Restaurant Classico

Willemsparkweg 87 1071 GT Amsterdam Nederland Kaart
31-206760700

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 39.5€

Niet van toepassing op drankjes
Beschikbaar op het gekozen tijdstip.

• Voorgerechten
    • Aubergine uit de oven
      Ossenhaascarpaccio
      Gemengde salade
  • Hoofdgerechten
    • Pasta met witvis
      Zelfgemaakte tagliatelle met funghi en truffelsaus
      Orecchiette met Italiaanse worst en crèmesaus
  • Nagerecht
    • Panna cotta
      Tiramisu
      Vanille-ijs

Speciale deals

50% korting op het eten

Niet van toepassing op drankjes.
Niet van toepassing op keuzemenu’s.
Beschikbaar op het gekozen tijdstip.

Over het restaurant Restaurant Classico

Mediterrane klassiekers

In het mooie Amsterdam Oud-Zuid, vlakbij het Vondelpark en het Rijksmuseum, vind je deze mediterrane topper. De ideale plek om neer te strijken voor een uitgebreide lunch of een waanzinnig diner. Je eet hier gerechten die de zon laten schijnen. De bediening ontvangt je als echte vriend. Wat wil je nog meer?

Vergeet niet te reserveren!

Meer informatie over restaurant Restaurant Classico

Maandag t/m Zondag

• Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Wi-Fi
Odiel E.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Met groep van 8 personen gegeten. Eerder gegeten met vier man en was alles erg goed. Nu ging het allemaal wat minder soepel. Bediening leek ons meerdere keren te zijn vergeten. Vergaten drankjes op te nemen etc. Voorgerechten duurde erg lang (uurtje?) Kregen wel twee rondes brood. We hadden geen lastige bestellingen, gewoon van de kaart (carpaccio 's etc.) ook hoofdgerecht duurde wat lang, maar wel aardig dat ze gerechten buiten de kaart om aanboden. Toch kon Classico de eerste ervaring niet meer waarmaken en dat komt vooral ook door de prijs. Toch aan de hoge kant en niet met de service die je daarbij verwacht. Ga het nogmaals proberen, dat wel. Maar niet meer met een groep.
Anouk K.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Via Iens bij dit restaurant terecht gekomen en de beoordeling is meer dan terecht. Heerlijk klassieke Italiaanse gerechten, vriendelijke bediening en fijne ambiance.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2015
Heerlijk gegeten, verse vis met passende en verse ingrediënten en een carpaccio van tonijn vooraf. Het dessert bestond uit huisgemaakte Tiramisu. De bedoening was zeer vriendelijk en niet al te formeel. Heel gezellig. Indeling is niet heel luxe, maar was prima voor ons. Een aanrader!
Irma D.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2015
Heerlijk gegeten, we kozen voor de dagspecialiteiten: carpaccio van tonijn, reguliere carpaccio en een pasta met truffel, champions en verwarmd jn de parmezaanse kaas. Daarbij prachtige huiswijn gedronken en vriendelijke bediening met persoonlijk advies.
Wouter T.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Wat een geweldige avond! Groot enthousiasme bij het personeel en onwaarschijnlijk lekker gegeten! Dit gaan wij vaker doen!
Liesbeth V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
Gezellig italiaans restaurant. Tafels niet te dicht op elkaar zodat je evt rustig kunt praten. Erg lekker eten. Had een heerlijke scaloppina en tafelgenoot was zeer tevreden over zijn lever
hdgroot .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
We hebben gisteravond met z'n 4-en bij Classico heel lekker gegeten. Veel specialiteiten buiten de kaart, wat het erg verrassend maakte. We aten heerlijke zeebaars met champagnesaus en kaviaar, lever met uitgebakken ui en spek en een verse pasta met Italiaanse worst en verse paddestoelen. De deserts waren ook bijzonder smakelijk met ondermeer een fantastische semifredo naar huisrecept. Erg apart en lekker. Bij de koffie kregen we likeurtjes van het huis aangeboden, wat heel attent was.
Kort samengevat voor herhaling vatbaar en zeker leuk om met vrienden in een ongedwongen gezellige sfeer te eten waar alles aan gedaan wordt om het je naar je zin te maken. Een toppertje, dit adres.
Mirjam C.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2015
Gefrituurde inktvisringen. Spaghetti met pesto. Risotto met radicchio.
Ik mis het wauw effect.
Het is lekker maar niet bijzonder. Zo maak ik het thuis ook.
Benjamin C.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Uitstekend eten, alle lof! De service was zeer vriendelijk alhoewel lichtelijk chaotisch maar dat was wellicht mede toe teschrijven aan het feit dat wij een paar keer van gedachten veranderden. Ook het feit dat 'onze' ober erg onervaren en daardoor onzeker was, hielp niet.
Wat echter het meest stoorde was het kille decor - niet zozeer om hoe dat er uitzag maar omdat het gebrek aan enig dempend materiaal zorgde voor een verschrikkelijk lawaai. Gewoon niet leuk meer! Voor wie daar tegen kan: prima, maar wij komen hier niet meer.
Romana W.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2015
Zojuist heerlijk gegeten bij dit top restaurant. Vriendelijk personeel. Heerlijk vers eten. Carpaccio top! Kalfsvlees top! Pasta van de dag verrukkelijk en de toetjes panacota en tiramisu smaakten ook naar meer. Mijn moeder en ik zij hier met de iens dinnerdagen geweest, maar gaan hier vaker geen. Goed prijs/kwaliteitsverhouding.
Floor S.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2015
Super lekker gegeten! Alles was zelfgemaakt van de kruidenboter tot de pasta, vooraf heerlijk een brusschetta gekregen!
Stanley H.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Nu twee keer gegeten en het was beide keren fantastisch. De eerste keer heeft de eigenaar buiten de kaart voor ons speciale gerechten gemaakt die perfect waren. De tweede keer was de eigenaar zelf niet aanwezig en hebben toen heerlijk van de kaart gegeten.

