Restaurant Corhoen

Markt 18 9401 GT Assen Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Corhoen

Ambachtelijk en met respect bereid

Cor Klevering, eigenaar van restaurant Corhoen, serveert alleen ambachtelijk bereide gerechten. Met biologische ingrediënten in zijn gerechten en opvallende kunstwerken aan de muur viert hij het leven. Jij bent van harte welkom op dit feestje. Nodig je familie, vrienden of collega’s uit en kom genieten van een eerlijke lunch of diner. Elke eerste zondag van de maand kun je er terecht voor een wijnproeverij met aansluitend een viergangendiner.

Meer informatie over restaurant Restaurant Corhoen

Dinsdag t/m Zaterdag 17:30 - 21:30
Zondag Gesloten

maarten.ton .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Goed verzorgd eten en een van de weinige restaurants die gésiers serveert, dit keer in een heerlijke salade met gevogelte. Het eten is rechttoe rechtaan en uitstekend klaargemaakt. Bediening is vriendelijk en attent. Wijnkeus is wat beperkt, huiswijn zou wel iets verrassender mogen.
hannekesulman .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
We hebben heerlijk gegeten bij Corhoen op het terras in de zon. De bediening was vriendelijk en gastvrij. We komen graag nog eens terug.
Hannelore V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
De kwaliteit en originaliteit van het eten was bovenmaats! We gingen er heen met AH-bonnen, daardoor was het goed betaalbaar. Zonder bonnen een restaurant voor een speciale gelegenheid. Het was niet erg druk, wat ons verbaasde, aangezien de ambiance en het eten er wel naar waren. Ze moeten wel nog iets doen hun vegetarische opties: ik wilde eigenlijk vegetarisch eten (ik ben flexetariër), maar hun vega-opties waren niet heel restaurantwaardig. Verder was het een aanrader, al helemaal met AH-bonnen!
Rita V.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Leuk restaurant met prachtige wand schildering. Voor af hadden we zalm op verschillende manieren gepresenteerd erg lekker. Een heerlijke procureur als hoofd gerecht met voor mij meer groenten daar ik geen koolhydraten eet.
Mooi meegedacht van de kok Hier ook de mogelijkheid van een kaas plankje wat niet op de kaart stond. Komen zeker terug

frankyvw72 .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Om met het minpuntje te beginnen: de bediening kan beter. De eigenaar is voortreffelijk, heeft voor alle tafels tijd , maar er waren nu 2 jonge bedienden bij (stagelopers?) . Niet erg uikteraard, iedereen mort het leren, maar deed iets afbreuk aan de voortreffelijke ambiance. Ook het feit dat als je om 17.30 opengaat op zaterdag je dan ook nog echt moet opstarten, vind ik niet erg goed. Als je opent moet je direct je klanten op de juiste manier ontvangen.
Goed, dat was dat! Dan nu het eten en daar komen we toch voor! Echt voortreffelijk. Als vooraf een proeverij van vis gehad, bijzonder van smaak en goed bereid! Het hoofdgerecht was een procureurtje met jonge krieltjes en asperges in een bedje van kikkererwten, om je vingers bij af te likken zo lekker. En tja, als afsluiter een proeverij van desserts... echt erg goed bereid allemaal en heel erg lekker.
En neem ook zeker het wijnarrangement! Ze hebben hier echt verstand van de wijnen en bereiden de menu's op basis van de wijnen. Je weet niet wat je proeft!
En iedere maand is er een proeverij (1e zondag vd maand) waarbij de wijnen voor de komende maand worden bepaald en daarmee dus ook altijd een zeer wisselend menu.
We komen hier zeker terug, een echte aanrader!
Ellis J.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Heerlijk gegeten, vriendelijk en gastvrij personeel.
We hadden gereserveerd. Dit moest ook echt wel want het zat vrijwel vol.
Anna B.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Niets dan lof voor dit restaurant waar we vanavond met 4 personen heerlijk hebben gegeten. Ieder gerecht was even goed van kwaliteit en lekker van smaak en de bediening was zeer prettig. Wij komen zeker terug!
lrc.smale .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Het voorgerecht (zalm) en nagerecht (desserttrolley) was erg lekker! Het hoofdgerecht daarentegen (dorade met risotto) was teveel en het geheel was te vettig en daardoor machtig. We komen zeker terug, om de andere menu's uit te proberen.
Babs B.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Heerlijk gegeten en prima bediening.
Ondanks dat we de gerechten ietwat aan de prijzige kant vonden komen we hier toch nog graag een keertje terug.
gea G.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
heerlijk gegeten. warme, maar wel professionele sfeer.
we voelde n ons zeer op ons gemak.
het enige minpuntje was het "schelle" geluid.
Jan1710 .
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Erg lange wachttijden tussen de gangen. gerechten werden niet gelijktijdig aan tafel uitgeserveerd. Personeel wist niet wat ze moesten doen.
Quinten V.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2017
wij werden meteen met erg goede service ontvangen. Het eten was ontzettend lekker en de gastheer voelde onze wensen goed aan. Tot in de late uurtjes gezeten.

