Restaurant de Fuik

Maasdijk 1 5308 JA Aalst (Zaltbommel) Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant de Fuik

Culinaire heerlijkheden

Geniet van topgastronomie in een ontspannen sfeer. Chef Martin Ruisaard heeft in de loop der jaren zijn eigen signatuur ontwikkeld. Die laat zich kenmerken door Franse klassiekers die worden aangevuld met creativiteit en een moderne touch. Schuif ook eens aan voor de lunch, daar krijg je echt geen spijt van. Een bijzondere culinaire ervaring!

Meer informatie over restaurant Restaurant de Fuik

9,2

Jouw recensie over het restaurant Restaurant de Fuik

Ernst S.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Een fantastische avond gehad in dit restaurant. De ontvangst was hartelijk, de sfeer aangenaam en ongedwongen. De gerechten waren zeer verrassend. Een topavond gehad.
Taco D.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Ontvangst was hartelijk en bediening goed en kundig. Tot onze verbazing, op een vrijdagavond, was de zaak zo goed als leeg. Jammer want zo'n zaak verdient vol te zitten, zelfs als het giet van de regen.
Amuses waren goed maar niet uitzonderlijk qua smaak en structuur. Sneeuwkrab was lekker maar uit balans met een mierzoete 'confiture' die allesoverheersend was. De volgende gerechten waren beter, porties zijn behoorlijk klein, waardoor proeven soms moeilijk wordt. Kabeljauw was denk ik een gram of 20, dat is minder dan een hap.

