Restaurant Brasserie De Waterman

6,1
6,6
Nona72 .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Afgelopen weekend spontaan besloten om met een gezelschap van 11 te eten bij de Waterman. Om de eerste trek te stillen begonnen we met brood met smeersels. Deze liet lang op zich wachten omdat het brood nog afgebakken moest worden. Nou goed, we hadden in ieder geval lekker warm brood. Het duurde even voordat we de kaart aangeboden kregen. Aan de buitenkant van de brasserie hangt een grote vlag van Schmidt Zeevis. Mijn keus was dan ook snel gemaakt om voor de pasta Frutti di Mare te gaan (ervan uitgaande dat hierin dan ook vis van Schmidt wordt verwerkt). Ook de hoofdgerechten lieten lang op zich wachten. Na 1,5 uur werden de eerste borden geserveerd. We hadden inmiddels behoorlijke trek gekregen. Ik verheugde me des te meer op mijn pasta. Bij het opdienen van mijn gerecht twijfelde ik even of ik het juiste had gekregen. Het leek of de zeevruchten vergeten waren. Het gerecht bestond voornamelijk uit pasta met een paar hele kleine stukjes mosselen, krab en garnalen. De smaak van de zee was ver te zoeken. Dit gerecht verdient niet de naam pasta Frutti di Mare. Van mijn tafelgenoten hoorde ik dat de pasta Carbonare prima was. De visgerechten waren helaas wat droog en taai gebakken. Jammer, want vis van Schmidt verdient het om beter bereid te worden. Voor het eten zullen wij hier niet meer terugkomen. Ik hoop dan ook dat hier in de toekomst meer aandacht aan wordt besteed. De Waterman is nl. een mooie plek om te zitten, zeker voor grote gezelschappen. In tegenstelling tot de keuken gaan de complimenten wel uit naar de twee jonge dames in de bediening. Ondanks de drukte blijven zij uiterst vriendelijk en dienstverlenend. Kortom: wij zullen De Waterman hooguit aandoen voor de fijne locatie, de vriendelijke bediening en een kopje koffie op het terras.
Woeps .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
We hadden een sateetje, en een maaltijdsalade besteld, duurde lang voordat we iets kregen, saté was redelijk maar wel erg kleine stukjes eigenlijk ook te weinig. tonijn en zalm salade was kleurloos en smaakloos. Een smak sla op een bord, met hier en daar komkommer en tomaat, daaroverheen een vreemde dressing in een bakje, er werd wel gevraagd of het smaakte, werd gevraagd of ik iets anders wilde, maar eerlijk gezegd had ik geen zin om weer zo lang te wachten. Vanwege een dieet, eet ik veel maaltijdsalades, krijg de heerlijkste salades voorgeschoteld, van zo iets gaat je honger, meteen over. Ga er dus ook nooit meer heen.
Gea V.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
We hebben hier met ons gezin heerlijk gegeten. Eten was lekker en goed. Je moest alleen erg lang wachten op alles. Bediening was aardig.
Joopenzo .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2015
Ja, restaurant De Waterman in Werkendam........wat moet ik daarvan zeggen!
Op een groot bord buiten wordt een hele schol met frieten aanbevolen...Van de kaart het duootje van zalm en kabeljauw besteld.
Nog even aan de bediening gevraagd om de vis niet te gaar te serveren.
15 min later komen de borden met het bestelde eten, de schol was denk ik zo in de frituurpan gegooid, kurkdroog en niet om even lekker van te genieten er zat wat salade bij en frieten, het gerecht van zalm en kabeljauw met twee verschillende sausjes was ook veel te ver door gebakken, erg zonde.. er zit duidelijk geen liefde in de gerechten.
We bestelde nog een klein bakje met frietsaus maar dat was de bediening alweer vergeten.....dus gauw afrekenen en niet meer terug komen bij restaurant De Waterman.
Gregoor K.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Met twee personen eten in de Waterman Werkendam.
Mosselen worden door het huis speciaal aangeboden en door ons gekozen. Dat blijken dan mosselen te zijn uit de categorie kleiner dan klein met een bijbehorend garnituur van weinig of bijna niets voor € 24,-- per persoon!
