Restaurant Classico

Willemsparkweg 87 1071 GT Amsterdam Nederland Kaart
31-206760700

Over het restaurant Restaurant Classico

Mediterrane klassiekers

In het mooie Amsterdam Oud-Zuid, vlakbij het Vondelpark en het Rijksmuseum, vind je deze mediterrane topper. De ideale plek om neer te strijken voor een uitgebreide lunch of een waanzinnig diner. Je eet hier gerechten die de zon laten schijnen. De bediening ontvangt je als echte vriend. Wat wil je nog meer?

Vergeet niet te reserveren!

Meer informatie over restaurant Restaurant Classico

Maandag t/m Zondag

• Af te huren , Terras , Wi-Fi
Tigraflowers .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
De prijs kwaliteit verhouding van het eten was niet erg goed de antipasti was saai, het brood was hard , de pasta was niet gaar, de bediening was langzaam enz. Maar de wijn was wel lekker en de tiramisu was heerlijk
Bart B.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Leuke echte Italiaan, met wisselende kaart en heerlijke gerechten. Vlotte en attente bediening, zeker voor herhaling vatbaar.
Hidde K.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Heel leuk gegeten. Bediening had een Italiaans tempo, dus af en toe was lang wachten. Maar lekker eten, fijne bediening en toen we als laatsten over waren werden we nog steeds heel vriendelijk bediend.
Remco V.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2017
Een van mijn favoriete restaurants in de buurt. Er is meestal een mengeling van toeristen en buurtbewoners te gast. De ontvangst is erg hartelijk. De bediening is vriendelijk en efficient. Het eten is erg lekker, zeker gelet op de prijs. De kwaliteit van de ingredienten is hoog. Ik kom hier regelmatig terug.
Ilja D.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
de heilbot was veel te gaar
twee gerechten die op de kaart staan waren niet beschikbaar
de gerechten waren niet top,middelmatig helaas en niet in overeenstemming met het hoge waarderingscijfer
peter L.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Heerlijk gegeten vooraf aan theaterbezoek. Heel vriendelijke en zorgzame bediening en prima op tijd voor het theater.
Fred K.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
Ik kreeg de indruk met reserveren dat er 20% van de rekening af zou gaan is niet gebeurd
Kristien D.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Lekker gegeten!!
sentauer .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Afgekomen op de tekst op de site: het is weer truffelmaand met ECHTE truffel en alle ogenschijnlijk heerlijke gerechten die staan genoemd gingen we in volle verwachting naar Classico.
Het begon goed met een bruschetta als amuse, huiswijk die we mochten proeven en heerlijk vers brood.
Op de menukaart zagen we geen truffelgerechten, bij navraag bleek er 1 gerecht met truffel. Bij doorvragen of het echte truffel was bleek het om truffelolie te gaan. Pure misleiding dus.
Vervolgens gingen we voor de burrata en tonijn vooraf, beiden weinig bijzonders, en de gerechten van de dag: saltimbocca en zeebaars met champagnesaus en kaviaar. Dat laatste klinkt heel bijzonder. De saltimbocca was ok. Bij de zeebaars geen champagnesaus of kaviaar. Bij navraag moest de ober op instructie van de keuken ons vertellen dat het vervangen was door citroensap en prosecco! Wederom misleiding en de arme jonge ober wordt dan zo naar klanten gestuurd.
Kortom wat ons betreft oplichterij.
Verder viel de waardeloze akoustiek op, in een vrij kale ruimte klinkt alles extra en als je dan in bestekbakken gaat smijten midden in het restaurant, en de koks zeer luidruchtig zijn is het als gast moeilijk elkaar te verstaan.
Als laatste bleek ook onze kleding behoorlijk te ruiken bij thuiskomst.
Kortom: eens maar nooit weer.
ct K.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Er hangt in het restaurant een opvallende keukengeur alsof de afzuigkap in de keuken het begeven heeft.
Bram W.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2017
Lekker gegeten en gezeten. Heel vriendelijke bediening. We waren graag gebleven voor een glaasje grappa maar moesten door naar het concertgebouw.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2017
Het eten was heerlijk. Goede buratta en cappesante (Sint Jacobs schelpen) en de pasta met truffel en paddestoelen was fantastisch. Heerlijke wijn. Alles voor een heel redelijke prijs.
Rene D.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Ondanks vroege reservering slechte plek
Zijn zelf na 10 minuten maar naar wat drinken gaan vragen, ruim 1 uur gewacht op eten na bestelling
Volledig onderbezet en onervaren, ongeintereseerd team
Lucas H.
Verrassend
Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Geweldige sfeer en heerlijk eten! We hebben genoten van het kalfsvlees met Taleggio en het grand dessert. Bediening is aardig, hele restaurant zat vol.
BvP2 V.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Aanrader voor wie van echt Italiaans eten houdt.
Jack M.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
Wij aten ieder een tonijn tartaar, hij een pasta (in een kaas geroerd, met een truffelsaus). Ik een zeebaars.

prima gegeten, als we innde buurt zijn zouden we wellicht nog een keer hier eten.
tinekevzb .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
Heerlijk gegeten in Italiaans restaurant Classico! Prettige ambiance, prima verzorging en aandacht voor de gast. Ons hoofdgerecht, pasta met porcini en truffel, geflambeerd in een Parmezaanse kaas, was een topper! Daarbij een heerlijke Siciliaanse witte wijn.
Een aanrader voor Concertgebouwbezoekers, voor of na een concert.
menno R.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Italiaanse kwaliteit in gastvrije omgeving.
Aanrader.
chris V.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Wat een goede service en fijne sfeer, ook prima eten!