Restaurant de Hoefslag

Vossenlaan 28 3735 KN Bosch en Duin Nederland Kaart

Over restaurant Restaurant de Hoefslag

Culinair genieten op z'n best

Een Michelinster verdienen is een kunst. Een Michelinster koesteren is zo mogelijk een nog grotere kunst. Patron Cuisinier Karl van Baggem draait hier echter zijn culinaire hand niet voor om. Hij tovert samen met zijn keukenbrigade de meest verrassende en originele gerechten op tafel, waardoor De Hoefslag ook nog eens de 26e plaats in de top 100 van Lekker heeft weten te bemachtigen. Hier lunch of dineer je in stijl. Terwijl je in de serre geniet van het uitzicht op de prachtige tuin, verschijnen de mooist opgemaakte borden op tafel. Bijna zonde om op te eten, maar zéér de moeite waard!

Meer informatie over restaurant Restaurant de Hoefslag

Maandag t/m Vrijdag 11:30 - 22:30
- Bar 11:30 - 22:30
Zaterdag
- Bar 17:00 - 22:30

Robertdirk .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Teleurstellende ervaring bij restaurant De Hoefslag.
De gerechten zijn met te veel uiteenlopende ingredienten klaargemaakt die qua smaak niet bijelkaar passen. Vis was niet gaar. En de ravioli van het "warme" voorgerecht was koud.
Zeker geen top kwaliteit wat je bij een restaurant als dit wel verwacht.
Geachte Robertdirk,

Hartelijk dank voor uw recensie n.a.v. uw bezoek bij ons.

Wij vinden het bijzonder jammer dat u geen goed gevoel heeft overgehouden aan uw bezoek bij Restaurant de Hoefslag. Uiteraard nemen wij uw opmerkingen ter harte en gaan wij hiermee aan de slag in de toekomst.

Graag zouden wij hierover nog even persoonlijk met u van gedachten willen wisselen. Wellicht wilt u contact met ons opnemen, wij zijn te bereiken op telefoonnummer 030-2251051.

Rogier Zanen
BornUSA .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Mooi restaurant in mooie omgeving
Het 4 gangen menu was zeer lekker vooral de kreeft!
sterrenkwaliteit
De wijnen erbij waren goed uitgezocht
Bediening prima
Beste Born USA,

Wat fijn om te horen, dat uw bezoek aan ons restaurant aan alle verwachtingen heeft voldaan. Bedankt voor uw recensie en graag ontvangen we u in de toekomst opnieuw.

Roy
Annemieke L.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2016
Om de verjaardag van mijn man te vieren hadden we gereserveerd voor de lunch. Een prachtige dag dus we namen plaats op het terras. Een goed begin. We kozen het 4 gangen all-in menu met kaas in plaats van het zoete dessert. Alle gerechten werden mooi geserveerd. De bijpassende wijnen waren goed gekozen. Een heerlijke amuse was de start. Het voorgerecht van een tartaar van dorade was ook erg lekker. Jammer dat er geen uitleg gegeven werd over het gerecht. Het tussengerecht, de risotto, was mijn favoriet. De truffel werd aan tafel door de chef aan de risotto toegevoegd. Bij het hoofdgerecht miste ook uitleg van het gerecht. Omdat wij zelf uit de horeca komen kregen we een andere wijn geschonken. Leuk! Een goede kaasplankje was de afsluiter. Jammer dat ook hier geen goede uitleg bij kwam. Daarbij klopt de volgorde qua smaak ook niet. De sommelier die net zijn dienst begon kon ons gelukkig (aan de hand van de restjes die er nog lagen) vertellen welke kaas we gegeten hadden. Bij de koffie kregen we nog een gerechtje van de chef. Onder andere een souffle van kers. Erg smaakvol en attent . Het werd tijd om de rekening te vragen. Na wat 'creatief boekhouden' is het gelukt de juiste rekening te krijgen.
We hebben echt een heerlijke middag gehad waarbij we ruim 4 uur op het terras gezeten hebben. Een heel leuk en mooi restaurant met vriendelijk personeel en een heerlijke ambiance. Wij komen graag nog een keer terug voor een diner in het restaurant. Hopelijk dan wel een volledige uitleg bij de gerechten. Het is dat we zelf een hoop weten maar bij een sterrenzaak hoef je het niet zelf in te vullen toch?
Beste aleloux,

Wat jammer dat uw ervaring bij de Hoefslag niet helemaal aan uw verwachtingen heeft voldaan. Dank u wel voor uw feedback, wij bespreken dit uiteraard binnen het team om u, en overige gasten, hiermee in de toekomst (nog) beter van dienst te kunnen zijn.

