Restaurant BREDA

Meer informatie over restaurant Restaurant BREDA

Jouw recensie over het restaurant Restaurant BREDA

OD P.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2017
Wat een leuke avond uit had moeten worden is nu een grote frustratiebron. Nadat het restaurant mijn spullen zijn kwijtgeraakt was de service ver te zoeken.

Hoe laks hiermee omgegaan is vind ik erg kwalijk en de afhandeling van hun fout is geen stijl voor het type restaurant wat ze graag willen zijn. Het is een bittere nasmaak aan mijn avond uit.

De service is ver te zoeken geweest, ik ga hier dan ook nooit meer heen.
Andre N.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2017
We lopen er haast voorbij maar bij binnenkomst zien we gelijk de potentie. Enorm hoog plafond met moderne kleuren. Strakke bar en een ietwat volle vloer. Door de kale muren is het iets te rumoerig. We mogen kiezen uit een tafel bij een deur met meer ruimte of een tafel bij het raam. We kiezen qua ruimte duidelijk de verkeerde. Een lichte irritatie van gasten aan een andere tafel maakt dit direct duidelijk. Dan het eten. Lekker makkelijk, laat jezelf verwennen in 5, 7 of 9 gangen. Onze keuze van 7 was ruim voldoende. Elk gerecht is samengevat "geweldig". Zeer duidelijke en expliciete smaken, gekozen met lef. Alle gerechten worden door gekwalificeerd personeel gebracht en toegelicht. Ze lijken daadwerkelijk te weten wat we gaan eten. Een afstemming tussen keuken en bediening die je niet vaak meer ziet. Een echte aanrader al moet er wel een tafel uit want van lekker eten moet uitgebreid kunnen genieten.
Femke K.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Restaurant Breda is wat mij betreft een enorme uitschieter als het gaat om lekker eten. Ik vind de bediening prettig, ze laten je wijn per glas proeven voordat je besluit om een hele fles op tafel te zetten. Hierin hebben ze een engelengeduld aangezien onze smaken nogal bleken te verschillen. Ook bij het aperitief kregen we verschillende smaken te proeven. Het eten is een ware beleving, alles smaakt gewoon perfect en puur. Dit alles voor een wat mij betreft zeer redelijke prijs. Hopelijk krijgen ze geen ster want het sterrenniveau wat je hier aantreft kan beter behouden blijven voor de echte Amsterdamse liefhebbers.
Gerbrand B.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2017
Het was heerlijk in Breda! Fijn concept voorkomt keuzestress. Uitstekende maar vooral vriendelijke bediening. Mooie wijnkaart. Prachtig ingericht, goede ambiance. Verdient betere koffie, maar dat was een detail.
Marijke W.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Ik ben verbluft door dit restaurant, alles klopt, het eten is subtiel, origineel en bovenal verschrikkelijk lekker. De bediening is erg goed en iedereen is vriendelijk. Niet goedkoop, maar dan krijg je wat.
Josseline .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Restaurant Breda!
Het stond al een tijdje heel hoog op het verlanglijstje van mijn vriendin Johanneke, maar dan ook heel hoog: Restaurant Breda in Amsterdam! Door de serie De Nieuwe Garde van de NPO kwam zij er namelijk achter dat mede-eigenaresse Johanneke en zij heel veel gemeen hebben. Ze heten namelijk allebei Johanneke, houden allebei van lekker eten, werken allebei hard voor een restaurant, hebben allebei een vriendje die Guillaume heet (vertaald in het Zutphens Chiel van restaurant ByChiel) en beide vriendjes zijn ook nog eens patron-cuisinier. Nou dat kan bijna geen toeval meer zijn!!!!
Op naar Amsterdam! Ik voel me gelijk heel erg op mijn gemak en de bediening is errug aardig. Grappig dat het restaurant mij een huiskamergevoel geeft dat terwijl het restaurant sober is ingericht. Warm sober!? Ja, warm sober niet teveel opsmuk, maar wel warme aardse kleuren en linnen op de tafels. Een restaurant zonder linnen is in mijn beleving geen restaurant, maar eerder een café.
We besluiten gelijk, ook al zijn we met de trein, dat we voor het 7-gangen menu gaan met aangepaste wijnen, maar dan wel graag de glazen vullen voor de helft.
We krijgen een amuse van geroosterde paprika en pimenton de la vera. Een krokantje met za'atar en een groene paprika chutney, verse schapenkaas en ghoacress, een kroepoekje Parmezaan gevuld met paprika crème en peterselie. Ik ben verbaasd dat men zoveel lekkere dingen kan uitspoken met paprika.
Vervolgens de gepekelde Hollandse Nieuwe met haringkuit, gerookte crème fraîche, sjalotjes en biet met framboosazijn. Hier was ik als kind al dol op. Ik at dit vroeger altijd als ik op bezoek was bij familie in Düsseldorf.
We gaan naar de volgende gang. Een ceviche van coquille met een salsa van tomaat, Thaise peterselie, sjalot en een saus van calamansi en kokos.
Opgevolgd door de gekonfijte Opperdoezer ronde met Volendamse vissaus (beurre blanc) en gemarineerde sjalotten in tosazu (dashi azijn) en bieslook.
En nou komt ie.... tromgeroffel.... De Bisque van de eeuw van de Oosterschelde kreeft met prei. Ik hou helemaal niet van bisque maar vanaf vandaag wel. Te gek vind ik de combinatie met de Cider van Julien Thurel! Bisque voor vele restaurants lastig om een bijpassende wijn te vinden net zoals bij artisjok, maar voor Breda niet! Topkeuze!!! Ik vind het jammer dat we de bisque niet online kunnen bestellen......Ik zou de cider en de bisque wel willen laten proeven in mijn bubbelclub...jeezuss wat lekker.
De volgende verrassing! Zeekat met gele paprika en aji amarillo-mosselsaus. Wederom verrukkelijk en het houdt maar niet op.
De verleider van de avond oftewel weer een showstopper staat op tafel het lam. Veeg mij maar op!
Het pré-dessert ijs van verveine en schuim van doperwten en verse aardbeien ben ik ...sorry ... ietsje minder enthousiast over. Ik moest gelijk aan de Sinaspril denken van vroeger. Geeft niks smaken verschillen gewoon en dat ik maar goed ook. De crème van calamansi, ijs van calamansi, crumble van witte chocolade, schuim van citroentijm en verse tijn maakt alles weer goed.
Op naar de rekening. Met z'n tweetjes moesten we in totaal € 198,-- afrekenen. Dus €99,-- per persoon. Nou daar mag je niks van zeggen voor een 7-gangen menu!!!
Wij komen zeker terug! Jeetje wat was het lekker! Op de valreep ook nog even een compliment voor de zwarte brigade jeetje wat zijn jullie attent!!!!
We zitten in de trein en opeens zeg ik tegen Johanneke: "Haha voor wie kwamen ook al weer?" Sorry Johanneke, Guillaume en Freek. We hebben helemaal niet meer aan jullie gedacht. Dat is denk ik wel een heel dik vet compliment voor jullie team.

