Restaurant Classico

Willemsparkweg 87 1071 GT Amsterdam Nederland Kaart
31-206760700

Over het restaurant Restaurant Classico

Mediterrane klassiekers

In het mooie Amsterdam Oud-Zuid, vlakbij het Vondelpark en het Rijksmuseum, vind je deze mediterrane topper. De ideale plek om neer te strijken voor een uitgebreide lunch of een waanzinnig diner. Je eet hier gerechten die de zon laten schijnen. De bediening ontvangt je als echte vriend. Wat wil je nog meer?

Vergeet niet te reserveren!

Meer informatie over restaurant Restaurant Classico

Maandag t/m Zondag

angelica S.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2017
Een oude klasgenoot tipte mij over deze plek, de eerste keer dat ik hier kwam kreeg ik gelijk vers brood met olijfolie en een karaafje water zoals het hoort. Het eten was echt heel erg goed. normaal schrijf ik ook geen recensies maar voor classico maak ik een uitzondering
brechtje V.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2017
De beste Italiaan van Nederland!!!! Heerlijk gegeten . Ambiance was geweldig ! Spectaculaire avond gehad met heerlijke wijnen en gezellige sfeer. Geweldig! Grazie
swip T.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2017
Ik woon al enige tijd in de museumpleinbuurt maar dit kleine restaurant was me nooit opgevallen, ik ging erg laatst eten en ik heb erg genoten ervan!
alex B.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
heel erg lekker gegeten. met een lege maag binnen gekomen met een volle maag en een glimlach naar buiten gegaan. niet te duur. echt een aanrader.
Jos B.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
Met AH restaurantdagen hier gegeten. Ik had vooraf een carpaccio van ossehaas, er was een zakje AH veldsla overheen gekwakt en dunne grote plakken uitgedroogde en smaakloze parmezaanse kaas. Mijn man had de tonijntartaar, die heel grof gehakt was en de advocadesalade was eveneens smakeloos.
Hoofdgerecht was lekker en nagerecht tiramisu was ook oke. Echter voor een 3-gangenmenu niet € 39,50 waardig.
Mohammed D.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Ik heb bij die restaurant de beste pasta in tijden gegeten het was perfect gekruid en had een goeie textuur ik ga hier zeker willen eten
Irma D.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Er zijn heel veel Italiaanse restaurants in Amsterdam. Met en/of zonder Iens acties hebben we er veel, van duur tot goedkoop, bezocht en "getest". Tot nu toe is er slechts ééntje waar wij regelmatig naar terugkeren. Helaas, Classico zal dat zeker niet worden. Eén keer was voldoende. Het bij aankomst arrogante gedrag van de ober en de uitleg hoe de AH-actie in mekaar steekt, waardoor een miscommunicatie ergernis bij ons opwekte was één ding. Wij besloten i.v.m. het armetierig menu van de kaart te eten. Ter compensatie was het eerste glas wijn voor rekening van de zaak. De antipasti was keurig, niks bijzonders. Het hoofdgerecht, voor mij gegrilde vis en gegrilde groenten....was eenvoudig. Vis was droog en de groenten....dat kon veel en veel beter! Erg saai en smaakloos. Partner had de gamba's met ook iets van groente....Hij was tevreden. Partner wou geen dessert...ik nam de tiramisu...geen idee of het zelf gemaakt was, maar dat smaakte wel o.k. Al met al was mijn indruk dat het wat onverschillig en snel klaar gemaakt moet kunnen worden. Van presentatie is al helemaal geen sprake. Het is netjes, maar daar is alles mee gezegd. Op de vraag of het allemaal gesmaakt had, was voor mij een reden om te wijzen op de droge vis. Hij stak weer van wal in gebrekkig Nederlands hoe het klaar gemaakt moet worden, hoe lang en op welke temperatuur in de oven....bla bla. Als een klant zegt, dat de vis droog was...dan ga je geen excuses verzinnen en de klant belerend een lesje geven in Italiaanse keukencultuur. Daarvoor ben ik n.l. te veel in Italie geweest en is mijn kennis van de Italiaanse keuken meer dan gemiddeld. Maar goed, dat kan hij dus niet weten en het was voor mij en mijn partner dan ook klaar. Hij had het ook wel in de gaten en op de rekening had hij alle door ons gebruikte drankjes achterwege gelaten. Netjes, maar Classico zal voor wat betreft het eten, geen tweede keer door ons bezocht worden.
Bilal G.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2017
Ik was hier laatst met een aantal vrienden wat komen eten en dit was echt een hele aangename ervaring, het eten was erg lekker en de obers erg aardig
pierre B.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2017
ik eet vlees maar in dit restaurant is dacht geen probleem ze hadden heerlijke alternatieven op hun normale gerechten alles smaakte
gert D.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2017
Ik en mijn vrouw wilden op een dag eens lekker uit eten toen hoorden we over dit restaurant door een vriend en we zijn verrast over hoe erg het beviel. het eten was heerlijk de bediening was snel en het waren allemaal hele aardige mensen
jeffrey S.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2017
Om eerlijk te zijn kwam ik alleen om een hapje te eten maar ik bleef gewoon 3 uur met de bediening praten en heerlijk te eten zeker een aanrader
Priscilla V.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
diego D.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2017
nog nooit ben ik zo goed ontvangen in een restaurant er was een blonde ober die mij bediende van rond de achttien hij was erg vriendelijk en raadde me een paar gerechten aan die echt heel goed smaakte na afloop heb ik ook nog een sigaretje met hem gerookt
Dorien D.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2017
Heerlijk gegeten. Carpaccio van inktvis was erg goed. Het hoofdgerecht van lamsvlees met pompoen was ook prima. Het vlees was van uitstekende kwaliteit en de pompoen, sperciebonen en aatdappels waren ptecies goed. Niet te gaar, maar ook niet te hard. Bediening was vriendelijk en snel. Ik was hier nog nooit geweest, maar wilde het met de AH aktie uitproberen. Ik weet zeker dat ik hier nog eens kom met of zonder AH aktie.
Lotte_frans .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2017
Heerlijk gegeten met de AH-actie. De keus van de gerechten was niet groot maar erg lekker. Het voorgerecht was carpaccio octopus, nog niet eerder gegeten maar verrassend lekker.
lois V.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
ik was hier naartoe gegaan voor de trouwdag van mijn ouders, en we hebben allemaal met volle teugen genoten en nog heerlijk ijs gekregen
Don R.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2017
Ik ben er voor de derde keer gaan eten, gister met mijn vriendin. En we worden elke keer hartelijk ontvangen door de bediening. Ik heb toch maar weer de pasta zalm besteld want die is hier echt fantastisch!
leonie H.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2017
Erg lang moeten wachten op hoofdgerecht op een gewone zondag rond 18.00 uur. Twee keer gevraagd waar het eten bleef, maar het schoot niet op. Toen het uiteindelijk kwam was het wel goed klaar gemaakt. Bij het afrekenen werd niets ter compensatie aangeboden . Jammer zo houd je je klanten niet!
jan P.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2017
op trip advisor zag ik iets online over dit restaurant staan en om heel eerlijk te zijn is het net zoals ik zag een fantastisch restaurant
Sibe M.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2017
Alles prima: goede kwaliteit huisgemaakte gerechten en vlotte bediening. Echter als het AH menu inderdaad voor de "normale prijs" wordt aangeboden vind ik dat erg duur voor wat het is (bijna €40 p.p. voor Italiaanse vleeswaren, pasta en tiramisu).