Restaurant C'est Ça

Bollenhofsestraat 142 3572 VT Utrecht Nederland Kaart

Over restaurant Restaurant C'est Ça

Een avond vol verrassingen!

In de bruisende wijk Wittevrouwen is het Franse table d’Hôte restaurant gevestigd. Hier koken ze in de Franse stijl, met af en toe een knipoog naar de omringende landen. Lekker bourgondisch met een Franse chanson op de achtergrond en een mooie wijn in je glas. Ja, dit is echt genieten. A Bientôt!

Menuprijzen

Dinermenu doordeweeks
    Dinermenu in het weekend

Meer informatie over restaurant Restaurant C'est Ça

Maandag t/m zondag 18:00 - 23:30

MireilleLauret .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
C'est ca heeft 2 meisjes heel blij gemaakt gisteravond; we mochten genieten van een geweldig 5 gangen menu, verrassende en mooi opgemaakte bordjes lekkers, goed gekozen wijnen, vrolijke en kundige bediening in sfeervol Franse ambiance; en ... Eigen gestookte superzachte Rabarberlikeur met limoengras als knipoog van kok Raoul! Dank en tot snel ziens !!
Sander V.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Allereerste keer dineren bij C'est ca. Leuke ligging, eens iets anders dan de geeikte restaurants in het centrum. Het begin neigde voor mij een beetje naar een valse start. De zoute chipjes (die overigens heerlijk waren) kregen van de bediening de titel 'amuse'. Vervolgens vroegen we om een pastis als aperitief, maar dat was onbekend bij de serveerster. Men bleek het toch in huis te hebben. Daarna kwam het helemaal goed: prima gangen en heerlijke wijnen. Het eten was goed op smaak, de vis knapperig op de huid gebakken en de kazen waren zeker niet alledaags. Vooral oma's soepterrine (en de inhoud ervan) werd erg gewaardeerd. Qua wijnen kun je je hier prima overgeven aan het restaurant. Zeker als je eens iets anders wilt, zoals bijvoorbeeld een rode wijn uit de Limoux. Het pleit ook voor hen dat ze vrij veel wijnen uit de Languedoc schenkt, waar de prijs-/kwaliteitsverhouding erg goed is. Het restaurant is vrij rumoerig, maar aan dat rumoer hebben we onszelf ook schuldig gemaakt, eerlijk gezegd.
Frank S.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Op zondag in de keuken gegeten met 10 personen. Het was niet slecht, maar alles viel toch wat tegen. Een 5 gangen menu tamelijk fantasieloos. En gezien het feit dat iedereen hetzelfde eet is het eigenlijk ook aan de dure kant. Als tussengerecht komt er een terrine soep op tafel. De eerste keer vind je dat leuk, maar wanneer je hier vaker eet krijg je iets van lekker makkelijk voor de keuken. Dat geldt eigenlijk voor het hele menu. Daarmee niet gezegd dat het kwalitatief niet goed is, maar toch.
Josefien B.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2016
C'est Ca, verrast je met een menu.
Eten was heerlijk. decor is gezellig en knus, wat je zou kunnen verwarren met gedateerd...
bij het decor verwacht je minder goed eten, maar eten was heerlijk.
personeel was vriendelijk aan de tafel, maar na het lezen van de recensies hadden we het wat hartelijker enthousiaster verwacht, maar dit kan natuurlijk een uitzondering zijn geweest op deze avond. Geen afrader, maar zou er zelf niet snel nog een keer gaan eten.
Dirk-J87 .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Wij komen graag bij C'est Ca! De huiskamersferen in combinatie met een menu van hoog niveau doet ons weer terug komen! Het is en blijft al jaren een van onze favoriete restaurants in Utrecht!
Acter E.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Ik eet vaak bij C'est ca en word nooit teleurgesteld! Altijd vers en gevarieerd en goede wijnkeus! Vriendelijke en charmante bediening en heerlijk eten. Prijs kwaliteit is heel goed in orde! En lekker om de hoek
Joost S.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Verrassend (want geen menukaart) en heerlijk gegeten. Duidelijk met aandacht gekookt en ook de verdere service was heel erg goed. Het zou helemaal af geweest zijn, ware het niet dat de ruimte wel als een versterker lijkt te functioneren. Onze oren tuiten aan het eind van de avond.
Heel jammer, want verder is het zoals gezegd een avond genieten.
Arjen B.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Knap hoor zo een vijf gangen diner serveren zonder keus. Prima van smaak, goed afgestemd en doordacht, met hele fijne wijnen. Ik zat met drie verschillende personen met verschillende smaken. We waren unaniem enthousiast, (zelfs de puber van 15). Fijne vriendelijke bediening, prettige omgeving. Voor herhalingen vatbaar.
Oscar V.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Dubbele gevoelens na het bezoek bij C'est Ca. De verwachtingen waren misschien ook uit proportie, aangezien ik een 8,5 op Iens zie als een buitengewone ervaring. Helaas kon C'est Ca de topscore van een 8,5 in onze ogen niet waarmaken.