Groetjes,
Josseline de Gruijter
Richard M.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Een van de beste restaurants van Amsterdam van dit moment. Topkeuken. Begrijp niet dat dit niet hoger scoort. Als je echt op zoek bent naar geweldige smaakbelevingen dan moet je naar Breda gaan.
Swie Swat O.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Met vrienden hier gegeten in de vroege shift ( van 18-20 uur ), 5 gangen die zeker smakelijk waren, maar naar de smaak van 2 vd 4 te klein en niet echt bijzonder. Prijs kwaliteit verhouding is o.i. niet goed...Vriendelijke service, waarbij 2 vd 3 ons zeer aanspraken, 1 toch wat minder. Prima interieur. Degenen met wie wij hier waren, zijn hier meerdere malen geweest, wij zullen dat waarschijnlijk niet zo snel doen.
Julia P.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Er prettige ervaring. Mooie ruime zaken. Bediening bijzonder professioneel en dan het eten; erg origineel, goed op smaak. Ook de wijnen waren verrassend. Ik zou hier terugkomen ook omdat de prijs dik orde is.
Jasper W.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
Wij hadden voor drie personen gereserveerd voor de lunch, waarvan we de vijf gangen variant kozen. Persoonlijk hecht ik niet sterk aan de mogelijkheid om zelf een menu samen te stellen; (dag)menu's bieden vaak het voordeel van vers en beschikbaar en het verkleint het risico op missers (bijvoorbeeld omdat het recept minder vaak gemaakt wordt). Daarbij laat ik me graag verrassen.

