Restaurant Bravoure

Diner 18:00 - 21:30

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Bravoure

Esther K.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2017
Erg teleurgesteld. Kregen plankje droog brood, moesten vragen of we er nog wat bij kregen. Fles witte wijn zonder koeler. Geen gare kip in de ceasar salad. Het voorgerecht van het drie gangen menu was in drie happen weg. Na twee uur kregen we te horen dat de keuken nu echt aan de gang ging met ons hoofdgerecht, we bebben ervoor bedankt en zijn weg gegaan.
Anne-Marije D.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2017
Het eten zag er perfect uit op het bord. Wij hadden gevraagd of van het voorgerecht een hoofdgerecht gemaakt kon worden. Dit kon alleen deze portie was enorm klein en absoluut niet voldoende als hoofdgerecht en er moest wel €32 voor afgerekend worden terwijl voor het gehele 3 gangen diner €37 berekend werd dus de verhouding was erg ver te zoeken en slechte prijs-kwaliteit verhouding.
Inrichting was erg mooi en gezellig en bediening was ok.
Lucia D.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2017
Genoeg bravour
Het restaurant is in een hotel gevestigd. We worden vrolijk ontvangen. De uitstraling is netjes en wat saai: een zijde van het restaurant heeft een gecapitonneerde wand waaraan een bank is gemaakt. Van het tafeltje is niet de korte, maar de lange kant tussen ons geplaatst.
Als iemand van de bediening met de kaart komt begint zij over een verrassingsmenu. Wat je kunt aangeven is of je vlees of vis wilt. Het lijkt ons wel leuk. Ik twijfel wat over vlees of vis voor het hoofdgerecht, maar kies dan toch voor twee maal vis. Even later wordt het bestek gewisseld. Ik krijg een vleesmes. Als ik aangeef dat dit niet klopt zegt de bediening op een nogal bazig toontje: "Nee hoor ik dacht dan eet u alletwee lekker hetzelfde." Heel apart. Ik zei gekozen te hebben voor twee keer vis en dat dus ook te willen krijgen. En zo geschiedde. Vervolgens ging het verder prima.
Het voorgerecht bestond uit paling met een saus en knapperige groenten. het hoofdgerecht uit ossenhaas met een madeirasaus en schelvis met een smaakvolle heldere saus en atisjokken. Die laatste bevatten nog wat scherpe blaadjes, maar voor het overige waren het heerlijke gerechten.
Ons was aangegeven dat we aan het einde zouden kunnen beslissen over wel,of geen toetje. Maar ook hier was de bediening voortvarend, we kregen dessertbestek, gelukkig kozen wij er toen ook voor om het te gebruiken! Wat was dat mooi én lekker! Een goddelijke combinatie van verschillende bewerkingen van vijg! Iemand zei ooit "een mens eet voor het toetje". Nou dat zou hier wel van toepassing zijn. Overigens hadden we bij dit eten ook nog een heel prettig kruidige viognier gedronken. Les Borries blanques 2015. Een aanrader, zeker als ik later de inkoopprijs opzoek.
Anne-Marie V.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
Een fantastische ervaring: een vijfgangendiner met bijpassend wijnarrangement op het sfeervolle terras van Badhotel Bruin/Restaurant Bravoure. Chefkok Raymond Venmans maakt niet enkel heerlijke gerechten, geïnspireerd door de beste keukens ter wereld, maar creëert ook nog eens verfijnde kunstwerken. De bediening is accuraat, vriendelijk en op een prettige manier informeel. Bezoekt u Vlieland, dan mag u restaurant Bravoure niet missen.
Philip S.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
Weekje Vlieland en we gaan onze vaste adresjes langs. Zo ook Bravoure in Badhotel Bruin op 9 mei. Nieuw management, nieuwe brigade, nieuwe kaart maar zelfde chef. De kaart oogt fris en vol klassiekers, maar minder pretentieus als eerder. Eerlijker en basic. De kwaliteit van het eten is zondermeer goed. De entrecote met chimchurri is top. Mooie voorgerechten ook. Bediening moet nog wat wennen. Ondanks dat het niet druk is, zijn de intervallen tussen de gerechten vrij lang. Kortom, beter dan voorheen en waard om terug te komen.
Marian P.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Kwaliteit van het eten was goed. Prijs/ kwaliteit verhouding is echter niet in orde. Prijzen veel te hoog zeker in relatie met extra te betalen voor bijgerechten. Verder veel te veel personeel, maar liefst 6 personenbelasting voor hooguit tien tafeltjes... de helft staat zich te vervelen achter de bar????... dat kan veel beter eigenaars !
Thijs B.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Ontzettend lekker gegeten! De presentatie is prachtig en de kwaliteit laat niets te wensen over. Neem daarbij de heerlijke wijn en de warme sferen in het hotel/restaurant en mijn avond was compleet! Zeker een aanrader!
Nicholas S.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
De tonijn op verschillende wijze fraai gepresenteerd en goed op smaak lekker afgewisseld met krokante komkommer structuren. Het gerecht komt samen met een heerlijke wasabi saus. Hierna op de huid gebakken kabeljauw. Uitstekend gegaard. De quinoa is verrassend lekker. Nagerecht top! Wij maakte het de bediening met een grote groep niet makkelijk. Hiervoor begrip.
Luuk V.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Restaurants net onder Michelin ster niveau zijn mijn favoriet en Bravoure heeft bevestigd waarom. Zeer goed verzorgde gerechten in het 5 gangen menu met verrassende en naadloos passende smaakcombinaties en ook nog een gecombineerd met een vlekkeloze wijn pairing met het wijnarrangement. Ook is de service vlekkeloos. Je vraagt je af of dit geen ster waard is.

