Restaurant de Boekanier

Dam 20 1506 BE Zaandam Nederland Kaart

Over restaurant Restaurant de Boekanier

Genieten in het centrum van Zaandam

Al 20 jaar een goed bekend adres in de Zaanstreek! In het hartje van Zaandam vind je dit sfeervolle en gezellige restaurant, dat naar eigen zeggen onderscheidend is in smaak. En dat geloven we maar al te graag want de menukaart belooft veel goeds. De keukenbrigade is gespecialiseerd in het bereiden van verse visgerechten, variërend van tonijn tot Rosa Kinklip. Maar ook vleesliefhebbers en vegetariërs zijn hier aan het juiste adres. Tel daarbij de professionele bediening op en een goede prijs-kwaliteit verhouding en u hebt alle ingrediënten voor een geslaagde avond. Klaar voor een culinaire uitdaging?

Meer informatie over restaurant Restaurant de Boekanier

Station Zaandam is lopend in 7 minuten te bereiken.
  • : Parkeergarage Rozenhof of Zaantheater. Gratis openbaar parkeren op 5 minuten loopafstand (bijvoorbeeld op de Prins Hendrikkade).

Restaurant de Boekanier is dagelijks geopend voor diner (7 dagen per week).
Onze keuken is geopend van 17:00 tot 22:00.
Buiten deze tijden voor grotere gezelschappen op aanvraag.

• Mastercard , Pin , Visa card , Waardebonnen en cheques voor restaurants
  • Af te huren , Airconditioning , Bar , Duits gesproken , Engels gesproken , Nederlands Gesproken , Terras , Wi-Fi
Milou1990 .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Heerlijk gegeten met de AH restaurantactie actie. De bediening was super netjes en het eten heerlijk. We gingen bomvol naar huis. We hebben meteen voor januari nogmaals gereserveerd.
Kiefh00 .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Heerlijk gegeten.
Het enige minpuntje is de akoestiek. Het zat heel vol en dan kun je elkaar bijna niet verstaan. Misschien een kleedje op de tafels. Dat zou al veel oplossen denk ik.
Beste gast, bedankt voor uw recensie en fijn om te horen dat u lekker gegeten heeft bij ons. Wanneer het druk is in ons restaurant is het inderdaad wat rumoerig, al helpt het wel iets om een tafeltje 'beneden' te vragen, hier is het geluid wat beter. Begin januari gaan wij maatregelen nemen om de akoestiek te verbeteren d.m.v. geluidsabsorberende materialen onder alle tafels te bevestigen. Wij hopen en verwachten dat de akoestiek hiermee verbeterd wordt zodat het voor iedereen een zo aangenaam mogelijk verblijf is. Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Trudie J.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Zijn al een paar x geweest. Maar elke x wordt je weer vriendelijk te woord gestaan en leuk en snel geholpen. Ook even tijd voor n praatje. Echt een aanrader.
Beste meneer en mevrouw Jochemsem, dank jullie wel voor jullie lovende woorden! Graag tot de volgende keer! Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Astrid M.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Voor elke gang van het 3 keuzemenu voldoende keus om een avondje lekker en gezellig uit eten te gaan. Gezellige entourage en vriendelijk personeel.
Beste Astrid, dank je wel voor het delen van je laatste ervaring in ons restaurant. Wij doen altijd erg ons best om onze gasten een fijne avond te bezorgen en het is dan ook fijn als mensen met een goed gevoel terugkijken op hun diner. Graag tot de volgende keer! Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Ericchalla .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Als voorgerecht carpaccio en dat was mooi opgemaakt en erg lekker. Het hoofdgerecht schelvis viel wat tegen. De buitenkant was warm, maar het binnenste van de vis koud. De biefstuk was goed.
Als nagerecht trifle en dame blanche en dat smaakte heerlijk. De prijs van 35 euro voor dit 3 gangen AH-menu vonden we veel voor de geleverde kwaliteit en hoeveelheid.
Geachte mevrouw, allereerst bedankt voor uw bezoek aan ons restaurant. Wat jammer om te lezen dat uw hoofdgerecht tegenviel omdat de binnenkant koud zou zijn geweest. Wij serveren onze hoofdgerechten altijd op (loei)hete borden, waardoor de kans hierop wel héél klein is...... Wij vragen daarnaast tijdens het diner ook altijd of alles naar wens is en dit is dan ook het beste moment om iets aan te geven, omdat we er dan iets aan kunnen doen, bijvoorbeeld een nieuw gerecht bereiden. Tijdens uw bezoek heeft u niets van dit laten blijken (en alles opgegeten) dus wij zijn hier ook door verrast. Voor het AH menu betaalt u slechts 17,50 per persoon voor een 3 gangen menu waarbij het gebruik wordt gemaakt van dagverse producten en ruime portionering, ik ken weinig plekken waar je voor zo'n laag bedrag zó lekker kunt eten. Maar dat is natuurlijk onze mening :-) Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Reinier B.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Verschrikkelijk slecht gegeten!
erg lang gewacht op de hoofdgerechten, toen wij dit melden sprak de bediening ons tegen!
we hebben zeker 30 minuten gewacht,maar volgens de medewerker kon dit nooit langer dan tien minuten zijn.