Bij Breda werd ik ook verrast, maar daarover ben ik niet onverdeeld positief.

Het eten smaakt zoals je het voor dit geld mag verwachten; er wordt op niveau gekookt en dat proef en zie je. Helaas zijn de porties onbevredigend klein. Waarom telt één asperge, met spekjes, saus en een lepeltje groente als een volwaardige gang? Deze porties zijn wellicht passend voor wie het dieet van Fajah Lourens volgt, maar wie geen killer body ambieert (of er al één heeft) komt er bekaaid af. Wij hebben met drie personen naast de gangen drie keer brood besteld en ik heb achteraf nog elders geluncht. Een factor die daaraan wellicht heeft bijgedragen is de tijdspanne die nodig was om de vijf kleine gangen te serveren: een kleine 3,5 uur. Dat is voor een lunch bijzonder lang.

De bediening leek niet echt op elkaar ingespeeld en het kostte moeite om de aandacht te trekken. Het personeel is vriendelijk, attent en adequaat, maar er zit ogenschijnlijk geen systeem en amper discipline in. We zaten buiten en konden zien hoe een tafel aan de gracht een uur lang half afgeruimd bleef, terwijl de (katoenen) servetten op de grond waaiden. Als Breda een kwaliteitsslag wil maken, dan valt er in de bediening nog het nodige te verbeteren. Wat dat betreft kan de organisatie nog een boel leren van een gemiddeld Gaucho's restaurant.

Breda heeft veel potentie, maar maakt het niet waar. Wellicht kan Gordon Ramsay eens langskomen om de zaak te tunen...
Ruud S.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2017
Goed maar niet spectaculair. Porties zelfs voor mij aan de kleine kant (het lijkt wel terug naar de tijd van nouvelle cuisine ...); ik heb thuis nog een boterham gegeten. Maar de details zijn niet in orde: lang wachten, zeer slechte akoestiek, alle gerechten in een soort bakjes (borden doen ze hier niet aan), papieren handdoekjes in de wc, een plastic knijpfles met honing bij de thee. Geen erge dingen, maar overall snap ik de sensatie niet; voor hetzelfde geld kan ik elders in de stad beter eten en zijn de details wél in orde. Geen aanrader.
Caroline B.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Sobere maar mooie bistro. Beetje art nouveau en doet denken aan Parijs. Ze passen goed in de bistronomie movement. Het eten is perfect bereid en heeft spannende en creatieve twisten. Vooral veel vis. Wel is de zaak wat rumoerig, het galmt nogal. En de tafels staan best dicht op elkaar. En het toetje was heel spannend (gecarameliseerde olijf) maar qua smaak ook geen allemansvriend. Als afsluiter vond ik dat dus wat jammer. Maar zeker een aanrader!
Rodne T.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2017
Uitstekende culinaire ervaring op een drukke donderdagavond. We namen het middelste menu met bijpassende wijnen en waren van begin tot eind enthousiast. Eten voortreffelijk, kleine gerechten, geen megaverfijnde opmaak maar fraai genoeg, smaak over het algemeen fantastisch, bijpassende wijnen allemaal uitstekend passend en interessant. Bediening efficient, prettig informeel en niet opdringerig, eigenlijk precies zoals het moet zijn. En de ambiance is modern, vol, druk, tafels staan behoorlijk op elkaar en het geluidsniveau is hoog maar net niet irritant. Al met al een absolute aanrader.
Irene M.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Afgelopen zondag hier gegeten. Het eten was echt fantastisch. De opmaak was niet spectaculair maar de smaak was dat wel. We kozen voor het extra menu van7 gangen. Het ene gerechtje smaakte nog lekkerder dan het andere,zalig gewoonweg. Chapeau voor de kok die deze gerechten bedacht heeft.
De wijn paste goed bij de bijzondere smaken en de bediening was prima. Bij ieder gerecht uitleg over wat er geserveerd werd en tijd voor een praatje.
Na het dessert werd de koffie gebracht. Het was toen ongeveer 11 uur. De bediening begon met het bijvullen van de koelkasten. En daarna met opruimen. Er werden allerlei spullen bovenop de bar gezet. De een na de andere kelner deed zijn schort af en de jongen die ons de hele avond zo prettig bediend had liep naar achteren.
Na 5 minuten kwam hij omgekleed weer terug. Wij hadden onze koffie inmiddels op en wilden afrekenen. Het heeft ons 10 minuten gekost om de aandacht van een van de jongens te trekken zodat we de rekening konden vragen.
Heel jammer dat een restaurant wat zo perfect leek de avond voor zijn klanten zo laat eindigen.
Als je 125 euro per persoon moet betalen dan mag je toch wel service tot het weggaan verwachten.
Echt een puntje van aandacht voor het management. Je wilt niet om 11 uur een duur restaurant uit gekeken worden.
Victor M.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
We hebben met een groep vrienden op donderdagavond heerlijk gegeten bij Restaurant BREDA. De ontvangst was goed (even wachten voordat de jassen werden opgehangen) en de service uitstekend door een gastvrije en professionele dame. Het restaurant is mooi maar de muren een beetje kaal.

