Restaurant De Gieser Wildeman

Botersloot 1 4225 PR Noordeloos Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant De Gieser Wildeman

Franse stoofpeer

Het restaurant in de landelijke rust van Alblasserwaard is vernoemd naar de beroemde Nederlandse stoofpeer, maar je eet er vooral traditionele Franse gerechten van meesterkok René Tichelaar. Wijnmeester Danny Dwarswaard kiest een bijpassend wijntje uit de gigantische wijnkelder.

Meer informatie over restaurant Restaurant De Gieser Wildeman

Maandag t/m Vrijdag 11:30 - 22:30
Zaterdag 17:30 - 22:30
Zondag Gesloten

Jouw recensie over het restaurant Restaurant De Gieser Wildeman

Louk D.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2017
Wij kozen het aangeboden vijf gangen diner. Verrassend mooi drie tomaten voorgerecht. Gevolgd door een perfekt op de huid gebakken tarbot met prachtige curry saus. Dan een eveneens perfekt gebraden kreeft in uitstekend smakende roomsaus. Hoofdgerecht gestoofde en gebraden stukjes ree in mooie saus/jus. Super mooi rosé gebraden en mals. Alles in mooie kleine maar voldoende porties. Heerlijk brood als side. Prima glas wijn. Mooi dessert van stukjes gestoofde peer en uitstekend smakend bolletje is en platte maceron. Comfortabel en rustig restaurant met vriendelijke en efficiënte bediening. Uitstekende koffie met heerlijke gourmandises. Terecht een sterren restaurant.
Marcel B.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2017
Heerlijke prachtig uitziende gerechten. De smaken knallen van je bord. De inrichting is prachtig en sfeervol. De bediening is zeer vriendelijk. Twee minpunten : De voorgerechten die wij a la carte bestelden waren wel erg weinig en gering van omvang gelet op de pittige prijzen en het is jammer dat zeer weinig wijnen per los glas besteld kunnen worden Wij komen hier wel erg graag weer terug.
inter133 .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Alliance menu en een wijnarrangement. Amuses verrassend goed. Menu met een goede opbouw van verfijnde smaken. Uitstekende wijnkeuze. Een harmonieus diner.
Vakkundige bediening, informeel en professioneel. Een adres om terug te komen.
Ronald T.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Vanavond weer afgereisd naar Noordeloos voor een bezoek aan de Gieser Wildeman. En weer geen seconde spijt gehad in deze heerlijke eetoase. Erg genoten van een viergangenmenu, te beginnen met zeebaars/polenta/doperwten en broccoli. Daarna kreeft/groene asperge/krokantje/lamsoren. Hierna bereidingen van ree, waaroder stoofpotje met aardappelpuree en een combi met biet/ kers/mango. Tot slot dessert met verschillende soorten aardbei, marsmellow met ananas, advocaat van banaan en vanilleroomijs. Alles lekker puur, heerlijke smaken. De bediening is zeer attent en professioneel, geen stijf gedoe hier. Alles klopt. Hierna nog koffie en jasmijnthee met friandises. Wat is het meest bijgebleven? Die verwoestend heerlijke combi van het gerecht van kreeft met de Brauneberger Juffer Riesling Auslese van Harald Bottler uit 2001(sic!). We gaan regelmatig uit eten en soms, heel, heel soms, tref je het met een superheerlijke combinatie van spijs en wijn, die blijft hangen. Dit was zo'n avond. Dank lieve mensen hier bij DGW. Tot slot. Ik wil maar één ding. Terug!
Slotjes .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Ook in een actie zoals nu met Fijn Proeven, uitstekende kwaliteit, mooie gerechten, zeer hoog op smaak. Er is 1 opmerking: Wij zijn geen grote eters, maar het voor- en hoofdgerecht hadden wel een vorkje meer gemogen. Je voelt je hier echt 100 % als gast. Openheid, vriendelijk en uitstekende service. Mooie bijpassende wijnen. Indien deze lekker wegdrinken, wordt er met plezier nog even bijgeschonken! Wij hebben weer een voortreffelijke avond mogen genieten. Met dank, Elly en Bert Slot.
ElsemarieR .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
We hebben hier echt een avond genoten van de heerlijke gerechten, goede bediening in een mooie ambiance. Vooral het voorgerecht met de langoustines was echt een topper. De wijnen bij de verschillende gerechten waren ook super gekozen. Als dessert hadden we zoet en kaasplankje. Het rabarberijs was heerlijk. Ook het kaasplankje met overheerlijk notenbrood was erg lekker. Het was wel jammer dat je niet zelf je kazen mocht kiezen vanaf een kaaswagen.Al met al hebben we genoten. Dit is zeker een aanrader.
