Restaurant De Jong

Harry S.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Wouter .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Voortreffelijk gegeten. Gekozen voor het groente menu, dessert spande de kroon met ijs van pastinaak , bloedsinaasappel en popcorn topping. In één woord geweldig.
Dion V.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Klein, gezellig en lekker zijn de 3 woorden waarmee je restaurant De Jong goed mee kan omschrijven. Een warm ontvangst, gevolgd door goede professionele service is altijd een goed begin van een avondje uit.

Na ons glas cider, kwam al snel de amuse. Een heerlijk klein hapje dat meteen de lat hoog legde voor de komende gangen. Gelukkig stelde ook de volgende gerechten ons niet teleur. De wachttijd tussen de gangen was erg kort, iets te kort zelfs maar de gangen pasten wel allemaal goed in het herfstthema.

Wij hebben ook een wijnarrangement genomen van 3 glazen, deze wijnen waren bijna perfect gematcht met de bijbehorende gerechten.

Al met al een leuke avond, lekker eten en 2 blije klanten.
C R.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
We hebben hier heerlijk gegeten. Ik koos voor het vegetarische menu, mijn tafelgenoot voor vlees/vis. Beiden was heerlijk! Met name de ravioli met verse eekhoorntjesbrood was om mijn vingers bij af te likken. Het restaurant heeft een industriële inrichting, maar op een gezellige manier. Het restaurant heeft een laagdrempelige sfeer met kwaliteit eten.
Loek W.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Restaurant De Jong is te vinden bij de bogen (dicht bij het Hofplein). Volgens de taxichauffeur vroeger een slechte buurt maar nu zitten er veel restaurants. Het restaurant is inderdaad een boog (soort gewelf). Een betonnen vloer, houten stoelen, industriële verlichting, kale muren op een klein fotootje na, buizen van afvoer en elektriciteit die over het plafond lopen en tot slot vol zicht op de keuken die zo open is dat we exact kunnen zien wat en hoe ze het klaarmaken. Het geheel komt wat eenvoudig over. De ontvangst is vriendelijk en onze jassen worden aangepakt. We mogen zelf kiezen waar we willen zitten. Dat is bijzonder want dat mag zo'n beetje nergens. Gelukkig hebben we nog keuze. Waren we 15 minuten later geweest dan was er geen keuze meer geweest. Het restaurant zit helemaal vol. We bekijken de wijnkaart en willen wit. De mogelijkheden zijn beperkt. Er staan niet meer dan 12 flessen witte wijn op de kaart. Maar met de ober (die de kok en eigenaar blijkt te zijn) komen we tot een Cas d'eau Chardonnay 2013. Een uitstekende keuze maar ook een behoorlijke prijs (58.00). Dan de spijskaart. In feite zijn er maar twee mogelijkheden. Een 4 gangen diner met daarin vis en vlees OF een vier gangen diner met alleen groenten. En meer is er niet. We gaan voor het 4 gangen diner met vis en vlees. En dat valt niet tegen. We starten met een gekookt blad van savooikool met daarin tartaar van snoekbaars begeleid met een emulsie van oester. Top.
Daarna gebakken bloemkool (kwart) met twee soorten saus. Je moet zoiets maar durven serveren. Slecht smaakt het niet. Vervolgens verschillende paddestoelen met een Frans kippetje. Keurig van smaak. Tot slot het 4e gerecht. Een klodder hangop die aan de rand van het bord ligt en niet meer dan 10% van het bord bestrijkt. Dus de rest van het bord is leeg. Wat daar de diepere gedachte van is weten we nog steeds niet.
