Restaurant D' Artiest

Achtereiland 12A 1671 HP Medemblik Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Restaurant D' Artiest

• Af te huren , Catering , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Henk B.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
De kaart -en het restaurant zelf- zien er tamelijk eenvoudig uit. Maar D'Artiest heeft een aangenaam (verwarmd) terras aan het water en een kok die heel goed weet hoe je vis moet bereiden. De huisgerookte zalm was bijzonder smakelijk en zacht, en net zo lekker als de paling, de gamba's en de garnalen. Ook de rogvleugel was een succes. Gewoon degelijk goed, pure smaken.
Vriendelijke, vlotte bediening. Een eerlijke prijs.
We hielden er een feestelijk gevoel aan over.
Archi L.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Vrij standaard kaart (carpaccio, gamba's, spare ribs, mosselen, dame blanche, etcd.). Niet te duur, maar kwalitatief ook vrij gemiddeld. Netjes, maar niet bijzonder.
Jeroenmarijnissen .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Prima prijs kwaliteitverhouding!
Restaurant heeft een gezellige setting met een open keuken en een mooie chefs table.

Interieur is niet mijn smaak maar dat mocht de pret niet drukken.
Lijo .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Afgelopen zaterdag echt heerlijk gegeten bij D'Artiest. Of het nu draadjesvlees was, vis, garnalencocktail of soep; alles was even lekker. De bediening was ook prima. Het is dat we niet in de buurt wonen, anders zouden we zeker vaker komen.
Monteurtje .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Vanwege mijn 25-jarig jubileum bij mijn werkgever heb ik met 12 collega's bij d'Artiest gegeten. Vooraf uiteraard gereserveerd, de eigenaar/kok beloofde mij zijn beste beentje voor te zetten.
Hij heeft het waargemaakt!
Heerlijke voorgerechten, de hoofdgerechten allemaal top. Alles op tijd geserveerd zodat we allemaal tegelijk konden eten. Zowel de bediening als de kok kwamen af toe langs om te vragen of alles naar wens was en of er nog wat extra geserveerd moest worden.
Ook de nagerechten waren goed, eigenlijk was er niets om over te klagen......
Monica1963 .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Voor een culinaire belevenis... naar Achtereiland 12A in Medemblik!

In Medemblik, pittoresk havenstadje aan het IJsselmeer, bevindt zich mijn favoriete restaurant. Bij d'Artiest, van eigenaar en - naar mijn mening - culinair kunstenaar Henny Botman, kun je zo voortreffelijk eten, dat ik graag fijnproevers en levensgenieters wil attenderen op dit mijns inzIENS unieke en kwalitatief geweldige restaurant.
Deze tijd van het jaar kun je bovendien heerlijk ontspannen buiten zitten bij d'Artiest; het door zon of buitenkachels verwarmde en sfeervolle terras grenst direct aan de gezellige haven van Medemblik, dus wie van watersport houdt, geniet dubbelop!
Gastheer Henny staat in de open keuken, zodat je vanuit het restaurant kunt zien hoe hij vakkundig en met aandacht en zorg je maaltijd bereidt. Zijn vrouw en personeel bedienen de gasten en geen moeite is hen te veel.
Om gezondheidsredenen eet ik 'beperkt'. Maar voor Henny is het geen probleem - juist een uitdaging - om rekening te houden met de voedingskeus van zijn gasten. Om maar wat te noemen... Glutenvrij? Geen suiker? Geen zuivel? Ook niet elk soort vlees? Dan nog blijft er genoeg over om uitmuntend te dineren bij d'Artiest!
Op 20 april jl. hebben we er (weer) gegeten. En hoe! We hebben ons laten verrassen door Henny, die onder meer een verrassingsmenu op de kaart heeft staan.
Deze woensdag bestond dit menu uit:
*Beef Teriyaki (Amuse)
*Victoriabaars met witte en groene asperges en gedecoreerd met een paprikasalsa in een hoorntje;
*Schelvis in mosterd gebakken, schorsenerenchips, lamsoren en rijst;
*Lamshaas met gekonfijte aubergine, gepofte roseval-aardappeltjes en portsaus.
Bij zo'n geweldig diner mag een goed glas wijn uiteraard niet ontbreken. Henny adviseerde een Chardonnay (Heron's nest, Zuid Afrika) - inderdaad een geweldig mooie, passende wijn.
Mijn eindconclusie is opnieuw dat je bij d'Artiest dineert als een vorst, terwijl je hier volledig jezelf kunt zijn.
Ik wens u een onvergetelijke avond bij d'Artiest!

