Restaurant & Brasserie De Kleine Wereld

Stationsplein 208 2312 Leiden Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant & Brasserie De Kleine Wereld

Ontdek de wereld

Schuin tegenover het Centraal Station van Leiden vind je restaurant en brasserie ‘De kleine wereld’. Een toepasselijke naam, want je bestelt à la carte wereldse gerechten uit de meest exotische plaatsen. Of kies voor All You Can Eat en stel met allerlei gerechten je eigen proeverij samen. Of je nu de trein hebt gemist, even wilt bijkomen of een afspraak hebt, onder het genot van een heerlijke maaltijd vliegt de tijd voorbij.

Meer informatie over restaurant Restaurant & Brasserie De Kleine Wereld

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Invalidentoilet , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Jan G.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Prima gegeten, goede bediening en ook nog een prima uitleg over de gerechtjes. Aanrader. Komen zeker nog eens terug., ook al is het niet op de mooiste plek van Leiden gesitueerd.
olav S.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Duurt veels te lang voordat de gerechten per ronde verschijnen. Bediening is vriendelijk maar ergens hebben ze te weinig personeel. De 4e ronde haal je nooit. Makkelijk verdienen voor de eigenaar. Je haalt nooit je geld uit het eten.
Roos V.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2017
Lekker gegeten, vooral de Koreaanse gerechtjes bevielen erg goed!
Miranda D.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
Voor de prijs is het goed eten en drinken
hans B.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
Zeer lekker gegeten. Al het eten was vers, de sfeer was goed, en de bediening was erg aardig. Naar mate het drukker werd duurde het wachten inderdaad wat langer, maar dat was niet zo'n groot probleem. Hier komen wij zeker weer terug!
hans B.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Zeer lekker gegeten, alles was vers. Aardige bediening & er hing een fijne sfeer. Naar mate het drukke werd, duurde het wachten inderdaad wat langer. Maar dit was geen probleem. Hier komen wij zeker terug!
manon1993 .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
Wat een ontzettend teleurstellende ervaring was dit. Mijn vriend en ik kwamen van Schiphol en besloten om hier lekker te gaan eten, all you can eat incl. drank. Het was heel erg rustig in het restaurant dus dan zou dat binnen 2 uur ongeveer toch wel een heel eind moeten lukken dachten wij. Helaas niet. Na twee uur hadden we slechts twee rondes eten gehad, waarbij we een aantal gerechten niet hadden gekregen. Een paar gerechten waren ook echt niet vers en niet goed warm. Ook waren de gerechten erg klein, niet zo erg als je 5 rondes hebt, maar wel als het na twee rondes stopt. De keuken was telkens leeg en dan roken we een sterke sigarettenlucht in het restaurant. Onze derde ronde kwam gewoon niet opdagen. Op den duur naar de eigenaar gevraagd, want het meisje in de bediening was erg aardig en deed enorm haar best, maar dit was haar tweede werkdag en zij wist ook niet zoveel. Uiteindelijk kreeg zij helaas wel de schuld en was het een communicatiefout naar de keuken. Wat de eigenaar dan kon doen was de we maar voor 1 pers hoefden te betalen. Dit hebben we maar gedaan, maar het neemt niet weg dat we dus na ruimt twee uur nog hongerig en met 26 euro minder weer op straat stonden. Voor ons absoluut nooit meer!
Henne P.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
De laatste gang duurde erg lang 1uur wachten op een soepje
Annemiek S.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Eten was lekker. Toen het drukker werd (restaurant zat VOL) merkte je inderdaad wel dat de bediening wat langer op zich liet wachten. Maar als je je daar op instelt, is er niks aan de hand. Ook de kinderen hebben lekker gegeten (niet eens het kindermenu). Om te voorkomen dat de een al eet en de ander lang wacht, kun je gerechten delen of een beetje hetzelfde bestellen. Prima prijs-kwaliteitsverhouding. Komen zeker nog een x terug
Anne V.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
Weinig personeel, waardoor een hele lange wachttijd.
Sommige gerechtjes waren niet vers
Jammer!
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Een heerlijke avond gehad met het werk om het afgelopen jaar te vieren. De bediening was perfect, ook de chef kok liet zich zien en deed zijn uiterste best. Het eten was lekker, maar niet super speciaal. Er waren wat minpuntjes: het (tijdelijke) toilet was niet helemaal schoon. De bar was bij binnenkomst niet opgeruimd. De muziek stond een beetje te hard en er was maar 1 cd van Katie Melua die op repeat stond. Op verzoek werd deze gewisseld, aan de andere kant hebben we hierdoor wel veel gelachen. Misschien één of 2 mensen extra erbij om die omringende zaken op orde te krijgen en te houden? Dan zit de zaak ook weer sneller helemaal vol?
Marye H.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Meerdere keren heerlijk gegeten!
Zowel all you can eat of a la card is mogelijk.
Zeer vriendelijke eigenaar en enthousiast en vriendelijk personeel.
Het lijkt steeds populairder te worden, het zat de laatste keer goed vol!
Marc H.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
We zijn met een grote groep hier gaan eten en het was werkelijk erg goed. Fantastische service, niets was ze teveel, snelle service, vele soorten producten, zeer lage prijs, rustige omgeving, heerlijk eten. Hoe kunnen ze het doen voor die prijs!! We komen zeker met zijn allen of individueel terug. Hier maken wij graag reclame voor...
Lisa T.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
De kleine wereld serveert echt hele mooie en smaakvolle gerechtjes! En als je de rekening krijgt is de verrassing aangenaam. De prijs/pret verhouding is hier dik in orde. Evenals de zeer betrokken, vriendelijke en eerlijke eigenaar. Het was jammer dat het erg stil was deze woensdag.. vermoedelijk omdat het net na 3 oktober was. En misschien omdat de ligging van de kleine wereld niet ideaal is...Het weerhoudt mij er in elk geval niet van om weer te gaan. De kleine wereld verdient een plek in het culinaire Leiden... ik hoop de volgende keer een volle wereld aan te treffen...
E I.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Wij hebben goed gegeten alles op je gemak lekker relax. Wij komen zeker nog een keertje terug.
Jacq B.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Echt een toprestaurant! Een aanrader: heerlijk kleine wereldse gerechten, zeer vriendelijke klantgerichte bediening tegen eerlijke prijs (all-you can eat) en GEEN tijdslimiet. Ik kan niet wachten tot ik weer uit eten ga, dan weet ik al waar ik ga reserveren...
Nogmaals bedankt voor deze mooie recensie.