er was geen aardappel garnituur,bij navraag konden wij dit wel bestellen,maar toen hadden wet het kleine portie hoofdgerecht al op.

het dessert was ook klein en met veel te zoute caramel saus.

sfeer heeft het restaurant niet, en als gast heb je niet het gevoel dat je op en aanmerkingen worden gewardeerd.
Geachte heer Brandsman, wat jammer om te horen dat u niet tevreden bent over uw bezoek aan ons restaurant. Wij moeten toegeven, het was erg druk, zeker voor een maandagavond. Ons restaurant zat helemaal vol en door een zieke moesten wij het met een collega minder doen. U heeft helemaal gelijk, dat is ons probleem en niet het probleem van de gasten en wij hebben dan ook het vuur uit onze schoenen gelopen om het onze gasten naar de zin te maken. U heeft gelijk dat het te lang duurde voordat de gerechten op tafel stonden, maar als ik uw recensie lees lijkt het alsof we vervolgens helemaal niets goeds meer konden doen. Ik denk om eerlijk te zijn dat niet correct is, al begrijp ik wel dat u gewoon wat teleurgesteld was. Al onze hoofdgerechten serveren we altijd met aardappelgarnituur (vlees) en fregola (Sardijns pastasoort, bij de vis). Daarbij serveren wij altijd verse frites met mayonaise. Ik kan mij dan ook niet vinden in uw opmerking hierover. Toch wil ik u bedanken voor uw feedback. M.v.g. Christel de Vos
Mirjam-Purmerend .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Op een vrijdagavond met vrienden gegeten bij De Boekanier via de Albert Heijn actie. Keuze uit drie verschillende voor-, hoofd- en nagerechten. Alle drie de voorgerechten (de carpaccio, de zalmtartaar en de soep van de dag, bij ons was dat uiensoep) waren volledig naar wens. Ook de steak (hoofdgerecht) met de keuze uit verschillende sauzen was heerlijk mals bereid. De bijgerechten (spruitjes, een stoofpeertje, aardappelpuree en frites) waren ook zeer smakelijk en ruim voldoende. Het nagerecht (wij hadden alle vier de klassieker 'Dame Blanche' gekozen was zelfs bijna te veel; drie(!) bolletjes vanille ijs, met de chocoladesaus apart in een schaaltje, maar een heerlijke afsluiting. Als enige minpuntje kunnen we noemen dat de wachttijden tussen de gangen soms wat lang waren, maar het was een drukke avond en alle tafeltjes waren bezet. Al met al hebben we genoten bij De Boekanier en komen wij zeker terug!
Geachte mevrouw, wegens een storing op deze website was het voor ons helaas niet mogelijk om eerder een reactie te plaatsen naar aanleiding van uw recensie, excuus daarvoor. Wij vinden het belangrijk om wanneer mensen tijd besteden om te schrijven over hun restaurantervaring om hier zelf ook tijd voor vrij te maken om hierop te reageren. Fijn om te lezen dat u met een fijn gevoel terugkijkt op uw bezoek aan ons restaurant en dat u genoten heeft van al onze lekkere gerechten. De kwaliteit van onze gerechten staan in een hoog vaandel; we gebruiken alleen maar verse producten en maken zoveel mogelijk zelf. Daarbij doen we niet kinderachtig met de portonering: je moet met een voldaan gevoel van tafel gaan! Veel mensen weten de weg in de 22 jaar dat bij bestaan naar ons restaurant te vinden en daarom is het in de weekenden vaak druk (met soms een wat langere wachttijd tussen de gerechten). Hopelijk maken wij (met de service en de kwaliteit) het wachten meer dan waard! Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Sjaakdevries .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
heerlijk gegeten vriendelijke bediening spontaan en niet overdreven aardig maar echt.
Verse gerechten van goede kwaliteit alles wat we gegeten hebben was even lekker en mals.
komen volgende maand zeker nog een keer terug voor herhaling vat baar!
