Over het restaurant Restaurant C

Een nieuwe culinaire beleving

C is koud tot warm, laagdrempelig en toegewijd, kwaliteit en service, maar het staat vooral voor Celsius. Bij dit restaurant ontdek je pas hoe belangrijk temperatuur is voor een gerecht. Één product kan veranderen van smaak en textuur bij bereiding op verschillende temperaturen. Met dit creatieve concept verdiept Michiel van der Eerde zich in een nieuwe culinaire beleving. Samen met zijn team keert Michiel van der Eerde terug naar het adres, waar het met BAUT ooit allemaal begon!

Het restaurant biedt mogelijkheden om af te huren tot maximaal 200 personen.

Elke vrijdag; BAR C. Bar C is dé plek om het weekend te beginnen. Vanaf 22h00 draait een van onze huis DJs groovy tunes & Shaken onze bartenders heerlijke cocktails.

Sunday Brunch; elke derde zondag van de maand serveert C haar Sunday Brunch. Deze dag serveren wij uitsluitend ons brunch menu waarbij je kunt denken aan, oesters, ei bereiding, bloody mary's & Mimosa's. Voor meer informatie kijk je op onze Facebook pagina.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Restaurant C

Metro naast de deur, Amstel station op 10 minuten lopen.
  • : Betaald parkeren in de buurt, gedurende de lunch gratis parkeren naast de deur.

