Restaurant De Hemel

Moeregrebstraat 35 4611 TC Bergen op Zoom Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Restaurant De Hemel

WimTaanman T.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
In de Hemel mochten we op zolder zitten. Even wennen aan dit door licht overgoten gedeelte van het restaurant. Anders dan "knus" beneden. We mochten op zolder bivakkeren aan een nogal hoge tafel. De afstand tot de keuken mocht niet deren, service was snel, efficiënt en de bediening was bijzonder gastvrij.
De carpaccio, eendenborst alsmede de haring en rode poon waren van goede kwaliteit. Het geheel is qua beoordeling omhoog gehaald door de zeer lekkere toet, de to moucen.
Prijs / kwaliteitsverhouding is prima, een adres voor een fijn diner!
Roel H.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Als je gezellig en heerlijk wilt genieten in bergen op zoom van een hapje en drankje is restaurant De Hemel een serieuze aanrader! Een gastvrij ontvangst van de gastvrouw en chef is een zeer sfeervol pand waar niks aan het toeval is overgelaten. De bediening en gerechten laten niets te wensen over, al met al een heerlijke avond genieten staat als een paal boven water bij restaurant De Hemel.
Esther S.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Op aanraden van kennissen maar eens een tafeltje gereserveerd en de binnenkomst was aangenaam met een vriendelijke dame die de jassen aannam en ons naar de tafel bracht. Direct een jongeman die kwam vragen wat we wilden drinken en brood bracht. De kaart hadden we thuis al via de site bekenen en namen het viergangen verrassingsmenu met een fles wit en rood van de wijnkaart, die is overingens goed samengesteld door wijnimport Bart.
Dan het eten, mwoh......alles ziet er goed uit maar de smaken zijn nogal vlak. Het voorgerecht was krabsalade, gebakken gamba en cocquile st. Jaques waar in we nare harde stukjes krabschil aantroffen. We zeiden daar iets van maar geen reactie terug. Het tussengerecht was weer vis; gebakken visfilet op een loempia gevuld met garnalen. Het hoofdgerecht stukje speenvarken, lam en zwezerik, dat laatst doorgebakken dus wordt het smakeloos, jammer. Als afsluiting een heel smakelijk kaasplankje met kazen op de juiste rijpheid.
Gaan we nog eens? Nee, spijt me. Alles bij elkaar opgeteld verwacht je voor de prijs en de ambiance meer kwaliteit op je bord.

Als tip geef ik graag mee de verhouding stoel en tafelhoogte te checken, stoelen zijn te laag voor de tafels waardoor je bijna letterlijk met je neus in het eten zit.
Niesje B.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Weer eens terug in Bergen. Dit was een aanrader! Na het bezoeken van de expositie van Gido Hommes via het Beurspleintje afgezakt naar De Hemel....wat een ambiance! Een professionele bediening aangestuurd door Emmy(?). En een kaart, bijna onmogelijk om een keuze te maken. Het drie-gangenmenu kan naar ieders wens samengesteld worden uit een zeer gevarieerd aanbod en ook het schuiven tussen deze kaart en de a la carte mogelijkheden was geen probleem. De verschillende keuzes waren bij ons allen een succes, de koks en keukenbrigade presteren op hoog niveau. We hebben onze vriendin versteld doen staan! Heerlijk gegeten.
Nancy W.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Ondanks dat één van de twee hoofdgerechten tegenviel (speenvarken met loempia van sukade, beide met weinig smaak), waren de andere gerechten HEER-LIJK! De kalfszwerik met asperges en de carpaccio (mèt eendenleverkrullen, die maken het echt zalig!): we grapten dat we de hoofdgerechten wilden afzeggen voor nogmaals dezelfde gerechten... De dorade was wat te lang gebakken en daardoor iets aan de droge kant, maar het geheel was wel smaakvol. Het speenvarken... nou ja, kan gebeuren.
