Restaurant De Kompaszaal

KNSM-Laan 311 1019 Amsterdam Nederland Kaart
31-204199596

Over het restaurant Restaurant De Kompaszaal

Bijzonder genieten bij De Kompaszaal

Restaurant De Kompaszaal zit gevestigd in de historische aankomst- en vertrekhal van de voormalige K.N.S.M. Op deze bijzondere plek heb je dan ook prachtig uitzicht over het IJ.
De uitgebreide menukaart is heeft veel voor je in petto met variërende gerechten die allemaal erg lekker zijn voor een lunch of diner. De robuuste uitstraling geeft een fijne sfeer waardoor je optimaal kunt genieten!

Meer informatie over restaurant Restaurant De Kompaszaal

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag 12:00 - 16:00
Donderdag t/m Zondag 12:00 - 22:00

• Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Huisdieren welkom , Invalidentoilet , Lift aanwezig , Per boot te bereiken , Toegankelijk voor rolstoelen

Jouw recensie over het restaurant Restaurant De Kompaszaal

Peter S.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2018
Aan de noordzijde van het KNSM-eiland ligt De Kompaszaal, een ruime zaak met een nogal saai interieur die meer aan een ouderensoos doet denken dan aan een restaurant. Maar als het weer het toelaat is er ook een terras met uitzicht op het IJ en Noord. Het gebrek aan aankleding werd ruim gecompenseerd door de uitstekende service en de prima lunchgerechten. Ik had de milde Thaise rodelinzensoep met brood en de Mexicaanse torta kip met gerookte kip, avocado, tomaat, ui, en jalapeño. De soep met brood was erg lekker en de torta was prima al was het in mijn ogen niet meer dan een gewoon hard broodje maar dat schijnt dan ook weer datgene te zijn dat de Mexicanen onder een torta verstaan.
Beat S.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Bijzondere locatie met veel geschiedenis (KNSM). Interieur karig maar ruim. Uitzicht en terras maken dat ruimschoots goed. Vrolijke bediening, goede prijs-kwaliteitverhouding. Leuke kleine wijnkaart.
Cleo B.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Vanavond hebben we heerlijk met een roseetje genoten op het terras. Ze hadden net een nieuwe loungeset aangeschaft. Daar hebben we heerlijk met het avond zonnetje gelounched. Omdat de bediening zo vlot en goedgemustst was besloten we ook wat te eten. Lekkere lovebites (vegetarische bitterballen) en een verukkelijke dorade. Kortom: een plek om vaker heen te gaan!
Norma R.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Goed eten en vriendelijke bediening. Mooi uitzicht op het IJ vanaf het terras op het balkon.
oscarvanstrijp .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Prijs kwalitit is zeer goed.
interieur verdient een renovatie, terug naar de jaren 50 is mijn advies.
Fantastisch uitzicht en mooi buitenterras
Iris D.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Gister met 20 personen gegeten bij de Kompaszaal voor een verrassingsfeestje van onze tante. De mezzeschotel en antipasti waren heerlijk en zeer ruime porties. De poussin en vis van de dag zeer goed bereid. Als bijgerechten kwamen er groenten, couscous en huisgemaakte friet bij, erg smakelijk. We zaten heerlijk in de zon op een gezellig terras, we hebben tot 23:00 buiten gezeten. Iedereen van het gezelschap was erg tevreden. De bediening was vriendelijk en behulpzaam.
Sam V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Geweldig in 1 woord. lekker gegeten, een dorade en mijn vrouw een biefstuk. Heerlijk zelfgemaakte frietjes. We zaten buiten op het terras en het uitzicht was prachtig over het ij.
Hartstikke leuke bediening ook nog eens, alles op tijd.
Joost S.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Hier een lekkere lunch op eerste Pinksterdag. Het is rustig, dus we zitten bij het raam met uitzicht op het IJ. Ruimte is wat groot en wordt ook voor feesten gebruikt. Je zit daarom een beetje verlaten. Heerlijke Thaise kip-kokos soep, verder goed vers brood met manchego kaas, aubergine en een tomatentapenade. Keurige bijna on-Amsterdamse prijzen. De bediening is heel aardig en attent, bedankt voor de leuke stop hier!
Manfred H.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
Trage bediening terwijl er maar een paar tafels staan. Vrije saaie aankleding interieur. De salade was goed maar voor een prijs van 13 euro te klein.
Piet G.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
Een prachtig en zeer ruim opgezet restaurant. Een mooi decor uit lang vervlogen tijden toen de elite hier kon inschepen naar Noord-Amerika. Vooraf heerlijke geitenkaaskroketjes gegeten. Hoofdgerecht was Melanzane, een ovengerecht met aubergine en mozzarella. Prima in orde. De service was vriendelijk en adequaat.
Jurgen W.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Ondanks alle drukte van Sail super service en eten
Het terras is een aanrader, de bediening altijsd vriendelijk en op tijd
