Restaurant De Kompaszaal

KNSM-Laan 311 1019 Amsterdam Nederland Kaart
31-204199596

Over het restaurant Restaurant De Kompaszaal

Bijzonder genieten bij De Kompaszaal

Restaurant De Kompaszaal zit gevestigd in de historische aankomst- en vertrekhal van de voormalige K.N.S.M. Op deze bijzondere plek heb je dan ook prachtig uitzicht over het IJ.
De uitgebreide menukaart is heeft veel voor je in petto met variërende gerechten die allemaal erg lekker zijn voor een lunch of diner. De robuuste uitstraling geeft een fijne sfeer waardoor je optimaal kunt genieten!

Meer informatie over restaurant Restaurant De Kompaszaal

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag 12:00 - 16:00
Donderdag t/m Zondag 12:00 - 22:00

• Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Huisdieren welkom , Invalidentoilet , Lift aanwezig , Per boot te bereiken , Toegankelijk voor rolstoelen

Jouw recensie over het restaurant Restaurant De Kompaszaal

Peter S.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2018
Aan de noordzijde van het KNSM-eiland ligt De Kompaszaal, een ruime zaak met een nogal saai interieur die meer aan een ouderensoos doet denken dan aan een restaurant. Maar als het weer het toelaat is er ook een terras met uitzicht op het IJ en Noord. Het gebrek aan aankleding werd ruim gecompenseerd door de uitstekende service en de prima lunchgerechten. Ik had de milde Thaise rodelinzensoep met brood en de Mexicaanse torta kip met gerookte kip, avocado, tomaat, ui, en jalapeño. De soep met brood was erg lekker en de torta was prima al was het in mijn ogen niet meer dan een gewoon hard broodje maar dat schijnt dan ook weer datgene te zijn dat de Mexicanen onder een torta verstaan.
Beat S.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Bijzondere locatie met veel geschiedenis (KNSM). Interieur karig maar ruim. Uitzicht en terras maken dat ruimschoots goed. Vrolijke bediening, goede prijs-kwaliteitverhouding. Leuke kleine wijnkaart.
Cleo B.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Vanavond hebben we heerlijk met een roseetje genoten op het terras. Ze hadden net een nieuwe loungeset aangeschaft. Daar hebben we heerlijk met het avond zonnetje gelounched. Omdat de bediening zo vlot en goedgemustst was besloten we ook wat te eten. Lekkere lovebites (vegetarische bitterballen) en een verukkelijke dorade. Kortom: een plek om vaker heen te gaan!
Norma R.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Goed eten en vriendelijke bediening. Mooi uitzicht op het IJ vanaf het terras op het balkon.
oscarvanstrijp .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Prijs kwalitit is zeer goed.
interieur verdient een renovatie, terug naar de jaren 50 is mijn advies.
Fantastisch uitzicht en mooi buitenterras
Iris D.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Gister met 20 personen gegeten bij de Kompaszaal voor een verrassingsfeestje van onze tante. De mezzeschotel en antipasti waren heerlijk en zeer ruime porties. De poussin en vis van de dag zeer goed bereid. Als bijgerechten kwamen er groenten, couscous en huisgemaakte friet bij, erg smakelijk. We zaten heerlijk in de zon op een gezellig terras, we hebben tot 23:00 buiten gezeten. Iedereen van het gezelschap was erg tevreden. De bediening was vriendelijk en behulpzaam.
Sam V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Geweldig in 1 woord. lekker gegeten, een dorade en mijn vrouw een biefstuk. Heerlijk zelfgemaakte frietjes. We zaten buiten op het terras en het uitzicht was prachtig over het ij.
Hartstikke leuke bediening ook nog eens, alles op tijd.
Joost S.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Hier een lekkere lunch op eerste Pinksterdag. Het is rustig, dus we zitten bij het raam met uitzicht op het IJ. Ruimte is wat groot en wordt ook voor feesten gebruikt. Je zit daarom een beetje verlaten. Heerlijke Thaise kip-kokos soep, verder goed vers brood met manchego kaas, aubergine en een tomatentapenade. Keurige bijna on-Amsterdamse prijzen. De bediening is heel aardig en attent, bedankt voor de leuke stop hier!
Manfred H.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
Trage bediening terwijl er maar een paar tafels staan. Vrije saaie aankleding interieur. De salade was goed maar voor een prijs van 13 euro te klein.
Piet G.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
Een prachtig en zeer ruim opgezet restaurant. Een mooi decor uit lang vervlogen tijden toen de elite hier kon inschepen naar Noord-Amerika. Vooraf heerlijke geitenkaaskroketjes gegeten. Hoofdgerecht was Melanzane, een ovengerecht met aubergine en mozzarella. Prima in orde. De service was vriendelijk en adequaat.
peter.hendriks .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Ik vond het erg aangenaam. Lekker eten, mooie zaal, vriendelijke bediening, mooi terras. Jammer dat het zo stil was, we waren bijna de enigen daar en het verdient gewoon meer publiek.
