Restaurant Chocolat

Torenstraat 9A 4811 XV Breda Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Restaurant Chocolat

Maandag t/m Zaterdag
Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Plemmers .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Zoals altijd zijn de resultaten op je bord een plaatje, net als de smaaksensaties. Je proeft opmerkelijke combinaties van smaken, heel verrassend. Altijd een feestje om bij Chocolat te eten!
Eén puntje: hoewel de verwarming op 29 graden stond te loeien was dit aan de tafel waar wij zaten (bij binnenkomst aan de linkerkant) niet te merken. Het was er erg koud door een trek/tocht langs de benen.
Dit doet uiteraard niets af aan de sfeer en kwaliteit van het eten, we komen graag terug.
pietellyrietveld .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Wederom een prima lunch. Goed eten en erg vriendelijke bediening. De locatie midden in Breda vlak bij de grote kerk is erg leuk.
Manon D.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Mooi ingericht, sfeervol restaurant. Erg bekwaam, vriendelijk en prettig personeel. We maakten gebruik van de AH actie. De bites op tafel bij ontvangst, de amuse en het voorgerecht (zwaardvis) waren echt superlekker. Het tussengerecht en hoofdgerecht vonden wij allebei wat mat/vlak van smaak. En wel wat veel 'gedoe' met alle liflafjes op het bord, terwijl in onze beleving de smaaksensaties een beetje uitbleven. Kleine porties zijn prima, als de smaak dat 'goedmaakt'. We vonden dat deze twee gerechten hierin iets tekort schoten. De borden waren wel prachtig en met zorg opgemaakt en het nagerecht was weer erg lekker.
RL S.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Dit was de 2e keer dat we hier aten met de AH actie. De ontvangst liep niet helemaal vlekkeloos, maar dat werd redelijk snel opgelost.
De pré-amuses waren behoorlijk smakelijk, maar de amuse zelf (verschillende bereidingen van maïs met vanille-mayo) was wat vlak. Het voorgerecht (kalf, met verschillende bereidingen van rode biet) was lekker, maar werd eigenlijk wel wat overstemd door de sterkere 'intacte' rode biet. De mousse van rode biet was wel heel mooi zacht en complimenteus. We kozen allebei ook voor de runder entrecôte op mousse van pastinaak. Dit gerecht was zeker beter in balans, hooguit een tikje flauw gekruid.
Afsluitend een kaasplankje. Lekker, maar wederom veilige/voorzichtige(re) keuzes.
De service was verder prima, het interieur is erg mooi, maar qua akoestiek toch nog best rumoerig en de wat pikante groot-formaat foto's aan de muur doen toch wat afbreuk aan de algehele klasse.
De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat we hier vorige keer beter gegeten hebben en de prijs-kwaliteitsverhouding (indien zonder AH actie) beter kan.
Anita B.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
We hadden meer smaaksensatie verwacht
Sandra V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Deze keer "Chocolat" was een mindere ervaring. We gingen voor het AH menu, wat een prima samengesteld keuzemenu was. Jammer dat het hert zondermeer werd vervangen door entrecote om een niet nader genoemde reden. Bereiding was zoals altijd erg goed! De bediening was echter minder, want ondanks vragen om een wijnkaart, die we uiteindelijk kregen, nam niemand de moeite om te vragen wat we wilden drinken. En zo gingen we deze avond met elk slechts 1 drankje en een kop koffie de deur uit. Een gemiste (omzet) kans!
John D.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Hartelijke ontvangst in een mooi ingericht restaurant. Hele attente en vakkundige bediening. Lekkere gratis voorgerechtjes op tafel waar we niet vanaf konden blijven. De wijnen waren heerlijk en mooi geschonken door de vrouwelijke (bij ons bekende) mooie dame. Gekozen voor fijne vlees en visgerechten die mooi waren bereid. Uiteindelijk een dessert om je vingers bij af te likken. Mijn vrouw bestelde er zelfs nog 1. Toptent in ons eigen Breda !
CxxxM .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Heerlijk gegeten met AH menu. Extra tussengerecht genomen, dat was fantastisch. We hebben genoten van alle gerechten, echt een aanrader. De huiswijn is prima.
Nicole A.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2017
Na een geslaagd dinertje in september nu op een druilerige maandagmiddag genoten van een 3 gangen verrassingslunch. Heerlijke smaken, de sauzen en schuimpjes super! Maakt een gerechtje echt af. Gebrande zalm, heek met zuurkool (verrassend) en een dessert van diverse bereidingen van abrikoos. Rode huiswijn drinkt heerlijk weg. In tegenstelling tot de vorige keer toffe gastvrouw! Gaf net dat beetje extra aan een fijne middag. Tessa bedankt!
Lesley P.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Afgelopen weekend dit restaurant bezocht. Inrichting begint wat gedateerd te raken, maar het eten is goed. Over het algemeen kwalitatief goede gerechten. Prijs is op het randje. Het kan net maar het moet zeker niet duurder worden. Gebeurt dat wel, dan zijn er betere restaurants in Breda te vinden. Bediening is goed, akoestiek is zeer matig.
