Restaurant Classico

Willemsparkweg 87 1071 GT Amsterdam Nederland Kaart
31-206760700

Over restaurant Restaurant Classico

Mediterrane klassiekers

In het mooie Amsterdam Oud-Zuid, vlakbij het Vondelpark en het Rijksmuseum, vind je deze mediterrane topper. De ideale plek om neer te strijken voor een uitgebreide lunch of een waanzinnig diner. Je eet hier gerechten die de zon laten schijnen. De bediening ontvangt je als echte vriend. Wat wil je nog meer?

Vergeet niet te reserveren!

Meer informatie over restaurant Restaurant Classico

Maandag t/m Zondag

• Af te huren , Terras , Wi-Fi
Michiel T.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
De aankleding is heel huiselijk wat het erg gezellig maakt en de gastheer en gastvrouw zijn enorm charismatisch en vrolijk. De borden waren mooi opgemaakt en goed warm. We hebben heerlijke coquilles in saffraansaus gegeten en de kabeljauw, waar wel helaas een aantal graten in achter waren gebleven. Erg genoten van de avond en ik zal zeker nog een keer terugkomen.
Eric H.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Het is altijd een genot om te dineren bij Classico, Italiaanse keuken van topniveau.
Als voorgerecht namen we carpaccio van tonijn. Mmm, heerlijk.
Mijn hoofdgerecht was lamsfilet. Helemaal geserveerd zoals het hoort : roze vanbinnen. Mijn partner koos voor fegato, ook goed. We sloten af met een bordje van 4 kleine dessertjes. We lieten ons adviseren voor passende wijnen. Die waren van een goede kwaliteit, maar in vergelijking met onze vorige bezoeken werden onze glazen minder gevuld.
Marjolein K.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Heerlijk restaurant met Italiaanse staf die echt super gastvrij is. We waren met 2 kinderen (4 en 10 jaar) en nogal bezorgd dat dit niet echt gewaardeerd zou worden, maar men deed zeer zijn best het ook voor hen naar de zin te maken. Gerechten stuk voor stuk heerlijk, en al met al een prachtige avond.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Heerlijk zorgeloos goed eten in prettige omgeving.
Dick V.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Fantastisch gegeten.
Goede bediening.
Lekkere pasta en tiramisu.
Zeker een aanrader.
Met vriendelijke groet

Dick en greet
Gustaaf B.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Échte Italianen, met koks uit Napels en Sicilie. Doet zijn naam eer aan met klassiekers, maar ook mooie dagmenu"s.
Leuke gezellige sfeer en enthousiast personeel.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Geweldig!

Heerlijk gegeten bij restaurant Classico.
Goede service en kwaliteit.
Gastvrijheid staat voorop!

Zeker een aanrader.

Aardige bediening.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
top! super!
aardig bedienend personeel.
eten komt op tijd.
lekker gegeten van goede kwaliteit
en bovendien een warme gezellige sfeer.
kom graag weer terug.

met vriendelijke groet

david
E M.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Lekker gegeten in een gezellige Italiaanse sfeer. De service was goed; de bediening was erg vriendelijk. De locatie is leuk, vlakbij het museumplein. Zeker een aanrader.
Theo C.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
Heerlijk eten en hele goede wijn en de bediening is heel vriendelijk en gast vrij kom er zeker nog veel vaker voor mij het beste van de stad
Bruin V.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
bij classico gegeten. het eten was lekker, ook een leuke sfeer.
voor de rest was alles keurig op tijd en werden we na 1,5 uur al met volle maag in het italiaans een goeie avond gewenst. restaurant classico is een aanrader.
Wim H.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
We dachten dat ze aan de Albert Heijn meededen, maar wij hadden niet goed opgelet. Toen we dat melden kregen we diverse dingen extra; bijzonder klantvriendelijk. En toen het buiten regende bij ons vertrek gaven ze ons een paraplu mee, prima behandeling. Gezellig om nog een keer heen te gaan.
Ole M.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
Ik ben hier met mijn vriendin geweest, ik zal deze ervaring nooit vergeten. De obers in dit restaurant wisten precies de juiste verhouding te vinden tussen proffesionaliteit en betrokkenheid. De zalmtartaar als voorgerecht is echt voortreffelijk!
Wouter S.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Heerlijk gegeten en alleen daarom al een aanrader. Wel aan de prijs maar dat ligt vooral aan de locatie (museumkwartier/concertgebouwbuurt). We hadden niet zoveel tijd (5 kwartier) en hebben dat direct aangegeven. Het hoofdgerecht duurde wat lang, zeker omdat onze glazen al een tijdje leeg waren... Op het moment dat we dachten: wanneer komt het was het er; mjammie!! We zaten buiten maar de willemsparkweg is wel behoorlijk rumourig...
Sonjaschoon .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Heerlijk gegeten, zomers buiten gezeten. Huis rosé past prima bij ons zomerse avond gevoel.
Bediening was ook goed. Er werd erg hun best gedaan ons op tijd in het concertgebouw te krijgen zonder hun Italiaans tranquillo te verliezen.
Zeker een aanrader!
Sonja
Alastair .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Heerlijk klassiek Italiaans dineren. Wij houden het bij drie gangen. Het gehele gezelschap smult van onder andere de aubergines als voorgerecht en de pasta met kreeft met een paar mooie stukken kreeft erin! De Pinot Grigio reserva blijkt een prachtige bijpassende wijn. Het Grand dessert is een mooie combinatie van ijs fruit en gebak. Nog een espresso en wij wandelen tevreden terug door het Vondelpark!
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016

