Restaurant BREDA

31-206225233

Meer informatie over restaurant Restaurant BREDA

Amsterdam_83 .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Vrijdag voor de tweede keer bij BREDA gegeten en wederom stelt het niet teleur!! Bediening is goed: attent, in voor een grapje en niet opdringerig. Het eten is buitengewoon: zulke mooie geconcentreerde en gebalanceerde smaken. Ook de ambiance is goed, akoestiek ook goed als je ook met eters bent die wat op leeftijd zijn. Echt een aanwinst voor Amsterdam.
Arie V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Wat een verrassing. Fantastisch gegeten. Geen enkel gerecht van de 8 plus amuses was minder van smaak. Verrassend en puur. Smaken harmoniëren fantastisch maar ieder ingrediënt blijft overeind. Dus niet een brij van smaken, wat je helaas maar al te vaak krijgt voorgeschoteld. Ook het wijnarrangement was super. Plezierige ontspannen sfeer en bediening.
Arnoud G.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Een dikke tien voor de culinaire ervaring in restaurant Breda! Negen gangen culinaire perfectie, met als enige klacht dat de tafeltjes net iets te dicht op elkaar staan, waardoor het totaalcijfer net iets lager uitkomt.

Al direct bij de amuse wisten we eigenlijk al dat we in uitzonderlijke bekwame culinaire handen waren. Met verschillende bewerkingen van de nederige ui, waaronder een smaakvolle uienbouillon, uienringen met uien mayonaise en een stukje zoetzure ui met kaascrème en gebakken uitjes kregen we het meest creatieve en diverse opwarmertje dat ik me kan herinneren voorgeschoteld. En dat hoge niveau werd de gehele avond zo voortgezet, inclusief de uitstekende begeleidende wijnen.

Hierna volgden onder meer een stukje malse schelvis met creme en bladeren van waterkers, haringkuit en gerookte crème fraiche. Corvina – voor ons onbekende witvis uit de Middellandse zee – met een beurre monté van tosa, sambai azijn, gerookte paling en mierikswortel. Een zalig mosselsoepje begeleid door een normaal gesproken niet heel smakelijke witte vin nature, die in deze combinatie echte meerwaarde leverde. En een risotto van parelgort met trompette de la mort, groene peper en schapenkaas. Stuk voor stuk juweeltjes op het bord voor het oog en de tong.

De zuivere kwaliteit van het eerste vleesgerecht, een paar plakjes wilde eend met zoete aardappel aangemaakt met oa yuzu – de Japanse citrusvrucht die je steeds vaker voorbij ziet komen – en een diepe diepe diepe eendenjus (met 5 spices dachten we) haalden ons over om alsnog voor het tweede vleesgerecht te gaan. Die keuze werd absoluut gerechtvaardigd door het heerlijke stukje buikspek met scherpe zwarte bonen, zure room en gepofte rijst. Een van de tafelgenoten besloot overigens een tweede portie wilde eend te bestellen – het was echt zó lekker!

