Restaurant Classico

Willemsparkweg 87 1071 GT Amsterdam Nederland Kaart
31-206760700

Over het restaurant Restaurant Classico

Mediterrane klassiekers

In het mooie Amsterdam Oud-Zuid, vlakbij het Vondelpark en het Rijksmuseum, vind je deze mediterrane topper. De ideale plek om neer te strijken voor een uitgebreide lunch of een waanzinnig diner. Je eet hier gerechten die de zon laten schijnen. De bediening ontvangt je als echte vriend. Wat wil je nog meer?

Vergeet niet te reserveren!

Meer informatie over restaurant Restaurant Classico

Maandag t/m Zondag

Lone R.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2015
Heerlijk eten,we moesten zelfs wachten als we ravioli wilden want die werd vers gemaakt.
Lieve attente bediening..met limoncello van t huis..wij komen terug!
Dinerjury .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
We waren even terug in Nederland en vonden deze Italiaan tussen de hoge IENS noteringen. We reserveerden niet, maar kregen gelukkig toch een plekje in het volle restaurant. Na een aangeboden aperitief kozen we de Primitivo wijn met een van de specials die dag: verse orrichietti pasta met cime di rapa en Italiaanse worst. Zoiets heerlijks aten wij nog niet eerder. Niets was dominant, het was helemaal in balans. De aardige bediening deed erg haar best om ons te plezieren. Zij adviseerden ons om als nagerecht een combinatie van desserts voor 2 te nemen. We kregen een plateau waarop diverse nagerechten als snoepjes prachtig werden gepresenteerd en het smaakte ook nog eens heerlijk. We spraken nog even de eigenaar die aangaf uitsluitend met verse ingrediënten te koken. Hij bood ons een likeurtje aan en we klonken met hem op zijn succes. Ik kan dit restaurant van harte aanbevelen.
Joy4food .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
Op uitnodiging van mijn ouders naar dit restaurant getogen. Dat bleek een schot in de roos. Wat een heerlijke gerechten kregen wij voorgeschoteld. De Burata cheese, licht gewarmd en boterzacht was een erg goed begin. Daarop deelden we een spaghetti all'astice oftewel pasta met (verse!) kreeft. Smaak en saus waren overheerlijk. Ik at als hoofdgerecht zeebaars in tomatensaus die ook vers en fantastisch was. Tot slot namen we een koffie met een glaasje en we waren het eens: dit was geweldig. Zeer bedankt voor deze traktatie in ontspannen sfeer en geweldige bediening!
Daan C.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Duurde allemaal absoluut veel te lang (meer dan een uur wachten op rauw vlees met wat kaasschaasfsel! vervolgens nog een uur op het hoofdgerecht, dat dan ook nog eens verbrand bleek). Op de carpaccio zat bovendien teveel olijfolie en de lasagne was aan de randen letterlijk verkoold. Tiramisu was niets mis mee, maar ook niet bijzonder. Begrijp dat ze voor een IENS-menu niet alles uit de kast halen, maar dit was absoluut onacceptabel. En ook niet goed te maken met een kopje koffie.

Wel aardig dat de hond welkom was.
Mickies .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Het is altijd fijn te zien als mensen vol passie een restaurant runnen. Je ziet de gedrevenheid van het personeel die zich vollegdig inzet. Het was echt helemaal vol en toch bleef het personeel vriendelijk en gaf je de tijd om vragen te stellen. Als er een tafel klaar was kwamen er al weer nieuwe mensen binnen.
Ik had een Zucchini Parmigiana wat ik combineerde met de pasta die aan tafel wordt voorbereid. De warme pasta die met indrukwekkende vlammen wordt opgewarmd smelt in de enorme kaas. We dronken de op aanraden van de ober een heerlijke wijn die goed combineerde met het eten. Het was echt genieten.
Er hangt een prettige sfeer ook door de mooie details van prachtige bloemen en de nieuwe stoelen zitten perfect. Wat betreft het verblijf bij Restaurant Classico is er een duidelijk opgaande lijn wat betreft service, de keuken en de inrichting. Ik neem elke keer weer andere vrienden mee om ze mee te laten genieten. En dan starten we op het fantastische terras!
Nancy P.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Voorafgaande een concert in het concertgebouw afgelopen zaterdag gegeten bij classico.wij hadden voor het iens menu gekozen. De amuse leek heel simpel maar wat was dat lekker zeg.1 smaakexplosie.
Daarna lamsfilet omwikkeld met spek in rode wijnsaus en een fantastisch toetje. Heel smaakvol allemaal. Erg leuk de uitgeholde parmezaanse kaas.bij binnenkomst een heel gezellig leuk druk welkom. Echt fantastisch Italiaanse sfeer.we waren ruim op tijd in het concertgebouw, de bediening heeft daar rekening mee gehouden. We komen hier zeer zeker terug.
Ana Maria S.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Wij hebben niet a la cart gegeten, maar gebruikt gemaakt van Iens diner dagen met drie gangen menu. De eten was eerlijk een aanraden als je de echte Italiaans wil je eten. Ook de bediening is goed en vriendelijk
Dik B.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Goede gerechten maar wat een slechte acoustiek. Ook de Italiaanse patron hield de Italiaanse sfeer in ere om luidkeels door de zaak te brullen, wel of niet boos. Dat weet je nooit bij Italianen.
Willem_Moerman .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2015
Prima restaurant. De prijs kwaliteit verhouding was matig Lamsvlees gegeten was goed maar iets te droog. Panna cotta was niet de specialiteit van de kok. Bediening van een niet italiaanse vrouw was heel erg goed en vriendelijk.
Ina L.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2015
De bediening was bijzonder vriendelijk. We kwamen met onze 5-jarige, wat eigenlijk niet zo heel handig leek gezien het publiek, maar hij kreeg een grote doos met auto's en mocht zelf een pasta-ketting krijgen. Wij hebben bijzonder lekker gegeten en komen zeker terug!

