Restaurant de Boekanier

Dam 20 1506 BE Zaandam Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant de Boekanier

Genieten in het centrum van Zaandam

Al 20 jaar een goed bekend adres in de Zaanstreek! In het hartje van Zaandam vind je dit sfeervolle en gezellige restaurant, dat naar eigen zeggen onderscheidend is in smaak. En dat geloven we maar al te graag want de menukaart belooft veel goeds. De keukenbrigade is gespecialiseerd in het bereiden van verse visgerechten, variërend van tonijn tot Rosa Kinklip. Maar ook vleesliefhebbers en vegetariërs zijn hier aan het juiste adres. Tel daarbij de professionele bediening op en een goede prijs-kwaliteit verhouding en u hebt alle ingrediënten voor een geslaagde avond. Klaar voor een culinaire uitdaging?

Meer informatie over restaurant Restaurant de Boekanier

Station Zaandam is lopend in 7 minuten te bereiken.
  • : Parkeergarage Rozenhof of Zaantheater. Gratis openbaar parkeren op 5 minuten loopafstand (bijvoorbeeld op de Prins Hendrikkade).

Restaurant de Boekanier is dagelijks geopend voor diner (7 dagen per week).
Onze keuken is geopend van 17:00 tot 22:00.
Buiten deze tijden voor grotere gezelschappen op aanvraag.

• Mastercard , Pin , Visa card , Waardebonnen en cheques voor restaurants
  • Af te huren , Airconditioning , Bar , Duits gesproken , Engels gesproken , Nederlands Gesproken , Terras , Wi-Fi
J. V.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Christy W.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Enorm lekker gegeten!! Zeker een aanrader. Fijn personeel, erg gemanierd en vriendelijk. Het eten was verrukkelijk. Mijn vriend had als voorgerecht de carpaccio, hier heeft hij enorm van genoten.Ik had gamba's met groentes, ook ik heb hier enorm van genoten. Alle ingrediënten waren over nagedacht. Als hoofdgerecht had mijn vriend de US steak. Wauw! Wat is die mals, ik nam een hapje van hem en het voelde hetzelfde in mijn mond als bij ossenhaas, zo zacht! Zelf had ik zalm met groentes. Ook dit was heerlijk! Kaasplankje kon meneer erg veel over vertellen, wat overigens een erg leuk verhaal is over de kaasboer waar zij de kazen halen. De smaken van deze kazen waren ook erg lekker. Het toetje leek erg op gevulde speculaas, hier maak je ons sowieso erg bij mee!