We eindigen met koffie. We kijken terug op een bijzonderen ervaring en vragen ons af of we niet te lang zijn blijven hangen in de traditionele keuken.
Loek Wijchers
Jcda .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Met acht personen hebben we bij De Jong gegeten, voor ons allen voor de eerste keer - het vier-gangen menu, zowel het gewone als de vegetarische variant. Een zeer goede ervaring: beide waren mooie, verrassende menu’s, de smaken waren erg goed op elkaar afgestemd, het eten was heerlijk en de service/bediening was prima. Het hele restaurant zat vol, maar dat leek geen invloed te hebben op de aandacht voor onze groep.
Toch twee minpunten: de niet-vegetariërs mochten per gang vooraf niet weten of ze vis of vlees kregen, waardoor het lastig was om een wijn te kiezen die bij het eten paste.
Het hoofdgerecht bleek biefstuk te zijn, eveneens dus een verrassing en daardoor voor ieder op dezelfde manier gebakken ('rare') – die voor sommigen absoluut niet hun voorkeur was.
Lacanche .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Misschien waren onze verwachtingen te hoog gespannen door de vele lovende recensies die we gelezen hadden, maar eten bij De Jong was voor ons één grote deceptie.
We kozen voor het vegetarische menu.
Allereerst een groot compliment voor de zeer goede bediening, de heerlijke sausjes en de prachtige afstemming van de diverse ingredienten op elkaar.
Maar de keuze van de ingredienten was een grote ramp.
Waar is je flexibiliteit gebleven als je je gasten op een zomerse dag met temperaturen van boven de 30 graden als voorgerecht grote hompen harde knolselderij voorzet en als hoofdgerecht een winterse zwaar doorrookte bonenschotel met o.a. aardpeer serveert.
Daarbij werd ons een lekkere frisse witte wijn geadviseerd. Dat leek ons ook een goed idee bij deze nog steeds hoge buitentemperaturen. Het bleek echter een simpele alcoholbom te zijn met maar liefst 14% alcohol.
De prijs/kwaliteit-verhouding was volledig zoek in dit menu: zeer goedkope ingredienten, begeleid door een zeer eenvoudige wijn.
We hebben zeker een leuke avond gehad, maar dat kwam niet door het eten!
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Is dit het beste en relaxste restaurant van Rotterdam? Misschien wel. De start met een kroepoekje van cantharel met cappuccino mayonaise en een uitje was al heel fijn, zowel de seizoenssalade als de makreel met kruisbes gingen daar nog overheen. Bediening kan niet beter, geen schroom om soms te bekennen het niet te weten (maar dan wel te gaan vragen en alsnog te vertellen) en veel enthousiasme. Mooie wijnen, allemaal naturel. Soms een beetje vreemd maar wel interessant.
Pimmes-Frites V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Na een hele tijd hier weer eens wezen eten. Omdat we wat te vieren hadden. En het bleek weer een goeie keus. Wat er uit de keuken kwam oogde feestelijk en smaakte geweldig. Chef De Jong weet steeds bijzondere smaakcombinaties op het bord te toveren, smaakcombinaties zoals je ze niet eerder proefde, maar die mooi in balans zijn. Gewoon erg lekker dus! De Jong heeft geen menukaart waar je even een foto van zou kunnen maken, want het is bij dit restaurant altijd verrassingsmenu, dus ik kan hier niet alle ingrediënten van alle gerechten meer noemen. Ik had het vlees/vismenu, mijn tafelgenote het groentemenu. 4 gangen. En vooraf een ontzettend lekkere amuse met een soort komkommermousse en een crème met iets granerigs en een vleugje oude kaas.
