Restaurant de Dolle Joncker

Koetsendijk 1 3861 AG Nijkerk Nederland Kaart

Over restaurant Restaurant de Dolle Joncker

De Dolle Joncker is gevestigd in een monumentaal pand op een unieke locatie aan de haven van Nijkerk, tegenover het monumentale stadhuis en op loopafstand van het centrum. Dit gezellige restaurant biedt jou de gelegenheid voor een lekker avondje uit met vrienden, bekenden en/of zakelijke contacten.

De kaart wisselt minimaal 5 maal per jaar en speelt in op de verkrijgbaarheid van seizoensprodukten, zoals bijvoorbeeld aperges, mosselen en wild.

Parkeerruimte is ruim voldoende beschikbaar (op 40 m. loopafstand) en is geheel gratis.

Meer informatie over restaurant Restaurant de Dolle Joncker

Dinsdag t/m Zondag vanaf 15:00

• Mastercard , Pin
  • Af te huren , Airconditioning , Bar , Catering , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Nederlands Gesproken , Open op zondag , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
M.A. A.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Ella V.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Heerlijk gegeten in de Dolle Joncker. Ik heb gekozen voor het 2 gangen diner van Couverts. Vooraf heerlijke asperge (wit en groen) met lam vergezeld van een heerlijke frisse witte chardonnay. Service met de keus uit 2 heerlijke wijnen. Als hoofdgerecht gekozen voor de Porc Steak. Lekker gebakken met aardappeltjes en salade. De porties waren ruim voldoende. We konden niet alles op. Afgesloten met een kop thee.

Bij de Dolle Joncker zit het erg gezellig in het monumentaal pand aan het water. De schoorsteenmantel geeft een huiselijk gevoel. Een leuke plek om te zitten met uiterst vriendelijke personeel.

Hans V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Verrassend lekker gegeten bij de Dolle Joncker.

Kaart zonder pretenties of moeilijk gedoe, uitstekende prijs kwaliteit verhouding. We aten lekkere verse asperges en een fijne frisse chardonnay. Dit alles wordt geserveerd met goede supplementen.

Vriendelijke bediening en een lekkere dessert kaart maken dit een aanrader.
KarelKo .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Misschien alles iets gedateerd, maar wel lekker huiselijk en warm. Volwassen personeel is ook wel weer eens een verademing. Bediening met een eigen mening en kijk op dingen. TOP!
Lekker begonnen met zalm die mooi van binnen was. Daarna een stukje topfilet van de Livar varken van onder de 18 euro. Hallo restaurants in de buurt!!!! Het kan lekker en onder de 20 euro nog steeds dus..

