Restaurant Darya

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 22:00
Voordelig
Mirnavandriel .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Wij zijn afgelopen vrijdag met twee goede vrienden bij Darya geweest. De vrienden waren aanvankelijk sceptisch omdat er niet veel tafels bezet waren terwijl andere naburige restaurant uitpuilden.
Wát een goede keuze hebben we gemaakt! De bediening is helemaal geweldig. Leuke, spontane meiden.
En dan het eten! Dit is echt een top restaurant!. Eén groot avontuur, die geuren, die smaak! Wij zijn voor het verrassingsmenu gegaan.
Ik wil iedereen aanraden hierheen te gaan. Een dikke tien!
Fiona H.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Super lekker gegeten bij Darya! Prachtig ingericht restaurant, subtiel verlicht, bijzonder vriendelijke staff (prachtige dames ook!) en heerlijk eten. Kregen lekker meteen vooraf Afghaans brood met lekkere yoghurtdip. Verschillende smaken van mild tot pittig en heel verrassende combinaties. Porties zijn echt heel groot! Maar vooral; echt lekker eten, drinken en genieten. Absoluut een aanrader!
Laura K.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2016
Ontzettend leuke avond gehad bij Darya! Het verrassingsmenu is een aanrader, elk gerechtje wat op tafel kwam was verrukkelijk! We waren totaal nog niet bekend met de Afghaanse keuken, maar dit is zeker niet de laatste keer dat we hier heen gaan. De bediening was super vriendelijk en goed! Ik heb al veel restaurants in Hilversum uitgeprobeerd, maar deze komt zeker in de top 5 van lievelings restaurants!
ML L.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Super lekker gegeten bij Darya. We hebben het verrassingsmenu genomen, wat een prima keuze was. We hebben eerder Afghaans gegeten bij andere restaurants (er zijn er maar een handje vol in NL) en ook deze keer was het heerlijk. Het is in NL een onbekende keuken en waarschijnlijk maakt onbekend (nog) onbemind. Zoek je een leuke plek om lekker te eten in Hilversum of omgeving, doe Darya een maak kennis met de Afghaanse keuken!
Pisces82 .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Heerlijk gegeten en super lieve en goede bediening! Wij waren hier met een groep van 10 mensen voor een verjaardag. Vanaf het reserveren waren ze heel vriendelijk en goed wat betreft contact. Iedereen heeft heerlijk gegeten. Ik zou dit restaurant zeker aanraden.
Lizzieluke .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
We wilden graag iets nieuws proberen en daarom de Afghaanse keuken geprobeerd. Omdat we niet weg konden thuis hadden we gevraagd of we het eten ook op konden komen halen en dat was geen enkel probleem. En we hebben heerlijk gegeten! Het leek inderdaad een beetje op Indiaas eten, maar dan toch net iets anders. We hadden Qabuli Palauw, Byriani en Murgh Tjalauw. We gaan het snel nog een keer doen!
Lucasmur .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
We hebben pas voor het eerst bij Darya gegeten. De voorgerechten waren erg verrassend en smaakten heerlijk. We hadden naast een heerlijke linzensoep de Mantoe en de Beloni katjaloe.
De bediening was erg vriendelijk en mooi om de ontstaansgeschiedenis van dit familierestaurant te horen.
Lennardderijk .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Wat kun je zeggen over een van de leukste restaurants van t Gooi, waar je in elk gerecht de liefde en passie van de kok proeft, waar de ambiance je meteen thuis laat voelen en waar het eten wordt geserveerd door de twee leukste en mooiste vrouwen van Hilversum?
Dit is echt een aanwinst voor Hilversum!
Willem D.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Gisteravond meer dan uitstekend gegeten en zeer behulpzame en goede bediening. Een aanrader voor wie van kwaliteit en lekker eten houdt
Ira K.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
We hebben overheerlijk gegeten bij Darya. De behulpzame en spraakzame zussen, Meryam en Nadia, hebben ons goed advies en uitleg gegeven. Smakelijk eten en heerlijke thee, Shir Chai, gedronken. We komen zeer zeker nog een keer terug. Ira&Benno
Lysanneesmee .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Heerlijk gegeten, vriendelijk personeel en een prachtig restaurant. De muziek in het restaurant en de oosterse muziek maken het een sfeervol geheel.
Arjen K.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Vandaag voor het eerst in dit Afghaanse restaurant gegeten. Gevestigd in een prachtig pand in Hilversum. Van buiten een uitnodigende glazen gevel en van binnen een mooie typisch Afghaanse inrichting. De bediening is uitstekend. Het eten authentiek en van goede kwaliteit. De Kebab Qabuli smaakte heerlijk en bestond uit gekruide stukjes kipfilet en lamsvlees bereid in de tandoor met bruin gekarameliseerde rijst met een dekentje gebakken worteltjes en
rozijnen. Samen met de standaard bijgerechten sabzi (spinazie) en bandejan (aubergine) is een bezoek voor herhaling vatbaar.
