Restaurant De Jong

Meer informatie over restaurant Restaurant De Jong

Jouw recensie over het restaurant Restaurant De Jong

Carla S.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2018
Wat een tegenvaller! Hadden er veel van verwacht maar helaas....de goedkoopste wijnen (nou ja goedkoopste) waren uitverkocht. Als alternatief een wijn van 34 euro die lekker smaakte bij het proeven maar na het openen van een nieuwe fles heel zuur smaakte. Het hoorde zo, de wijn die we geproefd hadden stond open en dan trekt het zuurtje eruit. Even doorzetten met de wijn, maar uiteindelijk waren we blij dat de fles leeg was. Dan een rood wijntje, die smaakte prima. Nog een glaasje rood want er komt als hoofdgerecht vlees! Het was kip en dat is een gevogelte! Smaak niet bijzonder. Als toetje kaas genomen (+6,50 pp), was prima maar een lekker stukje brood of vijgenbrood zou geen overbodige luxe zijn. Al met al een hoge rekening en niet echt lekker gegeten en gedronken. Zonde....eens maar nooit meer!
Nick K.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2018
Servicegericht maar prijs kwaliteit van de gerechten niet in verhouding. Een vast menu vegetarisch of vlees/vis. De keuze van de chef werd aan onze tafel niet goed ontvangen. Een dessert van gerookte yoghurtijs met grapefruit was de afknapper van de avond.
Nick K.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2018
Servicegericht maar prijs kwaliteit van de gerechten niet in verhouding. Een vast menu vegetarisch of vlees/vis. De keuze van de kok werd aan onze tafel niet goed ontvangen. De combinatie met het drankenarrangement was daarentegen beter gekozen. Als dessert gerookte yoghurtijs met grapefruit. Een echte afknapper van de avond.
John S.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
Mooie gerechten van eerlijke producten en verrassende smaakcombinaties.
Zeer vriendelijke bediening, goede wijnadviezen. Vooraf coquilles met bloemkoolvariaties, daarna gegrilde groenten. Hoofdgerecht drie bereidingen van parelhoen: geweldig. Dessert een combinatie van aardpeerijs en chocolade. De witte wijnen goed, de rode bourgogne was erg lekker (fris en fruitig).
Suzanne V.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2018
Wat ging het snel! Veel te snel zelfs. Na 40 minuten hadden we het aperitief, de amuse, het voorgerecht en het tussengerecht al gehad. Het voorgerecht werd al geserveerd terwijl we het aperitief nog niet eens voor de helft ophadden en borden en glazen werden van tafel gehaald (gegrist zou ik bijna zeggen) zodra ze leeg waren. Het was ongetwijfeld niet vervelend bedoeld, want de bediening was uiterst vriendelijk, maar het kwam over alsof er een tweede shift was en we zsm weer weg moesten. Zonde van de avond. De wijnen waren ook niet helemaal aan ons besteed. De rode wijn was ontzettend goed, maar de witte wijn viel wat minder in de smaak. Een zeer zoete (bijna dessert-)wijn bij het tussengerecht en een vrij heftige troebele wijn (op het eerste gezicht leek het appelsap) bij het hoofdgerecht was op z'n minst een bijzondere keuze. Het groentemenu is wel een absolute aanrader, de bloemetjes zijn er nog steeds, dus iedere gang is weer een feestje.
Liesbeth L.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2018
Geweldig gegeten met zijn vieren! We namen allen het vis/vlees menu. Iedere gang was verrassend en erg smakelijk. Vooral het gebruik van , soms onverwachte/onbekende , groentes kon ik erg waarderen. Het toetje was subliem! Niet eerder zo’n lekker en bijzonder toetje gegeten... Wij vinden de prijs/kwaliteit verhouding prima. Het enige wat mij in Nederland altijd verbaasd ,en ook hier weer ,is de prijs van de wijn... Waarom die altijd zo hoog moet zijn, is mij een raadsel. Al met al: ik kom hier zeker terug!
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2018
Alles klopte: de muziek, het tempo van bedienen, de informatie bij elk gerecht, de gerechten zelf, het bijpassende wijnarrangement.

