Restaurant Classico

Willemsparkweg 87 1071 GT Amsterdam Nederland Kaart
31-206760700

Over het restaurant Restaurant Classico

Mediterrane klassiekers

In het mooie Amsterdam Oud-Zuid, vlakbij het Vondelpark en het Rijksmuseum, vind je deze mediterrane topper. De ideale plek om neer te strijken voor een uitgebreide lunch of een waanzinnig diner. Je eet hier gerechten die de zon laten schijnen. De bediening ontvangt je als echte vriend. Wat wil je nog meer?

Vergeet niet te reserveren!

Meer informatie over restaurant Restaurant Classico

Maandag t/m Zondag

adam8888 T.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
wauw, dit is echt het slechtste restaurant waar ik ooit heb gegeten en het was nog redelijk prijzig ook. Met de AH actie alsnog 50 euro betaald. Waardeloze portiegrootte, verschrikkelijke bediening (heb bijna een uur moeten wachten op het hoofdgerecht), schreeuwende kinderen waardoor je elkaar niet verstaat, obers die geen Nederlands kunnen en dan niet eens goed engels. Er was gewoon geen menukaart gegeven voor de ah actie dus werd alles 1x uit het hoofd opgenoemd waardoor je geen idee had wat de prijs was of wat er nou eigenlijk in zit. Tot slot komt het toetje nota bene nog in een plastic bekertje van de action. Daar heb ik dus 50 euro voor betaald? een oven pizza was nog 10x lekkerder geweest. Ik schrijf nooit reviews maar ik wil graag iedereen dit leed en geld besparen. Ronduit walkgelijk hoe deze tent omgaat met zijn klanten.
43Jaap .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Klein ogend restaurant, toch vrij veel tafels op 3 niveau's. InrIchting sober. Ruime inkijk in de keuken, sommige gerechten worden op een aparte tafel vlak hiervoor afgerond.
Driegangen-menu gegeten (AH restaurantactie. € 39,50). Groot bord net gevarieerde antipasta. Vier keuzes als hoofdgerecht, tiramisu als dessert. Alle menu-onderdelen waren buitengewoon smakelijk, vooral de tiramisu was van wereldklasse! Prima rode huiswijn gedronken.
Bijzonder hartelijke ontvangst, bediening uitstekend.
Dit restaurant is absoluut een aanrader!
Tigraflowers .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
De prijs kwaliteit verhouding van het eten was niet erg goed de antipasti was saai, het brood was hard , de pasta was niet gaar, de bediening was langzaam enz. Maar de wijn was wel lekker en de tiramisu was heerlijk
Loes G.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2017
Bediening was heel vriendelijk. Het eten was heerlijk en alles was vers bereid. Ik kom hier zeker nog een keer terug echt een aanrader
Bart B.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Leuke echte Italiaan, met wisselende kaart en heerlijke gerechten. Vlotte en attente bediening, zeker voor herhaling vatbaar.
Hidde K.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Heel leuk gegeten. Bediening had een Italiaans tempo, dus af en toe was lang wachten. Maar lekker eten, fijne bediening en toen we als laatsten over waren werden we nog steeds heel vriendelijk bediend.
Remco V.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2017
Een van mijn favoriete restaurants in de buurt. Er is meestal een mengeling van toeristen en buurtbewoners te gast. De ontvangst is erg hartelijk. De bediening is vriendelijk en efficient. Het eten is erg lekker, zeker gelet op de prijs. De kwaliteit van de ingredienten is hoog. Ik kom hier regelmatig terug.
Ilja D.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
de heilbot was veel te gaar
twee gerechten die op de kaart staan waren niet beschikbaar
de gerechten waren niet top,middelmatig helaas en niet in overeenstemming met het hoge waarderingscijfer
peter L.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Heerlijk gegeten vooraf aan theaterbezoek. Heel vriendelijke en zorgzame bediening en prima op tijd voor het theater.
Kristien De B.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Lekker gegeten!!
sentauer .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Afgekomen op de tekst op de site: het is weer truffelmaand met ECHTE truffel en alle ogenschijnlijk heerlijke gerechten die staan genoemd gingen we in volle verwachting naar Classico.
Het begon goed met een bruschetta als amuse, huiswijk die we mochten proeven en heerlijk vers brood.
Op de menukaart zagen we geen truffelgerechten, bij navraag bleek er 1 gerecht met truffel. Bij doorvragen of het echte truffel was bleek het om truffelolie te gaan. Pure misleiding dus.
Vervolgens gingen we voor de burrata en tonijn vooraf, beiden weinig bijzonders, en de gerechten van de dag: saltimbocca en zeebaars met champagnesaus en kaviaar. Dat laatste klinkt heel bijzonder. De saltimbocca was ok. Bij de zeebaars geen champagnesaus of kaviaar. Bij navraag moest de ober op instructie van de keuken ons vertellen dat het vervangen was door citroensap en prosecco! Wederom misleiding en de arme jonge ober wordt dan zo naar klanten gestuurd.
Kortom wat ons betreft oplichterij.
Verder viel de waardeloze akoustiek op, in een vrij kale ruimte klinkt alles extra en als je dan in bestekbakken gaat smijten midden in het restaurant, en de koks zeer luidruchtig zijn is het als gast moeilijk elkaar te verstaan.
Als laatste bleek ook onze kleding behoorlijk te ruiken bij thuiskomst.
Kortom: eens maar nooit weer.
ct K.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Er hangt in het restaurant een opvallende keukengeur alsof de afzuigkap in de keuken het begeven heeft.
Bram W.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2017
Lekker gegeten en gezeten. Heel vriendelijke bediening. We waren graag gebleven voor een glaasje grappa maar moesten door naar het concertgebouw.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2017
Het eten was heerlijk. Goede buratta en cappesante (Sint Jacobs schelpen) en de pasta met truffel en paddestoelen was fantastisch. Heerlijke wijn. Alles voor een heel redelijke prijs.
Rene D.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Ondanks vroege reservering slechte plek
Zijn zelf na 10 minuten maar naar wat drinken gaan vragen, ruim 1 uur gewacht op eten na bestelling
Volledig onderbezet en onervaren, ongeintereseerd team
Lucas H.
Verrassend
Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Geweldige sfeer en heerlijk eten! We hebben genoten van het kalfsvlees met Taleggio en het grand dessert. Bediening is aardig, hele restaurant zat vol.
BvP2 V.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Aanrader voor wie van echt Italiaans eten houdt.
Jack M.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
Wij aten ieder een tonijn tartaar, hij een pasta (in een kaas geroerd, met een truffelsaus). Ik een zeebaars.

prima gegeten, als we innde buurt zijn zouden we wellicht nog een keer hier eten.
tinekevzb .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
Heerlijk gegeten in Italiaans restaurant Classico! Prettige ambiance, prima verzorging en aandacht voor de gast. Ons hoofdgerecht, pasta met porcini en truffel, geflambeerd in een Parmezaanse kaas, was een topper! Daarbij een heerlijke Siciliaanse witte wijn.
Een aanrader voor Concertgebouwbezoekers, voor of na een concert.