Om het goed te maken, mocht ik een toetje uit zoeken en na lang twijfelen werd het de advocaattiramisu: beste toetje ooit! Bitterkoekjes, zalige crème, boerenmeisjes, een knapperig kletskopje, vers fruit en een schuimpje: elke hap heb ik ontzettend van genoten. Alléén al voor het toetje komen we gauw terug!
Proever2805 S.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Prachtig restaurant, lekkere stoelen. We hebben hier al vaker gegeten en onze verwachtingen waren hoog. Jammer dat het een klein beetje tegen viel terwijl we hier altijd zo lekker eten en de service goed is. Normaal gesproken werden netjes de jassen aangenomen, maar dit keer werd ons verteld dat we de jassen konden ophangen (klinkt misschien pietluttig, maar in een goed restaurant...). We hebben ervoor gekozen om als voorgerecht de asperges met beenham te nemen en de ander de asperges met gerookte zalm. De beenham leek helaas alsof het uit zo uit een pakje van de supermarkt kwam. Als hoofdgerecht had de één de asperges met beenham, maar dit verschilde nauwelijks van het voorgerecht, de ander had een tournedos met een saus van knoflook, deze was goed bereid en de saus paste goed bij de tournedos. Nagerechten; kaasplankje (helaas werd niet verteld welk kazen er op het bord lagen) en hemelse modder (chocolademousse), dit was een grote portie. De prijs-kwaliteit was dit keer niet in verhouding terwijl dit andere keren dik in orde was. Maar we komen zeker terug om het nogmaals te proberen.
Kerrie .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Hoewel het eten prima is, oogt het restaurant als een toonkamer of showroom. Het mist een ziel. Daarbij begeleidt de jongeman alles wat hij aan tafel brengt met een: "astuuuuh!" i.p.v. een normaal "alstublieft".
Richard V.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Een tijdje geleden dat ik hier mocht eten, maar de kwaliteit is als vanouds. Uitstekend. Heerlijke courgettesoep met buikspek vooraf en als hoofdgerecht diamanthaas (Nooit van gehoord, maar het smaakte er niet minder om.). Als toetje een variatie op Tiramisu, vergezeld van een goede dessertwijn. De bediening was vlot en correct. De ambiance goed.
Rita60 .
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2015
Op verkenning door de stad ontdekten we dit restaurant. Het driegangenmenu (prijs en inhoud) haalde ons over om die avond daar te gaan eten.
Alle gangen en gerechten waren zeer smaakvol met verfijnde smaken en met zorg opgediend. vooraf hadden we runderpastrami en courgettesoep, als hoofdgerecht het speenvarken, als toetje kaasplankje en bavarois. Het geheel hebben we afgesloten met een kopje koffie, en deze werd vergezeld door kleine snoeperijtjes.
Niet alleen het eten was goed en verzorgd, ook de bediening en het interieur dragen bij aan deze verrassende beleving. De ruimte is heel rustig en ruim opgezet. De bediening laat je rustig eten, maar is in de buurt wanneer nodig. Vraag hen ook gerust om wijnadvies, dit doen ze zeer adequaat en onderbouwd. We dronken uiteindelijk zeer goed passende wijnen bij onze gerechten.
Hier kun je goed een hele avond uit zijn. Wij komen hier graag nog een keer terug voor een heerlijk, rustig en goed verzorgd avondje uit in een rustige en rust uitstralende ambiance!!
Sabine1291 .
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2015
Afgelopen zondag voor het eerst gegeten bij restaurant De Hemel. Erg mooi ingericht, en het eten was echt heerlijk. Niet te veel, waardoor ik voor een keer alles op had gegeten en zelfs nog zin had in een nagerecht. Het enige wat mij opviel is dat de ober ''allste'' zei wanneer hij iets op tafel wilde zitten, in plaats van alstublieft. In een sjiek restaurant als De hemel vond ik dat persoonlijk helemaal niet passend. Het was niet 1 keer, maar de hele avond waardoor het wel erg opviel. De service had ietsjes vriendelijker gemogen, er werd tussen door ook niet gevraagd of alles naar wens was. Eten en inrichting was wel helemaal super! we komen zeker terug!
