Restaurant by steef

Boompjesstraat 5 3291 AA Strijen Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant by steef

By Steef is de naam van het gemoedelijke restaurant aan de Boompjesstraat in Strijen. Eigenaar Stefan van der Linden staat trots achter zijn stoere bar waar je lekker kunt bomen met andere gasten. Vanuit de serre heb je een mooi uitzicht over de oude haven Het Spui. Laat je niet teveel afleiden anders mis je de heerlijke gerechten op de kaart. Je kunt hier ook terecht met je vrienden, familie of collega’s voor een high tea, high beer of high wine.

Meer informatie over restaurant Restaurant by steef

Maandag 16.00 - 00.00
Dinsdag en woensdag gesloten
Donderdag t/m zondag 16.00 - 00.00

• Bar
7,2
Astrid S.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Heerlijk gegeten. Prima zitten in de serre. Echt een aanrader.
Annette ..
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Gisteravond bij bySteef gegeten. Een team van horecamensen die met passie koken en zorgdragen voor gezelligheid & gastvrijheid. Een uitstekende entrecote met lekkere verse groente en heerlijke frieten voor € 19,95 zegt iets over de prijs/kwaliteitsverhouding! Voor een goed en gezellig restaurant hoef je dus niet naar de stad. Strijen en de Hoeksche Waard mogen trots zijn op een restaurant als bySteef!
Nico C.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2017
Gisteravond t.g.v. het 1-jarig bestaan BY STEEF wezen eten. Voorgerecht Gravad Lax (Schmidt Zeevis?) was voortreffelijk. Hoofdgerechten: Zwarte pasta en Kip van Tantre Toos waren goed. Wij vroegen om doorgebakken frieten en kregen die ook. Kaasplank als toetje was overdadig. Sfeer en bediening waren uitstekend. De serre blijft- ook met 2 extra stralers- lastig warm te krijgen.
Liesbeth W.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2017
De ontvangst was prima en hartelijk, nadat we aan tafel waren gegaan kregen we een fles wijn van het huis vanwege het eenjarige bestaan van de zaak. Leuk! De voorgerechten (kwartel en steak tartare) waren heerlijk. De hoofdgerechten (vis verrassing en kip van tante toos) konden beter, met name het visgerecht. De grote gamba die werd geserveerd was naar mijn smaak iets te lang gebakken waardoor hij erg droog was. Verder vonden wij de wachttijd tot het voorgerecht erg lang (één uur).
Margriet B.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Op een vrijdagavond met 14 personen by Steef gegeten en helaas is dat tegengevallen. Er was voor ons gezelschap een lange tafel gereserveerd achter in de zaak. In het gedeelte wat voorheen ( of misschien nog steeds in de zomer) het terras was. Het was dus koud, echt heel koud, je voelde de tocht langs je benen gaan. Er hing aan 1 kant een terraswarmer, maar die kon bij lange na niet alles verwarmen. De eerste drankjes kwamen vrij vlot, maar daarna bleef het een lange tijd stil. Op zich niet gek, want de dame in de bediening (uiterst vriendelijk overigens) stond er alleen voor. Uiteindelijk werd wat brood, boter olie op tafel gezet en al vlug daarna volgende het voorgerecht. Omdat we met een grote groep waren, was er door het restaurant voorgesteld om een "shared diner" te kiezen; goed plan leek ons! In mijn idee krijg je dan een plank waar kleine porties van verschillende gerehten op liggen. Echter had Steef ervoor gekozen om grote planken op te maken, maar op elk plank wat verschillend te doen, dus eigenlijk moest je de planken ook nog doorschuiven, maarja dat is niet heel handig / niet te doen. Dus het gevolg was dat je of het gerechtje op de andere plank moest overslaan of over tafel moest roepen "mag ik een stukje van.." Jammer... De gerechtjes waren op het soepje na smakeloos en te koud.
Na weer echt wel wachten kwam het hoofdgerecht. Eerst werden de ijskoude borden uitgedeeld en vervolgens kwamen dezelfde planken met daarop vlees en vis. Ook hier weer verschillende gerechten op verschillende planken. De gerechten waren al niet warm en als je het dan vervolgens op een ijskoud bord legt...Netals bij het voorgerecht was de kwaliteit van het vlees en vis niet optimaal. Mosselen waren te lang gekookt en het draadjesvlees was droog. De frietjes die waren wel lekker en warm ;) Ik miste zelf nog een salade of wat groentes.
