Restaurant & Brasserie De Kleine Wereld

Stationsplein 208 2312 Leiden Nederland Kaart

Over restaurant Restaurant & Brasserie De Kleine Wereld

Ontdek de wereld

Schuin tegenover het Centraal Station van Leiden vind je restaurant en brasserie ‘De kleine wereld’. Een toepasselijke naam, want je bestelt à la carte wereldse gerechten uit de meest exotische plaatsen. Of kies voor All You Can Eat en stel met allerlei gerechten je eigen proeverij samen. Of je nu de trein hebt gemist, even wilt bijkomen of een afspraak hebt, onder het genot van een heerlijke maaltijd vliegt de tijd voorbij.

Meer informatie over restaurant Restaurant & Brasserie De Kleine Wereld

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Voordelig
Marye H.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Meerdere keren heerlijk gegeten!
Zowel all you can eat of a la card is mogelijk.
Zeer vriendelijke eigenaar en enthousiast en vriendelijk personeel.
Het lijkt steeds populairder te worden, het zat de laatste keer goed vol!
Marc H.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
We zijn met een grote groep hier gaan eten en het was werkelijk erg goed. Fantastische service, niets was ze teveel, snelle service, vele soorten producten, zeer lage prijs, rustige omgeving, heerlijk eten. Hoe kunnen ze het doen voor die prijs!! We komen zeker met zijn allen of individueel terug. Hier maken wij graag reclame voor...
Lisa T.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
De kleine wereld serveert echt hele mooie en smaakvolle gerechtjes! En als je de rekening krijgt is de verrassing aangenaam. De prijs/pret verhouding is hier dik in orde. Evenals de zeer betrokken, vriendelijke en eerlijke eigenaar. Het was jammer dat het erg stil was deze woensdag.. vermoedelijk omdat het net na 3 oktober was. En misschien omdat de ligging van de kleine wereld niet ideaal is...Het weerhoudt mij er in elk geval niet van om weer te gaan. De kleine wereld verdient een plek in het culinaire Leiden... ik hoop de volgende keer een volle wereld aan te treffen...
E I.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Wij hebben goed gegeten alles op je gemak lekker relax. Wij komen zeker nog een keertje terug.
Jacq B.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Echt een toprestaurant! Een aanrader: heerlijk kleine wereldse gerechten, zeer vriendelijke klantgerichte bediening tegen eerlijke prijs (all-you can eat) en GEEN tijdslimiet. Ik kan niet wachten tot ik weer uit eten ga, dan weet ik al waar ik ga reserveren...
Nogmaals bedankt voor deze mooie recensie.

Helene V.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
Bij binnenkomst konden wij niemand vinden van de bediening. Restaurant is erg ongezellig, vrijwel leeg en ruikt naar frituur. Wij zijn na 1 gerecht snel weggegaan. Komen nooit meer terug. Het wekt de indruk van een zelfbedieningsrestaurant.
Beste mevrouw Vletter,

jammer dat u onze restaurant niet waardeert, graag had ik u kennis willen laten maken met onze heerlijke internationale gerechten. Ik vind ook jammer dat u opmerk dat ons restaurant naar frituur stonk, die opmerking heb ik niet eerder van onze gasten gehoord. Afgelopen maandag hadden wij maar 1 friteuse apparaat aan, en wij hebben gelukkig geen klachten van gehoord. U gaf aan dat jullie na 1 gerecht wel waren gegaan, ik ben benieuwd wat jullie hadden geconsumeerd, want wij hadden volgens mij geen gerechten geserveerd volgens mij hadden jullie ook niks besteld. Omdat ik jullie persoonlijk ook geholpen kon ik die avond redelijk voor mij halen.
U hadd via iens afgelopen maandag voor 5 personen gereserveerd, u had gereserveerd voor 18 uur 45. Twee gasten waren eerder gearriveerd maar wilden liever buiten wachten op de rest. Rond 19.00 uur melden jullie en onze bediening gaf aan dat u zelf een plek mag uitkiezen en vervolgens had ik u persoonlijk geholpen met het opnemen van drinken. U vroeg om fles tafelwater en of wij wijnkaart hadden. Ik gaf aan dat wij geen wijnkaart hebben en dat wij wel goede huiswijn hebben, Franse Merlot (Croix d'Or) als rode huiswijn, Sauvignon Blanc(Croix d'Or) als droog witte wijn en Zoete witte wijn Liebfraumilch Qualitätswein (St. Kilian) uit Duitsland. Vervolgens werden 2 droge witte wijn, 1 fles Sourcy blauw en 2 frisdranken besteld. Nadat ik de dranken hadden geserveerd gaf u aan dat wij eventjes moesten wachten met het geven van menukaarten. U besloot echter elders buiten op terras wilden gaan zitten. Nadat u had afgerekend waren jullie weggegaan. Een aantal opmerkingen op deze recensie, dat u onze restaurant niet gezellig vonden is persoonlijk, op afgelopen maandagavond zaten er 25 personen dineren het is niet druk maar voor een maandagavond niet slecht, onze restaurant stond naar frituur een rare opmerking, wij beschikken over een dubbele friteuse, afgelopen maandag hadden wij 1 friteuse aan, de olie van friteuse was na het weekend net ververst, u had volgens ons helemaal niets besteld dus dit klopt niet na een gerecht weggegaan, graag wil ik de nota zien van wat jullie gegeten hebben.

