Restaurant Claar

Voor Clarenburg 7 3511 JE Utrecht Nederland Kaart

Over restaurant Restaurant Claar

Rustpunt in hectisch Utrecht

Midden in de gezellige drukte van de winkelende bezoekers in Utrecht ligt restaurant Claar. Claar is een ruim, licht restaurant met een grote bar middenin gelegen, wat de sfeer direct informeel maakt en geschikt om gezellig te lunchen of dineren met vrienden.

Als je wilt leren koken kun je ook bij Claar terecht, naast restaurant behuisd het ook een kookstudio!

Meer informatie over restaurant Restaurant Claar

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag 11:00 - 18:00
Dinsdag t/m Zaterdag 10:00 - 23:00

Nadie W.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Heerlijk gegeten bij Claar op vrijdagavond 4/11. Vriendelijk welkom geheten en al snel werden we aan onze tafel geholpen: drankjes stonden er snel en we kregen goede uitleg over het extra dagmenu. Er zat precies genoeg tijd tussen de gerechten.
Na het eten duurde het echter wel lang om nog een drankje te kunnen bestellen, bediening kwam sporadisch in de buurt van onze tafel. Dat was jammer, maar we komen hier zeker nog eens terug.
Je E.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Vrijdag avond, lekker druk, maar de bediening bleef scherp en attent. Vissoep voor(treffelijk!!), heerlijke (di)verse groenten bij m'n hoofdgerecht; een uitstekend krokant gebakken vis. Wijnen klopten bij de gerechten en zijn aangenaam geprijsd. Kortom: avondje om te herhalen.
Han O.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Bij Claar heerst de middelmaat. Het is allemaal goed geprobeerd, maar het is het net niet.
Zo is het voorgerecht van risottokoekjes met truffel, wilde spinazie, parmezaan en een gepocheerd eitje best smakelijk. Maar het mist subtiliteit- de smaak van truffel is spoorloos verdwenen en van de smaak van de spinazie is weinig over.
Ook het hoofdgerecht is het net niet. De zeewolfilet heeft weinig smaak en wordt geserveerd met een aardappelpuree waar ik niet vrolijk van word.
Het kaasplankje dat ik als dessert kies komt, inclusief toelichting van de bediening, direct van de groothandel.
Claar heeft prima ideeën, goede bedoelingen, maar op de uitvoering valt wel het nodige aan te merken. Dit is een zaak waar op de automatische piloot wordt gekookt.
Daarbij is het ook nog ´ns jammer dat de prijs- kwaliteitsverhouding wat scheef ligt.
Beste Whammy,

Dank voor je recensie. Leuk om te lezen dat je positief bent over onze bedoelingen. Jammer dat je de uitvoering nog niet helemaal top vindt. Ik hoop dat je ons nog een keer komt bezoeken, want wij staan ervoor om iedere gast meer dan tevreden ons pand te laten verlaten. Onze chef-kok kookt met heel veel liefde. Spijtig dat het zaterdag net niet jouw smaak was. Onze kaas (bijna allemaal uit de streek) komt overigens van een kleine lokale kaasboer en niet van de groothandel.
Hopelijk tot snel!

Team Claar
Kelly H.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Het terras is heerlijk in een gezellig hoekje, maar ook binnen is de sfeer heerlijk. Mooie sfeervolle inrichting. Het is altijd gezellig druk zodat je niet alleen in een grote ruimte zit. De service is prima, er lopen genoeg mensen rond die je evt. kunt aanschieten. De taartjes zijn zeker de moeite waard!
Beste Kelly,

Dank voor je enthousiaste recensie! We zien je graag weer terug bij Claar!

team Claar
Niels H.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Claar is gewoon top!! De keuken kookt met passie en is betrokken en trendy. De bediening vriendelijk en correct.

De sfeer is eigentijds en eigenstijl. De open keuken geeft eerlijkheid en sfeer. En ook vergaderen en kookworkshops bij claar zijn super.

Dikke aanrader voor particulier en zakelijk!

Mvg Nelis
Beste Nelis,

Dank voor je enthousiaste recensie! We zien je graag weer terug!

