Restaurant Buytenhout

7,1
6,6
Tessa D.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Weer een slechte ervaring. Dan is er geen fatsoenlijke tosti te krijgen, dan is de service en de bediening slecht, dan is het eten slecht en nu vergeten ze gewoon even je hele bestelling in de computer te zetten! Zit je daar met je kids zonder eten! Nooit meer hierheen!!
Gene172 .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Dit restaurant blijft mij als ex horecaondernemer elke keer in negatieve zin verbazen. Nu zijn midden in de zomer weer alle ramen aan vervanging toe en zitten de gasten op het terras in de volle wind. Gastheerschap is, ondanks de inzet van enkele serveerster, ver te zoeken. Ik noem het zelfs minachting voor de klant. Ramen vervangen dien je te plannen in het vroege voorjaar of het late najaar. Ze doen maar wat en horeca ervaring is ver te zoeken. Naar suggesties (zie andere reacties) wordt door uitbater niet geluisterd en je kan nog een sneer op de koop toe krijgen. Faillissement of verkoop is m.i. aanstaande want op deze manier is deze tent een bleeder. Ik kom er alleen om de locatie en bij een kop koffie of een biertje kan men niet zoveel fout doen. Toen ik een keer een clubsandwich bestelde had men zonder overleg het brood vervangen voor een pitah-broodje omdat het brood op was, hoe verzin je het! Iemand met inzicht maakt hier met een minimale investering binnen 3 maanden een goed lopend restaurant van. Groet E. Spetter
Huib V.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Zolang als dit restaurant bestaat kom ik hier enkele keten p. jaar. Totnutoe was ik wel tevreden: prijs/kwaliteit was meestal in orde; zeker als je het Buytenhoutmenu of het aanbiedingsmenu neemt.
Maar vrijdag jl. viel t erg tegen. Bediening lette niet op, dus elke keer moesten we aandacht trekken om service te krijgen. We aten à la carte en dan mag je wat verwachten. Mijn "daddy's steak" zou 225 gram wegen: mals was-ie wel, maar als er anderhalf ons vlees op mn plank lag, dan was t veel. Daarbij een minuscuul bakje saus en totaal ongeïnspireerd 2 blaadjes sla en een beetje aangemaakte rauwkostsalafe (wortel en witte kool). De frieten zouden snel volgen....... Enfin, die kwamen toen de biefstuk reeds in rustig tempo soldaat gemaakt was.
Maar t ergste was dat er een groot en luidruchtig gezelschap kwam eten. De zaal is groot met "harde wanden, vloer en plafond" dus t geluid komt van alle kanten terug. We konden elkaar niet meer goed berstaan en zagen ook andere gasten spoedig verdwijnen. Toen ik daar iets over zei bij t afrekenen reageerde de "bazin" zeer onprofessioneel: " we kunnen gezelschappen toch niet weigeren?" En "anders moet u voortaan bij reservering eerst vragen of er een gezelschap komt"....... De tip om een aparte ruimte te creëren (desnoods met verplaatsbare wand) werd weggewuifd. Geen inleving, geen excuus..........erg jammer en geen motivatie om gauw weer terug te gaan.....
Jeanette84 .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Vorige week met mijn man en ouders gegeten bij Restaurant Buytenhout op aanraden van vrienden van ons. Eten smaakte zeer goed, de bediening was kundig en vriendelijk en de locatie is prachtig zo aan het water! Wij hebben echt genoten en komen op korte termijn zeker terug!
Jan Willem K.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2015
Schitterende ligging aan de rand van de Dobbeplas met een prachtig terras en heerlijke loungesets. Dit maal onverwacht op een woensdagavond geen 'kaart' maar een 3- gangen menu voor 15 euro. Alles, van begin tot eind, smaakte prima. En dan zou je denken, voor die prijs, kleine porties? Maar dat is verrassend genoeg, niet het geval. Met de gezellige enthousiaste bediening is de avond compleet. Zeer plezierig dus. Compliment!
John V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2015
Op uitnodiging voor het afscheid van een collega een diner gehad in dit restaurant.