Rimoromoko .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2015
De service vind ik hier steeds weer goed, vriendelijk. De wijn ook. Het eten vind ik prima maar niet heel veel beter dan ik thuis maak. De carpaccio van zalm was veel te koud en heb ik gezegd tegen de bediening. De slib tong had een raar groot ding in zich. Ik heb aan de bediening gevraagd wat het was en kreeg een goed antwoord. Er schijnen mensen te zijn die het opeten maar ik vond het er onsmakelijk uit zien. Misschien een idee aan de gast te vragen of ze het er wel of niet in willen hebben. Het nagerecht was lekker maar ik ben niet zo ' toetjesliefhebber omdat het vaak teveel is. Liever kies ik voor een Irish Coffee maar daar komt dan 5,50 bij geloof ik en dat vind ik teveel. Ik mis echt een standaard bakje (liefst zelfgemaakte) mayonaise bij de friet. Ik weet dat het niet hoort in een zichzelf respecterend restaurant om mayonaise bij de friet te serveren maar ik denk dat geen gast het erg vindt als het er standaard bij zit. De wijn was overigens heel lekker (witte Charonay). Ik kom zeker terug hoor!
Remco N.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2015
Het was voor mij de eerste keer dat ik in de Hemel ging eten. Persoonlijk had hoge verwachtingen, mede door de positieve verhalen die ik van diverse mensen had gehoord.
Om de verjaardag van mijn partner te vieren, leek het ons een goed idee om hier eens te gaan eten.

Ik kan de avond kort omschrijven als; eten was goed, bediening erg slecht.
Wij waren omstreeks half acht aanwezig, voordat we onze eerste drankje konden bestellen en de menukaart kregen was het al acht uur. Kort daarna besteld en tegen de tijd ons voorgerecht kregen was het negen uur. Het hoofdgerecht werd om kwart voor tien geserveerd, hier ook een kleine misser dat er geen mayonaise bij de frietjes werd geserveerd. Lijkt mij een kleine moeite om bij de uitstraling van dit restaurant huisgemaakte mayonaise erbij te serveren.
Blijkbaar was het voor de bediening belangrijker om vrije tafels in te dekken, dan de bezette tafels te voorzien van drinken en ook het lege broodmandje van tafel te halen.
Dit was niet alleen aan onze tafel het geval, maar ook die van andere gasten. Blijkbaar willen ze geen geld verdienen bij de Hemel.
Het nagerecht werd binnen afzienbare geserveerd, nadat wij dit besteld hadden. Helaas was de kok het ijs bij het nagerecht van mijn partner vergeten.
Dit hebben nog aangegeven bij de bediening, die wilde het nog goedmaken. Dit was voor ons al een gepasseerd station.

Na afloop onze ervaring tegen de eigenaar verteld, maar hij gaf ons weinig compensatie voor slechte bediening. Ik weet of hier nog eens zal gaan eten.
Janeetgraag W.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
vriendelijke ontvangst bij binnenkomst. Ik herken hier niet de kritiek uit sommige recensies. Misschien wat veel personeel in eerste instantie, maar eenmaal aan tafel was het comfortabel. Entourage is stijlvol, nodigt uit. In tweede instantie voelde het wat zakelijk koel maar toen hadden we al eten. Verrassingsmenu, 4 gangen. Werkelijk uitstekend. Van de heerlijke zalm via sappige zeeduivel, boterzachte sukade tot het gelukkig niet te zoete toetje. We hebben genoten.
Dave57 .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2014
In een i.v.m. de feestdagen prachtig en sfeervol aangekleed (en vol geboekt) restaurant gekozen voor het driegangen keuzemenu van € 29,50. De eendenborstcarpaccio als voorgerecht was mooi opgemaakt en goed van smaak, al imponeerde die niet. De rundersucade met gebakken champignons als hoofdgerecht was uitstekend gegaard en viel bij aanraking uit elkaar in supermals vlees. Jammer was alleen de in mijn ogen erg grote hoeveelheid vet aan het stuk op mijn bord, waardoor een (flink) deel ervan niet eetbaar was. Frietjes en een bescheiden salade completeerden deze gang. Het kaasplankje na, € 5,50 meerprijs, was erg royaal en prima van smaak (5 stukken kaas met druiven, walnoten en brood met appelstroop).
