Restaurant de Echoput

• : Parkeerplaats

Dinsdag t/m Zaterdag 18:00 - 21:30
Zondag en maandag tafels vanaf 8 personen op aanvraag
Lunch tafels vanaf 8 personen op aanvraag

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card , Waardebonnen en cheques voor restaurants
  • Af te huren , Airconditioning , Catering , Invalidentoilet , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
franssim .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Heerlijk exclusief gegeten. Het enige minpuntje dat ik kan bedenken is dat het erg warm was in het restaurant. Om een voor mij onduidelijke reden was op deze eerste tropisch warme avond van 2017 de airconditioning uit gezet.
Eric S.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Zaterdag 6 mei met z'n tweeën bij de Echoput gegeten. Aanvankelijk wat verwarrende indruk. De inrichting van het restaurant doet denken aan de eetzaal van een gemiddeld hotel. Enkele gezinnen met kinderen versterkten die indruk nog. Dat komt vastdoor het hotelconcept dat met de Echoput verbonden is. Heel goed dat een gezin met kinderen gewoon terecht kan bij een toprestaurant. Want dat is het wel. Nadat de bediening, na een wat moeizame start, eenmaal op gang was, liep het gesmeerd. Aanvankelijk leek het er even op dat het (door de drukte misschien) wel eens lang zou kunnen gaan duren. Maar die vrees was niet terecht. Het tempo was prima. We hadden o.a. een mooie amuse met ijs van bleekselderij. In zuur gegaarde harder met bereidingen van piccalilly en lam met een krachtige jus. Wijnarrangement werd door de bediening goed toegelicht en bestond uit minder bekende Franse wijnen. Nagerecht met zuring en yoghurtmousse en crunch, was een topper wat mij betreft. Prijs-kwaliteitverhouding prima in orde.
Anton F.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Over het eten zijn we tevreden. Het had (behalve het bloemkoolgerecht en de picallily ijs) iets spannender gemogen.
Bediening heeft nog veel te leren
Jolle D.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Het eten was uitstekend, maar de bediening was slordig en traag. De toelichting op de gerechten en amuses was nauwelijks te verstaan. Nadat de koffie was besteld duurde het dertig minuten voordat de koffie werd geserveerd.
Yorick T.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
We zijn met en gezelschap wezen eten in de echoput, het eten was voortreffelijk, echter de bediening laat nog wel steken vallen. Je mist een echte gastheer hier, als er een gastheer zou lopen met bezieling voor gasten kunnen ze met gemak weer een ster krijgen.
René V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Weer prima gegeten.
Nu met vrienden.
Opnieuw verrassend.
Helaas geen/weinig invulling aan idee van multi sensorisch eten
Joop S.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Niet alleen het hotel is aan te bevelen; dit geldt ook voor het restaurant. Alle minder goede recensies van het afgelopen jaar worden gelogenstraft. Het niveau van de keuken en de bediening is top, ook de keuze van de wijnkaart is zeer ruim. Al met al een aanrader om een avond heerlijk culinair te genieten en daarna weg te dromen in heerlijke sneeuwrijke ambiance
G W.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Onze verwachtingen zijn niet helemaal uitgekomen. Wij hadden er meer van verwacht. In de details van bediening, accuratesse en algehele kwaliteit mag je van een restaurant in deze prijsklasse meer verwachten. Onze opmerkingen/vragen over gerechten en temperatuur van de wijn werden erg gemakkelijk afgedaan. Bij de koffie een suikerpot gevuld met een minimalistisch bodempje suiker op tafel zetten, roept vraagtekens op over de attentiewaarde.
Marc V.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
zeer goed restaurant met een vlotte en correcte service. de gerechten zijn van zeer goed niveau met aangepaste wijnen die verassend maar zeer goed zijn.
René V.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Uitstekend gegeten en genoten van de variatie en de zeer aangename en kundige bediening.
Weer zeer originele en met zorg samengestelde gerechten.
Het kost een paar stuivers maar dat is het zeer zeker waard.
Floor A.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
We hebben een genoten van de bijzondere en zeer verfijnde gerechten! Een avond om nooit te vergeten. Een echte aanrader voor wie eens echt wil "dineren".
J B.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Na zeer positieve verhalen en recensies besloten we ondanks de afstand naar Apeldoorn met een paar vrienden een tafel te reserveren in De Echoput. Wat een waar culinair feest van wildgerechten had moeten worden, liep helaas uit op een volledige teleurstelling. De porties waren dusdanig klein en afgepast, dat je zelfs na vijf gangen nog steeds niet het gevoel had voldoende gegeten te hebben. Ook waren de gerechten weinig origineel en meer dan gaar.
De ambiance is mooi, het personeel vriendelijk. Maar een nadeel is dat veel van de gasten als gevolg van de wijn in combinatie met de te kleine porties na een paar gangen aangeschoten aan tafel zaten met bijpassend gedrag en geluidsniveau van spreken. Jammer, wat voor ons een hoogtepunt had moeten zijn in het wildseizoen liep uit op een volledige desillusie.
Frank D.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
We hebben echt enorm genoten, een van de beste weekenden weg ooit. De kamer was ruim en sfeervol, voelde moeten prettig aan. Medewerkers waren allemaal vriendelijk en behulpzaam. In het restaurant was de sfeer goed, het was erg fijn dat de tafeltjes een goede afstand tot elkaar hadden waardoor je toch je privacy had. We werden geholpen door een erg vriendelijke, en gelukkig wat relaxte jongeman met gevoel voor humor wat ook nog erg ten goede kwam aan de sfeer. Het enige dat we jammer vonden was dat je op zaterdag niet kunt eten aan de bar, dat wisten we niet vooraf. Gelukkig hebben we er geen last van gehad. We gaan zeker nog eens terug.
Arnoud G.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Het is wildseizoen en de Echoput staat bekend als een restaurant waar je dat gegeven culinair kunt vieren. Bovendien kun je er heerlijk slapen in het hotel, dat directe toegang biedt tot kroondomein Het Loo, en dus heerlijke wandeltochten in de prachtige wild gevulde bossen.

