Restaurant de Boekanier

Dam 20 1506 BE Zaandam Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant de Boekanier

Genieten in het centrum van Zaandam Al sinds 1995 een goed bekend adres in de Zaanstreek! In het hartje van Zaandam vind je dit sfeervolle en gezellige restaurant, dat naar eigen zeggen onderscheidend is in smaak. En dat geloven we maar al te graag want de menukaart belooft veel goeds. De keukenbrigade is gespecialiseerd in het bereiden van verse visgerechten, variërend van tonijn tot Rosa Kinklip. Maar ook vleesliefhebbers en vegetariërs zijn hier aan het juiste adres. Tel daarbij de professionele bediening op en een goede prijs-kwaliteit verhouding en u hebt alle ingrediënten voor een geslaagde avond. Klaar voor een culinaire uitdaging?

Meer informatie over restaurant Restaurant de Boekanier

Station Zaandam is lopend in 7 minuten te bereiken.
  • : Parkeergarage Rozenhof of Zaantheatern liggen beide op 1 minuut loopafstand. Gratis openbaar parkeren op 5 minuten loopafstand (bijvoorbeeld op de Prins Hendrikkade).

Restaurant de Boekanier is dagelijks geopend voor diner (7 dagen per week).
Onze keuken is geopend van 17:00 tot 22:00.
Buiten deze tijden kunnen wij op aanvraag voor grotere gezelschappen onze deuren openen.

• MasterCard , Pin , Visa card , Waardebonnen en cheques voor restaurants
  • Af te huren , Airconditioning , Bar , Duits gesproken , Engels gesproken , Nederlands Gesproken , Terras , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Restaurant de Boekanier

