Restaurant De Ar

Dinsdag t/m Zondag 11:00 - 21:00

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Denise M.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Restaurant de Ar is een museum/ restaurant. Dit wil zeggen dat je dineert, tussen allerhande tentoongestelde goederen. Een bijzondere ervaring, al kan ik me voorstellen dat je van deze 'ambiance' moet houden om het te kunnen waarderen. Het personeel is zeer vriendelijk en een leuke bijkomstigheid; de dames lopen in originele klederdracht.

Voor een ieder die nu denkt dat de Ar oubollig, of stoffig is; dit is zeker niet te merken aan het eten.
De carpaccio van Hollandse dikbil was heerlijk en het bord was een carpaccio-kunstwerk op zich.
De mixed grill bestaande uit biefstuk, buikspek en kipfilet, was eveneens goed te versmaden. De kipfilet was mals, de biefstuk heerlijk sappig en de buikspek precies goed .

Al met al is De Ar een aanrader voor een ieder die in de omgeving van Westerbork te vinden is en toch eens 'iets anders' wil dan thuis, zonder het risico te lopen onaangenaam verrast te worden.
Celco .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Een byzondere ervaring om in dit museum-restaurant te eten. Dat hebben we gedaan met een voucher van Etentjeveilen.

We kregen een torentje van rundersteak en varkenshaas met gebakken spek en rodewijnsaus met bijpassende garnituur. Daar zat o.m. rabarbermoes bij, wat de smaaksensatie extra cachet gaf in het restaurant. Als toetje vanilleijs en griesmeel met warme kersen en slagroom.
Daarbij dronken we tomatensap met ijsblokjes.

Echt een aanrader om hier te dineren!
Wiggerink1 .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2015
Restaurant de Ar is een museum restaurant. Je zit tussen de tentoongestelde goederen te eten. Voor groepen is er op afspraak een leuke rondleiding met kennis over oude gewoontes en herkomst van gezegdes. Het menu is zeer gevarieerd. Boeren carpaccio van Hollandse dikbil met tapenade en geschaafde kaas is een aanrader. Er is een authentieke Drentse bruinenbonen schotel. Naast spareribs (350 gram) met knoflooksaus is er ook een langzaam in eigen marinade gegaard ezeltje van rund. Sommige gerechten, zoals de mosterdsoep verraden een stukje Drentse keuken. De bediening is vriendelijk en klantgericht. Zij dragen Drentse klederdracht.
De Franse huiswijn is prima. Er is een klein winkeltje met streekproducten. Op het aan de weg gelegen terras is het voor fietser en andere passant heerlijk vertoeven. Bij mooi weer kun je ook buiten lunchen en dineren. Het petit grand dessert is een mooie uitsmijter.