Restaurant Brasserie Luden

6,8
Voordelig
G.B. P.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Gisteravond (01-10) geweest. Maar goed dat wij hadden gereserveerd anders was er geen plaats geweest. Opvallend detail is dat ondank de drukte dat wij zonder hinder normaal konden converseren;

Het restaurant straal straalt een fantastische verfrissende ambiance uit, na de herinrichting en aanpassing van het gehele decor. De verandering is die heeft plaats gehad is harmonieus te noemen en is zonder verlies van de bekende uitstraling die het restaurant zo geweldig maakte en maakt uitgevoerd.

Genoten van het gevarieerd heerlijke 3-gangen menu met mooie en smaakvolle gerechten wat zich onderscheidde door de mooie verschillende smaken .
J.C. S.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Gisteren geweest bij Luden. Hebben gebruik gemaakt van de Makro voucher, een 2e 4-gangen verrassingsmenu gratis. We hebben een uitermate gezellige avond gehad. Een uiterst aardige bediening en echt heerlijk eten. Het was een genot om zo een heerlijke avond in de binnentuin te zitten. Kortom een perfect avondje uit mede door de bediening en de kwaliteit van het eten. Een herhaling waard!
lshmvanvliet .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
"Gift for you" is een lunchcadeau. We kozen voor Luden in Utrecht en zaten in de binnentuin. Eerst een kopje wat waterige tomatensoep, de scheut room kon de smaak niet redden. Daarna keuze uit de salades, we kozen voor vis. Een diep bord sla met plukjes mayonaise. Geen dressing, dus weinig smaak. Een vierkantje bijna rauwe gegrilde tonijn, twee plakjes gerookte zalm. Half bord sla ging retour. Toe een lekker kopje koffie dachten we. Maar nee, een bittere espresso zonder schuim, en een waterige cappuccino met de overheersende smaak van houdbare melk. Nooit meer lunchen in Luden, dus. O ja, de wijn was prima!
Parador .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Leuke lokatie natuurlijk. Wij hebben eenvoudig een tomatensoep genomen en een tosti, en een glas fris. Niets op aan te merken, maar wat moesten we lang wachten! Verschrikkelijk. Het personeel was niet gastvrij. Wat een onprettig gevoel. Het kan zo veel beter. Nee, geen Luden meer voor ons.
Edwinvanooijen .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2016
Wij zijn hier vaker naar volle tevredenheid geweest maar afgelopen maandag was het niet best. Het eten was lauw en het verschil tussen een kleine en grote portie kipsateh was nauwelijks zichtbaar. Dit is niet de kwaliteit die we gewend zijn.
Willemijn S.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2016
Het eten was echt zeer matig. Voor een drie gangen menu van 32,50 mag je echt meer verwachten.
De in zuur gegaarde makreel was gewoon rauw. Paprika met bulgur was vrij letterlijk paprika en droge bulgur (wel leuk opgemaakt) en ook aan de hoofdgerechten zat kraak nog smaak.
Kalf was gewoon smaakloos en de vegetarische couscous kan je thuis ook maken. Dan zitten er waarschijnlijk ook meer dadels in dan de 2 die je nu met moeite kon vinden.
Service, mwah. Meiden deden hun best, maar feedback over het eten werd totaal niet opgepakt (uitleg hoe iets klaargemaakt zou zijn is leuk, maar niet als je ziet dat de vis overduidelijk nog te rauw is).
Decor is wel mooi, je zit er prettig.
jebentwatjeeet .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Studentenlunch hier gehad vrijdag. Erg goed. 2 drankjes en een lunchgerecht voor 5 euro.
Carpaccio salade was goed gevuld en erg lekker. Vriendin van mij had kipsandwich en dat is ook goed bevallen.