Geachte meneer de Vries, dank u wel voor uw mooie en oprechte recensie. Uiteraard staat de kwaliteit van onze gerechten in een hoog vaandel, maar wij hechten ook enorm aan een goede service, waarbij er veel aandacht is voor de gast. Het totaalplaatje moet kloppen om gasten het gevoel van een écht avondje uit te bezorgen. Fijn om te lezen dat dat in uw geval gelukt is! Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Trudie J.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Heerlijk gegeten met mijn man en onze zoon. Leuk bediend en vriendelijk te woord gestaan. Was weer top, tot de volgende keer
Beste mevrouw Jochemsen, fijn dat ook uw laatste bezoek aan ons weer naar wens is geweest! Wij blijven ons best doen voor al onze gasten om iedereen met een prettig gevoel naar huis te laten gaan. En wanneer we mensen, zoals u, keer op keer opnieuw mogen verwelkomen, is dat een mooi compliment! Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Ruud H.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Heerlijk gegeten en zeer gastvrij ontvangen en bediend. Je voelt je echt welkom. Een aanrader als je uit eten wlt gaan in Zaandam.
Beste meneer Helmers, dank voor uw mooie recensie! Goed eten en een goede bediening: daar doen wij ons best voor en vinden wij ontzettend belangrijk. Fijn dat u dit ook zo ervaren heeft. Graag tot een volgende keer! Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Susanvangellekom .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Een goed restaurant, zeker als je met kinderen ook eens goed wil eten. Ook de kinderkaarten bevat lekkere dingen. De bediening is ingesteld op kinderen en daardoor voel je je welkom.
Beste mevrouw Van Gellekom, dank voor uw mooie recensie. Iedereen is welkom bij ons en iedereen moet evenveel in de watten gelegd worden, van jong tot oud. Fijn dat u genoten heeft van uw bezoek aan ons restaurant samen met uw kinderen. Wij hebben inderdaad een speciale kinderkaart waarop verschillende voor-, hoofd- en nagerechten staan. Daarnaast hebben we speelgoed (Nintendo's, Dvd's, kleurboeken, spelletjes etc) zodat de kinderen zich kunnen vermaken terwijl ze op hun eten wachten. Onze eigen ervaring met onze dochter is ook als zij zich vermaakt, geniet je als ouder ook :-) Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Vangroningen .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Gisteravond bij de Boekanier gegeten. Ik vond het eten tegenvallen vooral in prijs/kwaliteit. Ik had als voorgerecht trio van kaasloempia's. Gewoon drie simpele gefrituurde stukjes kaas in een loempia velletje. Dit is echt een te simpel gerecht voor 9,95! Als hoofdgerecht de zalm, vrij smakeloos en niks bijzonders. Meisjes in de bediening wel heel erg aardig, dat maakt veel goed. Al met al vond ik het erg tegenvallen en niet voor herhaling vatbaar. Niveau eetcafé.
Geachte mevrouw of meneer van Groningen, jammer dat wij uw verwachtingen niet geheel waar hebben kunnen maken. De huisgemaakte kaasloempiaatjes vullen wij ieder met gongonzola, westzaner rookkaas en geitenkaas. Misschien geen 'haute cuisine', maar wel erg smakelijk in combinatie met de port-dip die erbij geserveerd wordt. Dat het hoofdgerecht niet veel smaak verbaast mij eerlijk gezegd, wij koken redelijk hoog op smaak. De vis, die wij dagelijks (!) zelf inkopen op de visafslag is altijd kraakvers en heeft ook niet veel meer nodig dat een lekker gebakken korstje, smaakvolle garnituren en een lekkere saus. Ik weet niet goed wat u zich had voorgesteld, maar wij staan altijd open voor suggesties om onze kwaliteit nog meer te verbeteren. Wij vinden het heel fijn om te horen dat u de bediening als prettig heeft ervaren, dit vinden wij ontzettend belangrijk. Mooi dat dit onze gasten ook opvalt! Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Frans J.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Om drukte te mijden konden we alleen om 17.00 uur terecht, en de voorstelling in de naastgelegen schouwburg begon pas om 20.15 uur. Dit hadden we aangegeven. In werkelijkheid zaten we tot 19.15uur in een gelegenheid waarbij de 4 serveersters regelmatig niets te doen hadden. Bij navraag bij de eigenaresse bleek later komen niet te kunnen ivm. spreiding van drukte. Als het nou druk was..... Nu stonden we een uur voor de voorstelling op straat, dit doen we niet weer. Het eten was prima de service ook , daar ligt het niet aan.
