Restaurant de Boekanier

Dam 20 1506 BE Zaandam Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant de Boekanier

Genieten in het centrum van Zaandam Al sinds 1995 een goed bekend adres in de Zaanstreek! In het hartje van Zaandam vind je dit sfeervolle en gezellige restaurant, dat naar eigen zeggen onderscheidend is in smaak. En dat geloven we maar al te graag want de menukaart belooft veel goeds. De keukenbrigade is gespecialiseerd in het bereiden van verse visgerechten, variërend van tonijn tot Rosa Kinklip. Maar ook vleesliefhebbers en vegetariërs zijn hier aan het juiste adres. Tel daarbij de professionele bediening op en een goede prijs-kwaliteit verhouding en u hebt alle ingrediënten voor een geslaagde avond. Klaar voor een culinaire uitdaging?

Meer informatie over restaurant Restaurant de Boekanier

Station Zaandam is lopend in 7 minuten te bereiken.
  • : Parkeergarage Rozenhof of Zaantheatern liggen beide op 1 minuut loopafstand. Gratis openbaar parkeren op 5 minuten loopafstand (bijvoorbeeld op de Prins Hendrikkade).

Restaurant de Boekanier is dagelijks geopend voor diner (7 dagen per week).
Onze keuken is geopend van 17:00 tot 22:00.
Buiten deze tijden kunnen wij op aanvraag voor grotere gezelschappen onze deuren openen.

• MasterCard , Pin , Visa card , Waardebonnen en cheques voor restaurants
  • Af te huren , Airconditioning , Bar , Duits gesproken , Engels gesproken , Nederlands Gesproken , Terras , Wi-Fi
b-groeneveld .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2017
Het eten was heerlijk en erg vriendelijke bediening.
Heerlijk buiten gegeten ,de buiten verwarming werd meteen aangedaan.
Misschien een tip voor het opstapje buiten om het randje wit te schilderen dat het beter opvalt.
Behoorlijke val gemaakt en flinke blauwe plek aan over gehouden.
Maar ondanks de val was het heerlijk en heel gezellig!
ankie B.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Dit was onze 1e kennismaking met De Boekanier en komen zeker nog eens terug.
Prettige ontvangst, keuze om buiten of binnen te gaan zitten. Buiten werd de kachel er even bij aangezet.
Op het terras gezellig en heerlijk gegeten, heerlijke mosterdsoep met zalm. Hoofdschotel tong op een groente bedje en als dessert een heerlijke crème Catalana.
Vriendelijke en vlotte bediening en ook nog tegen een heel redelijke prijs.

