Restaurant de Hoefslag

Vossenlaan 28 3735 KN Bosch en Duin Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant de Hoefslag

Chef-kok Raoul Meuwese en zijn jonge, getalenteerde team nemen u vanuit hun open keukentheater mee op een culinaire ontdekkingsreis langs de vier seizoenen. In de gerechten worden de puur- en eerlijkheid van producten in waarde gelaten, de spanning zit in de details. Een bezoek aan de Hoefslag is een unieke gastronomische beleving zoals in de grote steden, maar dan in de bosrijke omgeving van Bosch en Duin.

Zakelijke gast, fijnproever of culinaire ontdekker, de Hoefslag is een toegankelijk restaurant; in de sfeervolle ambiance van het prachtig gerenoveerde restaurant voelt een ieder zich thuis. Geniet van een lunch of diner in de serre met zicht op de tuin, het restaurant of aan een van de unieke Chef’s tables.

De Hoefslag is trots op haar Michelinster; het is de kroon op het werk van chef Raoul Meuwese en zijn team. De Hoefslag staat tevens op 22e plaats in de Restaurantgids Lekker500 editie 2017. Hiermee scoort de Hoefslag het hoogst van alle restaurants in de provincie Utrecht.

Meer informatie over restaurant Restaurant de Hoefslag

Maandag t/m Vrijdag 11:30 - 22:30
- Bar 11:30 - 22:30
Zaterdag
- Bar 17:00 - 22:30

Jouw recensie over het restaurant Restaurant de Hoefslag

L B.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2017
Gisteren een fijne avond gehad bij de Hoefslag. Gedreven en kundige bediening met veel kennis van wijn en spijs. Een prachtig 1e voorgerecht met een proeverij van 3 zeeuwse platte oesters waarbij de smaak van de oester prachtig overeind bleef, met een prachtige glas Sylvaner. 2e voorgerecht was kreeft met zwezerik, fijne combinatie gecombineerd met een stevige bourgogne. Als hoofdgerecht Iberico in 2 bereidingen met een overheerlijke donkere saus op basis van vadouvan, gecombineerd met een lichtgekoelde Spaanse tempranillo.
De gerechten zijn goed op smaak en sterwaardig, kortom het was een heerlijke avond!
Gie A.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Afgelopen jaren regelmatig bij de Hoefslag gegeten, waarvan de laatste 4x in afgelopen 3 maanden. Je wordt altijd zeer gastvrij en service gericht ontvangen. Maar wat echt jammer is, is dat het eten met ieder bezoek slechter wordt. Met name de voorgerechten zijn ronduit vlak en ambitiloos van smaak. Alleen desert en friandises zijn bovengemiddeld goed en doet eer aan de michelinster. De vriendelijke service kan helaas niet compenseren voor de matige kwaliteit van het eten. Jammer. Afgelopen jaren altijd met plezier gekomen.
Eric V.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2017
De verwachtingen waren hoog gespannen, maar helaas enigszins teleurgesteld. Op mijn 2e apperitief circa 20 minuten zitten wachten en het werd op tafel gezet met de opmerkjng er zijn nog meer gasten.Als je een apperitief maakt doe het dan goed of laar een ander het doen. Het gangen menu viel mij tegen Het eerste voorgerecht van markreel vlak qua smaak en met de markreel was nagenoeg weinig gedaan. Het tussen gerecht van zeebaars op de huis gebakken idem dito vlak qua smaak. Het hoofdgerecht eend zacht gegaard in de ronner maar mijn inziens te rood en het randje vet te weinig krokant .de avond afgesloten met een dessert van banaan.

Beste meneer Van de Rijdt,

Hartelijk dank voor uw recensie n.a.v. uw bezoek bij ons.

Wij vinden het bijzonder jammer dat u geen goed gevoel heeft overgehouden aan uw bezoek bij Restaurant de Hoefslag. Uiteraard nemen wij uw opmerkingen ter harte en gaan wij hiermee aan de slag in de toekomst.

