Restaurant de Boekanier

Dam 20 1506 BE Zaandam Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant de Boekanier

Genieten in het centrum van Zaandam Al sinds 1995 een goed bekend adres in de Zaanstreek! In het hartje van Zaandam vind je dit sfeervolle en gezellige restaurant, dat naar eigen zeggen onderscheidend is in smaak. En dat geloven we maar al te graag want de menukaart belooft veel goeds. De keukenbrigade is gespecialiseerd in het bereiden van verse visgerechten, variërend van tonijn tot Rosa Kinklip. Maar ook vleesliefhebbers en vegetariërs zijn hier aan het juiste adres. Tel daarbij de professionele bediening op en een goede prijs-kwaliteit verhouding en u hebt alle ingrediënten voor een geslaagde avond. Klaar voor een culinaire uitdaging?

Meer informatie over restaurant Restaurant de Boekanier

Station Zaandam is lopend in 7 minuten te bereiken.
  • : Parkeergarage Rozenhof of Zaantheatern liggen beide op 1 minuut loopafstand. Gratis openbaar parkeren op 5 minuten loopafstand (bijvoorbeeld op de Prins Hendrikkade).

Restaurant de Boekanier is dagelijks geopend voor diner (7 dagen per week).
Onze keuken is geopend van 17:00 tot 22:00.
Buiten deze tijden kunnen wij op aanvraag voor grotere gezelschappen onze deuren openen.

• MasterCard , Pin , Visa , Waardebonnen
  • Af te huren , Airconditioning , Bar , Duits gesproken , Engels gesproken , Nederlands Gesproken , Terras , Wi-Fi
9,1

