Restaurant Bussia

• Af te huren , Per boot te bereiken

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Bussia

marc H.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2018
Wat een teleurstelling was dit restaurant en met name de pasta di mare die we kregen voorgeschoteld.
Dit zeer simpele gerecht kostte 32 EUR en was ver onder de maat, smakeloos, niet gare tagliatelle en 4 coquilles. Toen hier toch iets over zeiden, werden we glazig aangekeken, geen enkele geste of tegemoetkoming. Tot overmaat van ramp zijn we er beide ook nog nachts misselijk van geworden. Kortom absoluut een tegenvaller en geen aanrader dit pretentieuze restaurant.
Emile E.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2018
Wat een geweldige zaak, mooie entourage, goede vriendelijke bediening en geweldig eten, een risotto uit de hemel. Echt een gerecht waar je je bord bij wil aflikken
Tess M.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Dit eten brengt je naar een hogere frequentie. Puur geluk. Daarnaast was de sfeer warm en knus. De bediening was goed geinformeerd en erg vriendelijk. Dankjewel voor de bijzondere avond! Liefs, Ties en Tess
Kees S.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Zoals gewoonlijk was het hier weer fantastisch. Het begon al met een geweldige Grillo Centopassi, witte wijn van Sicilië afkomstig van een wijngaard met een bijzonder verhaal. Het heeft te maken met de moord op Peppino Impostato door de mafia. Voor details zie https://en.wikipedia.org/wiki/Giuseppe_Impastato.
Daarna een geweldige risotto met Belper Knolle (een zwitserse bergkaas) en radicchio. Gevolgd door fettucini met Oosterschelde-kreeft met een bisque van kreeft. De bediening is als altijd zeer attent zonder opdringerig te worden. Tot besluit nog een heerlijk kopje koffie met een grappa van Amarone.
Jacyntha S.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Met een grote groep in 'The Gallery Room' gegeten. Verschillende amuses, risotto, zeebaars, allemaal ontzettend lekker en allemaal met verrassende ingrediënten. Als afsluiter het chocolade dessert, heerlijk! Voor de bediening een absolute 10. Vriendelijk en informeel, maar wel met de charme die past bij een restaurant in deze categorie.
Erick29 E.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Heerlijk gegeten, en erg aangenaam, een beetje aan de dure kant (voor Amsterdam) de bediening is erg vriendelijk, je moet wel op een forse rekening rekenen, wel de moeitewaard.
Hermes5 V.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Bussia, cucina moderna, is een ware belevenis op zijn italiaans met Franse invloeden. Waren vroeg in de 9 straatjes, zonder reservering, maar mochten tot de volgende gasten kwamen toch een tafel uitzoeken. Gekozen voor het 4 gangenmenu met als verrassing de rissoto met brandnetel, het Duroc varken van de BBQ vond ik persoonlijk wat minder, terwijl dit varkensras toch bekend staat om zijn malse en sappige smaak. Prachtige, smakelijke amuses, heerlijk dessert en vriendelijke, efficiente zwarte brigade, die soms wat stijfjes over komt. Concluderend: aanrader, zeker voor degene die eens Italiaans eten op een andere manier/ niveau willen ervaren.
Stefan W.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Het bezoek aan dit restaurant was een zeer aangename ervaring. Een vrolijke ongedwongen sfeer in combinatie met een verrassend menu. Een van onze tafelgenoten heeft een gluten-allergie, dit was van tevoren doorgegeven en daar is prima rekening mee gehouden. chapeau! ook de bediening was zeer vriendelijk en attent. Ik ga hier zeker nog eens naartoe.
edwin V.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Leuke knusse italiaan!
we namen 3 traditionele gerechten van de kaart, lekker goede smaken en mooi opgemaakt
De wijnen waren uitstekend en goed betaalbaar
Prima Prijs/kwaliteit verhouding
gert K.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
heerlijk gegeten bij 'Bussia' - in verband met beperkte tijd alleen een hoofdgerecht (Terra a la carte en Risotto del giorno) waarbij vooral die Risotto een aanrader bleek te zijn. Verrassende smaakcombinaties. Vanuit de keuken kwamen heerlijke amuses in de vorm van mini kunstwerkjes. Die zagen er niet alleen fantastisch uit, maar smaakten ook zo.
De uitstraling (ook van bediening) is klasse. Daarvoor moet je ook betalen, maar ja 'such is life'
Sarah V.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Bij binnenkomst is de sfeer meteen goed: Bussia heeft iets romantisch. De bediening is erg kundig over allerhande wijnen en toch ontspannen en niet te formeel. Wij gingen voor het 6-gangen diner en een mooie fles Barollo Parusso. Wat erg goed en verrassend was. Enige minpuntje: de 2 extra glazen Barollo die we bestelden omdat onze wijn 'op ' was bij het hoofdgerecht kostten €33. Dat is wat fors als je net een heel fles hebt besteld en ook niet in verhouding met bijvoorbeeld het 4-gangen wijnarrangement van €35 + €6 supplement voor een glas Barollo. Alles bij elkaar waren wij meer kwijt dan bij The Jane een maand geleden (voelt wat gek).
Jacques S.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Vanavond echt zalig gegeten bij Bussia. In het Italiaans welkom geheten. Jassen netjes aangenomen. Tafeltje in de buurt van de open keuken gekregn. De bediening is snel, attent en deskundig, ze konden ons allemaal exact alle ingrediënten vertellen van elk gerecht. Ook vroegen ze netjes naar allergien, die we niet hadden maar wel zo aardig van ze. De wijnen waren fantastich, alleen die desert wijn niet geproefd.