+10
Jeanette J.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Lekker gegeten en moii op tijd klaar voor de schouwburg. Vriendelijke bediening.
Irene D.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2017
Het was weer heerlijk eten vanavond. Goede maar ook huiselijk bediening. Gezellig en voor herhaling vatbaar.
Bianca N.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
We hebben heerlijk gegeten bij restaurant Corhoen! Als voorgerecht hadden we allebei de visproeverij van zalm, heilbot en makreel. Als hoofdgerecht kozen we voor de ossehaas. Deze was heerlijk mals. Als nagerecht koos mijn man voor het kaasdessert. Ik nam zelf een kopje thee. Het was een goede sfeer.
Serana V.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Vrijdag 03/02/2017 om 17 .20 gebeld , werd niet opgenomen. Na kwartier weer gebeld,weer niet. Toen via Iens geboekt en dat lukte. Bij binnen komst 10 min wachten tot er iemand aan tafel kwam, het beek dus dat deze meneer totaal alleen in de bediening stond.3/4 gangen menu werd heel snel verteld. Kon alleen per tafel besteld worden. Heel apart, restricties! 1 wilde wat anders dus dit ging niet door voor de 3 die dit wel wilde. Bediening 1 pers. had het zo druk dat we uiteindelijk 1 keer drankjes konden bestellen. Volle tafels van gasten die al weg waren. Hoofdgerecht was goed, maar als je luxe uiteten gaat voor 45 euro verwacht je geen bord met patat midden op tafel die je ook nog moet betalen. We hebben de fles water die al op tafel stond maar open gemaakt omdat de meneer in de bediening gewoon niet meer langs kwam. En redelijk Dorst hadden, ja hoor deze stond ook op de rekening.
Al met al een deceptie, je moet je als eigenaar schamen dat je zulke prijzen vraagt en totaal geen beleving geeft. Nooit meer!
Joyce D.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Het eten was heerlijk, de wijn ook. De bediening was vriendelijk en had kennis van zaken. De sfeer vonden we erg gezellig, maar de tafels zouden iets verder uit elkaar mogen. Het was teleurstellend dat je een meergangenmenu niet vegetarisch kon bestellen. Dat past niet meer in deze tijd. Op de kaart kun je als voor- en hoofdgerecht kiezen uit één vegetarisch gerecht. Dat nodigt niet uit om vaker te komen eten. Maar dat wat ik kreeg, was erg lekker.
Roeffie .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Afgelopen zaterdag hebben we met z'n zessen prima gegeten. Voor de AH-actie was er een menukeuze waarbij we konden kiezen uit drie voor- en hoofdgerechten. Er was voor elk wat wils: vlees, vis en vegetarisch. We hadden uit elke categorie iets gekozen en alles smaakte heel goed. Leuke afsluiter was het dessertbuffet waarvan je zelf kon kiezen. Kortom, een prima keuze waar we zeker nog een keer naar toe zullen gaan!
53anneke53 .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Bij Corhoen eten is altijd goed en gezellig. Prima kwaliteit en bediening. Zeker de moeite waard. Komen hier zeker terug.
Famassen .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Had een lauwwarme gevogelte salade vooraf die prima smaakte vond het wel erg weinig. Verder een ribeye met duxelles van paddestoelen en hollandaise saus deze sloeg de plank wat mis vond ik. De duxelles bestond uit veel groenten en bijna geen paddestoelen en was erg zout. Verder was de hollandaise saus geheel over het vlees gesmeerd?? en een beetje afgegrild. Resultaat een dikke plak totaal niet luchtige en friszure hollandaise. Vlees was wel mooi gegaard en mals.