Restaurant de Boekanier

Dam 20 1506 BE Zaandam Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant de Boekanier

Genieten in het centrum van Zaandam

Al 20 jaar een goed bekend adres in de Zaanstreek! In het hartje van Zaandam vind je dit sfeervolle en gezellige restaurant, dat naar eigen zeggen onderscheidend is in smaak. En dat geloven we maar al te graag want de menukaart belooft veel goeds. De keukenbrigade is gespecialiseerd in het bereiden van verse visgerechten, variërend van tonijn tot Rosa Kinklip. Maar ook vleesliefhebbers en vegetariërs zijn hier aan het juiste adres. Tel daarbij de professionele bediening op en een goede prijs-kwaliteit verhouding en u hebt alle ingrediënten voor een geslaagde avond. Klaar voor een culinaire uitdaging?

Meer informatie over restaurant Restaurant de Boekanier

Station Zaandam is lopend in 7 minuten te bereiken.
  • : Parkeergarage Rozenhof of Zaantheater. Gratis openbaar parkeren op 5 minuten loopafstand (bijvoorbeeld op de Prins Hendrikkade).

Restaurant de Boekanier is dagelijks geopend voor diner (7 dagen per week).
Onze keuken is geopend van 17:00 tot 22:00.
Buiten deze tijden voor grotere gezelschappen op aanvraag.

• Mastercard , Pin , Visa card , Waardebonnen en cheques voor restaurants
  • Af te huren , Airconditioning , Bar , Duits gesproken , Engels gesproken , Nederlands Gesproken , Terras , Wi-Fi
WilJ .
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Heerlijk gegeten, de kaart is niet groot , maar keuze uit de beste stukken vlees en vis,vriendelijke bediening, bij vol restautant wel erg veel geluid .
Prijs / kwaliteit verhouding is goed.
Wat mij alleen opviel was de weinige groenten, 2 stukjes broccoli en 2 stukjes gele bietjes .Er lagen al wat gebakken kriel met rozemarijn op je bord ( heel lekker trouwens) en daar kreeg je nog een schaal friet bij, wat dus eigenlijk niet nodig was. Als je salade wilde moest je daarvoor bijbetalen. Dit kunnen ze beter omdraaien, salade bij het menu en friet bijbetalen.
Geachte gast, dank u wel voor uw mooie recensie. We vinden het erg fijn om te lezen dat u genoten heeft van uw bezoek aan ons restaurant, de smaakvolle gerechten en vriendelijke bediening. Dat het rumoerig kan zijn wanneer het restaurant vol is, is ons inderdaad bekend. U zou tijdens een volgend bezoek eventueel naar een tafeltje op de begane grond kunnen vragen, hier is de akoestiek wat beter. Wat fijn dat u ons groentegarnituur (deze maand romanesco, gele biet en roseval aardappeltjes uit Bretagne) zo lekker vond smaken. Onze ervaring is helaas dat het grootste deel van onze gasten de groenten niet of gedeeltelijk opeten en vooral voorkeur hebben voor onze verse frites met onze 'geheime' friteskruiden. Mocht u echter uw frites volgende keer willen omwisselen voor een kleine salade dan mag dat hoor, geen probleem! Graag verwelkomen wij u nog eens tijdens een volgend bezoek. Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Debbie M.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Super lekker gegeten !!
En de altijd vriendelijke service en bediening een 10
Heel erg bedankt weer genoten
Maikel en Debbie
Beste Debbie en Maikel, dank jullie wel voor de complimenten! Onze gasten een gezellige en smaakvolle avond mogen bezorgen is wat wij zo ontzettend leuk vinden aan ons werk. Heel graag tot een volgende keer! Groet, Pepijn & Christel
Mia D.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Wij hebben er afgelopen zondag heerlijk gegeten: de carpaccio als voorgerecht en de eendenborst/kabeljauw als hoofdgerecht waren heerlijk. Als afsluiter de Banoffee trifle, die was helemaal om te smullen!
