Restaurant de Bles

Doctor van Noortstraat 154 2266 HC Leidschendam Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant de Bles

Klassiek met moderne tonen

Restaurant de Bles in Stompwijk is gevestigd in een ruim 330 jaar monumentaal pand. In 2012 heeft er een grote renovatie plaatsgevonden, waarbij moderne tonen zijn doorgevoerd zonder het authentieke karakter van het restaurant uit het oog te verliezen. Chef-kok Trevor van den Berg verrast u graag met een ware smaaksensatie.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Restaurant de Bles

Maandag t/m Woensdag Gesloten
Donderdag t/m Zondag vanaf 16:30

• Af te huren , Airconditioning , Engels gesproken , Invalidentoilet , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Rob W.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
Leuke tent met prima eten. Vooral de bediening was goed. Ik had zelf de loempia van krokodil die ik erg lekker was (8). De houtduif vond ik wat droog en weinig op smaak gebracht (6.5). Mijn vrouw was zeer te spreken over de spinaziesoep (9). De bonenlasagne vond ze gewoon prima (7).
Wim J.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
waren hier voor het eerst met gezelschap 5 personen, waarvan 1 invalide, voorzieningen waren prima, alles klopte , toch 1 puntje van kritiek; kaasplankje was voor die prijs wel erg karig
Antoinette S.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
We hebben hier met de AH bon gegeten. Echt super dat je a al carte kunt eten want zo zie je wat ze allemaal hebben en mag je zelf kiezen. Ze hebben echt hele originele dingen op de kaart staan die bijna geen andere zaak heeft zoals krokodil, kangaroo, duif, konijn. Voor hoofd en dessert allemaal origineel en erg lekker. Echt heel leuk en een hele goede smaak. We vonden de ontvangst slecht en bij het afrekenen was er een tijd niemand in de buurt. De service tijdens het eten was echt helemaal top.
Ger H.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Door het vriendelijke personeel werden wij ontvangen, mooie entourage met smaak ingericht.
De bediening was uitstekend vriendelijke en behulpzaam wij hebben een drie gangen menu genomen op basis van de AH actie mochten kiezen a la carte. alle gerechten waren met zorg opgemaakt en van een goede kwaliteit, ook de wijn was uitstekend. zeker een aanrader om nog eens terug te komen. Ook makkelijk bereikbaar vanuit Nootdorp en met voldoende parkeervoorzieningen in de omtrek.
M G.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
De bediening en kok dacht goed mee met de allergieën van onze dochter. Ook voor haar maakte ze er een feestje van! Top! Ze maakte ook met onze kinderen goed contact en wilde graag uitleg geven aan hen. We hebben alle vier een ander gerecht gekozen en geproefd van elkaars recepten. Alles was met zorg gemaakt en geserveerd en ook verrassende recepten smaakte erg goed.
Laura V.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Zeer goed gegeten bij restaurant de Bres! Fijn dat je zelf gerechten mag kiezen van de kaart. Het voorgerecht, een sushi van geitenkaas, was lekker en verrassend. Bij het hoofdgerecht had ik de struisvogelbiefstuk gekozen. Hier ontbrak wel een sausje. Het nagerecht, een ijsplateau, was erg goed en zeer mooi opgemaakt.
Juan B.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Samen met mijn vrouw en ouders hebben we in dit mooie monumentale pand gegeten. Prima ontvangst, goede sfeer. Als voorgerecht hadden we de rundercarpaccio. Mooi opgemaakt en erg smaakvol. Het hoofdgerecht bestond uit o.a. de sappige half doorbakken ossenhaas, een streling voor de tong! Dit geserveerd met knapperige patatjes, aardappelgratin en verschillende groenten. Het ijsplateau als nagerecht viel ook zeer in de smaak. Dit is het werk van een bijzonder creatieve en professionele kok! Wat ons opviel was de prima timing tussen de gerechten door en de constante positieve aandacht van het vriendelijke en behulpzame personeel. Na afloop werd er zelfs naar verbeterpunten gevraagd. Deze kwetsbare opstelling "siert" een restaurant dat zich constant op kwaliteitsgebied wil verbeteren! Wij hebben een hele fijne en gezellige avond gehad! Een dik compliment!
