Restaurant Classico

Willemsparkweg 87 1071 GT Amsterdam Nederland Kaart
31-206760700

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 39.5€

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

• Voorgerechten
    • Aubergine uit de oven
      Ossenhaascarpaccio
      Gemengde salade
  • Hoofdgerechten
    • Pasta met witvis
      Zelfgemaakte tagliatelle met funghi en truffelsaus
      Orecchiette met Italiaanse worst en crèmesaus
  • Nagerecht
    • Panna cotta
      Tiramisu
      Vanille-ijs

Over het restaurant Restaurant Classico

Mediterrane klassiekers

In het mooie Amsterdam Oud-Zuid, vlakbij het Vondelpark en het Rijksmuseum, vind je deze mediterrane topper. De ideale plek om neer te strijken voor een uitgebreide lunch of een waanzinnig diner. Je eet hier gerechten die de zon laten schijnen. De bediening ontvangt je als echte vriend. Wat wil je nog meer?

Vergeet niet te reserveren!

Meer informatie over restaurant Restaurant Classico

Maandag t/m Zondag

• Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Wi-Fi
Pim P.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2015
Spectaculair Italiaans kokend zonder compromissen tegen betaalbare prijs met aparte wijnen. Gave tent (nog) zonder de aandacht van het trendy publiek.
Ella V.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Het eten was bijzonder smakelijk. Alleen jammer dat het risotto-gerecht aan de bovenkant een beetje uitgedroogd was - kennelijk even warm gehouden in afwachting van de andere "primi piatti".
We moesten soms lang op onze gerechten wachten. Volgens een van de medewerkers waren er meer gasten gekomen dan was voorzien. Maar terwijl we wachtten, konden we ons wel vermaken met de hectische taferelen in het restaurant. Bovendien kregen we verschillende aanbiedingen "van het huis" om de pijn te verzachten. Op de rekening stond een fles wijn te veel, maar dat werd met veel verontschuldigingen meteen gecorrigeerd.
Het decor van het restaurant was opvallend eenvoudig.
Mek H.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2015
Wij hebben vanavond met zijm drietjes uitstekend gegeten bij Classico! Het was de eerste keer. Wij gaan zeker terug! Mooie anti pasta, gegrilde octopus, fantastische visschotel en voortreffelijke pasta! Heerlijke wijn en super gastheerschap. We waren net terug van Milaan en waanden ons weer even terug....,
Wij komen zeker terug naar dit gezellige restaurant met een uitstekende prijs/kwaliteitverhouding!
Sandervelde .
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2014
Heerlijk op en top Italiaans gegeten incl wat langer wachten, rondrennende bambini en chaotische bediening (positief bedoeld)
Rijn B.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2014
Uitstekend voor voorafgaand aan bezoek aan het Concertgebouw.
Voorgerecht: gevulde Aubergine met 4 soorten kaas. Ondanks de kaas niet te zwaar op de maag, en ook zeker niet te zout, maar wel erg smakelijk. Zo te proeven gebruiken ze erg goede olijfolie.
Daarna hoofdgerecht verse tagliatelle met paddestoelen. Toen die kwam, kwam de ober met een hele grote ronde, overlangs doorkliefde Grana Padano aan, overgoot deze aan de bovenkant met brandende cognac, waarna de hete pasta op de Grana Padano werd gedrapeerd.
De kaas smelt daardoor een klein beetje en vermengt met de pasta. De pasta werd daarna met wat extra schraapsel van de kaas geserveerd op je bord. Daarna wat verse peper en truffel er overheen. Je weet niet wat je proeft.
De Prosecco (vooraf) was ook prima, evenals de geserveerde glazen rode wijn (niet de huiswijn, maar toch per glas geserveerd).
Al met al een uitstekende eerlijke keuken.
Harry P. W.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2014
Al enkele jaren bezoek ik met vele vrienden regelmatig restaurant Classico en ben er steeds meer van overtuigd dat de gastheer met zijn team op goede weg is naar een zeer aangenaam, zeer toegankelijk italiaans restaurant, waar gerechten en dranken verrassend goed zijn en prettig van prijs. Vooral de ongedwongenheid, goede rustige muziek, fraai servies en prettige ambiance met vele vaste gasten geven na elk bezoek een gevoel van een geslaagde avond. Het is een restaurant waar men terugkomt en ook herkend wordt. De specialiteit "Pappardelle" is een aanrader naast de vele visgerechten met een Italiaanse twist.
Jaco S.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2014
De cijfers die eerder zij gegeven kloppen echt niet. De sfeer is koud, de service is niet echt vriendelijk zoals werd geschreven in eerdere berichten. De inrichting is sfeerloos. Er hangt zelfs een schilderij met eifeltoren in Parijs?? Het eten is weinig en smaakloos.
Corneel B.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2014
Het eten was lekker, maar niet bijzonder. De borden waren ook niet echt opgemaakt. Het restaurant is door de grootte en de inrichting/ aankleding niet heel sfeervol. Daarentegen is de bediening zeer vriendelijk. Daarvoor zou ik nog een keer terug komen.
JP D.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2014
Heerlijk gegeten. Erg leuke bediening die er echt een avondje uit van maken. Carpaccio inktvis en pappardelle met truffel superrrrr
Olivier S.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Leuke no-nonsense italiaan. Lekkere gerechten en goede service. Al mogen er van mij altijd wat meer vega gerechten op de kaart. Toen wij er waren waren er ook veel italianen, ook een goed teken lijkt mij. Ik kom zeker terug. Aanrader
Leonore D.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2014
Prima gegeten, lekkere wijn en een redelijke prijs. Ik had ossobuco en mijn vriend had tagliatelle frutti di mare. Vooraf had ik een prachtig klaargemaakte carpaccio en mijn vriend gegrilde inktvis. Het was zalig.
Paulmmuller M.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2014
Via Amsterdamse vrienden kwamen wij als Rotterdammers bij Classico terecht. Wij hebben ons door de charmante gastheer/ eigenaar laten adviseren met een verrassingsmenu. Heerlijk gegeten met lekker passende wijnen. Absoluut een aanrader en dat voor een redelijke prijs. Het restaurant zat goed vol, maar door een tafeltje achterin de serre konden wij elkaar prima verstaan.
Jos K.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2014
Dit restaurant is een aanwinst. Goede sfeer, uitnodigende kaart en we aten er fantastisch. Met mijn gast deelde ik een variatie van voorgerechten. Heel gevarieerd, ruim voldoende en heerlijk van smaak. Als hoofdgerecht aten we kalfvlees in whisky saus en zeebaarsfilet met zachtgegaarde tomaten, olijf en kappertjes. Een traktatie! De glaasjes wit en rode huiswijn waren smakelijk en zacht geprijst. De eigenaar bedient zelf en dat merk je, want alles klopt. Tot slot kozen we een palet van nagerechten dat we met heel veel smaak aten, ondanks de ruime hoeveelheid, waaronder huisgemaakte amandel/sinaasappel en torta de mele taart. Alle gerechten in eigen keuken bereid met verse ingrediënten. Kom daar eens om. Hier gaan wij vaker komen!
Sjoerd T.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2014
Na de prima voorgerechten vielen de hoofdgerechten van het Concert menu wat tegen, zeker gelet op de pittige prijs van € 29,50. Wat meer uitleg over de gerechten vooraf was op zijn plaats geweest. De wat haastige, deels Engels sprekende bediening, was daar waarschijnlijk debet aan. Overall ruim voldoende, maar niet bijzonder.
Pim S.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2014
We hebben een heerlijke en gezellige avond gehad bij restaurant Classico. De anti pasto was gevarieerd en goed gepresenteerd. De zeebaars was uitstekend op smaak en de huiswijn, wit en rood, op niveau. Goed gezelschap en een smaakvol interieur maakten het geheel compleet. Een aanrader in Zuid!
hdgroot .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2014
We hebben op het terras gegeten bij Classico. Het eten was echt fantastisch, de antipasti was uitgebreid en de vis en de ossubucco meer dan uitstekend.
We aten een chocolade taart en een amandel sinasappel taart. Heerlijk van smaak en ook vers, want die kwamen uit eigen keuken. Waar vind je dat nog?
De bediening was allervriendelijkst en attent, de prijzen redelijk. Wij gaan hier vaker komen!
Mickies .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2014
Heerlijk gegeten. Wat me opviel was de ontspannen sfeer. De sfeer straalt kwaliteit uit zonder dat het stijfjes wordt. We konden lekker buiten zitten en de bediening is correct en reageert met humor. Je voelt je gast met beleefde aanpak maar niet afstandelijk er is toch een persoonlijke aanpak. En bij tweede keer is het fijn dat men ons dus herkent. Eten is heerlijk en als ik iets wil aanpassen is dat geen probleem.
Johan B.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2014
Wij hadden een uitstekend pre-concert dinner bij Classico en waren positief verrast door de uitstekende kwaliteit van de gerechten. Ik had de beste zalm carpaccio die ik ooit geproeft heb en ook het hoofdgerecht met lam was super. Ook het dessert , tiramisu, was voortreffelijk.