Maandag t/m Donderdag 11:00 - 01:00
Vrijdag en Zaterdag 11:00 - 03:00

9,1
toon W.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2017
Kozen voor 4 gangen verrassing menu, er wordt door 'C" veel gepretendeerd maar absoluut niet waar gemaakt. Een niet in smaak te onderscheiden garnaal in ajo-melk met verbrand-smakende vette toast, langzaam gegaard buikspek bleef toch gewoon een kruidig vet speklapje, de lam was prima, het dessert een klassiek hoopje ijs & fruit. Vooraf brood met kruidenboter-olie was dermate heftig van smaak dat die smaak de hele avond mee-deed ( en m.i. ook terug kwam in eerste twee gerechten..) Tot slot; de hoeveelheden waren dermate klein dat ik met nog stevige trek naar huis ging ( terwijl ik geen grote eter ben!). Pluspunt :vriendelijk personeel
Ine S.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2017
Heerlijk eten, fijne en attente bediening !
lex V.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Leuk restaurant, vriendelijke en professionele bediening. Heerlijke en verrassende gerechten. Zeer klantgericht. Aanrader!
Wouter G.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Top gegeten. Super service. Hele mooie porties van goede kwaliteit. Must go!
Eveline S.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Zeer verrassend restaurant en heerlijk gegeten. Dit restaurant stond al een tijdje op ons "lijstje" en we hebben er eindelijk gegeten. De kaart is erg creatief; de C staat voor Celcius en daar zijn de gerechten dan ook op gebaseerd. Elk gerecht had een eigen bereidingswijze. We hebben het menu van de chef gekozen met bijpassende wijnen, en het was allemaal erg lekker! Zeker een aanrader.
Het decor is mooi, de keuken en bar zijn open en het middelpunt van het restaurant. Ik heb sommige mensen gehoord dat zij het te lawaaiig vonden, maa persoonlijk hadden wij daar geen last van, ondanks dat het restaurant vol zat.
Na het eten hebben we nog even voorin de banken gezeten om een glaasje na te drinken.
Kortom: zeker een restaurant om aan te raden in Amsterdam!
Anne P.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
We hebben hier ontzettend lekker gegeten. De bediening was top en we werden goed geholpen. We hadden het menu van de chef en dat was ontzettend lekker. We hebben een geweldige avond gehad.
Marijke W.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Restaurant C is me erg tegen gevallen. Sec is het eten goed, maar het is sober. Geen amuse, geen brood, helemaal niets. De bediening weet exact wat er in de gerechten zit, maar straalt geen sfeer uit. Het was raar dat wij vroeg waren en meteen de plaatsen aan de bar kregen toegewezen, met als tekst: in Amsterdam hebben de restaurants met een open keuken, een restauranttafel. Toen wij aangaven dit niet te willen, werden we naar een afgelegen tafeltje gedirigeerd, met als tekst: we werken in wijken. Zelfs het jas afgeven ging wat moeizaam. Erg jammer, want we hadden over dit restaurant veel goeds gehoord. Voor de prijs die wordt gerekend, beslist niet goedkoop, mag je echt meer verwachten. Vergeleken met restaurants met hetzelfde concept, valt C totaal in het niet.
Cindy K.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Echt werkelijk waar.. Héérlijk gegeten, bediening was top! Eten was fantastisch, wijn/spijs klopte, bij de reservering aangegeven te willen beginnen met een glaasje bubbels! Ook dat was doorgekomen, dat kan je van veel plekken toch niet zeggen! Tot in de puntjes goed verzorgd! DANK
JR D.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Leuke plek. Concept beetje over de top. Eten was wel prima. Keuken midden in het restaurant, altijd leuk. Niet heel erg goedkoop.
Marc V.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
Het meest onder de indruk van de service!! Alle obers (en dat zijn er n boel) zijn zeer attent. In het voorbij lopen kijken ze heel bewust alle tafels langs om te zien of iemand iets nodig heeft! Heel anders dan in de meeste NL restaurants waar ze er n sport van maken je niet te zien....
Ook erg vakkundig in hun uitleg! Prachtige drankkaart en een werkelijk zalig 5 gangen menu gegeten.
Hippe inrichting, muziek had wmb iets zachter gemogen maar dat is na hard zoeken dan ook t enige puntje wat ik kon vinden!! Topper!!
Dominique M.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
Wow, wat hebben wij heerlijk gegeten bij C. A la carte omdat de kaart te verleidelijk was om zelf uit te kiezen. Bijpassende wijnen die heerlijk smaakten bij alle gerechten. Begonnen met de tonijn en de kalfstartaar, beide vol op smaak en licht genoeg om mee te beginnen. Toen kwam de aubergine, iets te klein wat mij betreft, maar erg lekker. De dorade als derde gang was ook verrukkelijk en het was een verrassende combinatie met de chorizo. Ook het lam viel goed in de smaak bij mijn tafelgenoot. De drie gangen waren eigenlijk voldoende, maar we konden de verleiding niet weerstaan om toch het gerookte chocolade dessert te proberen. Het werd geserveerd onder een glazen stolp en zag er prachtig uit. De rooksmaak is even wennen, maar gaf de chocolade wel iets extra rauws. Het mandarijn ijs was perfect voor de smaakbalans. Kortom, wij komen heel graag een keer terug! Ook omdat de bediening zeer vriendelijk was en professioneel, wat toch meer uitzondering dan regel is in Amsterdam.
Richard V.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
In één woord geweldige! Fantastisch lekkere gerechten, vriendelijk en goed personeel en een hele leuke sfeer!
Tip: neem plaats aan de keuken! En ga voor het gangen menu en laat je verrassen door de chefs.
hugo V.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
Gezellige en relaxte sfeer. Gerechten zien er prachtig uit, soms een tikje gekunsteld. Prijs/kwaliteit kan beter (prijs mag iets lager).
Miriam L.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2017
Om met de deur in huis te vallen: Verse producten, mooie smaakcombinaties en bekwame bediening, wat wil je nog meer? C is een prachtige zaak met een industriële look die warm aandoet en biedt een blik op de hardwerkende koks met een open keuken. Absolute aanraders zijn het buikspek en de heilbot, en als je voor een salade gaat kies dan die met burrata - heerlijk.
Rob K.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2017
Zeer mooie en erg lekkere gerechtjes.
Geen heel grote porties maar de gangen kun je zelf zo ver uitbreiden als je wilt.
Erg lekkere Zeelandse (jawel, uit Nederland) wijn. Leuk dat je aan chefs table aan kunt schuiven en kunt zien wat er zich allemaal in de keuken af speelt.
Genoeg parkeergelegenheid in de buurt.,
Martin H.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2017
Wat een geweldige keuken en zeer fijne bediening. Werkelijk genoten van de passie en kwaliteit
Ruben W.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Aperitief cocktail + rendang hapje is echt geniaal! Daarnaast erg genoten van de kalfswang en het chocolade dessert. Bedankt!
J T.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Het eten is geweldig, de bediening ook, en zelfs de cocktails zijn onvergetelijk. De keuken als centrale showcase is prachtig. Alleen de hoge harde barkrukken en geen rand of rail om je voeten op te zetten... dat is te ongemakkelijk. Een gezelschap heeft het beter: die zitten op een zachte bank aan een echte tafel.
Casper H.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
Wat een goed restaurant. Echt lekker gegeten met de juiste 'garing' :-). Ook de tijd tussen de gerechten is heel relaxt maar nooit te lang. Een aanrader!
Lydia T.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2017
Prachtige smaakvolle gerechten en een zeer prettige bediening. Hier komen we zeker terug.