Wim N.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2017
We hebben er prima gegeten. De keuze was beperkt, omdat het gericht was op de AH actie. De bediening was zeer klantvriendelijk en wij vonden het een gezellige locatie. Komen er zeker nog wel eens meer.
Robin H.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Heerlijk gegeten.. Pompoensoep, vis stoofpotje en crème de cataluna waren erg lekker. Zeer zeker voor herhaling vatbaar.
Geachte meneer of mevrouw Harting, fijn om te horen dat u genoten heeft van uw bezoek! De pompoen-kokossoep met pittige garnalen is inderdaad een heerlijk begin. Het stoofpotje zit vol verse vis: kabeljauw, zalm, gamba's en mosselen en daarnaast aardappeltjes, groenten en gegratineerd met kaas. Een beetje machtig, maar zó lekker! Desondanks blijkt er altijd wel ruimte voor een dessert; fijn dat ook de huisgemaakte Creme Catalana u gesmaakt heeft!
martinenclaudia .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2017
Een erg leuk ontvangst door twee zeer aardige dames.Erg lekker vegetarisch gegeten ,en dan bedoel ik ook echt vegetarisch .Dus geen pasta met kaas,wat erg vaak terug komt in Nederland,maar gewoon iets dat je kan zien dat ze daar aandacht aan besteden.Let op Nederlandse restaurants er zijn meer dan een miljoen mensen vegetarische mensen in Nederland.Ga naar de Boekanier in Zaandam!!
Geachte gast, dank jullie wel voor uw complimenten! Wij doen inderdaad ons best om smaakvolle en originele vegetarische gerechten te serveren, waarbij ook werkelijk het 'restaurant gevoel' gegeven wordt. Met een aantal mensen in onze vriendengroep die vegetarisch eten, merken wij bij uiteten gaan dat de gerechten voor hen op culinair gebied vaak nogal tegenvallen. Een salade, een vegetarische pasta of een gevulde paddenstoel, daar houdt het meestal wel bij op. Hoewel wij niet specifiek gericht zijn op de vegetarische gast, hopen wij wel ook voor deze doelgroep een aantrekkelijke menukeuze te kunnen bieden. Fijn om te horen dat dit bij u gelukt is :-) Met vriendelijke groet, Christel de Vos
petravanhoekelen .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
We hebben lekker gegeten bediening was vriendelijk en we hebben er op ons gemak gezeten keuze menu was ook goed en lekkere koffie daar na genomen dus voor herhaling vatbaar
Beste mevrouw van Hoekelen, fijn om terug te lezen dat u genoten heeft van uw bezoek aan ons restaurant! Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Sandra D.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2017
Ik heb heerlijk gegeten. De bediening is professioneel en vriendelijk. Er zat genoeg tijd tussen de gangen die geserveerd werden en er werd snel op gereageerd als we iets wilden. Ik zou dit restaurant aan iedereen aanbevelen. Niet heel goedkoop, maar dan heb je wel wat.
Geachte mevrouw De Haan, dank u voor uw mooie recensie! Wij doen elke dag ons best om al onze gasten een mooie avond te bezorgen, fijn om te horen dat dit bij u ook het geval is geweest. Dank voor uw bezoek en graag tot ziens! Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Ton V.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2017
entourage, bediening en smaak vochten om de overwinning
bediening, entourage en smaak vochten om de overwinning
smaak, entourage en bediening vochten om de overwinning
Geachte meneer Verhaar, bedankt voor de complimenten! Erg fijn dat u zowel de entourage, bediening als de smaak van de gerechten heeft weten te waarderen. Met vriendelijke groet, Christel de Vos
vandersluis90 .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2017
Met de AH restaurantactie hier gegeten. Daarnaast ook 1 persoon maandmenu en 1 kindermenu. Alles was heerlijk klaargemaakt. Bediening erg vriendelijk. We hebben heerlijk op het terras gegeten.
Geachte meneer of mevrouw Van der Sluis, fijn om te lezen dat u een fijne avond gehad heeft bij ons. Op ons terras is het met mooi weer inderdaad heerlijk toeven, al hebben we ook terrasverwarming voor de iets minder warme avonden. Fijn dat u van alle gerechten genoten heeft: van het AH menu, het maandmenu én het kindermenu. We besteden aan al onze gerechten evenveel zorg en onze bediening zal altijd haar best doen om het onze gasten naar de zin te maken. Fijn dat u dit ook zo ervaren heeft! Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Tineke V.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2017
Geweldige service, we zaten buiten op het terras, later werd de buitenverwarming aangezet. Hele goede bediening!
Ondanks dat het terras vol zat, hing er een relaxte sfeer en hield de bediening alles in de gaten.
Het eten was erg goed, de biefstuk was boterzacht, het voorgerecht van zalm net gamba heerlijk en het wekpotje als toetje maakte het af. Bij de koffie nog een schaaltje met lekkers, kortom een heerlijke avond met fantastisch eten en goede sfeer tegen een heel redelijke prijs.
Beste mevrouw Van 't Hof, dank u wel voor uw prachtige recensie! We worden bijna een beetje verlegen van uw complimenten......We doen elke dag met ons hele team ons best om onze gasten een heerlijke avond te bezorgen, fijn dat u dit ook zo ervaren heeft! Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Gipfel .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2017
Zoals de vorige keren: goede gerechten voor een nette prijs. Wij hadden het AH menu. Het eten en de seervice waren uitstekend! Wat mij betreft het beste restaurant van de Dam.
Beste meneer of mevrouw Gipfel, dank u wel voor het mooie compliment!! Met vriendelijke groet, Christel de Vos
carpe-diem1 .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Gewoon goed ontvangen en lekker gegeten. De Boekanier ligt ook erg gezellig, hartje Zaandam aan een leuk pleintje met veel horeca. Men hanteerde een speciaal AH-restaurantactiemenuutje. We vinden dat steeds ietwat jammer, want van de menukaart af iets 'prikken' is leuker. Maar als gezegd, prima eten en dito bediening.
Paul Smeets, Roermond
