Over het restaurant Restaurant de Fuik

Culinaire heerlijkheden

Geniet van topgastronomie in een ontspannen sfeer. Chef Martin Ruisaard heeft in de loop der jaren zijn eigen signatuur ontwikkeld. Die laat zich kenmerken door Franse klassiekers die worden aangevuld met creativiteit en een moderne touch. Schuif ook eens aan voor de lunch, daar krijg je echt geen spijt van. Een bijzondere culinaire ervaring!

Halve fles mineraalwater

9,2

Jouw recensie over het restaurant Restaurant de Fuik

Wilfred V.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2018
Waarlijk een groot genot.
Locatie, bediening, ambiance en het 6 gangen truffelmenu in combinatie met de heerlijk wijn en champagne!
Een top top top ervaring.
Meemaken en er zijn!

De moeite waard....

Wow! Aanrader voor eenieder.
Marianne V.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2018
Wat een geweldig restaurant!!
Subliem geluncht !!
Uitzonderlijk lekkere gerechten en mooi gepresenteerd ...
Bijzonder lekkere Fruit(pro)secco...!!
Gezellige ambiance.
Zeer vriendelijke bediening
Zeer verfijnde koffie(latte macchiato) en friandises ....
Zó lekker dat ik een verrassing meekreeg...!!
Gezellige, nette, schone en aparte aankleding en sfeer...
Alles helemaal TOP..!!
Jeroen S.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2018
Mooiste terras van Nederland, vooral in de avond bij ondergaande zon. Hier wil je zitten als het elders te warm is. Mooie gerechten en prima bediening. We komen snel terug!
Noor V.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2018
Wat een onvergetelijke en memorabele avond gisteren op één van de mooiste plekken waar ik ooit gegeten heb!
Alles klopte: het magnifieke uitzicht, het fantastische eten, de fijne bediening, de formidabele sommelier, de zonsondergang voor onze neus en last but not least: het gezelschap van een leuke vent waar ik al 20 jaar mee samen ben ????
Toen we ‘toevallig’ een dessertwijn kregen van 20 jaar oud, dus precies uit 1998, het jaar van onze verkering, was de magical evening compleet!

Om nooit meer te vergeten!
Absoluut een plek om naar terug te keren.
Een geweldige aanrader voor een prachtige beleving!
Rq V.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2018
Aanrader!! Super heerlijk gegeten, lekker heel de avond over gedaan. Niets meer dan lof. Superkok en team! 2 opmerkingen: wij hadden een 5 gangen menu gekozen die achteraf veel goedkoper bleek, als je deze via hun website of via heerlijk.nl had geboekt. Was véél goedkoper en zelfs inclusief 2 drankjes, 2 gangen extra etc. We voelden ons behoorlijk genaaid. Scheelde enorm. Jammer dat dit ook niet wordt gemeld als je reserveert. Ook het feit dat de koffie of thee na 6,50 per persoon kost. Dit behoren ze wel even te melden vinden wij! Sfeer mag wel ietsjes aan veranderen, zeer koude en kille indruk. Er mag best een schilderij aan de muur of een muziekje aan ;-)
Bacchus67 ..
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
Gisteren naar aanleiding van Dining with the Stars een 7-gangen verrassingsmenu geboekt. Vriendelijk ontvangst en begeleiding naar ons tafeltje. Omdat het nu winter is konden we niet naar buiten kijken. Ik denk dat het in de zomer prachtig is, gelegen zo langs de maas. Dan is de raampartij zeker als een schilderij. Nu vond ik het restaurant erg kaal en ongezellig ingericht. Gelukkig werd dit teniet gedaan door de prachtige en heerlijke gerechten en mooi opgemaakte borden. Personeel was netjes, maar een beetje formeel en afstandelijk. Het zou wat warmer mogen, zonder brutaal of amicaal te zijn. Uitleg van de wijnen en belangrijker de combinatie met de gerechten was erg goed. Dessert was een feestje. Zelden zo'n mooi en creatief dessert gegeten. Ook de koffie met friandises was super.
Ernst S.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Een fantastische avond gehad in dit restaurant. De ontvangst was hartelijk, de sfeer aangenaam en ongedwongen. De gerechten waren zeer verrassend. Een topavond gehad.
Taco D.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Ontvangst was hartelijk en bediening goed en kundig. Tot onze verbazing, op een vrijdagavond, was de zaak zo goed als leeg. Jammer want zo'n zaak verdient vol te zitten, zelfs als het giet van de regen.
Amuses waren goed maar niet uitzonderlijk qua smaak en structuur. Sneeuwkrab was lekker maar uit balans met een mierzoete 'confiture' die allesoverheersend was. De volgende gerechten waren beter, porties zijn behoorlijk klein, waardoor proeven soms moeilijk wordt. Kabeljauw was denk ik een gram of 20, dat is minder dan een hap.