In combinatie met de uitstekende service is Classico zeer aanbevelingswaardig!
hedy F.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2014
Italiaans eten zoals het bedoeld is! Puur, uitgebalanceerd en alles klopt! Bellissimo! We aten diverse voorgerechten: zalmcarpaccio, melanzane, mozzarella di bufalo en anti misto, alles was lekker. als hoofdgerecht wederom een voorgerecht: gegrilde calamari, heel erg lekker, maar zeker de mooiste ooit. Voorals nog de beste Italiaan in zuid! Voortaan hiernaar toe als we lekker echt Italiaans willen eten. Niet goedkoop, maar wel iedere cent waard.
Ilari H.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2014
Toevallig ontdekt door een bezoek aan het Concertgebouw. Daar speelt Classico zelfs op in, en in dat opzicht is het ook een prima plek. Italiaanse, vlotte, ietwat jolige bediening, die desondanks of daardoor hier en daar een steekje laat vallen, maar hun vriendelijkheid en bescheiden kaart met heldere gerechten strijken de oneffenheden glad. Ruim zitten aan wit tafellinnen tussen net Amsterdam-Zuid-publiek en rustige toeristen. Een lekkere, bijzonder malse vitello tonato (of het van een verantwoorde slager komt, weet ik dan weer niet) en een goede spaghetti pomodori. Huiswijn zeker in orde. Verder is wijn niet per glas te krijgen. Over kraanwater wordt niet moeilijk gedaan. Grazie!