Restaurant Classico

Willemsparkweg 87 1071 GT Amsterdam Nederland Kaart
31-206760700

Over het restaurant Restaurant Classico

Mediterrane klassiekers

In het mooie Amsterdam Oud-Zuid, vlakbij het Vondelpark en het Rijksmuseum, vind je deze mediterrane topper. De ideale plek om neer te strijken voor een uitgebreide lunch of een waanzinnig diner. Je eet hier gerechten die de zon laten schijnen. De bediening ontvangt je als echte vriend. Wat wil je nog meer?

Vergeet niet te reserveren!

Meer informatie over restaurant Restaurant Classico

Maandag t/m Zondag

Anne-Marie H.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2012
Fantastisch genoten bij classico. Net 5 maanden geopend op wat mij betreft een van de leukste hoekjes in zuid. Wij kwamen op zondag voor lunch. In principe waren ze om een uur nog niet open, maar na mijn telefoontje om te reserveren meteen toch wel! Jammer dat er maar 2 tafeltjes bezet waren, maar het vaste publiek van George gaat naar mijn mening snel oversteken om echt lekker Italiaans te lunchen! De gastvrijheid kon niet beter, ook de muziek en ambiance geweldig. Al moet ik eerlijk zijn, het eten kan nog beter. Voorgerechten zijn niet spannend genoeg. Hoofdgerechten zijn geweldig, maar veilig. Ik vond het heerlijk, maar van mij hoeft er niet altijd vitello en carpaccio op de kaart... Maar, al met al heb ik meteen weer gereserveerd voor de volgende lunch. Bedankt voor de heerlijke middag. Anna & Anna Maria
Jacques V.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2012
Een Italiaan waar je gemoedelijk kunt dineren. Zeer vriendelijke en galante gastheren. Nette gerechten met een iets te hoog prijskaartje. Er zijn gewoonweg te veel restaurants van dit kaliber om dit prijsniveau hier te rechtvaardigen. De goede wijnadviezen ten spijt.
Misja A.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2012
Laat ik met het goede nieuws beginnen: de service is uitstekend. En het personeel lijkt Italiaans, wat nog niet vanzelfsprekend is in Italiaanse restaurants in Amsterdam.
Wat me minder beviel was de lucht die er hing in het restaurant. Zo te ruiken heeft men hier een vochtprobleem, het stonk hier een beetje.
Op de kaart stonden mooie gerechten, maar ze werden niet zo goed klaargemaakt.
Vooraf had ik papardelle met paddestoelen, geflambeerd in cognac. Die cognac was kennelijk niet geflambeerd want de scherpe cognacsmaak was nogal overheersend.
Hoofdgerecht was scallopina van kalfsvlees in marsalasaus. De saus was lekker maar het vlees was overgaar en dus te taai.
De bijgerechten en amuses waren wel goed.
SasBen .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2012
mijn zus en ik hebben hier donderdagavond gegeten en we voelden ons zeer welkom, de bediening is zorgzaam en zeer vriendelijk. Het eten is gewoon goed, geen culinaire hoogstandjes maar van mooie kwaliteit en lekker vers. Van mij zou het nog wel wat meer uitgesproken Italiaans mogen zijn,qua smaken en qua gerechten. Maar op deze manier bied je wel een kaart die een breed publiek zal aanspreken. Ik kom hier zeker terug - we hebben de desserts deze keer moeten overslaan maar die zagen er erg goed uit!
Stess83 P.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2012
Ik heb hier vorige week met de restaurantweek gegeten. Het eten vond ik lekker. De porties waren royaal en mooi opgediend. Alleen jammer dat er ijsbergsla werd gebruikt, ik vind dat wat goedkoop overkomen. Ik ga hier nog wel een keertje eten omdat ik benieuwd ben wat het normale menu te bieden heeft. De bediening vond ik erg goed! Vooral de ober op de benedenverdieping!
Esther S.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2012
Afgelopen week gegeten tijdens Restaurant week. Ondanks dat de bediening erg aardig is en de locatie prima, was het eten helaas echt een tegenvaller met name na alle lovende recensies. Vooraf hadden we aangegeven dat een zwangere dame ons zou vergezellen, maar alle voorgerechten waren off-limits (of rauw vlees/vis of iets in de wijnsaus). Een van de voorgerechten (champignons) was rauw en de porties die volgende waren verder te groot. Het hoofdgerecht zalm met risotto zag er echt niet presentabel uit. Jammer echt een gemiste kans. Aangezien het toetje was gemaakt met rauwe eieren en we de helft van de hoofdgerechten hebben moeten laten liggen, bood de bediening wel meteen aan om maar 3 gangen te berekenen i.p.v. 4. Al met al aardige bediening, maar we kwamen toch ook voor de culinaire ervaring en die bleef helaas uit...
Reynold Z.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2012
Afgelopen donderdag bij Classico gegeten, lekker op de stoep. Het eten was echt heerlijk, erg goed. Alles klopte gewoon. Vooraf een prosecco, waarbij bij ons allebeide opviel dat ze echt niet lullig deden met de hoeveelheid. Daarna een heerlijk hoofdgerecht (lamsfilet en risotto nero), beide heerlijk. Het toetje moest natuurlijk de tiramisu zijn, heerlijk gesmuld. En de ober maakt het plaatje compleet, heerlijk al dat Italiaans aan de tafel.
annelot E.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2012
Wij hebben hier al meerdere keren gegeten, elke keer is het eten (en de ambiance) weer een hit, bediening is vriendelijk en geeft graag uitleg over de gerechten. Het eten ziet er smakelijk uit en dat is het ook, wij komen hier graag! Echt een toppertje om in de buurt te hebben! Mooie italiaanse gerechten met veel smaak!
Boukje V.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2012
Erg lekker, erg fijne bediening , erg gezellig en heerlijk dicht bij Concertgebouw. De vegetarische lasagna is een aanrader. Van mij had er nog wel meer pasta op de kaart gemogen, maar wat ze hadden was heerlijk.
freekandriesse .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2012
Geen poespas. Geen Oud Zuid opsmuk. Goede smaken, herkenbare, verse ingrediënten in de Linguini-kreeft. Uitgebalanceerd gerecht in één diep bord. Italiaans in Oud Zuid zoals je Italiaans eet in ieder zichzelf respecterend restaurant in Italië. De bediening is snel en sympathiek.
bobduynstee .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2012
Ruime menukeuze. Klassieke bereiding. Uitstekende porties. Verse ingrediënten. En vegetarisch hoef je er niet op een houtje te bijten. Prijs/kwaliteit eigenlijk on-oud-Zuids, dus prima. Zal wel de mediterrane invloed zijn. Hoop alleen wel dat ze de volgende keer het vat Brandbier wel hebben aangeslagen. Dat is wel zo lekker bij +30 graden. Maar de bediening maakt dan weer alles goed. Heel sympathiek.
hdgroot .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2012
We hebben heerlijk gegeten bij Classico, hele aardige en professionele bediening.
De Cioccolatissimo is outstandig! Complimenten voor de kok..
Fijn dat we een goede italiaan hebben in de buurt.
We komen zeker terug!