Restaurant BY ÚS

9,3
9,2
Brecht A.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2017
Heerlijk gegeten, echt fantastisch! Prima service en goede sfeer! We komen zeker terug en dan nemen we het wijn arrangement.
Marcel S.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Heerlijk gegeten wat een smaak sensatie. Goede bijpassende wijn en een uitstekende bediening Wij komen zeker weer terug!
henk_kuipers .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2017
Net een weekendje Leeuwarden achter de rug, inlcl. prachtige dinerervaring bij By US. Leuke jonge eigenaren en dan is het altijd een plezier te zien dat alles klopt. Mooie ambiance (tafels prettig ruim), leuk menu concept (wij laten een goede kok graag voor ons denken en kiezen) en mooie bijpassende wijnen. Verrassende gerechten, mooi op de mooie borden gebracht. Wel een kritiekpunt, op ieder bord hoeft niet altijd en zuur, en zoet, en zout, en iets met bite, en iets hartigs. Het is net zo leuk / spannend om een gerecht gewoon zuur te houden.

Top prijs - kwaliteit.

Als we weer in Leeuwarden zijn komen we zeker terug.
Astrid V.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2017
Echt heerlijk gegeten, het eten ziet er fantastisch uit. Bedieningen en inrichting zijn netjes.
Mag van mij wel iets 'knusser' qua inrichting.
Is niet heel geschikt voor kinderen, al deden ze niet moeilijk voor een kinderstoeltje.
Pff hoe krijg ik de 120 tekens vol? Ik zou er echt een keer gaan eten, wel iets duurder dan gemiddeld in Leeuwarden maar echt het geld waard!
Henny D.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Gisterenavond, eerste kerstdag hier gegeten.
3 amuses, 7 gangen en wijnarrangement.
Elk gerecht was een plaatje, verrassende smaken bij elkaar en opgediend op een mooie manier. Geen overdreven getut met grote borden met een druppel van dit en een lepelveeg van dat.
Complimenten aan de kok die de kunst verstaat om zoveel verrassende smaken bij elkaar te brengen.
De geserveerde wijnen pasten goed bij de gerechtjes en daar zaten een aantal verrassende keuzes bij.
Kortom: PRIJS, KWALITEIT WAARDIG.
Niek W.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Waar eet je op vrijdagavond, na een congresbezoek, in Leeuwarden? Bij By Us.
We kozen voor een 3,5 gang menu. Een normaal geportioneerd voorgerecht en een klein hapje als halfje... Gevolgd door een tussen gerecht en een hoofdgerecht. Wij zijn niet zulke dessert-liefhebbers.
Alle gangen prima verzorgd. Verrassende lichte gerechten. Uitstekende bediening met een leuk wijnarrangement. Heerlijk.
Paul D.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Wat hebben we lekker gegeten!! Alles klopte, de fantastische gastvrouw die bij ieder gerecht zowel uitleg over het gerecht als de daarbij gekozen wijnen gaf, verrassende wijnen en heerlijk out of de box samen gesteld, de inrichting die past bij de uitstraling van de gerechten, corky, verrassend en bijzonder smaakvol en op elkaar afgestemd. We komen gauw nog eens terug als het lounge gedeelte ook af is. Nog maar een paar maanden geleden hebben ze dit restaurant overgenomen, kosten nog moeite worden gespaard om er zo snel mogelijk een eigen draai aan te geven, ik snap dat dit als jonge ondernemer veel van je vergt, overdag het interieur onder handen nemen en savonds de sterren op het bord koken en als gastvrouw gastvrij en attent je gasten in de watten leggen, meer dan 4 uur zijn we verwend met voorafjes en gangen die qua smaak en presentatie keer op keer onze smaak pappillen op scherp zetten. Jammer dat we niet echt in de buurt wonen anders hadden jullie er stamgasten bij gekregen, we komen gauw weer eens een weekend richting Leeuwarden en komen dan speciaal om bij By us te kunnen eten!! Ga zo door, wat jullie doen verdient een pluim! en een ster!! Niets te veel gezegd dat jullie in zo n korte tijd al in de top 5 van beste restaurants van Friesland staan....wij zijn fan!!!
ElVos .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Geweldig gegeten en een heel leuk concept. De gerechten waren verrassend en uiterst smaakvol. Inrichting mag iets beter op elkaar zijn afgestemd.
Jeroen D.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Geweldig gegeten in prima ambiance. Mooi verrassend en mooie aandacht voor groente. Voorgerechtje met biet, diverse soorten en als apotheose sorbetijs van biet. Mooie dmaakpalletten. Je moet smaak waarderen. Fijne bediening.
Gesina G.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Geweldig gegeten. Elk gerechtje een kunstwerkje...en niet alleen in opmaak, maar ook in smaak. Hier werkt een top kok. Zeer gedreven. Ook de gastvrouw is geheel haarzelf, en schenkt de juiste wijn bij de gerechten.
Janpeter M.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
We waren met z'n zessen op sterrenjacht in het Noorden. Na drie sterren restaurants (absolute toppers) wilde we iets avonturieren, nou dat werd het. Een heerlijk Fries avontuur. Wat een fantasie in de keuken en wat een durf om een schaaltje Ras patat te serveren, wij dachten dat het niet meer bestond, pure nostalgie en wat zijn ze toch lekker. En hier spreekt het avontuur van de chef uit, gewoon als het lekker is serveer ik het ook. We aten voor een derde qua bedrag in vergelijking met de sterren zaken, maar we hadden 100 % plezier door de durf van de chef. En het nagerecht van o.a. suikerbrood ijs moet gewoon een Fries Nationaal Gerecht worden. De gastvrouw verdient zo wie zo een ster in de Michelin want iemand die zo met hart en ziel gastvrouw is moet een onderscheiding krijgen. Dit is een restaurant waar Leeuwarden, Friesland eigenlijk het hele Noorden trots op moet zijn.
Tas77 .
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Vorige week hebben we bij het "nieuwe" by us gegeten.
Eerlijk is eerlijk, eerst geprobeerd te reserveren bij Sjoddy maar deze zat vol. Vandaar toch gekozen om kennis te maken met de nieuwe eigenaren en hun manier van koken.
We waren een beetje sceptisch, aangezien het andere altijd zo super was...MAAR......
Ontzettend goed!! Erg blij verrast!!!
We hebben de vijf gangen gedaan en iedere gang was een verassing!
Kom je voor een tomatensoep met ballen en een schnitzel, tja dan ben je in dit restaurant verkeerd.
Iedere gang was een kunstwerkje met enorme smaakbeleving. Bijzondere bijeen gebrachte smaken, er was duidelijk over elk gerecht goed nagedacht!

