Restaurant & Brasserie De Kleine Wereld

Stationsplein 208 2312 Leiden Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant & Brasserie De Kleine Wereld

Ontdek de wereld

Schuin tegenover het Centraal Station van Leiden vind je restaurant en brasserie ‘De kleine wereld’. Een toepasselijke naam, want je bestelt à la carte wereldse gerechten uit de meest exotische plaatsen. Of kies voor All You Can Eat en stel met allerlei gerechten je eigen proeverij samen. Of je nu de trein hebt gemist, even wilt bijkomen of een afspraak hebt, onder het genot van een heerlijke maaltijd vliegt de tijd voorbij.

Meer informatie over restaurant Restaurant & Brasserie De Kleine Wereld

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Jouw recensie over het restaurant Restaurant & Brasserie De Kleine Wereld

Anneroos D.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2017
Truus S.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2017
Vriendelijk personeel en heerlijk eten. Voor herhaling vatbaar.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Wij hebben met z'n vijven gegeten en vonden het allemaal super. Snappen de negatieve reacties niet! Zijn met de AH-deal geweest waardoor het helemaal spotgoedkoop was. Voor ons dus een echte aanrader.
Els V.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2017
Heel hartelijke bediening en uitleg van de manier van bestellen.
De vele kleine gerechten vormen samen een grote variatie.
Leuk om met elkaar te delen en te proeven.
Het uitzoeken van de gerechten is haast en soort spel.
Ook het naderhand herinneren wie wat had besteld.
Zo ben je heel actief met alle lekkere hapjes en met elkaar bezig.
Els van der Loeff
Gerrie K.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2017
Vriendelijke en gastvrije ontvangst. We hebben hier gegeten met de AH restaurantbon en kregen dezelfde service als andere gasten.
alexandervs .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Gisteravond met een vriendin bij 'De kleine wereld' gaan eten. Het restaurant was nog niet half vol, wat wel bijzonder is op een zaterdagavond, maar goed, dat kan gebeuren. De aankleding van het restaurant is best leuk, modern en kleurrijk.

We kregen uitleg over het concept (all-you-can-eat, maximaal 5 gerechten per persoon per ronde) en we vulden wat in op het formulier. En toen begon het grote wachten.... We schoven aan om 8 uur, en om kwart over 9 hadden we nog niet alles van de eerste ronde gehad. Dat niet alles tegelijk komt in dit concept, en dat het ene gerecht langer duurt dan het andere, dat is ons bekend, maar dit ging echt wel heel traag. Sommige gerechten kwamen zelfs helemaal niet, zelfs niet na het aangeven hiervan bij de bediening.
De tweede ronde ging niet veel beter, het was inmiddels kwart over tien voordat we ons tweede rondje eten hadden gehad, waarvan ook weer een paar items helemaal vergeten waren. Gek genoeg ging ronde 3 wel in een noodgang, binnen een kwartier hadden we een compleet volle tafel met eten... heel bijzonder.

Het eten zelf is oke. Niet heel bijzonder, maar ook zeker niet onsmakelijk. Een gevarieerde keuze uit voornamelijk Aziatische gerechten, met zo her en der een Europees gerecht. Goede porties, zeker niet te weinig.
Het toetje was overigens erg leuk verzorgd, en lekker ook.

De bediening doet z'n best, maar stuk voor stuk zijn ze te onervaren en te weinig getraind. Drankjes die je wel bestelt, maar niet komen, en 5 minuten later door een collega gevraagd worden of je nog iets wil drinken. En dat 4x op een avond.... gebrek aan communicatie onderling en goede systemen ben ik bang. Dat er daarnaast iemand in de bediening loopt die bang lijkt te zijn voor gasten (heel timide) en een van de serveersters huilend aan de tafel naast ons stond (de reden daarvoor was onduidelijk) helpt dan ook niet mee.

