Restaurant Claar

Voor Clarenburg 7 3511 JE Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Claar

Rustpunt in hectisch Utrecht

Midden in de gezellige drukte van de winkelende bezoekers in Utrecht ligt restaurant Claar. Claar is een ruim, licht restaurant met een grote bar middenin gelegen, wat de sfeer direct informeel maakt en geschikt om gezellig te lunchen of dineren met vrienden.

Als je wilt leren koken kun je ook bij Claar terecht, naast restaurant behuisd het ook een kookstudio!

Meer informatie over restaurant Restaurant Claar

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag 11:00 - 18:00
Dinsdag t/m Zaterdag 10:00 - 23:00

Marc V.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2017
Vrolijke en vlotte bediening. Gevarieerde kaart met heerlijke gerechten.
Jon E.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Sfeer: ontspannen goed. Eten: echt lekker. Bediening: attent. Gewoon zoals het hoort. We komen terug.
Tanjabeelen .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Mijn dochter had voor de lunch een Claar sandwich, clubsandwich! Te simpel een plakje kaas wat gebakken spekjes, guacamole deze laatste was ver te zoeken, dat was het NET niet. Ik had een forel salade, heel weinig forel, de sla was erg waterig. Niet voor herhaling vatbaar! Jammer,
Britt E.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2017
Top koffie! Heerlijke cheesecake! Losse en vlotte bediening, Klein puntje, het is wat koud achter in de zaak. Je ziet ons snel terug.
Rees T.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Prima zaak vanmiddag lunch gedaan. We vonden wel de huiswijn die tegen de 8 euro zit behoorlijk aan de dure kant. Was latst in Finland en daar lagen die prijzen ook op dit nivo!!!!!!!!
Mvg
Rees terpstra
Maaike S.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Prima bediening, prijs kwaliteit eten ook goed. Gezellige sfeer.
Nadie W.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Heerlijk gegeten bij Claar op vrijdagavond 4/11. Vriendelijk welkom geheten en al snel werden we aan onze tafel geholpen: drankjes stonden er snel en we kregen goede uitleg over het extra dagmenu. Er zat precies genoeg tijd tussen de gerechten.
Na het eten duurde het echter wel lang om nog een drankje te kunnen bestellen, bediening kwam sporadisch in de buurt van onze tafel. Dat was jammer, maar we komen hier zeker nog eens terug.
Jon E.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Vrijdag avond, lekker druk, maar de bediening bleef scherp en attent. Vissoep voor(treffelijk!!), heerlijke (di)verse groenten bij m'n hoofdgerecht; een uitstekend krokant gebakken vis. Wijnen klopten bij de gerechten en zijn aangenaam geprijsd. Kortom: avondje om te herhalen.
Han O.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Bij Claar heerst de middelmaat. Het is allemaal goed geprobeerd, maar het is het net niet.
Zo is het voorgerecht van risottokoekjes met truffel, wilde spinazie, parmezaan en een gepocheerd eitje best smakelijk. Maar het mist subtiliteit- de smaak van truffel is spoorloos verdwenen en van de smaak van de spinazie is weinig over.
Ook het hoofdgerecht is het net niet. De zeewolfilet heeft weinig smaak en wordt geserveerd met een aardappelpuree waar ik niet vrolijk van word.
Het kaasplankje dat ik als dessert kies komt, inclusief toelichting van de bediening, direct van de groothandel.
Claar heeft prima ideeën, goede bedoelingen, maar op de uitvoering valt wel het nodige aan te merken. Dit is een zaak waar op de automatische piloot wordt gekookt.
Daarbij is het ook nog ´ns jammer dat de prijs- kwaliteitsverhouding wat scheef ligt.
Beste Whammy,

Dank voor je recensie. Leuk om te lezen dat je positief bent over onze bedoelingen. Jammer dat je de uitvoering nog niet helemaal top vindt. Ik hoop dat je ons nog een keer komt bezoeken, want wij staan ervoor om iedere gast meer dan tevreden ons pand te laten verlaten. Onze chef-kok kookt met heel veel liefde. Spijtig dat het zaterdag net niet jouw smaak was. Onze kaas (bijna allemaal uit de streek) komt overigens van een kleine lokale kaasboer en niet van de groothandel.
Hopelijk tot snel!

Team Claar
Kelly H.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Het terras is heerlijk in een gezellig hoekje, maar ook binnen is de sfeer heerlijk. Mooie sfeervolle inrichting. Het is altijd gezellig druk zodat je niet alleen in een grote ruimte zit. De service is prima, er lopen genoeg mensen rond die je evt. kunt aanschieten. De taartjes zijn zeker de moeite waard!
Beste Kelly,

Dank voor je enthousiaste recensie! We zien je graag weer terug bij Claar!

team Claar
Niels H.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Claar is gewoon top!! De keuken kookt met passie en is betrokken en trendy. De bediening vriendelijk en correct.

De sfeer is eigentijds en eigenstijl. De open keuken geeft eerlijkheid en sfeer. En ook vergaderen en kookworkshops bij claar zijn super.

Dikke aanrader voor particulier en zakelijk!