Monica Dekker
Alkmaar
copywriter en fijnproefster...
Merelbotman .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Heerlijk eten onder het genot van een lekker wijntje. Er hangt een prettige sfeer en je wordt goed bediend. Daarnaast neemt de chef nog even tijd om een praatje met je te maken.
Rdns .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Het decor is bijzonder te noemen, de sfeer is vriendelijk en ontspannen.
Het eten is overheerlijk, van de amuse tot het hoofdgerecht.
Hartelijke bediening en een enthousiaste kok die open staat voor aanpassing van een gerecht. En daarna komt hij ook nog vragen of het goed is, topservice.
Al met al een aanrader, als we weer in Medemblik komen gaan we hier graag weer een hapje eten.
Heimen2 .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
De bestelde kreeft was heerlijk,de voor afjes ook,de Valentijnssfeer was niet echt aanwezig, kan iets meer gecreëerd worden met weinig middelen,en omdat het Valentijnsdag was kregen de dames,bij het verlaten van het pand,een rode roos...behalve mijn vrouw. ..waren ze op ???gastvrouw niet attent genoeg??
H C.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Bijna altijd uitstekend eten.Het kan soms iets schelen maar als de eigenaar in de keuken staat is het altijd goed.Champignon soep heerlijk, gerookte warme zalm , zeewolf prima en altijd verse groenten.Bediening vandag ook top en ja het interieur daar houden wij van.
TastyQueen .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2015
Een echte aanrader in Medemblik, een heel gezellig interieur met open keuken en vriendelijke bediening (alleen de muziek was niet om aan te horen maar die stond gelukkig niet erg hard).

Dan nu de kwaliteit van het eten.
Eerst verrast door een heerlijke amuse.
Dan de hoofdgerechten die waren allemaal goed gelukt. De gamba's (9stuks) waren lekker, de mosselen ook en de varkenshaas was goed mals.