P.s. op 22 augustus gaat onze nieuwe dinerkaart in bij het restaurant. Als u bij uw reservering refereert aan dit Iens-bericht dan zorg ik voor de volledige menu-explicatie ,

Roy
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Gastvrije ontvangst in de tuin met een glaasje wit. Daarna door naar de bistro. Een prima carpaccio vooraf; als hoofdgang een uitstekende, botermalse maiskip met polenta, mais en popcorn (merken we hier een thema op)? Daarna een eveneens prima dessert met een tartelet, boerenjongensijs en lemon curd. Bediening: merendeels efficiënt en vriendelijk, maar als iemand een glas omstoot is het niet nodig die gast erop te wijzen dat hij dat niet meer moet doen. Ook niet schertsend. En bij het bijschenken gebeurde het tot drie keer toe dat dit zo haastig ging dat er enkele druppels wijn op mijn mouw werden gemorst. Decor: gekenmerkt door wat teveel geld en wat te weinig smaak.
Beste gast,

Hartelijk dank voor het achterlaten van een recensie over de Hoefslag! Uw puntjes van kritiek nemen wij heel serieus en deze nemen wij dan ook mee om in de toekomst onze kwaliteit te verbeteren. Wij zien u graag nog eens terug bij de Hoefslag!

Gastvrije groet,

Sylvia Houtzager
Edpi .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
Het eten blijft goed (niet verrassend), ondanks het feit dat de chefkok eea wat meer op afstand doet. Verder lijkt het een middle of the road restaurant te worden wat bediening met de nieuwe eigenaar. Ongelofelijk wat een afstandelijk/ procesmatige bedoeling is het geworden: dit gaat niet goed. Ik mis de charme/intieme van een echt toprestaurant. Verder was mijn reservering ook nog eens zoek (dit terwijl ik zelf ook vooraf langs ben geweest!) Iets van excuses niet gehoord> wel een lange email van 6 kantjes procestekst mogen ontvangen... Ik heb verder wel 10 verschillende personen aan tafel gehad met mijn gezelschap. Ik begrijp best dat eea wat bedrijfsmatiger moet maar dit gaat absoluut de verkeerde kant op: voor 80 euro pp eten mag wel wat meer service opleveren.. De warmte/ charme ontbreken...
Beste gast,
Wat ontzettend jammer dat u geen goed gevoel overgehouden heeft aan uw bezoek aan de Hoefslag. Wij nemen uw opmerkingen ter harte en zullen er alles aan doen om dit in de toekomst te verbeteren. Wij zouden het fijn vinden hierover nog even met u van gedachten te wisselen. Wellicht wilt u contact met ons opnemen, wij zijn te bereiken op nummer 030-2251051.

Sylvia
MissFijnproever .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Het eerste wat opvalt bij aankomst is de fraaie restyling. Die geeft de zaak een heel andere uitstraling dan voorheen. Slim ook om nu één naam te hanteren voor zowel bistro als fine dining. Wij kiezen voor de laatste categorie en maken ons op voor een avond culinair genieten. Dat wordt niet helemaal waargemaakt.
De kaart is tamelijk beperkt, waarbij de niet-viseter wel heel slecht wegkomt met één gerecht. We kiezen voor het zes gangen menu dat gebaseerd is op de gerechten uit de menukaart. Echt verrast worden we dus niet, behalve dan dat de chef nu voor ons bepaalt welk gerecht we in welke volgorde eten. Jammer. We leggen de keuze voor de bijpassende wijnen geheel in handen van de sommelier en dat levert mooie combinaties op. We krijgen er ook nog vakkundig uitleg bij. Op het geheel valt niets aan te merken, het smaakt allemaal uitstekend en we worden netjes bediend. Er gaat niets mis maar verrast worden we ook niet. Er mag een schepje bovenop, wat ons betreft.
Met een spannende kaart maar ook met een entourage die past bij een sterrenrestaurant. De prijzen zijn ernaar! Nu de rest nog.
Beste gast,

Wat jammer dat uw ervaring bij de Hoefslag niet aan uw verwachtingen heeft voldaan. Dank u wel voor uw feedback, wij bespreken dit uiteraard binnen het team om u, en overige gasten, hiermee in de toekomst (nog) beter van dienst te kunnen zijn.