Geachte gast, wanneer mensen van de AH actie gebruik willen maken kan dit op vrijdag en zaterdag inderdaad om 17.00 uur of om 20.00 uur. Wij krijgen zoveel reserveringsaanvragen voor deze actie dat wij anders te veel mensen teleur moeten stellen en dat vinden wij niet klantvriendelijk. Echter is het op alle andere dagen van de week wél mogelijk om op alle andere tijdstippen te reserveren, maar vrijdag en zaterdag zijn nu eenmaal de drukke dagen in horeca. U geeft aan tot 19.15 uur in ons restaurant geweest te zijn en dat u daardoor veel te vroeg in het theater was, dit had echt niet gehoeven hoor! U had nog lekker op uw gemak een kopje koffie of thee kunnen drinken alvorens u om 20.00 uur naar het theater ging. Op het moment dat u er zelf voor kiest om eerder weg te gaan dan kunnen wij hier natuurlijk niets aan doen. Overigens had u om dat tijdstip ook kunnen zien dat het restaurant helemaal vol zat en dat er werkelijk geen vrije tafel meer te krijgen was. Dus de spreiding is echt niet voor niets geweest :-)
A.J. T.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Weinig enthousiasme, jonge jongedames in de bediening op (zwarte dan wel) sneakers.
Voorgerecht was meer een amuse, echt te weinig.
Hoofdgerecht vlees was vrij snel koud.
Desserts waren oke.
Sfeer algeheel was down, werd er ook niet beter op toen een groepje van vijf personen met een kind van nog geen jaar oud ook kwamen eten. Het kind kan er niks aan doen, maar na 10 minuten was 'ie het echt wel zat en ging hij jengelen.
Kortom, term eetcafé past beter dan restaurant.
Na betaling (met de AH restaurant zegel actie), kregen we de volle spaarkaart weer terug, we konden namelijk nog een keer van de zelfde actie gebruik maken, maar dan wel rechtstreeks reserveren bij het restaurant zelf. Beetje vreemde manier om zo gasten nog eens terug te laten komen, lijkt me...
Astrid M.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Vanavond weer heerlijke gegeten. Een topper blijft de Proeverij van heerlijkheden als voorgerecht! Dit is een goed moment om kennis te maken met de keuken. Zowel hoofd- als nagerecht waren ook deze keer weer top!
Kortom; op een mooie zomeravond heerlijk gegeten en gedronken. Oftewel een heerlijk avondje uit.
Beste Astrid, dank je wel voor deze mooie recensie! De proeverij van heerlijkheden is inderdaad een heerlijk voorgerecht waardoor je verschillende kleine gerechtjes kunt proeven: ideaal voor de gasten die tussen al het lekkers niet kunnen (of willen) kiezen! Dank voor jullie komst en graag tot ziens! Groet, Pepijn & Christel
Sandra H.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Met de AH bon gereserveerd. Er was helaas iets misgegaan waardoor we niet bij de gereservering stonden. Dit was geen probleem. We konden zelf een plekje uitkiezen. Keuze uit 3 voor, hoofd en nagerechten. Ik had de steak gekozen, niks mis mee, maar hij smaakte mij niet. Zonder aarzelen werd mij gelijk een kabeljauw aangeboden! Zonder extra kosten! Echt super-deze mensen doen alles voor de gasten! De kabeljauw was heerlijk. Wij komen zeker terug, met of zonder bon!
