Restaurant de Dolle Joncker

Koetsendijk 1 3861 AG Nijkerk Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant de Dolle Joncker

De Dolle Joncker is gevestigd in een monumentaal pand op een unieke locatie aan de haven van Nijkerk, tegenover het monumentale stadhuis en op loopafstand van het centrum. Dit gezellige restaurant biedt jou de gelegenheid voor een lekker avondje uit met vrienden, bekenden en/of zakelijke contacten.

De kaart wisselt minimaal 5 maal per jaar en speelt in op de verkrijgbaarheid van seizoensprodukten, zoals bijvoorbeeld aperges, mosselen en wild.

Parkeerruimte is ruim voldoende beschikbaar (op 40 m. loopafstand) en is geheel gratis.

Meer informatie over restaurant Restaurant de Dolle Joncker

Dinsdag t/m Zondag vanaf 15:00

• MasterCard , Pin
  • Af te huren , Airconditioning , Bar , Catering , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Nederlands Gesproken , Open op zondag , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Leuke locatie, zeer gastvrij. vriendelijke bediening, lekker gegeten. enig minpunt: lange wachttijden tussen de gerechten.
ingridzohlandt .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Wij kwamen dineren met de AH Aktie: het 2de 3-gangen gratis. Voorgerecht goed. Hoofdgerecht slecht! Derde gang hebben we niet meer genomen. Tijdens de betaling onze misnoegen kenbaar gemaakt. Meneer had er geen oor voor. Viel ook niet over te praten. Hebben de volle rekening voldaan met tegenzin. Wij komen hier niet meer terug.
carla167 .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Het was een prachtige avond waardoor het zowel binnen als buiten erg druk was. We hebben heerlijk gegeten met de AH bon. Tussen de gangen door wel wat lang wachten maar daarvoor werd verontschuldigd en we begrepen het ook. Gastvrije bediening en heerlijk gegeten. Leuke locatie nabij het water. Ook goed beschut (buiten) met later op de avond terrasverwarming.
Michelle C.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2017
Voor het eerst een bezoek gebracht aan de Dolle Joncker en ik ben positief verrast. De porties zijn precies goed, de soep wordt leuk uitgeschonken en bediening is erg vriendelijk. Bijzonder ook dat de fles wijn op tafel blijft staan bij het bestellen van een glas. Heb wel mijn twijfels bij de kwaliteit van de wijn wanneer de fles niet op gaat: deze staat dan geopend op hoge temperatuur. zal wat verzuren.
Frank S.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Wij hebben hier gisteren 04/06/17 gegeten met z'n tweeën, geboekt via Iens met de AH actie. Op de bediening en het eten was niets op aan te merken, gerechten waren prima en goed van smaak alleen hebben bijna 3 uur binnen gezeten en meteen na het nagerecht afgerekend. Voor een 3-gangen menu is mij te iets lang. Ik heb dit ook aangegeven bij het afrekenen.
Voor ons een reden om hier niet meer naartoe te gaan.
IvLeeuwen .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Wij hebben met z'n tweetjes heerlijk gegeten. De borden waren mooi opgemaakt. Alles smaakte heerlijk en de bediening was erg netjes en zorgvuldig. Een echte aanrader!
LindaVS .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Alles was ronduit top! Erg goede gevarieerde kaart, goede prijs/kwaliteit. Er werd een prima tijd aangehouden tussen de gangen en zeer vriendelijke bediening. Een aanrader!
Kris T.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Wederom via de AH restaurantactie bij de Dolle Joncker terecht gekomen.
De Dolle Joncker is een gezellig restaurant met een uitgebreide kaart.
Met de AH restaurantactie kan van de volledige kaart gekozen worden, erg fijn.

