Restaurant Classico

Willemsparkweg 87 1071 GT Amsterdam Nederland Kaart
31-206760700

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 39.5€

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

• Voorgerechten
    • Aubergine uit de oven
      Ossenhaascarpaccio
      Gemengde salade
  • Hoofdgerechten
    • Pasta met witvis
      Zelfgemaakte tagliatelle met funghi en truffelsaus
      Orecchiette met Italiaanse worst en crèmesaus
  • Nagerecht
    • Panna cotta
      Tiramisu
      Vanille-ijs

Over het restaurant Restaurant Classico

Mediterrane klassiekers

In het mooie Amsterdam Oud-Zuid, vlakbij het Vondelpark en het Rijksmuseum, vind je deze mediterrane topper. De ideale plek om neer te strijken voor een uitgebreide lunch of een waanzinnig diner. Je eet hier gerechten die de zon laten schijnen. De bediening ontvangt je als echte vriend. Wat wil je nog meer?

Vergeet niet te reserveren!

Meer informatie over restaurant Restaurant Classico

Maandag t/m Zondag

• Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Wi-Fi
hdgroot .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
We hebben gisteravond met z'n 4-en bij Classico heel lekker gegeten. Veel specialiteiten buiten de kaart, wat het erg verrassend maakte. We aten heerlijke zeebaars met champagnesaus en kaviaar, lever met uitgebakken ui en spek en een verse pasta met Italiaanse worst en verse paddestoelen. De deserts waren ook bijzonder smakelijk met ondermeer een fantastische semifredo naar huisrecept. Erg apart en lekker. Bij de koffie kregen we likeurtjes van het huis aangeboden, wat heel attent was.
Kort samengevat voor herhaling vatbaar en zeker leuk om met vrienden in een ongedwongen gezellige sfeer te eten waar alles aan gedaan wordt om het je naar je zin te maken. Een toppertje, dit adres.
Mirjam C.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2015
Gefrituurde inktvisringen. Spaghetti met pesto. Risotto met radicchio.
Ik mis het wauw effect.
Het is lekker maar niet bijzonder. Zo maak ik het thuis ook.
Benjamin C.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Uitstekend eten, alle lof! De service was zeer vriendelijk alhoewel lichtelijk chaotisch maar dat was wellicht mede toe teschrijven aan het feit dat wij een paar keer van gedachten veranderden. Ook het feit dat 'onze' ober erg onervaren en daardoor onzeker was, hielp niet.
Wat echter het meest stoorde was het kille decor - niet zozeer om hoe dat er uitzag maar omdat het gebrek aan enig dempend materiaal zorgde voor een verschrikkelijk lawaai. Gewoon niet leuk meer! Voor wie daar tegen kan: prima, maar wij komen hier niet meer.
Romana W.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2015
Zojuist heerlijk gegeten bij dit top restaurant. Vriendelijk personeel. Heerlijk vers eten. Carpaccio top! Kalfsvlees top! Pasta van de dag verrukkelijk en de toetjes panacota en tiramisu smaakten ook naar meer. Mijn moeder en ik zij hier met de iens dinnerdagen geweest, maar gaan hier vaker geen. Goed prijs/kwaliteitsverhouding.
Floor S.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2015
Super lekker gegeten! Alles was zelfgemaakt van de kruidenboter tot de pasta, vooraf heerlijk een brusschetta gekregen!
Stanley H.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Nu twee keer gegeten en het was beide keren fantastisch. De eerste keer heeft de eigenaar buiten de kaart voor ons speciale gerechten gemaakt die perfect waren. De tweede keer was de eigenaar zelf niet aanwezig en hebben toen heerlijk van de kaart gegeten.

Een echte aanrader in Amsterdam Zuid.
Kevin Z.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2015
Prima eten, eindelijk eens geen pizza op de kaart.

Antipasti vooraf was goed, vitello wat droog.

De pinot grigio die wij dronken was goed op temperatuur.

Als hoofdgerecht de zeebaars en de tagliarini parmezaan. Zeebaars heerlijk, garnituren wat saai.

