Restaurant De Herderin

Dinsdag t/m Zaterdag 11:30 - 21:30
Zondag Gesloten

Marrit D.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Vanavond een heerlijke avond gehad bij de Herderin. Sinds de overname er nog niet wezen eten. Sfeer was gezellig. We hadden beiden het verrassingsmenu 3 gangen en daar kregen we geen spijt van. Alles was heerlijk! Prima prijs. Bediening was goed en vriendelijk. We hadden een wiebeltafel. Bediening zag dit gelijk en loste het op. Wij hebben genoten!
JandL .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Na een fikse wandeltocht van een kleine veertig kilometer op een onverwacht warme decemberdag door het gebied tussen Kampen en Zwolle belandde ik op het einde van de dag bij "De Herderin" aan de Hoogstraat vlakbij de Markt in Hasselt. De plek is historisch. Vroeger stond hier een logement met de naam "Het Rode Hart". In de 18e eeuw kocht een predikant dit logement en na zijn overlijden werd het werk van deze zielenherder door zijn weduwe voortgezet, vandaar de naam "Herderin". Het was behoorlijk druk op deze donderdagavond. Een paar grote gezelschappen hadden kennelijk ook voor dit restaurant gekozen. Toch werd er snel een plek voor mij gevonden. Tegen mijn gewoonte in bestelde ik direct het hoofdgerecht, omdat ik bang was dat door grote drukte het wel eens lang zou kunnen duren. Die vrees bleek ongegrond. De visgrill met seizoenvissen en saffraansaus liet niet echt lang op zich wachten. Petje af voor de twee mensen die samen kans zagen om zeer efficiënt de klanten te bedienen. De vissen, botervis, zalm en gamba, op een bedje van verschillende groenten, waren prima van smaak. Bij de visschotel werden frietjes en salade geserveerd . Ondanks het ontbreken van een voorgerecht was er voldoende om mijn trek te stillen. Echter op mijn vraag wat er nu zo seizoengebonden aan deze vissen was bleef een bevredigend antwoord achterwege. Het lijkt mij dat de term "seizoensgebonden" dan ook beter voor de werkelijk seizoensgebonden gerechten gereserveerd zou kunnen worden. Maar dit is dan ook de enige kritische noot. De prijs van het hoofdgerecht + drankje + koffie €24,10 is alleszins redelijk.
Bevo ..
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Ontvangst en aperitief in huiskamer ambiance. 3 gangen diner. Geen culinaire hoogstandjes, maar goed. Prettige prijzen, zowel de wijn als het diner. Attente, vriendelijke bediening. Kortom, geen spektakel, maar goede prijs/kwaliteit
Eelco S.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
Voor het eerst in Hasselt en aangezien de Herderin als beste uit de recensies komt daar maar eens een hap eten. Het is rustig bij aankomst, de ontvangst is vriendelijk en gastvrij en dat blijft de hele avond zo. De zaal is wat groot waardoor het wat weinig knus overkomt, maar verder prima standaard ingericht. Het voorgerecht zijn Thaise viskoekjes, prima van smaak met nadrukkelijke Limoen en wat minder sterk de koriander. Het hoofdgerecht heet visgril met seizoensvis. Dat laatste lijkt me niet helemaal correct aangezien het zalm, botervis en gamba is. Wel wat tegenvallend als je speciale seizoensvis verwacht. Het is wel goed klaargemaakt, mals en fijn van smaak. Wat mij betreft een prima plek voor een degelijk avond eten en bijkletsen, maar te standaard om echt voor een culinaire avond voor om te rijden.
Bas B.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2014
Het was alweer een tijdje geleden dat we hier aten, maar we komen zeker spoedig weer.
Het was weer erg gezellig, de gerechten heel smakelijk en prachtig opgemaakt.
Er werd ook uitstekend rekening gehouden met de dieetwensen (lactosevrij) van mijn tafelgenote.
Tim D.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
Wij hebben met een groepje vrienden een super kookcursus gehad op zaterdag middag, erg gezellig. De chef is een fijne man die op het laatste momet nog een paar aanpassingen heeft gedaan vanwege een vegetarier en een moslim. We hebben een paar mooie nieuwe repeten er bij en een fijne herrinnering. Aanrader dus!
Meisjesmoeder .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2014
Aantal keren hier gegeten, altijd goed geweest. Bediening is kundig, adviserend, vrolijk en attent. Ook al paar keer in een gezelschap gekookt in de kookstudio.
Jusbas .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2014
We hebben op zaterdagavond heerlijk genoten van een verrassingsmenu. Het voelt als thuiskomen wanneer je bij Culinair Centrum de Herderin uit gaat eten. De gerechten, bediening en entourage is perfect en we hebben het geluk gehad om heerlijk buiten te genieten op het terras van de verschillende gerechten.