Jos V.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Gisteren gedineerd. Ruime zitgelegenheid met prachtig uitzicht op het IJ. Daarmee heb je het positieve gehad. Twee jeugdige obers,waarvan het ons niet zou verbazen als t hun eerste werkdag was,kenden de kaart slecht. De jongste? Kwam met de wijnfles aan tafel zonder kurkentrekker vervolgens schonk hij drie bodempjes in, links voorlangs en bij t verder vullen morste hij t nodige. Voorgerecht lauw warm roerei met garnalen,geen geslaagde combinatie. Na een half uur wachten op hoofdgerecht kwam de jongeman vragen of we nog een desert wilden? Misschien,maar graag eerst de dikbil. Er was niet gevraagd hoe gebakken,dus ging ik uit van medium. Was helaas zeer Welldone,Groenten te knapperig, alleen de frieten O.k. Nagerecht kwakje compote,hoopje crème fraiche met ijs en zeer droog bladerdeeg driehoekje. Geen culinair hoogstandje. Wel moet ik nog vermelden dat onze derde tafelgenoten t vegetarische menu redelijk vond. Geen aanrader dus!
Sander D.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2015
In de mooie ruimte die doet denken aan vervlogen tijden met twee kinderen en twee volwassenen hier gegeten. Het blijft een fijne plek voor lunch, borrel en ook diner. De ruimte is groot, wat fijn is met (jonge) kinderen. Het aquarium is mooie blikvanger in de ruimte. Het eten was prima. De vegetarische spaghetti carbonara was goed. Ook de parelhoenfilet met spaghetti was prima, wel een beetje aan de vette kant. De bediening was heel goed, attent en zeer vriendelijk.
Steven P.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2014
Nieuwe kaart, heerlijke gerechten: als voorgerecht namen wij kastanjes en bospaddestoelen, als hoofd parelhoen met pasta en shannonbeef. Goede kok.
b S.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2014
heerlijk op het terras gezeten in de koele IJ wind. vooraf een gazpacho van meloen en tomaat en een verse vijg met geitenkaas en groenten. beiden heerlijk vers en goed van smaak. als hoofd het dagmenu hoofdgerecht scholfilet, verse eigengemaakte frites en haricots verts/peultjes. verser dan vers kan de scholfilet niet. zelden zo heerlijk svers en simpel bereid. ook de nagerechten; aardbeien met room en echt vanille ijs en de kakelverse citroencheesecake met heerlijk frambozenijs, waren van dezelfde topkwaliteit.
de bediening is heel vriendelijk en attent. ook een grote pluim.
de kompaszaal heeft de afgelopen jaren echt aan kwaliteit gewonnen.
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2014
De Kompaszaal is een bijzonder fijne locatie, uitzicht over het ij in wat ooit de vertrekhal was van KNSM.
Het eten is van goede kwaliteit en de gerechten zijn origineel.
De bediening is soms wat rommelig en er lijkt niet echt structuur te zitten in wie welke tafels bedient, maar blijft wel altijd vriendelijk.
Elles P.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2014
Ik had me erg verheugd om naar dit restaurant te gaan. Ik was met een gezelschap van nog 3 andere mensen en in het bezit van een kortingsvoucher. Ik reserveerde speciaal op vrijdag, ivm die big bands die dan spelen. Bij aankomst (leuk stuk fietsen vanuit West) meteen naar onze tafel verwezen. Ik kende de Kompaszaal al, maar mijn gezelschap niet; de ene helft was onder de indruk van de authenticiteit en het groteske, de andere helft vond het kaal, leeg en ongezellig. We zaten bij het raam, helaas konden twee mensen uit het raam kijken, de andere twee zaten naast een muur en misten dat geweldige gevoel van eclectisch Amsterdam over het Ij. De bediening is lekker vlot, hip & attent. Leuk! We mochten met de voucher 3 gangen bestellen van de kaart. Wow. Het is een kleine maar verzorgde kaart met niet te ingewikkelde gerechten, wel creative inslag. We bestelden allemaal als hoofdgerecht het kippetje (poussain) met huisgemaakte frieten. Heerlijk ! Geen hoogstaande culinaire fratsen, maar gewoon zalige kip met patat om je vingers bij op te vreten.
Als voorafje hadden de dames een panzanella salade en de heren de vitello tonato. Beiden prima klaargemaakt, zeer smakelijk. De desserts: een lemon cheescake, zalig! Warme dadelcake met karamel, zowaar nog zaliger. Kortom: qua eten, heerlijk. Het is eetcafé plus voedsel, met veel aandacht en liefde klaargemaakt. Mindere punten: er was een soort line-dancing workshop in dezelfde ruimte en dat stoorde ons enorm. De muziek ging aan, uit, aan, uit en dat een uur lang. Het was een enorme domper op de avond, zo irritant. Als we dat hadden geweten, waren niet gekomen. Het blijft een lastige ruimte, de Kompaszaal. Maar als restaurant vind ik, kun je de ruimte niet tegelijkertijd gebruiken voor workshop met nb. muziek. De big band was geweldig, maar omdat de ruimte zo groot is, komt het allemaal een beetje onpersoonlijk over. En je moet natuurlijk wel houden van al die blazers, maar dat is smaak.
Pauline W.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2014
Met vier volwassenen en twee kinderen was het goed toeven in de enorme ruimte, die met een leestafel en groot aquarium (en die decor was in de film 'De ober') is ingericht. Het ene kind vond snel een speelgenote; er was allerlei speelgoed, we hadden geen kind aan haar.

