Restaurant BY ÚS

Over de Kelders 24 8911 JG Leeuwarden Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant BY ÚS

Culinair genieten met heerlijke wijnen? Dan ben je bij restaurant By Ús in Leeuwarden aan het juiste adres! Beleef hier een perfecte avond waar het je aan niks ontbreekt.

Restaurant By Ús bereidt met veel aandacht, zorg en passie, smaakvolle gerechten die ervoor zorgen dat al je zintuigen worden geprikkeld. Hier maak je kennis met een prachtig seizoensgebonden menu, waarbij je enkel en alleen hoeft aan te geven hoeveel gangen je wilt.

In een oase van rust en een fijne huiskamerwarmte, geniet je van frisse en creatieve gerechten, gemaakt van pure smaken, streekproducten en dagverse ingrediënten. Laat je verrassen door fantastische smaaksensaties en een geweldige bediening.

Schuif aan en ervaar het zelf. Reserveer je tafel bij restaurant By Ús in Leeuwarden!

Glas champagne

9,4

Jouw recensie over het restaurant Restaurant BY ÚS

Wim V.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2018
Uitstekend eten op ster niveau. Goede kennis van wijnen.
Rolf B.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2018
Ze weten heerlijke smaakjes op te dienen!
Josje F.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2018
Heerlijk gegeten, ook voor (lacto) vegetariers hele mooie en lekkere gerechten die op zichzelf staan. Geen slap aftreksel van het vleesgerecht. Vriendelijke en attente bediening. De inrichting/stijl is niet helemaal consequent, maar zeker niet storend.
Paula B.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2018
Gisteren met mijn vrouw genoten van een 4,5 gangen menu. Elk gerecht en alle amuses smaakten zeer goed. Veel verrassende smaakcombinaties. We komen volgende maand weer terug met vrienden.
Frank B.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2018
Super goed en verrassend gegeten met mooie wijnen en leuke attente gastvrouwen. Top!!
Connie K.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2018
Je smaakpapillen worden gestreeld. Mooie verfijnde combinaties, kleine kunstwerkjes.
Lubbert D.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2018
Leuke smaakcombinaties en hele vriendelijke bediening.
Jim K.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2018
Heerlijk gegeten, met creatief gemaakte gerechten op fraai servies. Prettige bediening en leuke sfeervolle omgeving. Zelf toiletten zijn gezellig en mooi.
Tea W.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2018
Heerlijk gegeten in een losse sfeer. De witte huiswijn was erg lekker. De bediening zeer vriendelijk en behulpzaam. Wanneer ik dan toch een puntje van kritiek moet geven over dit overigens voortreffelijke restaurant die ik iedereen aanraad. In de voorgerechten mag het stukje vis/vlees voor mij iets groter. Het leek nu te verdwijnen in de entourage op mijn bord.
Ans N.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2018
Nieuwe gastvrouw. Ontzettend aardige bediening. Lekker eten gewoon top
Paul M.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2018
Door de eigenaresse en haar assistente voortreffelijk bediend en heerlijk gegeten. De gerechtjes waren kleine kunstwerken.
Valentijn V.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2018
Nog beter dan we ons herinnerden van ons eerste bezoek een paar jaar geleden. Heerlijke, creatieve gerechten!
Mooie combinaties en onverwachte smaken.
Y. V.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2018
Heerlijk gegeten! Goede ontvangst, perfecte service. Gerechten zijn erg lekker, met verrassende combinatie ingrediënten, mooi geserveerd en tegen een goede prijs. Echt een aanrader.
Bernard V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2018
We hebben er zeer fijn gegeten. De aangepaste wijnen waren goed gekozen maar duur. Daardoor krijgt het een avondje uit het prijskaartje dat bij een sterrenrestaurant past. Het restaurant is modern aangekleed, wat wij wel appreciëren, maar toch missen we wat stijl zoals bv. een mooi tafelkleed.
De gastvrouw doet haar job uitstekend en zorgt er voor dat de gasten zich thuis voelen. De uitleg over spijs en drank is perfect.
We hebben genoten van onze avond "By Us" en zullen dit restaurant zeker aanraden aan vrienden en familie,
Rovries D.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2018
Prima gegeten zeer divers in een leuke gezellige ambiance. Jammer dat het ver rijden is anders zouden wij zeker stamgast worden. In tijden niet zo lekker gegeten.
Eric V.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2018
Wij hebben uitstekend gegeten bij BY ÚS. Vijf heerlijke amuses die de smaakpapillen op gang brachten en die ook pasten bij het seizoen. Datzelfde gold voor alle gangen van het menu. De bijbehorende wijnen waren uitstekend, de uitleg en het enthousiasme waarmee die werd gegeven al evenzo. Deze mensen weten wat ze doen en dat waarderen wij zeer. Een absolute aanrader!
Stany M.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2018
Schitterende combinaties, van voorgestelde gerechten, verrassend, niet te veel op je bord, prima hoeveelheid en dat met aangepaste wijnen per gerecht. Wij waren ter gelegenheid van Culturele Hoofdstad Leeuwarden in de stad. By Us is sterrenniveau !!!
Brechtje D.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
We hebben heerlijk gegeten.Gerechten zagen er mooi uitgewerkt uit. Ook veganistische en vegetarische gerechten waren top!
Gerbrand B.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2018
Geweldig gegeten..goede service
Jeanne R.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2018
Samen met min man op 11-7 bij ByUs gedineerd. Ontvangst was heel hartelijk. Wij begonnen met heerlijke amuses en een glaasje cava. Daarna hebben wij gekozen voor een 5 gangen-menu met bijpassend wijn-arrangement. Het ene gerecht was nog lekkerder dan het ander. Het was steeds weer een verrassing wat het volgende gerecht zou zijn. Aansluitend een goed kopje koffie met lekkernij. Onze avond kon niet meer stuk. Het was genieten van begin tot eind.