Team Claar
Marco J.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Geluncht met 3 dames. Het was niet echt druk. Bediening was vriendelijk maar niet al te vlot.
2x om de kaart moeten vragen. Duurde allemaal maar erg lang. Tosti half lauw en gevraagd of er een spiegelei op kon. Moest overlegd worden. Bruine harde randjes en 1 lullig eitje...Dat vind ik voor 8 cent inkoop geen 2 euro waard. Ik mis dan toch de lekkere broodjes van mammoni in dit pand. Tip; ruim in een open keuken ook je spulletjes op. Geeft net een wat betere eerste indruk.
Pnavarro .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
Centraal gelegen, vriendelijk personeel, koud bij de ingang, eten was prima, open keuken, muziek was niet hoorbaar, qua sfeer mag de inrichting warmer
JKesting .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Vrijdagavond wederom heerlijk gegeten bij Claar. Het was ontzettend druk, gelukkig hadden we gereserveerd. We zijn vriendelijk ontvangen en de hele avond zijn we bijzonder goed verzorgd. Claar is echt een aanrader voor iedereen die van lekker eten houdt! De kwaliteit is constant, de sfeer is goed!

Nicole H.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Gisteravond met een groep van 10 personen bij Claar gegeten. Het eten was heerlijk. Goede gerechten, borden mooi opgemaakt en ondanks de grootte van de groep kwam het eten steeds keurig tegelijk. De bediening was zeer vriendelijk en attent en de sfeer in het restaurant is aangenaam. Wij komen zeker nog een keertje terug.
Marc W.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Tijdens een middagje shoppen in Utrecht zijn we Toevallig bij Claar uitgekomen. Hartelijke ontvangst bij de entree en ondanks dat het vol zat en de bediening het druk had werd er snel voor ons een tijdelijk plekje vrijgemaakt aan de bar. Even later kwam er een tafel vrij die voor ons gereserveerd werd. Claar is een leuke, knusse locatie, Vriendelijke bediening die snel en geinteresseerd reageert. Wij zijn dik tevreden.
Laura V.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Het eten was heerlijk! Vooraf een carpaccio en als hoofdgerecht een burger gegeten. Je krijgt waar voor je geld, want het eten is echt goed van smaak, mooi opgemaakt en de porties zijn ruim. Vooral voor de mannen is dit een belangrijk punt. Het was een rustige avond en daardoor gingen ze al vroeg opruimen en schoonmaken. Wij hadden nog een halfvolle fles wijn die we rustig op konden drinken. Het personeel was super vriendelijk en verzekerde ons dat we rustig konden blijven zitten en kwamen na een tijdje vragen of alles naar wens was en benadrukte nogmaals dat we ons niet opgejaagd hoefden te voelen. Heel fijn!