Ik zeg met zijn allen hierheen!!! Lekker genieten en verwennen!!!
Daanvanderkouwe .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2015
Met drie personen wezen eten. Originele menukaart, heerlijke kangaroebiefstuk gegeten. Ook overige gerechten buitengewoon goed en leuk geserveerd. Zeer betaalbaar. Vriendelijke, attente bediening. Houden in de gaten of je nog wat wil drinken of er nog wat bij wilt hebben zonder opdringerig te zijn. Ondanks drukte in de zaal (feestje) alles steeds netjes op tijd geserveerd. Prettig dat de kruidenboter goed smeerbaar is, lekker stokbrood erbij. We komen terug!
Cees G.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2015
toch maar weer eens gaan eten, hoewel het allemaal wat traditioneels heeft, maar dan ook in de goede betekenis van het woord. Prima eten zonder gedoetjes.
Mirelle D.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2015
Op onze trouwdag hebben wij geborreld en gegeten in de zaal / het terras bij de Dolle Joncker. De service is geweldig; zowel de voorbespreking, het voorproeven en op de dag zelf. Ze denken met je mee, bediening is uiterst vriendelijk en bekwaam. Het eten was heerlijk! We kwamen niets tekort, al onze wensen waren mogelijk! Mede door hun een superdag gehad!
Freek M.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2015
Het was onze trouwdag en thuis wordt hard gewerkt aan de nieuwe keuken. Reden genoeg om eens uit eten te gaan, zeker omdat onze kinderen de rekening wilden betalen.
Het was prachtig weer en de Dolle Joncker heeft een ruim terras, dus gingen we buiten eten.
Samen met het eerste drankje werd de menukaart gebracht, tevens werd meegedeeld dat buiten de kaart om ook spareribs te verkrijgen waren.
Zo richting het eind van het aspergeseizoen viel de keuze van mijn vrouw op Asperges "De Dolle Joncker" en die van mij op de Spareribs met frites en salade met als bijgerecht Asperge garnituur.
Na het opnemen van de bestelling werd al spoedig een mandje met heerlijk knapperig brood en een zeer smakelijk smeersel op basis van boter, vermoedelijk mosterd en andere ingrediënten gebracht.
Als vooraf hadden we respectievelijk tomatensoep en groentesoep, de tomatensoep was leuk aangekleed en de groentesoep rijkelijk gevuld met voorjaarsgroenten en beiden lekker en goed op temperatuur.
Na het voorgerecht volgende de Asperges "De Dolle Joncker", het bleek te bestaan uit de traditionele asperges met gekookt ei, gesmolten boter en nootmuskaat, aangevuld met een mooie moot roze zalm met lekkere mousseline saus, samen een mooie en lekkere combinatie.
De spareribs gingen vergezeld van een gemengde salade met wat zuurtjes er door en lekkere dikke en goed gebakken frites. De asperge garnituur had dezelfde samenstelling als de asperges op het bord van mijn vrouw. Ook mijn gerecht was lekker, de spareribs lekker pittig en knapperig.
Als nagerecht kozen we voor de keuzes van het weekmenu, mijn vrouw mandarijnen/chocola wat een mooi bord en een lekker nagerecht bleek te zijn, ik voor aardbei, slagroom en ijs, ook mooi gepresenteerd en lekker.
De hele avond zijn we attent maar niet opdringerig bediend.
Al met al een lekker en gezellig etentje, dat we wellicht te weinig met ons tweeën doen.
Van de rekening zullen de kinderen niet erg geschrokken zijn, want die viel reuze mee.
Marleen B.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2015
Wij hebben heerlijk gegeten en genoten van d vriendelijke bediening. De gerookte paling was voortreffelijk en bijzonder geserveerd (rokend). Nooi eerder kruidnagels geproefd, wat een bijzondere combinatie met de mango. Wij komen vast nog eens terug!
A_P_ .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Spijt dat ik mijn gasten heb meegenomen naar De Dolle Jocker. Met de bediening en het decor was niet veel mis, maar het eten was echt niet om over naar huis te schrijven. Mijn voorgerecht van eendenborstfilet lag op een laf hoopje risotto, dat eruit zag én smaakte als een restje van de afgelopen week.
De in knoflook gebakken gamba's bleken (te) vette tempura. Eén van mijn gasten heeft meer dan de helft van haar vegetarische wraps laten staan.
De desserts waren beschamend: de "gecaramelliseerde peer" was een rauwe peer in dunne plakjes met wat losse kaneelsuiker eroverheen gestrooid. Ronduit gênant.
Gerco .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2014
Verrassend Goed
Wij werden aangenaam verrast toen wij onverwacht hier op een zondagavond hebben gegeten. Een eerdere ervaring met de Dolle Joncker was tegengevallen o.a. vanwege de lange wachttijd tussen voor- en hoofdgerecht. Dit keer geen probleem.
De kaart is zeer uitgebreid en het is dan ook moeilijk kiezen. Vooraf de tomatensoep (op een leuke wijze geserveerd) en de rode mul (zeer smaakvol). Als hoofdgerecht wordt er uiteindelijk gekozen voor kalfsoester, biefstuk, varkensfilet (uit het klooster) en spareribs (buiten de kaart aangeboden).
De kalfsoester smaakt heerlijk en ook de biefstuk is mals en medium gebakken zoals is afgesproken. De spareribs vallen zoals beloofd (bijna) van het bot. Het filet van het varken vormt met de saus een voortreffelijke combinatie.
Kies je voor de huiswijn, krijg je de fles op tafel en mag je zelf bijschenken. Achteraf wordt bekeken hoeveel er moet worden afgerekend.
De prijs-kwaliteit verhouding is erg goed. Hoofdgerechten komen op een enkele uitzondering niet boven de 20 euro.
De jonge bediening is vlot, vriendelijk en heeft een goede kennis van zaken.
Wij gaan zeker nog eens terug om hier te eten. Aanrader.
Geurtijn V.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2014
Prima eten, sliptongetjes waren lekker! Goede service en de klantvriendelijkheid, beviel mij goed. Mooi stekkie in Nijkerk. Prijs-kwaliteit geef ik het restaurant een 8.
Petra B.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2014
Wij hebben hier een tijdje geleden gegeten en het is ons erg goed bevallen.
Het eten was heerlijk, de bediening perfect en de sfeer lekker huiselijk.
Al met al het juiste recept voor een heerlijk ontspannen avondje.
Zeker voor herhaling vatbaar :)
Carlam .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2014
Er heerst een gezellige sfeer en we hebben heerlijk gegeten voor niet al te veel geld. Prettige informele bediening.
Mooie opmaak van de gerechten. Ruime porties en je kunt altijd nog wat bij vragen.
Voor herhaling vatbaar!
Suus1980 .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2013
Met vijf vriendinnen op een zaterdagavond gaan eten. Het duurde. Erg lang na 1,5uur kwam het voorgerecht, waarbij de garnalen in de wrap aangebakken waren en de andere porties erg klein. Hoofdgerecht en nagerecht lieten ook erg lang op zich wachten. Bediening was moeilijk bereikbaar, geen contact te maken zonder stemverheffing.
Bij de vegetarische quiche wat een omelet leek serveerden ze witlof met ham? Slibtongetjes gebakken in zwart geworden boter, etc.
Kortom geen aanrader en wij komen hier nooit weer.
J_van_Zetten .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2013
In de buurt van amersfoort op zoek naar een leuk plaatsje om te dineren kwamen wij uit bij een gezellig restaurant in nijkerk, na de kaart bekeken te hebben en een keuze te hebben gemaakt zijn wij totaal verrast door de kwaliteit en presentaties die ons werden voorgeschoteld, het voorgerecht met garnalen was een lust voor het oog (en de smaakpapillen) de 'rose' gebakken eend was geweldig zacht en de tiramisu met gemarineerde vruchten een absolute aanrader, de gastvrouwen waren erg vriendelijk en alert, verder is dit restaurant een leuke mengel van modern en klassiek in meerdere aspecten, en word hier door een ieder zijn vak uitstekend verstaan, chapeau!
Tom T.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2013
Met een paar kennissen die in de buurt wonen hier terecht gekomen. De kaart bevat geen ingewikkelde gerechten maar het blijkt zelfs lastig om die goed te bereiden. Lauw geserveerde tomatensoep met weinig smaak, de (gegratineerde?) geitenkaas in Serranoham in een salade die nergens op leek (en ook zo smaakte) en kampernoelies die ook niets bijzonders waren.

