Over restaurant Restaurant C

Een nieuwe culinaire beleving

C is koud tot warm, laagdrempelig en toegewijd, kwaliteit en service, maar het staat vooral voor Celsius. Bij dit restaurant ontdek je pas hoe belangrijk temperatuur is voor een gerecht. Één product kan veranderen van smaak en textuur bij bereiding op verschillende temperaturen. Met dit creatieve concept verdiepen de broers Lucas en Michiel van der Eerde zich in een nieuwe culinaire beleving. Zij keren terug naar het adres, waar het met BAUT ooit allemaal begon!

Het restaurant biedt mogelijkheden om af te huren tot maximaal 200 personen.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Restaurant C

Metro naast de deur, Amstel station op 10 minuten lopen.
  • : Betaald parkeren in de buurt, gedurende de lunch gratis parkeren naast de deur.

Maandag t/m Donderdag 11:00 - 01:00
Vrijdag en Zaterdag 11:00 - 03:00

Hilda K.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Mooi ingericht en eigentijds restaurant. Goede balans tussen moderne uitstraling en kwaliteit. Verrassende gerechten van een zeer hoge kwaliteit. Vriendelijk en service gericht personeel.
Kimberly S.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Fantastische ervaring, van de ontvangst met een glimlach, de superenthousiaste barman die ons een overheerlijke cocktail voorschotelde, tot het verrukkelijke gerechtjes! Een avond om nooit meer te vergeten. Wij komen bij ons volgende bezoek aan amsterdam ZEKER terug!
Sjoerd S.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Uitstekende bereidingen van vlees en vis. Het celsius concept van koken op lage temperaturen is mooi uitgewerkt. Het verrassingsmenu was prima, het dessert magistraal. De begeleidende wijnen ook op orde. Prijs kwaliteit is wat uit balans maar wordt gecompenseerd door attent en overvloedig personeel.
Gerard M.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Heerlijke 4 gangen lunch met bijpassende wijnen. Het was geen probleem om halve glazen te nemen. Aanrader
Roel K.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Toptent. De customer Journey klopte van begin tot eind. Maak ik zelden mee. Prima wijnen (kunnen ze nog wel level hoger in bereiken trouwens), prima toelichting, uitstekend gegeten. Relaxte atmosfeer, alle gasten hadden er duidelijk zin in om hier te zijn. Hadden een 360 graden menu met bob arrangement met z'n vieren. Leuk en verrassend. Aanrader.