Bediening en locatie waren ook prima, kortom: voor herhaling vatbaar, ook zonder de AH-restaurantactie.
Beste mevrouw De Waard, dank u wel voor uw mooie recensie! We zijn heel blij te lezen dat u zo tevreden bent over uw bezoek aan ons restaurant, daar doen we het voor! Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Henk T.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Weer hier gegeten met een voucher van Vakantieveilingen. Zoals alle voorgaande keren is het nog altijd TOP. Ondanks de "beperkte" kaart, wat voor ons geen probleem is, heb je keus uit twee voorgerechten, twee hoofdgerechten en een "dessert van de chef" na. De bediening is ook ontzettend alert, vriendelijk en heel persoonlijk. Je voelt je hier gewoon thuis. Wij komen hier zeker terug. Pepijn en Christel, bedankt voor de gastvrijheid en goede zorgen.
Beste meneer en mevrouw Teunissen, dank jullie wel voor jullie lieve woorden en complimenten. Het is fijn om gasten zoals jullie een gezellige en smaakvolle avond te mogen bezorgen. Graag tot de volgende keer! Met vriendelijke groet, Christel & Pepijn
Schweisshelm .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Had dit restaurant geboekt via VakantieVeilingen.nl.
De ontvangst was zeer hartelijk.
Het was een aangepast menu voor VakantieVeilingen.nl met keuzemogelijkheid voor het voorgerecht, vis of vlees, en hoofdgerecht, ook vis of vlees. Het nagerecht was de keuze van de chef.
In het kort, het eten en de service was boven verwachting, alles was goed, de bediening snel en erg vriendelijk. Zal zeker terugkomen!
Beste mevrouw Schweisshelm, bedankt voor uw lovende woorden! Het vakantieveilingen arrangement is inderdaad wat beperkter ten opzichte van onze a la carte menukaart, echter: de gerechten worden met net zoveel liefde en aandacht bereidt, waarbij er gebruik wordt gemaakt van verse producten en bijna alles huisgemaakt. En uw mening is ook de onze: dat próef je! Daarbij vinden wij een goede en attente bediening erg belangrijk: het is minstens net zo belangrijk als de kwaliteit van het eten. Helaas zie je tegenwoordig vaak anders, maar wij blijven ons nek ervoor uit steken! Wij begroeten u graag tijdens een volgend bezoek! Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Yvonne D.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2017
Heerlijk gegeten. De bediening is vriendelijk. De plaatsen staan een beetje dicht op elkaar. Maar voor herhaling vatbaar
Beste mevrouw de Haan, fijn dat u zo te spreken bent over onze goede bediening en de goede kwaliteit van onze gerechten. Deze twee punten zijn al 22 jaar lang onze speerpunten! Wij doen iedere avond opnieuw erg ons best om het al onze gasten naar de zin te maken en onze gasten een gezellige en smaakvolle avond te bezorgen. Fijn dat dit ook bij u gelukt is! Met vriendelijke groet, Christel de Vos
erna.hardholt .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
T was een heerlijke avond. super lekker eten, alles was tot in de puntjes verzorgd. De bediening was vriendelijk en was erg professioneel. Vertelde bijv over de kaasplankje uitgebreid over de jaren die geserveerd werden. Erg leuk. Ondanks de Ah restaurant bon had je bij hun echt t gevoel welkom te zijn. Geen gepush voor extra.s, niet onnodig lang wachten tussen de gerechten door. Niet continue langskomen voor drinken. Echt een aanrader. Wij komen hier zeker terug. En wij mogen zelfs terugkomen zonder ah bon om de twee is één betalen binnen twee maanden nogmaals te doen. Heerlijk wat een wereld tent
Beste mevrouw Hardholt, dank u wel voor uw prachtige beoordeling en uw mooie complimenten! Dit is waar wij al 22 jaar lang ons best voor doen: gasten een fijne avond bezorgen!
