Restaurant de Haan

9,3

Jouw recensie over het restaurant Restaurant de Haan

Edward M.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2017
Het klinkt te mooi om waar te zijn, al die tienen voor de Haan. We namen de proef op de som, al moesten we drie maanden wachten op een plekje.
Om kort te gaan: het is waar, en Dennis is al die tienen meer dan waard. Van de hartelijke, bijna persoonlijke ontvangst tot de laatste handruk bij het afscheid was het één culinair feest. Alles, maar dan werkelijk alles klopte deze avond, van het concept tot de sfeer en de tongstrelende en oogverblindende creaties uit de (open) keuken. Wat een smaken, wat een smaak-combinaties... en wat een gastheer, die niet alleen kookt, afwast, serveert, afruimt, uitlegt maar het ook nog eens klaarspeelt om heel relaxed de tijd te nemen voor een praatje!
Het moge duidelijk zijn: om in 2018 nog kans te maken op een plek maakten we direct een nieuwe afspraak.....
Zacharias J. D.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Binnen 1 maand tweemal hier gedineerd. Tweemaal een bijzondere ervaring. Werkelijk verrukkelijke gerechten mer fijnzinnige smaakprofielen en originele combinaties bij een voortreffelijke gastheer Dennis. Het was echt top!
Marianne N.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2017
Gisteren weer zoooo heerlijk gegeten bij meneer de Haan!!
Het begon verrassend met een amuse in een klein (ah-bloempotje) waarin een stukje asperge, bedekt met 'aarde' van gedroogde paddestoel en erin een plantje van raapsteel. Erbij een rijststengel met pijnboompittendip. Vervolgens een overheerlijke salade van diverse tomaten en mozzarella in een olie van lavas en chorizo. Als tussengerecht een stukje schelvisfilet in een saus van met gepocheerde aardappel, garnaaltjes, zilte groenten in een saus van ponzu met citroen. Hoofdgerecht filet van tamme eend met asperges gegaard met sinaasappel,harissaschuim en bitterballetje van eendenbout. Als dessert aardbeien in olie van pompoenpit met siroop van granaatappel,,pistacheroomijs, cr.fraiche met zwarte peper,vanillecreme en een schijfje van aardbeienmeringue.
Verrassend, prachtig opgemaakte borden en vooral overheerlijk!
Koosje W.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2017
Het is het fantastische eten, het concept en natuurlijk Dennis.
Prachtig om te zien hoe hij zo relaxed de meest fantastische gerechten klaar maakt. Gerechten die niet alleen een feest voor het oog zijn, maar vooral ook door al die geweldige combinaties van smaken. Het is voor mij elke keer weer een feestje.
Jan H.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2017
Samen met vrienden hier gegeten. De formule van dit restaurant is heel verrassend. Super gegeten en gedronken. Dennis de Haan doet alles alleen maar blijft zeer rustig en heeft ook nog tijd voor een praatje. Heeft ook nog tijd om de verschillende gangen zeer origineel te presenteren. Topklasse!!
Geert-Jan G.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Weer bij Dennis de Haan geweest vandaag en het was weer prachtig. Wat een ambiance en wat een tovernaar in het combineren met smaken! Nu ook (toen ik eerst kwam was hij nog niet zo ver) met een geweldig wijnarrangement, perfect gekozen bij de diverse gangen. Het wordt alleen maar beter. Gelijk maar weer geboekt voor een nieuwe avond, dan zomerse, culinaire verwennerij ;)
vluggejaapie1 .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Zeer leuke zaak, vriendelijke ober, vriendelijke bediening, vriendelijke kok, vriendelijke afwasser ... of wacht ...

Alle gekheid op een stokje, dit is een hele goede toevoeging voor Groningen. Niet voor de snelle hap of één gerechtje van de a la carte kaart maar voor een intieme avond met je geliefde of vrienden. Hier doet één jongen genaamd D. de Haan alles ... echt alles ... bedienen, je verwelkomen, je eten maken, je borden afwassen en natuurlijk het afrekenen. De rest doe je zelf, wijn inschenken, brood pakken, je eigen rekening klaar maken en betalen ! Super leuk concept in een mooi restaurant!
Rikke T.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Geweldig gegeten, bijzonder hoe je in je eentje een restaurant kunt runnen, geweldig eten serveert en zo relaxed blijft! Voor mij geen sterren opsmuk, gewoon goed eten!
Mickie .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Top gegeten! En wat een briljant idee en uitvoering. Zonder enige moeite zowel bediening als keuken draaien! Chapeau hier zit heel veel denkwerk in. We kozen het 5 gangen menu en elke gang was super maar het dessert van banaan, popcorn en witte chocolade was goddelijk. De inrichting mag wat mij betreft wel wat zachter (vooral de verlichting) nu erg mannelijk en efficiënt en daar draait het hier natuurlijk ook. Wij komen zeker terug!
Remco N.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Ontzettend lekker gegeten in een hele relaxte sfeer. Mooie ingrediënten, mooie borden en lekkere wijnen. Op een trotse maar bescheiden manier presenteert de kok de gerechten en het concept.
Tim V.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Dinsdag 08-11 een geweldige avond gehad in Restaurant de Haan. De sfeer, de kok en het eten maakte deze avond top. Vooral het dessert met popcorn en banaan was werkelijk subliem. Grote complimenten voor deze jonge kok, die de stad Groningen met een geweldig concept culinear op de kaart zet. Wij komen snel weer!
Elizabeth V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Alles in dit restaurant klopt, wat een fijne plek om gewoon een hapje te eten of iets te vieren. Wij kozen met een gezelschap van 7 personen voor een 3-gangen verrassingsmenu en hebben daar geen spijt van gehad! Doordat er geen personeel is wordt de avond erg persoonlijk, je hebt het idee dat je een avondje op visite bent bij iemand die je even goed in de watten legt.

