Restaurant BY ÚS

Over de Kelders 24 8911 JG Leeuwarden Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant BY ÚS

Culinair genieten met heerlijke wijnen? Dan ben je bij restaurant By Ús in Leeuwarden aan het juiste adres! Beleef hier een perfecte avond waar het je aan niks ontbreekt.

Restaurant By Ús bereidt met veel aandacht, zorg en passie, smaakvolle gerechten die ervoor zorgen dat al je zintuigen worden geprikkeld. Hier maak je kennis met een prachtig seizoensgebonden menu, waarbij je enkel en alleen hoeft aan te geven hoeveel gangen je wilt.

In een oase van rust en een fijne huiskamerwarmte, geniet je van frisse en creatieve gerechten, gemaakt van pure smaken, streekproducten en dagverse ingrediënten. Laat je verrassen door fantastische smaaksensaties en een geweldige bediening.

Schuif aan en ervaar het zelf. Reserveer je tafel bij restaurant By Ús in Leeuwarden!

Glas champagne

9,4

Jouw recensie over het restaurant Restaurant BY ÚS

Brechtje D.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
We hebben heerlijk gegeten.Gerechten zagen er mooi uitgewerkt uit. Ook veganistische en vegetarische gerechten waren top!
Gerbrand B.
Geweldig gegeten..goede service
Jeanne R.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2018
Samen met min man op 11-7 bij ByUs gedineerd. Ontvangst was heel hartelijk. Wij begonnen met heerlijke amuses en een glaasje cava. Daarna hebben wij gekozen voor een 5 gangen-menu met bijpassend wijn-arrangement. Het ene gerecht was nog lekkerder dan het ander. Het was steeds weer een verrassing wat het volgende gerecht zou zijn. Aansluitend een goed kopje koffie met lekkernij. Onze avond kon niet meer stuk. Het was genieten van begin tot eind.
Klaas D.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2018
Achter een viezige en met graffiti bekladde gevel in een in eerste aanzicht slordig zoniet achenebbish pandje zit een heel aardig restaurant verscholen dat bijzondere gerechten op tafel tovert.
Inga K.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2018
Mooi en zeer goed opgebouwd menu. Uitstekende kwaliteit, vlotte en onderhoudende bediening. Avondvullend programma zonder lang te hoeven wachten op de gerechten. Kortom een aanrader!
Chaja S.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2018
Leuk restaurant, verrassend eten. Service was wonderlijk, wat kort af. Spijzen waren bijzonder goed, de wijnen waren ook lekker, combinaties niet altijd een succes.
Christel .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2018
Heerlijk gegeten!! Echt een aanrader voor eenieder die van een bijzonder avondje uit eten houdt. Extra verrrassend omdat er geen menukaart is, gewoon doorgeven wat je niet mag of lust en de kok maakt er een feestje van!
HGM T.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2018
WIJ HEBBEN VOORTREFFELIJK GEGETEN MAAR...
het begon wat ongelukkig. De bediening maakt natuurlijk een belangrijk onderdeel uit van de manier waarop je een restaurant beleeft. We werden begroet door een meisje in een wel erg shabby t-shirt en tatoeages. Ieder z’n heug maar het is niet mijn meug en liever niet in een restaurant. ‘Wat wouwen jullie drinken?’ We informeerden naar de witte huiswijn. ‘Dat is een Puglia’. Dat is een wijnstreek in Italie waar o.a. de heerlijke rode Primitivo vandaan komt. Ik wist niet dat er ook witte wijn vandaan kwam en dat vond het meisje geloof ik wel erg dom. De wijn was lekker maar ik vond hem niet koud genoeg. ‘Hij komt net uit uit de koelkast’ en ik dacht ja hoelang heeft-ie er dan ingelegen. Ze bracht daarna een koeler, maar daar wordt een wijn niet kouder van, volgende keer maar een ijsemmer graag. ‘Hoeveel gangen wouwen jullie?’ Het is een verrassingsmenu waarover geen enkele info werd gegeven. We kozen voor 3 1/2 gang. En toen werd het feest. Liefst 5 overheerlijke amuses, als eerste gerecht een vederlicht groentetuintje. Het 1/2 gerecht was haring met kruiden en groentjes zoals ik het nog nooit gegeten heb. Ongelofelijk lekker. Als pièce eendenborst en weer zo’n heerlijk groentegarnituur. En het dessert bevestigde dat het niet alleen zomer is maar dat ook de kok van BY ÚS een topper is. Volgende keer, en die komt er, wouwen we graag 5 gangen...
Gerda D.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2018
We hebben heerlijk gegeten, werd goed rekening gehouden met allergie. Bediening ook top. Zeker een aanrader! Zou hier zo weer heen gaan!
AnneliesEckelrade V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
Een fantastische, avondvullende ervaring!
By Ûs is een culinaire belevenis, die je niet mag missen in Leeuwarden!
Reinout V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
Wat een aanrader!! Eten subliem net als service!! De borden zagen er elke keer uit om door een ringetje te halen! Daarbij ook elke keer heerlijke wijnen!
Nadia M.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2018
Van begin tot eind een geweldige avond. Wij hadden van tevoren gereserveerd en onze dieet wensen doorgegeven (geen alcohol). Bij aanvang werd ons dan ook geen wijn(kaart) aangeboden maar een groot assortiment sappen, top! Alle amuses en gerechten waren stuk voor stuk bijzonder van smaak en prachtig opgemaakt. Een feestje om naar te kijken. Elke combinatie was weer heerlijk. Ook de bediening was top! De avond was tot in de puntjes verzorgd, echt aan alles was gedacht. Wij komen hier zeker nog eens terug.
Anja A.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
Wát was het lekker! Gezellig en bijzonder blije, vrolijke ‘bediening’
Echt een aanrader! (En: nee, ik heb geen aandelen in deze zaak;))
Wil R.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
Top, echt top eten, verrassend en creatief maar de bediening , niet van de gastvrouw, is staccato: zo snel pratend, steil over wat wel en niet mag en “ hard” in net contact dat daardoor de topprestatie van de keuken qua sfeer wat verdwijnt. Overigens begrijpen we wel waarom By us op de eerste plek staat!!
Emma K.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2018
Elk gerecht was een kunstwerkje op je bord en bovendien heel smaakvol! Wij hebben een heerlijke avond gehad! Een aanrader!
Joel T.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2018
Het was voor ons een ontdekking. Zeer creatieve gerechten waar de smaak van het product goed naar voor kwam. De verhouding prijs kwaliteit is uitstekend. Zeer vlotte, vriendelijke en bekwame bediening. Zeer goede van de aangeboden wijnen. Kortom een aanrader bij een bezoek aan Leeuwarden.
kok K.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2018
Geweldige ontvangst met persoonlijke aandacht. Een restaurant waar je op hoog niveau voor een redelijke prijs kunt eten . Ze houden van hun vak en van mensen, dat is te merken!!!
Nel V.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2018
Smaakvolle, creatieve gerechten en heerlijke bijpassende wijnen. Je bent steeds nieuwsgierig naar de volgende gang. Een aanrader.
Jeanette R.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2018
Super ! Menu met wijnarrangement is top!! Ik zeg doen!
Rudy V.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2018
Schitterend !!! Schotels waren zowel qua presentatie als qua smaak voorbeeldig. Bediening verliep zeervlot en attent door beide dames. Een aanrader.