Graag zouden wij hierover nog even persoonlijk met u van gedachten willen wisselen. Wellicht wilt u contact met ons opnemen via sales@hoefslag.nl.

Salesmedewerker de Hoefslag
André T.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Mooi sfeer bij Hoefslag*, heerlijk gegeten, prachtige gerechten, een verwennerij, veel diepgang en verfijnd, 9 voor eten. De bediening was gastvrij en gaf goede uitleg over het menu. Een aanrader!

Beste André,

Hartelijk dank voor uw lovende woorden over de Hoefslag. Wij stellen uw mening zeer op prijs.<br />
Graag tot de volgende keer.

Salesmedewerker de Hoefslag
Barbara B.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Met een vriendin hebben we heerlijk gegeten bij De Hoefslag. Ontvangst keurig, allergieën waren goed bekend en een mooie tafel bij de open haard. Gerechten waren erg goed, al was 1 visje iets te droog naar eigen smaak. Aandachtspunten zijn nog te verdienen door het personeel:
We wilden starten met een aperitief maar moesten zelf de aandacht trekken hiervoor. Twee glazen cava besteld (nadat we al de amuse en het water hadden gekregen) maar er werd champagne geschonken. Ook lekker, maar dit was niet de bestelling.
Verder hebben we tot 4x toe (dus bij elke gang) moeten vragen om een bijpassende wijn omdat we een arrangement wilden en volgde het bestek tweemaal later dan het gerecht. Dit maakt normaal gesproken niet veel uit, maar bij een restaurant met een ster ben ik anders gewend. De maître leek te ontbreken, wellicht dat deze een beter oogje in het zeil kan houden.
Kortom: een fijne avond gehad met heerlijk eten en bijpassende wijnen, maar een vaste gastvrouw of -heer aan tafel met meer aandacht voor de gasten is gewenst.
Joke D.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
afgelopen zaterdag bij geweest. eten niet ster waardig bij een aantal van ons was de risotto niet gaar. rode wijnen vielen tegen. smaken van het eten sprongen er niet uit. dessert kwam half uur nadat de dessertwijn was geserveerd en werd op tafel gezet zonder uitleg of smakelijke voortzetting te melden. bij de kassa 10 minuten staan wachten totdat iemand tijd had om af te rekenen. kortom een zware tegenvaller

Beste mevrouw de Rooij,

Wat ontzettend jammer dat u geen goed gevoel overgehouden heeft aan uw bezoek aan de Hoefslag. Wij nemen uw opmerkingen ter harte en zullen er alles aan doen om dit in de toekomst te verbeteren. Wij zouden het fijn vinden hierover met u van gedachten te wisselen. Wellicht wilt u contact met ons opnemen via sales@downunder.nl.

Leo S.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2016
Afgelopen dinsdag 6 december zijn mijn vrouw en ik hier wezen eten en dat viel niet mee! Bij binnenkomst was er geen gastheer waardoor we eers moesten dolen door het restaurant. De risotto was te gaar en smaakte vooral niet naar truffel. Als hoofd hadden we tarbod en daar zaten ook mosseltjes bij die bij mij gewoon koud waren. Als klap op de vuurpijl bewees de bediening geen verstand te hebben van wijn toen ik om een suggestie vroeg. Zeker niet ster waardig. Wel jammer want het ligt eigenlijk bij ons om de hoek. Toch maar weer wat verder laten rijden in het vervolg want dit was voor ons zeker de laatste keer.

Dag meneer Smeding,

Bedankt voor het delen van uw ervaring. We vinden het uiteraard zeerst spijtig om te moeten vernemen dat uw bezoek niet naar wens is geweest en u geen goede ervaring aan ons restaurant heeft overgehouden. We zouden graag nog mondeling met u gedachten willen wisselen en u ervan overtuigen dat u niet verder hoeft te rijden. Wellicht kunt u contact met ons opnemen via sales@hoefslag.nl.

