Restaurant d'Ald Wal

Harinxmaweg 58 8621 BM Heeg Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant d'Ald Wal

Meer aan met je boot, of stap binnen bij restaurant d'Ald Wal in het Friese Heeg. Dit restaurant ligt heerlijk aan het water. Waar vroeger het kantoor van de Palingvisserij zat, eet jij tegenwoordig de lekkerste gerechten. Geniet van de beste stukken vlees en de lekkerste visgerechten. Ook vind je hier heerlijke vegetarische maaltijden op de kaart.

Met mooi weer geniet je bij d'Ald Wal op het prachtige terras in een zonnetje aan het water. Ook 's avonds kan je daar uitrusten met lichtjes aan.

Al helemaal aan het wegdromen van dit idee? Reserveer dan snel bij d'Ald Wal in Heeg.

Meer informatie over restaurant Restaurant d'Ald Wal

Jouw recensie over het restaurant Restaurant d'Ald Wal

Monique H.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2018
Op basis van d positieve recensies dit restaurant gekozen. Of het kwam door het warme weer of vol buitenterras vonden wij het eten, snelheid (niet) van serveren en compleet heid teleurstellend. Bijna 1,5 uur moeten wachten op hoofdgerecht terwijl we broodjes als vooraf hadden dus niet echt ingewikkeld. Bij uitserveren klein schaaltje frites , aardappeltjes, kleine salade en rabarber terwijl we met vier personen waren. Direct frites en aardappels bij besteld echter toen we alles al op hadden, was dit nog niet gebracht. Ook extra drinken
Dinie H.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2018
Vlotte bediening.
Goede menukaart en niet erg duur.Leuk aan het terras met veel vaarverkeer.
Dorien M.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2018
Lekker eten, aardige bediening en goede prijs/kwaliteit verhouding. Mooi uitzicht op water en de voorbij varende bootjes
bert B.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Gezellig, leuk, heerlijk gegeten. Goede bediening.
K. V.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2017
Geweldige en hartelijke bediening. Eten was echt zo geweldig. Lof aan de kok. Zeker een aanrader.
willemijn V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2017
Vriendelijke, hartelijke bediening. Attent en snel. Eten zeer smakelijk, goede ingrediënten en mooi opgediend.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Het was zeer goed, goede bediening en zeker aan te bevelen.
Arjan H.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Heerlijk gegeten, nieuwe herftskaart ziet er top uit. Je ziet dat de kok het met veel liefde en passie gemaakt heeft. Ook de bediening is prima. Als we dichterbij hadden gewoond zagen ze ons vaker.
Hessel V.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2017
Na een reservering konden we hier op de zaterdagavond om zeven uur nog een plekje krijgen. Het restaurant is mooi gelegen aan het water en je kan er zeker ook buiten zitten, maar daar was de temperatuur nog wat te laag voor. Binnen werden we hartelijk welkom geheten door twee enthousiaste dames. De inrichting van het restaurant is eenvoudig en je zit wat dicht op elkaar.
De gerechten zijn eenvoudig van samenstelling maar wel met goed vers materiaal samengesteld. We namen de vissoep (van de dag), die zeker aan te bevelen is. Onze hoofdgerechten baars en paling waren goed gebakken maar de combinatie was erg simpel, zoals ook de salades en groenten. De variatie op de kaart mag zeker wat uitgebreider. Bij de toetjes was het niet anders. Mijn partner nam een dame blanche (met koude chocolade) en ik sloot af met een uitgebreide aangeklede kop koffie.
Heel goed was het dat bij de wijn al direct water werd geserveerd, die niet in rekening werd gebracht. Voor 75 euro hebben we genoten van een lekker eenvoudig diner. Zeker waar voor je geld. De dames liepen de benen uit hun lijf om alles snel geregeld te krijgen.
Buma .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
Zeer vriendelijke en correcte medewerkers, bij mooi weer is het een top lokatie, je zit er schitterend aan het water.
De bediening was vlot en alle gerechten voor-, hoofd- en nagerecht waren heerlijk.
Voor ons echt voor herhaling vatbaar, echt een aanrader.
GV80 .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Was mooi weer dus lekker op het terras gezeten, echt super plek zo aan het water. Eten was lekker, de kalfsoester is een aanrader! Ook de prijs is prima.