We lieten ons verrassen met een 8 gangen menu. Als teaser kregen we eerst een mini pizza en een klein groentehapje, erg lekker. Ook kregen we een mandje heerlijk eigen gebakken brood en een bordje voor olie en balsamico. Toen begon het menu. We kregen beiden een gefrituurd henne-eitje op een bedje van groenten en een sausje van waterkers. Daarna allebei macaroni met kreeft, mmmmm. Toen had ik Tortelini met wildzwijn erin met Jamaicaanse peperbes saus. Mijn tafelgenoot de risotto met zonnebloempitten en iets met geitenkaas. Als hoofd had ik rose gebakken hertenrug en mijn partner de doradefilet met inktvis. Onze toetjes hebben we ook gedeeld, dat was een pannacotta met granaatappelsorbet ijs en die andere was iets met nougat roomijs en witte chocola. Ojawe kregen ook nog een cocktail voor met prosecco. En ik dezelfde maar dan zonder achohol, erg bijzonder.
Enfin we hebben echt heerlijk gegeten en komen zeker terug.
dezeeuwels .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Wat een feestje, hiervoor ga je uit eten ! alleen al bij binnenkomst de nooit meer te vergeten perengranita met prosecco en het verrassen blijft doorgaan. De wijnen zijn heerlijk en ik raad het menu aan met de wat kleinere gerechten, waardoor je volop de kunsten van de keuken proeft.
Rebecca B.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Gister geluncht bij bussia , leuk en gezellig plekje.
Wij hadden het 4-gangen menu genomen.
Bediening vriendelijk , alleen kregen bij sommige gerechten uitleg en andere niet..
Gerechten waren prima op smaak en leuk opgemaakt , alles was erg lekker en bijzonder alleen het hoofdgerecht viel tegen.

Matthijs D.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2015
Gisteren bij Bussia gegeten met zakenrelatie. Zeer gezellige zaak met toch veel privacy. 4 gangen menu smaakte prima, waarbij het vlees uit Spanje echt heerlijk was. Wat dit restaurant vooral de moeite waard maakte was de bediening. Verzorgt van top tot teen, ter zake kundig en immer met een glimlach. Hier voel je je echt gast. Echt een avondje uit.
constantijnderuiter .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2015
Best lekker gelucht echter vond ik het niet super bijzonder. Dame in de bediening was erg vakundig en gastvrij. Gangetje met rissoto gewoon niet super ook het vlees met een mooi verhaal maar dat was naar mijn mening heel taai. Wijnen niet bijzonder
Rick S.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
De afgelopen maanden ben ik hier twee keer geweest. Eenmaal met mijn werk, groep van 12 en daarna nog een keer op een date. Laten we beginnen bij de bediening, die uitstekend is en duidelijke, heldere uitleg geeft bij de winepairing. Het is mooi om te zien dat ze ook zeer flexibel zijn, gezien bij de eerste keer met de grote groep er gemakkelijk 1 a 2 mensen konden bij schuiven en niet moeilijk werd gedaan met de rekening.

Het decor voelt erg huiselijk aan en erg prettig. Zodra het iets donkerder wordt, is het al snel romantisch. Perfect voor een date dus ;-).

Het eten is fantastisch! Naar mijn inziens nog niet fenomenaal, maar zeker goed genoeg om een glimlach op je gezicht te toveren met elke hap. Ik ga hier weer snel heen! Bussia is op dit moment mijn favoriete restaurant in Amsterdam.
Michel B.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Gisteravond weer heerlijk gegeten bij Bussia. We namen het 8 gangen menu en elk gerecht was erg lekker, vooral de risotto was top. Ook de wijnen waren weer heerlijk. Neem daarbij de zeer vriendelijke bediening en je hebt een fantastische avond. Ik kom hier nu al jaren regelmatig, zowel voor lunch als diner. Voor mij is Bussia het beste Italiaanse fine dining restaurant in Amsterdam.
Steve P.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2015
Heb een goede avond gehad bij Bussia in alle opzichten. De bediening was vriendelijk. Ze hadden rekening gehouden met de allergieën van mijn vriendin en legden bij iedere gang uit wat ze wel en niet kon eten.
Ik vond de salade als voorgerecht heerlijk en het vlees en de groenten van goede kwaliteit, en daar ben ik best kritisch in.
Genoten van een uitstekende bediening en lekker eten en drinken.... Ik vond het prima.
Janappie .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2015
Interieur is basic en dat past goed bij dit concept waar het om het eten draait. Alle gerechten en de wijnkaart zijn authentiek. Het eten zag er goed en smakelijk uit en het smaakte ook heerlijk. 4 gangen diner met wijn arrangement was een feest. Het dessert was bijzonder en verrassend. Ik vond de risotte het lekkerste van de gehele avond. Echt iets voor fijn proevers.