Beste mevrouw Holterman, bedankt voor uw mooie recensie en fijn om te horen dat u genoten heeft van uw bezoek aan ons restaurant! Gasten een mooie avond bezorgen en voldaan en met een goed gevoel naar huis laten gaan is wat ons werk juist zo fijn maakt. Bedankt voor jullie komst en graag tot ziens! Jullie ook goede zaken :-) Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Lisette K.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Mooie tent, fijn terras dat ook verwarmd wordt indien nodig. Voorgerechten waren fantastisch, sashimi van zalm vers en door het sesamkorstje en sausje erbij net even iets anders dan de standaard sashimi. Andere voorgerecht spareribs zonder bot: botermals en de gefrituurde zuurkool erbij maakte het gerechtje helemaal af. Hoofgerechten gingen we voor vis: mijn gerecht was perfect, Heilbot met een heerlijke beurre blanc. Andere hoofgerecht, slibtong, het leek alsof de boter iets te donker was waar ze in gebakken waren waardoor de randen een beetje verbrand waren (vandaar geen 9 maar een 8 voor het eten...), maar de vis smaakte desondanks prima. Bediening was heel attent en professioneel. We komen hier zeker terug!
Beste gast, bedankt voor deze prachtige recensie! Dat gasten na hun bezoek alweer opnieuw plannen maken om terug te komen is voor ons het mooiste compliment. Graag tot ziens! Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Daan D.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Hier gegeten met de Albert Heijn-actie. Wat beperkte keuze en geen al te verrassende, maar wel erg lekkere, gerechten, wat gezien de lage prijs geheel begrijpelijk is. De service is echt onderscheidend en van een veel hoger niveau dan veel concurrenten op de Dam. Wij komen hier graag nog vaak terug, ook zonder actiemenu!
Beste Daan, wat fijn om te horen dat u zo genoten heeft van uw bezoek aan ons restaurant. Voor het AH menu hebben wij inderdaad een keuze gemaakt in het menu dat aangeboden wordt, maar uiteraard wordt hier wel gebruik gemaakt van alleen maar verse (seizoens) producten. We willen natuurlijk immers wel een visitekaartje afgeven! Wij zijn echter van mening dat het niet alleen draait om de kwaliteit van het eten, maar zeker ook om de persoonlijke aandacht en service. Dit is immers ook wat ons werk zo leuk maakt: mensen een fijne avond mogen bezorgen! We verwelkomen u graag tijdens een volgend bezoek. Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Henk T.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Vanavond hier weer gegeten. Deze keer niet van een beperkte kaart, maar gekozen voor de gewone menukaart. Zoals ook elke keer bij de vouchers van Vakantieveilingen was het ook nu weer genieten van de gerechten die we op tafel kregen. Beide als voorgerecht de Sashimi van zalm, hoofdgerecht was voor de een Tournedos en de ander had de Eendenborst. Topgerechten! Als dessert, de een een maand dessert van Sinaasappel en de ander Boerenjongens, wat was het Boerenjongens dessert een genot om te proeven. Echt een aanrader. Het personeel heeft voor een ieder tijd om een praatje te maken, je voelt je er al heel gauw thuis. Pepijn, Christel en overig personeel, bedankt en tot snel.
Beste meneer Teunissen, bedankt voor uw complimenten en deze prachtige recensie! Leuk dat u nu ook een keer van onze a la carte menukaart heeft gegeten zodat u weet wat we nog meer te bieden hebben. We staan klaar om u tijdens een volgend bezoek weer te mogen begroeten! Groet, Christel & Pepijn

Reactie van proever:

Graag gedaan Christel. Het was ook een andere, maar bijzondere ervaring. Met een beperkte kaart eten is heerlijk, maar dir wasa nog een stapje beter. Bedankt! En geen meneer meer hoor.
Linda O.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Gisteravond heerlijk gegeten bij de Boekanier. Service en bediening waren top, we zaten heerlijk buiten. Was genieten, echt een aanrader!
Hoi Linda, dank je wel voor je leuke recensie! Fijn dat we jullie een leuke avond hebben kunnen bezorgen. Graag tot een volgende keer! Met vriendelijke groet, Christel & Pepijn