Al met al een leuke avond gehad met bij de koffie nog een lekkere limoncello.
Albert D.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Heerlijk degelijk vers Italiaans eten met zeer vriendelijke relaxte en vrolijke service in Oud Zuid en met gratis limoncello aan t einde
Pieter A.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2015
Erg lekker en verrassend goed authentiek Italiaans eten. Enorm genoten. 'Bijna lekkerder dan het eten in Italië zelf' volgens mijn vrouw. Zeebaars als hoofdgerecht uitstekend. Gastvrij onthaal, goede huiswijn, onbeperkt kraanwater, fijn qua prijs/kwaliteit. Dus kortom: dikke aanrader!
Ric V.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2015
Dit restaurant heeft ons prettig verrast. Het eten was bijzonder goed en de bediening vlot, gezellig een bovendien ter zake kundig. Dat laatste was bijzonder vanwege de vele opties buiten de kaart om. We namen verschillende voorgerechten, vitello tonato, frutti di mare en carpacchio. Alles eigenlijk een tien, maar een dikke negen klinkt redelijker. Vervolgens een heerlijke risotto met kreeft, vongole en garnalen. Daar wil je voor terugkomen.
Goede Pino Grigio erbij en de avond kan niet meer stuk. Wel meer dan 50 Euro p.p. maar ja, dan eet je ook bijzonder goed. Wie dat er voor over heeft maakt met Classico een goede keus.
Remkea A.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2015
Heerlijk gegeten! De vitello tonato is echt een aanrader en tevens de verse rib-eye met rucola en een overvloed aan parmezaanse kaas, goed gegrild en een pure echte smaak. Ontzettend genoten, gastvrijheid ten top. Hier willen wij graag nog een keer terug komen, zo veel lekkere gerechten waar je voorlopig nog niet op bent uitgekeken.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Reservering via Seat Me werd niet herkend, maar zaak was niet vol dus tafel alsnog snel geregeld. Eten goed maar aan de dure kant. Bediening heel vriendelijk, wel wat geschreeuw op de achtergrond uit de keuken. Akoestiek slecht wat nog versterkt werd doordat muziek aan ging halverwege de avond.
messen-en-vorken .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
We hadden veel haast omdat we naar het concertgebouw moesten (5 min verderop)
En speciaal voor ons werd een heerlijk pasta gerecht buiten de kaart om gemaakt Dat zo op tafel stond Top! We komen zeker terug om iets van de kaart te proeven. Prima huiswijn erbij In korte tijd genoten.
Marian B.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
Onbegrijpelijk die goede recensies. Bij fusilli di mare zouden oesters zitten. Dan heb je beeld van het niveau van de gebruikte vissoorten. Was dus pasta met krabsticks, ringetjes intkvis, kleine mosseltjes (zo weggelopen uit het bakje van de supermarkt??). O zeker vergeten oesters in te kopen, zei degene die ons bediende: een aanfluiting. Verder was bij 2 vd 3 cannelloni de bovenlaag verbrand (met authentieke brandlucht). Tweede fles rose besteld en etiket laten zien; er werd doodleuk een andere gebracht. Een grote teleurstelling, dit restaurant.
krans .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2015
Het restaurant Classico is zoals de naam reeds doet vermoedden een Italiaans restaurant met klassieke Italiaanse gerechten. Het ligt dicht bij het Concertgebouw en is een uitstekende plaats om voor het concert hier te dineren. De spagetti a la vongele en de zeebaars met limoendressing waren twee voortreffelijke gerechten, vers toebereid en Italiaans zoals je dat slechts in Italië krijgt voorgezet. Ook de huiswijn paste hier goed bij.
FRIS .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
We zaten buiten, met twee andere tafels van resp. 5 en 3 personen op een mooie zondagnamiddag, dat is wel speciaal. De bediening was heel attent, de jonge jongens wisten niet altijd van de hoed en de rand, maar ze deden hun best om het in de keuken te vragen en het daarna aan ons te vertellen.
Mijn partner at als voorgerecht eendenborst, hij vond het heerlijk en als hoofdgerecht had hij bresseola, ik at 3 soorten vis in aluminiumfolie uit de oven met groenten en aardappelen erbij. het smaakte ons uitstekend.
Helaas konden we de nagerechten niet proeven, want we moesten op tijd in het Concertgebouw zijn, dat 5 minuten lopen verderop ligt.
Janneke J.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Een echt Italiaans restaurant, want gerund door Italianen. Verschrikkelijk lekkere antipasti per due op, gevolgd door eveneens heerlijke cannelloni met spinazie en ricotta. De fusilli met zeevruchten smaakte ook perfect. De scroppino werd aan tafel bereid, leuk! De citroencake was lekker luchtig. De bediening was gezellig chaotisch, met de complimenten voor de jongste bediende!
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2015
Ik had de dagspecial besteld. Een pasta die aan tafel werd klaar gemaakt. Een enorme kaas (Grana Padano) werd eerst geflambeerd waarna de pasta met paddenstoelen er in gegoten werd. Daarna werd de pasta met kaas en al er weer uitgeschraapt en afgemaakt met vers geschaafde truffel. Mij kon je wegdragen. De bediening was voorkomend en enthousiast. De huiswijn was goed. Het ademende een gezellige sfeer uit.
sebastienjoret .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2015
zeer sympathieke bediening, uitstekende suggesties van de chef. Als u nabij het concertgebouw logeert, zeker een aanrader.
Benjamin V.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Wat een fantastische sfeer en heerlijk eten bij Classico! Bij binnenkomst krijg je meteen tafelwater en een kleine amuse. De witte huiswijn is een heerlijke chardonnay, zeker een aanrader. We begonnen de avond met antipasti, waarbij lekker geroosterd brood geserveerd werd. Eigenlijk wilde we voor 4 gangen gaan met pasta/risotto en daarna een vis/vlees hoofdgerecht. De eigenaar raadde ons aan om een gerecht te delen, anders zou het waarschijnlijk iets te veel worden. Daarom een heerlijke risotto met radicchio en mascarpone gedeeld en vervolgens gekozen voor de zeebaars met een citroendressing. Beide echt topgerechten. Intussen is het genieten van de sfeer! Al het personeel heeft zichtbaar plezier in het werk en ondanks dat de bediening erg onervaren is, maakt hun glimlach alles goed. Als dessert hadden we tiramisu en scroppino, smaakte ook prima en we sloten af met koffie en kregen nog een glaasje limoncello van het huis.
We hebben een fantastische avond gehad en dit is voor mij echt de beste Italiaan waar ik tot nu toe geweest ben. Een aanrader wanneer je een dagje in Amsterdam bent.