Vooraf: Carpaccio en Kampernoelies
Hoofdgerecht: Chateaubriand voor 2
Dessert: Boerenroomijs

De Carpaccio was enigszins 'gewoontjes', maar de Kampernoelies (Gevulde champignons met ui, peterselie, champignons en knoflook, gegratineerd met kaas) waren buitengewoon smakelijk!
De Chateaubriand was mooi van portie en uitstekend bereid. De mee geserveerde bijgerechten ook prima.
Het Boerenroomijs dessert was ook erg lekker.
Al met al een uitstekende ervaring voor een prima prijs.
Hier rijden wij nog wel een keer voor om!
Jan R.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Lekker gegeten in dit restaurant. Persoonl;ijk vind ik het wat jammer dat we alle bediening gedurende de 3 gerechten aan tafel hebben gehad. Schept niet echt een band. Er had iets actiever naar het drinken gevraagd mogen worden. Het eten was goed, maar er mist nog wat sfeer in het restaurant.
Fred B.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Gezellig restaurant met dito bediening. Recht toe recht aan kaart, met een ruime keuze. Het eten is goed, maar niet meer dan dat. Voorgerechten vielen wat tegen. Maar de hoofdgerechten en nagerechten waren prima. Behalve de koffie met 4 kleine desserts... Voor de wijn heeft men een handige oplossing. Je krijgt de fles keurig op tafel, maar rekent alleen af wat je hebt genomen (per glas). Zo kun je zelf makkelijk bijschenken. Al met al een gezellig restaurant met een vriendelijke bediening.
M.A. A.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Niks mis mee. Goede prijs / kwaliteit verhouding en men doet zijn best om het naar de zin te maken. Gelijk een lekker warm broodje met room of olijfolie. Eten ( menu € 27,50 ) gewoon goed en niets op aan te merken.
Kom je zeker weer een keer terug.
Ella V.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Heerlijk gegeten in de Dolle Joncker. Ik heb gekozen voor het 2 gangen diner van Couverts. Vooraf heerlijke asperge (wit en groen) met lam vergezeld van een heerlijke frisse witte chardonnay. Service met de keus uit 2 heerlijke wijnen. Als hoofdgerecht gekozen voor de Porc Steak. Lekker gebakken met aardappeltjes en salade. De porties waren ruim voldoende. We konden niet alles op. Afgesloten met een kop thee.

Bij de Dolle Joncker zit het erg gezellig in het monumentaal pand aan het water. De schoorsteenmantel geeft een huiselijk gevoel. Een leuke plek om te zitten met uiterst vriendelijke personeel.

Hans V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Verrassend lekker gegeten bij de Dolle Joncker.

Kaart zonder pretenties of moeilijk gedoe, uitstekende prijs kwaliteit verhouding. We aten lekkere verse asperges en een fijne frisse chardonnay. Dit alles wordt geserveerd met goede supplementen.

Vriendelijke bediening en een lekkere dessert kaart maken dit een aanrader.
KarelKo .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Misschien alles iets gedateerd, maar wel lekker huiselijk en warm. Volwassen personeel is ook wel weer eens een verademing. Bediening met een eigen mening en kijk op dingen. TOP!
Lekker begonnen met zalm die mooi van binnen was. Daarna een stukje topfilet van de Livar varken van onder de 18 euro. Hallo restaurants in de buurt!!!! Het kan lekker en onder de 20 euro nog steeds dus..