Swpubli .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Wat wordt hier prima gekookt. En dat niet alleen. De ontvangst en de bediening is hartelijk en spontaan. Mooie kaart ook, waaruit blijkt dat de Afghaanse keuken een mix is van Indiaase en Midden Oosten invloeden. We hadden de hele dag in de tuin gewerkt, dus we hadden trek. Gelukkig maar, want er staan veel heerlijke dingen op de kaart. We begonnen met drie voorgerechten. Mantou (gestoomde pasta buideltjes met gehaktvulling), Zambosa (gevulde bladerdeeg driehoekjes) en Murgh Kebab (stukjes gekruide kip uit de tandoor oven). Vooral de munt/koriander/yoghurtsaus smaakte daar prima bij. Daarbij dronk mijn partner een koel glas rosé en ik een ijskoud Hertog Jan biertje. Lekker! Dat bleven we ook gewoon doordrinken bij de hoofdgerechten die we eveneens allebei deelden. Dat waren Qabuli Palauw (prachtig langzaam gegaard en heerlijk mals lamsvlees onder een dekentje van gekarameliseerde rijst met wortel en rozijntjes) en Kebab Kabuli, waarbij wij kozen voor kalkoen uit de Tandoor met witte rijst. Perfect klaargemaakt en dat is bij kalkoen altijd moeilijk, want die wordt snel droog. In dit geval dus niet. Die Afghaanse rijst is echt lekker. Hele dunne korrels en mooi van textuur en smaak. Bij de hoofdgerechten komen standaard twee groentegerechten Sabzi (spinazie) en Bandejan (aubergine). Beide erg lekker. Als extra erbij hebben we Dahl besteld omdat we zo van linzen houden. Prima combinatie. Na dit geweld waren we echt verzadigd. Geen plaats meer voor toetjes helaas. Qua eten en service niets op aan te merken. Hier wordt gewoon goed gekookt met goede ingrediënten en je proeft dat niks uit zakjes en pakjes komt. Unilever doet hier gelukkig geen goede zaken en dat is een groot pluspunt. Hoe zaten we erbij? Op zich niet slecht. De stoel en bank zaten prima, maar het interieur mag nog wel een tikje warmer. Nu contrasteert dit een beetje met de sympathieke en warme bediening. Misschien is het interieur sfeervoller als het buiten donker is, maar dat is dan ook het enige piepkleine puntje van kritiek dat we hebben.
Hiephoi .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Wij hebben net gegeten bij Darya, het was heerlijk! De ontvangst was hartelijk en de bediening bijzonder aardig. Betaalbare wijn! Kraanwater geserveerd, dat vind ik persoonlijk een must voor een restaurant. Wij hoefden er niet om te vragen, het werd meteen aangeboden. Voorgerecht en nagerecht kon gedeeld worden. Ik vind het restaurant een aanrader.
Ineke en familie.
Wouter500 .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Omdat ik jarig was, koos ik ervoor om wat nieuws te proberen bij Darya. Wat hebben wij heerlijk gegeten zeg! Dit was onze eerste keer Afghaans en zeker niet de laatste keer. Dit is gewoon een aanwinst voor Hilversum. Jammer van de recensie hieronder, ik wil er toch even op reageren want ik kan me niet voorstellen dat de service slecht is geweest. De twee jonge dames die hier serveren hebben echt hart voor de zaak. Je voelt dat zij hier hard werken en je zo tevreden mogelijk willen houden. Dat zij vaker naar je tafel komen om te vragen of alles naar wens is vind ik juist zeer persoonlijk en netjes. Naar mijn ervaring is dit jong stel van 18 in het restaurant juist erg opgevallen. Toen zij al binnen kwamen leek het erop dat zij alleen wat wilden drinken en niet een hapje eten. Wij zaten tegenover hen. Uit het gesprek tussen hen en de serveerster viel het me op dat zij nogal lastig deden. Ik vind het knap hoe geduldig de serveerster bleef. Bij het afrekenen van ons etentje bij de bar begonnen zij net aan hun uiteindelijk toch bestelde voorgerecht. Het viel me op dat ze gingen staren naar het eten en i.p.v. het op te eten en meer mee zaten te rommelen. Volgens mij hadden deze mensen echt geen trek en meer zin in lastig doen. Toen de serveerster met mij wilde afrekenen vertelde ik wat ik gezien had en ging ze even langs om te vragen of alles naar wens was. Echter bleek dit niet zo te zijn want de serveerster liep terug met volle borden richting de keuken. Ik vroeg ondertussen waarom ze het eten niet op hadden gegeten aan de serveerster. Ze vertelde dat er een klein haartje volgens hen in zat, maar dat zij die nergens zag. Ze bood wel haar excuses aan en stelde iets nieuws voor. Helaas hadden zij beiden geen eetlust meer en wilden ze graag weg. Toen de serveerster terug kwam uit de keuken om met mij te kunnen af te rekenen drongen zij snel voor en wilden zij alles gratis hebben. Wat asociaal zeg! De serveerster gaf het eten gratis, maar liet het drankje wel betalen. Dit vonden zij niet kunnen en ow wat een drama zeg! Uiteindelijk heb ik ook kunnen afrekenen en moet ik zeggen: '' petje af voor deze jongedame in de bediening''. Laat u vooral niet afschrikken door de recensie hieronder, ga lekker eten bij Darya en maak kennis met de heerlijke keuken. De rest van de recensies zeggen ook genoeg!
