidenboter. Wij bestelde allemaal wat anders en dat is meestal een ramp voor de keuken. Maar dat werd heel goed opgelost. De carpaccio van Ossenhaas was uitstekend, de gerookte zalm was werkelijk voortreffelijk en de vegetarische salade mocht er wezen. Het hoofdgerecht werd geserveerd met wat salade en frietjes, wat extra moesten worden besteld. De gebakken gamba's smaakte prima met een prutje risotto, waar ik niet gek op ben. De kalfsoester was voorzien van boontjes met een te zoute saus. De ribeye en de varkenshaasjes waren prima. De witte en rode huiswijn verdient aanbeveling. Kortom wij komen terug.
Marjolein0612 .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2014
Decor: zomeravond, terras en vriendinnen, daar kan weinig mis mee zijn. De verandering van het stijvere Gildenhuys naar de vernieuwende Koster meegemaakt, waarbij 1 ding niet veranderd is.... het eten. Zelden eet je zo goed voor een betaalbare prijs. Niets aan veranderen dus! De service is aan de ene kant niet zo snel zodra je glas leeg is al naast je tafel staan om nog meer aan te bieden, maar is dat heel erg? Het zijn allemaal jonge mensen, die nog veel leren, wat helemaal niet erg is. Kortom: heerlijke avond gehad!
Aarrie .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2014
Na twijfel toch gekozen om bij dit restaurant te gaan eten en... geen spijt! De ambiance is zeer prettig, een warme en open sfeer. De drukte was ideaal, niet helemaal vol maar voldoende tafels bezet waardoor het erg gezellig was. Tafels zijn mooi ruim opgesteld.
We kozen voor het 3 gangen keuzemenu: Vooraf een mooi opgemaakte plate met zalm en Hollandse garnalen en avocado, zeer geslaagd! Als hoofgerecht de zacht gegaarde lam: Een verrassende combinatie met de geitenkaas, heerlijk! Daarna nog een kaasassortiment van Bourgondisch Lifestyle (een kaasspecialist uit Beverwijk) en ook dat was genieten! De heerlijke rode huiswijn completeerde het geheel uitstekend. Bediening was vriendelijke en attent.
Al met al was het niet alleen erg lekker maar een totale belevenis! Ga zeker nog een keer terug.
Terencew47 .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2013
In de Michelingids van 2014 een aanbeveling waard dit restaurant. Het is een warm welkom en we onze jassen worden aangenomen. Het restaurant is op deze zaterdagavond half gevuld. Het decor is prima in orde en de kerst is op de achtergrond aanwezig. Na ons eerste drankje en de kaart te hebben gekregen, zien we dat de kaart uitgebreid is, fijn! Aangezien ik twijfelde tussen twee gerechten om advies gevraagd aan de serveerster. Deze had geen verstand van de kaart en moest op mijn kaart kijken en gaf geen advies. Uiteindelijk zelf gekozen. Het gerecht van zalm in tong gewikkeld is smakeloos en de tong is keihard. De zalm heeft geen vissmaak en smaakt naar niets. Echt dood en doodzonde. Andere tafelgenoten hadden oa ribeye die uitstekend was. De vis wordt in deze keuken dus niet goed bereid en de vleesgerechten wel. Personeel let niet goed op en alle vier de glazen waren halverwege leeg en worden niet bijgevuld. We moeten smeken om wat drinken, de kaart, het bestellen, het afrekenen. Op mijn opmerking dat mijn eten niet had gesmaakt, werd niet gereageerd. Personeel leek meer interesse te hebben in de familie/bekenden van de eigenaar die ook gewoon de keuken in mochten en die behoorlijk aanwezig. Vleesgerechten dus goed, vis niet, bediening niet. Tja, twijfel...
Claudia H.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2013
Op het mooie terras zit je in de zomer 's avonds nog heerlijk in de zon op comfortabele stoelen tussen het wuivende bamboe. Last van andere gasten heb je niet, alle tafeltjes hebben royaal de ruimte zonder afbreuk te doen aan de toch wel knusse sfeer.
Het personeel is vriendelijk, snel en netjes.

De drieluik tonijn en de coquilles met spek (st. Jacques) zijn een aanrader als voorgerecht. Frisse tonijn met een gezonde kleur, daar kunnen veel restaurants een puntje aan zuigen!
Ook over over de kalfsoester met brie en de ossenhaas viel bij ons zeer in de smaak. Normaal nemen we geen toetje, maar hier hebben we gesmikkeld!

Dit was de derde keer dat we hier kwamen, en alle keren was het top. Zowel binnen als buiten is dit een toprestaurant. Wij komen hier zeker vaker.
Jan P.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2013
Gisteravond gegeten in de tuin van restaurant de Koster. Het was even geleden, maar de kwaliteit en sfeer was weer optimaal. Uitstekende en vooral smakelijke gerechten gecombineerd met een heerlijke witte bourgogne. Zeer relaxte maar toch attente bediening. Al met al weer een prima ervaring in de Baanstraat.
Bourgondiër23 ..
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2013
Voorafgaand aan ons bezoek aan het Kennemer Theater het 2-gangen plus koffie theaterarrangement genomen. De carpaccio was helaas iets te koud, het hoofdgerecht (zalm) was prima. Goede prijs-kwaliteit verhouding. Bediening zeer attent. Zeker voor herhaling vatbaar.
Ronvlbg .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2012
Prima restaurant, goed verhouding prijs en kwaliteit. Ik kom hier graag. De bediening is jong maar attent. De huiswijn uitstekend en het eten is van een constante goede kwaliteit en met aandacht gepresenteerd.
Cuililoog .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2012
Na jaren weer eens de stap gemaakt naar de Koster en het is ons heel goed bevallen, Jonge vriendelijke bediening, het eten was prima van kwaliteit de eendelever in het voorgerecht een aanrader, de kreeftensoep goed, de viscombinatie met eigen garnituur verrassend en het kaasassorti goed, beetje jammer dat het niet uitgelegd werd maar in een kaartje op tafel. We komen gauw weer terug