R. S.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
Met gezelschap van 7 volwassenen een verjaardag gevierd. Opgevangen met een aperitief met wat dunne kroepoek en een ander dun knapperig krokantje met inktivsinkt gekleurd. Smakelijk. Vervolgens naar tagel begeleid waar wij door de gastheer op een menu van 6 gangen weren getracteerd. De amuses kwamen snel op gang en boden mooie smaakcombinaties, mooie afwisseling van texturen. Dat goldt zeker ook voor de gangen uit het menu. Gedenkwaardig waren de coquilles, de heilbot, en de medaillons van hert. Buitengewoon mooi gecombineerd met verschillende wijnen, die een mooie reis langs diverse wijnlanden en continenten bood. Elk geschonken in bijpassend glaswerk.
De bediening toonde erg competent, met een goede balans tussen afstand en vriendelijkheid, en goede toelichting van de gangen en bijpassende wijnen. Al met al zijn we meer dan 5 uur binnen geweest, zonder ons een seconde te vervelen. Dat zegt wat...

Beste Stemerdink,

Hartelijk dank voor het achterlaten van een recensie. Wat fijn om te horen, dat uw bezoek aan ons restaurant aan alle verwachtingen heeft voldaan. Graag ontvangen we u in de toekomst opnieuw.

Egbert M.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Na jaren terug in één van de iconen uit de vaderlandse restaurantwereld. Dat schept uiteraard hoge verwachtingen. De sfeer is direct goed. De ontvangst is hartelijk en in de loop naar het restaurant gedeelte passeer je de gezellige bar en bistro, die op deze avond afgeladen vol zit met uitgelaten gasten. Die sfeer past ons uitstekend. We worden deskundig en attent bediend, zij het door wel erg veel verschillende personen. Dat is onrustig en wellicht hierdoor worden er missers gemaakt met het serveren van de wijnen. Het 6-gangen diner is prima, echter niet van uitzonderlijk niveau qua smaak en presentatie. Eén van de gasten eet geen vlees, maar om dan driemaal witvis te serveren vinden wij wat fantasieloos.

Beste heer Mekenkamp,

Hartelijk dank voor het achterlaten van een positieve recensie. Fijn dat alles naar wens is geweest en u een fijne avond heeft gehad.
Wij vinden de mening van onze gasten erg belangrijk en we nemen uw feedback over de bediening en de vegetarische gerecht dan ook uiterst serieus.

We hopen u graag nogmaals te mogen ontvangen bij de Hoefslag.

Dirk V.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Teleurstellende ervaring bij restaurant De Hoefslag.
De gerechten zijn met te veel uiteenlopende ingredienten klaargemaakt die qua smaak niet bijelkaar passen. Vis was niet gaar. En de ravioli van het "warme" voorgerecht was koud.
Zeker geen top kwaliteit wat je bij een restaurant als dit wel verwacht.
Geachte Robertdirk,

Hartelijk dank voor uw recensie n.a.v. uw bezoek bij ons.

Graag zouden wij hierover nog even persoonlijk met u van gedachten willen wisselen. Wellicht wilt u contact met ons opnemen, wij zijn te bereiken op telefoonnummer 030-2251051.

Rogier Zanen
BornUSA .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Mooi restaurant in mooie omgeving
Het 4 gangen menu was zeer lekker vooral de kreeft!
sterrenkwaliteit
De wijnen erbij waren goed uitgezocht
Bediening prima
Beste Born USA,

Wat fijn om te horen, dat uw bezoek aan ons restaurant aan alle verwachtingen heeft voldaan. Bedankt voor uw recensie en graag ontvangen we u in de toekomst opnieuw.