Al met al een aanrader!
Chantal H.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
Heerlijk gegeten samen met mijn man. We hebben gebruik gemaakt van de AH restaurant kortingsbon.We kregen een apart keuze menu dat prima was. Ik vond alleen de proties aan de kleine kant. Voor de rest een fijne avond gehad en we zijn vriendelijke en goed geholpen.
Evert V.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
heerlijk gegeten en met een voldaan gevoel naar huis,tegen een redelijke prijs.
Buiten geweldig maar binnen er donker mag wel wat lichter.
Beste meneer Verhoef, fijn om te lezen dat u met een prettig gevoel terug kijkt op uw bezoek aan ons restaurant. In de zomermaanden is het inderdaad heerlijk toeven op ons terras. Wanneer je vanaf het terras naar binnen loopt is het in eerste instantie inderdaad even donker, de ogen moeten in de zomermaanden even wennen. Maar binnen, met de kaarsjes gezellig aan en de sfeervolle wandbekleding vinden wij het ook bepaald geen straf om te zitten :-) Bedankt voor uw bezoek en graag tot een volgende keer. Met vriendelijke groet, Christel de Vos
jawm Z.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2017
Een gezellig restaurant met een leuk terras, binnen wat donker. We hebben heel lekker gegeten en zijn correct en vriendelijk bediend.
Michel P.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
We hebben gegeten in een restaurant waar de bediening heel erg vriendelijk was en goed . Het eten was goed . Klein min punt vond ik dat het restaurant met al die opstapjes niet zo heel makkelijk bereikbaar is voor mensen met een beperking . Vooral als die naar het toilet moeten moeten ze heel veel hindernissen nemen . Verder niets op of aan te merken en zal ik ook zeker mijn familie en vrienden op dit restaurant wijzen . Het is echt aan te raden hier te gaan eten .
Beste meneer Piet, wat leuk om uw enthousiaste beoordeling te lezen! Smakelijke en mooie gerechten moeten samen met goede bediening en een warme sfeer zorgen voor een heerlijk avondje uit! Halverwege ons restaurant zit inderdaad een vervelend opstapje, waar wij echter alles aan doen om deze goed zichtbaar te maken. Er hangt een bordje bij, de trede is verlicht, er zijn waarschuwingsstickers aangebracht én wij proberen het tegen iedere gast nog even persoonlijk te zeggen (de uitspraak 'let alstublieft op het opstapje' zal velen dan ook niet onbekend in de oren klinken ;-) We willen u bedanken voor uw bezoek en verwelkomen u graag tijdens een volgend bezoek! Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Truus S.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2017
We zijn weer lekker vertroeteld, heerlijk gegeten en iets te veel van die heerlijk wijn gedronken. Het hoofdgerecht smaakte geweldig en werd mooi gepresenteerd, zalige amuse en een super lekker nagerecht
Beste mevrouw Sieben, dank u wel voor deze prachtige recensie! Wat fijn om te horen dat u zo genoten heeft van uw bezoek aan ons restaurant. Graag tot de volgende keer! Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Mandy R.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2017
Heerlijk gegeten , de tweede keer gebruik gemaakt van het AH menu en weer zeer tevreden naar huis gegaan. Heerlijk eten en attente bediening .
Beste mevrouw Van Maarle, fijn dat u genoten heeft van ons AH menu! Wij doen ons best om onze gasten van een smaakvol menu te laten genieten, we willen immers toch ons visitekaartje afgeven :-) Naast de kwaliteit van het eten staat ook een goede, attente bediening bij ons hoog in het vaandel. Het gaat immers om het totaalplaatje dat moet kloppen! Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Monique R.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Gisteren a-la-carte wezen eten in dit fantastisch restaurant. Vanwege de akoestiek een tafeltje beneden gevraagd en gekregen. Mensen werden iedere keer geattendeerd op de verhoging in het restaurant....chapeau. Er was gezellige sfeermuziek en zag er knus uit. Enige nadeel is dat het binnen best wel donker is. Het eten was verrukkelijk, we hadden de viscombinatie met zalige schol, zalm (uitstekend gebakken) in een korstje en een gamba die we in de keuken lieten ontleden omdat wij hierin geen helden waren :-) de salade was supervers en de frietjes heerlijk. De koffie was een prima afsluiter, wat was die lekker zeg! Jammer dat we zo ver weg wonen, anders wisten we het wel. Complimenten aan de kok en de super aardige bediening!
