Restaurant BY ÚS

Over de Kelders 24 8911 JG Leeuwarden Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant BY ÚS

Culinair genieten met heerlijke wijnen? Dan ben je bij restaurant By Ús in Leeuwarden aan het juiste adres! Beleef hier een perfecte avond waar het je aan niks ontbreekt.

Restaurant By Ús bereidt met veel aandacht, zorg en passie, smaakvolle gerechten die ervoor zorgen dat al je zintuigen worden geprikkeld. Hier maak je kennis met een prachtig seizoensgebonden menu, waarbij je enkel en alleen hoeft aan te geven hoeveel gangen je wilt.

In een oase van rust en een fijne huiskamerwarmte, geniet je van frisse en creatieve gerechten, gemaakt van pure smaken, streekproducten en dagverse ingrediënten. Laat je verrassen door fantastische smaaksensaties en een geweldige bediening.

Schuif aan en ervaar het zelf. Reserveer je tafel bij restaurant By Ús in Leeuwarden!

Glas champagne

9,5

Jouw recensie over het restaurant Restaurant BY ÚS

Klaas Z.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Heerlijk gegeten goed prijsniveau en fantastisch spontane bediening hier ben je echt een avondje uit
Janet R.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2018
Met z'n vijven heerlijk gegeten. We hadden twee varianten van het verrassingsmenu, met vlees en vis. Beide waren voortreffelijk: originele combinaties, qua smaak, textuur en kleur. We hebben echt genoten. De uitleg bij de gerechten werd wel enigszins afgeraffeld, hieraan had wat meer aandacht gegeven kunnen worden.
Ruud H.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2018
Heel erg lekker en bijzonder gegeten, verrassende smaken, mooi gepresenteerd . Lekkere wijn. Zeer vriendelijk personeel.
Herbert I.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2018
Wij vonden het een geweldig restaurant, zeer goed en eerlijk.Wat ook heel goed was. De karaf water die je kreeg en die werd bij gevuld was gewoon van het huis. En niet het constant van die flessen plat of bruis willen verkopen.
De bediening en de sfeer was echt geweldig. Zo ook , waar het natuurlijk om gaat, Het eten was perfekt.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
De gerechtjes zagen er niet alleen prachtig uit maar waren ook zeer smaakvol. Wij vonden 1 amuse wel genoeg en zouden graag wat meer groenten eten.
Gerlinde V.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018
Heerlijke gerechtjes, lekkere wijn, goede bediening en fijne sfeer.
Gaby S.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2018
Culinaire verrassing! Heerlijk gegeten en gedronken. Fijne ambiance en zeer prettige bediening. Echt een absolute aanrader!
Jaap Z.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2018
Uitstekend gegeten en een prettige bediening
Jeroen J.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2018
Heerlijk gegeten met zes personen aan een gezellige ronde tafel, in een prettige sfeer en met prima bediening. Wij vonden het menu bijzonder verfijnd en verrassend. Een absolute aanrader!
Rianne D.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2018
Het was een echte beleving, hele fijne gastvrouwen, mooie zaak om te zien. Tot in de puntjes verzorgd!
Kees J.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2018
Uitstekend restaurant. Heerlijke gerechten, lekkere wijn. De kok anticipeert prima op wensen van de gasten. Prima informele bediening.
Dre P.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2018
prima gegeten, apart bijzondere smaken, de amuses heerlijk, voorgerecht met vis karnemelk etc super. hoofdgerecht perfect klaar gemaakt en het toetje van pastinaak ijs hmmm . Echt een aanrader qua smaakbeleving. Daarnaast goede wijnen passend bij de gerechten en de gastvrouwen maken het plaatje compleet. Weer eens super gegeten in een weekendjeLleeuwarden
Ric V.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2018
Bijzonder hartelijke ontvangst van de gastvrouw/eigenaar en bekend met onze vooraf gemelde wensen. Als aperitief een erg lekkere Cabernet-Sauvignon en zonder dralen de eerste amuse... Vervolgens een opeenvolging van kleine amuses en lichte gangen, stuk voor stuk een visuele verrassing en nog belangrijker, heerlijk van smaak. We kregen bij elk gerecht uitleg over ingredienten en oorsprong, maar dat was teveel om te onthouden. Zeker is dat zowel de gerechten als de bijpassende wijnen (ook weer perfect toegelicht!) ons totaal hebben verpletterd.
Daantjeuitassen .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2018
Gisterenavond genoten van een vijfenhalf gangenmenu en een wijnarrangement. Het concept is een grote verrassing wat je voorgeschoteld krijgt. Er wordt van te voren wel gevraagd of er belemmeringen zijn. Het was in een woord, heerlijk. LEuke en vlotte bediening en we hadden goed zicht op de keuken waar we de koks in volle concentratie zagen werken. Leeuwarden mag trots zijn op dit restaurant!
Marco H.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Goede, leuke en mooie gerechten. Geen kaart maar surprise menu. Dit wisten wij niet maar de mededeling ter plaatse dat 1 van de gasten liever geen vis had was geen probleem. Flexibel. De beide dames van de bediening zijn goed op elkaar ingespeeld. Attent, vlot, zonder opdringerig te zijn. Het overslaan van de dessert wijn in het arrangement leverde geen problemen met de rekening op. Dat wil bij andere restaurants nog wel eens een probleem zijn.
Tara V.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
aanrader!
Irene D.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2018
het was om alle opzichten een feestje!
Rosan W.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2018
Héérlijk gegeten bij BY US! Vooral genoten van de verassende smaakcombinaties. Ze hielden goed rekening met gluten en lactose vrij dieet. Complimenten aan de kok! Zeker een aanrader!!
Annetje B.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
Ons tweede bezoek met Kerst was weer onvergetelijk. De vijf gangen met bijpassende wijnen waren voortreffelijk!!! Vooral de subtiele smaak combinaties van de lichte voorgerechten waren heel verrassend.
De tafel van Jim D.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2017
Héééééél fijn eten, enthousiast vriendelijke bediening.
ongedwongen sfeer en supercombinaties in alle gerechten.... Laat je vooral verrassen!
Astrid D.
Wat heerlijk om verrast te worden met kleine smaakvolle gerechtjes
Angelique H.
Het was geweldig. De kok en de matige waren super gastvrij