Lang verhaal kort: TOP!!!!
Geachte mevrouw Waal, dank u wel voor uw prachtige recensie, we beginnen er bijna van de blozen :-) Dit is waarom we al 22 jaar met zoveel passie en aandacht in ons restaurant werken: mensen een mooie avond bezorgen! Met vriendelijke groet, Christel de Vos
lisette_lisette .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Goed verzorgd restaurant. Ook leuk met de ah actie.
Personeel vriendelijk en behulpzaam.
Eten goed verzorgd, voldoende eten, en lekker.
Echte aanrader
Beste Lisette, dank je wel voor je mooie beoordeling! We hopen je nog eens te mogen verwelkomen in ons restaurant. Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Mark B.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Eigenlijk was op het eten weinig aan te merken, was zelfs erg lekker. De aankleding was een beetje saai en toen we aankwamen stond er een groot bord voor de deur, waardoor we twijfelden of het restaurant open was. Dat mag van mij iets gastvrijer.
Beste Mark, dank je wel voor je beoordeling en fijn om te lezen dat je genoten hebt van onze gerechten. Wij streven naar een hoge kwaliteit, dagverse producten, royale porties en een schappelijke prijs. Ook hechten we veel waarde aan een attente en professionele bediening. Je beschrijft dat er bij binnenkomst een groot bord voor de deur stond, misschien is dit het bord geweest waarop het maandmenu opgeschreven staat? Dit behoort aan de straatzijde te staan, maar misschien had mijn collega i.v.m. de wind het dichter bij de geven geplaatst. In ieder geval zullen we hierop letten, gasten moeten zich direct welkom bij ons voelen. Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Gipfel .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Bij de Boekanier gegeten met de restaurantbonnen van AH. Zoals de vorige keren dat ee er sten: Leuk informeel restaurant met prettige bediening. Een menu met voldoende keuze, en prima producten. Uitstekende prijs-kwaliteit (ook zonder AH bonnen. Wij blijven hier gewoon komen.
Beste gast, dank u wel voor uw mooie beoordeling! Wij doen altijd erg ons best om onze gasten een fijne avond te bezorgen: met natuurlijk smaakvolle gerechten maar zeker ook een prettige bediening. Bij ons eten moet voelen als een écht avondje uit! Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Vera B.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2017
Onverwachts uit eten gaan, dat is altijd een feestje. Zeker als het restaurant dan ook nog een goede keuze blijkt. Grootste pluspunt vond ik de klantvriendelijkheid, bij ingewikkelde vragen werd er eerlijk gezegd dat dit even aan de kok nagevraagd zou worden en kwam het vertrouwenswaardige antwoord kort daarop. Erg fijn. Het eten was prima, gewoon goede restaurantkwaliteit met een zeer dikke voldoende. De ambiance was gezellig met jong en oud, families en romantische dinertjes; alles door elkaar. Wat een fijne avond.
Beste mevrouw Balk, wat zijn wij blij na het lezen van uw lieve en positieve recensie! Wij doen altijd ontzettend ons best om het onze gasten naar de zin te maken, fijn dat dit ook bij u gelukt is! Wij hechten veel waarde aan de kwaliteit en versheid van onze producten, gebruik van goede ingrediënten en persoonlijke en oprechte aandacht voor onze gasten. Wij hopen u in de toekomst nogmaals te mogen verwelkomen. Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Sytze D.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Goede prijs kwaliteit verhouding.
Beste gast, fijn dat u tevreden bent over uw bezoek aan ons restaurant! Een goede prijs-kwaliteit verhouding vinden wij inderdaad erg belangrijk! Met vriendelijke groet, Christel de Vos
abenedward .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Vol verwachting geboekt voor 4 personen met AH bonnen voor mijn verjaardag. Bij binnenkomst een nare tafel aangeboden gekregen voor de (zeer koude) deur. Serveerster ging heel raar tekeer toen wij een andere tafel vroegen. Enige optie bleek naast een enorm grote groep achterin. Voor ons geen optie (o.a. i.v.m. trap maar ook het lawaai) Dus wij proberen deze (hoe vreemd gevormd dan ook) tafel. Serveerster niet meer gezien (gelukkig) kwam een aardige ietwat te amicale man voor terug. Het eten was net aan redelijk en echt niet meer dan dat. De wijn was echter ronduit geweldig voor €30,00 per fles. Helaas gaan wij hier echt nooit meer naar toe.
Beste gast,
Wat jammer dat uw bezoek aan ons restaurant niet aan uw verwachtingen voldeed, terwijl wij ontzettend ons best hebben gedaan u een plezierige avond te geven. Bij binnenkomst heb ik u naar uw tafel gebracht, alwaar u plaatsnam. U wilde nog even wachten met iets te drinken bestellen totdat u compleet was. Terwijl ik wegliep snauwde u achter mijn rug iets over de 'nare tafel', net luid genoeg zodat ik het zou horen. Toen ik mij omdraaide en vroeg wat er aan de hand was gaf u aan elders te willen zitten. U mag hier natuurlijk altijd om vragen, dat hoeft niet achter mijn rug....Echter, wij zaten deze avond helemaal vol: wel bood ik u aan de tafel om te ruilen met een tafel meer achterin. Daar was dineerde een groter gezelschap dus meer kans op rumoer. Hier wilde u ook niet zitten. Andere opties had ik niet, de andere tafels waren reeds bezet of slechts geschikt voor 2 pers terwijl u met 4 pers was. Ik vraag mij dus af wat ik volgens u had moeten doen? Mvg. Christel de Vos (de 'serveerster')