Beste meneer Smeets, dank u wel voor uw mooie beoordeling! Voor het AH menu hebben wij er inderdaad voor gekozen om een menu aan te bieden met keuze uit 3 voorgerechten, 2 hoofdgerechten en 3 nagerechten. Allemaal gerechten die ook op onze 'gewone' kaart staan, maar dan een wat kleinere keuze. We hebben hiervoor gekozen om gasten te verleiden nog eens terug te komen, omdat zij hopelijk benieuwd zijn geworden naar alle andere lekkere gerechten op onze menukaart. Dus mocht u vanuit Roermond nog eens in de buurt zijn...........Met vriendelijke groet, Pepijn List
Irene 1955 V.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2017
Met de AH restaurantactie hier gegeten met 6 personen. Bij ontvangst werd ons gevraagd of we binnen of buiten wilden eten. Omdat het één van de schaarse warme avonden van deze zomer was, hadden we gekozen voor het terras. Vooraf kregen we een amuse van eend. De keuze op de menukaart is beperkt, maar voor iedereen is er wel wat te kiezen.[ Keuze uit 3 voorgerechten, 2 hoofdgerechten en 3 nagerechten ] De gerechten die geserveerd werden waren erg smakelijk. De bediening is erg attent. Het was een gezellige avond.
Beste mevrouw Van Herpt, dank u wel voor uw mooie beoordeling! Erg fijn om te lezen dat u genoten heeft van de gerechten, de gezelligheid op het terras en dat u onze service heeft gewaardeerd. Het menu dat wij in het kader van de AH restaurantactie serveren is inderdaad wat beknopter, maar wellicht nodigt het tevens uit om een keer van onze a la carte menukaart te genieten. Bedankt voor uw komst en graag tot ziens. Met vriendelijke groet, Christel de Vos
hans.loes .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
het eten was heel erg lekker, goed verzorgd en genoeg! De bediening zeer vriendelijk kwamen vragen of het genoeg was en of het smaakte. Zeker een aanrader waard. We zeker nog een keer een keer terug!
Beste mevrouw, fijn om te lezen dat u genoten heeft van uw bezoek aan ons restaurant! We verwelkomen u graag tijdens een volgend bezoek. Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Marcel B.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Zoals altijd een prima locatie voor een gezellig diner! Wij zijn vaste klant omdat dit restaurant beantwoord aan kwaliteit en gezelligheid.
Beste meneer Benjamins, dank u wel voor uw mooie beoordeling. We doen al 22 jaar lang ons best om onze gasten een fijne, gezellige en uiteraard smaakvolle avond te bezorgen. Fijn dat u dit ook zo ervaart! Met vriendelijke groet, Christel de Vos
greet K.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2017
leuk, personeel, super lekker gegeten, de scholfilet was heel lekker, toetje uitmuntend. na afloop nog een cappucino genomen, daar kregen we een leuk schaaltje, met lekkers bij, was dus een heel geslaagde avond.
Beste mevrouw Kee, wat fijn om te lezen dat u genoten heeft van uw bezoek aan ons restaurant. De etagere met lekkers valt inderdaad altijd wel goed in de smaak bij onze gasten. Want op de één of andere manier........zelfs na het eten van meerdere dinergangen, iets zoets bij de koffie blijft gewoon érg lekker! Graag nog eens tot ziens! Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Dees F.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Super goed, kwalitatief zeer goed en lekker, aardige vriendelijke bediening. Mooie uitnodigende menukaart. En zeker ook passende wijn.
Geachte heer Frankevyle, wat fijn dat u zo tevreden terugkijkt op uw bezoek aan ons restaurant. Onze menukaart wisselt iedere 3 maanden met de seizoenen mee en daarnaast hebben we maandelijks een heerlijk maandmenu én nieuwe visgerechten. Op deze manier blijven we vernieuwen en kunnen wij onze gasten echt iets bijzonders aanbieden met gebruik van verse seizoensproducten. Een goede prijs-kwaliteit verhouding staat bij ons hoog in het vaandel, evenals attente bediening en een warme sfeer. Fijn dat u dit ook zo ervaren heeft! Met vriendelijke groet, Christel de Vos
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Heerlijk gegeten voor weinig bij de Boekanier met de AH-actie. Van alle restaurants die we met de AH-actie bezocht hebben was dit veruit de beste!
Beste meneer of mevrouw, dank u wel voor het mooie compliment! Uiteraard willen wij onze gasten die komen voor de AH restaurantactie ook een heerlijke avond uit bezorgen door middel van een smakelijk menu en professionele bediening. Wij willen immers ons 'visitekaartje' afgeven en proberen met deze actie ook nieuwe gasten te bereiken. Dan is het niet meer dan normaal dan dat je hier je best voor doet. Fijn dat u genoten heeft van uw bezoek aan ons restaurant en graag nog eens tot ziens! Met vriendelijke groet, Christel de Vos
b-groeneveld .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2017
Het eten was heerlijk en erg vriendelijke bediening.
Heerlijk buiten gegeten ,de buiten verwarming werd meteen aangedaan.
Misschien een tip voor het opstapje buiten om het randje wit te schilderen dat het beter opvalt.
Behoorlijke val gemaakt en flinke blauwe plek aan over gehouden.
Maar ondanks de val was het heerlijk en heel gezellig!
Geachte meneer of mevrouw Groeneveld, bedankt voor uw mooie recensie en fijn om te horen dat u genoten heeft van uw bezoek aan ons restaurant. Onze avond is pas geslaagd als onze gasten tevreden zijn en hier doen wij altijd ons best voor. Het opstapje in het midden van het restaurant is inderdaad erg vervelend en ondanks het feit dat deze opstap verlicht is, er een oranje stippellijn op staat, er een bordje 'pas op! opstap' hangt én wij het tegen iedereen persoonlijk proberen te zeggen gebeurt het helaas wel eens dat iemand onverhoopt het opstapje over het hoofd ziet. Vervelend dat u bent gevallen, hopelijk heeft u niet al te veel last gehad van uw blauwe plek. Met vriendelijke groet, Christel de Vos
ankie B.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Dit was onze 1e kennismaking met De Boekanier en komen zeker nog eens terug.
Prettige ontvangst, keuze om buiten of binnen te gaan zitten. Buiten werd de kachel er even bij aangezet.
Op het terras gezellig en heerlijk gegeten, heerlijke mosterdsoep met zalm. Hoofdschotel tong op een groente bedje en als dessert een heerlijke crème Catalana.
Vriendelijke en vlotte bediening en ook nog tegen een heel redelijke prijs.