Het restaurant is groot en ruim en de inrichting is eenvoudig. Bij mooi weer kun je buiten op het grote terras rustig genieten van de zon en heb je uitzicht op de Dobbeplas.
We waren aanwezig met 20 mensen en konden kiezen uit een vooraf besproken menu.
Ik koos voor het voorgerecht van een salade met gamba’s. Deze was lekker pittig en smaakte heerlijk. Als hoofdgerecht had ik gekozen voor een tournedos met pommes gratin, zomergroenten en truffeljus. Het vlees was erg mals en perfect bereid. Groenten was beetgaar en smaakte goed.
In schalen werd extra patat, mayonaise en gemengde salade op de tafels gezet.
Als nagerecht had ik gekozen voor de Chef’s surprise. Ik kreeg een mooi opgemaakt bord met o.a. frambozenijs met amandelsnippers en diverse andere lekkernijen en alles smaakte prima.
Alhoewel ons gezelschap groot was, werd alles netjes tegelijkertijd geserveerd en volgden de diverse gerechten ook vlot achter elkaar.
De bediening was erg vriendelijk en correct.
Scholletje P.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2015
Na een vriendelijk ontvangst, mochten wij zelf een tafeltje uit zoeken. Het restaurant is heerlijk ruim ingedeeld. Terras met uitzichg op het water. Personeel is vriendelijk en attent. Wij hadden geen voorgerechten genomen. Als hoofdgerechten hadden wij: Catch of the day, deze bestond uit een stuk kabeljauw en een stuk zalm; De Espetada de Madeira werd geserveerd aan een spies; Tournedos grilles. De borden waren allemaal mooi opgemaakt en de hangende spies was een leukd twist. Al onze gerechten waren heerlijk op smaak en vers. Alle hoofdgerechten werden geserveerd met aardappelen met schil en heerlijk gebakken groenten. Niet heel veel keuze qua eten, maar de kwaliteit is prima. Zeker een aanrader.
Vivianevanderkooij .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2015
Hier vanmiddag wezen lunchen. Mooie plek, eten was prima maar niet heel bijzonder. Bediening was vriendelijk, decor buiten dient wel opgeknapt te worden. Schrootjes van de tafelbladen laten los en daarnaast dienen de tafels gesteld te worden want ze wiebelen nogal.
Wel apart dat je zelf naar binnen moet om af te rekenen, verder prima zaak.
Delft1998 .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Mooie plek, jammer van de grote brandnetels in de bakken op het terras. Afrekenen binnen aan de bar is een no go, eten is prima
Jet-1 .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2015
Toen we kwamen ging men er al van uit dat we het menu zouden nemen. Dat is heel verstandig want zo kan de keuken snel werken. En dat gebeurde ook. Het voorgerecht liet een beetje op zich wachten maar daarna ging alles heel vlot. Ook de bediening is vlot.
Het menu kost € 15 voor 3 gangen en dat is werkelijk een hele goede prijs kwaliteit verhouding. Waar kun je zo voordelig eten. Ik kan geen cijfer geven voor prijs-kwaliteit verhouding maar dat zou een 10 zijn. De portionering is niet te groot maar voor ons voldoende. Er is keuze tussen vlees en vis en de kwaliteit van het eten is goed. Leuke sfeer. We zijn al eerder geweest en je kan ook zalig buiten zitten. Wij vinden het heel fijn dat er bij ons in de buurt een restaurant zit waar je nog eens terug kan komen. Met deze prijsstelling kom je vaker en hoeft het ook geen avondvullend programma te zijn. Complimenten!
JeroenR .
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2014
27-12-14 hebben mijn vrouw en ik gegeten bij Buytenhout. De buitenkant van het pand doet geen recht aan het restaurant. Eenmaal binnen een sfeervolle ambiance en een erg prettige en correcte bediening. De bediening was de hele avond door een verademing; attent, correct en plezier in haar vak.
Interessante kaart, met geen-alledaagse gerechten. wij hebben genoten van de antipasti, de sashimi van tonijn en van rund waren heerlijk. Het hoofdgerecht 'catch of the day' met garnalen, schelvis, zalm en coquilles was heerlijk en overdadig. Het stoofpannetje wat mij vrouw nam, de Alantejana, werd ook enthousiast ontvangen.