Er is geen wijnkaart beschikbaar, maar een Duitse witte wijn (chardonnay) voor € 24,50 wordt van harte aanbevolen. Dat blijkt dan te zijn een totaal onbestemde wijn (??), gemaakt uit alle in het Duitse wijngebied voorkomende druiven, met een alcoholpercentage van 8% en in ieder geval geen chardonnay wijn.
Het bedienend personeel neemt kennis van mijn opmerking, dat het gebodene niet is hetgeen ik heb besteld en in ieder geval zwaar onder de maat is van een redelijke prijs-/kwaliteitverhouding.
Toegezegd wordt dit aan de baas door te geven.
De rekening voor deze hap bedroeg ruim € 77,00 en heeft de baas kennelijk geen aanleiding gegeven om te reageren op de geleverde kritiek.
Schande!
Mijn advies zou zijn: sla de Waterman over, want ieder ander restaurant (of desnoods cafetaria) in de buurt doet het beslist beter.
Leonie_1234 .
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2014
Wij zijn hier met zijn vieren wezen eten. De voorgerechten waren erg goed. We hadden gekozen voor een lentemenu (ham en meloen), carpaccio, gamba's en mosterdsoep. Minpunt was dat het lang duurde voor het voorgerecht geserveerd werd, namelijk een uur.
Het hoofdgerecht kregen we nog een uur later en bestond uit twee keer een biefstuk, rosé zalm en een varkenshaas. De biefstukken waren goed van kwaliteit. De zalm niet rosé maar doorgebakken, wel nog lekker. De varkenshaas daarentegen was dusdanig doorgebakken dat het pruimvlees werd. Na deze teruggestuurd te hebben naar de keuken kreeg ik een onbeleefde reactie van de ober dat zowel de kok, eigenaar als hijzelf de klacht ongegrond vonden. De varkenshaas was perfect, maar desondanks zou ik een nieuwe krijgen.
Bij terugkomst van de varkenshaas was het andere uiterste bereikt. Namelijk helemaal rauw met slechts een aangebakken rand. Onvoorstelbaar, en dat met varkensvlees!
Na deze klacht kon er geen vriendelijk woord of gebaar meer af van de bediening. De dessertkaart werd op tafel gegooid en de desserts vervolgens zonder een woord neergezet.
Het decor van de zaak is in orde. Niet bijzonder. Wel een compliment voor de opmaak van de kaar. Mooi gedaan met mooie namen voor de gerechten.

Slechte service, lange wachttijden, slechte behandeling van klachten. Wij komen hier niet meer terug.
VanIngen .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2013
In de slechte recensies kunnen wij ons absoluut niet vinden!
Wij hebben er heerlijk gegeten!
De bediening was super!
toen we binnen kwamen werd de kinderstoel al geregeld,
eten werd snel gebracht gevraagd of alles naar wens was het was verder gewoon perfect!
Jantjeencootje .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2012
Eten is best goed, smaak zit er in ieder geval aan. Hoogstandjes moet je hier niet verwachten.
Bediening is vriendelijk, maar te vriendelijk kan ook. In gezelschap van een zakenrelatie wil ik niet persoonlijk worden aangesproken, omdat ik toevallig ook uit het dorp kom en bepaalde mensen daar dus ook ken. Hier moet op gelet worden.
Decor is leuk. Wanneer met het minpuntje wordt rekening gehouden is het zeker aan te raden.
Deanna H.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2012
Mijn dochter en ik hebben hier heerlijk gegeten, ons voorafje, mijn dochter had de zalm en ik de ierse rundvlees, echt super, de quison van de zalm was een 10 waard ! Ook ons hoofd gerecht was heerlijk en ruim voldoende. Producten waren allemaal vers en goed bereid. Alleen de wijn kaart ontbraak, omdat ze bezig waren met het samen stellen van een nieuwe. maar dit werd netjes opgelost door alle wijnen die ze nog hadden aan ons te tonen. Ook prima, hiervan hebben wij onze keuze gemaakt. Op ons verzoek heeft de kok 1 nagerecht iets groter gemaakt zodat wij deze konden delen, omdat 2 nagrechten net teveel was, ook dit was geen probleem, er werd een mooi bord opgemaakt voor 2 personen, Top! Onze ervaring was dus zeer positief, wij komen zeker terug !
Een zeer ervaren proever.