Restaurant De Kolk

• Af te huren , Catering , Per boot te bereiken , Terras
9,1
Chiel B.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Enkele maanden open en een genot om er te eten. Voorgerecht op het terras aan het water, daarna toch maar naar binnen, waar het een beetje rumoerig is.
Leuke formule is de mogelijkheid bij het voor- en nagerecht tot shared dining: de kok maakt een keuze uit 4 gerechten van de kaart. Zo maakten we kennis met carpaccio met Old Amsterdam, tonijn, Spaarndammer paling en een wortel-gembersoepje met kokosschuim.
Mijn hoofdgerecht was een prima bereide kalfsoester, ook de tafelgenoten hadden uitstekend bereide Ierse ossenhaas, resp. gamba's. Het shared dining dessert bestond uit een rabarber crumble, een brownie, crème brulee en een witte en bruine chocolademousse met spekkoek.
Heerlijke smaken en mooi opgediend. De bediening is vriendelijk en attent. Een aanwinst voor de regio!
Gerard W.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Dit restaurant heette vroeger het Stille Water maar is overgenomen. Het heeft een nieuwe verfrissende inrichting gekregen en ziet er sfeervol uit. Enthousiaste eigenaren. De hele avond heerlijk buiten gezeten en gegeten aan het kolkje. Uitgebreide menukaart met heerlijke gerechten. Eten was heerlijk en reden te meer om vaker terug te gaan.
Marjolein V.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Enkele weken geleden dit nieuwe restaurant uitgeprobeerd met mijn familie en vriend.
Héérlijk gegeten, eten was prima, leuk opgemaakt, carpaccio wordt in een andere setting gebracht dan normaal, gedurfd, TOP. Zelf de Ierse biefstuk genomen, en, zoals besteld, rood, kaasplank toe.
We hebben rustig kunnen eten, niet binnen 10 minuten voor- en hoofdgerecht, we hadden een fijne plek, waar we lekker met elkaar konden praten, zonder eventueel andere gasten te storen.
HertogJan van de tap, zeker een pluspunt!
Enige ' kritiek', opbouwend dan, in het toilet een handdoekje, persoonlijk wat hygiënischer om een stapeltje neer te leggen. En, maar ben dan ook horeca-geschoold, altijd eerst de oudste vrouw uitserveren.

Top-tent, gaan we vaker eten, ontzettende aanwinst voor Spaarndam, zeker gezien de hoeveelheid horeca-aangelegenheden in dit dorp.
Aardbeienmetslagroom .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Gezellig op het terras begonnen met een drankje. Door het frisse groen van de kastanjebomen raakten we direct in voorjaarsstemming. De menukaart sloot daar prima op aan. Bijna het hele gezelschap koos voor de asperges op klassieke wijze en de rabarbercrumble als dessert. Daarna binnen gaan zitten om te eten. Het pandje is natuurlijk al een knusse plek, met de moderne stijlvolle inrichting wordt dat nog meer benadrukt. Het eten was lekker en elegant gepresenteerd, de bediening vriendelijk en vlot en de avond dus zeer geslaagd!
Michel V.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2016
Wat een onwijs leuk restaurant op een top locatie aan de Kolk in Spaarndam. Fantastische kaart. Goddelijke tonijn vooraf en top ossenhaas als hoofd gerecht. Patrick en Daisy zijn super gastvrij en de ambiance is modern gezellig!!! Een aanrader!!