Topper van de avond was voor mij de eendelever. Perfect bereid, goed op smaak. De eendeborst op Peking wijze was een goede tweede. Het wijnarrangement erbij was meer dan prima, verassende wijnen en op onze smaakvoorkeur aangepast.
Mijn advies zou zijn: niet meer dan 2 vaste bediening aan tafel, anders wordt het te druk en onoverzichtelijk. Wellicht nog een kleine verfrissende amuse voor het hoofdgerecht.
We komen zeker nog eens terug op een zomerse dag!
mstevenaart .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2017
Op 6 augustus hier voor de 2e keer met zes personen in dit fantastische restaurant gegeten. Wat heet "gegeten"! Als u de recensies hieronder leest, kan ik alleen maar beamen, dat dit restaurant, gelegen op een prachtige locatie, maar in "the middle of nowhere" (Aan de Maasdijk1 te Aalst), niet één, maar m.i. TWEE sterren verdiend. Gastvrijheid, verrassende gerechten, een bediening (zeg maar zorg en aandacht) die je (bijna) nergens anders vindt en een smaken en opmaak............. Tja. We begonnen met al het lekkers en vertroetel op het terras in de ondergaande zon (leuke hoedjes en zonnebrillen liggen voor u klaar indien gewenst/nodig - nog nooit ergens meegemaakt) en zetten het daarna "gewoon" binnen voort toen het (na negenen) iets frisser werd. Geen probleem. De tafel was al in orde gemaakt. En dan de koffie na met likeuren en een enorme keuze uit zelfgemaakte bonbons en overige lekkernijen. Ik kan nog wel even doorgaan.
Wonende in Rotterdam (dus een uurtje rijden) is het (vaak) net even te ver om "aan te schuiven". Om de prijs hoeft u het helemaal niet te laten. Voor een paar (twee) tientjes meer dan bij het restaurant bij u op de hoek, heeft u al een écht 5 - gangen - verrassingsmenu incl. wijnarrangement. Pure verwennerij. Waar ze het van doen mag Joost weten.
Van harte aanbevolen dus. Wie hier nog niet geweest is, heeft heel wat gemist. Lees ook de onderstaande recensies maar. Wij komen in ieder geval terug!
FamilievandePol .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Prachtig dat als contact hebt om te reserveren je de gastvrijheid al voelt. We waren hier met z'n zessen waaronder onze zwangere dochter. Het is voor ons allen wederom een feestje geworden alhier met een sublieme gastvrouw een zeer duidelijk sprekende sommelier met kennis van zaken en natuurlijk het team daaromheen. Groot compliment voor de keukenbrigade die precies weet wat een zwangere vrouw mag eten en het menu voor haar even subtiel aanpassen.
De sommelier schenkt mooie glazen wijn en met dezelfde passie sapjes aan onze dochter. Genot op en top met een vriendelijke uitgeleide van de Patron. Gastvrijheid met een hele grote G
aart J.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Eerder deze week brachten mijn twee dochters en ik een eerste, maar zeker niet het laatste, bezoek aan De Fuik. Het restaurant was ons aanbevolen zonder specifieke toelichting dus wij gingen met open mind. Als wij al vooraf verwachtingen hadden, dan werden die in ieder opzicht verre overtroffen. WAT een genoegen om daar gedineerd te hebben. Kwaliteit gerechten, kennis van zaken van gastheren met betrekking tot samenstelling van de gerechten maar ook wat betreft selectie van wijnen en dan natuurlijk niet te vergeten de schitterende locatie. In ieder opzicht een memorabele avond die zeker voor herhaling vatbaar is. Aanrader!
Ton R.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Super gerechten, zeer goede presentatie en uitstekende kwaliteit
Marion R.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Heerlijke gerechten met lekkere wijnen. Cava als aperitief: aanrader. Zelf bonbons kiezen bij de koffie: geweldig. Zeer vriendelijke, vlotte bediening. Wij komen zeker terug maar nu voor een lunch om van het uitzicht over de Maas te kunnen genieten.
artdubois .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Op 27 januari 2017 hebben we het voorrecht gehad om de 50 jarige bruiloft van onze vrienden mee te mogen vieren in een gezellige en sfeervolle ambiance. We werden ontvangen met heerlijke hapjes en dat ging aan tafel verder met overheerlijke amuses. Hierbij werd niet beknibbeld op de hoeveelheid. Maar dat lag zeker ook aan de voorbereidingen van onze vrienden. Kortom een smaakexplosie, die o.a. werd veroorzaakt door smakelijke vlees-en visgerechten, uitgespreid over zo'n 6 uur. Via Tonijn en zeetong surfden we verder naar Tonijn en Zeetong om uiteindelijk te belanden bij Eendenborstfilet en Black Angus Rund. Een selectie van Kazen met passende garnituur sloot dis festijn af. Een aanrader om een keer bij dit restaurant te eten en een groot compliment voor Martin en Rosita en hun staf. De bediening geef ik een 10. Ze leken opgeleid om het de gasten volledig naar de zin te maken.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Hier genoten van een avondje "Fuik" wat deze keer echt meeviel door de deelname aan de AH Restaurantactie. Gekozen voor een 5 gang surprise menu welke vooraf werden gegaan door enkele amuses van het huis en afgesloten met een koffie compleet.
Duurde daardoor al met al redelijk lang, maar dat geeft de gelegenheid
rustig te praten aan tafel. Zeker een aanrader.
Ria V.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Wij hebben een fijne, heerlijke avond gehad.
Hadden geboekt voor het AH aktie diner en kozen het 5 gangen speciaal diner, hele fijne subtiele smaken, perfect!
Marjan B.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
We hebben weer genoten van een heerlijke proeverij! Geweldig hoe alles klaargemaakt en opgemaakt was. De smaken waren heerlijk en klopten precies. Een echte aanrader om hier te gaan eten. Helaas was één van onze tafelgenoten ziek (niet van het eten!) en moest naar huis. We komen het zeker nog een keer overdoen met elkaar!! Graag tot ziens, Bert & Marjan Berendsen uit Tienhoven (ZH).
Charlotte R.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Heerlijk gegeten, een ster waardig !!!
We hadden het 5 gangen menu van de chef, wat een verrassende gerechten, heerlijk en mooi opgemaakt. Ook het wijnarrangement was verrassend. Vriendelijke bediening. We gaan zeker van de zomer een keer terug. Top restaurant. Een aanrader.
EjAt .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Correcte ontvangst en hoffelijk afscheid. Vriendelijke service en bediening. Mooie en prettige ambiance met een prachtig uitzicht. Het kunstige en smakelijke 5-gangen menu was een goede keuze en bovendien perfect in evenwicht. De bijpassende wijn was met e.e.a. eveneens goed in balans.
Wij hebben genoten en vinden restaurant De Fuik een aanrader.
Harry O.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Recent zeer smakelijk gegeten in dit strak ingerichte restaurant. Dit gaat niet ten koste van de sfeer: warm en gezellig. De bijdragen van de zeer attente gastvrouw en personeel dragen daar in bij. Mooie amuses gaan vooraf aan ons 5 gangen menu. Stuk voor stuk prachtige en smakelijke gerechten, ware smaakbommen. Tot slot nog gesmuld van de bonbonwagen. Zeer origineel ! Verbaasd dat dit restaurant geen ster heeft gekregen tijdens de recente sterrenregen.
Peter W.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Weer gewekdig gegeten met de AH actie, gekoszen voor het 5 gangen diner, alle gerechten waren van hoge kwaliteit en zeer smaakvol.
Peter W.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Lekker gegeten met AH actie, gekozen voor 5 gangen arragement met bijpassend wijn arragement. Een grote afknapper was wel de dessertwijn deze is ook bij alle 4 de personen blijvenstaan !.
Verder waren de gerrechte van voorterffelijk.
FamilievandePol .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Op een zeer gure avond een hele warme ontvangst.
Gelijk mooie amuses, broodjes en tafelwater( kleine bijdrage voor de service). Alles loopt hier van een leie dakje.
Deskundig wijnadvies, prachtige gerechten, mooi gedekte tafels.
Vriendelijke uitgeleide met klein heerlijk presentje...leuk!!
Frits D.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Zeer gastvrij, ongedwongen verrassend en van hoge kwaliteit.
Prachtige locatie aan de maas (mooi voor in de zomer) en warme inrichting.
Lejona B.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Heerlijke avond, heerlijk gegeten en bediening die precies weet hoe zij het gasten naar de zin moeten maken. Een super avond uit!
HBurght .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Heerlijke gerechtjes gegeten en lekkere bijpassende wijn gedronken.
Echt genoten van de verrassende smaken samen met mijn echtgenote.????