En dan het eten.... verrukkelijk! De amuse was al meteen een hoogtepunt, vier gerechtjes met een basis van ui. Vooral het toastje met ui en parmezaan was heerlijk. De overige gerechten (haring, spruiten, witvis, eend en een toetje) waren allen zeer verfijnd en mooie smaken.

Een top avond gehad met heerlijk eten. Zeker een aanrader!
Stefan W.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Het eten was prima, verrassend en zeer smaakvol. Over de ambiance waren we wat minder te spreken. Vol, zeer rumoerig en erg krap en de bediening aardig maar zeer onervaren. Dit geeft het restaurant meer een sfeer van (hippe) stadsherberg dan een restaurant met zeer stevige prijzen. Dus, wie centjes en goede oren heeft en bij een ander op schoot zitten niet erg vind, raad ik het restaurant zeer aan want de gerechten waren echt wel erg goed. ook al wist de bediening nooit precies wat er allemaal in zat.
Alexander S.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Gisteren in restaurant Breda geweest om te dineren met 4 personen. Eten is goed, alleen bij binnenkomst had ik het idee dat ik er alleen een daghap kon bestellen. Aankleding ziet er zeer troosteloos uit net als de tafels en stoelen. Met 4 volwassenen is het krap aan 1 tafel.
Wieke V.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2016
Hier 2 weken geleden gegeten met z'n zessen. Interieur is leuk en prima. Ontvangst was ook vriendelijk. We werden door verschillende mensen geholpen tijdens onze avond wat ik zelf altijd een beetje jammer vind. De jonge meisjes in de bediening waren vriendelijk, maar kwamen redelijk onervaren over. Dit stoorde mij niet bijzonder erg, maar kan me voorstellen dat iemand die hier meer waarde aan hecht (de standaard etiquette bij uitserveren, wijn inschenken, etc.) het wel storend vindt.

Dan het eten: over het algemeen heb ik erg lekker gegeten. Een groot nadeel is dat twee van ons gezelschap van zes normaal gesproken vegetariër zijn. Dit bleek niet mogelijk te zijn nadat het werd nagevraagd in de keuken. Ikzelf ben allergisch voor vis- en schaaldieren en dit bleek te betekenen dat ik alleen voor het basismenu kon gaan. De andere twee besloten deze avond wel vis te eten en konden wel voor het middelste menu.

Nogmaals, wat ik heb gegeten was erg lekker en van goede kwaliteit. Maar geen menu voor vegetariërs beschikbaar hebben is mijn inziens niet helemaal van deze tijd meer. Dat ik, doordat ik geen vis- en schaaldieren eet, alleen het kleinste menu kan vind ik zonde.

En mocht het nou zo zijn dat dit helemaal bij de visie van de koks en het concept van het restaurant hoort: zet het dan aub wat duidelijker aangegeven online. Dat bespaart wellicht wat teleurstellingen in de toekomst :).
Sacha V.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Goed gegeten in dit mooie sobere restaurant.
De meisjes in de bediening waren goed op de hoogte van de ingrediënten van de gerechten. En er werd goed gehoor gegeven aan onze wensen aangaande de allergieën.
Zeker weer een keer dineren.
amsterdam_83 .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Vrijdag voor de tweede keer bij BREDA gegeten en wederom stelt het niet teleur!! Bediening is goed: attent, in voor een grapje en niet opdringerig. Het eten is buitengewoon: zulke mooie geconcentreerde en gebalanceerde smaken. Ook de ambiance is goed, akoestiek ook goed als je ook met eters bent die wat op leeftijd zijn. Echt een aanwinst voor Amsterdam.