Roy
Annemieke L.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2016
Om de verjaardag van mijn man te vieren hadden we gereserveerd voor de lunch. Een prachtige dag dus we namen plaats op het terras. Een goed begin. We kozen het 4 gangen all-in menu met kaas in plaats van het zoete dessert. Alle gerechten werden mooi geserveerd. De bijpassende wijnen waren goed gekozen. Een heerlijke amuse was de start. Het voorgerecht van een tartaar van dorade was ook erg lekker. Jammer dat er geen uitleg gegeven werd over het gerecht. Het tussengerecht, de risotto, was mijn favoriet. De truffel werd aan tafel door de chef aan de risotto toegevoegd. Bij het hoofdgerecht miste ook uitleg van het gerecht. Omdat wij zelf uit de horeca komen kregen we een andere wijn geschonken. Leuk! Een goede kaasplankje was de afsluiter. Jammer dat ook hier geen goede uitleg bij kwam. Daarbij klopt de volgorde qua smaak ook niet. De sommelier die net zijn dienst begon kon ons gelukkig (aan de hand van de restjes die er nog lagen) vertellen welke kaas we gegeten hadden. Bij de koffie kregen we nog een gerechtje van de chef. Onder andere een souffle van kers. Erg smaakvol en attent . Het werd tijd om de rekening te vragen. Na wat 'creatief boekhouden' is het gelukt de juiste rekening te krijgen.
We hebben echt een heerlijke middag gehad waarbij we ruim 4 uur op het terras gezeten hebben. Een heel leuk en mooi restaurant met vriendelijk personeel en een heerlijke ambiance. Wij komen graag nog een keer terug voor een diner in het restaurant. Hopelijk dan wel een volledige uitleg bij de gerechten. Het is dat we zelf een hoop weten maar bij een sterrenzaak hoef je het niet zelf in te vullen toch?
Beste aleloux,

Wat jammer dat uw ervaring bij de Hoefslag niet helemaal aan uw verwachtingen heeft voldaan. Dank u wel voor uw feedback, wij bespreken dit uiteraard binnen het team om u, en overige gasten, hiermee in de toekomst (nog) beter van dienst te kunnen zijn.

P.s. op 22 augustus gaat onze nieuwe dinerkaart in bij het restaurant. Als u bij uw reservering refereert aan dit Iens-bericht dan zorg ik voor de volledige menu-explicatie ,

Roy
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Gastvrije ontvangst in de tuin met een glaasje wit. Daarna door naar de bistro. Een prima carpaccio vooraf; als hoofdgang een uitstekende, botermalse maiskip met polenta, mais en popcorn (merken we hier een thema op)? Daarna een eveneens prima dessert met een tartelet, boerenjongensijs en lemon curd. Bediening: merendeels efficiënt en vriendelijk, maar als iemand een glas omstoot is het niet nodig die gast erop te wijzen dat hij dat niet meer moet doen. Ook niet schertsend. En bij het bijschenken gebeurde het tot drie keer toe dat dit zo haastig ging dat er enkele druppels wijn op mijn mouw werden gemorst. Decor: gekenmerkt door wat teveel geld en wat te weinig smaak.
Beste gast,

Hartelijk dank voor het achterlaten van een recensie over de Hoefslag! Uw puntjes van kritiek nemen wij heel serieus en deze nemen wij dan ook mee om in de toekomst onze kwaliteit te verbeteren. Wij zien u graag nog eens terug bij de Hoefslag!

Gastvrije groet,

Sylvia Houtzager
edpi .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
Het eten blijft goed (niet verrassend), ondanks het feit dat de chefkok eea wat meer op afstand doet. Verder lijkt het een middle of the road restaurant te worden wat bediening met de nieuwe eigenaar. Ongelofelijk wat een afstandelijk/ procesmatige bedoeling is het geworden: dit gaat niet goed. Ik mis de charme/intieme van een echt toprestaurant. Verder was mijn reservering ook nog eens zoek (dit terwijl ik zelf ook vooraf langs ben geweest!) Iets van excuses niet gehoord> wel een lange email van 6 kantjes procestekst mogen ontvangen... Ik heb verder wel 10 verschillende personen aan tafel gehad met mijn gezelschap. Ik begrijp best dat eea wat bedrijfsmatiger moet maar dit gaat absoluut de verkeerde kant op: voor 80 euro pp eten mag wel wat meer service opleveren.. De warmte/ charme ontbreken...
Beste gast,
Wat ontzettend jammer dat u geen goed gevoel overgehouden heeft aan uw bezoek aan de Hoefslag. Wij nemen uw opmerkingen ter harte en zullen er alles aan doen om dit in de toekomst te verbeteren. Wij zouden het fijn vinden hierover nog even met u van gedachten te wisselen. Wellicht wilt u contact met ons opnemen, wij zijn te bereiken op nummer 030-2251051.