Ik was ook aangenaam verrast door de rekening. Prijs/kwaliteit verhouding: uitstekend. Kortom: hier gaan we vaker heen!
Gerbrand B.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Ik had me meer voorgesteld van de uitwerking van het concept (C). Het is echt niet nodig om na elke gang te worden overhoord door de bediening.
Fleur-segeren .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Ontzettend heerlijk eten, en de bediening maakte de hele avond af! Erg positief zeker een aanrader! De sfeer muziek was top!
Sharon N.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Het eten was uitzonderlijk goed. Verschillende diëten waren geen probleem (zwanger, geen vlees en geen varkensvlees). Het concept is verfrissend waarbij de focus geheel ligt op de temperaturen waarin eten wordt bereid. De smaken en opmaak waren heel goed, samen met een mooie sfeer en uitzonderlijk goede service is dit een restaurant waar ik zeker weten nog een keer terugkom!
Nienke W.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Heerlijk om in een restaurant te zitten waar alles klopt! Gerechten waren heel erg lekker, tijd tussen de gerechten precies goed en het personeel wist ons alles te vertellen over de gerechten en verschillende wijnen bij de gerechten. Zoals het hoort! Wij hebben genoten!
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Heerlijk gegeten, geweldige bediening en mooie ambiance.
Judith T.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Hier met ons gezin gegeten vanwege de verjaardag van mijn zoon die 10 werd. Geweldige service. Hoewel dit geen standaard restaurant is voor kinderen mochten ze een cocktail maken en een dessert in de keuken. Wij hadden een onvergetelijke avond! En het eten was verrukkelijk. Smullen. Niks op aan te merken.
Hans C.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Inmiddels al een paar keer geweest maar tis hier echt heel fijn en goed. C blijft top op mijn favorites. Fijne ongedwongen sfeer, erg vriendelijke én leuke mensen en - uiteraard - mooi eten. Gerechten zijn tot in detail mooi bereid, goede hoeveelheden, prijs- kwaliteit verhouding klopt. Kortom: LEKKURRR! A must do als je een redelijke culi-freak bent - fijne avond wilt hebben en verrast wil worden.
Miesco77 .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Voor lunch geweest. Salade was lekker, visburger van tafelgenoot zag er goed uit. Vriendelijke service, goede prijs kwaliteit.
Jeroen Z.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Gisteren een top beleving gehad bij restaurant C. We hebben het 4 gangen 360 graden menu gekozen. Helaas hadden we maar twee uur de tijd, maar de bediening verzekerde ons dat dit geen probleem was (wat ook klopte!).
En dan de gerechten, wat ene heerlijk eten. Ook de aangeboden wijnen (per glas) waren zeer goed. Een tafelgenoot was Engels, maar de bediening legde vlekkeloos uit wat de gerechten waren.
Al met al een fantastische beleving.
Tip/waarschuwing: de bediening vertelde dat op vrijdag er een dj speelt in het bar gedeelte. Dus dan gaat de avond vlekkeloos over in een avond uit..... erg leuk
Wildcat .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Dit is de tweede keer dat ik met plezier ben gaan lunchen bij C. Vorig jaar was het (ook in een weekend) wel vele malen drukker tijdens de lunch.
Er zijn in het afgelopen jaar een aantal dingen veranderd: een stukje inrichting aan de raamzijde. Hier stonden meer tafeltjes voorheen. Het ziet er nu wat rommelig uit met lage bankjes, vloerkleden, een paar tafeltjes en een hoge tafel met krukken. Wij hadden graag aan een normaal tafeltje aan de raamzijde willen zitten maar daar is nu minder keuze. De inrichting is verder top.
Andere veranderingen: verse sappen zijn van de kaart gehaald (jammer! die waren erg goed en op een vers sapje had ik me juist verheugd). De kelner legde uit dat het niet liep en kon me weinig, althans verrassende, alternatieven aanbieden. Na een blik op de drankenkaart, waar ik om moest vragen, koos ik het meest tot de verbeelding sprekende drankje: een Tin (gebaseerd op grapefruit). Wat schertst onze verbazing toen de kelner een blikje (!) fris uitschonk en (de rest in) het blikje liet staan. Een blikje fris kan absoluut niet in een (top)restaurant!!
Het concept van de kaart is nu opgesplitst in 2-en: een lunch- en dinerkaart. Om de lunch toegankelijker te maken heeft deze een eigen kaart gekregen. De kaart biedt op het oog zeer smakelijke gerechten waar we helaas niet van gaan proeven want we kiezen (de tafelgenoot is jarig en mag beslissen) op suggestie van de kelner voor een verrassingsmenu samengesteld uit de dinerkaart.
De verassing is voor mijn tafelgenoot groot en voor mij op een ander manier. We kregen precies die (overigens heerlijke) topgerechten die ik vorig jaar ook genuttigd had. Niet vervelend en juist verrassend omdat de gerechten nog steeds voldoen aan dezelfde kwaliteit!
Bij het hoofdgerecht willen we een glas (!) bijpassende witte wijn. De kelner heeft wel een idee. Zonder de kaart te laten zien of enige toelichting komt hij met een fles wijn, die aan tafel geopend wordt. Het etiket wordt niet echt getoond, wel krijgen we nadat de grote glazen miniem waren gevuld een korte uitleg over de smaak van de wijn. De fles wijn gaat (uiteraard) mee terug. De wijn smaakt heerlijk, combineert goed en we genieten van onze gerecht en het nagerecht daarna.
Bij de rekening valt mijn oog op de hoge prijs van de twee glazen wijn (9,50 p.g.), thuisgekomen denk ik dat is toch wel erg veel. De wijn staat bij thuis nakijken niet op de wijnkaart. Na een belletje krijg ik dezelfde kelner aan de telefoon die mij keurig te woord staat en na mijn vragen uitlegt hoe dit komt. Hij meldt mijn feedback mee te zullen nemen: geef een wijnkaart, of leg uit dat het een speciale wijn is die niet op de kaart staat.
Verder genoten van het eten, jammer dat het zo stil was qua publiek, dat neemt overigens niet weg dat de muziekkeuze en volume dan nog steeds aangepast moet zijn aan de klant en niet aan het personeel.
Laurens T.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Lekker gegeten. Vooral koud (Corvina escabeche) en lauw (kalfswang met foie gras kruimels) waren een feestje. Hoofd (steak met drie bereidingen van mais) vond ik minder, steak was rauw en beetje chewie. Popcorn op je bord is een beetje jaren '90. Bediening vriendelijk, kundig en attent. Conclusie: goed.
Mark A.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Echt heerlijk gegeten, 5 gangen menu en ons laten verrassen. Aanrader! Wel goed commercieel, wordt aantal keer gevraagd om gerecht te upgraden met bijvoorbeeld oesters of extra gamba's
Rina G.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Heerlijk gegeten, bijzondere en itense smaken.
Prettige service en gezellige sfeer.
Willem_van_huijstee H.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Een prettige verrassing. Bijzonder. Zeer verfijnde smaken. Prettige bediening. We waren met 2 en konden er maar kort zijn. Daarom komen we snel met onze partners terug. De porties zijn echter, jammer genoeg, aan de kleine kant.
Koppen61 K.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Gekozen voor 4 gangen menu. Zeer verrassende )smaak) combinaties en erg verzorgde opmaak van de borden (kommen). De koude vis, het langzaam gegaarde buikspek met de gamba, de gegrilde angus steak, het was allemaal uitstekend. En een speciaal opgemaakt dessertplankje voor de jarige, heel attent. Zeer betrokken bediening zonder opdringerig te zijn. Een top ervaring.