Restaurant de Boekanier

Dam 20 1506 BE Zaandam Nederland Kaart

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 38.5€

Niet van toepassing op drankjes
Beschikbaar op het gekozen tijdstip.

• Voorgerechten
    • Carpaccio van ossenhaas, met balsamicodressing, pijnboompitjes, sud ‘n’sol tomaatjes, rucola en geschaafde Pecorino kaas
      Duo van zalm & gamba, tartaar van verse zalm en gerookte zalm, met groene kruidenmayonaise en een gebakken gamba
      Dagsoep, wij vertellen u graag welke huisgemaakte soep wij vandaag op de kaart hebben staan
  • Hoofdgerechten
    • Runder diamanthaas, prachtig rundvlees met een zachte structuur en veel smaak, geserveerd met pepersaus
      Vangst van de dag, wij vertellen u graag welke verse vis wij vandaag serveren
      Eendenborstfilet, geserveerd met rode wijnsaus
  • Nagerecht
    • Crème brûlée, fluweelzachte crème van vanille met een gekaramelliseerd suikerlaagje, geserveerd met stroopwafel ijs
      Banoffee trifle, weckpotje gevuld met laagjes banaan, toffeesaus, speculaas, creme van slagroom en mascarpone en pecannoten
      Dame blanche, een heerlijke klassieker: vanille ijs met huisgemaakte chocoladesaus en slagroom

Over het restaurant Restaurant de Boekanier

Genieten in het centrum van Zaandam Al sinds 1995 een goed bekend adres in de Zaanstreek! In het hartje van Zaandam vind je dit sfeervolle en gezellige restaurant, dat naar eigen zeggen onderscheidend is in smaak. En dat geloven we maar al te graag want de menukaart belooft veel goeds. De keukenbrigade is gespecialiseerd in het bereiden van verse visgerechten, variërend van tonijn tot Rosa Kinklip. Maar ook vleesliefhebbers en vegetariërs zijn hier aan het juiste adres. Tel daarbij de professionele bediening op en een goede prijs-kwaliteit verhouding en u hebt alle ingrediënten voor een geslaagde avond. Klaar voor een culinaire uitdaging?

Meer informatie over restaurant Restaurant de Boekanier

Station Zaandam is lopend in 7 minuten te bereiken.
  • : Parkeergarage Rozenhof of Zaantheatern liggen beide op 1 minuut loopafstand. Gratis openbaar parkeren op 5 minuten loopafstand (bijvoorbeeld op de Prins Hendrikkade).

Restaurant de Boekanier is dagelijks geopend voor diner (7 dagen per week).
Onze keuken is geopend van 17:00 tot 22:00.
Buiten deze tijden kunnen wij op aanvraag voor grotere gezelschappen onze deuren openen.

• Mastercard , Pin , Visa , Waardebonnen
  • Af te huren , Airconditioning , Bar , Duits gesproken , Engels gesproken , Nederlands gesproken , Open op zondag , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Restaurant de Boekanier

