Restaurant BY ÚS

Over de Kelders 24 8911 JG Leeuwarden Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant BY ÚS

Culinair genieten met heerlijke wijnen? Dan ben je bij restaurant By Ús in Leeuwarden aan het juiste adres! Beleef hier een perfecte avond waar het je aan niks ontbreekt.

Restaurant By Ús bereidt met veel aandacht, zorg en passie, smaakvolle gerechten die ervoor zorgen dat al je zintuigen worden geprikkeld. Hier maak je kennis met een prachtig seizoensgebonden menu, waarbij je enkel en alleen hoeft aan te geven hoeveel gangen je wilt.

In een oase van rust en een fijne huiskamerwarmte, geniet je van frisse en creatieve gerechten, gemaakt van pure smaken, streekproducten en dagverse ingrediënten. Laat je verrassen door fantastische smaaksensaties en een geweldige bediening.

Schuif aan en ervaar het zelf. Reserveer je tafel bij restaurant By Ús in Leeuwarden!

Glas champagne

Arthur E.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2018
Patriek V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2018
We beleefden een heel fijne en culinair verzorgde avond in een knusse sfeer. Zeer uitgebalanceerde menu en prima uitleg over de gerechten en de bijgaande wijnen. Het restaurant is zijn Gault-Millau quote meer dan waard. We vernamen dat de chef zijn inspiratie o.a. op deed in Vlaanderen (Reylof Gent). Misschien ligt hier wel de basis van zijn kunst en kunde ?
Patriek en Mireille (Aalter België)
Conny V.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2018
By Us heeft onze verwachtingen overtroffen.
Wat een super gerechten met bijpassende wijnen en heel gezellig uitgeserveerd,
De uitleg was bij alle gerechten heel duidelijk, zowel het eten als de wijnen.
We hebben een super avond gehad en zullen dit zeker hier in Brabant doorgeven wanneer Leeuwarden wordt bezocht,
Mark K.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2018
Smaken uitstekend voor elkaar. Zeer nette gastvrouw hartelijk ontvangst. Vakkundig gepresenteerd, bediening gaf duidelijke uitleg. Mooie wijn bijpassend bin gerecht. Er werd zeer goed met dieetwensen (zwangerschap) omgegaan en ook duidelijk over gecommuniceerd. Zeker een aanrader we doen het weer!
Jittie Z.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2018
Hier ben je echt een avondje uit. je wordt in de watten gelegd, het eten is echt heerlijk en de wijnen passen er uitstekend bij.
Leslie V.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2018
Heerlijk gegeten en perfecte service. Het restaurant heeft een gemoedelijke sfeer. Het personeel is vriendelijk, attent en geeft rustig uitleg bij de gerechten.
Dingena T.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2018
We hebben super gegeten in een gezellige ontspannen sfeer. Lekker dicht bij ons hotel en eten veel beter dan in het hotel, een echte aanrader voor diegene die van lekker eten houd op niveau. Relaxed sfeertje met voldoende tijd tussen de gangen, kortom een heerlijk avondje uit.
Jan F.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2018
Uitstekende keuken met zeer gevarieerde menu's en verrassende amuses.
Bediening, service en ambiance zijn allemaal van hoog niveau.
Heel redelijke prijzen voor zo een toprestaurant.

Een aanrader
Frank P.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2018
2 x bezocht en in beide gevallen zeer vriendelijke, aangename ontvangst en uitstekende, verrassende en zeer lekkere gerechten.
Nathalie B.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2018
Schitterende keuken met vernieuwende gerechten.kindvriendelijk restaurant.we komen graag een keertje terug.mooie wijnkaart
Dennis D.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2018
Mooi restaurant leuke vlotte bediening en een zeer goede keuken.
Mooie smaakvolle amuses en gerechten. Wij komen zeker terug
Annelies W.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2018
Heerlijk gegeten. Wat een smaaksensaties. Je merkt en ziet dat alle gerechten met liefde zijn klaargemaakt. Wat ook heel prettig was dat de bediening zoveel over alle gerechten kon vertellen. Een echte aanrader.
Annet H.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2018
By us is een aantal jaren geleden overgenomen. Bij de oude eigenaren kwamen we regelmatig. We waren er nog niet eerder geweest met de nieuwe eigenaren omdat we even moesten wennen aan het feit dat ze geen kaart hebben. Je eet het 3,4 of 5 gangen menu. Spijt dat we niet eerder zijn geweest want wat hebben we verrassend lekker gegeten! Het tussengerecht en dessert waren subliem. De amuses creatief en verrassend. De bijpassende wijnen heerlijk. De twee gastvrouwen zijn vrolijk en beleefd. Ik raad iedereen aan hier een keer te gaan dineren. Avondvullend programma, wij gaan zeker binnenkort een keer terug.
Gea V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2018
Eten bij By Us is een feestje. Heerlijk verrassingsmenu gegeten. Mooi opgemaakte borden, lekkere seizoensgerechten en bijpassende wijnen. Accurate en zeer vriendelijke bediening. Ze verdienen een extra * voor de heerlijke gluten- en lactosevrije gerechten.
Ellen D.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2018
De kok kan gaan voor een Michelinster. Het eten is verrukkelijk.
De bediening is vriendelijk en charmant en kan heel boeiend vertellen over de gerechten en over de verschillende wijnen.
Chapeau; by us is een aanrader!
L.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2018
Super lekker gegeten, mooie presentatie van eten.
Aardige bediening,leuk verhaal bij iedere wijn!
Top avond!!............
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2018
Goed gegeten. Mooie en bijzondere smaakcombinaties. Tempo dat de amuses en gerechten elkaar opvolgden was wat hoog.
Rob S.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2018
Als je iets te vieren hebt, kan je dat hier prima doen. Dan is het ook de prijs dubbel en dwars waard.
H.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2018
We hebben genoten van een heerlijk en ontspannen etentje. Hartelijke ontvangst, uitstekende combinatie van eten en wijn, op een prettig losse manier uitleg bij gerechten en wijnen. Goed voorbereid op wat wij niet wilden eten (doorgegeven via website).
Andrea S.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2018
Wat is dit toch een fantastisch restaurant! Het eten is een lust voor het oog en zo enorm lekker. Door de bijpassende wijnen en de bediening van twee vriendelijke, gastvrije en kundige dames was onze avond een cadeau ;)