Restaurant De Ar

Dinsdag t/m Zondag 11:00 - 21:00

Jouw recensie over het restaurant Restaurant De Ar

Ton G.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2017
Restaurant De Ar is een museumrestaurant. Je dineert tussen verschillende uitstallingen van historisch erfgoed. Het interieur past daar heel goed bij.
De keuken is goed. Geen liflafjes, maar een goede, lekkere maaltijd. De porties zijn ruimhartig bedeeld. Geen wonder dat ze ook een seniorenkaart met kleinere porties hebben!
Wij hebben de varkenshaas met spekjes en warme brie gegeten. Het geheel werd vergezeld van vijf nevengerechten. Er is helemaal niets op aan te merken.
Kortom, een restaurant met een eigen ambiance en signatuur, zeer vriendelijke bediening en een goede keuken. Een aanrader!
info140 .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Eenvoudig gelunched, op doorreis naar Exloo.
Prima pannenkoek met dubbel spek.
Zeer vriendelijke bediening, zeer sfeervol ouderwets ingerichte zaal die haast op een museum leek, terwijl achter dit restaurant inderdaad een museumboerderij is gevestigd.
Partner at een bol met Brie. Daar hoefde je niet naar te zoeken : Zéér rijk belegd.
Aanrader !!!
Denise M.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Restaurant de Ar is een museum/ restaurant. Dit wil zeggen dat je dineert, tussen allerhande tentoongestelde goederen. Een bijzondere ervaring, al kan ik me voorstellen dat je van deze 'ambiance' moet houden om het te kunnen waarderen. Het personeel is zeer vriendelijk en een leuke bijkomstigheid; de dames lopen in originele klederdracht.

Voor een ieder die nu denkt dat de Ar oubollig, of stoffig is; dit is zeker niet te merken aan het eten.
De carpaccio van Hollandse dikbil was heerlijk en het bord was een carpaccio-kunstwerk op zich.
De mixed grill bestaande uit biefstuk, buikspek en kipfilet, was eveneens goed te versmaden. De kipfilet was mals, de biefstuk heerlijk sappig en de buikspek precies goed .

Al met al is De Ar een aanrader voor een ieder die in de omgeving van Westerbork te vinden is en toch eens 'iets anders' wil dan thuis, zonder het risico te lopen onaangenaam verrast te worden.
Celco .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Een byzondere ervaring om in dit museum-restaurant te eten. Dat hebben we gedaan met een voucher van Etentjeveilen.

We kregen een torentje van rundersteak en varkenshaas met gebakken spek en rodewijnsaus met bijpassende garnituur. Daar zat o.m. rabarbermoes bij, wat de smaaksensatie extra cachet gaf in het restaurant. Als toetje vanilleijs en griesmeel met warme kersen en slagroom.
Daarbij dronken we tomatensap met ijsblokjes.

Echt een aanrader om hier te dineren!