Kortom: goed eten, de bediening is super en de sfeer is goed!
Theaderwig .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Toevallig onlangs 2x, 10 en 14 jan. bij Claar geweest voor een high- tea en diner.
Informele, gezellige sfeer. High-tea was boven in een lichte,frisse ,gezellige ruimte met gevarieerde gerechten van hartig:soep en sandwiches tot zoet. Vooral de scones waren heel lekker.
Diner: voorgerecht vegetarisch,veelkleurige bietjes en hoofdgerecht een voortreffelijke bavette, mals,precies zoals je het zou verwachten. Complimenten voor de kok.
Bediening was attent en vriendelijk.Kortom een zeer tevreden klant.
M M.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2016
We zijn naar binnen gegaan op basis van de dessertkaart. De parelhoen en de pasta pesto smaakten goed. Dat was een goed teken voor de desserts. Maar helaas, die vielen toch wat tegen. De tiramisu was niet luchtig en smaakte zurig (yoghurt gebruikt i.p.v. mascarpone?). De caramel fudgetaart was heerlijk, maar voldeed niet aan de beschrijving. Met een grootte van ongeveer 0,5 x 1 x 7 cm is het beter de beschrijving 'Caramel fudgetaart met een salade van bloedsinaasappel' te veranderen in 'Caramel fudgekoekreepje met 5 partjes bloedsinaasappel'. De 7 euro voor dit reepje hebben we dan ook maar beschouwd als de fooi.
De ambiance was prettig en de bediening attent.
--Anoniem-- .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2015
Laatst in de avond bij Claar gaan eten samen met iemand anders en de bediening was zeer goed. We hadden weinig tijd dus we werden snel geholpen, kregen snel ons eten en hadden zelfs nog tijd voor een drankje na. Het eten was prima, niet heel bijzonder maar ook absoluut niks mis mee. De service was super. We bestelden de koffie na bij de een ander persoon dan degene die het kwam brengen en er was doorgegeven welk drankje voor wie was zodat je niet onpersoonlijk de vraag aan tafel krijgt 'voor wie was de espresso?'.
Af en toe kwam er een rioollucht het gebouw in. Dit was wat minder, al helemaal tijdens het eten. Maar verder was het een prima beleving.
Carolien1974 .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2015
Wat een leuke tent in het centrum van Utrecht. Het eten is hier echt heel goed. Het was allemaal even heerlijk, je proeft echt dat de kok liefde in haar eten stopt. Van de wildstoof tot aan de pompoensoep en de desserts, allemaal duidelijk met aandacht en smaak bereidt. De bediening is vlot, en komt oprecht attent over. Als ze vragen of allles naar wens is, geloof je ook dat ze dat echt willen weten en daar iets aan willen doen mocht het niet zo zijn (wat bij ons overigens niet het geval was) Wat leuk dat ze de deur voor je openhouden, zelfs als je buiten een sigaret hebt geroookt. Kortom; goed eten, leuk en attent persooneel, ik vind Claar echt een aanrader!
Astrid M.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Dagje shoppen met een vriendin dus ook lekker lunchen...........dachten wij.
Buiten op het bord stond broodje van de dag, Caprese. Daar had ik nu net zin in. Helaas was er met het mooie nazomerzonnetje geen plaats buiten dus binnen gaan zitten waar het ook erg gezellig is.
Besteld: 2 broodjes van de dag en ik nam er verse grapefruitsap bij.
Paar minuten na de bestelling kwam de serveerster terug met de mededeling dat de caprese op was, helaas. We baalden, want dat was de reden waarom wij naar binnen gingen. Afijn we bestelde de salade zalm en broodje carpaccio als vervangers.
Vlak daarna kwam de serveerster terug dat de grapefruits op waren, dus wederom helaas.
Dan begin je te balen. Alles wat je wilde is er niet, verkeerde inkoop zeg ik dan.
Afijn, ook wat anders te drinken besteld wat ik kreeg vanwege het ongemak.
Het eten kwam en het ziet er top uit. Ik had dus broodje carpaccio met truffelmayonaise maar waar ik saus at proefde ik vis. Ik kan je zeggen, vlees eten met een vissmaak is niet lekker, gelukkig was de mayonaise niet overal gesmeerd zodat ik mijn broodje voor de helft kon opeten. Een deel laten liggen waar, m.i. de verkeerde, saus zat. Dit aangegeven bij afhalen wat door de eerste serveerster aangehoord werd en meer niet. De tweede die de rekening kwam brengen haalde direct weer een drankje van de rekening want echt, aan onze tafel ging alles mis waar ze flink van baalde.
Ik heb er slecht gegeten maar ik heb gewoon pech gehad hoop ik en geef ik ze het voordeel van de twijfel en misschien kom ik nog eens een keertje terug voor een herkansing.
Lot O.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Afgelopen vrijdag heb ik met een groep vrienden bij Claar gegeten. Na er eerder al een keer lekker geluncht te hebben, was ik zeer benieuwd naar het diner. Helaas viel het behoorlijk tegen. De bestelde drankjes lieten zeer lang op zich wachten, ook het bestellen van het eten duurde langer dan nodig. Het restaurant zat niet vol, maar de bediening miste ons vaak. Ik had zelf een klassieke pasta pesto die eigenlijk nergens naar smaakte. Daarbij vond ik na een paar happen in mijn bord een groot verbrand hard stuk, wat het precies was, was me niet duidelijk, maar ik had er per ongeluk een stukje van in mijn mond en het smaakte zeer verband. Ik heb dit aangegeven bij de bediening en die namens mijn bord weer mee naar de keuken. Een paar minuten later kwam de serveerster weer terug met een bord, het verbrande stuk zou meegebakken parmezaan zijn. Ik kreeg daarop gewoon mijn eigen eten (even opnieuw opgewarmd) terug, waarin dezelfde verbrande stukken zaten! Stijlloos! Los van de smaak is het zeer ongezond verbrand eten te consumeren. Mijn tafelgenoten hadden de entrecote en hamburger. Burger was lekker, maar ook weinig bijzonder. De entrecote was prima. Al met al een zeer tegenvallende ervaring bij Claar. Service kan vele malen beter!
Carla O.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2015
Maandag van een lunch genoten bij restaurant Claar.
De door ons bestelde sandwiches waren heerlijk, zagen er goed verzorgd uit; wel jammer dat de serveerster niet aandachtig geluisterd had en de sandwich geserveerd werd op maisbrood terwijl ik om donker desembrood gevraagd had. Altijd weer een dilemma wat dan te doen/?Dit met een 'klacht' terugsturen en al dat lekkers aan me voorbij laten gaan terwijl mijn gezelscahp dan alvast zou gaan eten? (Het betrof een warme sandwich met gesmolten kaas.) Besloten om er dit keer geen woorden aan vuil te maken maar het viel me moeilijk omdat de vriendelijkheid van het bediend personeel in ons geval te wensen over liet. Het meisje wat even later, vlak voor ons vertrek, de dienst over nam had een wat vriendelijker gedrag, eerlijk is eerlijk. Mede hierom zou ik het nog wel eens een 'herkansing' willen geven.
Sandra K.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2015
We hadden om half 8 gereserveerd en konden met zijn drieën plaatsnemen aan een tafel bij het raam. Mooi en ruim interieur.