Teus G.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2019
Marja V.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2019
Wij waren hier met een AH actie bon. We werden zeer vriendelijk ontvangen.
Voorgerecht zalm was heerlijk, uiensoep was te zout. Hoofdgerecht was prima evenals toetje.
Nel H.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2019
Om5uur aanwezig iets daarvoor deur op slot .er werd open gedaan er werd gezegt wij zijn aan het eten u kunt niet naar binnen .daar sta je dan in de regen.erg klant onvriendelijk
Tineke V.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2019
Met z’n vieren hier weer gegeten. De kwaliteit van het eten was, zoals altijd prima.
Ontvangst was heel gastvrij.
Het meisje hing nog de jas weg van een van ons, mijn vraag om een kussentje in de harde stoel, werd direct op gereageerd, helemaal top! Voelden ons welkom.
De bediening liet, na het vertrek van het ene meisje, behoorlijk te wensen over.
Wat een onvriendelijke bediening!
Ik wil er niet teveel woorden aan besteden, dan doe ik de Boekanier tekort.
Dat zijn we niet gewend van de Boekanier, het is er altijd prima! Heel jammer,
De gastvrouw Christel houdt altijd in de gaten of iedereen het naar de zin heeft.
Het was duidelijk dat zij er niet was, het mag dan niet zo zijn dat dan de sfeer en kwaliteit van de bediening zo anders is.
Geachte mevrouw Van 't Hof, allereerst ontzettend aardig van u dat u ondanks uw minder fijne ervaring tóch een hele positieve recensie heeft geschreven over ons restaurant. Uiteraard is de kwaliteit van de gerechten erg belangrijk, maar wij hechten ook veel waarde aan een vriendelijke en attente benadering van onze gasten. Wij zijn pas tevreden en blij wanneer onze gasten dat zijn en daarvoor proberen wij altijd te zorgen. Dank voor uw compliment naar mij toe, maar u heeft natuurlijk volkomen gelijk wanneer u zegt dat de service áltijd goed moet zijn, ook wanneer ik er niet ben. Ons restaurant is dagelijks geopend, (363 dagen per jaar) en ondanks dat wij héél veel zelf aanwezig zijn, ben ik natuurlijk ook wel eens een dagje vrij. Ik hoop echter dat mijn collega's dan met net zoveel ziel en zaligheid in het restaurant staan. Ik vind het oprecht heel jammer dat dit bij u niet het geval is geweest, hopelijk mag ik u tijdens een volgend bezoek zelf weer verwelkomen! Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Astrid L.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2019
Heerlijk eten voor een mooie prijs. Betrokken personeel. Echt een aanrader voor de Zaanstreek. Wij komen hier heel graag.
Beste mevrouw Lakeman, dank voor uw lieve woorden! Wij doen ons best om onze gasten een gezellige, smaakvolle en fijne avond te bezorgen en het is voor ons dan ook het grootste compliment wanneer wij van onze gasten horen dat dit gelukt is! Hartelijk dank en graag tot ziens! Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Nel B.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2019
Heerlijk gegeten. Menu van de AH-restaurantactie. Vriendelijke bediening.
Geachte mevrouw Beers, wat fijn om te lezen dat u genoten heeft van uw diner bij ons! Wij hopen dat wij met deze AH actie een smaakvol visitekaartje hebben afgegeven :-) Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Ger P.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2019
Bediening is goed.
Het was o.i. te donker, bijvoorbeeld was de menukaart slecht te lezen door het lettertype en de aanwezige verlichting.
Wachttijd; De wachttijd was o.i. goed
Geluidsniveau; Door de aankleding van de zaak is er weinig gedaan om (stem)geluid te dempen.
Geachte heer Putter, fijn om te lezen dat u met een prettig gevoel terugkijkt op uw bezoek. Leuk dat u specifiek vermeldt dat u de bediening als goed heeft ervaren en dat het tempo van uitserveren ook goed was, ondanks de drukte van afgelopen zondag! Deze drukte is ook de reden dat het 'gezellig rumoerig' kan zijn bij ons. Om deze reden hebben wij de tafels bekleed met geluiddempend materiaal, maar wanneer het hele restaurant vol zit blijf je evengoed geluid horen. De één ervaart dit als gezellig, de ander vraagt om een tafeltje 'beneden' omdat het hier qua geluid rustiger is. Hoe dan ook: wij hopen u in de toekomst nogmaals te mogen verwelkomen. Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Maaike R.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2019
Kwamen om 5 uur en kregen een plek bij het raam. Raam gaf veel kou dus vroeg om een Andere plek. Zaak was leeg maar ipv een Andere plek kreeg ik een mini kacheltje bij mijn benen. Die maakte de hele tijd geluid en zat nu in een mini sauna te eten. Eten was prima, maar ga hier niet nog een keer heen.