Sylvia
MissFijnproever .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Het eerste wat opvalt bij aankomst is de fraaie restyling. Die geeft de zaak een heel andere uitstraling dan voorheen. Slim ook om nu één naam te hanteren voor zowel bistro als fine dining. Wij kiezen voor de laatste categorie en maken ons op voor een avond culinair genieten. Dat wordt niet helemaal waargemaakt.
De kaart is tamelijk beperkt, waarbij de niet-viseter wel heel slecht wegkomt met één gerecht. We kiezen voor het zes gangen menu dat gebaseerd is op de gerechten uit de menukaart. Echt verrast worden we dus niet, behalve dan dat de chef nu voor ons bepaalt welk gerecht we in welke volgorde eten. Jammer. We leggen de keuze voor de bijpassende wijnen geheel in handen van de sommelier en dat levert mooie combinaties op. We krijgen er ook nog vakkundig uitleg bij. Op het geheel valt niets aan te merken, het smaakt allemaal uitstekend en we worden netjes bediend. Er gaat niets mis maar verrast worden we ook niet. Er mag een schepje bovenop, wat ons betreft.
Met een spannende kaart maar ook met een entourage die past bij een sterrenrestaurant. De prijzen zijn ernaar! Nu de rest nog.
Beste gast,

Wat jammer dat uw ervaring bij de Hoefslag niet aan uw verwachtingen heeft voldaan. Dank u wel voor uw feedback, wij bespreken dit uiteraard binnen het team om u, en overige gasten, hiermee in de toekomst (nog) beter van dienst te kunnen zijn.

Sylvia
Patrick D.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Voor het eerst in De Hoefslag vanavond. Wij hebben gekozen voor het 6 gangen menu en het was heerlijk! Mooie verfijnde gerechten met (waar nodig) subtiele smaken en (waar nodig) gecombineerd met robuustheid.... Voortreffelijke IJslandse zalm, heerlijk Fries Holstein rund, prachtige zeeduivel en schorseneren ruim besprenkeld met wintertruffel...wat een feest. Daarbij een geweldige wijnkeuze; chapeau voor de sommelier. Mooie verhalen (uiteraard) die de wijn nog wat spannender maakten. Maar uiteindelijk hebben wij beoordeeld op de smaken, die liegen niet, geweldig! Wijnarrangement is beslist een toegevoegde "1+1=3" waarde. Als toegift een exquise appeldessert. Wederom genieten. Al met al was het menu de moeite waard, ondanks dat het misschien (geen klagen) nog iets verfijnder kan; dat zou een uitdaging kunnen zijn voor de keukenbrigade.....
De service was uitstekend; prima zwarte brigade (die zagen dat wij genoten) in mooi design decor. Fijne sfeer met doordacht en ruimtelijk interieur, inclusief Modular spots.... Heerlijke culinaire afsluiting van 2015. Wij komen zeker terug in 2016!!
Anne-Greth V.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Wij hebben hier op eerste kerstdag gegeten, mijn man 6-gangen en ik zelf 5-gangen. Het was een vooraf opgesteld menu en op het eten hadden we helemaal niets aan te merken, alles was perfect. Je betaald voor kwaliteit en dat krijg je ook. De opmaak was mooi en de garing perfect. Mijn man kreeg er passende wijnen bij geschonken voorzien van een goede uitleg. Omdat ik geen alcohol dronk kreeg ik als aperitief een leuke alcohol vrije cocktail met ginger ale. Ook tijdens het diner was het mogelijk geweest om voor alcoholvrije bijpassende drankjes te kiezen.
Het personeel was heel vriendelijk. Ik had vooraf doorgegeven wat ik niet mocht eten en de kok kwam nog even aan tafel om dit te bevestigen. Daar waar ik iets niet kon eten werd dat met goede alternatieven opgelost.
Ons aperitief hebben wij bij de haard bij de barzijde gedronken, een gezellige plek om de avond te beginnen. De sfeer ook in de rest van het restaurant is warm en gezellig. Op de achtergrond stond fijne muziek op. Het enige nadeel vond ik de rookruimte waar wij dichtbij zaten en waar ik wel degelijk last van had als de deur weer eens open en dicht ging; nu reageer ik allergisch op dit soort prikkels, dus zou voor mij een reden zijn een volgende keer te vragen om een plek daar ver vandaan.
De Hoefslag is zeker een aanrader, voor wie een goed gevulde portemonnee heeft een restaurant om vaker terug te komen!
Saskia K.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2015
Regelmatig al langs dit restaurant gereden maar nog niet eerder in de vernieuwde entourage gegeten. We besluiten dan ook hier eens te gaan dineren. Het eten is goed. De uitstraling na de vernieuwing prima. Op deze dinsdagavond is het echter erg rustig. Als we binnenkomen rond 18.30uur zijn we een van de weinigen, en in de loop van de avond zijn nog enkele andere tafeltjes bezet. Uiteindelijk doet de rust geen afbreuk aan onze mooie avond, maar voor de totale sfeer is het wel jammer. Een heerlijke avond gehad.
Beste gast,