Martin G.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Op de oudejaarsavond voor mijn 60st verjaardag wederom voortreffelijk gegeten bij dit restaurant. Bijzonder gastvrij ontvangen en attent bediend door de professionele staf. Gastheer verstaat zijn vak, en zorgde voor prachtige bijpassende wijnen. Het eten was weer van uitzonderlijke kwaliteit, mooi opgemaakt en goed qua hoeveelheid. Was een feest om daar te zijn.
Marcel010 .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Hoewel wij voor een Alliance Gastronomique restaurant dichterbij hadden kunnen kiezen, zijn wij blij met onze keuze voor dit top restaurant van meesterkok René Tichelaar, al enkele jaren bekroond met een Michelinster. Het restaurant ligt idyllisch in het kleine dorpje Noordeloos en heeft een relaxte sfeer. De bediening is keurig en attent, hoewel wij persoonlijk wel houden van een nog wat meer persoonlijke benadering, het blijft wat formeel en afstandelijk. De inrichting is een prettige combinatie van landelijk en modern, met voldoende ruimte tussen de tafels om het sfeervol te houden maar toch voldoende privacy te hebben. Het diner, uiteindelijk het belangrijkste ingredient van de avond, was in één woord top. Verfijnde gerechten, goede producten, mooi opgemaakt maar geen overdadige gekkigheid of explosies aan smaken en kleuren. Wij kozen vooraf voor de Langoustines in bladerdeeg en de Kalfszwezerik. Als hoofdgerecht de boterzachte Black Angus en het Hollands hert, met een voortreffelijke wildjus. Als dessert kozen wij voor de Turkse vijgen met ijs én de Gieser Wildemannetjes, waar het restaurant naar is vernoemd. Kleine oven gegaarde peertjes, met een vulling van pistache spijs, machtig maar heerlijk. Hoewel met 8,-/8,50 aan de prijzige kant, sloten wij af met een kofie en thee servies. De handgemaakte bonbons zorgen voor een mooie afsluiter. Qua wijnen kozen wij voor de witte en rode huiswijn. Met 6,- redelijk geprijsd voor een dergelijk restaurant en van prima kwaliteit. Minpuntje is wat ons betreft de onduidelijkheid van de kaart voor wat betreft de menumogelijkheden. Aan tafel werd een speciaal 5-gangen menu genoemd, of wij konden voor de kaart kiezen. Op de kaart stonden voor-, hoofd- en nagerechten op de rechterzijde en op de linkerzijde de mogelijkheid van een 3- of 4-gangen menu. Onze aanname was dat het 5-gangen menu het dagmenu was en het 3- of 4-gangen menu een combinatie van de gerechten op de kaart. Bleek achteraf dat het 3- of 4-gangen menu een keuze was uit de gangen van het genoemde 5-gangen menu. Volgt u het nog? Bottomline was dat de rekening, hoewel elke euro waard, ons toch wel wat tegenviel met ruim 210 euro, waarbij wij van 150-160 euro uitgingen. Toen wij dit meldden vond de dame in kwestie het vervelend, maar hield het daarbij. Volgende keer dan toch maar zelf uitdrukkelijker vragen is onze les en hopen dat men wat met onze opmerking doet, want dit zal ons inziens vaker gebeuren. Eindconclusie is dat de Gieser Wildeman een absolute aanrader is voor wie een keer op top niveau wil eten.
Heidi V.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Als mij wordt gevraagd waar ik bijv. voor mijn verjaardag wil eten is het bij De Gieser Wildeman: culinair eten, heerlijk wijnarangement, perfecte bediening. Echt een onbezorgd avondje weg, vergeet niet een kaasplankje te nemen!
B V.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2015
Geen pracht en praal in moeilijke schuimpjes en stekjes maar pure smaken! !!prachtig simpel maar toch niet.
Hier moet je een keer naar toe gaan als je de smaken wel beleven van de producten zelf een zeer grote aanrader
Wimtien S.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Wat een prachtige ambiance in het oude pand waar de Gieser Wildeman is gevestigd. We kregen een hartelijke ontvangst, genoten van een heerlijk glas champagne en prachtige amuses. We kozen voor het 5 gangenmenu. Alle gerechten, vis en vlees prachtig opgemaakt, vol smaak, prima keuze van de sommelier voor de bijpassende wijnen. Geweldig lekker gegeten.
Ronald T.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2015
Zeer genoten van een voortreffelijk 5 gangenmenu. Ruime tafels met heerlijk zittende stoelen. Niet onbelangrijk als je 3,5 uur zit. Black angus tartaar, zeewolf, coquille, heerlijk op smaak, goed geportioneerd. Het lam als hoofdgerecht was verukkelijk, dessert creme brulee met diverse bereidingen van rabarber. Geen enkele zwakke schakel. De bediening is professioneel, attent en geruisloos. Tot onze verrassing bleef zelfs de huiswijn overeind naast al dit culinaire geweld. Als afsluiter koffie met diverse bonbons, helemaal top. O ja, men is hier niet karig met de broodjes tussendoor en schenkt geen zielige glaasjes wijn/bubbels. Komen wij terug: Jazeker!