Geachte mevrouw Randshuizen, wat jammer dat u niet genoten heeft van het meest populaire tafeltje van ons restaurant, met uitzicht om de gezellige Dam. Wij hebben voor gasten die behoefte hebben heel gastvrij een aantal kacheltjes staan, die wij op verzoek bij u kunnen plaatsen. Deze zijn qua temperatuur regelbaar en zorgen voor een heerlijke behaaglijke warmte. Jammer dat u dit niet bij ons heeft aangegeven, dit soort dingen zijn namelijk zó makkelijk op te lossen :-) En u mag uiteraard ook altijd vragen om een ander plekje. Maar wanneer gasten niets aangeven tijdens hun bezoek, denken wij dat alles naar wens is. Dus bij deze het verzoek: mocht er ook maar íets zijn waarmee wij uw bezoek aangenamer kunnen maken, geef dit gewoon aan. Uw verzoek zal met liefde opgepakt worden, wij doen alles om het onze gasten naar de zin te maken, maar een recensie achteraf op internet kan hier helaas niet voor zorgen. Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Marjolijn D.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2019
Met 6 personen gegeten. Van te voren aangegeven dat er 2 glutenvrij moesten eten. Daar nog een belletje van het restaurant over gehad en dat was geen probleem. Daar aangekomen. lag het scheidbaar lastiger en was er geen glutenvrij brood voor de broodplank vond ik overkoombaar maar. Bij voorgerecht werden de rauwe garnalen gewoon weggelaten daar er gluten in de kruiden zaten. En bij het hoofdgerecht geen sausje vanwege de gluten dus alleen vlees en droge aardappelpuree. Jammer dat de chef geen inspiratie had om daar wat op te verzinnen. Toetje ook niet mogelijk vanwege de gluten. Ja konden koffie krijgen met een borreltje. Je verheugd je op een avondje lekker eten maar krijgt een uitgekleed menu. Als ze eerlijk waren geweest bij de reservering hadden we ergens anders gegeten.
Geachte mevrouw De Groot, wat jammer dat u de indruk heeft dat wij niet voldoende met uw dieetwens rekening hebben gehouden. Het broodplankje vooraf hoort niet bij het menu en kan los besteld worden. Wij hebben standaard geen glutenvrij brood in huis, maar wanneer u vooraf aangeeft dit op prijs te stellen dan zorgen wij uiteraard dat wij dat in huis hebben. Wij kunnen echter niet van elk product ook een glutenvrij product in huis hebben, voor het geval de gast het buiten het menu om besteld. Overigens zou het brood afgebakken worden in een oven waarin ook het gewone brood wordt afgebakken, dus bij een échte gluten allergie biedt dit helaas geen soelaas. I.p.v. de gamba hebben wij u bedeeld met extra zalmtartaar en ook de koffie naar keuze mét likeur lijkt ons inziens een vriendelijk alternatief. Dus absoluut geen uitgekleed menu, maar rekening houdend met uw eetwensen. Het is ook ons niet opgevallen tijdens uw bezoek dat u niet tevreden was met de geboden alternatieven. Met vriendelijke groet, Christel
Marian G.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2019
Heerlijk gegeten, ontzettend vriendelijke bediening. Enige (kleine) nadeel, het is wat rumoerig
Geachte mevrouw Graven, wat fijn om te lezen dat u zo te spreken bent over de vriendelijke bediening én natuurlijk het diner op zichzelf. Wij verwelkomen u graag tijdens een volgend bezoek! Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Rene D.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2018
Een prima restaurant. Wel een fooi gegeven ook al waren er wel wat verbeterpunten. Lijkt me genoeg dat ik dat ter plaatse gelijk geregeld heb. Daar staan ze ook voor open. Ik zou zekrr teruggaan als ik weer in de buurt ben.
Geachte heer Dijker, hartelijk dank voor uw vriendelijke beoordeling! Ontzettend fijn dat u tijdens uw bezoek ons tips heeft gegeven om onze service te verbeteren, dáár kunnen we wat mee! Helaas zie je ook dat gasten tijdens hun bezoek niets aangeven, maar achteraf op internet dit alsnog doen. Hier kun je dan niets meer mee doen en dat is ontzettend jammer. Gelukkig begrijpt u het, waarvoor onze oprechte dank! Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Simon G.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2018
Gezellig restaurant met attente bediening en lekker gegeten!
Geachte heer Grijssen, mogen wij u bedanken voor deze super enthousiaste beoordeling?!! Heel fijn om te horen dat u met een fijn gevoel terugkijkt op uw bezoek aan ons restaurant! Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Claudius S.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2018