Ook het toetje werd op planken geserveerd...wat ijs slagroom en wat koekjes, niet slecht, ook niet speciaal. Jammer wel dat het op dezelfde planken werd geserveerd als waar het vlees/vis op had gelegen..
Wellicht als je met zn tweeen gaat eten is bovenstaande allemaal niet van toepassing, maar voor grote groepen is Restaurant by Steef nog niet klaar.
Ynse K.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Een knus restarant met goed eten en een leuke kaart voor elk wat wils
Aanwinst voor ons dorp
Aad N.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Heerlijk gegeten, alles was perfect. Heel erg vriendelijk en je kon op je gemak van alles genieten. Uitmuntend!
Monica V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Lekker gegeten by steef, voor en hoofdgerecht was ruim voldoende. Geen ruimte meer voor dessert. Zeker een aanrader.
Ad V.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Vooral toetje verrassend met zoveel verschillende smaken.
Greet B.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Heerlijk gegeten en leuk personeel voor herhaling vatbaar
Dirk J.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Bediening was goed de spare ribs zouden iets pittiger mogen zijn
dagjesmensen .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
We gingen een dagje naar de 'Hoekse Waard' en hadden vooraf 'bij Steef' uitgekozen voor de lunch. We werden hartelijk ontvangen, maar helaas serveren ze geen lunch meer. Wel kregen we een heerlijk kopje koffie van Steef aangeboden en was er tijd voor een gezellig praatje. Er wordt nog druk gewerkt aan de 'aankleding' (nog andere, gezelligere tafeltjes?), maar dat komt vast goed.
Veel succes!
ihvleier .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Met zijn 3en naar Bij Steef. Het was er druk en de juffrouw van de bediening had het zweet op haar rug staan. Maar wel uiterst vriendelijk. Het door ons gereserveerde tafeltje vonden wij niet passen en een tafel die ons wel beviel werd direct in orde gemaakt. Goede service dus. Het eten was, prijs/kwaliteit-technisch hardstikke goed. In een tent als dit kan je geen sterren niveau verwachten maar wat zij brachten, en voor die prijs was heel goed. Naar mijn idee kan je ook een 9 geven als blijkt dat zij deze gerechten serveren voor de lage prijs. Wij hebben allemaal goed gegeten. De Iberico-procureur was lekker, de saus verrassend, de bijgerechten ook. En het zag er goed uit. De gesmoorde garnalen ook goed. Iets te dunne saus wellicht. Maar misschie n was het zo bedoeld. De Vitello, onze eigen gast wilde alleen een voorgerecht, was ruim voldoende. En de smaak ok. Dit, samen met de aardige bediening maakt dat je er nog eens terug komt.
1 tip. Iemand extra in de bediening als het zo druk is maakt het allemaal iets rustiger. En, er vlijft geen omzet liggen.
demi1994 .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Genoten van een High Wine ! Wijnen en hapjes waren heerlijk, zeker een aanrader. Personeel denkt ook mee met de gasten.Kan water werd er aangeboden.
Mary V.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Ik heb heerlijk gegeten.Voorgerecht van champignon crème soep was uitstekend en lekker veel champignons.Weiderund als hoofdgerecht gehad en wederom heerlijk en leuk gepresenteerd. Mijn nagerecht van dame blanche was zeer mooi en heel apart gepresenteerd en natuurlijk erg lekker. Zou het aanbevelen om hier te gaan eten.
willbutter56 .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Jonge enthousiaste ondernemer en sinds 6-2-2016 open.
Verrassingsvoorgerecht (Vitello Tonato) was super en werd geserveerd als een schilderij.
Hoofdgerechten (Weiderund en varkenshaasmedaillon) waren van prima kwaliteit en zeer smakelijk bereid. Dessert prima en de koffie/cappucino perfect. Prijs kwaliteit verhouding is derhalve zeer goed. Leuke gevarieerde kaart, aardige bediening en gezellige ambiance al is de "aankleding" nog niet helemaal af. Zeker een aanrader.