Het was heerlijk wandelen, en ook de hotelervaring was uitstekend, maar helaas stelde de restaurantervaring teleur. Allereerst krijg je wel erg veel kleine toefjes en moesjes en andere elementjes op je desalniettemin schaars gevulde borden. Sowieso is die stijl van presenteren inmiddels wat gedateerd, net zoals de experimenten met de rokerige geur bij een gerecht, en daarbij droegen te veel elementen naar onze mening onvoldoende bij aan de totaalbeleving.

Verder vonden wij de wijnen erg duur in verhouding tot hetgeen werd geboden. Voor een wijnarrangement van 50 euro hadden wij simpelweg iets hogere verwachtingen. Het grappige, maar inmiddels wel bekende experiment met zwarte glazen (wat drink je nu eigenlijk) doet daar niets aan af. En eerlijk gezegd heb ik ook geen behoefte aan dat soort frivoliteiten als ik gewoon een lekker wildmenu kom eten.

Daar zat hem ook de echte crux van onze onvrede: er was simpelweg te weinig echt wild. Alleen het hoofdgerecht, een heerlijk stukje hertenbiefstuk met zalige van het hert getrokken jus, was daadwerkelijk in de buurt geschoten. Verder kregen we een rolletje wilde ganzenborstfilet met mousse en een eendenboutje plus stukje borst, maar daar hoef je natuurlijk niet voor naar de Veluwe.