Jouw recensie over het restaurant Restaurant de Boekanier

Tineke V.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Een bomvol restaurant op donderdagavond.
De ontvangst was heel gastvrij, het eten gewoon goed!
Boven is het plafond wat lager waardoor het geluid blijft “hangen”, we konden elkaar moeilijk verstaan.
Voor ons toch fijner om ‘s zomers op het terras te zitten.
Het blijft een fantastisch restaurant!
Fie N.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Lekker gegeten, precies genoeg. Mooi opgemaakt op het bord. Bij de start was het heel druk, echter dat had geen negatieve consequenties voor de vlotheid van de bediening.
Beste mevrouw Nieuwenhuizen, bedankt voor uw mooie recensie. Ondanks dat het inderdaad soms behoorlijk druk kan zijn in ons restaurant (waar we uiteraard enorm blij mee zijn!) doen wij er alles aan om onze gasten zo goed mogelijk te helpen. Persoonlijke aandacht en een professionele bediening zijn immers net zo belangrijk als de kwaliteit van het diner; het gaat om het totaalplaatje! Fijn dat u heeft genoten van uw bezoek aan ons restaurant en graag nog eens tot ziens! Met vriendelijke groet, Christel de Vos
luzianna999 .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2017
Heel lekker en gezellig gegeten of het nou het voor of hoofdgerecht of toetje was alles even smaakvol en de bediening buitengewoon vriendelijk
Beste mevrouw, dank u wel voor uw mooie beoordeling! Wij doen voor elke gast die wij mogen ontvangen alles wat wij kunnen om hem/haar een gezellige, smaakvolle en sfeervolle avond te bezorgen. Fijn dat u dit ook zo ervaren heeft. Dank voor uw bezoek en graag tot een volgende keer! Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Ruud H.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2017
Prima restaurant waar je je echt welkom voelt! Dus zeker een aanrader voor wie gezelligheid en service belangrijk zijn. Wij hadden het naar onze zin!
Geachte heer Helmers, dank u wel voor de mooie complimenten! We vinden het enorm fijn om te horen dat u een gezellige en smaakvolle avond bij ons heeft gehad. We hopen u met een volgend bezoek nog eens te mogen verwelkomen. Met vriendelijke groet, Christel de Vos
lucmannaerts .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Heerlijk gegeten met AH restaurantactie. Zaten gezellig op het verwarmde terras en genoten naast het vertier op het leuke Damplein ook van de vriendelijkheid van het bedienend personeel. We hoefde nu maar 1 driegangen diner af te rekenen maar vonden € 37.50 wel wat veel voor het gebodene.
Geachte gast, fijn om te lezen dat u ontzettend heeft genoten van uw diner. Op ons verwarmde terras is het inderdaad heerlijk toeven. Wanneer u a la carte dineert zal u uitkomen op 37,50 voor drie gangen. Echter serveren wij ook altijd een aantrekkelijk geprijsd maandmenu voor 29,95. Welk gerecht u bij ons ook bestelt, alles wordt met liefde gemaakt met de mooiste verse (seizoens)producten en de beste ingrediënten. Daarbij verwelkomen wij onze gasten altijd met een smakelijke amuse en worden de hoofdgerechten geserveerd met bijpassend aardappel- en groentengarnituur én verse frites met mayonaise. Tel daar de professionele bediening mee op en sfeervolle setting; wij hopen onze gasten een bijzonder geslaagde avond te bezorgen. Met vriendelijke groet, Christel de Vos
margreet K.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
vlees gerecht te kleine stukjes vlees, reeds voorgesnedenbiefstuk bijlagen spruitjes en niet nader te bepalen kaas hapje in piep kleine bakjes vis gerecht was uitstekend.
Geachte mevrouw Kors, bedankt voor uw feedback. De USA steak waar u het over heeft (zacht Amerikaans rundvlees met een zachte structuur en veel smaak) wordt door onze chef reeds in de keuken getrancheerd. Al onze vleesgerechten worden door onze slager geportioneerd op 180 gram zodat wij altijd zeker weten dat wij onze gasten even grote porties aanbieden. Bij onze gerechten serveren wij een wisselend aardappel en groentengarnituur. Op dit moment is zijn dat verse spruitjes, een heerlijk zoet stoofpeertje en aardappelgratin, uiteraard alles huisgemaakt. Het kan zijn dat het uw smaak niet helemaal is, maar de porties zijn bij ons ruim. Zeker gezien het feit dat wij er ook nog verse frites met mayonaise bij serveren, en in combinatie met een voorgerecht en nagerecht. Fijn dat het visgerecht door u meer gewaardeerd werd en dat u aan de cijfers te zien wel genoten heeft van een fijne avond. Graag nog eens tot ziens! Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Anja V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Prima ontvangst met leuke vriendelijke bediening. Lekker gegeten en prima entourage! Zeker voor herhaling vatbaar en aan te bevelen aan anderen.
