Restaurant Classico

Willemsparkweg 87 1071 GT Amsterdam Nederland Kaart
31-206760700

Over het restaurant Restaurant Classico

Mediterrane klassiekers

In het mooie Amsterdam Oud-Zuid, vlakbij het Vondelpark en het Rijksmuseum, vind je deze mediterrane topper. De ideale plek om neer te strijken voor een uitgebreide lunch of een waanzinnig diner. Je eet hier gerechten die de zon laten schijnen. De bediening ontvangt je als echte vriend. Wat wil je nog meer?

Vergeet niet te reserveren!

Meer informatie over restaurant Restaurant Classico

Maandag t/m Zondag

Thea V.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Voor de tweede keer bij Classico. Het voldeed weer aan onze verwachtingen: verrassende smaken, gezellige bediening en zeker een aanrader.
LJG .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2017
Weinig keus met AH actiekaart, maar we hebben heerlijk gegeten, en de aanpassingen voor het opdienen werden zonder problemen uitgevoerd. Hoofdgerecht ravioli zeer smakelijk.
Renske B.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2017
We waren gegaan met de AH restaurantactie en betaalden daarom voor slechts 1 driegangenmenu (€ 39,50 keuze uit door restaurant bepaalde 3 pasta hoofdgerechten; voor- en nagerecht stonden vast) + 2 glazen witte huiswijn à € 5,25 (wel lekkere wijn en goed vol glas).
Het voorgerecht was een simpele antipasti bestaande uit twee soorten ham, w.o. parmaham, mortadella, wat ezelsorensla, 1 plakje gemarineerde aubergine, 1 plakje gemarineerde courgette , plakje rosbief in olijfolie gemarineerd en een soort van Leidse (!) jonge kaas. We waren erg teleurgesteld. We kozen als hoofdgerecht de pasta met Italiaans worstvlees en champignons, wat we wel lekker vonden We kregen er geen sla of groente bij. Het nagerecht was een tiramisu. Het smaakte allemaal wel, maar we vonden het niet bijzonder.
Tip voor het restaurant: een proeverij van de echte bijzondere Italiaanse gerechten die dit restaurant vast en zeker serveert! Daarom doet men toch mee aan de AH-actie, om het restaurant bekendheid te geven en te laten zien en proeven wat de echt bijzondere gerechten zijn? En een (tomaten)sla bij de pasta kan er toch ook best af? Deze prijs-kwaliteitverhouding vonden we echt niet goed. Vanwege de AH-actie betaalden we nu € 25,- p.p. inclusief glas wijn en dat is dan redelijk.
De bediening was OK, maar we zagen ook dat 'vaste' gasten duidelijk een voorkeursbehandeling kregen; wij moesten best wel lang wachten op ons water en glas wijn, vond ik.
Conclusie: teleurstellend. Denk dat er hier sprake is van een gemiste kans om nieuwe vaste gasten te kunnen ontvangen.
R. V.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2017
Lekkere gerechten, leuke suggesties buiten de kaart.
Attente bediening
Angela S.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
We zijn via de AH Restaurantactie gegaan. Zeer vriendelijke bediening, en uitstekend eten! Ik kan zeker het restaurant aanbevelen!
Ellen S.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Gaan zeker nog een keer terug. Goed eten en aardige bereidwillige mensen die het je graag naar de zin maken.
Ook al kwamen er eten met de zegeltjes van AH.
L.e V.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Het eten was goed, helaas erg weinig groente. We werden vriendelijk ontvangen; Het lokaal oogde wat gedateerd, maar er hingen mooie foto's aan de muur!
Carin S.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
We vonden nog een AH spaarkaart en kozen dit restaurant. Onze verwachtingen waren niet erg hoog omdat we uit ervaring weten dat je met speciale acties zoals de restaurantweek, Groupon of een spaarkaart vaak kleinere porties krijgt, anders wordt behandeld of ergens achteraf wordt neergezet. Het was dan ook lang geleden dat we met een 'actie' ergens gingen eten. Maar hier werden we aangenaam verrast. We mochten zelf een plekje uitzoeken en we kregen een extra keuze voor het voorgerecht, afwijkend van het aanbod via de website. Dit pakte goed uit want we zijn beide gek op octopus carpaccio. Ook de hoofdgerechten waren goed van smaak en de porties waren meer dan voldoende. De nagerechten vonden wij wat tegenvallen. Enige minpunt was de wachttijd. We waren even na 19.00 uur in het restaurant en we kregen ons hoofdgerecht pas rond 21.30 uur. Toen viel wel op dat gasten die later dan ons waren gearriveerd eerder hun eten kregen dan wij, of dat met de spaarkaart te maken heeft weet ik niet. Al met al een goede Italiaan.
Coraslieker S.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Buitengewoon aardige bediening, heerlijk gerechten
r B.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
Echt lekker Italiaans eten. Mooi restaurant op top locatie. De bediening was vriendelijk en de kaart bood ruime variatie aan keuze
Ellen S.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening, erg gezellig gezeten. We waren met de AH actie. Eenvoudig menu, maar van zeer goede kwaliteit. We komen zeker nog een keer terug.
John V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
Zeer moeizame akoestiek als er een luidruchtig gezelschap aanwezig is.
Bediening onervaren en gehaast, maar het was ook erg druk
Kwaliteit eten goed
Rene F.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
bediening was vriendelijk,we zijn voor het dessert vertrokken omdat we geen aandacht meer kregen nadat ik gewenkt had naar de bediening voor een toetje..........
Biefstuk was lekker maar de versiering en groente eromheen waren matig....
Yvonne V.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Hier gegeten voorafgaand aan een concert. Bediening was zakelijk, niet vreselijk attent. Eten kwam snel genoeg op tafel. Kleine porties; de scaloppina was tussen de paneer een flinterdun stukje vlees, vrij droog. Fettuccine was heerlijk, en de bereiding met geflambeerde gesmolten kaas ronduit spectaculair. Kaasplankje werd zonder enige uitleg op tafel gezet, drie piepkleine stukjes getoast stokbrood erbij ipv het walnootbrood dat op het menu werd vermeld. De rode wijn was véél te warm, de glazen werden bepaald niet krenterig gevuld maar > 5 euro per glas is toch fors aan de prijs voor een huiswijn. Na drie gangen plus koffie (cappuccino was voor een Italiaan behoorlijk teleurstellend) hebben we elders nog een flinke appelpunt gegeten om het hongergevoel te beperken. Prijs-kwaliteit-verhouding is ver zoek.
Maria V.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
We hebben met veel plezier bij Classico gegeten. Vriendelijkheid, bereid om klanten een plezierige moment te bieden met lekker eten en entourage. Dank jullie wel.
chris B.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Vlotte reservering online zelfs op vrijdagavond. Zeer vriendelijke en hartelijke ontvangst. Lekkere Italiaanse keuken met originele toets. Als voorgerecht kozen we voor de suggestie van paté met venkel. Heerlijk. Malse ossenhaas met variatie van gegrilde groenten.
Muck T.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Vergeleken met februari dit jaar: wat slordige bediening en niet direct.
Al teveel hool op hun vork genomen?
Eten en het wijnadvies was (nog) goed.
t.deerenberg .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
vriendelijke , gastvrije bediening. hebben buiten aan de straat gezeten ivm mooie weer. alles wat aan de dure kant, maar dat wisten we wel vantevoren.
Marja O.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2017
Héérlijk gegeten vanavond!
Hanneke V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Prima restaurant, maar had graag groente(n) bij het hoofdgerecht gehad.