Jenny F.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Genoten van AH-MENU
Voorgerechten Carpaccio en Zalm: heerlijk
Hoofdgerecht usa - steak met heerlijke knoflooksaus/jus: voortreffelijk
Dessert absoluut een 11! Weckpot met triffle: subliem
Kortom: absolute aanrader Fijne persoonlijke bediening Top!
Beste mevrouw Floris, bedankt voor uw lovende woorden! Erg fijn dat wij u een mooie avond hebben mogen bezorgen :-) Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Robert B.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Prima gegeten met een groepje van 6. Een nette amuse van het huis vooraf. Maandmenu (3 gangen) met zalmtartaar, heilbotfilet, en wentelteefjes na. Heerlijke frieten met mayonaise. Precies zoals je het tegenwoordig wil. Goed eten, niet te complex, goede vlotte bediening en een gezellig interieur. Prima aan te raden. Enige minpunt was de locatie van onze tafel. Direct naast de voordeur op een gure winteravond. Het gordijn gaf niet voldoende beschutting. Ik vraag me af of we deze tafel kregen omdat we een onbekende klant waren, die via Iens geboekt had?!
Beste meneer Bakker, dank voor uw mooie recensie! Wat fijn dat u genoten heeft van de smaakvolle gerechten, vriendelijke bediening en gezellige ambiance. De tafel waarop u gezeten heeft is de enige tafel in ons restaurant waar je met 6 personen kan zitten dus dat is de reden dat u daar geplaceerd bent. Indien er echter ruimte voor is, vinden wij het ook geen probleem om wat tafels aan elkaar te schuiven om op die manier elders een plek voor 6 personen te creëren. U mag dit altijd bij ons aangeven, wij willen er oprecht alles aan doen om u als gast een fijne avond te bezorgen! En dat heeft werkelijk niets te maken of u een nieuwe op bekende gast, wij willen immers ook van onze nieuwe gasten terugkerende gasten maken :-) Met vriendelijke groet, Christel de Vos
J. V.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Met verschillende buurtgenoten zijn wij gaan eten. Het was enorm gezellig.
Wel rumoerig maar wat wil je op zondag tegen het einde van de AH-zegelactie als je om 18.00 uur mag eten.
Leuk restaurant, goed eten, goede bediening.
Beste meneer of mevrouw Van Spanje, dank u wel voor deze prachtige beoordeling! Ontzettend fijn om te lezen dat wij u en uw buren een plezierige avond hebben kunnen bezorgen. Wanneer het druk is in ons restaurant (zoals u al beschrijft, hetgeen ook het geval was ten tijde van uw bezoek) kan het inderdaad wat rumoerig worden, zeker als het gezelschap groter is. Volgende maand worden er door een bedrijf geluidsabsorberende maatregelen getroffen wat de akoestiek moet gaan verbeteren. Hopelijk kunnen wij hierdoor ook het kleine minpuntje oplossen. Hartelijk dank voor uw bezoek en graag nog eens tot een volgende keer. Met vriendelijke groet, Pepijn List
Christy W.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Enorm lekker gegeten!! Zeker een aanrader. Fijn personeel, erg gemanierd en vriendelijk. Het eten was verrukkelijk. Mijn vriend had als voorgerecht de carpaccio, hier heeft hij enorm van genoten.Ik had gamba's met groentes, ook ik heb hier enorm van genoten. Alle ingrediënten waren over nagedacht. Als hoofdgerecht had mijn vriend de US steak. Wauw! Wat is die mals, ik nam een hapje van hem en het voelde hetzelfde in mijn mond als bij ossenhaas, zo zacht! Zelf had ik zalm met groentes. Ook dit was heerlijk! Kaasplankje kon meneer erg veel over vertellen, wat overigens een erg leuk verhaal is over de kaasboer waar zij de kazen halen. De smaken van deze kazen waren ook erg lekker. Het toetje leek erg op gevulde speculaas, hier maak je ons sowieso erg bij mee!

Lang verhaal kort: TOP!!!!
