Restaurant Claar

Voor Clarenburg 7 3511 JE Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Claar

Rustpunt in hectisch Utrecht

Midden in de gezellige drukte van de winkelende bezoekers in Utrecht ligt restaurant Claar. Claar is een ruim, licht restaurant met een grote bar middenin gelegen, wat de sfeer direct informeel maakt en geschikt om gezellig te lunchen of dineren met vrienden.

Als je wilt leren koken kun je ook bij Claar terecht, naast restaurant behuisd het ook een kookstudio!

Meer informatie over restaurant Restaurant Claar

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag 11:00 - 18:00
Dinsdag t/m Zaterdag 10:00 - 23:00

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Claar

Peter K.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2018
De broodjes voor de lunch overtroffen onze verwachting. We kennen Claar vanaf de overname enkele jaren geleden. Sindsdien slaagt de staf er nog steeds in een opgaande lijn in de kwaliteit van de lunchvoorzieningen te realiseren.
Marleen R.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2018
Heerlijke lunch: vers en gezond.
Ontspannen middagje.........gezelig
Maru P.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2018
Heel gezellig restaurant. Goed eten, lekkere wijn en een prima ambiance. De mensen in de bediening waren heel aardig en relaxed, wat ik ook altijd een pluspunt vind. Handig om te weten: het zit op loopafstand van Utrecht Centraal, dus erg handig als je met vrienden gaat eten die vanuit andere plaatsen moeten komen.
Bert S.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
De bediening is vlot en attent - daar valt weinig op aan te merken. De voorgerechten (eendenborst en pompoensoep) vielen ook goed in de smaak. Het hoofdgerecht (kabeljauw voor ons beiden) viel echter erg tegen: de vis zelf was nog best smakelijk, maar wat er verder op onze borden verscheen was volledig smakeloos. Je kon bijvoorbeeld zien dat er tomaatjes en een schijf ui op lagen, maar proeven kon je dat niet. Alleen de stukken aardappel waren herkenbaar.
Vera T.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2017
We hebben lang gewacht op het eten. Broodje kwam vijf minuten voor het hoofdgerecht. Hoofdgerecht was onvoldoende, pasta was smakeloos.
Dbuchly .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2017
Vandaag met 41 andere collega’s gegeten bij dit restaurant.

Het restaurant is vrij strak ingericht. De kaart is niet zo uitgebreid, de prijzen zijn vrij aan de hoge kant, maar de kwaliteit van het eten is goed. Het bedienend personeel is vlot en vriendelijk.

Vanwege de grootte van de groep moesten we een aantal dagen vooraf de keuze van het menu doorgeven. We konden en keuze maken uit een voor-, hoofd- en nagerecht. Ik heb gekozen voor een salade met geitenkaas, rood en witlof met een honig- notendressing als voorgerecht. Een kalfsentrecote met tomaten- en kruidenjus als hoofdgerecht en een kaasplankje met diverse soorten kaas, balsamicostroop en notenbrood als nagerecht.

Ondanks de grote van de groep zat niemand uit de groep lang op z’n eten te wachten.

Ik had een andere voorstelling bij de uitgeserveerde salade met geitenkaas. De geitenkaas bleek geen half hard geitenkaasje te zijn op een bedje van lof, maar een schepje zacht geitenkaas op een bedje van lof. De noten- honingdressing heb ik niet kunnen ontdekken. Er zaten wel enkele walnoten in de salade en een wat zoetige dressing. Het voorgerecht smaakte wel redelijk goed.

De kalfsentrecote met tomaten-kruiden jus smaakte prima. Er was vooraf niet gevraagd hoe ik de entrecote gebakken wilde hebben, maar hij was goed. Verder ben ik geen Coppa di Parmachips tegen gekomen op mijn bord, maar wel gebakken aardappelpartjes. Overigens vreemde naam, want Coppa di Parma is Italiaans ham en chips zijn gebakken aardappelschijfjes.

Het kaasplankje met diverse soorten kaas was wonderlijk getransformeerd in een kaasbordje. De diverse soorten kaas smaakte goed.