Schagen-1991 .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Zaterdag een heerlijke avond gehad op een geweldige locatie. Het terras met uitzicht op het Ij is super en ook binnen een grote ruimte met veel lekkere zitplaatsen.
Het eten was prima en dankzij het personeel en de eigenaars hebben wij genoten!
Team kompaszaal dank jullie wel.
TdVos .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Afgelopen zaterdag tijdens Sail hebben wij met een groep van 9 mensen in de Kompaszaal gegeten.
De locatie is al fantastisch en om hier tijdens een evenement als Sail te kunnen zitten op het terras met uitzicht op het IJ maakt het alleen maar nog mooier.
Voor het diner konden wij kiezen uit een 3 gangen menu waarbij ook rekening was gehouden voor de vegetariërs en na vraag aan de bediening werd er ook een alternatief verzorgt voor iemand die zwanger was.
Grootste gedeelde van de groep ging aan de Vitello Tonato en Rib-eye en deze gerechten waren goed van smaak, porties niet te groot maar een goede prijs/kwaliteit verhouding.
De service was erg vriendelijk en ondanks dat het super druk was bleef het personeel lachen en probeerde ze iedere tafel zo snel mogelijk te helpen.
Al met al een zeer geslaagde avond, met een fantastische vuurwerkshow om af te sluiten op het terras om vervolgens binnen nog een dansje te wagen.
Wij komen zeker terug en zullen daar niet 5 jaar mee wachten tot Sail weer plaats vindt ;-)
Pieter B.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Een prachtige plek, je waant je in de jaren '50, schitterend gerestaureerd. Maar het eten was teleurstellend. We zijn niet zo kritisch, maar de aardappelen waren veel te zout, en het vlees en de vis waren niet goed doorbakken. Het eten was ook niet warm genoeg toen het werd opgediend. De bediening reageerde overigens wel correct op onze klachten. Zeker gezien de prijs, al met al geen aanrader, ondanks de fantastische locatie.
Jurgen W.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Ondanks alle drukte van Sail super service en eten
Het terras is een aanrader, de bediening altijsd vriendelijk en op tijd
Andrea J.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Heerlijk gezeten en gegeten langs het IJ. Warm welkom en met veel aandacht om het ons naar de zin te maken, en dat tijdens de drukte van Sail. We waren aangenaam verrast .
Jos V.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Gisteren gedineerd. Ruime zitgelegenheid met prachtig uitzicht op het IJ. Daarmee heb je het positieve gehad. Twee jeugdige obers,waarvan het ons niet zou verbazen als t hun eerste werkdag was,kenden de kaart slecht. De jongste? Kwam met de wijnfles aan tafel zonder kurkentrekker vervolgens schonk hij drie bodempjes in, links voorlangs en bij t verder vullen morste hij t nodige. Voorgerecht lauw warm roerei met garnalen,geen geslaagde combinatie. Na een half uur wachten op hoofdgerecht kwam de jongeman vragen of we nog een desert wilden? Misschien,maar graag eerst de dikbil. Er was niet gevraagd hoe gebakken,dus ging ik uit van medium. Was helaas zeer Welldone,Groenten te knapperig, alleen de frieten O.k. Nagerecht kwakje compote,hoopje crème fraiche met ijs en zeer droog bladerdeeg driehoekje. Geen culinair hoogstandje. Wel moet ik nog vermelden dat onze derde tafelgenoten t vegetarische menu redelijk vond. Geen aanrader dus!
Sander D.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2015
In de mooie ruimte die doet denken aan vervlogen tijden met twee kinderen en twee volwassenen hier gegeten. Het blijft een fijne plek voor lunch, borrel en ook diner. De ruimte is groot, wat fijn is met (jonge) kinderen. Het aquarium is mooie blikvanger in de ruimte. Het eten was prima. De vegetarische spaghetti carbonara was goed. Ook de parelhoenfilet met spaghetti was prima, wel een beetje aan de vette kant. De bediening was heel goed, attent en zeer vriendelijk.
Steven P.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2014
Nieuwe kaart, heerlijke gerechten: als voorgerecht namen wij kastanjes en bospaddestoelen, als hoofd parelhoen met pasta en shannonbeef. Goede kok.
b S.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2014
heerlijk op het terras gezeten in de koele IJ wind. vooraf een gazpacho van meloen en tomaat en een verse vijg met geitenkaas en groenten. beiden heerlijk vers en goed van smaak. als hoofd het dagmenu hoofdgerecht scholfilet, verse eigengemaakte frites en haricots verts/peultjes. verser dan vers kan de scholfilet niet. zelden zo heerlijk svers en simpel bereid. ook de nagerechten; aardbeien met room en echt vanille ijs en de kakelverse citroencheesecake met heerlijk frambozenijs, waren van dezelfde topkwaliteit.
de bediening is heel vriendelijk en attent. ook een grote pluim.
de kompaszaal heeft de afgelopen jaren echt aan kwaliteit gewonnen.