Restaurant de Bles

Doctor van Noortstraat 154 2266 HC Leidschendam Nederland Kaart

Over restaurant Restaurant de Bles

Klassiek met moderne tonen

Restaurant de Bles in Stompwijk is gevestigd in een ruim 330 jaar monumentaal pand. In 2012 heeft er een grote renovatie plaatsgevonden, waarbij moderne tonen zijn doorgevoerd zonder het authentieke karakter van het restaurant uit het oog te verliezen. Chef-kok Trevor van den Berg verrast u graag met een ware smaaksensatie.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Restaurant de Bles

Maandag t/m Woensdag Gesloten
Donderdag t/m Zondag vanaf 16:30

• Af te huren , Airconditioning , Engels gesproken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
kasmarjo .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Het zou heel prettig zijn (ik denk wel, het meest van velen het ook vinden), als er bv vilt op de onderop de stoelpoten zodat het makkelijk voor of achter schuiven kan.
En verder hebben we allemaal van eten en omgeving genoten!
Nog bedankt.
Mukta M.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Fijnproever 81 B.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Bij binnenkomst in de hal werden wij helemaal niet opgemerkt. Zelf de jassen opgehangen, uiteindelijk zelfs maar doorgelopen naar het restaurant, weer niemand. Zelf maar plaats genomen aan de 6-persoonstafel, beetje ongemakkelijk. Later kwam de serveerster aan met excuses dat ze bezig was met de computer en het bleek ook nog de enige serveerster te zijn voor de hele avond, veel te weinig. Vooraf bestelde broodjes met smeersels kwam pas tijdens onze voorgerechten op tafel, slordig. Daarna lang gewacht op het hoofdgerecht, nagerecht kwam iets vlotter. Hertencarpaccio was lekker, ossenhaas met gevraagde champignonsaus was ook smakelijk en mooi medium rare. Frietjes en een bak (zelfgevraagde) salade werd apart op tafel geserveerd. Nagerecht crème brûlée was nog veel zoeter dan gebruikelijk, ik werd er misselijk van. Koffie als afsluiter was wel prima. Prijs/kwaliteit met AH-actie was prima, maar het personeel was echt veel te onderbezet.
Mariska V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Ontzettend lekker gegeten in dit gezellige (kleine) restaurant. Mooi opgemaakte borden. Net weer wat andere gerechten dan standaard. Bijvoorbeeld: hertencarpaccio, loempia van krokodil, spinaziesoep. Maar alsnog voor een leuke prijs. Vriendelijke bediening.
Albe .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Anders dan dat ik had gelezen in andere recensies, was de bediening prima. Vriendelijk en attent, het tafelwater werd zonder dat we er om hoefden te vragen, aangevuld, en de gerechten werden in een goed tempo na elkaar geserveerd. Wij hadden het vijfgangenmenu. Het eten was van goede kwaliteit en goed bereid. De hertencarpaccio, soep en de struisvogelbiefstuk waren goed bereid en lekker. Het toetje was echt culinair, heerlijk. Alleen de krokodil had weinig smaak. Als die dan ook nog gefrituurd wordt opgediend en met een pittig sausje erbij, blijft er nagenoeg niets van de smaak over. Maar dat was echt het enige kritiekpuntje.
l
Maya B.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Voorgerechten coquille en cappuccino, was lekker. De hoofdgerechten krokodil waren zalig! Heerlijk mals vlees, op een bedje van perfect gegrilde asperges en paprika's mooie frites met zelf bereidde mayonaise. De toppers en perfect waren de nagerechten. Alles zag er prachtig uit, maar de grote afdekking van gebrand suiker op de crème brulee en de witte chocolademousse waren optimaal genieten! Wat een heerlijk restaurant en aanrader in stompwijk.
FSharpe .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Eten over het algemeen lekker, maar een aantal details die tegen vielen (pepersaus bij biefstuk te peperig, bacon bij coquilles te overheersend, mosterd met tuinkruiden bij kaasplankje te zuur). Bediening vriendelijk, maar let niet altijd goed op. Wel een aardig restaurant, maar qua prijs/kwaliteitverhouding een beetje tegenvallend.
Annemiek T.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Bij aankomst zagen wij voldoende gratis parkeergelegenheid, erg fijn! We mochten zelf een tafel kiezen en gaan zitten. Appertitief en de kaart werden redelijk snel geregeld evenals het brood met smeersels. Het voorgerecht was een loempia van krokodil, dit was erg karig. Oude rucola met bruine plekken erin en een enorme bak met een soort gelei-achtige saus. De loempia zelf was prima in orde, leuk om een keer krokodil gegeten te hebben.
Onze voorgerecht borden hebben 45 minute leeg voor onze neus gestaan, ook is er in al die tijd geen bediening aan onze tafel geweest. Toen de voorgerechtborden er nog stonden werd het hoofdgerecht op tafel gezet. Toen ik deze gang van zaken als apart benoemde zei de medewerker: ja uhhh de keuken heeft ons ingehaald... Erg amateuristisch en onproffesioneel om naar collega's te wijzen terwijl het duidelijk is dat je zelf een fout hebt gemaakt.
Het hoofdgerecht was zeer teleurstellend. De kangoeroe was een sort schoenzool geworden, toen wij dit aangaven werd het bord mee genomen. Na 5 minuten stond de kok aan tafel: kangoeroe hoort taai te zijn... gelukkig kregen we toch een ander gerecht ondanks dat dit echt zo hoorde.
Het dessert was een bak crème brulee en voor mij een kaasplank van niet erg spannende kazen.
Heel erg jammer dat de mooie producten die er op de kaart staan niet tot hun recht worden gebracht. Ook jammer van de bediening. Hier gaan wij absoluut niet meer heen.
Geachte mevrouw, erg spijtig om dit te lezen. Het zat ons gisteren niet mee. Een van onze koks moest na dat hij gegeten had accuut naar het ziekenhuis in verband met een allergische reactie, een serveerster melde zich ziek en we hadden een externe catering waardoor er ook geen vervanging mogelijk was. Allemaal excuses waar u verder niets aan heeft en waar u niets van had mogen merken, maar helaas was dat niet het geval. Het spijt me enorm dat deze avond u niet gebracht heeft wat u er van verwacht had.