Het was zaterdag, C'est Ca werkt dat met een 5 gangen diner, zonder keuze. Natuurlijk wel mogelijkheid om echte "No-Go's" aan te geven, maar verder laat je je verrassen. Gangen zijn voor-soep-hoofd-kaas-na.

C'est ca oogt als een gedateerd jagershuisje, daar moet je van houden, maar het oogt gedateerd het is zeker niet vies of slecht onderhouden. Het is een oude stijl die ze in het hele pand hebben doorgevoerd. Wij houden hier wel van, het was druk en het bruinige, rode interieur maakt dat het dan snel gezellig is.

Bediening was op het oog met voldoende mensen, maar omdat de keuken duidelijk in golfjes doorgaf ( veel gerechten werden voor alle tafels gelijk uitgegeven) was het soms wat lang wachten een volgende gang. ( wij zijn bijna 4 uur binnen geweest)

Het eten was leuk en origineel maar miste in de uitvoering vaak de puntjes op de i.
Als ik was recensies teruglees zie ik dat er een aantal vaste waardes werden geserveerd, zo kregen wij ook de ingemaakte artisjokken en de fazant. Dat maakt niet uit, maar puur ter informatie.

Vooraf een coquille met walnootboter, een smakelijke combinatie. De substantie van bloemkool werd koud geserveerd. Het was te korrelig voor een crème, dus laten we het op een pureetje houden. In onze optiek was dit sterker geweest als het warm was en werd betrokken in het gerecht, nu was het een koud spoortje rondom de schelp.

De gevogeltesoep was wat aan de zoute kant, wat ons het vermoeden van te lang inkoken gaf. De soep werd geserveerd in een soepterrine, leuk!

Het hoofdgerecht was in onze ogen minder gelukt. De fazant was erg droog, waarschijnlijk voorgegaard en nog een tik in de oven gegeven. Dit werd bevestigd toen we wat beter de keuken inkeken. Jammer van zo'n in potentie lekkere gang. De meegegeven groente waren gekarameliseerd en smakelijk.

Kaasplank was simpel maar sterk. 3 erg smakelijke kazen en op suggestie van de bediening ( we gaan even uit van sommelier, maar hij introduceerde zich niet) een Pinneau de charentes als drankje. Lekker! Jammer dat niet meer restaurants dit op voorraad hebben.

Blij verrast was ik met het nagerecht, een cakeje van polenta. Polenta moet je goed doen of niet doen. Het cakeje was erg lekker qua structuur en knapperigheid. Het nagerecht in zijn geheel was voor onze smaak net te zoet; de witte chocoladesaus en het cakeje waren beide erg zoet. Het Wittevrouwen Ijs van Robert was erg lekker.