Om te beginnen smaakte de wijn goed. Als voorgerecht was favoriet: duo krab en zalm. De salade ganzenborst en spinazie beide prima. Hoofdgerecht van visfilet met auberginemengsel bedekt, smaakte zeer goed. De skrei filet en de ribeye ook niets op aan te merken. Er was een aardige dadeltaart toe. Gezellige sfeer.
K J.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2014
De locatie is de grote troef van De Kompaszaal. De zorgvuldig in stand gehouden authentieke jaren '50 stijl had op ons een vertederende uitwerking. De zorg voor de details, zoals de toiletten en het plafond, de terrasstoelen, daar spreekt liefde uit. Hoewel de ruimte groot is, is de akoestiek uitstekend.
Het eten was niet slecht, maar de lovende besprekingen hieronder en de composities beloofden meer. De eerder besproken skrei met saffraanrisotto, venkel schorseneren en langoustinesaus was op papier beter dan op het bord. Het zag er wat bleekjes uit en zo smaakte het ook. Het kikkererwtentaartje met geroosterde groenten oogde smakelijker. De vegetariër onder ons kwam goed aan haar trekken.
De jonge bediening was vriendelijk en van goede wil, maar kwam onervaren over en vertoonde hoegenaamd geen kennis van de geoffreerde spijzen en dranken.
Sandra L.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2014
Gisteren hebben wij voor het eerst gedineerd bij De Kompaszaal. De Kompaszaal maakt deel uit van de vroegere K.N.S.M. dat is goed te voelen in dit restaurant, de vroegere aankomst- en vertrekhal is prachtig in tact. Het nadeel van deze enorme ruimte is, dat het altijd leeg lijkt, ondanks dat er wel tafels bezet zijn. Er is geprobeerd om met een aquarium en een soort scheidingswandje wat knusheid te creëren en dat helpt wel wat. Maar toch kan ik mij voorstellen dat de eerste indruk niet zo aantrekkelijk is voor nieuwe bezoekers, ondanks de prachtige historische details. Dat is jammer, want je kunt er heerlijk eten! Ik koos gisteren voor vis: vooraf een torentje van zalm- en krabtartaar en als hoofd skreifilet met risotto, een heerlijke saus en o.a. schorseneer. De skrei was perfekt gegaard en de smaak van het geel was echt een feestje. De porties zijn ruim en ik kon voor de wijn uit drie soorten wit kiezen, allen geleverd door Grapedistrict. Ik had een heerlijke Italiaanse, genereus geschonken. Mijn vriend had een voorafje van gebakken mosselen met spek en dat smaakte ook erg goed. Kortom: kom allemaal eten bij De Kompaszaal en zorg voor een gezellige sfeer!