Restaurant De Klucht

• Af te huren , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Voordelig
Rob D.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Zondagavond sparerib-avond! Gewoon goed voer. Broodje vooraf met aoli en kruidenboter, spareribs als hoofd, gedrenkt in zoete ketjap, met lekkere frieten en prima salade. Krachtige rode wijn erbij. Eenvoudige doch voedzame maaltijd, heerlijk!
Theo S.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Vrijdagavond buiten op het terrasje voor de deur gegeten leuke zaak voor een snelle hap ; spare Ribs genomen , prima gerecht voor slechts 18 euro , leuk huiswijntje , en een saté met garnituur , ook goed ! Koffie na die kan wel wataandacht gebruiken , te heet en dus verbrande boon en te slap !
CRA .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Elke donderdagavond zeetong met frites en salade voor €16,50,- (normaal € 21,50) bij de Klucht in Noordwijk. Dit in een advertentie in een lokaal krantje gelezen en voor de eerste keer daar gaan eten.

Helaas viel het tegen en dan vooral de service. Het was echt geen volle bak deze avond, maar na de drankjes en het broodmandje die er wel prettig snel waren, 45 min. op de tong, frietjes en salade gewacht.
Toen maar eens gevraagd of wij misschien vergeten waren. Ook omdat andere gasten die ruim na ons binnen kwamen al enige tijd (eveneens tong) bediend waren.
De verklaring was dat wij een broodmandje hadden genomen en de andere gasten niet. Niet echt een verklaring waar wij iets mee konden.
De tong kwam er dan wel aan na 5 min. Maar bijna een uur is wel erg lang wachten. Hoe lang kan een visje en wat friet bakken duren als het niet al te druk is?
Het eten (de tong ca. 350 gram, dus niet al te groot) was op zich erg smakelijk en was ook het gelijk het beste van de deal. Een klein schaaltje frites voor 2 personen en een nog kleiner schaaltje salade per persoon is absoluut erg (te) weinig.
Ik betaal zonder probleem een goede prijs voor echt goed uit eten maar ook voor
€ 16,50 kan ik op veel plaatsen beter eten en heb dat ook vaak gedaan.
Als men hier normaal € 21,50 voor zou moeten betalen zou ik mij zelfs bedrogen voelen.
Maar het was vooral het gebrek aan echte service en gemeende vriendelijkheid die ontbrak. Het kwam allemaal wel erg plichtmatig over. Dat ging ook op voor de excuses die werden gemaakt vanwege het lange wachten.
Alles bij elkaar helaas geen reden om nog eens te gaan eten bij de Klucht.
Victoria S.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Wij komen hier vaker aangezien ze ook voor vegetariërs een vaak wisselend menu hebben. Wij hebben t menuutje genoemen waarvan alle gangen smakelijk, leuk gedecoreerd en gul waren. Een prettig restaurant met vriendelijke bediening waar we graag komen
Marjolein J.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
We werden vlot geholpen door vriendelijk personeel. De prijs kwaliteit verhouding is zeker goed te noemen. Het eten is uitstekend. Carpaccio met spekjes, lekkere combinatie met een versvolkoren broodje met heerlijke roomboter voor € 10,-. De hoofdgerechten worden compleet geserveerd met verse groenten, heerlijk stukje quiche, verse frietjes en lekker gekruide aardappelstukjes uit de oven. Wat ik zeer kan waarderen is dat de borden warm waren. De desserts zijn origineel echt super lekker (ik had frambozen macarons met chocoladenijs, gegarneerd met verse passievrucht en mijn vriend een mega karamel vanille fudge coupe). Zeker een aanrader maar vergeet niet te reserveren want dit restaurant is gewild (en terrecht).
Johan D.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Smakelijke basic gerechten tegen een schappelijke prijs. Lekkere salade gehad met hertenbiefstuk, een grote tong en een dessert van romig vanille-ijs / fudge met huisgemaakt caramel.

E88 .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2015
Vanavond heerlijk gegeten bij restaurant De Klucht. Wij kozen voor de zomerse salade van het weekmenu die je gewoon los kunt bestellen. Daarna aten we mosselen op klassieke wijze, super! Vriendelijke behulpzame bediening en leuke koks die ondanks de drukte de tijd namen om een praatje te maken aan tafel. Kortom een leuk restaurant en heerlijk eten voor (niet onbelangrijk) een goede prijs. Een aanrader!
Astrid S.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2015
Hadden zin in het etentje met z'n 7en. 3 wilden graag het weekmenu, maar werd gelijk verteld dat daar nog 2 van waren. Later gecorrigeerd naar 1 exemplaar. Vervangende vis zelfde menu kon helaas niet, daar deze te duur zou zijn. (hun probleem werd niet opgelost). Verse jus'dorange was na 1 glas ook op. Kraanwater werd niet geschonken. Verplicht spa blauw. 1 mevr. van de bediening had zo een hurry dat het haar humeur niet ten goede kwam. Klant werd afgesnauwd nadat hij een vraag aan haar stelde en met ons bezig was. Andere mevr. super vriendelijk. Ik heb heerlijk gegeten (gamba's), maar de kinderen vonden de spare ribs gorte droog. Al met al was het een matig avondje uit. Niet voor herhaling vatbaar.
Beste meneer mevrouw,