Als met al was onze indruk van het wildmenu dan ook, zoals de Engelsen dat zo mooi zeggen, underwhelming. Zoals de lunch ons leerde hadden we meer lokaal wild kunnen eten in het lokale pannenkoekenhuis. Wild zwijn, reerug, haas, korhoen: daar valt genoeg mee te doen, maar helaas niet in de Echoput. Gecombineerd met de wat gedateerde presentatie en het bepaald niet gulle wijnarrangement was er daardoor sprake van een kromme prijs-kwaliteitsverhouding, en zullen wij vrienden aanraden beter elders te gaan eten.
Coen V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Misverstandje bewonderenswaardig positief opgelost. En iets te rood vlees naar onze smaak werd door de chef opnieuw bekeken. Hij was van mening dat het zo hoorde en het beste zou smaken. Verder aanbakken zou volgens hem de kwaliteit doen afnemen. Maar hij en/of de leiding bood ons vervolgens aan op volledig zijn kosten een ander gerecht te nemen. Buitengewoon. Hulde.
Flip V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Fantastische ervaring!! Een totale eet belevenis voor alle zintuigen. Bediening top, maakt de verwachtingen van een top restaurant helemaal waar!
Dirk V.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Wij kwamen om een huwelijksdag te vieren, hadden dit bij de reservering aangegeven. Hier is helaas geen enkele aandacht aan geschonken. Buiten op terras waren geen kussens aanwezig op de houten stoelen, moesten wij zelf om vragen. Prosecco was niet aanwezig dus dan maar dure champagne. Amuses in een soort grasbak, zag er niet verzorgd uit en was vlak van smaak. Voorgerecht kreeft zag er mooi uit, maar de smaak was heel egaal. 2e gerecht klein stukje rode poon werd op een groot bord geserveerd, visueel waren de verhoudingen totaal zoek. Hoofdgerecht van reegeit was erg smakelijk en zag er mooi uit. Nagerecht van framboos met viool zag er perfect uit en smaakte erg goed. De koffie werd zonder overleg aangevuld met een grote hoeveelheid friandises die wij wel moesten betalen maar niet hebben gebruikt. In het interieur van het restaurant was geen verse bloem te vinden, moet je wel van houden zo steriele omgeving. Wij vinden de kwaliteit van dit restaurant en bediening achteruit gegaan. Jammer van deze bijzondere avond . Gasten Corrine en Dirk.
demelza_vg .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Ontvangst was prima, nette bediening.
We hebben ons laten verrassen door de kok (keuken) met een Gastronomisch Diner, wat ons zeer goed is bevallen. Onze 1e keer dus niet veel om te vergelijken, maar wat we kregen was allemaal even lekker en apart; van begin tot eind. Zeker een 10 waard maar zoals ik al schreef geen diners om mee te vergelijken. Normaal staan we binnen een uur weer buiten; deze diner heeft uiteindelijk een uur of drie geduurd. De pauzes tussen de gerechten waren perfect; niet vervelend lang. Het was ook een genot het personeel in actie te zien, allemaal perfect. Zeker een aanrader!
francismeijnen .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Was helemaal top: verrassingsmenu geserveerd in uitstekend tempo, originele smaaksensaties en opmaak. We komen zeker nog een keer terug!
Josekaptein .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Op terras, na toch wel eventje wachten, wijn besteld. Een wat onhandige ober. Daarna 4 gangen menu besteld met kaasplateau( erg lekker). Bij mooi weer is het niet mogelijk om buiten te eten. ( erg jammer). Het eten was lekker, maar met aanvulling voldoende, anders wat weinig. Hoofdgerecht wild erg lekker.
Bediening in het begin voldoende aanwezig, tempo van bediening was ook goed. Er bij geserveerde wijnen goed. Het moet toch mogelijk zijn gewoon water geserveerd te krijgen. Zeker op de Veluwe, waar het water uitstekend is.
De afsluitende koffie werd ongevraagd geserveerd met allerlei lekkers. Wenselijk is een keuze. Na een diner heeft niet iedereen behoefte aan een uitgebreide dure koffie. We hebben hier iets van gezegd. Dit hoefden wij niet te betalen. Op het eind van de avond, weinig personeel meer aanwezig. Na het afrekenen stilletjes vertrokken. Niemand die meer aandacht aan ons gaf of vroeg of alles naar wens was.
Jammer van zo'n restaurant, gemiste kans. We missen toch de gastvrijheid, duidelijkheid in kosten, aandacht, zorgvuldigheid, bij een beter restaurant.