Sylvia
Patrick D.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Voor het eerst in De Hoefslag vanavond. Wij hebben gekozen voor het 6 gangen menu en het was heerlijk! Mooie verfijnde gerechten met (waar nodig) subtiele smaken en (waar nodig) gecombineerd met robuustheid.... Voortreffelijke IJslandse zalm, heerlijk Fries Holstein rund, prachtige zeeduivel en schorseneren ruim besprenkeld met wintertruffel...wat een feest. Daarbij een geweldige wijnkeuze; chapeau voor de sommelier. Mooie verhalen (uiteraard) die de wijn nog wat spannender maakten. Maar uiteindelijk hebben wij beoordeeld op de smaken, die liegen niet, geweldig! Wijnarrangement is beslist een toegevoegde "1+1=3" waarde. Als toegift een exquise appeldessert. Wederom genieten. Al met al was het menu de moeite waard, ondanks dat het misschien (geen klagen) nog iets verfijnder kan; dat zou een uitdaging kunnen zijn voor de keukenbrigade.....
De service was uitstekend; prima zwarte brigade (die zagen dat wij genoten) in mooi design decor. Fijne sfeer met doordacht en ruimtelijk interieur, inclusief Modular spots.... Heerlijke culinaire afsluiting van 2015. Wij komen zeker terug in 2016!!
Anne-Greth V.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Wij hebben hier op eerste kerstdag gegeten, mijn man 6-gangen en ik zelf 5-gangen. Het was een vooraf opgesteld menu en op het eten hadden we helemaal niets aan te merken, alles was perfect. Je betaald voor kwaliteit en dat krijg je ook. De opmaak was mooi en de garing perfect. Mijn man kreeg er passende wijnen bij geschonken voorzien van een goede uitleg. Omdat ik geen alcohol dronk kreeg ik als aperitief een leuke alcohol vrije cocktail met ginger ale. Ook tijdens het diner was het mogelijk geweest om voor alcoholvrije bijpassende drankjes te kiezen.
Het personeel was heel vriendelijk. Ik had vooraf doorgegeven wat ik niet mocht eten en de kok kwam nog even aan tafel om dit te bevestigen. Daar waar ik iets niet kon eten werd dat met goede alternatieven opgelost.
Ons aperitief hebben wij bij de haard bij de barzijde gedronken, een gezellige plek om de avond te beginnen. De sfeer ook in de rest van het restaurant is warm en gezellig. Op de achtergrond stond fijne muziek op. Het enige nadeel vond ik de rookruimte waar wij dichtbij zaten en waar ik wel degelijk last van had als de deur weer eens open en dicht ging; nu reageer ik allergisch op dit soort prikkels, dus zou voor mij een reden zijn een volgende keer te vragen om een plek daar ver vandaan.
De Hoefslag is zeker een aanrader, voor wie een goed gevulde portemonnee heeft een restaurant om vaker terug te komen!
Saskia K.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2015
Regelmatig al langs dit restaurant gereden maar nog niet eerder in de vernieuwde entourage gegeten. We besluiten dan ook hier eens te gaan dineren. Het eten is goed. De uitstraling na de vernieuwing prima. Op deze dinsdagavond is het echter erg rustig. Als we binnenkomen rond 18.30uur zijn we een van de weinigen, en in de loop van de avond zijn nog enkele andere tafeltjes bezet. Uiteindelijk doet de rust geen afbreuk aan onze mooie avond, maar voor de totale sfeer is het wel jammer. Een heerlijke avond gehad.
Beste gast,

Hartelijk dank voor het achterlaten van een recensie over de Hoefslag, ons team is hier blij mee en ook trots op! Wij ontvangen u en (uw gezelschap) graag weer een keer in de toekomst en hopen voor u dat u dan een drukkere avond treft, wat gelukkig regelmatig het geval is.