Wij serveren kraanwater naast reguliere drankjes ( wat u ook is uitgelegd), niet als alternatief voor drankjes van de kaart. Daarnaast is er als alternatief voor de zeewolf kabeljauwfilet aangeboden, toen werd aangeven dat u liever zeetong had kon dit ook tegen een kleine vergoeding, dit werd geweigerd. Als de spare ribs droog waren had dit aan kunnen geven en hadden wij het opgelost. Ik vind het jammer dat u ons restaurant via deze weg zo neer zet terwijl er genoeg alternatieven zijn geboden.

Mvg,

Coen Ouwerkerk
Henkcoby .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
De biefstuk voor mij en de ossenhaaspuntjes voor mijn vrouw waren voortreflijk.
En de bediening was goed en heel vriendelijk.
Ans M.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
voorgerecht goed
hoofdgerecht lams en biefstuk goed
sate erg droog
leuke zaak
bediening was goed al was 1 serveerster niet profesioneel toen we iets vroegen ze werd boos jammer verder mooie zaak
Maaike333 .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
Samen met mijn moeder heerlijk gegeten. We hadden beide gebakken ossehaaspuntjes met oosterse groenten, ketchup, koriander en gember. We hebben er beide van genoten. Het was echt heerlijk, met name de verhouding van gember en koriander mmmm echt super.
We hebben lekker bijgeklust in een warme omgeving, vriendelijke bediening en lekkers bij de koffie.
Zeker een leuk restaurant om vaker te eten!
Jolanda M.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Zaterdagavond met een groep gegeten. Gezellige zaak.
Gekozen voor het weekmenu:
Steak tartaar met truffel mayonaise, gebakken roodbaarsfilet met mosterdsaus of varkenslende met appel chutney, stoofpeer met kaneel ijs en glühwijn siroop. Dit alles voor € 25,--!
Vis was heerlijk, varkenslende ook, echter hierbij wat karig met groenten.
Koffie na was ook een traktatie met heerlijke brownies.
Vriendelijke bediening.
Komen zeker nog een keer terug.

Ad O.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Restaurant zelf ziet er niet onaardig uit. Strakke eenvoudige inrichting waar je je best in thuis voelt. Enkele tafeltjes staan vrij dicht tegen elkaar aan waardoor het privacy gevoel enigszins in het geding komt. De bediening was vriendelijk en behulpzaam. Het eten: We besloten alleen voor een hoofdgerecht te gaan. Vooraf bestelden we twee mandjes brood met aioli. Voor de € 3,85 per mandje mag je wat meer verwachten dan een eenvoudig afbak stokbroodje. Er zijn genoeg lekkere broodsoorten die hiervoor in de plaats zouden kunnen worden geserveerd. Het wild zwijn haasje was perfect van smaak. Bereid met een heerlijke rode kool, aardappelpuree en stoofpeertje. De kogelbiefstuk en de varkenshaas waren volgens mijn tafelgenoten ook goed van smaak. De spare ribs vielen echter tegen. Ondanks het feit dat ze van te voren waren gesneden waren ze vrij droog en viel het vlees niet van het bot zoals dat hoort bij ribs.
Ook jammer was dat er aan de communicatie tussen het bedienend personeel en de keuken wat mis was. Bij de kogelbiefstuk werd verzocht er geen champignons over heen te serveren, hetgeen toch gebeurde, Bij de varkenshaas was verzocht om blauw-aderkaas sauce. Er werd echter pepersauce over heen geserveerd. Ook lekker, maar niet wat gevraagd was.
Ondanks deze minpuntjes hebben we een leuke avond gehad. Of we terug komen? Ik weet het niet.
Remco B.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Gezellig en lekker gegeten. Personeel moest even warmdraaien. De Hollandse kogelbiefstuk en de carpaccio vooraf waren lekker, zonder extra poespas.
Rene B.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2014
Wij komen al meer dan 20 jaar bij de Klucht. Het is ons "stam-restaurant". Eten altijd hetzelfde; de overheerlijke uiensoep vooraf en de spare-ribs als hoofdgerecht. Dit is echt hun specialiteit. Niet van die overgare spare-ribs maar echt knapperig met een lekkere bite. En dan de marinadesaus waar de spare-ribs in liggen. Om je vingers bij op te eten. Als ik er aan denk loopt het water al uit mijn mond. De Klucht is niet echt groot maar dat is juist gezellig. Lekker knus aan de Noordwijkse kust!!
Amero252 .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2014
Wij gingen voor de zeetong, een aanbieding voor de donderdagavond.
De zeetong was prima, de rest matig. De patatfrites was vet en bij te lage temperatuur gefrituurd. De sla erg sober. Het restaurant was niet meer dan een veredeld eetcafé; jammer, want met een klein beetje meer aandacht is er meer van te maken. Toch geven we het nog een keer een herkansing!

