Restaurant & Brasserie De Kleine Wereld

Stationsplein 208 2312 Leiden Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant & Brasserie De Kleine Wereld

Ontdek de wereld

Schuin tegenover het Centraal Station van Leiden vind je restaurant en brasserie ‘De kleine wereld’. Een toepasselijke naam, want je bestelt à la carte wereldse gerechten uit de meest exotische plaatsen. Of kies voor All You Can Eat en stel met allerlei gerechten je eigen proeverij samen. Of je nu de trein hebt gemist, even wilt bijkomen of een afspraak hebt, onder het genot van een heerlijke maaltijd vliegt de tijd voorbij.

Meer informatie over restaurant Restaurant & Brasserie De Kleine Wereld

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Jouw recensie over het restaurant Restaurant & Brasserie De Kleine Wereld

Nina K.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Ik kwam hier om een leuke avond te hebben en ik weet dat je niet te veel kan verwachten van all you can eat restaurants, maar dit sloeg echt alles. Ik heb nog nooit in mijn leven zo vies gegeten. We hebben er anderhalf uur gezeten en in die tijd erg weinig gerechtjes gehad, we kregen het verkeerde en het eten was gewoonweg vreselijk. We gaven dit aan en zijn na anderhalve ronde weggegaan, toch kregen we slechts 4 euro korting p.p. Nog nooit zulke slechte service en zo slecht eten meegemaakt.
Truus S.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Zeer slechte bediening. Alles ging fout. De bestelling van de drankjes. Het te lang wachten op het eten. Kortom, een grote chaos. Alleen het toetje voor de jarige was perfect.
mrose58 .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Wederom fantastisch gegeten, wat een keuze en welk een variaties allemaal. En ongelooflijk voor die prijs! Ook de rode huiswijn is goed. Ole deed ontzettend zijn best om én nieuw personeel in te werken én ook alle aandacht te besteden aan service en bediening, onze complimenten. Wij hebben heerlijk en relaxt gegeten (en gedronken) en wij komen graag weer een keer terug, ook zonder een AH restaurantactie.
Joke V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Het eten was heel erg goed! De mensen zeer vriendelijk en het is een mooi restaurant.
Maar de bediening is dramatisch. Lange wachttijden, regelmatig iets aangeboden wat voor een andere tafel is, lang nadat je de hoofdgerechten op had kwamen de bijgerechten zoals rijst en mie, en uiteindelijk na meer dan 3 kwartier wachten op het toetje zijn we zonder vertrokken. Toen we met onze jas aanstonden en aan het betalen waren kwamen ze ermee. Om ons heen zagen we meerdere mensen opstaan en vertrekken.
Heel jammer, want echt, de kwaliteit van het eten vonden wij super!
Bart B.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
We waren er op een zondagavond en het was er erg rustig.
Wat waarschijnlijk maakte dat het tempo hoog was, we kregen het hoofdgerecht voor de soep.
We gaven aan het niet erg te vinden dat het omgedraaid zou worden, om weg gooien te voorkomen.
De soep moeten we nu nog krijgen. Achteraf niet erg, wat we aan voorgerechten kregen en aan hoofdgerecht was meer dan voldoenden (ook zonder bij te bestellen).
Personeel was erg vriendelijk, maar zijn duidelijk niet goed geinstrueerd en werken niet samen.
We hebben ons er over vermaakt, maar verbetering is wel noodzakelijk.
Het eten was lekker, alleen de biefstukjes (lekker krokant aan de buitenkant) te gaar, wel mals.
Concept is erg leuk, maar mag wat mij betreft wat internationaler. Tafelgenoten bestelden nog patat bi, persoonlijk vond ik dat er niet bij passen.
Qua schoonmaak valt er ook wel wat te winnen, plakkerige grond in de gang naar de toiletten.
Zeer vriendelijke eigenaar, die een leuk verhaal had over gedestileerde rijstewijn.
Renée B.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Het eten was best goede kwaliteit, maar de bediening was totale chaos. Het AH spaaractie menu was aangepast vanwege een groep van 100 mensen, waardoor we minder keuze hadden en een soort proeverij van kleine gerechtjes kregen. We kregen het ene gerechtje 3x aangeboden en veel andere gerechtjes juist helemaal niet. De bediening kwam 2x vragen welke gerechtjes we hadden gehad, maar bracht toen weer het verkeerde. Na 2,5 uur waren we het zat en hebben halverwege de hoofdgerechten afgerekend
Roy G.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Wij hebben nog nooit zó slecht gegeten. Veel niet gekregen, en als we het kregen was het koud, vies of veel te laat. We lazen op Iens gemengde reacties. Normaliter denken wij dan 'Het zal wel meevallen. Sommige mensen hebben altijd wat te zeuren'. Echter, het viel niet mee.

