Bij restaurant Concours komen de ingrediënten uit eigen moestuin, zijn geplukt tijdens een vroege ochtendwandeling door het bos, of worden geleverd door bijzondere lokale ondernemers. Zo wordt een deel van de groente verbouwd in de buurt van Stadion Galgewaard. De teler werkt hierbij samen met een groep daklozen om biologische groente te kweken en te bezorgen bij het restaurant. Het is zo mooi dat je hier duidelijk te maken hebt met ondernemers die respect hebben van het aanbod uit de natuur, maar met name een passie voor mooie ingrediënten en kwaliteit. Met dat in je achterhoofd moet elke hap hier wel bijzonder goed smaken.

Geschreven door: Betina Drost-Oostveen van Bettyskitchen.nl

INSIDER tip

Het restaurant organiseert ook regelmatig kookworkshops en masterclasses. Groots respect voor Le Petit Concours, waarbij kinderen aan de slag gaan met kooktechnieken en mise-en-place en hun ouders een feestmaal mogen voorschotelen!

Over het restaurant Restaurant Concours

Restaurant Concours is een huiselijk restaurant aan de Biltstraat waar een klein team dagelijks werkt aan een bijzonder diner voor de avond. Pure producten, de vier seizoenen en smaaksensaties; dat is Concours. De nauwe band met leveranciers en biologische boerenbedrijven maken het diner iedere dag weer bijzonder. Eten bij Concours betekent delen en samenzijn.

Ook een avondje theater of bioscoop valt zeer goed te combineren met een etentje bij Concours. Het restaurant zit om de hoek van de bioscoop en de stadsschouwburg met parkeergelegenheid voor de deur.

Iets te vieren? Voor groepen van 8 tot 12 personen is er een bijzondere tafel aan de keuken. Vraag bij reserveren naar de beschikbaarheid van de Chef's Table.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Restaurant Concours

• : Parkeergarage Kruisstraat, of aan de Biltstraat. Vanaf 19.00 uur voordeliger om een avondkaart te kopen.

