Over het restaurant Restaurant Burgerzaken

Burgerzaken is hét grandcafé van Leiden gelegen in het historisch centrum tegenover het stadhuis. Een begrip in de stad sinds 1997. De plek om elkaar te ontmoeten, niet alleen vanwege het prachtig Jugendstil-interieur, maar vooral vanwege de huiselijke atmosfeer. Burgerzaken in Leiden is dagelijks geopend voor koffie, lunch, borrel en diner. Op elk moment van de dag kun je hier terecht. Gastvrijheid, aandacht voor kwaliteit en goede producten staan daarin centraal.

Filosofie van de keuken:
Goede herkomst, ambachtelijk en met liefde bereide gerechten. Bij voorkeur lokale en verantwoorde producten. Aandacht voor het juiste seizoen. De keuken kenmerkt zich door ambacht, pure en herkenbare smaken. Een keuken voor altijd en iedereen. Maar altijd met een bijzondere en creatieve toets… dat is typisch Burgerzaken in Leiden.

Meer informatie over restaurant Restaurant Burgerzaken

Maandag t/m Zondag

• Mastercard , Pin , Visa , Waardebonnen
  • Af te huren , Engels gesproken , Open op zondag , Per boot te bereiken , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Burgerzaken

Sophie E.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2018
Vriendelijke bediening. Tortellini was erg zuur, te veel citroen. Verder prima.
Lianne J.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Afwisselende en goede kaart
Prima personeel!
Piet W.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
We zaten bij de openslaande deuren achterin. Daar kwam ontzettend veel tocht doorheen. Zoveel dat we gevraagd hebben voor een andere plek. Na ons kwamen nog 2 stellen, die vervolgens ook naar een andere plek verhuisden. Het is toch niet zo moeilijk om een tochtstrip te plaatsen?
Marijke B.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Heerlijk gegeten. Sfeervolle inrichting. Was druk maar gezellig.
H. B.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2018
Heerlijk gegeten!
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
sfeervol restaurant met een goede keuken en prima bediening
Krista L.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Wat fijn dat de tafels bij Burgerzaken wat verder uit elkaar staan! Je kunt lekker eten en bijpraten ook over zaken die iets meer privé zijn. De bediening is heel vriendelijk.
Oppelepop .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Burgerzaken is een sympathieke gelegenheid. De lunchkaart ziet er op het eerste gezicht vernieuwend uit, en de gerechten worden ook zeer esthethisch opgediend. Echter, de smaak bljift achter bij het ambitieniveau dat
deze zaak lijkt te hebben. De nadruk op esthetiek wekt de indruk dat de ingrediënten van de sandwiches puur op uiterlijk worden geselecteerd. De smaak van resulterende combinaties is onsamenhangend en niet up-to-standard. Het lijkt zeer onwaarschijnlijk dat de keuken de broodjes zelf heeft geproefd.
Mei Li S.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2018
We hebben een gezellige en smakelijke avond gehad!
Sigrid A.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2018
Prima prijs/kwaliteitsverhouding, goede porties en gezellig druk.
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2017
Eten was beter dan verwacht. De nieuwe kaart had een leuke proeverij als voorafje, was helaas niet te combineren met het driegangendiner. Gerechten zijn mooi opgemaakt en van goede kwaliteit, de bediening is vlot en gemoedelijk. We konden ook ruim zitten wat in Leiden niet vanzelfsprekend is. Een gezellige avond!
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2017
Akoestiek is minder, waardoor rumoerig. De bediening en het eten vind ik helemaal top!
Anneloes M.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Het eten was heerlijk. Het restaurant is mooi. De service was snel en vriendelijk. Dat voorop. Twee dingen waren jammer. Ik ben pas op de dag zelf bevestigd door het restaurant en dat vind ik jammer gezien ik veel eerder had gereserveerd. Maar alles is goed gegaan gelukkig. Daarnaast waren er met een groep van twaalf en werden we aan twee tafels gezet. Erg jammer.
Ellen K.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Redelijk eten ( te zout, toetje te zoet, kaasplankje had geen lekkere kazen) aan n te kleine tafel voor 5 personen en door slechte akoestiek was gesprek lastig.
Stan V.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2017
Goed lunchen in een gezellige omgeving met een goede kwaliteit/prijs verhouding.
Siemon G.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Prima prijs/kwaliteitsverhouding. Heerlijk gegeten en heel vriendelijke bediening. Verbeterpuntje: meer saus en minder vlees bij hoofdgerecht black angus steak,
Marijke B.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Gezellig sfeervol restaurant waar je voor een koffie ook terecht kan
Eric E.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Restaurant was prima
IENS daarentegen is onbetrouwbaar.
Toen ik een wijziging van de tijd aan het restaurant moest doorgeven, bleek er helemaal geen reservering op mijn naam te staan!
Zal niet gauw meer van IENS gebruik maken.
Winster V.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Verrassend ! Als je binnenkomt zie je een grandcafe totdat je in het restaurant deel achterin komt waar je heel fijn zit. Mooie locatie midden in de stad.. Bijzonder lekker eten en fijne bediening ..echt een aanrader.
Yara V.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Vanavond heerlijk bij burgerzaken gegeten. Met zijn viertjes mochten we plaats nemen aan het raam, het oude pand oogde erg sfeervol met de kaartjes op tafel! Heerlijk gegeten en de borden stonden mooi optijd op tafel! De wijn en port maakten de gerechten helemaal af. Erg genoten en we komen dan ook zeker nog een keertje terug, misschien ook eens overdag om de lunch kaart uit te proberen!