Van de komkommervariaties en het kabeljauw filet op een bedje van citroen gemarineerde quinoa (met een schijfje granny Smith!) tot de super zachte kalfswangen op een mousse van sinaasappel, het was een feest voor het oog en de tong.

Dikke aanrader dus.
Willem Jan H.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Vrijdagavond heerlijk buiten op het terras midden in de dorpsstraat zitten eten.
Kabeljauw en eend waren prima. Absoluut geen standaard "eiland-hap" Heerlijk begeleid door een licht gekoelde rode wijn uit Süd Tirol Italië.
Aangename, kundige, vriendelijke en gezellige bediening. Alles kan, niks is te gek.
Gewoon een fijn adres.
Sissy Z.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Op op dinsdag avond hier gegeten, wat betekent dat je enkel kan kiezen uit de 'brasserie' kaart. Dit was de bedieningen niet helemaal duidelijk waardoor wij twee keer het verkeerde menu kregen. Uiteindelijk een keuze gemaakt en lekker gegeten. Vooral de voorgerechten (zalm en kippensoep) waren erg goed. Bediening gedurende de hele avond erg choatisch (verkeerde kaart, bestek mist, wat laten vallen, lang met lege glazen blijven zitten). Het was duidelijk dat de ene bediende het niet kon behappen. Je verwacht dan dat iemand te hulp schiet, maar in tegenstelling alleen gezien dat hij nog meer commentaar krijg van zijn collega's. Uiteindelijk een wijntje van het huis gekregen voor de chaotische avond en wel erg lekker gegeten. Als de bediening ook vlot had gelopen was het perfect geweest!
Lara S.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2016
Eten en bijpassende wijnen waren erg goed! Helaas werd het soms gereserveerd in erg diepe kommen wat het eten belemmerde. Bediening was daarentegen zeer prettig, erg spontaan en passende grapjes. Ook vakkundig gezien helemaal in orde: ze wisten waar ze over praatten en konden goede uitleg geven bij spijs en wijs. Ongedwongen sfeer, waarbij je je erg welkom voelt, zelfs wanneer je alleen bent zoals ik!
UMCG J.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
We hebben hier voor de tweede keer gedineerd. We kozen het 5 gangen diner (vis) met wijnarrangement. Alles was weer TOP! Speciaal compliment ook voor de bediening: goede wijnkennis, attent, vriendelijk, niet te joviaal en/of juist afstandelijk. We geven een 9 omdat er altijd nog wat te verbeteren moet zijn naar de 10.
Annemieke B.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2016
Wij hebben gekozen voor de keuze van de chef, met het wijnarrangement . Het was ongelooflijk lekker! We komen al heel lang op Vlieland en vinden het fijn dat er nu naast de restaurants met standaardhappen er een restaurant is met nou ja meer bravoure! Sfeer is geweldig - het is vlieland! - De service heel goed, vriendelijk en 100% op de gast gericht, heel fijn!
Renate B.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Een prachtig aangekleed en sfeervol restaurant op een geweldige plek midden in de Dorpsstraat. Zeer vriendelijk en behulpzaam personeel. De menukaart Vind ik persoonlijk wat aan de krappe kant. Slechts keuze uit vier hoofdgerechten. Goede wijnkaart. Wij hebben genoten van een heerlijke tonijn/sushi/was ani en daarna van een mooie eendenborst en skrei. Goed op elkaar afgestemde bijgerechten.