Lucian R.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Bijzonder gastvrij ontvangen en heerlijk gegeten bij De Boekanier. Voor de cheesecake met witte chocolade komen we nog een keer terug, zo lekker!
Ans P.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
je kunt elkaar niet goed verstaan.je hoort iedereen door elkaar praten.toiletten tussen door schoonmaken kan geen kwaad.Wij zaten bij de garderobe en al het bezoek stond bij onze stoel om de jassen te pakken en aan te trekken.Af en toe kreeg je een jas in je nek.
Geachte mevrouw, wat fijn om te lezen dat u genoten heeft van uw bezoek aan ons restaurant. De akoestiek is bij ons in het nieuwe jaar inderdaad een agendapuntje: in januari worden er geluiddempende maatregelen genomen om de akoestiek te verbeteren. Nu is een lekker geroezemoes natuurlijk alleen maar gezellig, maar op de drukke dagen (en dat is het gelukkig bij ons!) kan het inderdaad wat rumoerig zijn. Mocht u ooit bij ons op een tafeltje plaatsnemen wat achteraf om wat voor reden dan ook niet prettig zit, vraag dan even aan ons of er misschien een ander (rustiger) tafeltje beschikbaar is. Dan wisselen wij dit met alle liefde even om! Wij wensen u alvast fijne feestdagen en hopen u in 2017 weer te mogen begroeten. Met vriendelijke groet, Christel de Vos
milou1990 .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Heerlijk gegeten met de AH restaurantactie actie. De bediening was super netjes en het eten heerlijk. We gingen bomvol naar huis. We hebben meteen voor januari nogmaals gereserveerd.
Beste Milou, dank je wel voor je mooie en enthousiaste recensie! Heerlijke eten en een attente bediening met persoonlijke aandacht zijn voor ons erg belangrijk. Net als de gulle porties die je noemt, niemand wil immers met trek naar huis gaan toch?! Het mooiste compliment is dat we je in januari alweer mogen verwelkomen, dan hebben wij het goed gedaan! Fijne feestdagen en tot in 2017. Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Kiefh00 .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Heerlijk gegeten.
Het enige minpuntje is de akoestiek. Het zat heel vol en dan kun je elkaar bijna niet verstaan. Misschien een kleedje op de tafels. Dat zou al veel oplossen denk ik.
Beste gast, bedankt voor uw recensie en fijn om te horen dat u lekker gegeten heeft bij ons. Wanneer het druk is in ons restaurant is het inderdaad wat rumoerig, al helpt het wel iets om een tafeltje 'beneden' te vragen, hier is het geluid wat beter. Begin januari gaan wij maatregelen nemen om de akoestiek te verbeteren d.m.v. geluidsabsorberende materialen onder alle tafels te bevestigen. Wij hopen en verwachten dat de akoestiek hiermee verbeterd wordt zodat het voor iedereen een zo aangenaam mogelijk verblijf is. Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Trudie J.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Zijn al een paar x geweest. Maar elke x wordt je weer vriendelijk te woord gestaan en leuk en snel geholpen. Ook even tijd voor n praatje. Echt een aanrader.
Beste meneer en mevrouw Jochemsem, dank jullie wel voor jullie lovende woorden! Graag tot de volgende keer! Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Astrid M.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Voor elke gang van het 3 keuzemenu voldoende keus om een avondje lekker en gezellig uit eten te gaan. Gezellige entourage en vriendelijk personeel.
Beste Astrid, dank je wel voor het delen van je laatste ervaring in ons restaurant. Wij doen altijd erg ons best om onze gasten een fijne avond te bezorgen en het is dan ook fijn als mensen met een goed gevoel terugkijken op hun diner. Graag tot de volgende keer! Met vriendelijke groet, Christel de Vos
ericchalla .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Als voorgerecht carpaccio en dat was mooi opgemaakt en erg lekker. Het hoofdgerecht schelvis viel wat tegen. De buitenkant was warm, maar het binnenste van de vis koud. De biefstuk was goed.
Als nagerecht trifle en dame blanche en dat smaakte heerlijk. De prijs van 35 euro voor dit 3 gangen AH-menu vonden we veel voor de geleverde kwaliteit en hoeveelheid.
Geachte mevrouw, allereerst bedankt voor uw bezoek aan ons restaurant. Wat jammer om te lezen dat uw hoofdgerecht tegenviel omdat de binnenkant koud zou zijn geweest. Wij serveren onze hoofdgerechten altijd op (loei)hete borden, waardoor de kans hierop wel héél klein is...... Wij vragen daarnaast tijdens het diner ook altijd of alles naar wens is en dit is dan ook het beste moment om iets aan te geven, omdat we er dan iets aan kunnen doen, bijvoorbeeld een nieuw gerecht bereiden. Tijdens uw bezoek heeft u niets van dit laten blijken (en alles opgegeten) dus wij zijn hier ook door verrast. Voor het AH menu betaalt u slechts 17,50 per persoon voor een 3 gangen menu waarbij het gebruik wordt gemaakt van dagverse producten en ruime portionering, ik ken weinig plekken waar je voor zo'n laag bedrag zó lekker kunt eten. Maar dat is natuurlijk onze mening :-) Met vriendelijke groet, Christel de Vos
reinier B.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Verschrikkelijk slecht gegeten!
erg lang gewacht op de hoofdgerechten, toen wij dit melden sprak de bediening ons tegen!
we hebben zeker 30 minuten gewacht,maar volgens de medewerker kon dit nooit langer dan tien minuten zijn.

