Restaurant Bussia

Donderdag t/m Zondag

• Af te huren , Per boot te bereiken , Terras
Erick29 .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Heerlijk gegeten, en erg aangenaam, een beetje aan de dure kant (voor Amsterdam) de bediening is erg vriendelijk, je moet wel op een forse rekening rekenen, wel de moeitewaard.
Hermes5 V.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Bussia, cucina moderna, is een ware belevenis op zijn italiaans met Franse invloeden. Waren vroeg in de 9 straatjes, zonder reservering, maar mochten tot de volgende gasten kwamen toch een tafel uitzoeken. Gekozen voor het 4 gangenmenu met als verrassing de rissoto met brandnetel, het Duroc varken van de BBQ vond ik persoonlijk wat minder, terwijl dit varkensras toch bekend staat om zijn malse en sappige smaak. Prachtige, smakelijke amuses, heerlijk dessert en vriendelijke, efficiente zwarte brigade, die soms wat stijfjes over komt. Concluderend: aanrader, zeker voor degene die eens Italiaans eten op een andere manier/ niveau willen ervaren.
Stefan W.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Het bezoek aan dit restaurant was een zeer aangename ervaring. Een vrolijke ongedwongen sfeer in combinatie met een verrassend menu. Een van onze tafelgenoten heeft een gluten-allergie, dit was van tevoren doorgegeven en daar is prima rekening mee gehouden. chapeau! ook de bediening was zeer vriendelijk en attent. Ik ga hier zeker nog eens naartoe.
Ken_shiba .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Leuke knusse italiaan!
we namen 3 traditionele gerechten van de kaart, lekker goede smaken en mooi opgemaakt
De wijnen waren uitstekend en goed betaalbaar
Prima Prijs/kwaliteit verhouding
Gert.kruiswijk .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
heerlijk gegeten bij 'Bussia' - in verband met beperkte tijd alleen een hoofdgerecht (Terra a la carte en Risotto del giorno) waarbij vooral die Risotto een aanrader bleek te zijn. Verrassende smaakcombinaties. Vanuit de keuken kwamen heerlijke amuses in de vorm van mini kunstwerkjes. Die zagen er niet alleen fantastisch uit, maar smaakten ook zo.
De uitstraling (ook van bediening) is klasse. Daarvoor moet je ook betalen, maar ja 'such is life'
Sarah S.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Bij binnenkomst is de sfeer meteen goed: Bussia heeft iets romantisch. De bediening is erg kundig over allerhande wijnen en toch ontspannen en niet te formeel. Wij gingen voor het 6-gangen diner en een mooie fles Barollo Parusso. Wat erg goed en verrassend was. Enige minpuntje: de 2 extra glazen Barollo die we bestelden omdat onze wijn 'op ' was bij het hoofdgerecht kostten €33. Dat is wat fors als je net een heel fles hebt besteld en ook niet in verhouding met bijvoorbeeld het 4-gangen wijnarrangement van €35 + €6 supplement voor een glas Barollo. Alles bij elkaar waren wij meer kwijt dan bij The Jane een maand geleden (voelt wat gek).
Jacques S.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Vanavond echt zalig gegeten bij Bussia. In het Italiaans welkom geheten. Jassen netjes aangenomen. Tafeltje in de buurt van de open keuken gekregn. De bediening is snel, attent en deskundig, ze konden ons allemaal exact alle ingrediënten vertellen van elk gerecht. Ook vroegen ze netjes naar allergien, die we niet hadden maar wel zo aardig van ze. De wijnen waren fantastich, alleen die desert wijn niet geproefd.

We lieten ons verrassen met een 8 gangen menu. Als teaser kregen we eerst een mini pizza en een klein groentehapje, erg lekker. Ook kregen we een mandje heerlijk eigen gebakken brood en een bordje voor olie en balsamico. Toen begon het menu. We kregen beiden een gefrituurd henne-eitje op een bedje van groenten en een sausje van waterkers. Daarna allebei macaroni met kreeft, mmmmm. Toen had ik Tortelini met wildzwijn erin met Jamaicaanse peperbes saus. Mijn tafelgenoot de risotto met zonnebloempitten en iets met geitenkaas. Als hoofd had ik rose gebakken hertenrug en mijn partner de doradefilet met inktvis. Onze toetjes hebben we ook gedeeld, dat was een pannacotta met granaatappelsorbet ijs en die andere was iets met nougat roomijs en witte chocola. Ojawe kregen ook nog een cocktail voor met prosecco. En ik dezelfde maar dan zonder achohol, erg bijzonder.
Enfin we hebben echt heerlijk gegeten en komen zeker terug.
Dezeeuwels .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Wat een feestje, hiervoor ga je uit eten ! alleen al bij binnenkomst de nooit meer te vergeten perengranita met prosecco en het verrassen blijft doorgaan. De wijnen zijn heerlijk en ik raad het menu aan met de wat kleinere gerechten, waardoor je volop de kunsten van de keuken proeft.
Rebecca B.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Gister geluncht bij bussia , leuk en gezellig plekje.
Wij hadden het 4-gangen menu genomen.
Bediening vriendelijk , alleen kregen bij sommige gerechten uitleg en andere niet..
Gerechten waren prima op smaak en leuk opgemaakt , alles was erg lekker en bijzonder alleen het hoofdgerecht viel tegen.