Ik zeg met zijn allen hierheen!!! Lekker genieten en verwennen!!!
Daanvanderkouwe .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2015
Met drie personen wezen eten. Originele menukaart, heerlijke kangaroebiefstuk gegeten. Ook overige gerechten buitengewoon goed en leuk geserveerd. Zeer betaalbaar. Vriendelijke, attente bediening. Houden in de gaten of je nog wat wil drinken of er nog wat bij wilt hebben zonder opdringerig te zijn. Ondanks drukte in de zaal (feestje) alles steeds netjes op tijd geserveerd. Prettig dat de kruidenboter goed smeerbaar is, lekker stokbrood erbij. We komen terug!
Cees G.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2015
toch maar weer eens gaan eten, hoewel het allemaal wat traditioneels heeft, maar dan ook in de goede betekenis van het woord. Prima eten zonder gedoetjes.
Mirelle D.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2015
Op onze trouwdag hebben wij geborreld en gegeten in de zaal / het terras bij de Dolle Joncker. De service is geweldig; zowel de voorbespreking, het voorproeven en op de dag zelf. Ze denken met je mee, bediening is uiterst vriendelijk en bekwaam. Het eten was heerlijk! We kwamen niets tekort, al onze wensen waren mogelijk! Mede door hun een superdag gehad!
Freek M.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2015
Het was onze trouwdag en thuis wordt hard gewerkt aan de nieuwe keuken. Reden genoeg om eens uit eten te gaan, zeker omdat onze kinderen de rekening wilden betalen.
Het was prachtig weer en de Dolle Joncker heeft een ruim terras, dus gingen we buiten eten.
Samen met het eerste drankje werd de menukaart gebracht, tevens werd meegedeeld dat buiten de kaart om ook spareribs te verkrijgen waren.
Zo richting het eind van het aspergeseizoen viel de keuze van mijn vrouw op Asperges "De Dolle Joncker" en die van mij op de Spareribs met frites en salade met als bijgerecht Asperge garnituur.
Na het opnemen van de bestelling werd al spoedig een mandje met heerlijk knapperig brood en een zeer smakelijk smeersel op basis van boter, vermoedelijk mosterd en andere ingrediënten gebracht.
Als vooraf hadden we respectievelijk tomatensoep en groentesoep, de tomatensoep was leuk aangekleed en de groentesoep rijkelijk gevuld met voorjaarsgroenten en beiden lekker en goed op temperatuur.
Na het voorgerecht volgende de Asperges "De Dolle Joncker", het bleek te bestaan uit de traditionele asperges met gekookt ei, gesmolten boter en nootmuskaat, aangevuld met een mooie moot roze zalm met lekkere mousseline saus, samen een mooie en lekkere combinatie.
De spareribs gingen vergezeld van een gemengde salade met wat zuurtjes er door en lekkere dikke en goed gebakken frites. De asperge garnituur had dezelfde samenstelling als de asperges op het bord van mijn vrouw. Ook mijn gerecht was lekker, de spareribs lekker pittig en knapperig.
Als nagerecht kozen we voor de keuzes van het weekmenu, mijn vrouw mandarijnen/chocola wat een mooi bord en een lekker nagerecht bleek te zijn, ik voor aardbei, slagroom en ijs, ook mooi gepresenteerd en lekker.
De hele avond zijn we attent maar niet opdringerig bediend.
Al met al een lekker en gezellig etentje, dat we wellicht te weinig met ons tweeën doen.
Van de rekening zullen de kinderen niet erg geschrokken zijn, want die viel reuze mee.
Marleen B.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2015
Wij hebben heerlijk gegeten en genoten van d vriendelijke bediening. De gerookte paling was voortreffelijk en bijzonder geserveerd (rokend). Nooi eerder kruidnagels geproefd, wat een bijzondere combinatie met de mango. Wij komen vast nog eens terug!
A_P_ .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Spijt dat ik mijn gasten heb meegenomen naar De Dolle Jocker. Met de bediening en het decor was niet veel mis, maar het eten was echt niet om over naar huis te schrijven. Mijn voorgerecht van eendenborstfilet lag op een laf hoopje risotto, dat eruit zag én smaakte als een restje van de afgelopen week.
De in knoflook gebakken gamba's bleken (te) vette tempura. Eén van mijn gasten heeft meer dan de helft van haar vegetarische wraps laten staan.
De desserts waren beschamend: de "gecaramelliseerde peer" was een rauwe peer in dunne plakjes met wat losse kaneelsuiker eroverheen gestrooid. Ronduit gênant.