Meer informatie over restaurant Restaurant Burgerzaken

Decor7,5/10
Erg duur
Judith V. Gastronoom (11 recensies) 5 /10
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Ik heb hier zaterdag geluncht in de tuin. Een mooi en rustig plekje zo in de binnenstad.
Ik had als lunch een broodje geitenkaas met vijgen en noten besteld. Het viel tegen, het brood was niet lekker, eerder slap en droog, 2 plakken geitenkaas, zoete vijgenjam en wat nootjes. Voor 9,25 euro vind ik dit flink aan de prijs en had ik daar meer van verwacht. Ook de opmaak was slordig. Overigens was de bediening er vriendelijk en de locatie top.
Inge H. Gastronoom (52 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Voor de 2e x dit jaar bij Burgerzaken gegeten en wederom omver geblazen door de fantastische smaken: botermals vlees, oog- en tongstrelende toetjes. Jammer dat bediening en interieur niet hetzelfde niveau halen. Maar waarschijnlijk juist daardoor kun je hier altijd zonder reservering terecht.
Lan V. Gastronoom (32 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Ontvangst met wat borrelhapjes, ingelegde groenten, gerookte amandelen en olijven. Deze wordt als amuse geserveerd. De kaart is niet spannend, maar we staat voor ieder wat wils op. Ik begon met de huisgerookte zalm met bietjes en mierikswortel. De zalm was lekker vet en goed op smaak. Daarna de steak en deze was goed gebakken en lekker mals. Als dessert koos ik voor de vanilleparfait. Deze was net als de vorige gangen lekker.

Het is een prima eetcafe, prijzen zijn ook ok (3 gangen €29,50). Leuk om eens te eten, maar verwacht geen spannende smaken. De bediening is overigens prima. De wijnen ook. De ambiance is wat saai en nietszeggend, maar we hebben een prima avond gehad.
Clemens K. Bourgondiër (3 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Heerlijk gegeten!!! Specialiteit vandaag was zeebaars, kabeljauw en sardinie voor 2 personen, super lekker. Verse en lekkere groenten erbij. Bediening zeer attent en erg vriendelijk.
Jeroen M. Bourgondiër (2 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Fijne plek in het centrum van Leiden met een mooi interieur. 's Avonds restaurant, overdag een lunchroom. De lunchkaart is erg origineel. Diverse broodjes die anders zijn dan de gebruikelijke 'pistoletje kaas'. Meermaals hier geluncht en telkens weer verrast door de originaliteit en kwaliteit. Dat geldt overigens ook voor de menu's die je 's avonds kunt bestellen. Twee keer gedineerd hier en het eten was formidabel. Mooie gerechten, goed bereid en vooral erg lekker. Daarbij is de bediening vriendelijk en kundig en weten ze een goede balans te vinden tussen attent zijn en je 'met rust laten'. Burgerzaken is een van mijn nieuwe favorieten in Leiden.
Matarazzi . 1e beoordeling (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2016
Op aanraden van vrienden dit restaurant bezocht. De tip was idd erg goed. We hebben heerlijk gegeten, 3 gangen van de kaart voor 29,50. Goede prijs kwaliteit verhouding. De bediening was zeer attent en vriendelijk. We kregen goed advies over gerechten en wijn. Vooraf heb ik de groene asperges gegeten als hoofdgerecht de black Angus
en als dessert de cheesecake.
Wij zijn fan! We komen hier zeker terug !
Elvandermeul . 1e beoordeling (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Bijzonder fraai pand recht tegenover de historische gevel van het stadhuis, we werden vriendelijk ontvangen en kregen een prima tafel in het voorste gedeelte van het restaurant.

Tijdens het wachten op de voorgerechten werden we verrast met wat lekkere knabbeltjes van het huis, het eten werd vlot geserveerd en de borden zagen er echt mooi uit. Vooral de steak was erg lekker, super mals! Maar ook de cheesecake met witte chocolade als dessert was fantastisch.

Wij komen snel weer langs.
MrsQ . Fijnproever (7 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Voor het eerst gedineerd bij Burgerzaken. Al eten was echt goed van smaak, voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht. En na het nagerecht zaten we goed vol.
Het decor oogt rommelig met her en der dingen (schilderijtje, blikken) op de grond. En wel heel erg eenvoudige simpele tafels. Stoelen zitten heerlijk.
De bediening was aardig en vlot. Echter bij vertrek werd er geen gedag gezegd. De (dames) WC trok niet goed door en het voorgerecht werd gegeven op een bord waar twee grote stukken uit waren. De keuken had dit niet zo mogen uitsturen en de bediening had niet zo van de keuken moeten aannemen. Nu heb ik er zelf melding van gemaakt.
Omdat de bediening aardig en vlot was en zeker omdat het eten zo goed smaakte, zullen we hier vast nog een keer komen. Ik neem dan aan dat de wc volgende keer goed werkt en dat ze alleen hele borden hebben.
Marijke G. Gastronoom (16 recensies) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Met mijn ouders en zusje gegeten bij Burgerzaken. We kozen allemaal voor het 3 gangen menu. Het zag er allemaal mooi uit maar het was smakeloos. De asperges vooraf waren niet goed gaar en heel droog. Er zat geen garnituur bij. De quiche als hoofdgerecht was heerlijk. Het dessert, kaas, viel weer tegen. Grote stukken kaas, dat wel, maar allemaal eentoning. Niks bijzonders of spectaculairs. Er werd ook niet uitgelegd welke kazen het waren. Al met al een beetje een tegenvaller qua kwaliteit. De ambiance en ligging (aan de breestraat) zijn verder wel prima.
Marie-Christine G. Bourgondiër (4 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Het is leuk zitten, bij Burgerzaken. We hadden een tafeltje in de tuin, heerlijk. Een beetje behelpen met de borden, maar het was het waard. Wat het eten betreft: de gemarineerde heilbot vooraf was heerlijk. De vangst van de dag: makreel met (veel) couscous en (vrij weinig) asperges, was goed klaargemaakt en smakelijk. De andere hoofdgerechten: quiche en biefstuk zagen er goed uit en waren naar ik begreep ook erg lekker. De frieten waren een beetje verschrompeld en bruin, maar verder in orde. Alles bij elkaar waren we weer heel tevreden.
Arno J. Gastronoom (28 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Gekozen voor het 3-gangenmenu (€ 29,50) met een verrassend ruime en gevarieerde keuze. De huiswijnen zijn sympathiek geprijsd. Zowel de Spaanse Verdejo als de Californische Zinfandel was lekker. De gerechten werden mooi opgediend en smaakten goed. De bediening was vriendelijk en correct. Jammer dat de wijn een keer werd vergeten en het afrekenen tweemaal moest worden gevraagd. Wellicht was de drukte hier debet aan. Het restaurant heeft een prettige ambiance maar de akoestiek is niet optimaal. Daarbij hadden wij de pech naast een luidruchtig gezelschap te zitten waardoor het voeren van een gesprek niet makkelijk was. Toch hadden we een plezierige avond en komen we zeker nog een keer terug.