Lang verhaal kort, wij gingen om half 12 weg, waar we om 8 uur binnen waren. Dat is echt veel te lang. Gelukkig hadden we gereserveerd met de AH Restaurantactie, waardoor de tweede persoon gratis was en de kosten meevielen, maar kan dit restaurant helaas niet aanraden.
Simone G.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2017
Heerlijk gegeten. Gastheer had het erg druk, maar gaf korting omdat wel lang moesten wachten. Prima service. We komen vast terug.
Conny P.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2017
Eten was erg lekker. Maar duurde zeer lang na 2.5 uur waren we pas bij ronden 2. Mijn zoon en schoondochter is met de kleine meid naar huis gegaan en hebben geen dessert meer genomen. Wij hebben nog een dessert genomen en zijn ook maar gegaan. Anders werd het denk wel 22.30 A 23.00 uur daar hadden we geen zin in. Personeel is erg vriendelijk.
Hennie H.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Heerlijk gegeten!Alleen erg jammer dat wij werden gemaand om gauw te bestellen,dat had te maken met grote groepen die er ook waren?
Maya V.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Het eten smaakte prima, maar was niet bijzonder. Het bedieningspersoneel was vriendelijk maar duidelijk onervaren, de eigenaar/ kok (was niet helemaal duidelijk wat zijn rol was) was heel behulpzaam en gezellig. Met de ah actie betaalden we nog geen 15 euro p.p. voor all-you-van-eat-AND-drink, dus er valt absoluut niets te klagen! Maar ik zou niet zo snel terugkomen en het volle pond betalen.
Jolanda R.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Eten was prima! Bediening redelijk. Meisjes hielpen ons prima maar de bediening van 1 jongen liet echt zwaar te wensen over. Erg onvriendelijk een asjeblieft of dankjewel kon er niet af(jammer). Inrichting was wel oké en goed gegeten.
heleen V.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
De eigenaar kwam langs voor een gezellig praatje en zijn medewerkers waren heel attent en kwamen snel met de drankjes (de formule 'alle you can eat en drink' is super). Het restaurant was heel sportief met de AH-restaurantactie: in plaats van € 28,50 nu € 14,25 p.p.! Bij elke ronde kan je weer een aantal 'hapjes' aankruisen en dat maakt het geheel heel afwisselend. Het was voor een zaterdagavond niet druk en dat is volstrekt onverdiend voor deze enthousiaste club: dit kan ook komen door de locatie zo tegenover het bus station bij het NS station. Maar dat gaat in de toekomst veranderen en zal het restaurant in plaats van steeds vertrekkende bussen, daar wellicht een terras buiten kunnen realiseren en zal het restaurant vanzelf beter uit de verf komen!
Nick L.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2017
All you can eat concept met 5 gangen. Eerste gang hadden we pas na 45 minuten, tweede gang na een uur. Meerdere malen aangegeven dat het te lang duurt. Derde gang bleef maar op zich wachten, ben dus maar weggegaan en beloofd nooit meer terug te komen. Is nu al de tweede keer dat ze zolang over het eten doen.
sezinga .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2017
Erg lekker gegeten met z'n viertjes. Veel bijzondere smaken geproefd in een rustige gemoedelijke sfeer met vriendelijke bediening en dito gastheer en -vrouw. Aanrader !
kvg1965 .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
De bediening was te onervaren. Op vragen werd niet correct geantwoord; een voorbeeld was dat niet verteld kon worden welke soorten bier er waren. Natuurlijk kregen we wel een antwoord, maar er bleken veel meer soorten te zijn. Ook is er geen drankenkaart aanwezig, volgens de ober. Bij het afruimen werde de lege glazen meegenomen, maar er werd niet gevraagd of we nog iets wilden drinken.
De porties waren relatief groot voor een all-you-can eat restaurant.
De gangen kwamen zeer onregelmatig. Zo kreeg je een half uur niets, zo had je ineens 5 gerechten voor je staan.
De kwaliteit van de gerechten was redelijk.
Sylvie O.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Te weinig personeel om te bedienen, ondanks dat zij vriendelijk waren en hard werken liep de bediening helemaal niet lekker. De wachttijden waren dermate lang dat wij op het laatst hebben besloten om onze 3e gang te annuleren en geen toetje meer te nemen. (In totaal ca. 3 uren gezeten voor 2 gangen)
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
was heel rustig tot er een groep studenten binnen kwamen die dachten alleen op de wereld te zijn.
Chef kwamzelfzeggen dat we beter all in konden nemen omdat dat een stuk voordeliger zou zijn!! (bon van AH)
Zelfs de koffie en cappuccino was all in!!
Leo H.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Vriendelijke en hulpvaardige bediening. Gerechten werden zonder veel wachttijd opgediend. Ook werd er vriendelijk gevraagd of wij nog wat wilden drinken als het glas leeg was. Wij hebben goed gegeten en een gezellige avond gehad.
Monique B.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
De gerechten waren prima. Er heerst een gezellige sfeer. Als je van all you can eat houdt is dit restaurant aan te raden. Lekker dicht bij het station.
paula.tiny .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2017
Genoeg variatie in eten, klaargemaakt door een gedreven kok die met hart en ziel leeft voor de zaak. Alle gerechten waren heel smakelijk. Top