Beste mevrouw Raemakers, wat worden we blij van het lezen van deze mooie beoordeling! We worden er bijna verlegen van :-) Mensen een smaakvolle, gezellige en fijne avond bezorgen is echter waar wij het allemaal voor doen! Heel graag tot een volgende keer, met vriendelijke groet, Christel de Vos
Marjolein M.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
Heerlijk gegeten en geweldige service!
We zaten lekker buiten en werden allereerst verwend met een zalm-amuse. Daarna hadden we een aspergesoep, tartaartje van gerookte en rauwe zalm en carpaccio. Alles zag er prachtig uit en was goed van smaak. De diamanthaas en de zalmforel waren ook heerlijk. We waren eensgezind met het nagerecht: een heerlijk potje met koek, witte chocolade en kersen. Verrukkelijk!
Een aanrader en dat alles met de AH-bonnen dus de rekening was ook aangenaam.
Geachte mevrouw Masereeuw, wat fijn om te horen dat u genoten heeft van uw bezoek aan ons restaurant. Wanneer het weer het toelaat is het inderdaad heerlijk toeven op ons terras met uitzicht op de altijd levendige Dam. Bedankt voor uw complimenten en graag tot ziens! Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Letty V.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Super gezellige zaak,personeel heel vriendelijk. Alles heel relaxed. Vlotte bediening. Eten erg lekker. Alles eigenlijk supergoed,kan er niets anders van maken. Tot snel! Groeten Raymond en Letty vdn der Kelen
Beste mevrouw Van der Kelen, dank jullie wel voor de complimenten! Wij vinden het belangrijk om onze gasten met een fijn gevoel de deur uit te laten gaan, het totaalplaatje moet kloppen (lekker eten, goede bediening, correcte prijs-kwaliteit verhouding). Fijn om te horen dat dit bij jullie ook het geval is! Graag tot ziens, we zullen de trifle alvast voor u klaar zetten :-) Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Renee B.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2017
Altijd heerlijk eten en sfeervol bij de Boekanier.
Geachte mevrouw Boersma, dank u wel voor uw mooie beoordeling! Fijn dat wij u altijd een plezierige avond kunnen bezorgen. Met vriendelijke groet, Christel de Vos
WilJ .
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Heerlijk gegeten, de kaart is niet groot , maar keuze uit de beste stukken vlees en vis,vriendelijke bediening, bij vol restautant wel erg veel geluid .
Prijs / kwaliteit verhouding is goed.
Wat mij alleen opviel was de weinige groenten, 2 stukjes broccoli en 2 stukjes gele bietjes .Er lagen al wat gebakken kriel met rozemarijn op je bord ( heel lekker trouwens) en daar kreeg je nog een schaal friet bij, wat dus eigenlijk niet nodig was. Als je salade wilde moest je daarvoor bijbetalen. Dit kunnen ze beter omdraaien, salade bij het menu en friet bijbetalen.
Geachte gast, dank u wel voor uw mooie recensie. We vinden het erg fijn om te lezen dat u genoten heeft van uw bezoek aan ons restaurant, de smaakvolle gerechten en vriendelijke bediening. Dat het rumoerig kan zijn wanneer het restaurant vol is, is ons inderdaad bekend. U zou tijdens een volgend bezoek eventueel naar een tafeltje op de begane grond kunnen vragen, hier is de akoestiek wat beter. Wat fijn dat u ons groentegarnituur (deze maand romanesco, gele biet en roseval aardappeltjes uit Bretagne) zo lekker vond smaken. Onze ervaring is helaas dat het grootste deel van onze gasten de groenten niet of gedeeltelijk opeten en vooral voorkeur hebben voor onze verse frites met onze 'geheime' friteskruiden. Mocht u echter uw frites volgende keer willen omwisselen voor een kleine salade dan mag dat hoor, geen probleem! Graag verwelkomen wij u nog eens tijdens een volgend bezoek. Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Debbie M.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Super lekker gegeten !!
En de altijd vriendelijke service en bediening een 10
Heel erg bedankt weer genoten
Maikel en Debbie
Beste Debbie en Maikel, dank jullie wel voor de complimenten! Onze gasten een gezellige en smaakvolle avond mogen bezorgen is wat wij zo ontzettend leuk vinden aan ons werk. Heel graag tot een volgende keer! Groet, Pepijn & Christel
