Restaurant Classico

Willemsparkweg 87 1071 GT Amsterdam Nederland Kaart
31-206760700

Speciale aanbiedingen zijn enkel geldig door online te reserveren op IENS.
Speciale deals

-20% op de Rekening

Over het restaurant Restaurant Classico

Mediterrane klassiekers

In het mooie Amsterdam Oud-Zuid, vlakbij het Vondelpark en het Rijksmuseum, vind je deze mediterrane topper. De ideale plek om neer te strijken voor een uitgebreide lunch of een waanzinnig diner. Je eet hier gerechten die de zon laten schijnen. De bediening ontvangt je als echte vriend. Wat wil je nog meer?

Vergeet niet te reserveren!

Meer informatie over restaurant Restaurant Classico

Maandag t/m Zondag

• Af te huren , Terras , Wi-Fi
Kristien D.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Lekker gegeten!!
sentauer .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Afgekomen op de tekst op de site: het is weer truffelmaand met ECHTE truffel en alle ogenschijnlijk heerlijke gerechten die staan genoemd gingen we in volle verwachting naar Classico.
Het begon goed met een bruschetta als amuse, huiswijk die we mochten proeven en heerlijk vers brood.
Op de menukaart zagen we geen truffelgerechten, bij navraag bleek er 1 gerecht met truffel. Bij doorvragen of het echte truffel was bleek het om truffelolie te gaan. Pure misleiding dus.
Vervolgens gingen we voor de burrata en tonijn vooraf, beiden weinig bijzonders, en de gerechten van de dag: saltimbocca en zeebaars met champagnesaus en kaviaar. Dat laatste klinkt heel bijzonder. De saltimbocca was ok. Bij de zeebaars geen champagnesaus of kaviaar. Bij navraag moest de ober op instructie van de keuken ons vertellen dat het vervangen was door citroensap en prosecco! Wederom misleiding en de arme jonge ober wordt dan zo naar klanten gestuurd.
Kortom wat ons betreft oplichterij.
Verder viel de waardeloze akoustiek op, in een vrij kale ruimte klinkt alles extra en als je dan in bestekbakken gaat smijten midden in het restaurant, en de koks zeer luidruchtig zijn is het als gast moeilijk elkaar te verstaan.
Als laatste bleek ook onze kleding behoorlijk te ruiken bij thuiskomst.
Kortom: eens maar nooit weer.
ct K.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Er hangt in het restaurant een opvallende keukengeur alsof de afzuigkap in de keuken het begeven heeft.
Bram W.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2017
Lekker gegeten en gezeten. Heel vriendelijke bediening. We waren graag gebleven voor een glaasje grappa maar moesten door naar het concertgebouw.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2017
Rene D.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Ondanks vroege reservering slechte plek
Zijn zelf na 10 minuten maar naar wat drinken gaan vragen, ruim 1 uur gewacht op eten na bestelling
Volledig onderbezet en onervaren, ongeintereseerd team
Lucas H.
Verrassend
Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Geweldige sfeer en heerlijk eten! We hebben genoten van het kalfsvlees met Taleggio en het grand dessert. Bediening is aardig, hele restaurant zat vol.
BvP2 V.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Aanrader voor wie van echt Italiaans eten houdt.
Jack M.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
Wij aten ieder een tonijn tartaar, hij een pasta (in een kaas geroerd, met een truffelsaus). Ik een zeebaars.

prima gegeten, als we innde buurt zijn zouden we wellicht nog een keer hier eten.
tinekevzb .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
Heerlijk gegeten in Italiaans restaurant Classico! Prettige ambiance, prima verzorging en aandacht voor de gast. Ons hoofdgerecht, pasta met porcini en truffel, geflambeerd in een Parmezaanse kaas, was een topper! Daarbij een heerlijke Siciliaanse witte wijn.
Een aanrader voor Concertgebouwbezoekers, voor of na een concert.
menno R.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Italiaanse kwaliteit in gastvrije omgeving.
Aanrader.
chris V.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Wat een goede service en fijne sfeer, ook prima eten!
Maaruscha C.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Heerlijke Italiaanse gerechten/dranken (wijn en limoncello), sfeervolle inrichting, attente bediening, vriendelijk !
Vegetarisch ook erg lekker, cafeinevrij prima.
Michiel T.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
De aankleding is heel huiselijk wat het erg gezellig maakt en de gastheer en gastvrouw zijn enorm charismatisch en vrolijk. De borden waren mooi opgemaakt en goed warm. We hebben heerlijke coquilles in saffraansaus gegeten en de kabeljauw, waar wel helaas een aantal graten in achter waren gebleven. Erg genoten van de avond en ik zal zeker nog een keer terugkomen.
Eric H.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Het is altijd een genot om te dineren bij Classico, Italiaanse keuken van topniveau.
Als voorgerecht namen we carpaccio van tonijn. Mmm, heerlijk.
Mijn hoofdgerecht was lamsfilet. Helemaal geserveerd zoals het hoort : roze vanbinnen. Mijn partner koos voor fegato, ook goed. We sloten af met een bordje van 4 kleine dessertjes. We lieten ons adviseren voor passende wijnen. Die waren van een goede kwaliteit, maar in vergelijking met onze vorige bezoeken werden onze glazen minder gevuld.
Marjolein K.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Heerlijk restaurant met Italiaanse staf die echt super gastvrij is. We waren met 2 kinderen (4 en 10 jaar) en nogal bezorgd dat dit niet echt gewaardeerd zou worden, maar men deed zeer zijn best het ook voor hen naar de zin te maken. Gerechten stuk voor stuk heerlijk, en al met al een prachtige avond.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Heerlijk zorgeloos goed eten in prettige omgeving.
Dick V.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Fantastisch gegeten.
Goede bediening.
Lekkere pasta en tiramisu.
Zeker een aanrader.
Met vriendelijke groet

Dick en greet
Gustaaf B.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Échte Italianen, met koks uit Napels en Sicilie. Doet zijn naam eer aan met klassiekers, maar ook mooie dagmenu"s.
Leuke gezellige sfeer en enthousiast personeel.