Matthijs D.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2015
Gisteren bij Bussia gegeten met zakenrelatie. Zeer gezellige zaak met toch veel privacy. 4 gangen menu smaakte prima, waarbij het vlees uit Spanje echt heerlijk was. Wat dit restaurant vooral de moeite waard maakte was de bediening. Verzorgt van top tot teen, ter zake kundig en immer met een glimlach. Hier voel je je echt gast. Echt een avondje uit.
Constantijnderuiter .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2015
Best lekker gelucht echter vond ik het niet super bijzonder. Dame in de bediening was erg vakundig en gastvrij. Gangetje met rissoto gewoon niet super ook het vlees met een mooi verhaal maar dat was naar mijn mening heel taai. Wijnen niet bijzonder
Rick S.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
De afgelopen maanden ben ik hier twee keer geweest. Eenmaal met mijn werk, groep van 12 en daarna nog een keer op een date. Laten we beginnen bij de bediening, die uitstekend is en duidelijke, heldere uitleg geeft bij de winepairing. Het is mooi om te zien dat ze ook zeer flexibel zijn, gezien bij de eerste keer met de grote groep er gemakkelijk 1 a 2 mensen konden bij schuiven en niet moeilijk werd gedaan met de rekening.

Het decor voelt erg huiselijk aan en erg prettig. Zodra het iets donkerder wordt, is het al snel romantisch. Perfect voor een date dus ;-).

Het eten is fantastisch! Naar mijn inziens nog niet fenomenaal, maar zeker goed genoeg om een glimlach op je gezicht te toveren met elke hap. Ik ga hier weer snel heen! Bussia is op dit moment mijn favoriete restaurant in Amsterdam.
Michel B.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Gisteravond weer heerlijk gegeten bij Bussia. We namen het 8 gangen menu en elk gerecht was erg lekker, vooral de risotto was top. Ook de wijnen waren weer heerlijk. Neem daarbij de zeer vriendelijke bediening en je hebt een fantastische avond. Ik kom hier nu al jaren regelmatig, zowel voor lunch als diner. Voor mij is Bussia het beste Italiaanse fine dining restaurant in Amsterdam.
Steve P.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2015
Heb een goede avond gehad bij Bussia in alle opzichten. De bediening was vriendelijk. Ze hadden rekening gehouden met de allergieën van mijn vriendin en legden bij iedere gang uit wat ze wel en niet kon eten.
Ik vond de salade als voorgerecht heerlijk en het vlees en de groenten van goede kwaliteit, en daar ben ik best kritisch in.
Genoten van een uitstekende bediening en lekker eten en drinken.... Ik vond het prima.
Janappie .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2015
Interieur is basic en dat past goed bij dit concept waar het om het eten draait. Alle gerechten en de wijnkaart zijn authentiek. Het eten zag er goed en smakelijk uit en het smaakte ook heerlijk. 4 gangen diner met wijn arrangement was een feest. Het dessert was bijzonder en verrassend. Ik vond de risotte het lekkerste van de gehele avond. Echt iets voor fijn proevers.
Stella H.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2015
Wat een prachtig en romantisch restaurant! na een vriendelijke ontvangst, kregen we de kaart.
Ze werken met een 4,6 of 8 gangen menu van kleine gerechtjes.
Ik had trek in 3 gangen, dus koos ik losse gerechtjes...kon ook.Mijn man ging voor het 4 gangen menu.
En dus kozen we voor minestrone met octopus en calamaris, erg lekker!
Risotto met geitenkaas en artisjok en ook de groene gegrilde asperges met selderij en gepocheerd eitje met morilles.
Het zag er mooi uit, maar naar mijn smaak te moleculair, te veel onvermijdelijke coppert-cress achtige blaadjes en bloemetjes. Zoveel gedoe op een leisteen plankje dat je eigenlijk niet meer weet wat je besteld hebt.
Maar uiteraard is dit heel persoonlijk, en heeft niet met de kwaliteit te maken.
Vervelender was de vergeetachtigheid van de bediening, 4 x om een flesje water vragen, heel lang op een fles wijn wachten, dat soort dingen.

