Over het restaurant Restaurant De Dyck

Proef Culinaire Passie Pure kwaliteit zonder concessies, met respect voor ingrediënten waarvan wij de herkomst kennen, dat is waar wij voor staan. De mooiste smaakcombinaties op ambachtelijke wijze voor u bereid. Laat u meenemen op een culinaire tocht door onze moestuin en ervaar de bevlogenheid waarmee wij ons vak uitoefenen. Fris, zoet, zuur, puur en aromatisch, geen smaakpapil zal onberoerd blijven. Ga de uitdaging aan en proef culinaire passie!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Restaurant De Dyck

bus Qliner 370 richting Alphen a/d Rijn of Schiphol, bushalte: Woudsedijk- Zuid, Rijnsaterwoude. Ook taxiservice beschikbaar.
  • Kom je met de auto?
    Op slechts een half uurtje rijden van Amsterdam en 10 minuten vanaf Alphen a/d Rijn. N207 afslag Rijnsaterwoude, vervolgens rechtsaf onder de tunnel door, na ca. 800 meter bevindt ons restaurant zich aan de rechterkant.

Maandag t/m Woensdag Gesloten
Donderdag t/m Zondag

• Mastercard , Pin , Visa card , Waardebonnen en cheques voor restaurants
  • Af te huren , Airconditioning , Engels gesproken , Invalidentoilet , Open op zondag , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Uitmuntend
9,1
9,1
Rita V.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Barbara S.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Goede keuken! Alleen het verassing menu was hetzelfde als wat de andere gasten aten. Het speciaal voor jou gekookte menu laat een ander gevoel achter als je iets anders krijgt. Maar heerlijk gegeten. Dat zeker!!
Arend Jan B.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
heerlijke gerechten, met het eerste radijsje van eigen grond, mooi kaasplateau, heerlijke bijpassende wijnen.
Voor het lam gaan we terug!
Annemieke V.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Heerlijk gegeten bij de Dijck! We hebben ons laten verrassen door de chef. Het menu was prefect passend bij het seizoen. Lam en asperges waren goed vertegenwoordigd. Met alle smaken en bijzonderheden van ons gezelschap werd rekening gehouden. Vooraf geweldige amuses gekregen. Kortom TOP!
Pluim voor de chef en de brigade!
jan L.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
Geweldig gegeten. Prachtige kaart. Verrassend. Ook mooie vegetarische gerechten. Uitstekend team. In ruime omtrek niet beter te eten!
m_aarten .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
pareltje in de polder! Dit restaurant is een aanwinst voor de regio. Verassend eten en bijzonder attente sommelier die leuk vertelt over de herkomst en smaak van de wijnen. Gerechten worden zoveel mogelijk met lokaal verbouwde groenten gemaakt. in februari betekent dat pastinaak in je dessert. Bleek heel lekker. Ik beveel dit restaurant daarom graag aan.
Josefien_Wouda .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Vanwege de verjaardag van twee vrienden mogen genieten van een diner in 7 kleine hapjes. Een feest dat kaas-worst-nootjes-niveau overstijgt. Bijzonder concept. Van soep tot dessert verrukkelijk. Vanwege slechte weer niet buiten kunnen zitten, maar de tuin oogde zeer uitnodigend. De Dyck ligt verscholen achter een dijk en is echt een plek die je via-via moet kennen, maar wanneer je eenmaal hebt mogen genieten van de kookkunsten dan kom je zeker terug. Daarnaast is personeel erg vriendelijk. Altijd weer fijn. Hier draait horeca ook om: gastvrijheid !
DEROXA J.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
3 negens, het zouden net zo goed 3 tienen kunnen zijn maar misschien kan het nog beter.... Ik betwijfel alleen waar ik heen moet. Prachtige locatie in de polder midden in het groene hart, sfeervol restaurant in deze omgetoverde boerderij, mooie tafelverdeling, perfecte temperatuur, goede verlichting en rustige achtergrondmuziek. Zeer professionele brigade en prachtige opgemaakte gerechten die stuk voor stuk een ware sensatie zijn. Een heerlijke en betaalbare fles Merlot als huiswijn, prima glutenvrij geroosterd brood.... werkelijk een aanrader. Uit eten gaan is zeker een grote hobby van ons en wij rijden daarvoor zo nodig het land door, dit klasse restaurant bevindt zich op 20 minuten rijden van mijn huis, ik schaam me diep dat dit de eerste keer was, maar zeker niet de laatste.
jan w K.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
In het kader van de Alphense restaurant week een goede gelegenheid om kennis te maken met De Dyck, wel dat is zeer goed uitgepakt, in dit geval heeft de De Dyck uitgepakt op een niveau dat Ik niet vaak tegenkom, 3 gangen verrassings menu, Ik ga hier niet verklappen wat dat inhield, maar er werd terdege rekening gehouden met individuele wensen en voorkeuren, en toen werd het genieten, den ganse avond, ondanks een volle bak liet de brigade geen enkele steek vallen en wat er uit de keuken komt, daar kan Ik alleen maar blij van worden, ~~ Chapeau~~
D. V.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Vrijdagavond ontzettend lekker gegeten bij De Dyck in Woubrugge. Een modern maar sfeervol restaurant met grote raampartijen waardoor je uitkijkt op een mooi verlichte en gedecoreerde stal.

