Restaurant Brasserie Oostereiland

31-229820246

Meer informatie over restaurant Restaurant Brasserie Oostereiland

Paco63 .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2015
Afgelopen vrijdag hebben we het hapas verrassingsmenu geprobeerd. Dit bestaat uit 6 gangen, we konden onze voorkeuren aangeven, en hier werd goed rekening mee gehouden. De diverse gerechten werden met fantasie en creativiteit geserveerd. Er werd veel zorg besteed aan de opmaak van de borden, en de smaak was uitstekend. Vooral de kletskop van framboos vond ik een leuke verrassing. Maar ook de gevulde courgette met ricotta smaakte goed. De lokatie leent zich goed voor een avondje uit met als afsluiting een film . Eventueel voorafgaand een bezoek aan het museum van de 20 ste eeuw. Er heerst een gezellige sfeer, wij komen zeker terug.

Steefsmam .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Kaart is over op Tapasformule. Niet slecht, aan de prijzige kant. Wat het echter volledig naar beneden haalde was het "Grand Dessert". Voor twee personen werden er twee stukjes taart uit de vitrine gehaald en een stukje cake in tweeen gesneden. Slagroom erbij, twee grove takken munt en klaar. Op ons commentaar dat de twee stukjes taart gezamenlijk 6.50 waren en de stukjes cake vast de andere 8.50 niet gekost hadden zei de kok dat het nu een keer zo was en niet anders. Onbehoorlijk.
Wij komen niet terug.
Emcajacobs .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2014
We hebben vanavond voor de eerste keer bij Brasserie Oostereiland in Hoorn gegeten. Als voorgerecht hadden we preisoep, de soep was lauw, waterig (smakeloos) en de prei was rauw. Het hoofdgerecht, gegrilde zeeduivel met kerrierisotto was ook geen succes. De vis was koud, de risotto lauw en papperig. Toen we hierover klaagden, werden onze borden in de oven gezet. Na 10 minuten kregen we onze borden terug. De borden waren warm, het eten lauw en verpieterd. Voor 4 personen kregen we een bakje sla. De bediening was vooral bezig om met elkaar te dollen, er was weinig tot geen aandacht voor de klanten. Er stonden ook geregeld borden met eten klaar om uitgeserveerd te worden, maar ook daar was geen aandacht voor. Het leek alsof de creme brulee uit de koelkast kwam en het krokante laagje al enige tijd geleden was gebrand. De rekening was hoog, de prijs en kwaliteit waren absoluut niet in verhouding. Kortom het was een zeer bedroevende ervaring.
Yvonne D.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2014
Vorige week samen met een vriendin hier gegeten voorafgaand aan een film. Zelf had ik gekozen voor het driegangen keuzemenu van 24,50. Mijn tafelgenoot koos voor a la carte. Mijn voorgerecht zou een krokant bakje zijn met ragout. Dit bleek een stuk zompig stokbrood met daar bovenop ragout. Mijn tafelgenoot had een zalmbonbon die gevuld met krab en garnalen. Echter het overgrote deel van de vulling bestond uit rijst. Het hoofdgerecht uit het menu was fish & chips, gewoontjes. Het a la carte hoofdgerecht was een hamburger van vlees van de blaarkopkoe. Het bleken twee hamburgers te zijn op een hééél groot broodje. Dit gerecht kun je beter bestellen zonder voor- of hoofdgerecht. Veel en veel te groot. Beter is het wat goedkoper te maken als 14,50 en dan wat kleiner. Door die grote hamburger had mijn tafelgenoot geen plaats meer voor een toetje. Bij het driegangenmenu kreeg ik nog een kaasplankje. Op de kaart stond aangegeven "uit onze kaasvitrine kunt u een keuze maken uit drie kaassoorten". Helaas was dit niet het geval en werd het kaasplankje automatisch geserveerd met 3 niet bijzondere kazen en wat stukjes roggebrood en pinda's. Op onze op- en aanmerkingen reageerde de voornamelijk (heel) jonge bediening niet. Er werd naar geluisterd zonder reactie.
Wij kiezen de volgende keer als we naar het filmhuis gaan liever voor een ander restaurant. Een gemiste kans voor een restaurant op zo'n mooie lokatie om zo nonchalant met de gasten om te gaan.