Heerlijk eten, goede service, sfeervolle inrichting en erg fijne muziek. Het plaatje klopt :). Een aanradertje!
Petroeska L.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Dit restaurant is werkelijk geweldig. in jaren heb ik niet zo verrassend, vernieuwend en vooral overheerlijk gegeten! Leuk nieuw concept, uitstekende prijs-kwaliteit en een super sympathieke eigenaar/kok/serveerder die blaakt van trots en blijdschap. Wat een talent!
Lolo Z.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2016
Al jaren was Dennis bezig zijn restaurant vorm te geven. Over alles nagedacht om zonder personeel zijn gasten toch het beste te kunnen geven. Hoe gasten zichzelf kunnen bedienen zonder het idee te hebben aan het werk te moeten en een gastheer/vrouw moeten missen. En die wordt ook echt niet gemist, want Dennis heeft ook daar nog eens talent voor. Hij ontvangt, overlegt en serveert uit op een natuurlijke manier, zonder opsmuk. Zijn gerechten zijn plaatjes om te zien en daarnaast smaken ze ook nog geweldig, verfijnd, puur en origineel.
Ook over de begeleidende wijn is nagedacht, deze is uitgezocht en staat met informatie erover klaar om door jezelf ingeschonken te worden. Verder is er nog een mooie wijnkaart voor die gast die zelf zijn wijn wil kiezen.
Leuk Dennis, dat je zo in je opzet geslaagd bent.
Mij zie je zeker weer!
Thom B.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Wat een geweldige plek! Dennis de Haan runt dit restaurant alleen. We werden vriendelijk ontvangen is zijn prachtige restaurant. De inrichting is licht, modern en ruim van opzet. Drankjes en brood pak je zelf. We kozen voor vier gangen en zijn absoluut aangenaam verrast door wat ons werd voorgeschoteld. Alle gerechten zijn versm prachtig opgemaakt en super smakelijk. De wijnen zijn perfect op temperatuur en complementeren de gerechten. Dennis is een aangename gastheer. Vier geweldige gangen, een wijnarrangement, amuse en koffie met huisgemaakte bonbons voor nog geen € 60,- per persoon! De sfeer is ontspannen en informeel. Wat vinden wij het jammer dat we niet in de buurt van Groningen wonen... Als dat wel het geval was, zouden we hier zeker heel veel vaker terugkomen.
Amy A.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Bijzonder leuke ervaring!

De eigenaar Dennis, staat er helemaal alleen voor in dit restaurant en dit doet hij hartstikke goed.

Allereerst al met zijn eigen concept, waarbij hij alles zelf doet en het goed onder controle heeft.
Daarnaast is hij ook creatief met zijn gerechten, de smaken weet hij goed te combineren.

Dit restaurant heeft een aangename, gezellige sfeer en is mooi ingericht.
Een aanwinst voor Groningen, wij komen zeker weer terug. Bedankt Dennis! :)
Albert J.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Gezellig en goed. Nieuw concept. De chef is de ober en de kok en de gastheer en de schoonmaker en de bedenker. En op alle vlakken scoord deze jonge man een 10. Goed gedaan. Ons zie je snel weer. Vanavond nog plek?????
Geert-Jan G.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Dit is heel leuk concept: Dennis staat er helemaal alleen, drankjes enzo moet je zelf doen, heel gezellig maar ook wel sjiek en goed over nagedacht. Leuke, aardige vent ook. En prima eten natuurlijk! Aanwinst!
Mary64 .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
We hebben een geweldige avond gehad. Alles klopte: Goede sfeer, geweldig lekker eten gemaakt door iemand met liefde en passie voor eten. Wij vonden het heel relaxt dat je zelf je brood en drankjes moest halen (en opschrijft). Dennis, wij komen zeker weer!
Jorik B.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Met vooraf hoge verwachting hebben wij 2 juli 2016 bij Restaurant de Haan gegeten. Deze hoge verwachting werd 200% waargemaakt door chef Dennis.
De nuchterheid van gastheer/chef Dennis siert de winkel.
Ongedwongen, rust, kwaliteit, top producten, zijn wel de steek woorden.
Maar vooral de super cuisson van de gerechten geeft weer hoe mooi er gekookt wordt in Restaurant de Haan.
De akoestiek in het restaurant is ook top.
De afwezigheid (het concept) van bedienend personeel vind ik geweldig.
Op je eigen tempo (zelf) drankjes/brood halen vind ik briljant.
Ik ben 100% overtuigd dat dit restaurant een succes gaat worden.
Dennis dank je wel voor een geweldige culinaire avond en tot snel.

Groet Jorik Beukeveld