maandag t/m zaterdag van 17.30 - 22.30

Uitmuntend
9,5
9,1

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Concours

M.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2019
Echt een avondje uit; een belevenis op het bord en in het glas! Mooie gerechten zowel qua uitstraling als smaak. Interessant kruidengebruik. De wijnen waren goed tot zeer goed, ook in combinatie met de gerechten. Wat een vakmanschap van zowel chef(s) als sommelier. Absoluut geen mainstream. Leuk dat de sous-chef zelf even het hoofdgerecht kwam toelichten. En van de uitleg en het enthousiasme van de sommelier werden we als wijnkenners helemaal blij. Enige punt van verbetering: de porties zouden iets groter mogen zijn.
George N.
Goed gegeten., goede wijn
Robin V.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2019
Wat een ervaring. Zeer goed gegeten en juiste bijpassende wijn. De bediening was ook perfect.
Enige nadeel is de kou die het restaurant binnenkomt als de deuren opengaan. Daar zou toch iets aan gedaan kunnen worden?
Wij komen hier 100% zeker weer terug!
Ruth_vanluijk .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2019
Heerlijk gegeten, 5 gangen verrassingsmenu met wijnarrangement. Elke gang is weer bijzonder en heerlijk. Het wijnarrangement was heel goed gecombineerd!
Joshua V.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2019
Heerlijk gegeten en lekkere wijn erbij gedronken
P. C.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2019
In tijden niet zo smakelijk gegeten, met prima bediening. Alle gerechten, we waren met zn zessen, waren top. Een aanrader.
Anita K.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2019
Verrukkelijk! Heerlijk vier gangen gegeten, met name de pompoen met rash-al-ha uit schuim was verrassend lekker... gerechten zagen er prachtig uit. Erg orgineel. Wijnen uitstekend!
Kortom: aanrader!
Ronald H.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2018
Heerlijk gezeten & gegeten. Kennisgemaakt met nieuwe smaken. Met goede vrienden en dito wijn genoten van 4-gangen diner.
Dick V.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2018
Voor de verandering weer eens waanzinnig lekker gegeten bij Concours. We komen niet vaak, maar als we ons een uitbundig avondje uit eten gunnen dan komen we graag vanuit Amsterdam naar Utrecht voor dit restaurant. We laten ons altijd graag verrassen en dat pakt tot nog toe heel erg goed uit. De bediening is super attent en vriendelijk. Het eten uitmuntend. Over een paar maanden komen we hier graag weer terug.
Barbara K.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2018
Enigszins teleurstellend, het kerstdiner bij Concours. Wij hadden er enkele malen eerder gegeten en juist enorm genoten, nu vielen de smaakcombinaties helaas wat tegen. Alleen het dessert was eigenlijk van het verwachte niveau. De bediening was ook niet optimaal, zeker waar het om de wijn ging: die kregen we te laat, te weinig of juist te veel - zou toch niet zo ingewikkeld moeten zijn, één heel en één half wijnarrangement voor maar twee personen. Jammer!
Paul L.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2018
Wij mochten als tweetal een grote tafel delen met een luidruchtige groep van acht... Het geluidsniveau in het hele restaurant - een pijpenla met slechte akoestiek - was oorverdovend. Wanneer de staf aan andere tafels probeerde de gerechten toe te lichten, lukte dat zelfs schreeuwend amper. We hebben het even aangekeken een zijn na een glas wijn vertrokken. Een goed diner vergt een goede entourage, iets wat men bij Concours kennelijk niet beseft. Zeer teleurstellend.
Jean Paul D.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2018
Bijzondere gerechten, goed gemaakt en smaakvol. Verrassingsmenu maar men vraagt wel naar specifieke voorkeuren. Prettige bediening met persoonlijke touch en liefde voor het vak. De inrichting is mooi, een moderne variant op een Parijs' restaurant, met - net zoals daar vaak - de tafeltjes wel wat dicht op elkaar. Al met al een fijne avond gehad.
Peter H.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2018
Heerlijk gegeten, leuke plek. Vriendelijk personeel. Door de smalle ruimte krijgt het omgevingsgeluid een hoge pitch. Ik denk dat het aangenamer wordt als dit mbv demping wordt verminderd. Laat je hierdoor vooral niet weerhouden hier te gaan eten. Het is echt een leuke plek met heerlijke gerechten.
Gjbutrecht D.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2018
Een gezellig restaurant met een uitstekende prijs-kwaliteit verhouding: de gerechten waren uiterst origineel en verfijnd qua smaakcombinatie en werden op een vriendelijke en professionele manier opgediend. Een plek om naar terug te gaan.
Maaike D.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2018
Enorm lekker gegeten en een goede persoonlijke service! Ik werd de dag van tevoren gebeld voor specifieke wensen zoals allergieën en dergelijke en werd keurig rekening mee gehouden. Al met al een enorm gezellige avond met heel erg lekker eten. Iedereen aan te raden!
Evelien B.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2018
Heerlijk gegeten en lekkere wijnen
erbij.
Auke D.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2018
Erg sfeervol en gezellig restaurant met een ongedwongen sfeer maar hoge kwaliteit. Fijne en vriendelijke bediening. Het eten was heerlijk met leuke combinaties van ingredienten. Wij komen zeker een keer terug.
Annelies J.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2018
Eerste kennismaking met Concours en die smaakt naar meer. Formidabel lekker gegeten. Culinair zeer mooie en spannende combinaties, en ook als vegetariër echt helemaal niks te klagen. Als alles vol zit, zoals deze zaterdagavond is/blijft de akoestiek wel een dingetje. Personeel is zeer vriendelijk en je krijgt een goede uitleg over de fantastische gerechten die geserveerd worden. Aanrader!
Ed E.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2018
Was voor ons de 1e keer. Geweldige ervaring. Mooie gerechten, creatieve smaakcombinaties en leuk opgemaakt. Smaak is ook fantastisch. Sommige gerechten worden als duo gepresenteerd. Die moet je in goede volgorde eten, ene gerechtje is hoger op smaak dan andere. Wijnen passen er (bijna) allemaal goed bij. Bediening is alert, vriendelijk en spontaan.
Al met al hele goede ervaring. We komen hier zeker terug.
Ed
Carline D.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2018
Weer een heerlijke avond bij Concours.
Liefde en aandacht, voor alles wat er op tafel komt. Een aanrader voor een mooie avond.