Restaurant Bravoure

Maandag t/m zondag
Ontbijt 08:15 - 10:30
Lunch 12:00 - 17:00
Diner 18:00 - 21:30

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Lift aanwezig , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Nicholas S.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
De tonijn op verschillende wijze fraai gepresenteerd en goed op smaak lekker afgewisseld met krokante komkommer structuren. Het gerecht komt samen met een heerlijke wasabi saus. Hierna op de huid gebakken kabeljauw. Uitstekend gegaard. De quinoa is verrassend lekker. Nagerecht top! Wij maakte het de bediening met een grote groep niet makkelijk. Hiervoor begrip.
Luuk V.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Restaurants net onder Michelin ster niveau zijn mijn favoriet en Bravoure heeft bevestigd waarom. Zeer goed verzorgde gerechten in het 5 gangen menu met verrassende en naadloos passende smaakcombinaties en ook nog een gecombineerd met een vlekkeloze wijn pairing met het wijnarrangement. Ook is de service vlekkeloos. Je vraagt je af of dit geen ster waard is.

Van de komkommervariaties en het kabeljauw filet op een bedje van citroen gemarineerde quinoa (met een schijfje granny Smith!) tot de super zachte kalfswangen op een mousse van sinaasappel, het was een feest voor het oog en de tong.

Dikke aanrader dus.
Willem H.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Vrijdagavond heerlijk buiten op het terras midden in de dorpsstraat zitten eten.
Kabeljauw en eend waren prima. Absoluut geen standaard "eiland-hap" Heerlijk begeleid door een licht gekoelde rode wijn uit Süd Tirol Italië.
Aangename, kundige, vriendelijke en gezellige bediening. Alles kan, niks is te gek.
Gewoon een fijn adres.
Sissy Z.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Op op dinsdag avond hier gegeten, wat betekent dat je enkel kan kiezen uit de 'brasserie' kaart. Dit was de bedieningen niet helemaal duidelijk waardoor wij twee keer het verkeerde menu kregen. Uiteindelijk een keuze gemaakt en lekker gegeten. Vooral de voorgerechten (zalm en kippensoep) waren erg goed. Bediening gedurende de hele avond erg choatisch (verkeerde kaart, bestek mist, wat laten vallen, lang met lege glazen blijven zitten). Het was duidelijk dat de ene bediende het niet kon behappen. Je verwacht dan dat iemand te hulp schiet, maar in tegenstelling alleen gezien dat hij nog meer commentaar krijg van zijn collega's. Uiteindelijk een wijntje van het huis gekregen voor de chaotische avond en wel erg lekker gegeten. Als de bediening ook vlot had gelopen was het perfect geweest!
Lara S.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2016
Eten en bijpassende wijnen waren erg goed! Helaas werd het soms gereserveerd in erg diepe kommen wat het eten belemmerde. Bediening was daarentegen zeer prettig, erg spontaan en passende grapjes. Ook vakkundig gezien helemaal in orde: ze wisten waar ze over praatten en konden goede uitleg geven bij spijs en wijs. Ongedwongen sfeer, waarbij je je erg welkom voelt, zelfs wanneer je alleen bent zoals ik!
UMCG .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
We hebben hier voor de tweede keer gedineerd. We kozen het 5 gangen diner (vis) met wijnarrangement. Alles was weer TOP! Speciaal compliment ook voor de bediening: goede wijnkennis, attent, vriendelijk, niet te joviaal en/of juist afstandelijk. We geven een 9 omdat er altijd nog wat te verbeteren moet zijn naar de 10.
Annemieke B.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2016
Wij hebben gekozen voor de keuze van de chef, met het wijnarrangement . Het was ongelooflijk lekker! We komen al heel lang op Vlieland en vinden het fijn dat er nu naast de restaurants met standaardhappen er een restaurant is met nou ja meer bravoure! Sfeer is geweldig - het is vlieland! - De service heel goed, vriendelijk en 100% op de gast gericht, heel fijn!