Eigenlijk omdat ik in het hoofdgerecht met Baambrugse big dat op zich ook prima was, met originele ingrediënten als melde en rode basilicum, net iets miste wat ik in de andere gerechten wel proefde, besluit ik voor het eten een 9 te geven en geen 10.
Mijn tafelgenote die bij uitzondering eens voor een groentemenu had gekozen, had daar absoluut geen spijt van. Ze had geen moment iets van vlees gemist.
Er was, als we wilden, een constante aanvoer van heerlijk brood, zo uit de oven, en de fles kraanwater werd steeds bijgevuld. We kozen een mooie rioja die de hele avond door stand hield zonder het eten te overheersen. We sloten af met een goeie koffie die vergezeld ging van een stukje boterkoek waarvan ik durf te gokken dat het huisgemaakt was.
Door z’n lichte kleur, het hoge plafond en het ruim opgezette meubilair geeft het interieur een prettige, ruimtelijke indruk. De open keuken draagt daar ook aan bij. Op de tafels staan vaasjes met niet-alledaagse bloemen.
En zeker wil ik nog de vriendelijkheid, alertheid en attentie van de mensen in de bediening noemen. Die droeg voor ons ook bij aan een zeer geslaagd etentje.
J P.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Vandaag met vier vrienden gegeten bij Jim de Jong. Het eten was, zoals altijd, voortreffelijk. Vooraf een carpaccio van zeeduivel met mousse van koffie. Bijzonder. Helaas was de wijn die erbij kwam dat niet: een troebele en zure wijn. Volgens de bediening hoorde het zo, wij hebben hem niet op gedronken. Tussengerecht was een groentengerecht met gerookte aubergine, ook weer heerlijk. Hoofdgerecht varken, met verse tuinbonen. Helaas ook hier wederom een zurige wijn, totaal niet passend bij het gerecht. (Personeel achter de bar zagen we overigens ook regelmatig aan de wijnen ruiken en proeven, met niet al te positieve reacties..) Dessert ook prima; bevroren framboos met witte chocolade mousse. Dessertwijn weinig bijzonder. Helaas bleek bij het afrekenen dat de niet opgedronken wijnen toch op de rekening verschenen. Desgevraagd antwoordde de bediening: tja eenmaal geschonken is afrekenen. Service die je niet verwacht in zo'n restaurant. Voor ons daarom voorlopig geen De Jong meer, ondanks de prima keuken. Jammer!
Raymond S.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Voor de 2e keer hier gegeten. Zeer aparte & verrassende wijn-spijs combinaties. Mooie, eerlijke smaken. Er wordt hier met gevoel gekookt. En prima, oprecht vriendelijke, geïnteresseerde bediening en eigenaar. Kortom, de moeite waard.
Paulvanlaak .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Ik heb werkelijk in jaren niet zoveel bijzondere smaken op mijn bord gehad! En het fantastische wijnarrangement deed mij van de ene verbazing in de andere vallen. De bediening was allercharmantst en goed op de hoogte. Ik heb genoten en kom zeker terug!
Sj_vandijk .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Het was de tweede keer dat ik bij De Jong at gisteravond en wat heb ik slecht gegeten! Het is echt lang geleden dat ik in een relatief sjiek restaurant zo slecht bediend ben. Ik eet vanwege gezondheidsredenen geen melkproducten en suiker. Ok, ik snap dat dat lastig is...normaal kies ik zelf het gerecht uit dat ik wel kan eten en dan heeft niemand er last van, maar dat kan hier niet aangezien ze een vier-gangen verrassingsmenu serveren.

