Meer informatie over restaurant Restaurant Burgerzaken

Maandag t/m Zondag

• MasterCard , Pin , Visa card , Waardebonnen en cheques voor restaurants
  • Af te huren , Engels gesproken , Open op zondag , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Burgerzaken

Rob V.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2017
Akoestiek is minder, waardoor rumoerig. De bediening en het eten vind ik helemaal top!
Anneloes M.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Het eten was heerlijk. Het restaurant is mooi. De service was snel en vriendelijk. Dat voorop. Twee dingen waren jammer. Ik ben pas op de dag zelf bevestigd door het restaurant en dat vind ik jammer gezien ik veel eerder had gereserveerd. Maar alles is goed gegaan gelukkig. Daarnaast waren er met een groep van twaalf en werden we aan twee tafels gezet. Erg jammer.
Ellen K.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Redelijk eten ( te zout, toetje te zoet, kaasplankje had geen lekkere kazen) aan n te kleine tafel voor 5 personen en door slechte akoestiek was gesprek lastig.
Stan V.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2017
Goed lunchen in een gezellige omgeving met een goede kwaliteit/prijs verhouding.
Gillebaart S.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Prima prijs/kwaliteitsverhouding. Heerlijk gegeten en heel vriendelijke bediening. Verbeterpuntje: meer saus en minder vlees bij hoofdgerecht black angus steak,
Marijke B.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Gezellig sfeervol restaurant waar je voor een koffie ook terecht kan
Eric E.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Restaurant was prima
IENS daarentegen is onbetrouwbaar.
Toen ik een wijziging van de tijd aan het restaurant moest doorgeven, bleek er helemaal geen reservering op mijn naam te staan!
Zal niet gauw meer van IENS gebruik maken.
Winster V.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Verrassend ! Als je binnenkomt zie je een grandcafe totdat je in het restaurant deel achterin komt waar je heel fijn zit. Mooie locatie midden in de stad.. Bijzonder lekker eten en fijne bediening ..echt een aanrader.
Yara V.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Vanavond heerlijk bij burgerzaken gegeten. Met zijn viertjes mochten we plaats nemen aan het raam, het oude pand oogde erg sfeervol met de kaartjes op tafel! Heerlijk gegeten en de borden stonden mooi optijd op tafel! De wijn en port maakten de gerechten helemaal af. Erg genoten en we komen dan ook zeker nog een keertje terug, misschien ook eens overdag om de lunch kaart uit te proberen!
Judith V.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Ik heb hier zaterdag geluncht in de tuin. Een mooi en rustig plekje zo in de binnenstad.
Ik had als lunch een broodje geitenkaas met vijgen en noten besteld. Het viel tegen, het brood was niet lekker, eerder slap en droog, 2 plakken geitenkaas, zoete vijgenjam en wat nootjes. Voor 9,25 euro vind ik dit flink aan de prijs en had ik daar meer van verwacht. Ook de opmaak was slordig. Overigens was de bediening er vriendelijk en de locatie top.
Inge H.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Voor de 2e x dit jaar bij Burgerzaken gegeten en wederom omver geblazen door de fantastische smaken: botermals vlees, oog- en tongstrelende toetjes. Jammer dat bediening en interieur niet hetzelfde niveau halen. Maar waarschijnlijk juist daardoor kun je hier altijd zonder reservering terecht.
Lan V.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Ontvangst met wat borrelhapjes, ingelegde groenten, gerookte amandelen en olijven. Deze wordt als amuse geserveerd. De kaart is niet spannend, maar we staat voor ieder wat wils op. Ik begon met de huisgerookte zalm met bietjes en mierikswortel. De zalm was lekker vet en goed op smaak. Daarna de steak en deze was goed gebakken en lekker mals. Als dessert koos ik voor de vanilleparfait. Deze was net als de vorige gangen lekker.

Het is een prima eetcafe, prijzen zijn ook ok (3 gangen €29,50). Leuk om eens te eten, maar verwacht geen spannende smaken. De bediening is overigens prima. De wijnen ook. De ambiance is wat saai en nietszeggend, maar we hebben een prima avond gehad.
Clemens K.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Heerlijk gegeten!!! Specialiteit vandaag was zeebaars, kabeljauw en sardinie voor 2 personen, super lekker. Verse en lekkere groenten erbij. Bediening zeer attent en erg vriendelijk.
Jeroen M.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Fijne plek in het centrum van Leiden met een mooi interieur. 's Avonds restaurant, overdag een lunchroom. De lunchkaart is erg origineel. Diverse broodjes die anders zijn dan de gebruikelijke 'pistoletje kaas'. Meermaals hier geluncht en telkens weer verrast door de originaliteit en kwaliteit. Dat geldt overigens ook voor de menu's die je 's avonds kunt bestellen. Twee keer gedineerd hier en het eten was formidabel. Mooie gerechten, goed bereid en vooral erg lekker. Daarbij is de bediening vriendelijk en kundig en weten ze een goede balans te vinden tussen attent zijn en je 'met rust laten'. Burgerzaken is een van mijn nieuwe favorieten in Leiden.
Matarazzi .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2016
Op aanraden van vrienden dit restaurant bezocht. De tip was idd erg goed. We hebben heerlijk gegeten, 3 gangen van de kaart voor 29,50. Goede prijs kwaliteit verhouding. De bediening was zeer attent en vriendelijk. We kregen goed advies over gerechten en wijn. Vooraf heb ik de groene asperges gegeten als hoofdgerecht de black Angus
en als dessert de cheesecake.
Wij zijn fan! We komen hier zeker terug !
elvandermeul .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Bijzonder fraai pand recht tegenover de historische gevel van het stadhuis, we werden vriendelijk ontvangen en kregen een prima tafel in het voorste gedeelte van het restaurant.