Een korte opsomming van wat allemaal mis ging:
- het all you can eat concept met 5 gerechtjes per gang was omgezet in een vast 4 gangen menu zonder al te bijzondere gerechten. Echter, voor de zelfde prijs!
- Na 3 uur kregen we pas een deel van het hoofdgerecht
- Bami was hard. Niet gaar?
- Nasi koud
- Letterlijk ieder gerecht zat een disproportionele hoeveelheid gember doorheen
- De zalm is 4x geserveerd terwijl wij aan hebben gegeven geen zalm te lusten; geef ons maar Tsa sieuw. Echter, Tsa sieuw kregen we dan weer niet, terwijl dit wel bij het arrangement hoorde.
- Drinken werd niet bezorgd
- Meerdere gerechten van het hoofdgerecht arrangement hebben we niet gekregen
- Bij verschillende personeelsleden doorgegeven welke gerechten we nog misten; geen resultaat.
- Sommige gasten die gereserveerd hadden konden niet zitten.
- 6 man personeel op een restaurant met 140 gasten is veel te weinig.
- het ijs met vers fruit bleek fruit uit blik te zijn.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. De gasten naast ons zijn halverwege de avond ook opgestaan zonder hoofdgerecht en nagerecht gehad te hebben. Zij hebben logischerwijs ook niet betaald.

Na al dit aangekaart te hebben, en aangegeven te hebben dat wij echt niet tevreden waren, bleef het personeel zich er achter verschuilen dat het kwam door de drukte. Snap ik, maar dat zou niet het probleem van de klant moeten zijn. Zorg dat er voldoende personeel is, de keuken groot genoeg of zorg dat er minder mensen in het restaurant zitten als je de drukte niet aan kunt.

Na gepraat te hebben met de baas, en aangegeven te hebben dat het zelfs met de Albert Heijn actie geen €28.50 waard was, gaf de baas toe dat het vanavond inderdaad niet goed was.

Ter compensatie hebben wij gratis (niet lekker) kunnen eten en drinken.