Samengevat prima eten met een goede prijs/kwaliteitverhouding in een fraaie omgeving.
Wat nog opviel was dat er na het aperitief slechts eenmaal werd gevraagd of we nog wat wilden drinken; vanuit de klant bezien prima (ik ervaar het steeds maar gevraagd worden of je nog wat wilt drinken als onplezierig). Verder had ik door uitzicht op de bar de indruk dat als tafelwater ook voor kraanwater gekozen kon worden, wat meer restaurants mogelijk zouden moeten maken.
Bert S.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Een super restaurant! Alles wat een restaurant moet hebben heeft De Hemel. Als je de deur binnenstapt ben je geen klant maar een koning(in). Vriendelijk, attent. netjes ,dat is een drie woorden de beste omschrijving van het personeel. De accommodatie is schitterend. Het voelt als we in de sprookjeshemel beland zijn. Eten? Super kok!!! De tijdspanne tussen de gangen kon niet beter. Kortom, geen negatief puntje te ontdekken. Kan dit superrestaurant iedereen aanbevelen. Na dit perfecte verblijf genieten bij Gare du Nord in Gebouw T . Kortom....een super avondje Bergen op Zoom.
Kooymak .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2014
Uitstekend gegeten met een internationale groep van 12 collega's. Gekozen voor het keuze menu, geen enkel probleem voor de keuken. Mooie zaak, sfeervol, zeer fijne stoelen die echt uitnodigen tot lang tafelen, mooi opgemaakte borden, uitstekend bereid eten en zeer vriendelijk en professioneel team. Meer dan goede prijs kwalieit verhouding, ga zeer zeker terug komen! Top!
Diana J.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2014
Vandaag met 6 personen bij de Hemel gegeten, het eten en ook de wijn waren zeer goed. Min puntje, bij aankomst stond er al tapende en boter op tafel, helaas kwam er geen brood. Mayonaise gevraagd bij de frietjes, die kwam toen friet bijna op was. En waar ook wel extra aandacht aan besteed kan worden is dat er geregeld gevraagd wordt of iemand nog iets wil drinken.
Eten zeer goed, bediening matig.
Dion S.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2014
Met 5 personen in dit mooie historische pand gegeten. Het eten is er kwalitatief goed. Het personeel heeft het erg druk door de grootte van de zaak en de drukte. Je kan er boven en beneden eten dus veel geloop. De wijn liet men voorproeven in een gebruikt glas van het aperitief. Het geeft een onrustig geheel met het drukke personeel. Het eten maakt het wel weer goed, maar zeker niet alles.
Miranda V.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2014
OP de terugweg uit Brugge wilden we ergens een intieme afsluiting hebben van een mooi weekend.
Op aanraden van een buurtbewoner op de gok binnengestapt. Wat een goede keuze is dit geweest. Hoewel het vrij vol was werd er toch een plek voor ons gecreëerd. Zalig gegeten, prima bediening, leuke sfeer en dat alles voor een heel schappelijke prijs. Zeker een aanrader!!
Cees B.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2013
Wij aten hier met een gezelschap. De Hemel heeft een keuzemenu en natuurlijk ook nog de gewone kaart. Het fijne was dat je ook gerechten van de kaart kon pakken, mocht je iets van het keuzemenu niet lusten. De rundercarpaccio met grove mosterddressing en Old Amsterdam was erg lekker. Zo ook het hoofdgerecht, varkenshaasmedaillons met een vulling van bospaddestoelen en serranoham met een pepersaus. Een prima kaasplankje als afsluiter maakte het feest compleet.
De vriendelijke bediening zorgde er ook voor dat je je welkom voelde. Wij hebben een prima avond gehad.