Hélène V.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
Bij binnenkomst konden wij niemand vinden van de bediening. Restaurant is erg ongezellig, vrijwel leeg en ruikt naar frituur. Wij zijn na 1 gerecht snel weggegaan. Komen nooit meer terug. Het wekt de indruk van een zelfbedieningsrestaurant.
Beste mevrouw Vletter,

jammer dat u onze restaurant niet waardeert, graag had ik u kennis willen laten maken met onze heerlijke internationale gerechten. Ik vind ook jammer dat u opmerk dat ons restaurant naar frituur stonk, die opmerking heb ik niet eerder van onze gasten gehoord. Afgelopen maandag hadden wij maar 1 friteuse apparaat aan, en wij hebben gelukkig geen klachten van gehoord. U gaf aan dat jullie na 1 gerecht wel waren gegaan, ik ben benieuwd wat jullie hadden geconsumeerd, want wij hadden volgens mij geen gerechten geserveerd volgens mij hadden jullie ook niks besteld. Omdat ik jullie persoonlijk ook geholpen kon ik die avond redelijk voor mij halen.
U hadd via iens afgelopen maandag voor 5 personen gereserveerd, u had gereserveerd voor 18 uur 45. Twee gasten waren eerder gearriveerd maar wilden liever buiten wachten op de rest. Rond 19.00 uur melden jullie en onze bediening gaf aan dat u zelf een plek mag uitkiezen en vervolgens had ik u persoonlijk geholpen met het opnemen van drinken. U vroeg om fles tafelwater en of wij wijnkaart hadden. Ik gaf aan dat wij geen wijnkaart hebben en dat wij wel goede huiswijn hebben, Franse Merlot (Croix d'Or) als rode huiswijn, Sauvignon Blanc(Croix d'Or) als droog witte wijn en Zoete witte wijn Liebfraumilch Qualitätswein (St. Kilian) uit Duitsland. Vervolgens werden 2 droge witte wijn, 1 fles Sourcy blauw en 2 frisdranken besteld. Nadat ik de dranken hadden geserveerd gaf u aan dat wij eventjes moesten wachten met het geven van menukaarten. U besloot echter elders buiten op terras wilden gaan zitten. Nadat u had afgerekend waren jullie weggegaan. Een aantal opmerkingen op deze recensie, dat u onze restaurant niet gezellig vonden is persoonlijk, op afgelopen maandagavond zaten er 25 personen dineren het is niet druk maar voor een maandagavond niet slecht, onze restaurant stond naar frituur een rare opmerking, wij beschikken over een dubbele friteuse, afgelopen maandag hadden wij 1 friteuse aan, de olie van friteuse was na het weekend net ververst, u had volgens ons helemaal niets besteld dus dit klopt niet na een gerecht weggegaan, graag wil ik de nota zien van wat jullie gegeten hebben.