We hadden na de amuses o.a. kabeljauw, Chinese kool, paddenstoelen, rib-eye, ijs van bloedsinaasappelen. Elk ingrediënt was smaakvol.
simone H.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2018
binnengekomen zonder kennis van hun concept. We krijgen de wijnkaart, maar omdat we niet drinken bekijken we deze niet. Na een tijdje valt het op dat we geen menu kaart krijgen. halverwege de wijnkaart staat ijn een kleiner lettertype dat dit restaurant een concept heeft van een vast menu, enige keuze is groente of vlees/vis. het vaste menu staat niet benoemd, dus je hebt geen idee wat je krijgt, maar een verrassing kan leuk zijn. Je bent verplicht om voor 4 gangen te kiezen, dus even snel een hapje eten zat er niet in.
eerste amuse, oude geitenkaasmousse met ultradunne soepstengels smaakte goed. tweede amuse was een rare combinatie van goede gerookte room drijvend in een zurig mengsel. eerste gerecht een groentepalet . saaie gerookte grientes met bite, met neutrale zeewierroom... of iets dergelijks. de ober kon niet benoemen welke groente er op mijn bord lag. Saai en gezond smakend. Tweede gerecht was risotto van zonnebloempitten. Vol van smaak met een niet passend zurig schuim erbij. Derde knolselderij met een crème , blokjes knol en gebakken paddestoeltjes. Op zich goed van smaak maar ingrediënt niet in verhouding. enorm veel knol, weinig paddestoelen en geen bite. Dessert keek ik naar uit na deze teleurstellende gerechten, in ieder geval nog een lekker toetje. Niet dus. pastinaak crème (?), onsmakelijk, met azijnappel gratine, te zuur voor een dessert, en goede koekkruimels erbij. Voor het eerst van mijn leven ean dessert laten staan, en wij gaan bijna wekelijks uit eten. De ober heeft ons 3x horen zeggen, op zijn vraag, dat het eten niet naar eens was, maar gaf geen reacties. Wat een domper dit bezoek. Wat ons voor raadselen stelt zijn de hoge recenties voor dit restaurant... hoe kan dit?Zijn wij de enige met verwachtingen van vegetarisch eten? Vooral als je een menu kaart hebt zonder keuzes, verwachten wij dat er over de keuzes wordt nagedacht door de chef... Ik kan geen knol meer zien in ieder geval.
Wilbert W.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2017
Viel nogal tegen. 4 gangen vegetarisch menu voor 45 Eur, prijskwaliteit klopte van geen kanten. Op advies van vrienden het vegetarische menu besteld. Op n rijtje: ‘n koolraap gerecht, mini rooi biet, gnocci en aardappel puree toetje met hooi-appeltjes. Denk niet dat dit reclame was voor de vegetarische keuken.
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
In de hofbogen vlak bij het Hofplein is dit fijne restaurant. Ik nam het 4-Gangen menu vis/vlees met wijnarrangement. Start met een frisse amuse en heerlijk vers brood, vervolgens verfijnde biet dan vis , dan als hoofdgerecht eend en nagerecht chocolademousse met peer. Vlotte bediening .
Thea R.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2017
Het was heerlijk en zo relaxed
Je kunt goed zelf je tempo aangegeven
Alle gerechten prachtig en gevarieerd
Nu niet massaal reserveren want wij willen dit plekje wel een beetje voor onszelf houden
Thea en Karl
YannickM .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
In 2016 tweemaal wezen eten. Neem gerust het vegetarisch menu, want chef Jim is geweldig met groentjes. Top was het boomstammetje van schorseneren, ietsje minder de varkensfilet. Fijne wijnkaart, ietwat aan de dure kant en (nog) niet begeleid door heel veel kennis van zaken. Enige minpunt: een fles water voor zeven piek. Kom op. Voor de rest een heerlijke zaak.
Harry S.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Gister aten we na een jaar voor de tweede keer bij De Jong. Vorige keer waren we erg enthousiast maar dit keer viel het toch erg tegen. Prijs/kwaliteit verhouding was heel matig, zeker voor een restaurant dat voor alle gasten ongeveer de zelfde maaltijd voorzet. ( à la carte niet mogelijk ) Gelukkig dat er niemand moest niezen toen de amuses kwamen, anders hadden we ze nooit meer terug gevonden. Het voorgerecht was met wat krabvlees heel lekker, maar wel erg weinig. De tweede gang bestond uit een gepocheerd eitje, drie stukjes pastinaak, een sausje en wat garnering. Een stukje vis had hier echt bij gemoeten, we hadden niet het vegetarische menu tenslotte. Het hoofdgerecht was rare gebakken kalfslende, maar voor sommigen te rood, ondanks dat dat van te voren aangegeven was. De gestoomde en gegrilde boerenkool bladeren waren creatief en lekker. Het dessert pijnboompittenijs met gedroogde appelschijfjes, lekker, maar weer erg weinig. De cm3 boterkoek op het schoteltje bij de koffie kwam wel heel zuinig over. €46,- is dan echt te veel. Het decor niet bijzonder. De bediening was vlot en vrolijk.
Wouter .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Voortreffelijk gegeten. Gekozen voor het groente menu, dessert spande de kroon met ijs van pastinaak , bloedsinaasappel en popcorn topping. In één woord geweldig.
Dion V.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Klein, gezellig en lekker zijn de 3 woorden waarmee je restaurant De Jong goed mee kan omschrijven. Een warm ontvangst, gevolgd door goede professionele service is altijd een goed begin van een avondje uit.

Na ons glas cider, kwam al snel de amuse. Een heerlijk klein hapje dat meteen de lat hoog legde voor de komende gangen. Gelukkig stelde ook de volgende gerechten ons niet teleur. De wachttijd tussen de gangen was erg kort, iets te kort zelfs maar de gangen pasten wel allemaal goed in het herfstthema.

Wij hebben ook een wijnarrangement genomen van 3 glazen, deze wijnen waren bijna perfect gematcht met de bijbehorende gerechten.