Sonja01 .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Heerlijk om met de AH actie gewoon uit de hele kaart te kunnen kiezen. Er stonden veel aparte gerechten op de kaart. Als voorgerecht waren de hertencarpaccio en krokodilloempia echt aan te bevelen. Ook de struisvogelbiefstuk en het lamsvlees waren heerlijk en mals. De bediening was erg vriendelijk en vond een goede balans tussen ruimte tussen de gangen en niet te lang moeten wachten.
tso .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Smakeloze gerechten. Garnalen kroketjes smaakten naar niets, zeker niet naar garnalen. Zwezerikbal ook niet echt lekker. De smaak was alleen de frituurolie. Gaven dit al aan in het restaurant maar geen commentaar.
Paté was ok maar de salade erom heen zonder dressing was ook zonder smaak.
Hoofdgerechten ook niet geweldig. Opmaak een rommeltje bij de lamskoteletjes.
Aten eerder in het Voorhuys maar hier is waarschijnlijk een andere chef aan het werk die nog veel moet leren wat ons betreft.
gjlpostma .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Voor de 2e keer hier gegeten en weer prima verzorgd. Vriendelijke verzorging en mooie inrichting. Gemakkelijk bereikbaar en zomers een heerlijk terras.
kasmarjo .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Het zou heel prettig zijn (ik denk wel, het meest van velen het ook vinden), als er bv vilt op de onderop de stoelpoten zodat het makkelijk voor of achter schuiven kan.
En verder hebben we allemaal van eten en omgeving genoten!
Nog bedankt.
Mukta M.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Bijzonder en gastvrij restaurant, wij hebben lekker gegeten !
Weinig vegetarische opties, maar wel lekker! Gezellig sfeer. Vriendelijke bediening.
Fijnproever 81 B.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Bij binnenkomst in de hal werden wij helemaal niet opgemerkt. Zelf de jassen opgehangen, uiteindelijk zelfs maar doorgelopen naar het restaurant, weer niemand. Zelf maar plaats genomen aan de 6-persoonstafel, beetje ongemakkelijk. Later kwam de serveerster aan met excuses dat ze bezig was met de computer en het bleek ook nog de enige serveerster te zijn voor de hele avond, veel te weinig. Vooraf bestelde broodjes met smeersels kwam pas tijdens onze voorgerechten op tafel, slordig. Daarna lang gewacht op het hoofdgerecht, nagerecht kwam iets vlotter. Hertencarpaccio was lekker, ossenhaas met gevraagde champignonsaus was ook smakelijk en mooi medium rare. Frietjes en een bak (zelfgevraagde) salade werd apart op tafel geserveerd. Nagerecht crème brûlée was nog veel zoeter dan gebruikelijk, ik werd er misselijk van. Koffie als afsluiter was wel prima. Prijs/kwaliteit met AH-actie was prima, maar het personeel was echt veel te onderbezet.
Mariska V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Ontzettend lekker gegeten in dit gezellige (kleine) restaurant. Mooi opgemaakte borden. Net weer wat andere gerechten dan standaard. Bijvoorbeeld: hertencarpaccio, loempia van krokodil, spinaziesoep. Maar alsnog voor een leuke prijs. Vriendelijke bediening.
Albe .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Anders dan dat ik had gelezen in andere recensies, was de bediening prima. Vriendelijk en attent, het tafelwater werd zonder dat we er om hoefden te vragen, aangevuld, en de gerechten werden in een goed tempo na elkaar geserveerd. Wij hadden het vijfgangenmenu. Het eten was van goede kwaliteit en goed bereid. De hertencarpaccio, soep en de struisvogelbiefstuk waren goed bereid en lekker. Het toetje was echt culinair, heerlijk. Alleen de krokodil had weinig smaak. Als die dan ook nog gefrituurd wordt opgediend en met een pittig sausje erbij, blijft er nagenoeg niets van de smaak over. Maar dat was echt het enige kritiekpuntje.