Reactie van proever:

Heel vervelend voor jullie. Echter ben ik een betalende gast en verwacht ik daar dan niet zoveel hinder van te ondervinden. Ik had dan liever gehad dat jullie mij gebeld hadden om de reservering te verplaatsen dan dat ik dit een dag later hoor.
Cwieffering .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Geweldig restaurant met een geweldige bediening en persoonlijke aandacht, en het zag er erg
professioneel uit. Het eten was erg goed tot in de kleinste details was het een verrassing.
Ik heb al een nieuwe afspraak gemaakt, dat we er op 1oktober weer komen met vrienden.
Een aanrader vinden wij.
Kaatjo .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Een leuke aparte kaart, met ook wat bekendere gerechten. Tijd tussen de gerechten was prima. Eten zelf ook erg lekker en mooie porties.
Onze kennismaking was via de AH restaurantcheque en is heel goed bevallen.
QueenieLinda .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Mooi ingericht restaurant met terras en sportsbar. Het eten was geweldig en de bediening super!! Zeker een aanrader en ga zelf ook nog eens terug.
Marleen321 .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
We hebben een heerlijke avond gehad bij uw restaurant met heerlijk eten en een prima service. De ambiance is voortreffelijk.
Rob D.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Met een AH-kaart op zak met z'n tweeën heerlijk gegeten bij De Bles. Als voorgerecht gekozen voor de hertencarpaccio. Ondanks de cranberry's, rozijnen en mangodressing met peper en zout nog iets meer 'pit' aan dit gerecht toegevoegd dat anders wat vlak zou smaken (blijft natuurlijk een kwestie van persoonlijk smaak). Het hoofdgerecht was houtduif waarbij vooral de malse, geroosterde duivenborstjes uitstekend smaakten. De gefrituurde boutjes waren weliswaar knapperig maar vereisten eigenlijk te veel gepriegel met mes en vork om daar het weinige vlees van het botje te scheiden. Het dessert bestond uit witte chocolademousse en vormde een smakelijk slotakkoord voor een geslaagd diner. De bediening was prettig informeel en attent. De Bles is een welkome aanvulling op ons 'assortiment' van goede restaurants in de buurt en men zal ons zeker (ook zonder AH-kaart) terugzien.
G.rijsdijk .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Het eten was goed van smaak met verse ingrediënten. Aardige bediening. Ik vond het bord met het hoofdgerecht wat somber en kaal. Met wat groenten of sla erbij krijg je een mooier resultaat. Bij een goed stukje vlees horen geen frites maar een mooi aardappel gerecht.
Daarom vind ik de prijs wat aan de hoge kant.
Sanne V.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Het duurde allemaal onwijs lang, we moesten ook steeds overal om vragen. Vragen om de drankenkaart, de menukaart, of we mochten bestellen, afrekenen etc etc. Toen we wilden betalen moesten we iemand zoeken. Zo zonde, het was niet heel erg druk. Bediening wel aardig.

Eten was oke, niet heel spannend verder. De producten op de kaart zijn top, alleen de bereidingswijze was dan weer wat teleurstellend. Drankje van het huis gekregen omdat ze de hoofdgerechten waren vergeten uit te vragen. Al met al oke, maar zou er niet nogmaals heen gaan.
Rene B.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Wat een bijzondere plek en dankzij AH hebben wij er weer een een heerlijk restaurant bij. Een zeer bijzondere kaart met mooie wild producten. Niet het standaard wat je zou verwachten maar zeker om proeven hoe lekker kangoeroe, krokodil, struisvogel en nog meer van deze producten. De chefkok kent deze producten goed en weet ze uitstekend te bereiden. Qua groente had het iets meer mogen zijn maar dat doet geen afbruik aan het menu. Uiteraard kan je ook klassieke producten vinden op de kaart. Genoeg om een heerlijk diner te nuttigen. Wijnkaart prima gekozen. Bedoening vriendelijk en attent. We hebben buiten kunnen eten in het zonnetje, toch even binnen gekeken. Indruk schoon netjes iets aan de donkere kant maar dat is denkelijk persoonlijk. Al met al prijs/kwaliteit prima. Een echte aanrader voor iedereen.
Bedankt Bles voor het heerlijke avondje.
Nettyboermans .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Prima ontvangst direct na binnenkomst.Voelden ons welkom in dit dorpsrestaurant.
Goed eten met niet teveel opsmuk.
Bediening vriendelijk en attent
J.pientje .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Wij hebben voortreffelijk gegeten in de Bles!!! Wij zouden het zeker bij anderen aanbevelen!! De bediening was ook heel goed. Al met al hadden wij een fijne avond
Lindajg .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Leuk/gezellig restaurantje met vriendelijk personeel en heerlijk eten. Alles ziet er keurig uit. Kan dit restaurant echt aanraden!
Carlazuiderwijk .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Via de AH restaurantactie kennisgemaakt met de Bles. Prima en lekker eten, ruime porties, vriendelijke bediening.
Een toppertje!