Topper van de avond was voor mij de eendelever. Perfect bereid, goed op smaak. De eendeborst op Peking wijze was een goede tweede. Het wijnarrangement erbij was meer dan prima, verassende wijnen en op onze smaakvoorkeur aangepast.
Mijn advies zou zijn: niet meer dan 2 vaste bediening aan tafel, anders wordt het te druk en onoverzichtelijk. Wellicht nog een kleine verfrissende amuse voor het hoofdgerecht.
We komen zeker nog eens terug op een zomerse dag!
Mstevenaart S.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2017
Op 6 augustus hier voor de 2e keer met zes personen in dit fantastische restaurant gegeten. Wat heet "gegeten"! Als u de recensies hieronder leest, kan ik alleen maar beamen, dat dit restaurant, gelegen op een prachtige locatie, maar in "the middle of nowhere" (Aan de Maasdijk1 te Aalst), niet één, maar m.i. TWEE sterren verdiend. Gastvrijheid, verrassende gerechten, een bediening (zeg maar zorg en aandacht) die je (bijna) nergens anders vindt en een smaken en opmaak............. Tja. We begonnen met al het lekkers en vertroetel op het terras in de ondergaande zon (leuke hoedjes en zonnebrillen liggen voor u klaar indien gewenst/nodig - nog nooit ergens meegemaakt) en zetten het daarna "gewoon" binnen voort toen het (na negenen) iets frisser werd. Geen probleem. De tafel was al in orde gemaakt. En dan de koffie na met likeuren en een enorme keuze uit zelfgemaakte bonbons en overige lekkernijen. Ik kan nog wel even doorgaan.
Wonende in Rotterdam (dus een uurtje rijden) is het (vaak) net even te ver om "aan te schuiven". Om de prijs hoeft u het helemaal niet te laten. Voor een paar (twee) tientjes meer dan bij het restaurant bij u op de hoek, heeft u al een écht 5 - gangen - verrassingsmenu incl. wijnarrangement. Pure verwennerij. Waar ze het van doen mag Joost weten.
Van harte aanbevolen dus. Wie hier nog niet geweest is, heeft heel wat gemist. Lees ook de onderstaande recensies maar. Wij komen in ieder geval terug!
FamilievandePol .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Prachtig dat als contact hebt om te reserveren je de gastvrijheid al voelt. We waren hier met z'n zessen waaronder onze zwangere dochter. Het is voor ons allen wederom een feestje geworden alhier met een sublieme gastvrouw een zeer duidelijk sprekende sommelier met kennis van zaken en natuurlijk het team daaromheen. Groot compliment voor de keukenbrigade die precies weet wat een zwangere vrouw mag eten en het menu voor haar even subtiel aanpassen.
De sommelier schenkt mooie glazen wijn en met dezelfde passie sapjes aan onze dochter. Genot op en top met een vriendelijke uitgeleide van de Patron. Gastvrijheid met een hele grote G
aart J.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Eerder deze week brachten mijn twee dochters en ik een eerste, maar zeker niet het laatste, bezoek aan De Fuik. Het restaurant was ons aanbevolen zonder specifieke toelichting dus wij gingen met open mind. Als wij al vooraf verwachtingen hadden, dan werden die in ieder opzicht verre overtroffen. WAT een genoegen om daar gedineerd te hebben. Kwaliteit gerechten, kennis van zaken van gastheren met betrekking tot samenstelling van de gerechten maar ook wat betreft selectie van wijnen en dan natuurlijk niet te vergeten de schitterende locatie. In ieder opzicht een memorabele avond die zeker voor herhaling vatbaar is. Aanrader!
Ton R.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Super gerechten, zeer goede presentatie en uitstekende kwaliteit