Zeker een aanrader! Goede locatie en veel gezellig studentjes. Personeel is overigens ook erg vriendelijk.
JolanSp .
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
De varkenshaas was een paar dunne plakjes veel te lang doorgebakken varkenshaas, dus taai. De biefstuk van mijn vriend was ook te lang doorgebakken. De salade zag er gezellig uit, maar kom op zeg.. salade zonder dressing is echt niet te eten! Dessert limoncello smaakte totaal niet naar limoncello.
Ik ging naar de wc en een meisje van de bediening kwam uit een wc en vloog naar boven, zonder haar handen te wassen. Gelukkig had ik al gegeten!
Eens maar nooit meer, echt zonde van mijn geld.
Kees D.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Gezellig eten. Mooi amusehapje, gepekelde zalm, vitello tonnato 2.0, geen dungesneden kalf - dat mag je zelf doen, maar uitstekend van smaak. De runderbavette was op verzoek ultrarood, uitstekend! Dessert (limoncellocheesecake met sorbet mooie portie en lekker). En beetje dollen met de bediening ging ook prima. Aanrader. Enige puntje: de wijnen zijn (te) stevig aan de prijs.
Chris B.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Het stijlvolle restaurant Luden is sinds 1985 gehuisvest in de voormalige spiegelzaal van Hotel Pays Bas. Op deze donderdagavond zijn er slechts 4 of 5 tafeltjes bezet. dat geeft een beetje een ingetogen sfeer in deze prachtige grote ruimte. We krijgen een verrassingsmenu van 3 gangen. De bediening is in handen van een jongeman die uitstekend zijn vak verstaat. Attent, voorkomend en trefzeker. Als amuse krijgen we een mini-glaasje cougettesoep die lekker romig. Dat we een amuse krijgen is in de horeca van Utrecht een zeldzaamheid. Terwijl het getuigt van verstand van zaken. Je vertroetelt je gasten en het is een mini-proeve van bekwaamheid. Goed , we gaan verder. De pata-negra van het voorgerecht is precies goed, lekker mals, niet teveel en ook niet te weinig. Samen met het brood stillen we de eerste lekkere honger. Het hoofdgerecht bestaat uit 4 dikke moten sliptong, geserveerd met een lekker sausje en groene accenten van zoet en zuur. De milde vis fleurt op van het zoet en zuur, goed gedaan van de chef. Er komen heerlijke patten bij met mayonaise en een bord frisse salade, uitstekend. Het toetje is een trio van romige zaligheid, waaronder een crème brûlée met Baileys. Samen met een cappuccino bevalt me dat toetje heel goed. Ok, het is allemaal niet vernieuwend en spannend, een beetje veilig, maar je krijgt hier wel waar voor je geld. En dat verdient respect. Luden is een zeer prettig en mooi restaurant, waar met aandacht en stijl wordt gekookt en geserveerd.
Mariannefijnproever .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2016
Wij aten kaasfondue bij de brasserie. Dat is nieuw op de kaart. Je krijgt een individueel fonduepannetje met daarbij natuurlijk brood, maar ook een verrassend plateau met allerlei groenten om te dopen. Lekker! Gezellig eten. Aan te bevelen!
Hanita .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2016
Met vriendinnen heb ik hier geluncht en we hebben een heerlijke salade Luden gegeten. Alle 3 kozen we voor de kleine variant en het was net genoeg voor lunch. Prijs/kwaliteit verhouding was meer dan oké! De inrichting is gezellig en de sfeer lekker ongedwongen. Het zat er vol met studenten. Voor 5,00 kunnen zij hier terecht voor een lunch. Ondanks de drukte werden we toch goed en snel bediend.
Leuk plekje!
Hilda R.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Waar te beginnen.... Het was een enorm teleurstellende ervaring. Positief is in principe het decor hoewel ook dat wel wat gedateerd is. De bediening was lief maar niet erg kundig. Maar waar het toch eigenlijk om gaat, het eten, was echt dramatisch. Teleurstellende porties, flinke wachttijd voor we überhaupt de menukaart kregen, en daarna bijna anderhalf uur wachten op het voorgerechtje waarbij onder meer een extreem zoute vitello tonato-versie zat. Daarna dan de hoofdgerechten, een bloemlezing: vette, gefrituurde kipsate, slappe frieten en slibtongetjes die we amper konden terugvinden op het bord..., vissticks zijn nog groter. Toe onder andere citroenijs dat totaal niet naar citroen smaakte en een limoncellotaart, die eigenlijk een erge taaie cheescake was, geen spoor van limoncello te vinden. Tel daar nog bij op dat de keuken op z'n zachts gezegd er niet fris bij lag.
Oftewel: eens maar nooit meer.
Rokoopt .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Jeetje wat was dat niet goed zeg. Enorme wachttijden terwijl het niet echt druk was. Eten was ver beneden peil. Na tegenvallend voor en hoofd maar geen dessert genomen. Werk aan de winkel voor Luden!!
Edwinvanooijen .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
Leuke, knusse brasserie om op een doordeweekse avond voor of na het winkelen iets te eten. Wij hadden kipsate en biefstuk. Verzorgd, maar niet bijzonder. De bediening, service en uitzicht zijn uitstekend.
Max H.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Voor ons bioscoopbezoek met mijn dochter snel even wat gegeten in de Brasserie. Lekker eten, snelle en goede service. Goede prijs/kwaliteit verhouding.
Fjs1 .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
De paddestoelkroketten waren alleen een lege harde buitenkant op half verlepte sla. Vitello tonnato was vooral mayo. De bietenrisotto was een onherkenbare, rose, lijmerige massa. De antiboise grove tomaat met ui. De wildragout smaakte vooral sterk naar paddestoel. Een besteld nagerecht was op. Kortom. Niet best.
KayH .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2015
Het eten was wel oke... Toen het er eenmaal was. We hebben een uur op ons eten zitten wachten en de bediening was ontzettend onbeleefd en ongeïnteresseerd. Bij bestellen gaven we aan dat we weinig tijd hadden maar er werd nul moeite gedaan om ons eten eerder te halen naar herhaaldelijk vragen. Daarnaast wilden wij eigenlijk bij de studenten clubsandwich op bruin brood omdat ik allergisch ben voor witbrood maar dat was niet mogelijk dus we moesten uiteindelijk de duurdere normale clubsandwich op bruin brood bestellen. Wederom geen begrip van de bediening. We kregen juist eerder het idee dat ze ons irritant vonden en ze zijn ook meerdere keren langs ons gelopen toen we wilden bestellen en toen we na een half uur wilden vragen of ons eten al klaar was. Ga hier niet naartoe.
Ton T.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2015
Op 21 mei hier asperges met ham en ei gegeten.
Er waren slechts drie asperges. Best prijzig. Verder lekker gegeten en een goede bediening.
Fam-oscar .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
Via couvert dinerweken hier gaan eten, werden vriendelijk ontvangen hoopvol. Had geitenkaas gegrild was niet inspirerend, vlak qua smaak, hoofdgerecht was slibtong waarbij de smaak idem weinig smaakvol was. mijn vrouw wilde als dessert alleen thee. We maakte gebruik van actie 3 gangendiner voor 25,--. Waren verbaasd op de rekening werden de losse gangen op rekening gezet
omdat vlgs de manager (?) er dan geen gebruik werd gemaakt van 3 gangendiner. We nemen een thee ipv een duur dessert! En krijgen hiervoor extra berekend?! Deze manager(?) heeft het niet begrepen en dit getuigt van weinig professionaliteit. Gemiste kans. Komen hier dus niet meer terug!