Restaurant BY ÚS

Over de Kelders 24 8911 JG Leeuwarden Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant BY ÚS

Culinair genieten met heerlijke wijnen? Dan ben je bij restaurant By Ús in Leeuwarden aan het juiste adres! Beleef hier een perfecte avond waar het je aan niks ontbreekt.

Restaurant By Ús bereidt met veel aandacht, zorg en passie, smaakvolle gerechten die ervoor zorgen dat al je zintuigen worden geprikkeld. Hier maak je kennis met een prachtig seizoensgebonden menu, waarbij je enkel en alleen hoeft aan te geven hoeveel gangen je wilt.

In een oase van rust en een fijne huiskamerwarmte, geniet je van frisse en creatieve gerechten, gemaakt van pure smaken, streekproducten en dagverse ingrediënten. Laat je verrassen door fantastische smaaksensaties en een geweldige bediening.

Schuif aan en ervaar het zelf. Reserveer je tafel bij restaurant By Ús in Leeuwarden!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Restaurant BY ÚS

lijn 9 vanaf station Leeuwarden

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag

• MasterCard , Pin , Visa , Waardebonnen
  • Af te huren , Catering , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Open op zondag
Uitmuntend
9,5
9,3

Jouw recensie over het restaurant Restaurant BY ÚS

Irene D.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2018
het was om alle opzichten een feestje!
Rosan W.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2018
Héérlijk gegeten bij BY US! Vooral genoten van de verassende smaakcombinaties. Ze hielden goed rekening met gluten en lactose vrij dieet. Complimenten aan de kok! Zeker een aanrader!!
croket .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
Ons tweede bezoek met Kerst was weer onvergetelijk. De vijf gangen met bijpassende wijnen waren voortreffelijk!!! Vooral de subtiele smaak combinaties van de lichte voorgerechten waren heel verrassend.
De tafel van Jim D.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2017
Héééééél fijn eten, enthousiast vriendelijke bediening.
ongedwongen sfeer en supercombinaties in alle gerechten.... Laat je vooral verrassen!
Angelique H.
Het was geweldig. De kok en de matige waren super gastvrij
Astrid D.
Wat heerlijk om verrast te worden met kleine smaakvolle gerechtjes
eric T.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2017
Min of meer per ongeluk terecht gekomen, maar een bijzonder plezierige verrassing. Fantastische keuken, uitstekende wijnen, en bijzonder vriendelijke bediening. Een aanrader!
eric T.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
Min of meer per ongeluk hier terecht gekomen, maar een bijzonder prettige verrassing. Uitstekende gerechten en bijpassende wijnen; zeer vriendelijke bediening. Ruime tafelschikking.
Een onbekende parel in Leeuwarden. Aanrader!
Marianne G.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2017
We hebben bij dit restaurant heerlijk gegeten, het is prettig om nieuwe gerechten te proeven van producten die hier uit de streek komen. Het personeel was zeer gastvriendelijk. Er hangt een gemoedelijke sfeer.
Baeten B.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2017
Eten van topkwaliteit met verrassende hoekjes aan in een relaxte setting. En de bijhorende wijnen konden ons ook bekoren.
Kirsten G.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Wij hebben een fantastische avond gehad By Ús. Het eten was overheerlijk en de wijnen die erbij geschonken werden waren ook zalig. De bediening was heel vriendelijke en niet te formeel, het was gewoon heel gezellig. We komen heel graag nog een keertje terug.
Ellen T.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Heerlijk gegeten met super vriendelijk personeel. Complimentje voor de chefkok.
Jeannemiek M.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2017
Heerlijk gegeten, iedere keer als we bij jullie zijn vragen we of de muziek zachter kan en dat gebeurt dan ook. Onze vraag is, moet er altijd muziek zijn?
emiel D.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Hartelijk ontvangst. Zaterdag avond en volle bak.
We vragen een Cava , maar qua bubbels is er alleen prosecco, opvallend. Persoonlijk niet erg weg van en dat werd ook nu bevestigd, daarnaast vrij duur voor t glas, zeven euro.
Er volgen heerlijke, verassende, amuses. Helemaal prima en boven verwachting.
We kiezen een vijf en half gangen verassingsmenu met bijpassend wijn arrangement.
De eerste twee en halve gang; vis. Heerlijk gerechtjes, mooie kwaliteit, maar niet aan de ruime kant.
We krijgen tevens zuurdesem brood met boter en zout, prima. Tfelwater wordt veelvuldig en vers bijgeschonken. Komt niet op de rekening, prettig.
De wijnen bij de vis zijn lekker, prettig , maar niet verrassend. De prijs van de wijnen is zes euro per glas, vinden we op het randje als je kijkt naar de kwantiteit en het gebrek aan verrassing. Misschien ligt onze verwachting te hoog, zou kunnen.
Er volgt varkenswang welke heerlijk op smaak is, maar absoluut qua temperatuur niet op orde. Het is ook niet erg veel en besluiten het niet terug te sturen, we geven wel feedback welke wordt doorgebriefd aan de keuken....tenminste daar gaan we vanuit.
Hoofdgerecht is fantastisch, ben de vleessoort even kwijt, goed op temperatuur , vers uit de pan.
Ook hier geldt dat de porties niet groot zijn, de wijn bij het hoofdgerecht is prachtig.
We krijgen de keus voor zoet of kaas, beide kan ook natuurlijk. Voor de kaas geldt een toelage van 5 euro.
We nemen de kaas en krijgen een werkelijk enorme portie, zes soorten. Het is voor het eerst de avond dat we ergens teveel van krijgen, de stukjes kaas zijn echt aan de grote kant, we hadden het prima kunnen delen. Glaasje port erbij, ook weer prima, maar niet verrassend a 6,20 euro.
We nemen thee na, ruime keus verse thee, lekkere hapjes erbij, helemaal prima en niet duur, 5 euro p.p.