De zalm als hoofdgerecht was redelijk maar de biefstuk te veel doorbakken en aan de taaie kant en met een wat merkwaardig garnituur. De eendenborstfilet was een mislukking, die hoor je in een ruit in te snijden op de huid en dan iets krokant aan te bakken, niet wat er nu geserveerd werd. De nagerechten zijn weinig subtiel en de zomerse parodie op de tiramisu deed de naam helaas eer aan...

Op de bediening was niets aan te merken. Wat wel opviel is het ratjetoe aan serviesgoed. Erg duur is het allemaal niet maar met goed eten heeft het weinig van doen. Een klein vijfje.
Edem .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2013
De Kampernoelies en de Asperges waren lekker. De kok heeft z'n best gedaan om een afwijkende wens naast de kaart te maken...vers fruit met een bolletje ijs was toch mogelijk.Fijn.
De rose en het La Trappe bier smaakten goed.
Alleen jammer dat de rekening 3 consumpties te veel bevatte, en de bediening zo snel was dat er bijna geen tijd was tussen de gerechten en m'n bord werd al bijna weggehaald, terwijl ik de laatste hap nog in mijn mond had en het bestek nog in m'n handen. Jammer.Door het tempo van de ober kregen we het idee dat we op moesten schieten met eten.
Borden en schalen hebben allerlei verschillende modellen, geen samenhang.
Pand is mooi oud en nostalgisch en de papieren placemats dan weer strak en modern..?
De vensterbanken waren erg kaal met bijna dode planten, zag er sneu uit. De muurschildering van de Toren van Nijkerk gezien door een geschilderd stalraam was wel erg leuk gedaan.
SimonK .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2012
ik denk niet dat ik ooit ergens een malser stukje hertenbiefstuk ben tegengekomen! gewoon heerlijk gegeten. Mooi oud pand en gezellig.
Walma .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2012
Heerlijk gegeten in een gezellige omgeving. Uitstekende bediening. Zowel voorgerechten (zalm trio en viskroketjes) als hoofdgerechten (hele malse spare ribs en lekkere slib tongetjes) waren heerlijk. Het hoogtepunt was voor mij de Thaise ijskoffie! Nog nooit zulke lekkere ijskoffie gedronken.