Hilde S. Gastronoom (15 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Nogmaals uit eten geweest bij Burgerzaken en weer genoten van het eten. Ja we blijven terug komen. Dit keer hadden we samen als voorgerecht het plateau aan kleine hapjes. De afwisseling aan hapjes is lekker en groots. Als hoofdgerecht hebben we ons weer laten verleiden door het breughels varken en de black angus. We zaten hierna vol van al het lekkers!
JAC76 . 1e beoordeling (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Het is altijd lekker eten bij burgerzaken. Niet alleen de lunchgerechten vind ik heerlijk en verrassend, het diner heeft ook een zeer goede prijs kwaliteitverhouding. De lunchgerechten kun je ipv op brood ook als salade bestellen, wat ik zo'n goed idee vind! Er zijn verschillenden wijnen op glas, het personeel adviseert je hier goed over. De menukaart wisselt om de paar maanden wat voor een vaste gast als ik ook een goede reden is om vaker terug te gaan. Het personeel is zeer vriendelijk en behulpzaam. Mijn favoriete gerechten gildebrood schotse zalm, gerookte makreel, breughels varken.
Sjimmy B. Bourgondiër (3 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
weer eens bij restaurant Burgerzaken in Leiden gegeten.
We waren al een tijdje niet meer geweest omdat je ook eens wat anders wilt proberen. Maar het blijft toch een lievelings plekje voor onze familie. De bediening is uiterst vriendelijk en het eten eigenlijk altijd heerlijk. Dit keer kozen we voor de bisque die verrassend een vleugje Thaise curry had. En als hoofdgerecht de black Angus en de warme geitenkaas. Alles wat zeer smaakvol, de black angus was heerlijk mals en de geitenkaas mooi op smaakgebracht. Als toe kozen we beide voor de boerenkazen. Met een goed glas port was dit een prima afsluiting van een heerlijke avond. Wij blijven fan!
JV2016 . 1e beoordeling (1 recensie) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Ik ging voor de zwaardvis als specialiteit van de dag. Voor 18,50 euro had ik meer vis verwacht. Het bedje van rijst was flauw van smaak en de vis was veel te zout. Jammer.
De bediening echter was zeer vriendelijk.
Motormuizen . Gastronoom (30 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
Gegeten met een hele groep. Ontvangst was vriendelijk en de drankjes kwamen snel ook voor hen die later arriveerden. Het voorgerecht gerookte biet was erg lekker, het varkensvlees bij het hoofdgerecht prima. Vond het heel goed dat de flessen water op tafel steeds bijgevuld werden, hoefden we niet om te vragen. Prima restaurantje, makkelijk,,ongedwongen.
Jeroen D. Fijnproever (9 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
We gaan vaak eten hier. De kinderen genieten met volle teugen. Eten was weer als vanouds goed. Bediening kon beter. Nieuwe serverster was allervriendelijkst maar minder attent dan we gewend waren. Ook maakte ze minder goede cappuccino. Ik heb er 1 teruggestuurd die lauw was. De 2e was maar net iets warmer. Jammer, we gaan er vanuit dat dit volgende keer weer top is.
Marco V. Bourgondiër (2 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Goed gegeten, black Angus was op maar goed opgelost met een ruime portie Hertenbiefstuk. Bediening was uitstekend attent en vriendelijk.
Hanan17 . 1e beoordeling (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2015
Het eten was verrukkelijk vooral de hoofdgerecht. De bedining was snel en de obers waren heel beleefd, aardig een goed. De sfeer is genoeg gezelig, maar het decor mist nog iets om het goede niveau van het eten te evenaren.
HarleyC . Bourgondiër (2 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2015
De steak was de beste die ik in lange tijd heb gegeten: geen vette randjes, taaie stukken; prima op temperatuur. Echter, hoewel de beschrijving van een gerecht op de menukaart uitgebreid lijkt, valt dit tegen zodra je je bord krijgt. De "stukken peer" bij het dessert waren gesuikerde peersnippertjes bijvoorbeeld. Het personeel was heel vriendelijk, maar kan iets meer opletten op klantsignalen. De inrichting was prima, niet bijzonder sfeervol; maar wel met aparte artistieke muurschilderingen. 7.5/10 voor prijs/kwaliteitverhouding