Gastvrije groet,

Sylvia Houtzager
R V.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2015
Somber weer, het regent en we twijfelen over waar we zullen gaan eten voor ons maandelijkse zakelijke "afstemmings-eten". We kijken door de ruit in een ruimte die niet zwaar bezet lijkt te zijn. we stappen met twijfel over de drempel. Wordt de context gezellig....
Binnen bekijken we de verbouwing.... licht luchtig misschien net te weinig geborgenheid. Een overdaad aan grote bronzen beelden doet vermoeden dat een 60+er de inkoop heeft gedaan van het interieur.
Tijdens het eten flikkeren diverse lampen irritant hetgeen komt door de verbouwing maar het euvel is nog niet gevonden. Het losdraaien van de lampjes past niet in het creatief denken....
Het eten en de wijn is goed. We nemen het vier menu en een heerlijke Italiaanse wijn. Via een entree gaan we via zalm naar een heerlijke zeewolf met voor het hoofdgerecht eend. Toe een appelfantasie die heerlijk is.
Alles is lekker maar toch lijkt het te ontbreken aan passie, gedrevenheid en fantasie.
Dus lekker maar........... en eigenlijk geld dat, eerlijk gezegd voor het geheel, de ambiance en de bediening etc.
Aan mijn tafeldame lag t niet... we hadden een gezellig en goed gesprek!
Mangiamo .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2015
Het restaurant is kort geleden verbouwd, en het heeft nu een eigentijdse, sfeervolle inrichting. Wel wat formeel, dus goed voor zakelijke diners. (De bistro lijkt meer geschikt voor een ongedwongen etentje). We zijn benieuwd naar het eten: dat verdient wat ons betreft geen Michelinster, helaas: amuses die karakter missen, truffel die de juiste expressie mist, en bijv. geen verrassende smaken bij het hoofdgerecht. In vergelijking met anderen valt het dus toch een beetje tegen (ook ivm de hoge prijzen), het is allemaal een beetje standaard, en mist passie. De bediening is vriendelijk, maar ook niet op Michelin-niveau: te weinig aandacht voor de tafel terwijl het helemaal niet druk was. (teveel met elkaar in gesprek?) Vanwege de mooie ligging dus zeker een plek om te bezoeken, maar verwacht op culinair niveau geen hoogstandjes.
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
De inrichting van dit sfeervolle restaurant heeft onlangs een opknapbeurt gehad. Je zit er prettig, al staan sommige tafeltjes erg dicht bij elkaar - wat bijna onvermijdelijk leidt tot een gesprek met de buren. Kan interessant zijn. De laatste verstokte rokers hoeven niet buiten in de kou te staan, maar kunnen zich even terugtrekken in een rookkamer met fauteuils.
De keuken presenteert gerechten met een enigszins klassiek karakter. Geen bombardement van exotische ingrediënten die je in de Wikipedia moet opzoeken, maar gewoon per gerecht een paar smakelijke ingrediënten die goed met elkaar harmoniëren. De menukaart biedt de keus uit menu's van vier, zes of acht gangen. Die gerechten kunnen trouwens ook gewoon à la carte worden besteld, dan zijn de porties iets groter.
Wij beginnen met IJslandse zalm, een beetje nikserig gerecht omdat zalm nu eenmaal een weinig uitgesproken smaak heeft en daardoor populair is bij de niet-visliefhebbers. Veel beter, zelfs erg lekker, is de langoustine met wortel en pompoen. Ook de rundertartaar is getransformeerd tot een klein maar fijn gerecht. Maar we worden pas echt enthousiast bij de schorseneren met truffel en linzen. Wat een heerlijk gerecht is dat! De zeeduivel met zuurkool en knolselderij is ook een erg smakelijke combinatie en datzelfde geldt voor de wilde eend met pistache, biet en bloedworst: een prachtig winters gerecht.
De bijpassende wijnen zijn goed gekozen, behalve de eerste: bij langoustine met wortel past echt geen droge Riesling. Gelukkig wordt deze fout na onze opmerking snel hersteld. Bij de wijnen krijgen we uitgebreide uitleg over de herkomst en de reden waarom voor deze wijn is gekozen. De bediening is erg aardig en behulpzaam. Dat we, afgezien van de amuses, bijna anderhalf uur op ons eerste gerecht moeten wachten, zullen we maar wijten aan de drukte op deze zaterdagavond. Daarna loopt alles op rolletjes.
Al met al kun je in de Hoefslag lekker eten, al zijn de prijzen aan de hoge kant.
Proever5 .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Tijdje geleden bij de hoefslag gegeten. in een woord fantastisch gegeten, daarnaast worden de wijnen vakkundig uitgelegd, De siganiture met truffel is super, al met al zeker een bezoek waard.
Hanny S.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2015
Lunch bij De Hoefslag: een meer dan uitstekende ervaring! Alles klopte, en hoewel we via een kortingsactie reserveerden hadden we geen moment het idee "mindere" gasten te zijn. Eten was voortreffelijk en zeer creatief, bediening vriendelijk, correct en spontaan, en dit is de eerste keer dat ik een pré-dessert voorgeschoteld kreeg. Dat in een drie-gangenlunch... Zeer tevreden!
Ton A.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2015
Eten was prima. Bediening was zeer, zeer matig dit keer. Bij ontvangst was niemand aanwezig. Zelf jassen opgehangen etc. Ober moest diverse malen attent worden gemaakt op lege wijnglazen. Aan (oudere) kinderen werd helemaal niet gevraagd wat ze nog wilden drinken. Buiten werden we aan een tafel gezet in de loop van gasten naar het terras...... Bizar. Er werd tenslotte niet gevraagd of het eten had gesmaakt....??? En toen ik aangaf dat het lekker was geweest was het antwoord van de ober: " ik zie het want uw bord is leeg".... Erg trieste vertoning die ook nog lang duurde....jammer
Anke P.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2015
Als start van je vakantie een 4-gangen lunch bij De Hoefslag. Een beter begin kun je bijna niet bedenken. We zaten in de serre met uitzicht over de tuin. Jammer genoeg was het geen mooi weer en was buiten eten op het terras niet mogelijk. We werden gastvrij welkom geheten en de gastheer had een geheel eigen flair en humor die wij zeer konden waarderen. De amuses en het prédessert waren een lust voor zowel het oog als de smaakpapillen. Ook de signature dish 'risotto met truffel' sprong er uit. De andere gerechten waren goed maar niet bijzonder; het mag wat ons betreft wat spannender. Het wijnarrangement was daarentegen uitstekend.
M B.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2015
Service:
Die was niet zoals je in een top (en 'ster') restaurant verwacht, eerder middelmatig. Er was een flink aantal dingen die misgingen. Onder andere werd er plat water bijgeschonken bij bruiswater, de broodplank bevatte precies voor een ieder een klein stukje brood en toen dat op was, werd dat niet meer aangevuld. Die lege broodplank en de broodbordjes werden pas weggehaald toen wij er om vroegen, vlak voordat het hoofdgerecht werd geserveerd. We hadden het zelfs nog naar de rand van de tafel geschoven, maar dit werd niet opgemerkt. De uitleg van wat er op het bord lag werd vaak zo snel afgeraffeld dat wij niet goed konden verstaan en onthouden wat het was; vrij ongeïnteresseerd en plichtmatig.
Wij vonden lang niet iedereen van de bediening vriendelijk, één persoon was nogal bot en één persoon vonden we wel vriendelijk. De volgorde van de bediening klopte ook een paar maal niet; de oudste dame aan tafel werd soms zelfs als derde bediend. Al met al vonden wij de bejegening niet altijd even aangenaam, vrij onverschillig. Dit past niet bij door de 'ster' gewekte verwachtingen en bij de prijzen die dit restaurant rekent.