Tot slot wil ik er opmerken dat ik het heel jammer vind dat u op deze manier over ons restaurant schreef. Als u ons restaurant niks vind, is persoonlijk. Er zijn in Leiden en omgeving genoeg restaurants te vinden waar u misschien graag naar toe gaat, dat is u goed recht. Wij hebben hier ook helemaal geen problemen mee, wij staan altijd klaar voor gasten die ons restaurant waarderen.

met vriendelijke groet,

ing. Y Chou
Ienimini D.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Na een prachtige fietstocht ten zuiden van Leiden zijn we een hapje gaan eten bij De Kleine Wereld. We kozen voor All You Can Eat en hebben ons tegoed gedaan aan allerlei heerlijke gerechten. Na 3 rondes en een toetje waren onze buikjes goed gevuld. We hebben gezellig gezeten bij het raam en vonden de bediening zeer klantgericht. Alle reden om nog een keer terug te komen.
Beste heer/mevrouw,

bedankt voor de mooie recensie. Voorral onze bediende personeel zullen erg dankbaar zijn van uw pluim. Jullie zijn altijd welkom bij de kleine wereld.

Fritsie D.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Na de recensies gelezen te hebben, die positief, maar ook sceptisch waren, onze eigen ervaring maar eens etaleren. De Kleine Wereld krijgt van ons, 8 personen, een hele dikke 9.
Het eten is prima, gevarieerd, en voor ieder wat wils. Dat je niet allemaal tegelijk eet weet je met dit concept, maar dan moet je hier ook niet willen eten. Maar wat een vriendelijk personeel, en een top kok, die zelfs nog even gezellig aan onze tafel kwam kletsen, super!
Kortom, wij komen hier zeker nog eens terug, "Kleine Wereld", bedankt voor de gezellige avond. Namens John, Elly, Willem, Marian, Leo, Jacqueline, Karin en Ruud
Dank u allen voor de gezellige avond en de mooie recensie. Wij zien jullie graag terug bij De kleine wereld.

Raymond V.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
Voor ons was het de eerste keer dat we bij de Kleine Wereld zijn geweest. We kozen de al you can eat formule zodat we 5 rondes 3 gerechtjes per persoon konden bestellen. Hoe leuk is het als je goede uitleg krijgt over de diverse specialiteiten en de menukaart. We hebben een kleine drie uur lang genoten van prachtige maar bovenal heerlijke en zeer goed bereidde gerechtjes. Van de sushi tot aan de garnalensate, van flensjes met Peking eend tot aan super crispy babi pangang, echt prima kwaliteit en smaak. Vergeet vooral niet de Bibimbap (met ossenhaas) te bestellen. Deze aan tafel afgemaakte Koreaanse specialiteit, welke je in slablaadjes dient te rollen, is echt waanzinnig smaakvol. 1 portie is overigens ruim voldoende voor 2 personen. Als je de vierde ronde al haalt is er nog de dessertkaart. Heerlijke Indische cake, vers fruit ( en dan ook echt vers fruit) maar ook prima ijs waren onze afsluiters. Kortom, wij komen terug !!!
Dank u wel voor de mooie recencie familie Van Ruitenburg. Wij blijven werken voor onze concept.

Met vriendelijke groet ,