Marion R.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Heerlijke gerechten met lekkere wijnen. Cava als aperitief: aanrader. Zelf bonbons kiezen bij de koffie: geweldig. Zeer vriendelijke, vlotte bediening. Wij komen zeker terug maar nu voor een lunch om van het uitzicht over de Maas te kunnen genieten.
Ronald B.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Op 27 januari 2017 hebben we het voorrecht gehad om de 50 jarige bruiloft van onze vrienden mee te mogen vieren in een gezellige en sfeervolle ambiance. We werden ontvangen met heerlijke hapjes en dat ging aan tafel verder met overheerlijke amuses. Hierbij werd niet beknibbeld op de hoeveelheid. Maar dat lag zeker ook aan de voorbereidingen van onze vrienden. Kortom een smaakexplosie, die o.a. werd veroorzaakt door smakelijke vlees-en visgerechten, uitgespreid over zo'n 6 uur. Via Tonijn en zeetong surfden we verder naar Tonijn en Zeetong om uiteindelijk te belanden bij Eendenborstfilet en Black Angus Rund. Een selectie van Kazen met passende garnituur sloot dis festijn af. Een aanrader om een keer bij dit restaurant te eten en een groot compliment voor Martin en Rosita en hun staf. De bediening geef ik een 10. Ze leken opgeleid om het de gasten volledig naar de zin te maken.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Hier genoten van een avondje "Fuik" wat deze keer echt meeviel door de deelname aan de AH Restaurantactie. Gekozen voor een 5 gang surprise menu welke vooraf werden gegaan door enkele amuses van het huis en afgesloten met een koffie compleet.
Duurde daardoor al met al redelijk lang, maar dat geeft de gelegenheid
rustig te praten aan tafel. Zeker een aanrader.
Ria V.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Wij hebben een fijne, heerlijke avond gehad.
Hadden geboekt voor het AH aktie diner en kozen het 5 gangen speciaal diner, hele fijne subtiele smaken, perfect!
Marjan B.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
We hebben weer genoten van een heerlijke proeverij! Geweldig hoe alles klaargemaakt en opgemaakt was. De smaken waren heerlijk en klopten precies. Een echte aanrader om hier te gaan eten. Helaas was één van onze tafelgenoten ziek (niet van het eten!) en moest naar huis. We komen het zeker nog een keer overdoen met elkaar!! Graag tot ziens, Bert & Marjan Berendsen uit Tienhoven (ZH).
Charlotte R.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Heerlijk gegeten, een ster waardig !!!
We hadden het 5 gangen menu van de chef, wat een verrassende gerechten, heerlijk en mooi opgemaakt. Ook het wijnarrangement was verrassend. Vriendelijke bediening. We gaan zeker van de zomer een keer terug. Top restaurant. Een aanrader.
EjAt V.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Correcte ontvangst en hoffelijk afscheid. Vriendelijke service en bediening. Mooie en prettige ambiance met een prachtig uitzicht. Het kunstige en smakelijke 5-gangen menu was een goede keuze en bovendien perfect in evenwicht. De bijpassende wijn was met e.e.a. eveneens goed in balans.
Wij hebben genoten en vinden restaurant De Fuik een aanrader.
Harry O.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Recent zeer smakelijk gegeten in dit strak ingerichte restaurant. Dit gaat niet ten koste van de sfeer: warm en gezellig. De bijdragen van de zeer attente gastvrouw en personeel dragen daar in bij. Mooie amuses gaan vooraf aan ons 5 gangen menu. Stuk voor stuk prachtige en smakelijke gerechten, ware smaakbommen. Tot slot nog gesmuld van de bonbonwagen. Zeer origineel ! Verbaasd dat dit restaurant geen ster heeft gekregen tijdens de recente sterrenregen.