Geachte mevrouw Waal, dank u wel voor uw prachtige recensie, we beginnen er bijna van de blozen :-) Dit is waarom we al 22 jaar met zoveel passie en aandacht in ons restaurant werken: mensen een mooie avond bezorgen! Met vriendelijke groet, Christel de Vos
lisette_lisette .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Goed verzorgd restaurant. Ook leuk met de ah actie.
Personeel vriendelijk en behulpzaam.
Eten goed verzorgd, voldoende eten, en lekker.
Echte aanrader
Beste Lisette, dank je wel voor je mooie beoordeling! We hopen je nog eens te mogen verwelkomen in ons restaurant. Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Mark B.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Eigenlijk was op het eten weinig aan te merken, was zelfs erg lekker. De aankleding was een beetje saai en toen we aankwamen stond er een groot bord voor de deur, waardoor we twijfelden of het restaurant open was. Dat mag van mij iets gastvrijer.
Beste Mark, dank je wel voor je beoordeling en fijn om te lezen dat je genoten hebt van onze gerechten. Wij streven naar een hoge kwaliteit, dagverse producten, royale porties en een schappelijke prijs. Ook hechten we veel waarde aan een attente en professionele bediening. Je beschrijft dat er bij binnenkomst een groot bord voor de deur stond, misschien is dit het bord geweest waarop het maandmenu opgeschreven staat? Dit behoort aan de straatzijde te staan, maar misschien had mijn collega i.v.m. de wind het dichter bij de geven geplaatst. In ieder geval zullen we hierop letten, gasten moeten zich direct welkom bij ons voelen. Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Gipfel .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Bij de Boekanier gegeten met de restaurantbonnen van AH. Zoals de vorige keren dat ee er sten: Leuk informeel restaurant met prettige bediening. Een menu met voldoende keuze, en prima producten. Uitstekende prijs-kwaliteit (ook zonder AH bonnen. Wij blijven hier gewoon komen.
Beste gast, dank u wel voor uw mooie beoordeling! Wij doen altijd erg ons best om onze gasten een fijne avond te bezorgen: met natuurlijk smaakvolle gerechten maar zeker ook een prettige bediening. Bij ons eten moet voelen als een écht avondje uit! Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Vera B.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2017
Onverwachts uit eten gaan, dat is altijd een feestje. Zeker als het restaurant dan ook nog een goede keuze blijkt. Grootste pluspunt vond ik de klantvriendelijkheid, bij ingewikkelde vragen werd er eerlijk gezegd dat dit even aan de kok nagevraagd zou worden en kwam het vertrouwenswaardige antwoord kort daarop. Erg fijn. Het eten was prima, gewoon goede restaurantkwaliteit met een zeer dikke voldoende. De ambiance was gezellig met jong en oud, families en romantische dinertjes; alles door elkaar. Wat een fijne avond.
Beste mevrouw Balk, wat zijn wij blij na het lezen van uw lieve en positieve recensie! Wij doen altijd ontzettend ons best om het onze gasten naar de zin te maken, fijn dat dit ook bij u gelukt is! Wij hechten veel waarde aan de kwaliteit en versheid van onze producten, gebruik van goede ingrediënten en persoonlijke en oprechte aandacht voor onze gasten. Wij hopen u in de toekomst nogmaals te mogen verwelkomen. Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Sytze D.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Goede prijs kwaliteit verhouding.
Beste gast, fijn dat u tevreden bent over uw bezoek aan ons restaurant! Een goede prijs-kwaliteit verhouding vinden wij inderdaad erg belangrijk! Met vriendelijke groet, Christel de Vos
abenedward .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Vol verwachting geboekt voor 4 personen met AH bonnen voor mijn verjaardag. Bij binnenkomst een nare tafel aangeboden gekregen voor de (zeer koude) deur. Serveerster ging heel raar tekeer toen wij een andere tafel vroegen. Enige optie bleek naast een enorm grote groep achterin. Voor ons geen optie (o.a. i.v.m. trap maar ook het lawaai) Dus wij proberen deze (hoe vreemd gevormd dan ook) tafel. Serveerster niet meer gezien (gelukkig) kwam een aardige ietwat te amicale man voor terug. Het eten was net aan redelijk en echt niet meer dan dat. De wijn was echter ronduit geweldig voor €30,00 per fles. Helaas gaan wij hier echt nooit meer naar toe.