Na ongeveer 10 minuten drankjes en het eten besteld. Drankjes kwamen vrij snel, maar het voorgerecht liet zeker 45 minuten op zich wachten. Dit terwijl het restaurant niet vol zat.

In de tussentijd werd er niets van brood geserveerd. Er werd ook niet gevraagd of hieraan behoefte was.

Voorgerechten waren erg lekker, goed op smaak en mooi gepresenteerd.

Hoofdgerechten lieten vervolgens weer 45 minuten op zich wachten. Ditmaal wederom zonder iets van een broodje voor tussendoor.

Hoofdgerechten erg lekker en goed op smaak, alleen wat ons betreft was het fijn geweest als er iets van frietjes/aardappels bij werden geserveerd in verband met de grootte van de porties. Bij navraag bleken ze geen frietjes te serveren.

Al met al mooie gerechten, een VEEL te lange wachttijd indien je de gasten tussendoor niet iets van brood of een amuse voorschoteld.

Wij gingen helaas met trek van tafel, iets wat ons inziens niet de bedoeling is, zeker niet bij een dergelijke prijs.
Mark B.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Vanavond hier gegeten met mijn moeder en vriendin, naar aanleiding van de goede recensies. Mooie tent, mooie kaart. Het brood vooraf duurde erg lang, na een kwartier gevraagd of ze ons misschien vergeten was. Kwam toen vrij snel. Goed brood en lekkere smeersels trouwens. Maar toen begon het lange wachten. Uiteindelijk een uur na het brood onze hoofdgerechten gehad. Ook moeten vragen waar het bleef. Bleek dat er een grote groep voor ons was die vroeg weg moest en op tijd moest eten. Allemaal goed te begrijpen, maar dat kun je natuurlijk ook even aangeven bij je gasten. Dan hadden we ons misschien niet zo genegeerd gevoeld. Zowel de dame aan de bar als de dame van de bediening waren een uur lang met van alles bezig maar niet met ons. De enige die het niveau nog wat omhoog trok was de ober. De enige die snapt hoe je met gasten moet omgaan. Laat de rest een voorbeeld aan hem nemen!! Uiteindelijk toch jammer. Een mooie tent met goed eten die echt potentie heeft, maar helaas toch een nare nasmaak eraan overgehouden door een passieve bediening.