De bediening was heerlijk normaal! Geen poespas en stijf gedoe! Dit restaurant bewijst dat culinaire hoogstand niet alleen bedoeld is voor de "hoge stand".
Culinair past het restaurant in het rijtje van Eleve, Us Heit, maar in de bediening minder stijf gedoe.

Ik hoop dat er een mooie wisseling is in het menu waardoor we hier vaak eens even kunnen aanschuiven! En misschien meer gebruik gaan maken van biologische producten......

Al met al een aanrader! Snel reserveren!
mevrouw_karel .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Heerlijk gegeten! Ieder gerecht is een combinatie van slimme smaken en leuke structuren. Er is echt over nagedacht. Hoogtepunten waren voor ons de verrassende amuses, zwezerik en de port bij het kaasplankje. Aanrader dus!
janjaap_miranda .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Tijdens een weekendje weg gegeten bij 'By US'. Reserveren is aan te raden aangezien het een klein en intiem restaurant is dat snel vol zit. Menu bestaat uit de optie voor een 3,4 of 5 gangen menu. Wij vinden dat leuk, als je een minder makkelijke eter bent iets om rekening mee te houden.

De ambiance is netjes verzorgd. Doordat de ruimte niet helemaal volgestampt is met tafeltjes geeft het een prettig ruimtelijk gevoel, dat is in andere kleinere restaurants wel anders.