Beste gast,
Wat jammer dat uw bezoek aan ons restaurant niet aan uw verwachtingen voldeed, terwijl wij ontzettend ons best hebben gedaan u een plezierige avond te geven. Bij binnenkomst heb ik u naar uw tafel gebracht, alwaar u plaatsnam. U wilde nog even wachten met iets te drinken bestellen totdat u compleet was. Terwijl ik wegliep snauwde u achter mijn rug iets over de 'nare tafel', net luid genoeg zodat ik het zou horen. Toen ik mij omdraaide en vroeg wat er aan de hand was gaf u aan elders te willen zitten. U mag hier natuurlijk altijd om vragen, dat hoeft niet achter mijn rug....Echter, wij zaten deze avond helemaal vol: wel bood ik u aan de tafel om te ruilen met een tafel meer achterin. Daar was dineerde een groter gezelschap dus meer kans op rumoer. Hier wilde u ook niet zitten. Andere opties had ik niet, de andere tafels waren reeds bezet of slechts geschikt voor 2 pers terwijl u met 4 pers was. Ik vraag mij dus af wat ik volgens u had moeten doen? Mvg. Christel de Vos (de 'serveerster')
Lucian R.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Bijzonder gastvrij ontvangen en heerlijk gegeten bij De Boekanier. Voor de cheesecake met witte chocolade komen we nog een keer terug, zo lekker!
Beste gast, dank voor uw bezoek aan ons restaurant en fijn om te lezen dat u enthousiast bent! De cheesecake verdwijnt helaas deze maand uit ons menu, maar maakt plaats voor minstens net zo'n lekker dessert! Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Ans P.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
je kunt elkaar niet goed verstaan.je hoort iedereen door elkaar praten.toiletten tussen door schoonmaken kan geen kwaad.Wij zaten bij de garderobe en al het bezoek stond bij onze stoel om de jassen te pakken en aan te trekken.Af en toe kreeg je een jas in je nek.
Geachte mevrouw, wat fijn om te lezen dat u genoten heeft van uw bezoek aan ons restaurant. De akoestiek is bij ons in het nieuwe jaar inderdaad een agendapuntje: in januari worden er geluiddempende maatregelen genomen om de akoestiek te verbeteren. Nu is een lekker geroezemoes natuurlijk alleen maar gezellig, maar op de drukke dagen (en dat is het gelukkig bij ons!) kan het inderdaad wat rumoerig zijn. Mocht u ooit bij ons op een tafeltje plaatsnemen wat achteraf om wat voor reden dan ook niet prettig zit, vraag dan even aan ons of er misschien een ander (rustiger) tafeltje beschikbaar is. Dan wisselen wij dit met alle liefde even om! Wij wensen u alvast fijne feestdagen en hopen u in 2017 weer te mogen begroeten. Met vriendelijke groet, Christel de Vos
milou1990 .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Heerlijk gegeten met de AH restaurantactie actie. De bediening was super netjes en het eten heerlijk. We gingen bomvol naar huis. We hebben meteen voor januari nogmaals gereserveerd.
Beste Milou, dank je wel voor je mooie en enthousiaste recensie! Heerlijke eten en een attente bediening met persoonlijke aandacht zijn voor ons erg belangrijk. Net als de gulle porties die je noemt, niemand wil immers met trek naar huis gaan toch?! Het mooiste compliment is dat we je in januari alweer mogen verwelkomen, dan hebben wij het goed gedaan! Fijne feestdagen en tot in 2017. Met vriendelijke groet, Christel de Vos