Mvg Nelis
Beste Nelis,

Dank voor je enthousiaste recensie! We zien je graag weer terug!

Team Claar
Marco J.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Geluncht met 3 dames. Het was niet echt druk. Bediening was vriendelijk maar niet al te vlot.
2x om de kaart moeten vragen. Duurde allemaal maar erg lang. Tosti half lauw en gevraagd of er een spiegelei op kon. Moest overlegd worden. Bruine harde randjes en 1 lullig eitje...Dat vind ik voor 8 cent inkoop geen 2 euro waard. Ik mis dan toch de lekkere broodjes van mammoni in dit pand. Tip; ruim in een open keuken ook je spulletjes op. Geeft net een wat betere eerste indruk.
Pascal N.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
Centraal gelegen, vriendelijk personeel, koud bij de ingang, eten was prima, open keuken, muziek was niet hoorbaar, qua sfeer mag de inrichting warmer
JKesting .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Vrijdagavond wederom heerlijk gegeten bij Claar. Het was ontzettend druk, gelukkig hadden we gereserveerd. We zijn vriendelijk ontvangen en de hele avond zijn we bijzonder goed verzorgd. Claar is echt een aanrader voor iedereen die van lekker eten houdt! De kwaliteit is constant, de sfeer is goed!

Nicole H.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Gisteravond met een groep van 10 personen bij Claar gegeten. Het eten was heerlijk. Goede gerechten, borden mooi opgemaakt en ondanks de grootte van de groep kwam het eten steeds keurig tegelijk. De bediening was zeer vriendelijk en attent en de sfeer in het restaurant is aangenaam. Wij komen zeker nog een keertje terug.
Marc W.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Tijdens een middagje shoppen in Utrecht zijn we Toevallig bij Claar uitgekomen. Hartelijke ontvangst bij de entree en ondanks dat het vol zat en de bediening het druk had werd er snel voor ons een tijdelijk plekje vrijgemaakt aan de bar. Even later kwam er een tafel vrij die voor ons gereserveerd werd. Claar is een leuke, knusse locatie, Vriendelijke bediening die snel en geinteresseerd reageert. Wij zijn dik tevreden.
Laura V.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Het eten was heerlijk! Vooraf een carpaccio en als hoofdgerecht een burger gegeten. Je krijgt waar voor je geld, want het eten is echt goed van smaak, mooi opgemaakt en de porties zijn ruim. Vooral voor de mannen is dit een belangrijk punt. Het was een rustige avond en daardoor gingen ze al vroeg opruimen en schoonmaken. Wij hadden nog een halfvolle fles wijn die we rustig op konden drinken. Het personeel was super vriendelijk en verzekerde ons dat we rustig konden blijven zitten en kwamen na een tijdje vragen of alles naar wens was en benadrukte nogmaals dat we ons niet opgejaagd hoefden te voelen. Heel fijn!

Kortom: goed eten, de bediening is super en de sfeer is goed!
theaderwig .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Toevallig onlangs 2x, 10 en 14 jan. bij Claar geweest voor een high- tea en diner.
Informele, gezellige sfeer. High-tea was boven in een lichte,frisse ,gezellige ruimte met gevarieerde gerechten van hartig:soep en sandwiches tot zoet. Vooral de scones waren heel lekker.
Diner: voorgerecht vegetarisch,veelkleurige bietjes en hoofdgerecht een voortreffelijke bavette, mals,precies zoals je het zou verwachten. Complimenten voor de kok.
Bediening was attent en vriendelijk.Kortom een zeer tevreden klant.
M M.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2016
We zijn naar binnen gegaan op basis van de dessertkaart. De parelhoen en de pasta pesto smaakten goed. Dat was een goed teken voor de desserts. Maar helaas, die vielen toch wat tegen. De tiramisu was niet luchtig en smaakte zurig (yoghurt gebruikt i.p.v. mascarpone?). De caramel fudgetaart was heerlijk, maar voldeed niet aan de beschrijving. Met een grootte van ongeveer 0,5 x 1 x 7 cm is het beter de beschrijving 'Caramel fudgetaart met een salade van bloedsinaasappel' te veranderen in 'Caramel fudgekoekreepje met 5 partjes bloedsinaasappel'. De 7 euro voor dit reepje hebben we dan ook maar beschouwd als de fooi.
De ambiance was prettig en de bediening attent.
--Anoniem-- V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2015
Laatst in de avond bij Claar gaan eten samen met iemand anders en de bediening was zeer goed. We hadden weinig tijd dus we werden snel geholpen, kregen snel ons eten en hadden zelfs nog tijd voor een drankje na. Het eten was prima, niet heel bijzonder maar ook absoluut niks mis mee. De service was super. We bestelden de koffie na bij de een ander persoon dan degene die het kwam brengen en er was doorgegeven welk drankje voor wie was zodat je niet onpersoonlijk de vraag aan tafel krijgt 'voor wie was de espresso?'.
Af en toe kwam er een rioollucht het gebouw in. Dit was wat minder, al helemaal tijdens het eten. Maar verder was het een prima beleving.