Vriendelijke en attente bediening, lekkere gerechten en bijpassende wijnen. De avond startte met drie amuses. Doordat er gewerkt wordt met een vast menu, garantie dat alle ingrediënten vers zijn en dat proef je. Alle gerechten waren goed op smaak en met zorg gepresenteerd. Wij hebben genoten. Het menu wisselt regelmatig dus zeker voor herhaling vatbaar!!
Piter56 .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
We waren voor een weekendje naar Leeuwarden. 'sAvonds gegeten By Us. Elk gerecht(je) was een verrassing en smaakte voortreffelijk. Vooral de smaakcombinatie was goed. Ook de wijn keus klopte. Neem daarbij de adequate uitleg van de gastvrouw. Kortom: een fantastische avond.
A O.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Op basis van de goede reviews en op aanraden van vrienden een tafel gereserveerd. Bij binnenkomst werden onze jassen keurig aangenomen. We kozen voor 3 gangen met in het achterhoofd deze eventueel uit te breiden met een kaasplankje. Er werden amuses geserveerd, verrassend en lekker. Het brood en de boter die steeds werden aangevuld waten ook prima. Helaas werd er een fors tempo aangehouden, er zat nauwelijks tijd tussen de gerechten. Maar na een verzoek dit aan te passen ging dat prima. De kwaliteit van het eten was redelijk, helaas niet op het niveau zoals dat op te maken viel uit eerdere reviews. Mogelijk heeft dat te maken met de nieuwe eigenaars, maar dat is een "wild guess". Ook flink aan de prijs overigens (uiteindelijk €70,- pp), terwijl de wijnen per glas werden berekend en er soms wel karig werd bijgeschonken. Uiteindelijk dus prima gegeten, maar te kwalificeren als "net niet top", zeker gezien de prijs-kwaliteit verhouding.
Ralph V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Hemels, geniaal, onovertroffen. Zelden zo lekker gegeten. Verrassende amuse, 2 tintelende visvoorgerechten en een hartverwarmend en zeer bevredigend vleeshoofdgerecht met ontroerend goed gefrituurde aardappelchips. Het lekkere kaasplankje met een passende port was een van de laatste tussenstations naar de 7e hemel. Eindstation was de koffie met bonbons.
Het zou me niet verbazen als sommige van de zelfgemaakte bonbons op de lijst van verboden stimulerende middelen staan: alsof de vulling uit gekoelde, vloeibare endorfine bestond. Gekmakend lekker.

Bediening is zeer vriendelijk en ook zeer professioneel. De glazen blijven goed gevuld en je wordt volledig in de watten gelegd.
Aankleding van het restaurant is verder goed. Prima stoelen en dergelijke. Een tafelkleed zou het feest compleet maken.
Ga zo door !

Rob D.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Vanavond met 3 vrienden gegeten bij dit restaurant. Zeer vriendelijke bediening, professioneel en informeel. Het eten is met echte liefde bereid. Leuke smaakcombinaties en lekkere wijnen. Het restaurant is te classificeren als het boven segment maar de zeer schappelijke drank prijzen maakte het afrekenen zelfs tot een positieve beleving. Het is vreemd dat dit restaurant niet volledig vol zat op de vrijdagavond. De eigenaars hebben de zaak verkocht en gaan medio april een nieuwe zaak / formule beginnen op de andere locatie in Leeuwarden. Ik raad je dan ook aan om er nog zo snel mogelijk er een keer te gaan eten voordat de nieuwe eigenaar er in zit.
Vera V.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Vooraf hier gereserveerd voor tijdens een weekend Leeuwarden. Warm welkom in de zaak, aardige bediening. Eten was heerlijk en elke gang was bijzonder. Het kaasplankje/wagen maakte het af. Jammer dat we zo ver weg wonen, heerlijk restaurant!
reisthijs .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
De gastvrouw/eigenaresse heeft ogen voor en achter ! Ziet alles en stuurt personeel goed aan zonder dat de gasten het merken. Zeer mooie menukaart met veel keuzemogelijkheden. Fijn dat wijnglazen hier goed gevuld worden. Hadden een mooie tafel voor drie personen en wat je niet altijd ziet in restaurants dat de tafels waren ver genoeg van elkaar geplaatst zodat je "buren "niet konden afluisteren. Tafels worden gedekt zonder tafellinnen( wel servet maar geen tafellaken ) en dat zou ik stijlvoller vinden als dit hier wel zal gebeuren. Kostenverhogend effect en hygiënischer maar daardoor nog stijlvoller. Ter overweging ! Maar ondanks dat het advies : ga daar zeker eten. Een culinair feestje !