Saar22 .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Nooit meer !
Er kwam een serveerster die in eerste instantie vriendelijk leek. Vervolgens vroeg ze drie keer in een redelijk korte tijdsduur, wat mijn partner en ik wilde eten. Maar goed eenmaal besteld, kwam het voorgerecht. Dit was dus rampzalig want in mijn eerste hap eten, vond ik een haar. Mijn eetlust was gelijk weg. Ik heb geduldig gewacht tot ik oogcontact kreeg met de serveerster zodat ik niet naar haar toe hoefde te lopen. Er stond daar namelijk nog een klant en ik wilde niet dat hij het zou horen. Toen de serveerster de haar zag, reageerde ze met: ach een haartje... Ik zal even een nieuwe portie brengen. Ik stond versteld. Geen excuses, geen verbaasd gezicht. Het leek net alsof ik mij aanstelde of alsof dit normaal was. Nou toen gaf ik aan dat we simpelweg geen trek meer hadden. Het was onze eerste keer daar en dan verwacht je gewoon hygiene. Ik had geen trek meer en mijn partner ook niet meer. Toen keek de serveerster heel verbaasd en zei tegen mijn partner, hoezo er is niks mis met uw eten. U kunt gewoon blijven eten. Ik snap niet wat deze serveerster verwacht, maar als ik niets kan eten omdat in mijn eerste hap al een haar zit, dan gaat mijn partner daar niet in zijn eentje eten. Kortom: hij heeft zijn eten moeten betalen(waar ook hij niet van heeft kunnen eten, op 1 klein hapje kip na) en daarbij hebben ze ook nog eens onze 2 kopjes thee afgerekend. Ronduit belachelijk. Niks gegeten. 2 kopjes thee op en baggere service. Hierbij gaat het niet om het eten wat we hoefde te betalen, want het was niet duur. Echter was de service ongelofelijk slecht. Dit is wat voor ons de reden is dat wij hier nooit meer zullen eten. Een paar deuren verder op, hebben we heerlijk gegeten met een uitstekende service.
Margreet V.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
We aten hier op een woensdagavond met een groep van 10 collega's. De sfeer was warm, mede te danken aan de fijne, sfeervolle inrichting van dit Afghaanse restaurant, met muziek uit het Midden-Oosten op de achtergrond. We kozen allemaal voor een 3-gangen proeverij, omdat de meeste van ons de Afghaanse keuken nog niet kenden en op deze manier maakten we op een leuke manier kennis met de Afghaanse keuken. De gerechtjes kwamen niet allemaal tegelijk, maar steeds in kleine hapjes, zodat we alles goed konden proeven. Het had voor mij wel wat van de Turkse keuken, maar ook wel wat Indiaas. Het eten was heerlijk, de bediening uiterst vriendelijk!!! En een karaf water naast de andere drankjes die we dronken was geen enkel probleem. Ook de prijzen zijn uiterst vriendelijk, net zoals de bediening! Wij begrepen alleen niet dat dit restaurant niet vol zat.
Elinewillemsen .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Heerlijk eten, gezellige, persoonlijke bediening die van alles uitlegt over het eten. Zeker een aanrader! Ik ben al een paar keer teruggeweest. Zelfs met kind is het goed te doen. Afghaans kende ik niet, voor mij een mix tussen Indiaas en Oosters. Heerlijk....
FCT .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Samen met mijn zoon heerlijk Afghaans gegeten. Hij had er al eerder gegeten en wilde zijn enthousiasme met mij delen.
We hebben een 3 gangen menu's genomen en dat smaakte naar meer! Familiebedrijf waar vader en moeder koken en de dochters bedienen. De kok is in Frankrijk geschoold en dat merk je aan de kwaliteit van de gerechten. Prima service en stijlvolle, ruimtelijke inrichting. We komen terug!
Dinertwo .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Bijzondere ervaring om eens Afghaans te dineren! Je voelt je al even in andere sferen als je binnenkomt in het mooi ingerichte restaurant en waar je hartelijk wordt ontvangen. We hebben een menu genomen en hebben allerlei heerlijke gerechten geserveerd gekregen. de bediening is erg vriendelijk en warm. Het was ook erg bijzonder omdat mijn partner oorspronkelijk uit Afghanistan komt en hij zich de gerechten ook herinnert. We hebben genoten en willen dit restaurant zeker aanbevelen!!!!