Erlimare .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Een prachtig aangekleed en sfeervol restaurant op een geweldige plek midden in de Dorpsstraat. Zeer vriendelijk en behulpzaam personeel. De menukaart Vind ik persoonlijk wat aan de krappe kant. Slechts keuze uit vier hoofdgerechten. Goede wijnkaart. Wij hebben genoten van een heerlijke tonijn/sushi/was ani en daarna van een mooie eendenborst en skrei. Goed op elkaar afgestemde bijgerechten.
De prijs ligt hier wat hoger dan het gemiddelde op Vlieland en dat is het voor ons zeker waard geweest.
Philip S.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Onze vorige kritiek is ter harte genomen. Service beter. Eten top. Wat een mooie gerechten. De wasabisaus in het eerste gerecht met tonijn was zo lekker dat ik om het recept gevraagd heb. De kalfswang sukade is heerlijk. De kommetjes waarin geserveerd wordt zijn niet erg handig en doen verlangen naar een mooi bord. De eend echter overtrof alle verwachtingen. Aanwezigheid Paul himself scheelt echt en maakt ook duidelijk wie de scepter zwaait. Kortom top en ga zo door. Wij blijven het restaurant (kritisch) volgen.
Epictetus I.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
We komen ieder jaar op Vlieland en tot nu toe nog niet gegeten bij dit restaurant Bravoure, bij hotel Bruin. Na al dagen achter elkaar uit eten te zijn geweest, hadden we op deze zaterdag 2 januari vooraf niet eens zoveel zin om uitgebreid te dineren. Afijn, dat veranderde meteen al na binnenkomst; de hele avond was van begin tot eind grote klasse, heerlijk gegeten en daarmee niet op alleen op Vlieland maar sowieso weer een favoriet restaurant! Als voorgerecht had ik een prachtig opgemaakt bord met heerlijke superfoods, erg origineel, mijn vrouw een eveneens heerlijk gerecht van coquilles. Als hoofdgerecht beIde een echt heerlijk bereid hertenbiefstuk, met ook erg origineel en heerlijke appel-kaneeljus. Als nagerecht een perfecte espresso en fantastische chocola. Zeer vriendelijke bediening, zorgvuldig, prima tempo en gepaste humor. De wijnen waren ook erg goed en naadloos passend bij de gerechten. Tel daarbij op de mooie, rustige en sfeervolle zaal, ontspannen muziek en de sfeer van de Dorpsstraat in Vlieland, en deze beleving heeft 3 x een 10 echt verdiend!
Roymuller .
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
Dit is echt in alle opzichten een fijne plek. Lekker warme en relaxte sfeer. Het personeel staat direct voor je klaar en hun service is grenzeloos. Gisteravond hebben wij een 3-gangen diner genuttigd wat gecombineerd werd ( op ons verzoek ) met een wijnarrangement.
Wij hebben ontzettend genoten.
Vanavond gaan we voor de 5-gangen waar we naar uitkijken.
Prachtig hotel en dito restaurant. Zeker nu tijdens kerst is het zo mooi versierd.
Aanrader
Spijk .
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2015
We hebben een heerlijk voorgerecht en hoofdgerecht gehad. Het was voortreffelijk bereid en de bediening was heel goed.
Prima Wijnandvies en een omgeving, die zeer aangenaam en warm is.
KaDr .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Eerst geborreld en daarna heerlijk 5 gangen diner gegeten voor een opvallend goede prijs van 40 EURO pp. Bediening was keurig, verzorgd en vriendelijk.
De koks hadden prachtige opmaak van de borden en het servies wat gebruikt werd was afwisselend. Goede prijs/kwaliteitsverhouding. Een aanrader!
Fred B.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2015
Wij verbleven van zondag 29 november t/m dinsdag 1 december 2015 in hotel-restaurant Bruins. Het was inmiddels 30 jaar geleden dat ik op Vlieland was geweest.