l
Maya B.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Voorgerechten coquille en cappuccino, was lekker. De hoofdgerechten krokodil waren zalig! Heerlijk mals vlees, op een bedje van perfect gegrilde asperges en paprika's mooie frites met zelf bereidde mayonaise. De toppers en perfect waren de nagerechten. Alles zag er prachtig uit, maar de grote afdekking van gebrand suiker op de crème brulee en de witte chocolademousse waren optimaal genieten! Wat een heerlijk restaurant en aanrader in stompwijk.
FSharpe .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Eten over het algemeen lekker, maar een aantal details die tegen vielen (pepersaus bij biefstuk te peperig, bacon bij coquilles te overheersend, mosterd met tuinkruiden bij kaasplankje te zuur). Bediening vriendelijk, maar let niet altijd goed op. Wel een aardig restaurant, maar qua prijs/kwaliteitverhouding een beetje tegenvallend.
Annemiek T.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Bij aankomst zagen wij voldoende gratis parkeergelegenheid, erg fijn! We mochten zelf een tafel kiezen en gaan zitten. Appertitief en de kaart werden redelijk snel geregeld evenals het brood met smeersels. Het voorgerecht was een loempia van krokodil, dit was erg karig. Oude rucola met bruine plekken erin en een enorme bak met een soort gelei-achtige saus. De loempia zelf was prima in orde, leuk om een keer krokodil gegeten te hebben.
Onze voorgerecht borden hebben 45 minute leeg voor onze neus gestaan, ook is er in al die tijd geen bediening aan onze tafel geweest. Toen de voorgerechtborden er nog stonden werd het hoofdgerecht op tafel gezet. Toen ik deze gang van zaken als apart benoemde zei de medewerker: ja uhhh de keuken heeft ons ingehaald... Erg amateuristisch en onproffesioneel om naar collega's te wijzen terwijl het duidelijk is dat je zelf een fout hebt gemaakt.
Het hoofdgerecht was zeer teleurstellend. De kangoeroe was een sort schoenzool geworden, toen wij dit aangaven werd het bord mee genomen. Na 5 minuten stond de kok aan tafel: kangoeroe hoort taai te zijn... gelukkig kregen we toch een ander gerecht ondanks dat dit echt zo hoorde.
Het dessert was een bak crème brulee en voor mij een kaasplank van niet erg spannende kazen.
Heel erg jammer dat de mooie producten die er op de kaart staan niet tot hun recht worden gebracht. Ook jammer van de bediening. Hier gaan wij absoluut niet meer heen.
Geachte mevrouw, erg spijtig om dit te lezen. Het zat ons gisteren niet mee. Een van onze koks moest na dat hij gegeten had accuut naar het ziekenhuis in verband met een allergische reactie, een serveerster melde zich ziek en we hadden een externe catering waardoor er ook geen vervanging mogelijk was. Allemaal excuses waar u verder niets aan heeft en waar u niets van had mogen merken, maar helaas was dat niet het geval. Het spijt me enorm dat deze avond u niet gebracht heeft wat u er van verwacht had.

Reactie van proever:

Heel vervelend voor jullie. Echter ben ik een betalende gast en verwacht ik daar dan niet zoveel hinder van te ondervinden. Ik had dan liever gehad dat jullie mij gebeld hadden om de reservering te verplaatsen dan dat ik dit een dag later hoor.
cwieffering .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Geweldig restaurant met een geweldige bediening en persoonlijke aandacht, en het zag er erg
professioneel uit. Het eten was erg goed tot in de kleinste details was het een verrassing.
Ik heb al een nieuwe afspraak gemaakt, dat we er op 1oktober weer komen met vrienden.
Een aanrader vinden wij.
kaatjo .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Een leuke aparte kaart, met ook wat bekendere gerechten. Tijd tussen de gerechten was prima. Eten zelf ook erg lekker en mooie porties.
Onze kennismaking was via de AH restaurantcheque en is heel goed bevallen.