Desserts zijn echt een aanrader! De vruchtensorbet en palet van aarbeien zijn heeerlijk. En bij de koffie/thee krijg je een etagère met lekkers (een bonbon erbij bestellen is ook niet verkeerd)
CEM .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2015
Wat kun je hier toch heerlijk vis eten. We hebben genoten van de vis trilogie, de heilbot en de zeewolf. Maar ook de tournedos die voorbij kwam voor onze zoon was voortreffelijk.
Vriendelijke bediening, veel persoonlijke aandacht (de chefkok kwam regelmatig even aan tafel informeren of alles in orde was en of er nog wensen waren) en het restaurantje is net een soort huiskamer restaurant. Kwaliteit van de producten was optimaal. We hebben echt heerlijk gegeten. Een echte aanrader in Medemblik.
Dionne D.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Vorige week met mijn man gegeten was echt heerlijk , lange tijd niet meer zo lekker ergens gegeten ! Ik had vooraf de zalm mijn man de tonijn was beide echt zalig als hoofd had ik kabeljauw in kreeftensaus en mijn man de rogvleugel ook heel erg goed lekker garnituur alles tip top in orde , chapeau !!
Dirk B.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2015
Eindelijk weer een keer in D'Artiest gegeten. We komen er met een zekere regelmatig al bijna 25 jaar en we zijn altijd weer enthousiast. Nu zelfs over de bediening, die gelijke tred houdt met de kwaliteit van het eten. Af en toe denken we bij de aanblik van de kaart dat de kok/eigenaar/patron met zijn haren ook zijn eigenzinnigheid aan het verliezen is. Maar dat is gelukkig niet het geval. Wij gaan er vooral heen voor de vis, waarbij de vissoep tot de beste van Nederland behoort. Bewandel niet de gebaande paden, maar kies voor het onverwachte en laat je verrassen door een even onverwachte wijn.
Fijne avond.
N S.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Gisterenavond 3 gangen menu gegeten.
Uitstekend.
Wat een gezellig sfeer wat een prima 3 gangenmenu.
Vooraf Ceasarsalade, lekkere knapperige salade, kip goede smaak.
Hoofdgerecht Tournedos Stroganoff met groente ovengerecht, patatjes, aardappeltaartje gratin, een salade alles zeer sfeervol geserveerd en toe een caramel ijstaart met slagroom, koffie met mini bosche bol. Lekkere rode wijn, zeer aardige bediening, leuk interieur, we komen terug...
Een aanrader, bedankt...
Hahn101 .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2014
Vandaag 06-10-2014 gegeten bij de artiest. Heerlijk genoten van het verrassingsmenu, apart maar lekker, combinaties waren goed gekozen door de wat wij vonden nog wat jonge kok. Maar de gerechten waren top. Ook de bediening was vriendelijk en attent, wij komen hier zeker weer een keer terug!!
Sharina G.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2014
Vorige week, 27-09-14, heb ik samen met 2 vrienden bij restaurant d'artiest in Medemblik gegeten. De eerste indruk was een sfeervol restaurant met leuke decoraties aan de muren. Eenmaal de kaart te hebben gezien, heb ik besloten om vooraf de heerlijke garnalencocktail besteld. Het werd in een mooie toren geserveerd met onderaan een lekkere salade, in het midden de overheerlijke garnalen en bovenaan de cocktailsaus. Als hoofdgerecht nam ik de perfect gebakken dorade, een heuze aanrader! Toen de aardige serveerster ons vroeg of wij de dessertkaart wilde zien, twijfelde ik geen moment. Na al deze heerlijke gerechten wou ik ook een kijkje nemen op de dessertkaart. Uiteindelijk na lang twijfelen had ik besloten om de bitterkoekjesbavarois eens te proberen. Al met al een goede keuze, want je kreeg een heerlijke luchtige en zoete bavarois! Ook de complimenten aan de leuke en vrolijke bediening! Restaurant d'artiest in medemblik is zeker een aanrader! Ik kom hier zeker snel nog eens langs!
Hanjo .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
Jammer, jammer, jammer vanavond gekozen voor dit restaurant vanwege de positieve recensies. Ik had zelf een Dorade die gewoon net niet helemaal gaar was, verder wel prima van smaak voor de gare stukken. Mijn echtgenote had varkenshaas met wervelgrot champignons, wat volgens mij overigens gewone ordinaire supermarkt champignons zijn. Wel ok van smaak.
Wij wilden deze keer lekker ijs na ( dame blanc en lelijk eendje), maar helaas zaterdagavond om 20 uur was het vanille ijs op, terwijl er nog nauwelijks mensen een dessert hadden gegeten. Slechte inkoop dus. Samen met een chaotische bediening, ja het was inderdaad druk, maar het lijkt of enig systeem ontbreekt in de bediening. Al met al een misser, jammer als we het hadden geweten toch maar een ander restaurant gekozen.
Voorlopig maar niet meer naar de Artiest..Er zijn echt veel betere restaurants in Medemblik dan dit gepruts..
Happyhenk .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
Afgelopen zaterdag in dit restaurant wezen eten, het was ongelofelijk druk! maar gelukkig nog een plekje vrij. Wat ons in het begin opviel hoe aardig de bediening was, ondanks de drukte toch de volle aandacht voor je. Het eten was geweldig! Onbegrijpelijk hoe ze dat met zo'n drukte kunnen doen. van voorgerecht tot aan dessert was het gewoon perfect. Een dikke pluim voor deze brigade!!
EBOpper .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2014
Vrijdags is het onbeperkt spareribs eten voor 18,50. Bij de eerste aanblik leken ze erg vet. Helaas bleek dit inderdaad het geval, waren ze nauwelijks gemarineerd en ontbrak ook de kenmerkende rooksmaak. De bediening pakte dit goed op en bood een nieuwe keus aan. Dit werd de tonijnsteak. Deze was vrijwel rauw en erg zout. De patat was helaas ook niet goed gebakken en erg licht van kleur. De doperwtjes waren wat verschrompeld. De bloemkool en huisrose waren prima. Wellicht had de kok zijn avond niet. Wij hadden op zo n mooie locatie kwalitatief betere gerechten verwacht. We gaan regelmatig uit eten en hebben niet eerder een eetgelegenheid voortijdig verlaten.