Al met al een leuke avond, lekker eten en 2 blije klanten.
Claire N.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
We hebben hier heerlijk gegeten. Ik koos voor het vegetarische menu, mijn tafelgenoot voor vlees/vis. Beiden was heerlijk! Met name de ravioli met verse eekhoorntjesbrood was om mijn vingers bij af te likken. Het restaurant heeft een industriële inrichting, maar op een gezellige manier. Het restaurant heeft een laagdrempelige sfeer met kwaliteit eten.
Loek W.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Restaurant De Jong is te vinden bij de bogen (dicht bij het Hofplein). Volgens de taxichauffeur vroeger een slechte buurt maar nu zitten er veel restaurants. Het restaurant is inderdaad een boog (soort gewelf). Een betonnen vloer, houten stoelen, industriële verlichting, kale muren op een klein fotootje na, buizen van afvoer en elektriciteit die over het plafond lopen en tot slot vol zicht op de keuken die zo open is dat we exact kunnen zien wat en hoe ze het klaarmaken. Het geheel komt wat eenvoudig over. De ontvangst is vriendelijk en onze jassen worden aangepakt. We mogen zelf kiezen waar we willen zitten. Dat is bijzonder want dat mag zo'n beetje nergens. Gelukkig hebben we nog keuze. Waren we 15 minuten later geweest dan was er geen keuze meer geweest. Het restaurant zit helemaal vol. We bekijken de wijnkaart en willen wit. De mogelijkheden zijn beperkt. Er staan niet meer dan 12 flessen witte wijn op de kaart. Maar met de ober (die de kok en eigenaar blijkt te zijn) komen we tot een Cas d'eau Chardonnay 2013. Een uitstekende keuze maar ook een behoorlijke prijs (58.00). Dan de spijskaart. In feite zijn er maar twee mogelijkheden. Een 4 gangen diner met daarin vis en vlees OF een vier gangen diner met alleen groenten. En meer is er niet. We gaan voor het 4 gangen diner met vis en vlees. En dat valt niet tegen. We starten met een gekookt blad van savooikool met daarin tartaar van snoekbaars begeleid met een emulsie van oester. Top.
Daarna gebakken bloemkool (kwart) met twee soorten saus. Je moet zoiets maar durven serveren. Slecht smaakt het niet. Vervolgens verschillende paddestoelen met een Frans kippetje. Keurig van smaak. Tot slot het 4e gerecht. Een klodder hangop die aan de rand van het bord ligt en niet meer dan 10% van het bord bestrijkt. Dus de rest van het bord is leeg. Wat daar de diepere gedachte van is weten we nog steeds niet.
We eindigen met koffie. We kijken terug op een bijzonderen ervaring en vragen ons af of we niet te lang zijn blijven hangen in de traditionele keuken.
Loek Wijchers
jcda .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Met acht personen hebben we bij De Jong gegeten, voor ons allen voor de eerste keer - het vier-gangen menu, zowel het gewone als de vegetarische variant. Een zeer goede ervaring: beide waren mooie, verrassende menu’s, de smaken waren erg goed op elkaar afgestemd, het eten was heerlijk en de service/bediening was prima. Het hele restaurant zat vol, maar dat leek geen invloed te hebben op de aandacht voor onze groep.
Toch twee minpunten: de niet-vegetariërs mochten per gang vooraf niet weten of ze vis of vlees kregen, waardoor het lastig was om een wijn te kiezen die bij het eten paste.
Het hoofdgerecht bleek biefstuk te zijn, eveneens dus een verrassing en daardoor voor ieder op dezelfde manier gebakken ('rare') – die voor sommigen absoluut niet hun voorkeur was.
Bas J.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Wat een fijn restaurant is dit. Geweldig eten en een van de weinige plekke waar het vegetarische menu vaak beter en spannender is dan de vlees / vis variant. Wijnen zonder toegevoegde sulfiet, smaken zeker anders dan je gewend bent maar mooie ervaring.
Lacanche .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Misschien waren onze verwachtingen te hoog gespannen door de vele lovende recensies die we gelezen hadden, maar eten bij De Jong was voor ons één grote deceptie.
We kozen voor het vegetarische menu.
Allereerst een groot compliment voor de zeer goede bediening, de heerlijke sausjes en de prachtige afstemming van de diverse ingredienten op elkaar.
Maar de keuze van de ingredienten was een grote ramp.
Waar is je flexibiliteit gebleven als je je gasten op een zomerse dag met temperaturen van boven de 30 graden als voorgerecht grote hompen harde knolselderij voorzet en als hoofdgerecht een winterse zwaar doorrookte bonenschotel met o.a. aardpeer serveert.
Daarbij werd ons een lekkere frisse witte wijn geadviseerd. Dat leek ons ook een goed idee bij deze nog steeds hoge buitentemperaturen. Het bleek echter een simpele alcoholbom te zijn met maar liefst 14% alcohol.
De prijs/kwaliteit-verhouding was volledig zoek in dit menu: zeer goedkope ingredienten, begeleid door een zeer eenvoudige wijn.
We hebben zeker een leuke avond gehad, maar dat kwam niet door het eten!