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Geen culinaire aanstellerij hier maar oog- en tongstrelende gerechten die perfect zijn uitgebalanceerd. De tongfilet, het malse kalfsvlees, de verrassende crème brulee met sorbet van rabarber. Veel bijzonderder dan wij hier in woorden kunnen vangen. Uitstekende bediening in een bijzonder fraai restaurant. 'Het altaar' in het midden van de zaak kan prima zonder de protserige kandelaars. Detail. Hier maakt het niet uit dat een menu 65 euro kost. Het was het dubbel en dwars waard. Wij komen terug.
Sonja V.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Zaterdagavond gegeten bij de Gieser Wildeman. Uiterst vriendelijk welkom en wat een warm en gezellig restaurant met goed zittende stoelen. Prachtige gerechten en de bediending verstaat haar vak en is deskundig en vriendelijk. Met speciale wensen wordt rekening gehouden. De opgemaakte gerechten smaken zoals ze er uitzien, subliem. Wij komen zeker in de zomermaanden nog eens terug om op het terras te dineren. Vrijdagavond aten wij de bistro van dit restaurant, prima kwaliteit/prijsverhouding en vriendelijke bediening. Reserveren doen we in het vervolg onder één naam.
Sheila B.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2014
Hier ga je naar toe als je echt verwend wilt worden en een avond heerlijk wilt eten. Wij hebben met een groep van 10 personen genoten van een 7 gangen verrassingsmenu. Uiteraard konden we van tevoren doorgeven of we bepaalde dingen niet wilden eten en verder hebben we ons laten verrassen. De chef en zijn team hebben heerlijke gerechtjes voorgeschoteld, stuk voor stuk van uitstekende kwaliteit en finesse. Het bedienend personeel is zeer vriendelijk en attent, uiterst professioneel!
Zeker voor herhaling vatbaar en absoluut een aanrader!
iestougi .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2014
Wat een fantastisch restaurant, De Gieser Wildeman. Onlangs wezen eten met mijn vriend samen, eten was werkelijk geweldig en we hebben een avond heerlijk genoten! Fijne, correcte bediening. Mooie rookruimte boven, waardoor je niet naar buiten hoeft in je jurkje (dit is wel alleen bij het restaurant). Ik vond de wijnen persoonlijk iets teveel (wijnarrangement), maar dit is natuurlijk voor iedereen anders. Al met al; geweldig restaurant, heerlijk eten en goede bediening.
Klaas1961 .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2014
Recent gegeten in de brasserie. Het zat propvol, zodat je rug aan rug zat. Papieren (blauwe) servetten kan echt niet! De boter bij de plakjes stokbrood was zeer zout. Bediening zeer correct, maar te formeel. Eten was redelijk.
Henk B.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2014
Ons bezoek aan De Gieser Wildeman bevestigt weer mijn voorkeur voor restaurants met één ster. Uitstekend bereid eten, prima bediening en een prettig entourage. En, meest belangrijk, niet de dwangmatige hang naar bijzondere smaaksensaties of culinaire hoogstandje en kunstwerkje. Nee gewoon lekker eten.
En dat kregen we. Heerlijke terine van tong en zalm, bijzonder lekker Black Angus ossehaas.
Bediening, attent en professioneel. En entourage fraai.
Kortom wat mij betreft aanbevolen
Willem Jan B.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2014
Heerlijke rustige omgeving om ontspannen te lunchen!
Als voorgerecht Tong met gerookte zalm, asperges, eiersaus met dragon en kaviaar. Hoofdgerecht: Tarbot met witte asperges, venkel met confit van eend, sinaasappel en mousseline. En een heerlijk nagerecht. Kortom, schitterende ambiance, heerlijke omgeving, goede service!
SZH .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2014
Fantastische lunch ervaring gehad bij De Gieser Wildeman. Prachtige entourage en uitstekende service. Wij hebben genoten van een 4-gangen lunchmenu. Het entree een combinatie van gerookte zalm met tong en asperges was heerlijk. Als tussengerecht heilbot met kokkels ook verrukkelijk. Als hoofdgerecht Ibérico pata negra met gebakken ganzenlever, bruine bonen en schorseneren. Persoonlijk was de Ibérico niet helemaal mijn ding maar verder erg goed op smaak. En tot slot genoten van de selectie van kazen toe. Prima selectie! Ook hebben we in de lounge nog heerlijk gebruik kunnen maken van koffie & thee met friandises. Al met al een uitstekende ervaring. Wij komen zeker terug!