Alles bij elkaar: top en we komen zeker terug.

Een tip voor de 10: maak iets meer werk van de presentatie van de menukaart en investeer in een goede wijncollectie/wijnkaart.

Heel erg bedankt.

Fam. Rolvink
Familie_Veenstra .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2014
Komen al een aantal keren eten en elke keer gewoon helemaal top.
Goed vlees en gezellige sfeer... Als we geen zin hebben om te koken gaan we gewoon hier naar toe... Bediening altijd vriendelijk en behulpzaam ook voor de kids een uitje...

Ze maken er elke keer een feestje van....

Fam. Veenstra
Sonja M.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2014
Prachtige locatie, terrasmeubilair een beetje oncomfortabel. Bediening zeer vriendelijk. Eten een beetje middelmatig. Beste goed, maar niet super. We hadden een vastgesteld menu. Voordat de soep kwam waren we ruim een uur verder. Dat is echt te lang. Hoofdgerecht was redelijk, een beetj ver doorgekookte groenten. Toetje: verrukkelijk. Maar.... kennelijk was het bijna op, want de porties die we eerder voorbij zagen komen bij onze buurtafels waren aanzienlijk groter dan de flintertjes die wij kregen. Kortom: mooie locatie, redelijk eten, prima bediening. Keuken is echt te langzaam. Maar dat kan beter!
Annika D.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2014
Met 2 gezinnen trokken wij er afgelopen zondag op uit. We wilden wandelen en de kids laten kennismaken met een high tea. Via google vonden we een leuke app (Kapitein Dooleind) met een wandeling in De Balij van ca 1 uur. Eindigend in een speelbos. Restaurant Buytenhout vonden we vervolgens ook snel en ja hoor, met High Tea. Hoewel de buitenkant van het restaurant anders deed vermoeden kwamen we binnen in een groot maar toch heel sfeervol en knusse zaal met daarin oa. een aquarium met levende kreeft. We liepen door naar het beschutte evenzo sfeervolle terras. Dronken in het zonnetje, uit de wind op loungebanken een lekker bakkie koffie om wakker te worden. Na onze verkwikkende wandeling was de tafel gereserveerd en gedekt voor onze High Tea. Theepotjes voor de volwassenen en een kan limonade voor de kids sierden de tafel evenals etagères met verschillende hartige en zoute hapjes erop. Voor de kids waren de hapjes een beetje aangepast. We hebben genoten!
Wim K.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2014
Buytenhout is ons aanbevolen door een nicht , en moet zeggen met 1 woord perfect mijn vrouw en ik zijn vaak onderweg in restaurants maar zelden zo'n complete combinatie gevonden eten was geweldig en de zorg van de 2 charmante en elegante Soraya en Lotte was zeer verfrissend hierbij komt ook nog de fabelachtige ambiance met een uitzicht over de plas ! Dit restaurant krijgt van ons een 10 plus
Jan_van_oorschot .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2014
Een restaurant beoordeel je op drie punten, hoe eet je, hoe zit je en hoe wordt je geholpen. Buytenhout doet het goed op alle drie de assen. Een echte aanrader waar we de laatste tijd vaak komen. (en ik ben zojuist vergeten de tip mee te pinnen, dus ik hoop dat deze recentie dit een beetje goed maakt).
Koffiepot .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2014
we hebben nu twee keer bij Buytenhout gegeten,we kwamen er vorige week zomaar langs ,en we hebben er heerlijk gegeten . ook gisteravond weer wezen eten, het is werkelijk heerlijk !! de meisjes die bedienen zijn heel attent,vriendelijk ! we gaan binnenkort vast weer terug ,onze complimenten !!!!!!
E S.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2014
Gisteren hier met 3 vrienden een heerlijke dagschotel (spareribs) gegeten voor € 10,00. Goed gegaarde rib met een heerlijke marinade. Vriendelijke en vlotte bediening. Ga hier zeker vaker komen
Bella30 .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2014
gisteren mijn voor mijn verjaardag hier met 13 personen gegeten. aangezien het geen weer was om buiten op het terras te eten hebben we een mooie plek aan een grote lange tafel gegeten. De dag ervoor pas gereserveerd en samen met de kok een menu samen gesteld bij dit restaurant zijn verschillende gerechten mogelijk en ze zijn zeer flexibel en we hadden een mooie prijsafspraak gemaakt. De bediening heeft ons de hele avond zeer goed en leuk bedient. We hebben een zeer leuke avond gehad met onwijs goed, vers en lekker eten. Goede huiswijn en ook aan de kinderen werd gedacht. Kortom het is zeer de moeite waard om hier met zn 2en of zelf grotere groepen te komen eten op deze bijzondere locatie. voor mij een dikke 10 waard!!! Bedankt bediening en de kok voor de leuke avond! !
Robin M.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2014
Gisteravond met twee vrienden voor de eerste keer bij Buytenhout gegeten. We waren allen positief verrast. De locatie is mooi, de ambiance gezellig, de bediening vriendelijk &accuraat en het eten zelf is absoluut goed te noemen. De Portugese cataplana-schotel is een aanrader! Ik ga hier gauw weer naartoe!