Bij restaurant Concours komen de ingrediënten uit eigen moestuin, zijn geplukt tijdens een vroege ochtendwandeling door het bos, of worden geleverd door bijzondere lokale ondernemers. Zo wordt een deel van de groente verbouwd in de buurt van Stadion Galgewaard. De teler werkt hierbij samen met een groep daklozen om biologische groente te kweken en te bezorgen bij het restaurant. Het is zo mooi dat je hier duidelijk te maken hebt met ondernemers die respect hebben van het aanbod uit de natuur, maar met name een passie voor mooie ingrediënten en kwaliteit. Met dat in je achterhoofd moet elke hap hier wel bijzonder goed smaken.

Geschreven door: Betina Drost-Oostveen van Bettyskitchen.nl

INSIDER tip

Het restaurant organiseert ook regelmatig kookworkshops en masterclasses. Groots respect voor Le Petit Concours, waarbij kinderen aan de slag gaan met kooktechnieken en mise-en-place en hun ouders een feestmaal mogen voorschotelen!

Over het restaurant Restaurant Concours

Restaurant Concours is een huiselijk restaurant aan de Biltstraat waar een klein team dagelijks werkt aan een bijzonder diner voor de avond. Pure producten, de vier seizoenen en smaaksensaties; dat is Concours. De nauwe band met leveranciers en biologische boerenbedrijven maken het diner iedere dag weer bijzonder. Eten bij Concours betekent delen en samenzijn.

Ook een avondje theater of bioscoop valt zeer goed te combineren met een etentje bij Concours. Het restaurant zit om de hoek van de bioscoop en de stadsschouwburg met parkeergelegenheid voor de deur.

Iets te vieren? Voor groepen van 8 tot 12 personen is er een bijzondere tafel aan de keuken. Vraag bij reserveren naar de beschikbaarheid van de Chef's Table.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Restaurant Concours

• : Parkeergarage Kruisstraat, of aan de Biltstraat. Vanaf 19.00 uur voordeliger om een avondkaart te kopen.

maandag t/m zaterdag van 17.30 - 22.30

Uitmuntend
9,5
9,1

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Concours

D.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2018
Verrassende en lekkere gerechten! De ingrediënten zijn passend bij het seizoen. Service is goed. Prettige, ongedwongen sfeer.
Marieke T.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2018
Heerlijke ongedwongen sfeer. Door de open keuken op een prettige manier contact met het team waar het enthousiasme vanaf straalt. Gaandeweg het diner zijn we 'opgeschaald' naar een 6-gangendiner (omdat we steeds nieuwsgieriger werden). Was het meer dan waard.
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2018
Heerlijk gegeten! Gekozen voor het 4-gangen menu en flesje van de kaart. Alles voortreffelijk. Je proefde de herfst. En de bediening heeft de avond compleet gemaakt. Was erg prettig allemaal.
Peter H.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2018
Prettig restaurant. Zeer vriendelijke bediening en een mooi menu. Goede prijs-kwaliteit verhouding
Sandra E.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2018
Alle verwachtigingen overtroffen. Enorme aanrader.
Ilse E.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2018
Gisteravond genoten van een 4-gangen menu bij Concours. Eerste keer dat we hier waren.
Heerlijke avond gehad met mooie gerechten, bijpassende wijnen met keuze tot halve glazen.
Goede sfeer, fijne bediening. Dit restaurant houden we op ons lijstje!
Jaap1969 .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2018
na een slechte start vanwege inbraak auto zijn we zeer goed opgevangen en heerlijk in de watten gelegd en konden we onze romantische avond voorzetten met heerlijk eten en goede wijnen, aanrader!
Christel D.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2018
Heerlijke combinaties die perfect afgestemd zijn. 3 gangen menu met vis, Vega en vlees die stuk voor stuk zalig smaken. De wijnen worden met zorg uitgelegd en zijn best verrassend en zeer passend bij elk gerecht. Een zeer fijne ervaring en we komen zeker terug.
Jan Bert V.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2018
Voor het eerst hier gegeten. We vonden: 'eten wat de pot schaft' , een leuke formule. Aangename gerechten gericht op het seizoen. Lekkere wijnen passend bij elk gerecht.
Aan de inrichting zou nog wat meer aandacht besteed mogen worden. Goed voor een tweede keer eten? Ja!!
HJAT D.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2018
Ik was erg verrast. Mooie en goede gerechten, prima service, erg goede prijs-kwaliteit! Aanrader!
Joyce V.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2018
Heerlijk eten, mooi opgemaakte borden, zeer goed bijpassende wijnen. Stoelen kunnen beter, wij hadden een beetje een houten achterwerk na 4 uur zitten.
Charlotte R.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2018
Fijn restaurant. Intiem en gezellig. Heerlijk eten maar geen spatjes:)
Jacqueline S.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2018
verrassende smaken, top gerechten, vers, goede temperatuur, aantrekkelijk om te zien, lekkere wijn paring
prettige en vriendelijke bediening
Absolute aanrader
Brett J.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2018
Vaker geweest en altijd goed. Ook vanavond weer heerlijk gegeten. Tot de volgende keer.
camiel S.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2018
Fantastisch eten, passende wijnen, prettige service. Tempo was goed. Fijne inrichting, het restaurant was alleen erg rumoerig.
Isabelle K.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2018
Heerlijk eten met bijzonder smaakcombinaties. De gastheer zorgde voor een fantastische avond tot in de puntjes verzorgd en wist veel te vertellen over de wijnen, super bedankt voor de goede service. Enige minpuntje is dat de (wel echt over heerlijke) oesters en cava aan de prijs waren en dit niet vooraf wordt gemeld door middel van bijvoorbeeld een bites-kaart. Wij komen zeker weer terug!
Jenny G.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2018
Heerlijk gegeten van verrassende gerechten en genoten van de mooie wijnen die erbij geserveerd werden. Prettige service, alleen moesten we na binnenkomst wat lang wachten, verder prima!
Barbara K.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2018
Wederom heerlijk gegeten bij Concours. Kwalitatief erg goed, zonder twijfel een van de betere restaurants van Utrecht. Het vriendelijke personeel is ook een pluspunt.
Christian L.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2018
Echt een geweldig restaurant. Aanrader!
Toine S.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2018
Heel fijn om er te zijn en heerlijk om er te eten.