Na een kleine amuse met hangop en een granité van groene appel en zuring kwam met een namelaka - Japans voor "zeer teder" en de fantasienaam die Patissier Frederic Bau gaf aan een nieuwe door hem ontwikkelde creme-achtige structuur echt een buitengewoon waardig sluitstuk van deze geweldige avond. Daar was passievruchtcaramel en aardpeerschuim bij, maar wij waren met name enthousiast over het tonkabonenijs. All in all een geweldig diner, aangereikt door een buitengewoon vriendelijke jongedame, en ondanks het beroerde herfstweer stapten wij met een brede glimlach op de fiets naar huis. Hulde!!!
Winelovers .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Teleurstellend, dat vond ik het. Bediening was hooguit nonchalant en hadden geen aandacht voor ons. Gerechten waren flauw en heel erg klein. 4x brood bijbesteld.
Double J.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Mooie ruimte met hoge plafonds. Slim systeem om de akoestiek goed te krijgen en sobere/stijlvolle aankleding. Wat mij betreft erg prettig. Chef's Menu met 3 gradaties is verstandig, middelste menu (7 gerechten) is een goede balans: heerlijke smaken en geen overvloed. Bediening maakt het geheel perfect: uitstekende ontvangst, alertheid en positionering ten opzichte van de gast. Daar blinkt/klinkt wat mij betreft Breda uit in onze hoofdstad waar dit veelal onvoldoende is. Ga zo door!
Chris D.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Zaterdagavond met vrienden eindelijk in Breda gegeten, nadat een jaar geleden in de Volkskrant een lovende recensie stond. Wij kozen het middenmenu en ik moet zeggen, iedere gang/amuse was een aangename verrassing. Prima van smaak en verrassend van samenstelling. Voor grote eters die een goed gevuld bord verwachten wellicht teleurstellend, maar wij hebben een avond lang erg genoten van vele, steeds weer afwisselende bordjes. Het is niet goedkoop, 10 euro voor een gintonic vind ik aan de prijs, maar een avond lang genieten mag wat kosten. Prima wijn en vriendelijke bediening dragen daar zeker aan bij.
Eveline K.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Heerlijk geluncht! Drie gangen met een heerlijke amuse erbij. Voor herhaling vatbaar. Goede prijs kwaliteit en ontzettend mooi clean ingericht restaurant. Fijne sfeer. Ga het zeker nog eens doen!
Geert F.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
11 oktober eindelijk eens Breda uitgeprobeerd na de vele lovende verhalen. Was in gezelschap van een culi vriend die alle Michelin sterren kent tussen Amsterdam en Marseille. We kozen voor het Basic menu. Zelf valt er niets te kiezen als gast hier. Het was grappig, mooie smaken maar vooral héél weinig. Stukje rib eye ter grootte van een ravioli kussentje. Alle verfijnde smaken werden met de gestrekte pink en toegelicht door de medewerkers. We schoten in de lach. Deed ons denken aan de Nouvelle Cuisine tijd, als je na afloop nog even hongerig langs een automatiek ging om een kroketje te trekken. De wijn was verder voortreffelijk, een Carignan blanc.
Maxamize .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Na het lezen van een aantal recensies, was ik wat huiverig en bijna had ik onze reservering geannuleerd. Wat een geluk dat ik dat niet heb gedaan, want Breda was de verrassing van het jaar. Goede service, fijne hipster inrichting en heerlijke gerechten. Wellicht dat als je het kleine menu neemt dat je nog een gaatje over hebt, maar wij hadden de ruime selectie en die was ruim voldoende. Elk gerecht was origineel, prachtig opgemaakt en goed op smaak. Spannende combinaties en veel groente. De prijzen zijn pittig, maar het is het in mijn ogen wel waard. Het is niet een restaurant waar je even naartoe gaat, maar voor een romantische avond uit of om indruk te maken op je vrienden is Breda perfect.
HJ M.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2016
gisteren voor de tweede keer hier wezen eten. Heerlijk menu, mooi restaurant. Het interieur is mooi in balans met en de kleuren zijn helemaal mijn smaak. Bediening is heel vriendelijk en wijn kennis is erg goed. Ik heb weer een top avond gehad en kan dit restaurant zeker aanbevelen.
Dirk L.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Zeer teleurstellende ervaring. We hebben 'de hele mikmak' genomen: 79,50€ pp. Blijk je voor een 'kaasplankje' nog 11,50 extra te mogen aftikken. Als je dan met honger naar buiten loopt voel je je eigenlijk gepakt. Bediening was ronduit sacherijnig. Prima wijnkaart; dat dan weer wel. Klacht gestuurd en daarop teleurstellende reactie gekregen.
Gelukkig zijn er heel veel leukere en betere restaurants in Amsterdam dus mij zien ze nooit meer terug.
José V.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Smaken zijn prachtig van balans maar je gaat er de deur uit met het verlangen naar een lekkere hap die je maag werkelijk wat vult......
Overigens wel geweldige wijnen!
Swpubli .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Wat viel dit tegen. Om te beginnen het interieur en hoe je zit. Langs de wand loopt een grote bank en daar moet je je met z'n tweeën maar naast elkaar comfortabel zien te maken. Alsof je in de bus zit. Werkt niet. Althans niet bij ons. We schoven een stoeltje bij, maar dat mocht niet, want daar moest het personeel lopen. Dan maar aan de kopse gezet en met m'n rug tegen de bar. Kale muren en spaarzame verlichting werken ook niet echt. Gewoon geen gezellig interieur. Maar goed. Het eten. Leuk concept met allemaal kleine hapjes. Maar alhoewel er aardige combinaties tussen zaten (vooral het gerecht met haringkuit) viel de rest gewoon tegen. Veel groentetjes en twee 'soepjes'. De zoute sojasaus overheerste bij veel gerechten. Zo ook bij het slotstuk. De ieniemienie kleine ribeye van Nederlands rund. Nou dit rund had overal vandaan kunnen komen. Weer die soja die alles overschaduwde. Dit restaurant werd met veel poeha geïntroduceerd. Maar als je dan aan het eind zo'n 200 euro aftikt, dan verwacht je daar toch echt veel en veel meer voor. Qua eten, qua ambiance en qua sfeer. Hier zijn wij klaar mee.
Veurproever .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Men maakt zich er Breda wel heel gemakkelijk vanaf! In een zes gangen menu zitten twee soepjes (waarvan een heel smakelijk met geconcentreerde smaken van tomaat en de ander een bouillon) en een groentegerechtje dat uit een paar groene stengeltjes bestaat met een sausje. Het hoofdgerecht, rib eye, is een miniportie en ook helemaal niet zo bijzonder: twee kleine plakjes vlees en een paar lepeltjes beurre noisette. En zo ga je, ondanks een lekkere eerste gang van venkel met king crab en een correct toetje, niet voldaan de deur uit, met het idee dat de creativiteit tekort schiet en je toch wel veel geld betaalt voor een menu waarin erg weinig creativiteit of vakmanschap wordt getoond. De bediening is vriendelijk, er staan mooie wijnen op de kaart (het wijnadvies is absoluut goed!) en de sfeer is aangenaam (zorg wel dat je achterin de zaak zit, voorin zit je wat dicht op elkaar). Hulde dat hier, zoals het hoort, water gewoon per karaf op tafel komt. Maar de keuken moet wel meer zijn best gaan doen, want met dit soort halfbakken pogingen is de kans dat we terug komen niet erg groot.
Cathja M.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Wat een verrassing! Meteen bij aankomst heerlijk brood op tafel en daarna een keur aan verrassende gerechtjes. Nooit geweten dat snijbonen zo bijzonder kunnen zijn. Vanaf de amuse tot het nagerecht verrassend en bijzonder smakelijk. De koks laten zich duidelijk inspireren door het seizoen en door wat de verschillende wereldkeukens te bieden hebben. Ook de textuur van het eten was bijzonder goed. Heel fijn ook dat in de gerechten groente een hoofdrol speelt al hebben vis en vlees een ijzersterke bijrol. Prettige bediening en een adequate wijnkaart. De Cotes de Gascogne paste perfect bij het menu. En geen keuzestress want je eet wat de pot schaft. Een heerlijke plek om nog eens terug te komen, misschien voor een feestelijke lunch.
Roeland N.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Dinsdag avond met een vriend bij Breda gegeten. We kozen het verassingsmenu van 65 euro waarbij een wijn arrangement werd aangeboden. Gek genoeg wist the bediening de prijs niet. We stemden toch in maar later wilde ik de prijs weten, die moest hij "uitrekenen". Later kwam hij terug met 65 EURO (zonder enige gene). Nu maakt me dat niet uit als eea de moeite waard is maar ik vind het niet correct (ongezegd ongepast) dat er ontransparant over de de prijs van de wijn gedaan wordt, zeker als die de prijs van het totaal (eten plus drank)verdubbelt.