Al met al een aanrader!
Beste mevrouw Biere, dank u wel voor uw mooie recensie. Heel fijn om te lezen dat u heeft genoten van uw bezoek aan ons restaurant: de smakelijke gerechten, de attente bediening en het gezellige terras. We hopen u in de toekomst nog eens te mogen verwelkomen! Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Chantal H.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
Heerlijk gegeten samen met mijn man. We hebben gebruik gemaakt van de AH restaurant kortingsbon.We kregen een apart keuze menu dat prima was. Ik vond alleen de proties aan de kleine kant. Voor de rest een fijne avond gehad en we zijn vriendelijke en goed geholpen.
Beste mevrouw Hussaarts-Doves, fijn om te lezen dat u lekker heeft gegeten, de bediening als prettig heeft ervaren en dat u een fijne avond heeft gehad! Dat de porties aan de kleine kant zijn horen we om eerlijk te zijn niet vaak, gasten vinden onze portionering eigenlijk altijd heel erg ruim. Na de amuse, waarbij naar wens tevens een broodje met huisgemaakte truffelmayonaise en gezouten boter besteld kan worden, volgt het 3 gangen menu. De hoofdgerechten worden geserveerd met groentengarnituur, aardappelgarnituur of fregola (Sardijns pastasoort) en tevens met een flink bakje verse frites met mayonaise. Mocht u echter een keer lekkere trek hebben; u mag altijd vragen om wat extra frites, deze zetten we zonder problemen kosteloos bij u op tafel! Bedankt voor uw beoordeling en graag nog eens tot een volgende keer! Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Evert V.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
heerlijk gegeten en met een voldaan gevoel naar huis,tegen een redelijke prijs.
Buiten geweldig maar binnen er donker mag wel wat lichter.
Beste meneer Verhoef, fijn om te lezen dat u met een prettig gevoel terug kijkt op uw bezoek aan ons restaurant. In de zomermaanden is het inderdaad heerlijk toeven op ons terras. Wanneer je vanaf het terras naar binnen loopt is het in eerste instantie inderdaad even donker, de ogen moeten in de zomermaanden even wennen. Maar binnen, met de kaarsjes gezellig aan en de sfeervolle wandbekleding vinden wij het ook bepaald geen straf om te zitten :-) Bedankt voor uw bezoek en graag tot een volgende keer. Met vriendelijke groet, Christel de Vos