Ik snap dat het lastig is maar in plaats van iets creatiefs te bedenken werden gewoon alle sausjes/ mousse weggelaten. Halve gerechten op mijn bordje... en toen ik vroeg of ik een sausje apart geserveerd kon krijgen, omdat het zo wel heel saai was. Kwam de kok dit zeer geïrriteerd brengen en goot het hele kannetje over mijn gerecht. Met de opmerking erbij of ik nou allergisch was of niet?! Nee niet allergisch dus, maar wel intolerant.

Ook de wijnen werden niet bijgeschonken dus de halve avond lege glazen op onze tafel.
De rekening was de druppel... Daarop stond voor mijn 3-gangen groente menu gewoon 45 euro!
Dus toen ik zei dat ik dat wel vreemd vond werd er gezegd, uw koffie staat er niet op. Ok, min -2,50
vind ik 42,50 voor drie half uitgeklede gangen met groenten echt belachelijk.

Ga hier echt nooit eten met een voedselallergie of intolerantie!
Scv222 .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Frisse inrichting, hartelijk welkom. Menu, dat is duidelijk, je hebt bijna niets te kiezen en dat is heerlijk voor een alles eter. Zonnevis: perfecte combinatie van groentes en vis. En dat heerlijke krokante velletje van de vis. Top. Tussengerecht groene asperges van de grill. Prima. Hoofdgerecht een sappige, malse Bresse kip met meiknolletjes en veel meer verse groenten, een feest. Toe, iets minder, beetje vreemde poederachtige melk/zuivel combinatie. Maar ruim voldoende. We komen zeker snel terug. De bediening, vriendelijk en charmant. Wijnadvies prima. Aanwinst voor Rotterdam!
Zwaluwstaart .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Leuk restaurant met en fris en gezellig interieur. De bediening is erg vriendelijk. Het eten was lekker en verrassend en het 4 gangen menu was precies goed qua porties. Er was wel 1 minpuntje: aan het begin had ik aangegeven geen rauw vlees/ rauwe vis te willen ( ivm zwangerschap) De kip die we als hoofdgerecht kregen was op z'n best rosé te noemen, maar sommige delen waren wat mij betreft bijna rauw. Dit aangegeven waarna de kok het vlees nog even terug in de pan heeft gedaan. Echter had ik er al wel een paar happen van op, wat me nu toch niet helemaal lekker zit. Dat is helaas niet het gevoel dat ik wil overhouden aan een etentje.
Marcel B.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Bediening was uitmuntend, eten was verrassend en heerlijk. Het was ook geweldig om te zien dat de wijn door de ober werd voorgeproefd bij openen van een nieuwe fles. Plus af en toe de bediening door de chef zelve. Top kwaliteit.
Sophie K.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Echt overheerlijk gegeten. We hadden het groente menu. Daadwerkelijk alles was heel mooi op elkaar afgestemd.
Er zat wel vrij veel tijd tussen de gangen. Bediening was vriendelijk, maar zei met name weinig, vroeg ook niet of het gesmaakt had. Restaurant ziet er modern uit, maar zeker goede sfeer.
Voor het eten zou ik zeker terug komen. Goede prijs /kwaliteit ratio.
Hans ..
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Etentje met collega's. Bijzondere locatie, ruim, modern. Niet mijn smaak maar wel goed verzorgd. Vriendelijke, correcte bediening, wel wat rommelig en onrustig. Paar kleine missers (koffie uitserveren als de dessertbordjes nog op tafel staan).

Het eten is prima, creatief samengesteld en geserveerd. Ik had het niet-vegetarische menu.
Amuse: humus van tuinbonen met yoghurt, geconfijte citroen met olie van clementine
Eerste gang: zeeduivel met prei en saus van sherry
Tweede gang: witte asperges, saus van witte asperges en calamata olijf
Derde gang: eend, rode biet, jus van rode biet en citroen, thijm, lijnzaad
Vierde gang: rabarber sorbet van majoraan en karnemelk
Rob W.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Lekker gegeten bij De Jong. Lekkere gerechten en subtiel en smaakvol zijn bereid. Het 4 gangen diner is niet overdadig, maar wel genoeg.
De bijpassende wijnen vielen niet bij iedereen in de smaak, ze waren wat flets van smaak. Uiteindelijk opgelost door een fles te bestellen.

De bediening en het tempo waarmee alles geserveerd werd, viel behoorlijk tegen.
We moeten lang wachten tussen de gangen, zelfs zo lang dat het glas al een keer leeg was toen de bediening langs kwam. Ze hadden niet door dat we nog op de asperges zaten te wachten, en wilden eigenlijk al de wijn die we bij de vis zouden krijgen serveren. Ik vermoed dat als we niks hadden gezegd, we de asperges niet eens gekregen hadden. Uiteindelijk dus ook maar een fles wijn besteld, maar die brachten ze pas toen de asperges al bijna op waren. Ze brachten wel vaak brood. Bedienend personeel was vriendelijk en kundig, alleen het duurde allemaal nogal lang.

Toen we uiteindelijk de rekening kregen, bleek dat ze vergeten waren het eten op de factuur te zetten (4x45 euro). Toen we de dame in kwestie hierop attent maakten, werd het gecorrigeerd, maar op geen enkele wijze werd er bedankt voor het feit dat we dit gemeld hadden.

Hoefnagels .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Het eten bij De Jong is bijzonder. Ook deze tweede keer worden we niet teleurgesteld. Bijzondere combinaties van ingrediënten en smaken. Deze keer vooral het dessert van aardbeien met geitenhangop en sneeuw van salie! Vorige keer waren de asperges met calamates-bombes een topper.
Enige minpuntje is de harde muziek. Past niet bij het eten. Whitney Houston tettert in mijn oren, maar ik wil genieten en een gesprek voeren. Mijn verzoek om het volume lager te zetten werd helaas niet gehonoreerd.
We komen voor het eten toch zeker terug, nemen desnoods oordoppen mee.