Auke V.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
spontane ontvangst. Enthousiaste dames in de bediening. Producten goede kwaliteit. varkenshaas en biefstuk hadden iets meer rosé gemogen maar waren gelukkig niet droog. Als dessert proeverij voor 2 personen. Tip; ook voor 2 personen proportioneren. 1 macarone delen is nog al lastig. Ook 2 bordjes erbij eet wat prettiger.
sefanja .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Helemaal geweldig!!! Het eten was niet alleen heerlijk, maar ook een feest om naar te kijken. Zo mooi gepresenteerd. Bediening was zeer vriendelijk, persoonlijk en attent! Complimenten voor zowel bediening als de kok. Bedankt voor geslaagde avond!!
Anna-Louisa .
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2016
Alles was zeer geweldig, het eten zeer verfijnd. Daar kunnen ze in West- Nederland nog veel van leren. Wie goed en verfijnd wil eten moet hier zijn. Bediening zeer gastvrij en in voor een grapje.
Sita L.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Weer eens gegeten bij dit restaurant in eigen dorp. We waren blij verrast! We hadden een geitenkaassalade en een snitzel. De salade was prima, lekker veel kaas, olijven, rode ui, walnoten, tomaat en honing. Geserveerd met brood en kruidenboter. partner had de snitzel, met lekker gebakken aardappeltjes, rode kool bereidt met de benodigde ingredienten, witlof met ham en kaas en sla. Alles was heerlijk van smaak. Jammer dat er wat mindere ervaringen zijn, maar zo als wij hebben gegeten, is dit restaurant van harte aanbevolen!
Barbara K.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2015
Vanwege het slechte weer was het rustig op het water maar in de d'Ald Wal was het gezellig druk. Wel jammer van die grote groep drinkende dove - en luide - mannen achter ons. De bediening deed keihard haar best om alle tafels snel en vriendelijk te bedienen. De hamburger was lekker maar de quiche viel wat tegen, qua smaak en qua afmeting. De worteltjes waren veel te zoet.
Johnny66 .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2015
Tjonge, wat een ramp! Een leuk restaurant aan het water en daar blijft het wat mij betreft ook bij. Ga er niet eten want de service is hopeloos en eten koud. Vegetarisch gerecht teruggeven om te laten opwarmen en daarna was het weer niet goed. Met veel moeite het geld teruggekregen, begrijpen er echt helemaal niets van. Inderdaad, beter naar de buren.
Carolien D.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2015
Hele mooie plek met een heerlijk terras. Helaas veel te weinig personeel, waardoor de service behoorlijk slecht was. We hebben lang gewacht en het was lastig om de aandacht van personeel te trekken omdat ze de hele tijd keihard heen en weer rennen. Personeel was overigens wel heel vriendelijk!
Eten was bij ons aan tafel heel verschillend. Sommige gerechten waren prima, maar eigenlijk was al het vlees nog rood en zelfs koud aan de binnenkant (medium besteld). Het was nog niet gaar. Meerdere keren teruggestuurd, maar werd niet beter. Echt jammer!
Gijs P.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2014
Op een rustte vrijdagavond (vaarseizoen is voorbij) aangelegd naast d'Ald Wal om te overnachten.
Omdat het maar 10 meter lopen was, zijn we gaan eten bij d'Ald Wal.
Niks mis mee maar ook niet echt bijzonder. Het eten was redelijk tot goed. De gebakken mosselen waren prima en een ruim portie; de paling in het groen was redelijk; de paling was niet helemaal gaar en daarom moeilijk los te krijgen van de graat. De smaak was goed.
Bediening was vriendelijk maar wat ' groen', wel vol goede wil.
bianca V.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2013
Overnachting in Heeg, dus op zoek naar een gezellige tent om te eten. Dit restaurant is prachtig aan het water gelegen en best druk. Eten was gewoon dik in orde voor een goede prijs. Ik bestelde een drieluiksalade met gerookte zalm, carpaccio en gerookte kip: wat een enorme schotel! Mijn partner nam gevulde crepes: ook erg lekker! Tafeltjes zijn wel wat op elkaar gezet, waardoor het van tafel gaan wat lastig ging. Toiletten zijn trouwens boven: niet geschikt voor mensen die slecht ter been zijn. Al met al prima gegeten voor een redelijke prijs.