Rojomase .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2015
Bij het binnenkomen van het restaurant waren we eerlijk gezegd een beetje teleurgesteld. Ik had me de entourage iets anders voorgesteld. Snel kregen we een amuse , eenvoudig maar verrukkelijk van smaak. We kwamen voor het Iens menu en we konden kiezen uit carpaccio of asperges als voorgerecht. Drie van ons kozen voor de asperges en eentje voor de carpaccio. We wisten toen meteen dat we goed gekozen hadden. Wat zag het er fantastisch uit en het smaakte ook zo. Als hoofdgerecht koos de ene helft van het gezelschap voor de rode poon en de anderen voor het lamsvlees. Heerlijk, alle vier genoten we ervan. Ook het dessert was zalig. De aanbevolen wijnen, de Rosso Conero en een Sauvignon Blanc vielen goed in de smaak. De bediening was zeer vriendelijk en vlot ondanks de drukte. Kortom een geslaagde culinaire avond. Voor herhaling vatbaar.
Helene W.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2015
Wij komen graag bij Classico. Het eten wordt met heuse Italiaanse passie bereid, en van de tiramisu willen wij stellen dat het echt de beste van Amsterdam is! Wel willen we aangeven dat de bediening echt verbeterd kan worden. We moesten lang op ons eten wachten, en alleen de baas wist vragen of bestellingen goed op te volgen, de rest vergat de bestelling, wist het antwoord niet of vermeed zoiezo de aandacht. Chaotisch en dat beinvloedde helaas de avond in negatieve zin ... Gauw wat aan doen!
Eva H.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2015
Wij hebben hier met z'n tweeen voorafgaand aan een avond theater op vrijdag gegeten. Om 18:00u zat het al aardig vol; wmb een zeer goed teken. Het eten was heerlijk, de bereiding van het eten (pasta met paddestoelen op smaak gemaakt in een grote uitgeholde 'kom' van een groot stuk verse parmezaanse kaas) was spectaculair, de persoonlijke aandacht en service erg goed en de ambiance en het decor warm en schoon. Zeker een aanrader!
Albert H.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2015
We waren met z'n vijven en hebben een mooie avond gehad. Mooie voorgerechten (antipasti, vitello tonato en carpacchio). Vervolgens vis (zeewolf met saus van prosecco), Salitimbocca en Entrecote in rode wijnsaus. Alles mooi gepresenteerd en zeer smaakvol. Huiswijnen waren wat vlak en gewoontjes, maar ja daarvoor is het ook een huiswijn.
PetraT .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2015
Ik heb hier gisteren heerlijk gegeten met een vriendin.
Wat een vriendelijk personeel, goede uitleg over de specialiteiten en de wijnen, TOP!
Interieur is warm en in evenwicht.
Eten was in 1 word fantastish.
Een gezellige avond bij Classico.
Petra T.
Josette D.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2015
Laatst hier heerlijk gegeten. Bediening was geweldig, heel goed op de hoogte en zeer betrokken. Heerlijke zelfgemaakte pasta. Probeer de pasta met kreeft en geniet. Je proeft Italie! Zeker aan te raden dit restaurant. Ciao
PieterAmsterdam .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Goed!
Op zaterdagmiddag met z'n tweeen geluncht. Leuk is dat dit danook warm kan; dus niet een afgezaagd broodje met watdanook, maar een plateau met octopus, zalm, zeebaars en reuzegarnaal. De filleto van kalf met gorgonzola viel tevens helemaal in de smaak! Leuke bediening, die overigens samen met de keuken geheel Italiaaans is. Puntje is wel om daags tevoren te bellen en reserveren voor een lunch op zaterdag.
Aanrader!
hdgroot .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2015
We hebben vandaag heerlijk gegeten bij Classico. De combinatie van voorgerechten was overvloedig en uitsluitend met verse producten gemaakt. Daarna at ik een ossobuco die rijk was aan smaak met heerlijke gegrilde polenta en verse groenten. Mijn partner bestelde de zeetong, perfect gebakken en aantrekkelijk geprijsd.
Als nagerechten aten we met veel smaak een torta di mele en een Italiaanse rum pie. Die waren zeker van La Nona, ongelooflijk de kwaliteit die uit dit restaurant komt.
Het interieur getuigd van smaak. Ingetogen chique, maar met behoud van gezelligheid en sfeer en niet een 13 in een dozijn stijl.
Ik geef ze een 10 +
José D.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2015
Wij waren met twee personen op maandagavond en hadden iets te vieren. Na een dagje uit heerlijk gegeten bij Classico. De pasta met truffelsaus is niet te overtreffen en de risotto was ook heel goed. Goede sfeer en heel hartelijke ontvangst.
Diana B.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2015
Het eten was fantastisch. We waren met zijn tweeën, we kozen allebei een 3 gangen menu. De papardelle met truffel en porcini was verrukkelijk. Ook het kalfsvlees van mijn partner was super lekker, mals en heerlijk gekruid. We hadden allebei een voorgerecht van carpaccio. Een zeer goede kwaliteit vlees en je proefde de olijfolie met citrus (of bergamot?) smaak. Subtiel, maar erg goed.
De bediening is top, ze hebben echt plezier in hun werk en dat straalt er vanaf. Ook de typische Italiaanse drukdoenerij werkt sfeerverhogend. Minpunt voor de service: tussen het voorgerecht en het hoofdgerecht zat 5 kwartier. Echt te lang.
De aankleding vonden wij mooi. Sfeervol, eenvoudig stijlvol, echt een inrichting die je bij de naam zou verwachten.
Kortom: een aanrader.