Mia D.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Wij hebben er afgelopen zondag heerlijk gegeten: de carpaccio als voorgerecht en de eendenborst/kabeljauw als hoofdgerecht waren heerlijk. Als afsluiter de Banoffee trifle, die was helemaal om te smullen!
Bediening en locatie waren ook prima, kortom: voor herhaling vatbaar, ook zonder de AH-restaurantactie.
Beste mevrouw De Waard, dank u wel voor uw mooie recensie! We zijn heel blij te lezen dat u zo tevreden bent over uw bezoek aan ons restaurant, daar doen we het voor! Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Henk T.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Weer hier gegeten met een voucher van Vakantieveilingen. Zoals alle voorgaande keren is het nog altijd TOP. Ondanks de "beperkte" kaart, wat voor ons geen probleem is, heb je keus uit twee voorgerechten, twee hoofdgerechten en een "dessert van de chef" na. De bediening is ook ontzettend alert, vriendelijk en heel persoonlijk. Je voelt je hier gewoon thuis. Wij komen hier zeker terug. Pepijn en Christel, bedankt voor de gastvrijheid en goede zorgen.
Beste meneer en mevrouw Teunissen, dank jullie wel voor jullie lieve woorden en complimenten. Het is fijn om gasten zoals jullie een gezellige en smaakvolle avond te mogen bezorgen. Graag tot de volgende keer! Met vriendelijke groet, Christel & Pepijn
Schweisshelm .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Had dit restaurant geboekt via VakantieVeilingen.nl.
De ontvangst was zeer hartelijk.
Het was een aangepast menu voor VakantieVeilingen.nl met keuzemogelijkheid voor het voorgerecht, vis of vlees, en hoofdgerecht, ook vis of vlees. Het nagerecht was de keuze van de chef.
In het kort, het eten en de service was boven verwachting, alles was goed, de bediening snel en erg vriendelijk. Zal zeker terugkomen!
Beste mevrouw Schweisshelm, bedankt voor uw lovende woorden! Het vakantieveilingen arrangement is inderdaad wat beperkter ten opzichte van onze a la carte menukaart, echter: de gerechten worden met net zoveel liefde en aandacht bereidt, waarbij er gebruik wordt gemaakt van verse producten en bijna alles huisgemaakt. En uw mening is ook de onze: dat próef je! Daarbij vinden wij een goede en attente bediening erg belangrijk: het is minstens net zo belangrijk als de kwaliteit van het eten. Helaas zie je tegenwoordig vaak anders, maar wij blijven ons nek ervoor uit steken! Wij begroeten u graag tijdens een volgend bezoek! Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Yvonne D.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2017
Heerlijk gegeten. De bediening is vriendelijk. De plaatsen staan een beetje dicht op elkaar. Maar voor herhaling vatbaar
Beste mevrouw de Haan, fijn dat u zo te spreken bent over onze goede bediening en de goede kwaliteit van onze gerechten. Deze twee punten zijn al 22 jaar lang onze speerpunten! Wij doen iedere avond opnieuw erg ons best om het al onze gasten naar de zin te maken en onze gasten een gezellige en smaakvolle avond te bezorgen. Fijn dat dit ook bij u gelukt is! Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Erna H.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
T was een heerlijke avond. super lekker eten, alles was tot in de puntjes verzorgd. De bediening was vriendelijk en was erg professioneel. Vertelde bijv over de kaasplankje uitgebreid over de jaren die geserveerd werden. Erg leuk. Ondanks de Ah restaurant bon had je bij hun echt t gevoel welkom te zijn. Geen gepush voor extra.s, niet onnodig lang wachten tussen de gerechten door. Niet continue langskomen voor drinken. Echt een aanrader. Wij komen hier zeker terug. En wij mogen zelfs terugkomen zonder ah bon om de twee is één betalen binnen twee maanden nogmaals te doen. Heerlijk wat een wereld tent
Beste mevrouw Hardholt, dank u wel voor uw prachtige beoordeling en uw mooie complimenten! Dit is waar wij al 22 jaar lang ons best voor doen: gasten een fijne avond bezorgen!
Jenny F.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Genoten van AH-MENU
Voorgerechten Carpaccio en Zalm: heerlijk
Hoofdgerecht usa - steak met heerlijke knoflooksaus/jus: voortreffelijk
Dessert absoluut een 11! Weckpot met triffle: subliem
Kortom: absolute aanrader Fijne persoonlijke bediening Top!
Beste mevrouw Floris, bedankt voor uw lovende woorden! Erg fijn dat wij u een mooie avond hebben mogen bezorgen :-) Met vriendelijke groet, Christel de Vos