Een echte aanrader in Amsterdam Zuid.
Kevin Z.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2015
Prima eten, eindelijk eens geen pizza op de kaart.

Antipasti vooraf was goed, vitello wat droog.

De pinot grigio die wij dronken was goed op temperatuur.

Als hoofdgerecht de zeebaars en de tagliarini parmezaan. Zeebaars heerlijk, garnituren wat saai.

Al met al een leuke avond gehad met bij de koffie nog een lekkere limoncello.
Albert D.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Heerlijk degelijk vers Italiaans eten met zeer vriendelijke relaxte en vrolijke service in Oud Zuid en met gratis limoncello aan t einde
Pieter A.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2015
Erg lekker en verrassend goed authentiek Italiaans eten. Enorm genoten. 'Bijna lekkerder dan het eten in Italië zelf' volgens mijn vrouw. Zeebaars als hoofdgerecht uitstekend. Gastvrij onthaal, goede huiswijn, onbeperkt kraanwater, fijn qua prijs/kwaliteit. Dus kortom: dikke aanrader!
Ric V.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2015
Dit restaurant heeft ons prettig verrast. Het eten was bijzonder goed en de bediening vlot, gezellig een bovendien ter zake kundig. Dat laatste was bijzonder vanwege de vele opties buiten de kaart om. We namen verschillende voorgerechten, vitello tonato, frutti di mare en carpacchio. Alles eigenlijk een tien, maar een dikke negen klinkt redelijker. Vervolgens een heerlijke risotto met kreeft, vongole en garnalen. Daar wil je voor terugkomen.
Goede Pino Grigio erbij en de avond kan niet meer stuk. Wel meer dan 50 Euro p.p. maar ja, dan eet je ook bijzonder goed. Wie dat er voor over heeft maakt met Classico een goede keus.
Remkea A.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2015
Heerlijk gegeten! De vitello tonato is echt een aanrader en tevens de verse rib-eye met rucola en een overvloed aan parmezaanse kaas, goed gegrild en een pure echte smaak. Ontzettend genoten, gastvrijheid ten top. Hier willen wij graag nog een keer terug komen, zo veel lekkere gerechten waar je voorlopig nog niet op bent uitgekeken.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Reservering via Seat Me werd niet herkend, maar zaak was niet vol dus tafel alsnog snel geregeld. Eten goed maar aan de dure kant. Bediening heel vriendelijk, wel wat geschreeuw op de achtergrond uit de keuken. Akoestiek slecht wat nog versterkt werd doordat muziek aan ging halverwege de avond.
Marian B.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
Onbegrijpelijk die goede recensies. Bij fusilli di mare zouden oesters zitten. Dan heb je beeld van het niveau van de gebruikte vissoorten. Was dus pasta met krabsticks, ringetjes intkvis, kleine mosseltjes (zo weggelopen uit het bakje van de supermarkt??). O zeker vergeten oesters in te kopen, zei degene die ons bediende: een aanfluiting. Verder was bij 2 vd 3 cannelloni de bovenlaag verbrand (met authentieke brandlucht). Tweede fles rose besteld en etiket laten zien; er werd doodleuk een andere gebracht. Een grote teleurstelling, dit restaurant.
Ine S.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
We zaten buiten, met twee andere tafels van resp. 5 en 3 personen op een mooie zondagnamiddag, dat is wel speciaal. De bediening was heel attent, de jonge jongens wisten niet altijd van de hoed en de rand, maar ze deden hun best om het in de keuken te vragen en het daarna aan ons te vertellen.
Mijn partner at als voorgerecht eendenborst, hij vond het heerlijk en als hoofdgerecht had hij bresseola, ik at 3 soorten vis in aluminiumfolie uit de oven met groenten en aardappelen erbij. het smaakte ons uitstekend.
Helaas konden we de nagerechten niet proeven, want we moesten op tijd in het Concertgebouw zijn, dat 5 minuten lopen verderop ligt.