Restaurant de Egelantier

Teteringsedijk 103 4817 MB Breda Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant de Egelantier

Bourgondisch tafelen

Wat in de 16e en 17e eeuw het symbool voor de liefde was is vandaag een karakteristiek restaurant in Breda. De Egelantier bestaat al langer en hier kan je nu dan ook dineren of borrelen vooraf of nadien, in een nostalgisch interieur met een typerend café-uitstraling. Kies voor de ambachtelijke uitgebreide keuken of laat je verwennen door het verrassingsmenu. Altijd tafel je gezellig, romantisch en Bourgondisch, zowel binnen als buiten op het terras.

Meer informatie over restaurant Restaurant de Egelantier

Dinsdag t/m Zondag vanaf 17:00
- Diner vanaf 17:00

• MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
marijkewag .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
We konden nog vrij laat reserveren met de AH actie. Men werkt met een beperkte kaart met nogal uitgesproken hoofdgerechten. Voorgerechten waren prima en het Kangoeroe stoofvlees, een gerecht wat ik niet snel zou kiezen maar bij gebrek aan anders toch gekozen heb, erg smakelijk maar een vrij kleine portie. Dat laatste gold ook voor de vispannetjes waar naast 1 mosseltje vrij weinig vis in zat. Maar de kwaliteit was ook hier prima. Toen begon het lange wachten. Pas toen we na 40 minuten zelf vroegen waar het dessert bleef omdat we hadden geconstateerd dat veel tafeltjes om ons heen die veel later waren begonnen al een dessert kregen, werd men wakker. Een tafelgenoot had kaas genomen (met extra betaling). Het was een kleine portie en geen enkele uitleg over de kazen, vreemd. Nog vreemder waren de desserts met merengue, perzik en pasoa. Zonder perzik (behalve een flinter garnering) en pasoa en een merengue zo slecht dat die nooit had mogen worden geserveerd. Het was niet luchtig maar eerder een mondgevoel van suikerklontjes. De restaurant actie is voor ons vaak reden om vaker te gaan eten maar dat zal hier niet snel gebeuren.
W V.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
De Egelantier is een prachtig restaurant, gelegen aan de rand van Centrum Breda. Naast voldoende parkeergelegenheid valt ook het knusse pand ons op. Binnen is het gezellig druk, maar voelt niet vol aan. Op de kaart staan bijzondere menu's voor een prima prijs. Het vispannetje is een echte aanrader! Wij komen zeker vaker terug, echt een ontdekking. Zeker als je het vergelijkt met de binnenstad, die ik vaak als een tourist trap ervaar, komt dit restaurant authentiek en eerlijk op ons over.
Marijke R.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Het vlees van het verrassingsmenu was wat teleurstellend, had ik eerder aan moeten geven . Dan was het vast goed opgelost!! Voor de rest heb ik heerlijk gegeten in een goede ambiance.
Inge J.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2017
Onderweg van Frankrijk naar Twente hier gegeten op basis van goede internet recensies . Voor ons echt onbegrijpelijk . Hoofdgerecht claressefilet helaas zeer slecht bereid. Stuk gekookte roze vis zag er niet alleen erg onsmakelijk uit, maar was ook niet te eten. €22,75 zeer slechte verhouding prijs/ kwaliteit. Vispannetje was ook niet goed klaargemaakt. Honger gestild met lekkere frieten. Absoluut geen aanrader.
L V.
Gezellige locatie,
Vriendelijk personeel.
Korte wachttijd.
Goede prijs-kwaliteitsverhouding.
Het proberen meer dan waard.
1 minpuntje is het parkeerterrein, dit is smal en klein.
jeanenkeesvanbree .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
jammer dat we op het hoofdgerecht wat lang hebben gewacht, terwijl ander die later besteld had het al hadden, geen excuus
Petra P.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Op de valreep hebben we gereserveerd met de AH actie. We hebben genoten van het 3-gangen keuze menu. De hoeveelheden waren ruim, de opmaak speels, leuk. De smaak goed. Verrassende combinaties. De zaak zat afgeladen vol, wat een positief en gezellig beeld geeft. Wel een beetje rumoerig, wat logisch is. De bediening was vlot en zeer vriendelijk, het eten en drinken kwam snel door. Al met al een positieve ervaring en voor herhaling vatbaar!
Gerry V.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
wij hebben gegeten wat wij echt lekker vonden, maar waren teleurgesteld over het brood, de frites en het beenhammetje dat dermate zout was, dat we thuis onze dorst hebben moeten lessen!
over de bediening en het interieur alleen maar lof.
John V.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
voorgerecht had niets met een mousse te maken en had de consistentie van semi harde boter (kwam ook recht uit de koeling)
de lekkerbek van schelvis was meer beslag dan vis (niet helemaal opgegeten), het volgens de kaart "licht gepekelde" beenhammetje was zout, maar dan ook bremzout !! (niet opgegeten) verder fabriek frites, puree niet op smaak, suikerklont in het sorbet ijs kortom dus zeer teleurstellend en mag dan wel een AH actie zijn waar je niet heel veel van moet verwachten maar hier is overduidelijk een heel slecht visite kaartje afgegeven, jammer!
Marjolein W.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Lekker eten, vriendelijke bediening, mooie inrichting! Een echte aanrader om samen met je partner, familie of collega's naartoe te gaan.
Gerda A.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Heerlijk weer gegeten en je word nooit teleurgesteld want het is op zich al een feestje zoals je de gerechten gepresenteerd krijgt. Alle 3 de gangen waren heerlijk en lekker afgesloten met koffie en 3 verschillende likeurtjes.
Mindel S.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Niet langer wachten gewoon doen
RINUS D.
Ja het was heerlijk
Alles een dikke 10
Ben hier vaak te vinden
Gezellig goed eten ,lekker vers top
Top personeel
Sfeer super
Marijn M.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
We hebben vanavond heerlijk gegeten !De sfeer was uitstekend en het personeel heel attent. De borden waren mooi opgemaakt en de smaak van de gerechten was voortreffelijk. Het voorgerecht was prima, het hoofdgerecht ( beenham) echt geweldig en ook het toetje, wat een beetje aan de zoete kant was, toch nog een dikke voldoende.
We kijken tevreden terug naar deze avond, en komen zeker nog een keer terug om iets anders van de kaart te kunnen kiezen.
jcmdegraaf .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Ja .Heerlijk gegeten met m,n Zus voor onze verjaardag .
Super gegeten alles was heerlijk ,goede bediening .Super .
Voor herhaling ,zeker weten
Anne Marie V.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Erg lekker gegeten en heel attend en vriendelijk personeel. Zeker een aanrader.zal zeker nog een keer terug komen.
RINUS D.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Zoals altijd ,verschrikkelijk lekker goed verzorgd
Top personeel
Heerlijke verse producten top bereid
Dit is een 1 ste klas restaurant
Wisselende kaart heerlijk gezellig
Ga zo door top
Maria V.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Het eten was echt verrassend. Super lekkere smaak combinaties en een prachtige presentatie! Echt een aanrader voor iedereen en wij komen zeker nog een keer terug.