Hier eten is een feestje. Verrassende pure gerechten. Een ware smaaksensatie. Bij ieder gerecht kregen we prachtige wijnen geserveerd met uitleg door vriendelijke serveersters. Echt een aanrader!
brigittenvoorde .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Met een gezelschap van drie personen gegeten en van begin tot eind genoten. Vanaf de leuke en lekkere amuse tot en met het dessert was het echt een feestje. Heerlijk eten en prachtige opmaak van de borden. Hele vriendelijke bediening en in deze tijd met de kerstversiering was het een erg gezellige knusse sfeer en toch chique en stijlvol. Helemaal geen probleem om het driegangen menu aan te passen. Over eten, service en decor niets negatiefs te melden dan alleen dat er meer gasten zouden moeten zitten; je gunt namelijk iedereen zo'n heerlijk avondje voor een prima prijs.
temarvelde .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
Gisterenavond 13-12-2015 heerlijk gegeten bij de Dyck.
Ons gezelschap bestond uit 4 personen en we kregen een fijne ronde tafel toegewezen op een mooie rustige plek in het restaurant.
Door de grote glazenwand waan je je in de schuur van de boerderij die nu in deze tijd in kerstsfeer was gebracht.
De bediening was vrolijk en gezellig met verstand van zaken.
We hebben ons laten verrassen door chef Anner Sluijter en het was geweldig!
Leuke amuse, zeer hoge kwaliteit qua ingrediënten en smaak, en een plaatje op de het bord alle vier de gangen!
Complimenten voor de gehele brigade!
De enige reden dat ik geen 3 tienen heb ingevuld, is omdat een van ons gezelschap de stoelen niet zo fijn vond zitten. Maar hij was daarin wel de enige.
Gewoon een top avond gehad en we komen zeker terug!
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Wat een verwennerij in dit leuk ingerichte restaurant. Wij hadden alle drie voor het viergangenmenu gekozen en één van ons nam de vegetarische variant daarvan. Omdat er voornamelijk ingrediënten van eigen land gebruikt worden was dit menu zonder uitzondering het meest verrassend van de laatste tijd. Origineel, verfijnd, prima en heerlijk. Perfect uitgebalanceerd allemaal, de smaakvolle groenten met de kruiden en dat alles ook nog prachtig opgemaakt een lust voor het oog en strelend voor de tong. Voor de zalm vooraf, de makreel van het tussengerecht en de scholfilet van het hoofdgerecht gold precies hetzelfde, erg lekker. Ik kan moeilijk tot in detail omschrijven wat er allemaal op je bord ligt, want dan had ik pen en papier nodig, maar geloof me, het is goed toeven bij De Dijck. Omdat de prijs kwaliteit verhouding ook nog eens prima in orde is, samen met de vriendelijk bediening, is dit restaurant een bezoek meer dan waard.
David B.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
“Een fijnproever éét z’n voedsel niet – hij vertedert het.”
Zo’n uitspraak geldt zeker voor ons tijdens ons diner bij dit bijzondere gastronomische restaurant. We zijn met z’n drieën; ik word getrakteerd en mijn omnivore gastheren kiezen om samen met mij ook vegetarisch te eten.

Meteen vallen de rustige locatie (het is een grote voormalige boerderij, volledig verbouwd en elegant gerenoveerd van binnen), de ruime entree en restaurant op, samen met de warme welkomst van een van de netjes in strakke bedrijfskleding geklede jonge (en wat later bleek, bijzonder bekwame) serveersters.

Het is een interessante ervaring om ergens te zijn zónder kaart, waar we van een 3-gangenmenu genieten dat die dag gecreëerd wordt met o.a. de beste actuele lokale streekproducten en de opbrengst van de eigen moestuin.

Alles getuigt van aandacht voor detail: de ruimte tussen de tafels, de aankleding van de tafels, de perfecte verlichting, de linnen servetten, de attente bediening... zelfs de toiletruimtes zijn perfect ingericht.
En, héél zeldzaam: zelfs de achtergrondmuziek was zacht en sfeervol, perfect afgestemd op dit restaurant en droeg zeker bij aan de totale positieve ervaring.