Hartelijk dank voor het achterlaten van een recensie over de Hoefslag, ons team is hier blij mee en ook trots op! Wij ontvangen u en (uw gezelschap) graag weer een keer in de toekomst en hopen voor u dat u dan een drukkere avond treft, wat gelukkig regelmatig het geval is.

Gastvrije groet,

Sylvia Houtzager
r V.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2015
Somber weer, het regent en we twijfelen over waar we zullen gaan eten voor ons maandelijkse zakelijke "afstemmings-eten". We kijken door de ruit in een ruimte die niet zwaar bezet lijkt te zijn. we stappen met twijfel over de drempel. Wordt de context gezellig....
Binnen bekijken we de verbouwing.... licht luchtig misschien net te weinig geborgenheid. Een overdaad aan grote bronzen beelden doet vermoeden dat een 60+er de inkoop heeft gedaan van het interieur.
Tijdens het eten flikkeren diverse lampen irritant hetgeen komt door de verbouwing maar het euvel is nog niet gevonden. Het losdraaien van de lampjes past niet in het creatief denken....
Het eten en de wijn is goed. We nemen het vier menu en een heerlijke Italiaanse wijn. Via een entree gaan we via zalm naar een heerlijke zeewolf met voor het hoofdgerecht eend. Toe een appelfantasie die heerlijk is.
Alles is lekker maar toch lijkt het te ontbreken aan passie, gedrevenheid en fantasie.
Dus lekker maar........... en eigenlijk geld dat, eerlijk gezegd voor het geheel, de ambiance en de bediening etc.
Aan mijn tafeldame lag t niet... we hadden een gezellig en goed gesprek!
mangiamo .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2015
Het restaurant is kort geleden verbouwd, en het heeft nu een eigentijdse, sfeervolle inrichting. Wel wat formeel, dus goed voor zakelijke diners. (De bistro lijkt meer geschikt voor een ongedwongen etentje). We zijn benieuwd naar het eten: dat verdient wat ons betreft geen Michelinster, helaas: amuses die karakter missen, truffel die de juiste expressie mist, en bijv. geen verrassende smaken bij het hoofdgerecht. In vergelijking met anderen valt het dus toch een beetje tegen (ook ivm de hoge prijzen), het is allemaal een beetje standaard, en mist passie. De bediening is vriendelijk, maar ook niet op Michelin-niveau: te weinig aandacht voor de tafel terwijl het helemaal niet druk was. (teveel met elkaar in gesprek?) Vanwege de mooie ligging dus zeker een plek om te bezoeken, maar verwacht op culinair niveau geen hoogstandjes.