Geachte mevrouw Vermeer, fijn om te horen dat u zo enthousiast bent! Bedankt voor de complimenten én uw komst naar ons restaurant. Graag nog eens tot ziens! Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Suus K.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Wat hebben wij heerlijk gegeten en enorm genoten. Personeel heel lief en keurig , eten was top...en na zo’n aanbieding gaan wij in november nog een keertje. Echt een aanrader..
Beste mevrouw Komen, bedankt voor uw mooie recensie en wat fijn om te lezen dat u met zo'n fijn gevoel terugkijkt op uw bezoek aan ons restaurant. Wij verwelkomen u heel graag nog een keer in november! Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Kees V.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2017
Er was een grote groep, en die was erg rumoerig. Daardoor duurde het soms lang dat de gerechten geserveerd waren. Ook teleurstellend is, dat het AH-arrangement een menu aanbiedt van € 37,50 (2e gratis), maar dat het eigen driegangenmenu slechts € 29,50 met luxere gerechten.
Geachte heer van Beek, bedankt dat u de tijd heeft genomen om een beoordeling te schrijven over uw bezoek. Deze avond was er inderdaad een gezelschap en een grotere tafel maakt nu eenmaal wat meer geluid dan een tafel van 2 personen. Dit ligt mijns inziens niet aan de groep maar meer aan het aantal personen waardoor het wat rumoeriger wordt. Wel vind ik het jammer dat u het menu als 'teleurstellend' heeft ervaren, terwijl dit menu duidelijk beschreven staat op de AH restaurantactie pagina. Met andere woorden: u weet vooraf precies wat u krijgt. In het AH menu heeft u keus tussen 3 voorgerechten, 2 hoofdgerechten en 3 nagerechten. In ons maandmenu heeft u 'slechts' keus tussen 2 voorgerechten, 2 hoofdgerechten en 1 nagerecht (dus minder keuze). Daarbij gebruiken we voor het AH menu luxe producten zoals carpaccio van ossenhaas en US rundvlees. Hiermee komt de verkoopprijs van deze gerechten a la carte op 37,50 per persoon, met de actie slechts 18,75 pp. Ik kan me voor dat bedrag geen teleurstelling voorstellen!
Willy V.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
We gingen naar het theater, en daar werd naar gevraagd. Heel netjes, verder prima bediening. Het zag er allemaal leuk uit.
Geachte mevrouw Van t Hag, bedankt voor uw mooie recensie! Fijn dat u uw theaterbezoek op deze manier leuk heeft combineren met een diner in ons restaurant. En als het eten dan lekker gesmaakt heeft, u de bediening als prettig heeft ervaren en de ambiance sfeervol was, hebben we ons doel bereikt. Graag nog eens tot ziens. Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Ingrid D.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2017
Wij hebben prima gegeten. Goede bediening. Een van ons had een steak die erg taai was. Werd echter meteen opgelost door een nieuw stuk vlees te geven.
Geachte mevrouw De Vries, bedankt voor uw recensie. We zijn blij met de feedback die we krijgen van onze gasten omdat we op die manier het beste resultaat proberen te bereiken voor onze gasten: een smaakvolle en gezellige avond. Vlees is een natuurproduct en helaas komt het wel eens voor dat een stukje vlees minder mals is dan dat deze zou moeten zijn. Dit is voor ons helaas aan de buitenkant ook niet te zien, dit merk je pas bij het eten. Gelukkig heeft u hier melding van gemaakt zodat wij voor een oplossing konden zorgen waardoor u alsnog lekker gegeten heeft. Bedankt voor uw bezoek en graag nog eens tot ziens! Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Susan V.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2017
Wij hebben genoten van het heerlijke eten ( op warme borden!).... met zeer goed en vriendelijke bediening... aan aanrader!!
Geachte mevrouw Van Ammers, bedankt voor uw mooie recensie! Het is voor ons erg fijn om feedback te krijgen omdat wij elke dag weer ons best willen doen om onze gasten een smaakvolle en gezellige avond te bezorgen. Fijn dat u dit ook zo ervaren heeft! Het grootste voordeel van warme borden is dat het eten van de eerste tot de laatste hap goed warm blijft, gek eigenlijk dat je dit bijna nooit meer ergens ziet.....Al moeten we mensen wel altijd even goed waarschuwen voor de temperatuur van de borden :-) Bedankt voor uw bezoek en graag nog eens tot ziens! Met vriendelijke groet, Christel de Vos
gilissen .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2017
Heb i..v.m. AH-actie gegeten in Wormer, Purmerend en Heiloo en nu in Zaandam bij de Boekanier. Hier was gewoon het 2e menu gratis volgens de actie. Had nog nooit bij de Boekanier gegeten maar vind het daar perfect in alle opzichten. Ga er zeker bij gelegenheid weer heen.
Geachte meneer of mevrouw Gilissen, wat fijn om te lezen dat u zo enthousiast bent over uw diner bij ons! Wij doen iedere avond ons best om onze gasten in de watten te leggen en een fijne avond te bezorgen, fijn dat u dit ook zo ervaren heeft. Graag nog eens tot ziens en bedankt voor deze prachtige beoordeling! Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Wim N.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2017