Al met al hebben we wisselend gegeten, voor de prijsvoering en de 8,5 schept C'est Ca andere verwachtingen. Het is gezellig, er zijn leuke originele gerechten, maar the devil is in the details.
Zeker geen 8,5; zeker wel voldoende.
Beste Hartelijk, het mooie aan ervaringen in restaurants blijft dat smaken en beleving verschillen ;-) Het liefst bezorgen we natuurlijk iedereen elke avond een ultieme beleving. Maar we zijn blij met uw cijfers, daar dank ik u 'hartelijk' voor!
Bas M.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Gisteren hier sinds lange tijd weer eens gegeten. We hebben drie gangen genomen. Vooraf was er langoustine met roodbaars, als hoofd fazant en als nagerecht een kaasplank. Het eten was creatief, mooi opgemaakt en zeer smakelijk. De witte Hongaarse wijn bij het voorgerecht was een positieve verrassing. De inrichting, sfeer en bediening maken dat het goed verblijven is bij C'est Ca.
Erik S.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Gisterenavond heb ik met mijn broer en zus bij C'est ca gegeten. C'est ca is een klein knus ingericht restaurant aan de Bollenhofse straat die een zijstraat is van de Poortstraat. Enigzins uit het centrum gelegen dus, maar zeer de moeite waard. Je krijgt hier voor 38,50 euro een vast vijfgangen diner, een formule die me zeer aanspreekt.
Vooraf een verse jus (10) genomen, net vers geperst zoals het hoort. Als amuse kregen we wat chips en ingelegde artisjokkenharten (9). Vooraf kregen we een terrine van eend (10). Daarna een vissoep, die erg goeed smaakte maar waar helaas geen stukken vis in dreven (9,5). Hoofdgerecht was een op de huid gebakken doradefilet (9,5). Daarna een kaasplankje met wat pruimenbrood (10) en als toetje een stukje citroentaart met en bolletje parfait (10). Het eten was geweldig, precies genoeg, zowel voor mij (grote eter) als mijn zus (wat kleinere eter) en er was ook zoals het hoort gratis kraanwater bij het eten. Ik hoop om hier de toekomst nog veel vaker te gaan eten. Wat mij betreft een van de beste restaurants in Utrecht.
Dank je wel, Erik! Dat is nog eens een mooi rijtje cijfers :-) die steken we graag in onze zak!
Inge H.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
In dit restaurant krijg je een verrassingsmenu. Dit is echter bijzonder goed. Je kunt wel aangeven wat je niet lekker vindt of dat je ergens allergisch voor bent. Het decor is niet slecht, maar doet zeker onder voor de kwaliteit van het eten en de service.
Ik heb slechter gegeten waar deze zaken slechter waren, maar de rekening 2x zo groot.
Het eten was geweldig. Procureur vooraf, Langoustine bouillon met kabeljauwfilet tussen, Dorade als hoofd, kaasplankje en als dessert chocoladetruffeltaartje. Dit alles gecomplementeerd met de juiste wijnen. Dit was echt super. We gaan zeker terug, echt een aanrader.
Dank je wel voor de mooie complimenten, Inge!
Christaderuijter .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Vanavond hebben wij hier heerlijk gegeten. Alles zag er smakelijk en verzorgd uit.
Ook de vegetarische variant was heerlijk.
Echt een aanrader.
Dank je wel, Christa!
Deldy .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
C'est ca is een mooi restaurant met erg goed eten. De bediening is vriendelijk en weet veel over de gerechten te vertellen. Ook met bijzondere eetwensen wordt goed rekening gehouden en heerlijke alternatieve geserveerd.
Mora .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Dit is echt ons favoriete restaurant, topkwaliteit, geen poespas uitermate fijne bediening, een goed opgevoed hondje mag onder de tafel (eigen mandje) en krijgt hondensnoepjes.
Concept vinden wij ideaal. De snoekbaars was heerlijk. Wij waren met oude ouders, zoutarm gegeten, dat werd prachtig opgevolgd door de kok, geen zout, (dus ook geen andere zouten of smaakversterkers zoals we in andere restaurants hebben meegemaakt, met hartkloppingen) de goede kruiden, heerlijke wijnen. Door het concept kan de kok ook koken en inkopen met hoge kwaliteit en dat is te merken. TOP!
Wat ontzettend fijn om te horen!
V. W.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
C'est cs is een toprestaurant qua eten en bediening. Ze serveren heerlijke gerechten, aangepast op de hoeveelheid gangen die je krijgt. Wat prettig is, omdat er maar een menu is, en je wel 5 gangen krijgt. De kok is er alles aan gelegen om zijn gasten te verwennen en dat uit zich behalve in de smakelijke gerechten ook in de presentatie.
De bediening is attent en snel. Ook de wijnen werden op een prettige manier uitgelegd en geserveerd.
Het enige nadeel van dit restaurant is de akoestiek en de wijze waar op de tafeltjes zijn gerangschikt. Wij konden elkaar soms niet verstaan door het enorme lawaai dat er in het restaurant was en de gesprekken van onze buren, die 20 cm verder aan beide zijden zaten, konden wij letterlijk verstaan. Dat is jammer, want het eten was heerlijk!
Dank voor de complimenten. De tafels staan inderdaad niet ver uit elkaar, maar dat hoort bij het concept, hopelijk heeft dit niet teveel indruk gemaakt en kom je nog eens gezellig aanschuiven!
Nicolette S.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Eten was ok, niet bijzonder lekker. Service was prima, dames waren vriendelijk, alleen ergerde ik me aan het feit dat elke gang die werd geserveerd door de dames werd aangekondigd met termen als 'zo', 'nou'.. Deed wat mij betreft afbreuk aan de beleving.
Wat jammer om te lezen dat jullie ervaring bij ons niet naar verwachting was. Deze avond hadden jullie patrijs en aan die (wilde) smaak moet je allicht een beetje wennen, het is niet iets dat je dagelijks voorgeschoteld krijgt ;-) maar het kan zijn dat je hier minder van houdt natuurlijk. Het compliment voor de vriendelijkheid van de dames zal ik overbrengen, want dat is altijd fijn om te horen.
Petrus33 .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2015
Goeie Franse sfeer! Prima eten. Basic, maar met bijzondere producten. Heerlijke wijn! Vooral de grauburgunder was erg lekker. Uitmuntende bediening. Correct, maar niet te formeel en fijn om aan tafel te hebben. De prijs-kwaliteit is opvallend goed! Hartelijk bedankt voor een heerlijke avond en tot snel!
Dit zijn fijne complimenten, tot snel!
Arnoud R.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
C'est ca is een verborgen restaurantje middenin een woonwijk. Binnen is het knus, de bediening is vriendelijk en het eten was smakelijk. Aanrader om een keer te gaan eten, prijs-kwaliteit verhouding is prima.
Otman B.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Erg gezellig buurt restaurant waar je prima kunt eten , de formule is ook erg leuk een vast 4 gangen menu voor een prima prijs en heel goed eten ,de bediening is goed en gezelig