Zonder te betalen het restaurant uit gelopen met 1 ding zeker te weten: De Kleine wereld? Nooit meer!
Els V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Een leuke formule: zelf je maaltijd samenstellen uit vele kleine gerechten.
Alleraardigste bediening.
Geen muziek, waardoor je elkaar goed kan verstaan.
Charlotte K.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Ze kwamen 4 keer langs met eten dat wij niet hadden besteld, er was duidelijk geen goede communicatie tussen het personeel. Er werd regelmatig luidruchtig naar elkaar geroepen en de menukaart was onduidelijk.
De carpaccio was smaakloos en erg waterig door de natte ijsbergsla.
De service was wel op een beleefde manier, maar erg onhandig allemaal.
c.veefkind .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Weer lekker gegeten, personeel veel accurater dan de vorige keer. En zeer enthousiast en vrolijk.
Alles vers bereid, we komen zeker terug. Ook zonder ah bonnen!
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2017
Mede door AH-actie natuurlijk een uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding. Alle gerechten waren zeer goed, alleen onze toetjes hadden iets beter gekund, vandaar de 8. Prijs was zelfs inclusief drankjes, dus is normale prijs van 26,50 p/p ook al gunstig. Ook grote eters onder ons komen zeker aan hun trekken, door de mogelijkheid van 5x5 gangen p/p. Betaalbare parkeergarage Morspoort en CS beide op 4 minuten lopen. Uitstekend restaurant voorafgaand aan (of na) Soldaat van Oranje (Theaterhangaar op 12 minuten met de auto).
Judith L.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2017
Heerlijk gegeten maar je moet wel de tijd nemen. Het is niet helemaal duidelijk hoe het werkt. De bediening en de eigenaar zijn zeer vriendelijk.
Kirsten B.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2017
Een erg mooi en gastvriendelijk restaurant. Er zijn veel opties en het merendeel is erg lekker. Opzich een prima restaurant met een leuk concept, maar helaas is de bedoening traag (drie van de 5 "mogelijke" gangen in 4,5 uur..) en gaat er veel mis. Bijna iedere gang miste een gerecht, kwam er iets dat niet besteld was of werd het naar de verkeerde tafel gebracht.
annelies K.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2017
Dit was een tegenvaller, we zijn weggelopen, vieze kook/frituurlucht in het restaurant, vieze/gladde vloer,
toilet niet schoon, geen toiletpapier op damestoilet. naar ontvangst...... kwaliteit van de gerechten dus niet geconstateerd.
Conny D.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Het eten was van prima kwaliteit daar valt niet over te twisten, maar er was veel te weinig personeel om de klanten naar behoren te bedienen. Wij bestelden zoveel mogelijk gerechten om niet met een lege tafel te komen zitten , anderen deden dat niet met als gevolg lange wachttijden tussen de gangen. Er zijn zelfs mensen weggelopen. Wij hebben de eigenaar er op aangesproken en hij moest het beamen, een groot personeelstekort. Jammer van dit restaurant dit is geen visitekaartje echter voor ons geen reden om niet terug te keren.
Kees V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Een zwaar onderbezet restaurant en naar mijn idee totaal niet efficient. Hele lange wachttijden tussen de gerechten en als je dan vijf gangen te gaan hebt... Na klagen van mij, nadat we drie uur zaten, kregen we ineens de laatste drie gangen achter elkaar. Nog voordat de ene gang op was stond de andere al weer op tafel en daarbij werd het gebruikte servies niet of nauwelijks afgeruimd. Het hele restaurant stond vol vuil serviesgoed. Het eten was eenvoudig en vrij eenzijdig. Chilisaus was de afmaker bij bijna ieder gerecht. Het dessert was goed. Ik ken zo een aantal tafels van gisteravond die niet meer terugkomen en wij zeer waarschijnlijk ook niet. We hebben met de eigenaar gesproken en die was aardig en vertelde dat het door de herfstvakantie kwam, maar we hoorden ook van andere mensen dat de wanorde daar schering en inslag is.
Oxytachus .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Eten, prijs, en inrichting zeker OK; maar bediening zéér chaotisch en onprofessioneel. Bestellingen bleven zeer lang weg, enkele hebben we überhaupt niet meer gezien. Een tafel verderop ging alles min of meer goed, maar dat is dus toeval. Bediening was ook niet zo geïnteresseerd of betrokken, terwijl er meerdere mensen in de bediening werkten. Jochies dit rondliepen alsof dit een krantenwijk was. Extra jammer omdat het met personeel met iets meer ervaring en motivatie erg leuk zou zijn geweest.
Jitze D.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Als vaste klanten van de kleine wereld zeer slecht ontvangen, waarbij ruim 3 uur gewacht op de 2e gang nadat we nog 1 gerecht van ronde 1 nog niet hadden ontvangen en ronde 2 nog niet compleet was geleverd. Bij ronde 3 kregen we te horen dat er geen vis meer was, waardoor we wat anders moesten bestellen. We hebben er van 17.30 tot sluitingstijd gezeten.

Dus unaniem besloten hier niet meer naar toe te gaan: je bent uren kwijt om wat te eten, en veel wordt ook vergeten.
itoonen .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Helaas kan ik absoluut niet positief zijn. Het ontbrak aan organisatie en leiding, waardoor het onervaren personeel als kippen zonder kop rond rende zonder dat er veel gebeurde. Fout op fout werd gemaakt, daarvoor geen excuses maar soms zelf een onbeschofte reactie. Overal stapels met vuile vaat, in een hoek gebruikte theedoeken en servetten. Het duurde allemaal verschrikkelijk lang en wat er op tafel kwam was van middelmatige tot ronduit slechte kwaliteit. De koks moesten hun werk doen in een deels onverlichte keuken en stonden wanhopig met stapels bestellingen in hun handen. Na 2,5 uur weggegaan na de eerste ronde hapjes. Ik dacht even in Bananasplit terechtgekomen te zijn. Deze tent moet dicht!
Anneke G.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
prima eten en met ahbon erg gunstig geprijsd, alleen naar mate het drukker werd werd de wachttijd op de gerechtjes lang!