Ik had begrepen dat we als groep korting hebben gekregen op het menu, maar als je daar individueel zou gaan eten ben je wel een aardig bedrag kwijt. Het menu zou dan € 36,50 exclusiefs drank hebben gekost.
Mariëtte V.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2017
Van de vorige review is weinig overgebleven, ik had het in tabelvorm gedaan en dat komt niet over.; dus nogmaals: 20 van de 21 deelnemers hebben de lunchwaarderingsbriefjes ingevuld tijdens de Star Grand Cafe Bridgedrive op 27 aug 2017. De waardering is als volgt in aantal: super 2 met de opmerking: heb genoten; uitstekend 2, goed 8, voldoende 7, en 1 onvoldoende. Als super overeenkomt met een 9 en uitstekend een 8, goed een 7, voldoende een 6, en onvoldoende een 5, kom ik op 137 punten, een gemiddelde waardering van 6,85 en afgerond op 7. Hierbij moet aangetekend worden dat er eenbepaald budget per deelnemer (€ 14) door de organisatie was uitgetrokken. Zelf heb ik hier niet gegeten, en neem het voor wat het waard is omdat de waardering wel erg uiteenloopt. Uit ervaring weet ik dat de contacten van Claar met de organisatie uiterst prettig waren en ook erg attent. Ze konden op de briefjes niet aangeven hoe de sfeer en/of de bediening was. Mariette, voorzitter SGCT
Marc V.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2017
Vrolijke en vlotte bediening. Gevarieerde kaart met heerlijke gerechten.
Jon E.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Sfeer: ontspannen goed. Eten: echt lekker. Bediening: attent. Gewoon zoals het hoort. We komen terug.
Tanjabeelen .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Mijn dochter had voor de lunch een Claar sandwich, clubsandwich! Te simpel een plakje kaas wat gebakken spekjes, guacamole deze laatste was ver te zoeken, dat was het NET niet. Ik had een forel salade, heel weinig forel, de sla was erg waterig. Niet voor herhaling vatbaar! Jammer,
Britt E.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2017
Top koffie! Heerlijke cheesecake! Losse en vlotte bediening, Klein puntje, het is wat koud achter in de zaak. Je ziet ons snel terug.
Rees T.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Prima zaak vanmiddag lunch gedaan. We vonden wel de huiswijn die tegen de 8 euro zit behoorlijk aan de dure kant. Was latst in Finland en daar lagen die prijzen ook op dit nivo!!!!!!!!
Mvg
Rees terpstra
Maaike S.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Prima bediening, prijs kwaliteit eten ook goed. Gezellige sfeer.
Nadie W.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Heerlijk gegeten bij Claar op vrijdagavond 4/11. Vriendelijk welkom geheten en al snel werden we aan onze tafel geholpen: drankjes stonden er snel en we kregen goede uitleg over het extra dagmenu. Er zat precies genoeg tijd tussen de gerechten.
Na het eten duurde het echter wel lang om nog een drankje te kunnen bestellen, bediening kwam sporadisch in de buurt van onze tafel. Dat was jammer, maar we komen hier zeker nog eens terug.
Jon E.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Vrijdag avond, lekker druk, maar de bediening bleef scherp en attent. Vissoep voor(treffelijk!!), heerlijke (di)verse groenten bij m'n hoofdgerecht; een uitstekend krokant gebakken vis. Wijnen klopten bij de gerechten en zijn aangenaam geprijsd. Kortom: avondje om te herhalen.
Han O.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Bij Claar heerst de middelmaat. Het is allemaal goed geprobeerd, maar het is het net niet.
Zo is het voorgerecht van risottokoekjes met truffel, wilde spinazie, parmezaan en een gepocheerd eitje best smakelijk. Maar het mist subtiliteit- de smaak van truffel is spoorloos verdwenen en van de smaak van de spinazie is weinig over.
Ook het hoofdgerecht is het net niet. De zeewolfilet heeft weinig smaak en wordt geserveerd met een aardappelpuree waar ik niet vrolijk van word.
Het kaasplankje dat ik als dessert kies komt, inclusief toelichting van de bediening, direct van de groothandel.
Claar heeft prima ideeën, goede bedoelingen, maar op de uitvoering valt wel het nodige aan te merken. Dit is een zaak waar op de automatische piloot wordt gekookt.
Daarbij is het ook nog ´ns jammer dat de prijs- kwaliteitsverhouding wat scheef ligt.
Beste Whammy,

Dank voor je recensie. Leuk om te lezen dat je positief bent over onze bedoelingen. Jammer dat je de uitvoering nog niet helemaal top vindt. Ik hoop dat je ons nog een keer komt bezoeken, want wij staan ervoor om iedere gast meer dan tevreden ons pand te laten verlaten. Onze chef-kok kookt met heel veel liefde. Spijtig dat het zaterdag net niet jouw smaak was. Onze kaas (bijna allemaal uit de streek) komt overigens van een kleine lokale kaasboer en niet van de groothandel.
Hopelijk tot snel!

Team Claar
Kelly H.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Het terras is heerlijk in een gezellig hoekje, maar ook binnen is de sfeer heerlijk. Mooie sfeervolle inrichting. Het is altijd gezellig druk zodat je niet alleen in een grote ruimte zit. De service is prima, er lopen genoeg mensen rond die je evt. kunt aanschieten. De taartjes zijn zeker de moeite waard!
Beste Kelly,

Dank voor je enthousiaste recensie! We zien je graag weer terug bij Claar!

team Claar
Niels H.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Claar is gewoon top!! De keuken kookt met passie en is betrokken en trendy. De bediening vriendelijk en correct.

De sfeer is eigentijds en eigenstijl. De open keuken geeft eerlijkheid en sfeer. En ook vergaderen en kookworkshops bij claar zijn super.

Dikke aanrader voor particulier en zakelijk!

Mvg Nelis
Beste Nelis,

Dank voor je enthousiaste recensie! We zien je graag weer terug!

Team Claar
Marco J.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Geluncht met 3 dames. Het was niet echt druk. Bediening was vriendelijk maar niet al te vlot.
2x om de kaart moeten vragen. Duurde allemaal maar erg lang. Tosti half lauw en gevraagd of er een spiegelei op kon. Moest overlegd worden. Bruine harde randjes en 1 lullig eitje...Dat vind ik voor 8 cent inkoop geen 2 euro waard. Ik mis dan toch de lekkere broodjes van mammoni in dit pand. Tip; ruim in een open keuken ook je spulletjes op. Geeft net een wat betere eerste indruk.
Pascal N.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
Centraal gelegen, vriendelijk personeel, koud bij de ingang, eten was prima, open keuken, muziek was niet hoorbaar, qua sfeer mag de inrichting warmer