Een echte aanrader!

Elge .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2014
We hadden gereserveerd voor 19.00 uur op zaterdagvond voor 5 personen. Drankje hadden we snel, de kaart moesten we na een half uur om vragen. De keuze was snel gemaakt 5 x het zomermenu, maar maar na wederom een half uur vroegen we aan de bediening of we konden bestellen, waarop geantwoord werd, ik kom er zo aan. Twintig minuten later kwam de ober bij onze tafel met de woorden Ik meld mij!
Een uur later kregen we de starter tegelijkertijd met het broodmandje ( was vergeten, denk ik ), makreel van de grill op een beetje salade, salade smaakte goed de vis was flauw en al koud. We vroegen waarom alles zoveel wachttijd in beslag nam waarop geantwoord werd, het is druk. Als je in de keuken keek, die was open, zag je 1 kok zich een slag in de rondte werken, dit is voor een zaterdagavond natuurlijk gewoon te weinig personeel. Na weer een uur gewacht te hebben, kwam het hoofdgerecht. Gegrilde mix van vis. Werd zo neergezet zonder te zeggen dat de borden erg heet waren en zonder uitleg waaruit de vis bestond , de zalm konden we als enige herkennen. En in plaats van gegrild, leek het gekookte vis, smakeloos en zacht. Overigens zaten er ook nog enige graten in het zalmfileetje. Aangezien het inmiddels 22.00 uur was hebben we bedankt voor het nagerecht,omdat we niet weer een uur wilden wachten, aangezien onze vrienden ook nog een uur moesten rijden. Wij vroegen om korting omdat wij geen nagerecht hadden genomen door de lange wachttijden. Wij kregen van deze heer (manager denk ik, zo gedroeg hij zich tenminste) de wind van voren, want volgens hem was het normaal in de horeca om zo lang te wachten en anders moesten we maar met eigenaar spreken. Dat wilden wij, waarop hij ongezien toch maar de korting gaf.
Ik heb de respectloze discussie van de zogenaamde manager maar niet opgeschreven, omdat ik het het voor 1 keer al genoeg vond. Ik kan u verzekeren, dat wij nog nooit zo onbeschoft behandeld zijn terwijl wij rustig bleven, want wij gaan ons niet tot schreeuwen verlagen,zelfs de vrouwelijke bediende keek ons heel beschaamd aan. Zo vervelend vond zij het gedrag van deze man kennelijk ook.
Zes jaar geleden zijn wij daar ook geweest en toen was zowel de bediening als het eten super. Echt culinair. Nu vonden we het een veredelde snackbar, met onbeschoft personeel, met name de mannelijke bediende. Wij gaan er dan ook NOOIT meer eten.
Spencer R.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2014
Vanavond heerlijk gegeten bij de Herderin in Hasselt. Door het lekkere weer konden we buiten zitten op het terras. De bediening is vrolijk en vlot. Lekker vers afgebakken brood wit en bruin met tapenade, paprikamousse en knoflooksaus. We hebben 4 gangen vegetarisch gegeten en de keuken laten kiezen welke gerechten. Alle gerechten hebben we samen gedeeld om zoveel mogelijk te proeven. We zijn vooral verrast door de opmaak van de gerechten en nieuwe dingen geproefd. Het is zo fijn dat we voor vegetarisch eten zo goed hier terecht kunnen, in Zwolle is het aanbod hiervoor beperkt. Een aanrader!
Saskia Z.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2013
De ontvangst was heel verrassend en leuk. Eerst in een gezellige zithoek gezeten met vers brood en smeerseltjes, een amuse en de menukaart en daarna naar onze tafel gebracht. Het voorgerecht van tartaar van coquilles was heel goed en smakelijk. Het hoofdgerecht , kalfsentrecote , was mals en goed bereid. Verse groenten en voldoende op tafel. Al met al heerlijk gegeten.
Hans G.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2012
In dit wat grootschalig restaurant hebben goed gegeten. Pastrami met zelf gemaakte piccalily. Daarna de sliptongetjes met een heerlijke ratatouile. Prima! Mooie huiswijn, de Panul. Gastheer Wouter is een voorbeeld in zijn vak. Nog bedankt voor de plu.
Gerdabouwman .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2012
Sfeervolle locatie in Hasselt. Uitstekend gegeten. Verrassende gerechten met heerlijk wijnarrangement. Bediening is heel gastvrij. Prijs en kwaliteit is zeer goed in verhouding. Absolute aanrader