Antoinette B.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2014
Gisteravond met een klein groepje gegeten bij dit drukbezochte restaurant dat qua inrichting meer weg heeft van een eetcafe. Best gezellig, maar als het druk is, is het door de akoestiek niet makkelijk een gesprek te voeren. De dames van de bediening waren vlot en vriendelijk. Als voorgerecht had ik gamba's met knoflook. Viel een beetje tegen, het dreef in de olie en was niet bijzonder van smaak. Opvallend: toen iemand van ons wat brood wilde bijbestellen bij het voorgerecht werd gezegd dat dat wel 8 minuten zou duren. Tikje vreemd. De kabeljauw van het hoofdgerecht viel meer in de smaak. En waar andere restaurants nog wel eens kwistig met zout zijn, was men hier tot mijn grote vreugde niet zo met de zoutmolen in de weer geweest. Ook positief: er zijn meerdere soorten wijn per glas verkrijgbaar. Meestal kun je in dit type restaurant alleen kiezen tussen rood, wit en rose. Goed om een hapje te eten als je toevallig in de buurt bent.
PdBest .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2014
Afgelopen donderdag hier heerlijk uitgebreid gegeten! Omdat ons zoontje mee was, waren we een van de eerste en werden vriendelijk geholpen.

Na een lekker warm stokbroodje met aioli en kruidenboter, had m'n man de garnalen en ik de uiensoep. Erg lekker. M'n zoontje had een kinder menu en daar zit het ijsje bij de prijs inbegrepen. Hij heeft flink genoten van z'n kipnuggets, maar nog meer van de entertainment, want hij is geen stil zitter en had al snel de serveerster voor hem gewonnen, die achter de deur ging verstoppen, prachtig natuurlijk voor een twee jarige.
Alleen toen het drukker werd, kon de mevrouw niet meer verstoppen en probeerde onze directeur haar wel steeds over te halen. Gelukkig zag ze de lol ervan in en kregen we zelfs een compliment over onze leuke zoon.

Verder had m'n man een lekkere malse biefstuk en ik een heerlijke zachte zalm met hollandaise saus. Top. Wat ik erg op prijs stelde waren naast de friet, de gebakken aardappelen :-) heerlijk, die zie je tegenwoordig maar weinig.

En m'n toetje... Nog nooit van gehoord, maar was overheerlijk, oreo koekjes met rondom chocolademousse, hier ga ik voor terug!
M'n man de vanille futch, vond hij ook goed en m'n zoontje kon kiezen uit een raket of een vanille ijsje met slagroom. Het laatste werd het, met disco spikkels en hij kreeg er zelfs aardbeitjes bij, omdat we dat hadden gevraagd en werd gelijk geregeld. Top!

Al met al, een aanrader. Voor 2x een 4 gangen diner en een kinder menu zo rond de €70 betaald.
Bruyninckx L.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2014
Met 15 Spanjaarden en 3 Belgen hier verrukkelijk gegeten! We kozen voor het suggestiemenu, een paar onder ons hadden liever een soep ipv het voorgerecht en dit was geen enkel probleem. Een aanrader als je in Noordwijk bent. Heel vriendelijk en heel lekker eten, chapeau voor de keuken om voor zoveel personen in éénmaal te koken. Het was een gezellige avond.
Dennis H.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2014
Om meteen maar met de deur in huis te vallen: ik heb medelijden voor mensen die hier speciaal voor de spareribs naartoe gaan! droge ribs in een halve liter ketjap manis op je bord. Tevens was het flink kluiven om dat ene beetje vlees ervan af te krijgen. Het geheel ziet er leuk uit maar daar alleen win je geen prijzen mee.

Ik en mijn vriendin begonnen allebei met de uiensoep en eerlijk is eerlijk die was wel erg lekker. Door Koningsdag? was het uiteindelijk vol en helaas wel rumoerig. Er kwam een wat grotere groep binnen van 12 man die meteen weer moeilijk moesten doen omdat ze de halve tent niet mochten verbouwen zodat ze naast elkaar konden zitten. Het is nu eenmaal maar een klein restaurant. Het is wel jammer dat ze het op die manier voor de rest ook verpesten want door die groep zag je aan het personeel dat ze er niet zoveel zin meer in hadden.

Uiteindelijk had mijn vriendin de kogelbiefstuk. Gewoon lekker niets meer en niets minder. Wij gingen hierheen met (misschien) te hoge verwachtingen van het nr1 restaurant in Noordwijk op Iens. Voor Spareribs mensen, alsjeblieft er zijn zoveel betere opties, er staat werkelijk waar een wereld voor jullie open klaar om ontdekt te worden!