Restaurant de Klipper

Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag vanaf 11:00

Henk D.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2015
Restaurant Klipper is volgens IENS in een tamelijk wijde omtrek het hoogst scorende restaurant. Hoe is dat mogelijk vraag ik me af. Je komt binnen in een donker hol, dat meer weg heeft van een huiskamer, met speelhoek, dan van een restaurant. Ik bestel wat te drinken en te eten. Op het laatste wacht ik drie kwartier. Als de kwaliteit daarvan dan goed is, strijk graag over mijn hart. De 3 lamscoteletjes die dan verschijnen zijn gortdroog (te lang in de vriezer gelegen?), taai en aangebrand. Deze keukenbrigade heeft duidelijk het licht niet gezien. De uiterst vriendelijke bediening verontschuldigt zich in alle talen en biedt mij aan de helft van de rekening af te halen, wat ik heb geaccepteerd. Ik heb een stuk van de coteletjes laten liggen voor de kok en hoop dat hij de moed heeft het te proeven.
Mriekh .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Vanwege de goede recensies op deze site, hebben we tijdens ons verblijf in een vakantiepark in de buurt gereserveerd voor een diner met 8 volwassenen en een peuter. Het restaurant was onverklaarbaar rustig, de inrichting wat achterhaald / huiskamer-achtig. Maar het eten en de bediening waren perfect! De keur aan heerlijke bijgerechten bij het hoofdgerecht, de malsheid van het vlees, de spareribs die loslieten van het bot... Gewoonweg wow. De persoonlijke benadering door de eigenaresse was echt top, we hebben een heerlijke avond gehad, waren niet veel geld kwijt en hebben geen moment de indruk gekregen dat we weg moesten ondanks dat we op een gegeven moment de enige klanten waren. Het is dat we zo ver weg wonen, maar anders...
Yvonne S.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2014
We waren net aangekomen op ons vakantiepark, maar wilden toen ook graag een hapje eten. Het zag er druk maar gezellig uit.Werden leuk geholpen en hebben ontzettend lekker gegeten.Alle lof voor Gerard de kok.Echt super en aanrader en niet te duur.Hebben toen meteen gereserveerd voor die zondag wegens ons 30 jaar samen zijn gezellig met onze dochters en Oma.
HarTenBoer .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2013
Met vier volwassenen, vier kleine kinderen, veel honger en weinig tijd reden wij door Zwiggelte en besloten in een fractie van een seconde om in De Klipper te gaan eten. Een prima beslissing, zo bleek.

De inrichting is warm en netjes al begrijp ik het zeevaart-thema midden op de Drentse zandgrond niet helemaal. De bediening maakt het zo mogelijk nog warmer. De jongedame die ons bediende was zeer vriendelijk naar ons en de kinderen en toonde alle begrip voor de soms wat chaotische presentatie van onze kant. Ook bij het uitserveren zeer correct: vaak gevraagd of er genoeg was en zeer snel met bijvullen of een extra drankje. Ook de mensen achter de bar (waarschijnlijk betrof het de eigenaar en eigenaresse) waren erg vriendelijk.

De kinderen vermaakten zich net lang genoeg in het bescheiden speelhoekje om de keuken de gelegenheid te geven de gerechtjes klaar te maken. Voor het type restaurant (ik zou het plate-service noemen) zeer uitgebreid in de bijgeserveerde gerechtjes. De biefstuk was goed van kwaliteit. De pepersaus had iets meer gebonden mogen zijn maar was wel erg lekker. Ook de overige gasten waren erg tevreden.

Als klap op de vuurpijl nog eens een rekening die alleszins meeviel waardoor we dit een restaurantje mogen noemen met een uitzonderlijk goede prijs-kwaliteitverhouding. Maar vooral de welgemeende gastvrijheid heeft dit restaurantje voor ons tot een plek gemaakt die we zeker nog eens gaan bezoeken...