Top!! Goede service tijdens drukte.
Heerlijke pasta met truffel en de kaas wordt geflambeerd.
Goede chefs in de keuken.
Bediening super aardig en denkt aan de gast.
Luxe uitstraling.
Het dessert was heerlijk en grappa met koffie als afsluiter.
Wij komen zeker weer!!

Met vriendelijke groeten van Greet

Marga V.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Dinsdag gegeten bij Classico, Hartelijk verwelkomd de vaste dame was waarschijnlijk vrij, en er is een nieuwe dame in de bediening. Doet haar uiterste best, maar is nog niet zo door de wol geverfd. Gestart met een antipasto misto beetje te simpel, salami, en hammetjes een plakje wortel en een plakje courgette met wat Parmezaan, mag voor mij wel wat meer variatie in, mozzarella wat tomaat er zijn genoeg lekkere dingetjes te bedenken. Vervolgens de pasta met truffel in de grote Parmezaan geflambeerd, werkelijk een toppertje. Lekker wit huiswijntje erbij wij waren gelukkig. Espresso als afsluiter helemaal goed. Alleen op de rekening 22,50 per bordje pasta vindt ik iets te duur betaald. Hij was heerlijk geef ik toe, maar dit kan iets vriendelijker. de Italiaanse chaos in de keuken laat je denken dat je ergens in Italië zit. Blijft een aanrader.
Wouter L.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Op een mooie zomeravond hebben we uit de gevarieerde kaart van Italiaanse specialiteiten van Classico gekozen voor een klassieker als voorgerecht: vitello tonnato, een gerecht dat oorspronkelijk uit Piemonte in het noordwesten van Italië komt: dunne plakjes koud kalfsvlees met een tonijn-mayonaise; vitello tonnato betekent dan ook letterlijk: “getonijnd” kalfsvlees. Een bijzondere combinatie van vlees en vis dus, die bij Classico kleurrijk en elegant opgemaakt geserveerd wordt.
Ook wat het hoofdgerecht kiezen we allebei voor hetzelfde, buiten de kaart: een lasagne die deze middag duidelijk met zorg en liefde is bereid: heerlijk!
Zowel bij het voorgerecht als het hoofdgerecht drinken we een Verdicchio, die de attente ober ons beiden eerst even heeft laten proeven: een druivensoort die uit de Marche, in het midden van Italië, afkomstig is.
Voor het nagerecht valt de keuze op panna cotta, een verfijnd mengsel van room, melk, suiker, gelatine en vanille, ook al weer uit Piemonte afkomstig, en geserveerd met een bolletje ijs. Eén van ons beiden besluit met een espresso, die is zoals hij moet zijn: klein maar sterk en heet, en laat dat begeleiden door een fijne grappa op basis van de Chardonnay-druif.
Over het interieur van Classico kan ik weinig vertellen, maar als we de fraaie Willemsparkweg in Amsterdam Oud-Zuid daarbij rekenen – we zaten buiten aan de straatzijde – maakte die entourage de avond extra gezellig. Voeg daarbij dat Classico op loopafstand ligt van de musea rond het Museumplein en van het Concertgebouw, waar we die avond genoten van de Canto Ostinato (wat ook Italiaans is maar toch van een Nederlandse componist is), dan is dit een extra reden om dit fijne restaurant met zijn vriendelijke sfeer aan te raden.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Konden zelfs deze zomer eindelijk buiten zitten, terwijl de tafel ook binnen al keurig was gedekt. Zeer vriendelijke bediening maar door onverwachte redelijke weer was het ingewikkeld om ons en de tafels binnen in de gaten te houden.
Eten was niet echt speciaal, maar wel lekker overigens. Rundercarpaccio met iets te veel kaas was ok. Hoofdgerecht met verschillende soorten vis, waaronder ene gamba die iets te lang op het vuur had gelegen en dus te taai was. Miste ook een bakje water met citroen.
Toetje met tiramisu was lekker maar weinig verrassend. Als extra een mooi glaasje grappa op kosten van de zaak.