Sylvia_ .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
We hebben gebruik gemaakt van de AH actie: een driegangen menu voor €38,00
Tongstrelende gerechten met een verrukkelijk bijpassend wijnarrangement.
De bediening was professioneel en prettig.Het restaurant heeft een hele mooie uitstraling.
Helaas akoestisch slecht, zeker voor slechthorenden met gehoorapparatuur.
Saskia S.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Heerlijk gegeten op een prachtige locatie. Wij vonden het alleen vrij koud in het restaurant doordat de deur bij binnenkomst van nieuwe gasten steeds bleef openstaan.
Johan B.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Eten prima . Houd rekening met wensen. In omgeving deur in de winter erg koud. Bediening vriendelijk. Afscheid nemen na de betaling en garderobe teleurstellend oftewel helemaal niet.
ccqwestie .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Nouveau-cuisine. Twee spruitjes werden aangeprezen als diverse groenten. De gerechten zijn wel mooie kunstwerkjes, die goed smaken. Maar verwacht geen volle borden. Voor de AH-actie hadden ze een leuk menu gemaakt. Als je naderhand stilstond bij de prijs (zonder de korting) en vaststelde wat je daarvoor had gegeten, dan is het een vrij duur restaurantje. Het is een aanrader wat betreft sfeer en smaakvolle, opgemaakte gerechten. Heerlijke lekkernij bij de koffie. Maar zoals gezegd, wat prijzig, zo'n AH-actie is dan wel een bijzonder prettige manier om het voor een leuke prijs uit te proberen.
Rosanne V.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
Al zo vaak hier gegeten dus tijd voor een recensie. Wat deze plek zo bijzonder maakt is dat: 1) het eten altijd perfect op smaak, verrassend en tot in de puntjes verzorgd is. 2) dat de bediening professioneel, ongedwongen en persoonlijk is. Ook tweede kerstdag hier geweest en ondanks de drukte wederom geweldig.
Bram C.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2016
Heerlijk geluncht bij Chocolat. De "Chocolat Lunch" die ik had was erg lekker, een soort luxe 12-uurtje. Mijn vriendin had de sandwich met tonijn. Deze was ook erg goed. We zijn dan ook heel tevreden weggegaan.
jdgraauw .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Heerlijk eten in een sfeervol etablissement! Aanrader!
Het 3 gangen keuze menu viel bij ons goed in de smaak, gerechten waren met veel zorg klaargemaakt en smaakten voortreffelijk. Ook de wijnkaart waar je smaakpapillen, alleen door het lezen ervan, geprikkeld van raakten mocht er zijn. De prijzen van de wijnen zijn bijzonder schappelijk.
Personeel is erg vriendelijk en verstaan hun vak. Wij gaan zeker nog een keer terug.
bokke002 .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Kwalitatief erg goed eten met een geweldige bediening. Het restaurant was al in kerstsfeer en was smaakvol aangekleed. Wij hadden een geweldige ronde tafel/bank bij het raam.
Janpiet1205 .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
We waren voor het eerst (op Sinterklaasavond) bij Chocolat. De -hoe kan het anders- chocoladebruine inrichting van Chocolat zorgt voor een prettige ambiance. De ontvangst is hartelijk. Het restaurant was zeer druk bezocht, eigenlijk vol, wat voor een maandag op 5 december uniek genoemd mag worden. De verklaring was eenvoudig: alle tafels waren opengesteld voor de AH restaurantactie, waar mijn vrouw en ik ook gebruik van maakten. Het (beperkt keuze-) menu was aan het seizoen aangepast. We kozen voor Tataki van kalf met mango-gember marmelade en kumquat en het tussengerecht van coquille met runderstoof, doperwt en zeekraal. Zeer smakelijk, vooral de runderstoof was om de vingers bij af te likken. Het hoofdgerecht van hert met rode kool, spruitjes en een klassieke saus was onovertroffen. Zeer mals, goede temperatuur (de meeste restaurants serveren de gerechten op te lage temperatuur), een topgerecht. Het dessert was een klein bordje kaas met vijgen notenbrood en appel compote. De prijzen zeer redelijk, maar dat is grotendeels het AH effect. Zonder AH lijken de prijzen in overeenstemming met de geboden kwaliteit. Hier komen wij graag nog eens terug!
Hans-Marion .
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Met regelmaat komen we naar dit restaurant terug. En niet voor niets. Het is een gedegen subtopper: goede prijs-kwaliteitverhouding, goede menu's, grote gastvrijheid, gepaste inrichting en ambiance. Dit keer kwamen we vanwege de AH-actie. Hiervoor hadden ze een mooie kaart tegen een goede prijs omgeven door mooie gepaste wijnen. Kortom, prima avond gehad en blijven zeker met regelmaat terug komen. Een klein minpuntje: de tafeltjes voor twee tegen de lange muur staan wat dicht tegen elkaar waardoor de privacy in het gedrang komt als alle tafeltjes bezet zijn. Liever er een tussenuit halen waardoor net iets meer ruimte.