We hebben er prima gegeten. De keuze was beperkt, omdat het gericht was op de AH actie. De bediening was zeer klantvriendelijk en wij vonden het een gezellige locatie. Komen er zeker nog wel eens meer.
Geachte heer Niekus, fijn dat u genoten heeft van uw diner. Voor het AH menu hebben wij inderdaad een menu samengesteld met keuze uit 3 voorgerechten, 2 hoofdgerechten en 3 nagerechten. Alle gerechten worden echter met veel zorg bereid om onze gasten te kunnen laten genieten van het lekkers dat onze keuken te bieden heeft. A la carte kunt u genieten van nog meer gerechten, tevens hebben we ook een heerlijk maandmenu met een speciale prijs van 29,95. Dus bij een eventueel volgend bezoek voldoende keus :-) Bedankt dat u de tijd heeft genomen om een recensie te schrijven en graag tot ziens! Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Robin H.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Heerlijk gegeten.. Pompoensoep, vis stoofpotje en crème de cataluna waren erg lekker. Zeer zeker voor herhaling vatbaar.
Geachte meneer of mevrouw Harting, fijn om te horen dat u genoten heeft van uw bezoek! De pompoen-kokossoep met pittige garnalen is inderdaad een heerlijk begin. Het stoofpotje zit vol verse vis: kabeljauw, zalm, gamba's en mosselen en daarnaast aardappeltjes, groenten en gegratineerd met kaas. Een beetje machtig, maar zó lekker! Desondanks blijkt er altijd wel ruimte voor een dessert; fijn dat ook de huisgemaakte Creme Catalana u gesmaakt heeft!
martinenclaudia .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2017
Een erg leuk ontvangst door twee zeer aardige dames.Erg lekker vegetarisch gegeten ,en dan bedoel ik ook echt vegetarisch .Dus geen pasta met kaas,wat erg vaak terug komt in Nederland,maar gewoon iets dat je kan zien dat ze daar aandacht aan besteden.Let op Nederlandse restaurants er zijn meer dan een miljoen mensen vegetarische mensen in Nederland.Ga naar de Boekanier in Zaandam!!
Geachte gast, dank jullie wel voor uw complimenten! Wij doen inderdaad ons best om smaakvolle en originele vegetarische gerechten te serveren, waarbij ook werkelijk het 'restaurant gevoel' gegeven wordt. Met een aantal mensen in onze vriendengroep die vegetarisch eten, merken wij bij uiteten gaan dat de gerechten voor hen op culinair gebied vaak nogal tegenvallen. Een salade, een vegetarische pasta of een gevulde paddenstoel, daar houdt het meestal wel bij op. Hoewel wij niet specifiek gericht zijn op de vegetarische gast, hopen wij wel ook voor deze doelgroep een aantrekkelijke menukeuze te kunnen bieden. Fijn om te horen dat dit bij u gelukt is :-) Met vriendelijke groet, Christel de Vos
petravanhoekelen .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
We hebben lekker gegeten bediening was vriendelijk en we hebben er op ons gemak gezeten keuze menu was ook goed en lekkere koffie daar na genomen dus voor herhaling vatbaar
Beste mevrouw van Hoekelen, fijn om terug te lezen dat u genoten heeft van uw bezoek aan ons restaurant! Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Sandra D.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2017
Ik heb heerlijk gegeten. De bediening is professioneel en vriendelijk. Er zat genoeg tijd tussen de gangen die geserveerd werden en er werd snel op gereageerd als we iets wilden. Ik zou dit restaurant aan iedereen aanbevelen. Niet heel goedkoop, maar dan heb je wel wat.
Geachte mevrouw De Haan, dank u voor uw mooie recensie! Wij doen elke dag ons best om al onze gasten een mooie avond te bezorgen, fijn om te horen dat dit bij u ook het geval is geweest. Dank voor uw bezoek en graag tot ziens! Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Ton V.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2017
entourage, bediening en smaak vochten om de overwinning
bediening, entourage en smaak vochten om de overwinning
smaak, entourage en bediening vochten om de overwinning
Geachte meneer Verhaar, bedankt voor de complimenten! Erg fijn dat u zowel de entourage, bediening als de smaak van de gerechten heeft weten te waarderen. Met vriendelijke groet, Christel de Vos
vandersluis90 .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2017
Met de AH restaurantactie hier gegeten. Daarnaast ook 1 persoon maandmenu en 1 kindermenu. Alles was heerlijk klaargemaakt. Bediening erg vriendelijk. We hebben heerlijk op het terras gegeten.
Geachte meneer of mevrouw Van der Sluis, fijn om te lezen dat u een fijne avond gehad heeft bij ons. Op ons terras is het met mooi weer inderdaad heerlijk toeven, al hebben we ook terrasverwarming voor de iets minder warme avonden. Fijn dat u van alle gerechten genoten heeft: van het AH menu, het maandmenu én het kindermenu. We besteden aan al onze gerechten evenveel zorg en onze bediening zal altijd haar best doen om het onze gasten naar de zin te maken. Fijn dat u dit ook zo ervaren heeft! Met vriendelijke groet, Christel de Vos