We maken de balans op: een leuke avond, heerlijk gegeten en gedronken, vriendelijke ongedwongen sfeer en bediening. We voelen ons welkom en zitten prima. De rekening, waar we normaliter nooit op letten, vinden we net niet in balans met wat we hebben ervaren. Iets te hoog zeg maar....

Bedankt en hopelijk blijft By us behouden voor Leeuwarden, ga er wel vanuit!
Marianne V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
De kok heeft ons zeer positief verrast.
Een artist op het gebied van smaken!!!
Pleun P.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2017
We hebben ontzettend genoten! De inrichting is fijn, warm en gezellig, beetje een huiskamer gevoel. We werden hartelijk ontvangen en kregen even de tijd om te beslissen hoeveel gangen we wilden eten, van te voren dieet wensen doorgegeven waarmee goed rekening werd gehouden, fijn! We zijn voor 4,5 gangen gegaan met bijpassende wijnen. Ik eet vegetarisch en lactosevrij; soms betekend dat wat saaie standaardgerechten. Absoluut niet het geval hier; mooie verfijnde gerechten! Het begon al goed met het drietal amuses, spannende smaken. Mijn favoriet was het gerechtje van wortel en mandarijn. De wijnen pasten goed. De tijd tussen de gerechten is ook precies goed, genoeg tijd om even na te genieten en te praten. Er werd ook gevraagd of we nog een pauze wilden voor het hoofdgerecht maar dat voor ons niet nodig. Ook prettig; het dessert was niet te zoet en de bijpassende dessertwijn was top! Al met al echt genoten, het is echt een beleving dus geen plek voor een snelle hap. Aanrader!
Martine B.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Top gerechten, heel verrassend en prachtige wijnen! En tot slot hele prettige sfeer!
Peter de L.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Gelegen aan de prachtige binnengrachten van Leeuwarden is dit een culinaire toplocatie. Attente en zeer vriendelijke ontvangst, heerlijke verrassende gerechten en lekkere bijpassende wijnen.
Wij bezochten BY US afgelopen zaterdagavond 18 november, mijn partner en ik hebben fantastische avond gehad.
Edith P.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Het concept is erg goed
Je kunt uit een 3/4 of 5 gangen menu kiezen
Voor de kok erg fijn wbt de inkoop van de super goede en verse producten.
Voordeel voor het restaurant is dat je waarschijnlijk niet veel hoeft weg te gooien.
Heel slim ????
Frank P.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Verrassend en zeer lekker eten, perfect bijpassende wijnen en heel aangename ontvangst. Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding, een aanrader.
Gerard S.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
28-10-2017 om 19:30 uur

Bord/schaal was heet maar het vlees wat erin lag koud,bij het hoofdgerecht Hertenbiefstuk was het bord ook weer heet maar de biefstuk was koud/lauw en het personeel nam niet eens de moeite om te vragen of het heeft gesmaakt of smakelijk eten te zeggen.. erg slecht...
Wytske W.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Wij waren erg verbaasd dat de kaart van de A.H.actie niet gebruikt kon worden, maar ze staan wel op jullie site.