Door een attente ober (bedankt Kees) werd ik gewezen op het menu van Brasserie Bravoure en de mededeling dat er een chef in de keuken stond die zijn sporen bij gerenommeerde restaurants had verdiend. Uitstekend vijf gangen verrassingsdiner, inclusief wijnarrangement voor rond de € 80,00. Met de extra's die wij namen waren wij voor € 100,00 p.p. klaar. Groot compliment voor de keuken! Uitstekend eten, waarbij elk gerecht Michelenster (ren) waardig was! Bij de wijnen moest men rekening houden met het arrangementsbedrag, maar met de deskundige ober/vinoloog in opleiding (dank Jarno) zijn wij er goed uitgekomen. Absoluut de moeite waard om hier te gaan eten (en te overnachten)!
Restome .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Een uitstekende keuken waar alle gerecht niet alleen heel verfijnd van smaak zijn maar ook buitengewoon goed en aantrekkelijk gepresenteerd worden. Een echte aanrader, ook voor de verwende gaste (n). Gezellige restaurant met vriendelijk personeel.
W D.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
TOP PRIJS KWALITEIT! Heerlijk gegeten echt een feestje. Gerechten zijn mooi gebalanceerd en uitgedacht. Gazpacho met languistine vooraf, Bieten risotto als hoofdgerecht met gerookt bearnaise saus briljant! Amuse op rokende steentje voor het dessert erg vermakelijk. En coupe dame blanche nieuwe stijl. Ik ben zelf Hotel manager en eet vaak in restaurants. maar prijs kwaliteit is het lang geleden dat ik zo goed voor zo n mooi prijs heb gegeten! Grote complimenten! Ook de bediening uit was erg attent.
Richard D.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
We lunchten met een vriendengroep buiten op het terras. De service ervoeren wij als zeer teleurstellend, traag, niet vriendelijk en ongeïnteresseerd. De hamburgers waren echter zeldzaam lekker en over de hotdogs ook niets dan lof. De caesar salade was goed van smaak maar veel te klein als lunchgerecht. De prijzen zijn zeer fors, nog meer in het licht van eerder genoemde bediening.
Heinterpstra .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
We konden buiten eten, echter het terras was niet goed ingericht om buiten te eten, daarom besloten we binnen te eten. Entourage was verzorgd, ruimte genoeg tussen de tafels. We kozen voor het verrassingsmenu, wat achteraf bestond uit gerechten van (het beperkte a la carte menu/3 voor, 3 hoofd gangen). Zowel het voor gerecht als het hoofdgerecht waren erg goed. Wel twee keer vis, maar qua samenstelling en garing perfect bereid. Ook de amuses (4 totaal) waren prima. Helaas werd de hele avond gedomineerd door het lange wachten. Zonder gekheid, vanaf elke tafel om ons heen kwamen opmerkingen over het lange wachten. Concreet waren wij voor een drie gangen menu 4 uur onder de pannen. En vanavond waren alle tafels met moeite 1 keer bezet. Dus concluderend erg goed gegeten, maar het wachten drukte een zware stempel op de avond. Met een rekening van 140 euro voor twee personen verwacht ik aan de service kant veel meer. Tip: het eten doet het werk, bedien adequaat en zonder poespas.
Critic007 .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Diverse keren heb ik hier nu gegeten. De service is keer op keer slecht. Over het algemeen ligt het aan hun vaardigheden, de goede wil is er wel getuige de vele drankjes die je krijgt waarmee ze uit zichzelf de slechte service willen compenseren. Het driegangenmenu was heerlijk, alleen veel te weinig. En degene die ivm zijn gezondheid weinig eiwitten en zout mocht, kreeg meerdere keren de volle hoeveelheid. Het restaurant ziet er wel leuk uit.
Peter E.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2015
De lounge stolen zijn vies en versleten. Schoonmaak slecht en het personeel overhandigd op verzoek graag een doekje zodat je het zelf kunt schoonmaken..
Appeltaart is zo slecht dat je na 1/3 deel besluit te stoppen met eten.
Jammer, vroegere was het de tent van Vlieland. Nu zijn er betere gelegenheden. Geen aanrader.