De prijs ligt hier wat hoger dan het gemiddelde op Vlieland en dat is het voor ons zeker waard geweest.
Philip S.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Onze vorige kritiek is ter harte genomen. Service beter. Eten top. Wat een mooie gerechten. De wasabisaus in het eerste gerecht met tonijn was zo lekker dat ik om het recept gevraagd heb. De kalfswang sukade is heerlijk. De kommetjes waarin geserveerd wordt zijn niet erg handig en doen verlangen naar een mooi bord. De eend echter overtrof alle verwachtingen. Aanwezigheid Paul himself scheelt echt en maakt ook duidelijk wie de scepter zwaait. Kortom top en ga zo door. Wij blijven het restaurant (kritisch) volgen.
Epictetus I.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
We komen ieder jaar op Vlieland en tot nu toe nog niet gegeten bij dit restaurant Bravoure, bij hotel Bruin. Na al dagen achter elkaar uit eten te zijn geweest, hadden we op deze zaterdag 2 januari vooraf niet eens zoveel zin om uitgebreid te dineren. Afijn, dat veranderde meteen al na binnenkomst; de hele avond was van begin tot eind grote klasse, heerlijk gegeten en daarmee niet op alleen op Vlieland maar sowieso weer een favoriet restaurant! Als voorgerecht had ik een prachtig opgemaakt bord met heerlijke superfoods, erg origineel, mijn vrouw een eveneens heerlijk gerecht van coquilles. Als hoofdgerecht beIde een echt heerlijk bereid hertenbiefstuk, met ook erg origineel en heerlijke appel-kaneeljus. Als nagerecht een perfecte espresso en fantastische chocola. Zeer vriendelijke bediening, zorgvuldig, prima tempo en gepaste humor. De wijnen waren ook erg goed en naadloos passend bij de gerechten. Tel daarbij op de mooie, rustige en sfeervolle zaal, ontspannen muziek en de sfeer van de Dorpsstraat in Vlieland, en deze beleving heeft 3 x een 10 echt verdiend!
Roymuller .
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
Dit is echt in alle opzichten een fijne plek. Lekker warme en relaxte sfeer. Het personeel staat direct voor je klaar en hun service is grenzeloos. Gisteravond hebben wij een 3-gangen diner genuttigd wat gecombineerd werd ( op ons verzoek ) met een wijnarrangement.
Wij hebben ontzettend genoten.
Vanavond gaan we voor de 5-gangen waar we naar uitkijken.
Prachtig hotel en dito restaurant. Zeker nu tijdens kerst is het zo mooi versierd.
Aanrader
Spijk .
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2015
We hebben een heerlijk voorgerecht en hoofdgerecht gehad. Het was voortreffelijk bereid en de bediening was heel goed.
Prima Wijnandvies en een omgeving, die zeer aangenaam en warm is.
KaDr .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Eerst geborreld en daarna heerlijk 5 gangen diner gegeten voor een opvallend goede prijs van 40 EURO pp. Bediening was keurig, verzorgd en vriendelijk.
De koks hadden prachtige opmaak van de borden en het servies wat gebruikt werd was afwisselend. Goede prijs/kwaliteitsverhouding. Een aanrader!