En het eten is een ware ontdekkingstocht van nieuwe smaakcombinaties, een traktatie voor zowel het oog als de tong. De opmaak is even creatief als de verwerking van de vele verschillende ingrediënten. We hebben gesmuld!
Ik waardeer het dat de chef zelf kwam afscheid van ons nemen bij vertrek.

Als gast en zonder kaart kon ik aanvankelijk niets zeggen over de prijs noch prijs/kwaliteitverhouding. Later, bij het schrijven van de recensie, liet mijn gastheer me weten dat het bezoek ongeveer €35 per couvert heeft gekost, wat ik als schappelijk beschouw voor onze gastronomische ervaring. Al met al is een bezoek aan dit restaurant zeker de moeite waard, vooral voor degenen die er de tijd voor nemen.

Een klein minpunt: een comfortabeler stoel met armleuningen zou meer in lijn zijn met de totale ambiance.
arco123 .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Bij toeval terechtgekomen op deze locatie. Zeer aangenaam verrast over kwaliteit van het eten. Prachtige opgemaakte borden. Prijs kwaliteit verhouding uitstekend. Positief advies: we hebben buiten gegeten aan "kale" tafels, wellicht dat een klein wit linnen lopertje nog een betere uitstraling geeft.
Cordula R.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Heerlijk gegeten in de tuin (Lactosevrij en vegetarisch, ook dat kan De Dyck dus uitstekend), topavond, voor herhaling vatbaar!
Lideke V.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Afgelopen zondag -Iens diner deal- bij De Dyck in Rijnwaterwoude gegeten. We waren prettig verrast door de hoge kwaliteit en ook de prachtige 'looks' van het eten. It's art on a plate! Ook de ligging, lekker landelijk, is leuk. Alleen het interieur is hier en daar wel voor verbetering vatbaar, maar ik snap dat je niet alles tegelijk helemaal perfect kunt hebben. Hier komen we zeker nog eens terug. Lideke, Leiderdorp
plevmolen .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Leuke locatie midden in het groene hart. Vriendelijke mensen, goed eten, heel decoratief en smakelijk. Leuk die tractor in het zicht van het restaurant en de lounge daarnaast.
Han E.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Hartelijke ontvangst, net zoals de bediening gedurende de maaltijd bleef. De porties zijn klein, maar smakelijk. Mooie wijnen. De lokatie is nogal excentrisch, m.a.w. je moet er wel echt willen zijn. Onderaan de dijk met weids uitzicht over de polder. Maakt gebruik van locale inheemse producten. Ambiance is wat kaal.
Norbert C.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2015
Het afgelegen restaurant De Dyck aangedaan met vier collega's. Ligt daar tussen de weilanden aan een dijk dus. De ambiance straalt enige pretenties uit en deze heeft de kok ook waargemaakt. Ik ging voor het driegangenmenu waarbij ik tegen betaling van een supplement kon wisselen van hoofdgerecht. De anderen namen het viergangenmenu, waarbij een tussengerecht als extra werd geserveerd. Van alle gerechten werden bij het opdienen nogmaals keurig alle ingrediënten opgesomd, wat verklapte dat het zeker geen James Oliver stijl van koken is, maar vrij complex, of in ieder geval met veel componenten bereid. Vooraf een op bieten gebaseerde amuse in best wel een groot glas, voor een amuse. Prachtig opgemaakt met allerlei lekkers op de bietenpasta met bijvoorbeeld flinters rauwe ui. Heerlijk. Het voorgerecht bevatte coquilles (slechts 2, tikkie haut cuisine dus), en wederom beeldig beeldig gegarneerd èn erg lekker. Het tussengerecht met inktvis ging aan mij neus voorbij maar zag er ook fraai uit en de tafelgenoten hadden het in en mum van tijd op. Wellicht ook doordat men de tijd neemt voordat het volgende gerecht wordt geserveerd. Het is nogal subjectief om aan te geven of dit nu te lang duurde of niet, maar voor een restaurant als dit met een ambitieuze keuken, is het prima. Het hoofdgerecht werd een Griet in plaats van de Lamslende en de vis werd gelukkig vrij naturel geserveerd en was heerlijk mals en weer mooi gearrangeerd op het bord. Het toetje, pardon, dessert, het wordt saai, ook erg smaakvol, te ingewikkeld om uit te leggen, maar bevatte in ieder geval chocola.
De kok kwam nog even informeren, zoals het heurt in de betere restaurants, hoe het allemaal bevallen was en op onze vragen nam hij uitgebreid de tijd om hierop te antwoorden. Attent. Koffie werd vergezeld van een lollie omhult met chocola, amandelkoekje en witte chocola. Af.
Ik zou dit restaurant wel in het hogere segment kunnen plaatsten.
De reden dat ik het decor laag heb beoordeeld is dat ikzelf niet zo van strak en modern houd en nog belangrijker dat de temperatuur net even te laag was waardoor je niet comfortabel zit. En dat is echt een minpunt.