Restaurant BY ÚS

Over de Kelders 24 8911 JG Leeuwarden Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant BY ÚS

Restaurant met huiskamer sfeer. Genieten van een verrassing menu met wereldse gerechten. Die met de seizoenen en hun aanbod mee veranderen. Dit alles word met kennis. liefde en een glimlach aan tafel gebracht.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Restaurant BY ÚS

lijn 9 vanaf station Leeuwarden

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag

• MasterCard , Pin , Visa , Waardebonnen
  • Af te huren , Catering , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Open op zondag
Uitmuntend
9,4
9,3

Jouw recensie over het restaurant Restaurant BY ÚS

Martine B.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Frank P.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Verrassend en zeer lekker eten, perfect bijpassende wijnen en heel aangename ontvangst. Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding, een aanrader.
Gerard S.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
28-10-2017 om 19:30 uur

Bord/schaal was heet maar het vlees wat erin lag koud,bij het hoofdgerecht Hertenbiefstuk was het bord ook weer heet maar de biefstuk was koud/lauw en het personeel nam niet eens de moeite om te vragen of het heeft gesmaakt of smakelijk eten te zeggen.. erg slecht...
Wytske W.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Wij waren erg verbaasd dat de kaart van de A.H.actie niet gebruikt kon worden, maar ze staan wel op jullie site.
Hessel W.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Was alles erg smakelijk en verrassend.voor herhaling vatbaar en zullen het aan bevelen bij vrienden en kennissen.al met een uitdaging hoe het gepresenteerd werd. Niets dan lof over het eten en de bediening.
Ton B.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Vanuit Limburg hebben we ern bezoek gebracht aan Leeuwarden. Restaurant By us is van de buiten categorie.
Het eten was heel bijzonder, speciaal en erg lekker. Bediening was erg vriendelijk en heel bekeaam. Kortom een een echte aanrader!
Marike D.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Heerlijk gegeten, elk gerechtje was bijzonder!
Martijn A.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Afgelopen weekend 4,5 gang gegeten By Us. Goede porties, goede smaken, goede wijnen, goed tempo, goed personeel! Super avond gehad!
Allard V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Op bezoek in Friesland dit restaurant geboekt op basis van de sfeerbeelden en recensies Zoekend naar het restaurant werden we door een voorbijganger die we de weg vroegen al op geattendeerd dat dit restaurant zeer goed bekend staat. Alles klopte vanavond. Een fantastisch 5,5 gangen diner met diverse kleine amuses vooraf en bij de koffie. Heerlijke bijpassende wijnen, met veel zorg geselecteerd. Een ware smaaksensaties met een bijzondere combinatie van gerechten. Dit alles met veel liefde en passie verzorgd door Michiel en Lilian en twee bevlogen collega’s. Een culinaire belevenis die wij een ieder kunnen aanraden.
Sjoerd W.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Zeer vriendelijk personeel. Zeer correcte behandeling. Interessante en leuke keuzes voor de gerechten en bijpassende wijnen. Zeer hoge kwaliteit.

Persoonlijk voor ons een iets te statige sfeer maar dat is puur onze voorkeur.
Laura V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Hele spannende smaken met een Aziatische inslag. Echt bijzonder.
Rob K.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
By Ús is meer dan uit eten gaan. Het is een beleving.

De chef kookt met veel passie en bediening is gastvrij en vriendelijk.
Sander V.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Superlekkere gerechten, van mooie producten uit de streek, met zichtbare passie (je kijkt zo de keuken in) gemaakt en met veel liefde geserveerd. Leuke vlotte bediening met mooie uitleg over de gerechten en de wijn. Alles in een gezellig, strakke maar toch knusse inrichting!
W S.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2017
leuk concept ( kiezen tussen hoeveel gangen menu en aangeven waar je niet tegen kan/ niet van houdt) met fraaie gerechten die goed van smaak zijn!!!. de wijnen zijn lekker en de bediening uiterst vriendelijk.
Claudia S.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Heerlijk eten bij By Us met een goeie service, vlotte en informele bediening. Het restaurant bestaat 1,5 jaar en is een aanwinst voor Leeuwarden ! Originele en verrassende gerechten en smaken. Door niet te hoeven kiezen eet je dingen die je anders wellicht niet zou kiezen en de keuken kan zich van zijn beste kant laten zien met verse producten. Ook de bijpassende wijnen waren heerlijk. Het tempo was goed en er werd regelmatig gevraagd of we een pauze wilden. Als we in de buurt zouden wonen, kwamen we zeker vaker. We komen weer als we nog eens in Leeuwarden zijn!
Fransien J.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Heerlijk gegeten!! We hebben genoten van het 5 1/2 gangen diner met kaasplankje en wijnarrangement. De bediening was attent en snel. Dit laatste resulteerde er soms in dat de wijn voor het volgende gerecht al werd ingeschonken terwijl wij nog aan het genieten waren van de gang die we net hadden gehad en dus met twee verschillende wijnen voor onze neus zaten. Tussen de gerechten door hebben we daarom een pauze ingelast. Als vegetariër wil ik de aantekening maken dat ik het heel jammer vindt dat een restaurant op dit niveau voor vegetariërs simpelweg het gerecht aanpast door het vlees of de vis weg te laten. Het bord wordt aangevuld met iets meer van de bijgerechten en een andere dressing. Dat is niet hoe een vegetarisch gerecht eruit zou moeten zien en het is prijstechnisch daardoor ook niet in verhouding. Dit is voor mij toch een groot minpunt.
Brecht A.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2017
Heerlijk gegeten, echt fantastisch! Prima service en goede sfeer! We komen zeker terug en dan nemen we het wijn arrangement.
Marcel S.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Heerlijk gegeten wat een smaak sensatie. Goede bijpassende wijn en een uitstekende bediening Wij komen zeker weer terug!
henk_kuipers .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2017
Net een weekendje Leeuwarden achter de rug, inlcl. prachtige dinerervaring bij By US. Leuke jonge eigenaren en dan is het altijd een plezier te zien dat alles klopt. Mooie ambiance (tafels prettig ruim), leuk menu concept (wij laten een goede kok graag voor ons denken en kiezen) en mooie bijpassende wijnen. Verrassende gerechten, mooi op de mooie borden gebracht. Wel een kritiekpunt, op ieder bord hoeft niet altijd en zuur, en zoet, en zout, en iets met bite, en iets hartigs. Het is net zo leuk / spannend om een gerecht gewoon zuur te houden.

Top prijs - kwaliteit.

Als we weer in Leeuwarden zijn komen we zeker terug.
Astrid V.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2017
Echt heerlijk gegeten, het eten ziet er fantastisch uit. Bedieningen en inrichting zijn netjes.
Mag van mij wel iets 'knusser' qua inrichting.
Is niet heel geschikt voor kinderen, al deden ze niet moeilijk voor een kinderstoeltje.
Pff hoe krijg ik de 120 tekens vol? Ik zou er echt een keer gaan eten, wel iets duurder dan gemiddeld in Leeuwarden maar echt het geld waard!