Het eten:
Het eten was goed, al waren de porties opmerkelijk klein. De bijgerechten waren zo klein dat ze eigenlijk met een hap opgegeten waren waardoor de bijzondere smaken die waren aangekondigd, niet goed te proeven waren. De risotto smaakte vrij zurig; jammer van de truffel die erover was geschaafd. Niet onder de indruk.

Het decor:
Goede situering van de ronde tafels. De bloem op tafel was nep. Tip: viltjes onder de stoelpoten zou prettig zijn. Dan stoort het niet zo als er iemand opstaat; van de eigen tafel of elders in het restaurant.
Aamsmits .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
Uitstekend gegeten. Mooie gerechten. Goed op smaak. Menu door de chef uitstekend aangepast op een niet-vlees etende zwangere.
Een 3 gangen menu besteld waar 4 (!) amuses vooraf kwamen, een predessert geserveerd werd en bij de koffie nog eens 6 friandises per persoon. Stuk voor stuk heerlijk!
Faith2you .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
hoe zaten we erbij
prachtig ingerichte serre met uitzicht op de tuin. enige minpuntje (en dan ook echt het enige) was dat het frisjes was, tegen koud aan. eet toch niet zo lekker.

de bediening
jong en ervaren in het werk, de betrokkenheid bij wijn en spijs blijkt uit alles. erg plezierig.

het eten
de amuses vooraf een plaatje. fantastische wijn/spijs combinaties; het gepocheerd eitje met goddelijk veel truffel en knolselderij , onvergetelijk.
fijn element is dat je slechts 1 keer voor water betaald en daarna gewoon wordt bijgeschonken (erg milieuvriendelijk zoals ze dat aanpakken). het was waar een feest om hier te eten! prijzen zijn hoog, maar kwaliteit ook, we komen zeker terug.
Harriet H.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2015
Fantastische wijn/spijs combinaties. Vijfgangenmenu: zachtgegaarde kabeljauw, gegrilde zeebaars, gepocheerd eitje (ook goddelijk zonder de truffel), eendeborst en als dessert verschillende bereidingen van (bloed)sinaasappel en chocolade. Hierbij niet vergetende de 4 amuses vooraf en de friandises bij de koffie. Een Chef die iedere tafel met gasten langsgaat en even vraagt of alles naar wens is en in de drukte de bediening ook ondersteunt in het serveren van de gerechten. Een sommelier met passie voor het vak. Sympathieke bediening en een prachtig uitzicht op de tuin/bosrand vanaf onze ronde tafel.
Het was een feest om hier te eten! We komen zeker terug.