Heerlijk gegeten, correctie en attente bediening.
Geachte heer Sijmons, hartelijk dank voor uw complimenten! Heerlijk eten, correcte en vriendelijke bediening: deze punten vinden wij ontzettend belangrijk en wij zijn dan ook blij dat u dit ook zo ervaren heeft. Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Martin V.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2018
Echt genoten van het " after kerst '' menu! Heerlijke gerechten, leuke attente service. Een heel goede prijs-kwaliteitverhouding kwaliteit verhouding! Bedankt Boekanier team!
Geachte heer vd Heuvel, bedankt voor deze super leuke en enthousiaste beoordeling! Onze 'Derde Kerstdag' zat helemaal vol gereserveerd en wij zijn blij dat we met elkaar nog zo'n gezellige avond hebben gehad waarbij onze gasten nog 1x konden genieten van ons 6 gangen kerstdiner. Graag nog eens tot ziens, de rest van het jaar hebben we óók heerlijke gerechten om van te genieten :-) Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Sandra V.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2018
Gewoon gezellig restaurant, goed gegeten.
Geachte mevrouw Van Os, bedankt voor uw mooie recensie! We doen iedere dag ons uiterste best om onze gasten een gezellige en smaakvolle avond te bezorgen. Fijn dat u dit ook zo ervaren heeft. Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Els B.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2018
Heerlijke gerechten geserveerd door een vriendelijke bediening.
Geachte mevrouw Bongers, wat fijn om te lezen dat u zowel de kwaliteit van onze gerechten als de vriendelijke bediening heeft gewaardeerd tijdens uw bezoek! We hopen dat u genoten heeft van uw diner en dan we u in de toekomst nog eens mogen begroeten. Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Sabra A.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2018
Heerlijk gegeten,komen weer terug!
Geachte mevrouw Alders, fijn om te lezen dat u genoten heeft van uw bezoek aan ons restaurant! Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Remco R.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2018
Heerlijk gegeten, de bediening goed, alleen de akoestiek is en blijft voor ons een minpuntje. Met name als er gereserveerd is voor wat grotere gezelschappen, dan is het al gauw heel luidruchtig. Maar de keuken is -zoals gezegd- prima, dus we blíjven toch regelmatig terugkomen....
Geachte heer Roersch, bedankt voor uw complimenten en wat fijn om te horen dat u blijft genieten van al het lekkers onze keuken te bieden heeft. Ik moet eerlijk toegeven dat wanneer het erg druk is in het restaurant de akoestiek inderdaad wel beter zou kunnen. Om dit aan te pakken hebben we geluidsdempende matten onder de tafels laten bevestigen, maar wanneer gezelschappen wat luidruchtig zijn is dit helaas niet altijd voldoende. Wij kunnen u als tip geven dat u kunt vragen om een tafeltje op het 'beneden' gedeelte, daar is de akoestiek beter. Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Reintje B.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2018
We hebben heerlijk gegeten. Het enige kritiekpunten was te zoute frietjes. We kregen meteen nieuwe frietjes met zout op tafel. Prima opgelost.
Geachte mevrouw Blokpoel, fijn dat u lekker gegeten heeft! Wij serveren onze frites met onze 'geheime' friteskruiden, maar het kan natuurlijk zijn dat dit uw smaak niet is. Fijn dat we het op hebben kunnen lossen door een nieuw portie te brengen :-) Hartelijk dank voor uw komst en graag tot ziens! Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Jo B.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2018
Het viel ons tegen.Wij waren beter gewend van de Boekanier.Wij konden merken dat het een aanbieding was.
Geachte meneer of mevrouw Bleeker, bedankt voor uw berichtje maar jammer dat u niet onderbouwd heeft wat er volgens u dan tegenviel. Wij doen altijd erg ons best om onze gasten een fijne avond te bezorgen, ook wanneer wij meedoen met speciale acties. Wanneer wij voor slechts 18,75 euro (en daarvan moeten wij nog 3 euro afdragen!!) een smakelijk 3 gangen diner aanbieden, inclusief amuse én een ruim portie verse frites dan weten wij niet precies wat u nog meer verwacht dan hetgeen wij u bieden....Wanneer u a la carte eet heeft u meer keuze, maar de porties zijn even groot en alles met liefde en zorg gemaakt van alleen maar verse ingrediënten. Uiteraard staan wij ook altijd open voor verbeteringen, dus misschien kunt u ons nog even persoonlijk bellen om uit te leggen hoe wij uw avond plezieriger hadden kunnen maken? Met vriendelijke groet, Christel de Vos