Vervolgens werd bij de gang die een soep was gemeld dat er geen wijn bij geserveerd werd en gevraagd of we daar een glas champagne bij wilden. Ik kreeg het gevoel dat ik hier niet gezien werd als een klant maar als een zak geld. Na de discussie over de prijs van de wijn vond ik dit ongepast, dit moet bediening aanvoelen.

Eten was OK voor de prijs maar kleine porties. Ribeye was een erg kleine portie (maar wel lekker), soep was heerlijk, dessert ook. Venkel met king crab vond ik geen geslaagde combinatie. Amuses waren heerlijk.

Het decor is krap, teveel tafels.

Er zijn steeds meer goede restaurants in amsterdam maar er zijn er ook waar de klant als een portemonnee wordt gezien, dat gevoel bekroop mij hier.
Geert V.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Vrijdag weer genoten van heerlijke gerechten vol van smaak en een zeer vriendelijke bediening. Dit alles in combinatie met mooie bijpassende wijnen maakt de avond compleet.
Het restaurant is gezellig ingericht en de tafeltjes staan inderdaad dicht op elkaar...
maar het bruist wel. Zeker op de avond dat wij er waren. Komen zeker terug..
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Het was volmaakt. Tot onze verbazing was het op een maandag avond volgeboekt. Naarmate de avond vorderde, werd duidelijk waarom. We hadden goede trek en kozen voor het 9 gangen menu met bijhorende (halve) glazen wijn.
Veel kleine hapjes die ieder relatief eenvoudig waren, maar perfect in structuur, smaak, temperatuur en opmaak. Je blijft je verbazen van de ene smaak explosie naar de volgende. De wijnen combineerden prachtig met het eten en alles werd in een vlot tempo en voorzien van duidelijke uitleg aan tafel gebracht. De bediening was vriendelijk en zeer goed geïnformeerd.
Ondanks dat het 9 gangen waren (en 2 amuses), zit je aan het eind van de avond niet boordevol. De porties waren precies de juiste grootte en verspreid over de avond (7-11) kan je dat makkelijk behappen.
Dit is er zeker een om terug te komen
Willem H.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Breda stond al een tijdje op mijn wensen-lijst om te gaan eten. Het bracht niet wat ik er van had verwacht. Niet de verrassende smaak-explosies, op de aardbei-rode paprika combi na.
Natuurlijk, het is allemaal lekker en, wat ik heel prettig vind, lekker op tempo 5 gangen geserveerd.
Wij konden heerlijk buiten eten en dat is natuurlijk altijd fijn.
Een prima tent, leuk om gegeten te hebben, maar sta niet te popelen nog een keer te gaan
Carlijnesweenen .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Echt goed gegeten. Elke gang was even lekker en goed doordacht. De man wist veel van de wijnen en heeft ons perfect geholpen. De dames die er rond liepen deden hun best je niet aan te kijken en niet te helpen... Zelfs nog een discussie over een Cortado... kreeg een sloot koffie met een sloot melk wat een cortado moest zijn volgends dit niet al te vriendelijke dametje.
Even wat investeren in goed personeel en dan is het een top restaurant.