Tijdens het wachten op de voorgerechten werden we verrast met wat lekkere knabbeltjes van het huis, het eten werd vlot geserveerd en de borden zagen er echt mooi uit. Vooral de steak was erg lekker, super mals! Maar ook de cheesecake met witte chocolade als dessert was fantastisch.

Wij komen snel weer langs.
MrsQ .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Voor het eerst gedineerd bij Burgerzaken. Al eten was echt goed van smaak, voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht. En na het nagerecht zaten we goed vol.
Het decor oogt rommelig met her en der dingen (schilderijtje, blikken) op de grond. En wel heel erg eenvoudige simpele tafels. Stoelen zitten heerlijk.
De bediening was aardig en vlot. Echter bij vertrek werd er geen gedag gezegd. De (dames) WC trok niet goed door en het voorgerecht werd gegeven op een bord waar twee grote stukken uit waren. De keuken had dit niet zo mogen uitsturen en de bediening had niet zo van de keuken moeten aannemen. Nu heb ik er zelf melding van gemaakt.
Omdat de bediening aardig en vlot was en zeker omdat het eten zo goed smaakte, zullen we hier vast nog een keer komen. Ik neem dan aan dat de wc volgende keer goed werkt en dat ze alleen hele borden hebben.
Marijke G.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Met mijn ouders en zusje gegeten bij Burgerzaken. We kozen allemaal voor het 3 gangen menu. Het zag er allemaal mooi uit maar het was smakeloos. De asperges vooraf waren niet goed gaar en heel droog. Er zat geen garnituur bij. De quiche als hoofdgerecht was heerlijk. Het dessert, kaas, viel weer tegen. Grote stukken kaas, dat wel, maar allemaal eentoning. Niks bijzonders of spectaculairs. Er werd ook niet uitgelegd welke kazen het waren. Al met al een beetje een tegenvaller qua kwaliteit. De ambiance en ligging (aan de breestraat) zijn verder wel prima.
Marie-Christine G.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Het is leuk zitten, bij Burgerzaken. We hadden een tafeltje in de tuin, heerlijk. Een beetje behelpen met de borden, maar het was het waard. Wat het eten betreft: de gemarineerde heilbot vooraf was heerlijk. De vangst van de dag: makreel met (veel) couscous en (vrij weinig) asperges, was goed klaargemaakt en smakelijk. De andere hoofdgerechten: quiche en biefstuk zagen er goed uit en waren naar ik begreep ook erg lekker. De frieten waren een beetje verschrompeld en bruin, maar verder in orde. Alles bij elkaar waren we weer heel tevreden.
Mirjam O.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
Wij hadden ruim van tevoren gereserveerd via seatme en kregen met z'n drieën een mooi tafeltje aan het raam. Bij de reservering hadden wij ook allergieën aangegeven (koemelk en schaal- en schelpdieren). We kregen wat knabbels van het huis en de witte huiswijn was lekker, maar aan de warme kant. Wel een karaf kraanwater, wat ik altijd prettig vind. De bediening was vlot, het bestellen verliep prima, met de allergieën werd rekening gehouden. De asperges en heilbot als voorgerechten waren heerlijk van smaak, waarbij de heilbot helaas wel iets aan de taaie kant was en er zat ook flink wat olijfolie overheen. De catch of the day was gepocheerde zeeduivel met kruidenbulgur en antiboise, maar wie een licht gerecht verwacht komt bedrogen uit: de kruidenbulgur dreef in de olijfolie. De smaak was wel erg goed. De steak was smakelijk, maar niet bijzonder; de vegetarische quiche viel erg in de smaak maar was met drie kleine stukjes als portie aan de kleine kant. Wat weer werd goedgemaakt door heerlijke friet. De echte teleurstelling kwam bij het dessert. Ondanks de melding vooraf, bleek het voor de keuken niet mogelijk om een dessert zonder koemelk te maken. Eén van de drie kon daardoor dus geen menu nemen en moest toekijken hoe de andere twee genoten van een cheesecake van witte chocola en een crème brulee. Mooi opgemaakt en zeer smakelijk. Ik vind het echt niet van deze tijd dat de keuken helemaal geen alternatief dessert kan bieden. Elk zichzelf respecterend restaurant zou op zijn minst één gluten- en lactosevrij dessert op de kaart moeten hebben, zodat alle gasten een volledig menu kunnen nemen.