er was geen aardappel garnituur,bij navraag konden wij dit wel bestellen,maar toen hadden wet het kleine portie hoofdgerecht al op.

het dessert was ook klein en met veel te zoute caramel saus.

sfeer heeft het restaurant niet, en als gast heb je niet het gevoel dat je op en aanmerkingen worden gewardeerd.
Geachte heer Brandsman, wat jammer om te horen dat u niet tevreden bent over uw bezoek aan ons restaurant. Wij moeten toegeven, het was erg druk, zeker voor een maandagavond. Ons restaurant zat helemaal vol en door een zieke moesten wij het met een collega minder doen. U heeft helemaal gelijk, dat is ons probleem en niet het probleem van de gasten en wij hebben dan ook het vuur uit onze schoenen gelopen om het onze gasten naar de zin te maken. U heeft gelijk dat het te lang duurde voordat de gerechten op tafel stonden, maar als ik uw recensie lees lijkt het alsof we vervolgens helemaal niets goeds meer konden doen. Ik denk om eerlijk te zijn dat niet correct is, al begrijp ik wel dat u gewoon wat teleurgesteld was. Al onze hoofdgerechten serveren we altijd met aardappelgarnituur (vlees) en fregola (Sardijns pastasoort, bij de vis). Daarbij serveren wij altijd verse frites met mayonaise. Ik kan mij dan ook niet vinden in uw opmerking hierover. Toch wil ik u bedanken voor uw feedback. M.v.g. Christel de Vos
Mirjam-Purmerend .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Op een vrijdagavond met vrienden gegeten bij De Boekanier via de Albert Heijn actie. Keuze uit drie verschillende voor-, hoofd- en nagerechten. Alle drie de voorgerechten (de carpaccio, de zalmtartaar en de soep van de dag, bij ons was dat uiensoep) waren volledig naar wens. Ook de steak (hoofdgerecht) met de keuze uit verschillende sauzen was heerlijk mals bereid. De bijgerechten (spruitjes, een stoofpeertje, aardappelpuree en frites) waren ook zeer smakelijk en ruim voldoende. Het nagerecht (wij hadden alle vier de klassieker 'Dame Blanche' gekozen was zelfs bijna te veel; drie(!) bolletjes vanille ijs, met de chocoladesaus apart in een schaaltje, maar een heerlijke afsluiting. Als enige minpuntje kunnen we noemen dat de wachttijden tussen de gangen soms wat lang waren, maar het was een drukke avond en alle tafeltjes waren bezet. Al met al hebben we genoten bij De Boekanier en komen wij zeker terug!
Geachte mevrouw, wegens een storing op deze website was het voor ons helaas niet mogelijk om eerder een reactie te plaatsen naar aanleiding van uw recensie, excuus daarvoor. Wij vinden het belangrijk om wanneer mensen tijd besteden om te schrijven over hun restaurantervaring om hier zelf ook tijd voor vrij te maken om hierop te reageren. Fijn om te lezen dat u met een fijn gevoel terugkijkt op uw bezoek aan ons restaurant en dat u genoten heeft van al onze lekkere gerechten. De kwaliteit van onze gerechten staan in een hoog vaandel; we gebruiken alleen maar verse producten en maken zoveel mogelijk zelf. Daarbij doen we niet kinderachtig met de portonering: je moet met een voldaan gevoel van tafel gaan! Veel mensen weten de weg in de 22 jaar dat bij bestaan naar ons restaurant te vinden en daarom is het in de weekenden vaak druk (met soms een wat langere wachttijd tussen de gerechten). Hopelijk maken wij (met de service en de kwaliteit) het wachten meer dan waard! Met vriendelijke groet, Christel de Vos
sjaakdevries .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
heerlijk gegeten vriendelijke bediening spontaan en niet overdreven aardig maar echt.
Verse gerechten van goede kwaliteit alles wat we gegeten hebben was even lekker en mals.
komen volgende maand zeker nog een keer terug voor herhaling vat baar!
Geachte meneer de Vries, dank u wel voor uw mooie en oprechte recensie. Uiteraard staat de kwaliteit van onze gerechten in een hoog vaandel, maar wij hechten ook enorm aan een goede service, waarbij er veel aandacht is voor de gast. Het totaalplaatje moet kloppen om gasten het gevoel van een écht avondje uit te bezorgen. Fijn om te lezen dat dat in uw geval gelukt is! Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Trudie J.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Heerlijk gegeten met mijn man en onze zoon. Leuk bediend en vriendelijk te woord gestaan. Was weer top, tot de volgende keer
Beste mevrouw Jochemsen, fijn dat ook uw laatste bezoek aan ons weer naar wens is geweest! Wij blijven ons best doen voor al onze gasten om iedereen met een prettig gevoel naar huis te laten gaan. En wanneer we mensen, zoals u, keer op keer opnieuw mogen verwelkomen, is dat een mooi compliment! Met vriendelijke groet, Christel de Vos
Ruud H.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Heerlijk gegeten en zeer gastvrij ontvangen en bediend. Je voelt je echt welkom. Een aanrader als je uit eten wlt gaan in Zaandam.
Beste meneer Helmers, dank voor uw mooie recensie! Goed eten en een goede bediening: daar doen wij ons best voor en vinden wij ontzettend belangrijk. Fijn dat u dit ook zo ervaren heeft. Graag tot een volgende keer! Met vriendelijke groet, Christel de Vos