Outhouse .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2015
Alles kan een mens gelukkig maken zong de Amsterdamse zanger René Froger ooit en daarmee heeft hij zeker ook een avond dineren bij Bussia bedoeld. Een werkelijk gelukzalige avond, met een menu dat gerecht na gerecht heerlijke pareltjes oplevert, dat laat proeven hoe goddelijk een vegetarisch gerecht kan zijn en waarbij de tongstrelende pasta in het bijzonder genoemd moet worden. Nog meer glans kreeg de avond door de twee gastvrouwen die zich deze avond over onze tafel hebben ontfermd. Professionaliteit gecombineerd met een open vriendelijkheid en een knipoog. Zij voelden precies aan wat de tafel nodig had. Ik zal u niet vermoeien met een lijst aan voorbeelden, maar wat een lofwaardige finesse. En ook de entourage is gegoten in plezierige stijl waarbij de verschillende tafels, tweetje, viertjes of zelfs een hele groep, elkaar niet snel in de weg zitten. Helaas hadden wij onszelf slechts getrakteerd op vier gangen, waardoor dit culinaire avontuur eigenlijk te snel voorbij was. Ik hoop nog een keer terug te komen om deze fout te herstellen.
Dus als je iets vaker simpelweg gelukkig wilt zijn, raad ik zeker een avond dineren bij Bussia aan.
Stefan B.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2015
Bussia is al jaren één van mijn favoriete restaurants in Amsterdam en het is nog geen enkele keer tegengevallen. Sinds enige maanden is het aantal gangen van het menu uitgebreid naar 8, waardoor je nog langer kunt genieten. Je kunt ook nog steeds voor vier gangen kiezen.
Alle borden zijn schitterend opgemaakt en perfect van kooktechniek en op smaak. Lekkere combinaties ook. De wijncombinaties zijn ook altijd goed, wat minder vanzelfsprekend is dan je misschien zou denken. Ik kijk altijd het meest uit naar de gevulde pasta. Deze keer was vooral het dessert top, met een geweldige combinatie met de dessertwijn.
Robin-Pieter .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Op vrijdag een tafeltje gereserveerd bij Bussia. Al vaak langsgelopen voor een tafeltje maar nooit plek. Nu dus wel. Ontvangst was hartelijk en vriendelijk, dat we met een extra persoon kwamen was ook geen probleem, dat er eentje snel weer weg moest was ook geen probleem. Ook veel flexibiliteit met de bestelling en de amuse. De amuse op basis van venkel was heerlijk en beloofde veel goeds.
De ambiance is verrassend met de bovenverdieping, en de open keuken geeft je een goed beeld van waar het allemaal gebeurt. Het is smaakvol ingericht. Wel opletten waar je tafeltje staat, liever niet bij de trap naar boven of naar beneden.
Gekozen voor het 4 gangen menu. De antipasto was voor iedereen gelijk en lekker, maar wel een veelheid aan smaken. Onze tijdelijke gast had de risotto, even mee geproefd en erg apart met het koffiebonenschaafsel, erg goed.
Als tweede zelf ook de risotto, een wereld van verschil met het bordje van onze gast. De risotto had te kort in de plan gelegen, en veel te veel schaafsel. De textuur was daardoor hard en korrelig. Gelukkig was het maar een klein bordje. Als derde de Pesce. Weer die veelheid aan smaken, die nu niet complementair waren. Na de Granita van Rabarber, erg lekker. Had alleen gemist dat de marshmallows met rozen gemaakt waren – niet mijn favoriet. Koffie met koekjes en chocola toe, lekker.
In dubio of dit nu een aanrader is of niet. De hoge scores op IENS in combinatie met het prijsniveau schept hoge verwachtingen die in mijn ogen niet waargemaakt werden. Aan de andere kant was de eerste Risotto erg goed. Mijn gasten vonden het lekker, maar niet bijzonder. Bij twijfel niet doen?
Merijn V.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Wij lopen bijna dagelijks langs Bussia en zodoende stond het ook al een tijd lang op onze lijst. Wel voor als we een keer iets te vieren hadden, want voor kwaliteit betalen we graag, dat hebben we absoluut gekregen. Wat vanaf de straat niet te zien is, is dat Bussia ook nog een eerste verdieping heeft, hier kregen wij een tafeltje met uitzicht op de keuken, echt superleuk! Wel een tikje onrustig, omdat je ook naast de trap zit, maar dat mocht de pret niet drukken. De bediening is oplettend en informeel, zij hebben de avond echt heel gezellig gemaakt zonder de service uit het oog te verliezen. Wij kozen voor het 4-gangen menu waar we zelf een vijfde gang aan toegevoegd hebben, hierbij (en bij de keuze van de wijn) kregen we uitstekend advies. Het hoogtepunt was voor ons de ravioli van kalfswang met salsa verde en bottarga; de hartigheid, zuren en frisheid waren echt perfect in balans, we overwogen even om de rest van het menu te skippen en nog 3 x deze gang te vragen. De risotto was goed, maar ietsje te vlak naar onze smaak, de lam en dorade als hoofdgerecht waren goed, maar niet uitzonderlijk. Het dessert was fris, naar mijn mening ietsje te bitter, maar dat is een kwestie van smaak, de uitvoering was heel goed. Opvallend: de friandises kwamen veel later dan de koffie met de mededeling "die was mijn collega vergeten..." Niet helemaal netjes om je collega de schuld in de schoenen te schuiven en daarnaast interesseert het ons ook weinig. Pluspunten waren het tempo, de attente bediening, ook met bijschenken van wijn en (kraan)water en de entourage, het is echt precies wat je van een luxe Italiaans restaurant verwacht. We laten ons graag nog een keer in de watten leggen!