Tot slot wil ik er opmerken dat ik het heel jammer vind dat u op deze manier over ons restaurant schreef. Als u ons restaurant niks vind, is persoonlijk. Er zijn in Leiden en omgeving genoeg restaurants te vinden waar u misschien graag naar toe gaat, dat is u goed recht. Wij hebben hier ook helemaal geen problemen mee, wij staan altijd klaar voor gasten die ons restaurant waarderen.

met vriendelijke groet,

ing. Y Chou
Ienimini .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Na een prachtige fietstocht ten zuiden van Leiden zijn we een hapje gaan eten bij De Kleine Wereld. We kozen voor All You Can Eat en hebben ons tegoed gedaan aan allerlei heerlijke gerechten. Na 3 rondes en een toetje waren onze buikjes goed gevuld. We hebben gezellig gezeten bij het raam en vonden de bediening zeer klantgericht. Alle reden om nog een keer terug te komen.
Beste heer/mevrouw,

bedankt voor de mooie recensie. Voorral onze bediende personeel zullen erg dankbaar zijn van uw pluim. Jullie zijn altijd welkom bij de kleine wereld.

Fritsie D.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Na de recensies gelezen te hebben, die positief, maar ook sceptisch waren, onze eigen ervaring maar eens etaleren. De Kleine Wereld krijgt van ons, 8 personen, een hele dikke 9.
Het eten is prima, gevarieerd, en voor ieder wat wils. Dat je niet allemaal tegelijk eet weet je met dit concept, maar dan moet je hier ook niet willen eten. Maar wat een vriendelijk personeel, en een top kok, die zelfs nog even gezellig aan onze tafel kwam kletsen, super!
Kortom, wij komen hier zeker nog eens terug, "Kleine Wereld", bedankt voor de gezellige avond. Namens John, Elly, Willem, Marian, Leo, Jacqueline, Karin en Ruud
Dank u allen voor de gezellige avond en de mooie recensie. Wij zien jullie graag terug bij De kleine wereld.

Ray & Syl V.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
Voor ons was het de eerste keer dat we bij de Kleine Wereld zijn geweest. We kozen de al you can eat formule zodat we 5 rondes 3 gerechtjes per persoon konden bestellen. Hoe leuk is het als je goede uitleg krijgt over de diverse specialiteiten en de menukaart. We hebben een kleine drie uur lang genoten van prachtige maar bovenal heerlijke en zeer goed bereidde gerechtjes. Van de sushi tot aan de garnalensate, van flensjes met Peking eend tot aan super crispy babi pangang, echt prima kwaliteit en smaak. Vergeet vooral niet de Bibimbap (met ossenhaas) te bestellen. Deze aan tafel afgemaakte Koreaanse specialiteit, welke je in slablaadjes dient te rollen, is echt waanzinnig smaakvol. 1 portie is overigens ruim voldoende voor 2 personen. Als je de vierde ronde al haalt is er nog de dessertkaart. Heerlijke Indische cake, vers fruit ( en dan ook echt vers fruit) maar ook prima ijs waren onze afsluiters. Kortom, wij komen terug !!!
Dank u wel voor de mooie recencie familie Van Ruitenburg. Wij blijven werken voor onze concept.

Met vriendelijke groet ,

Henk H.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Allereerst het interieur is prachtig, het eten was lekker. De uitvoering van hun concept, all-you-can-eat, vijf gangen van elk 3 verschillende gerechtjes, was helaas een mislukking. We starten met de 1e en 2e gang. De gerechtjes kwamen in willekeurige volgorde op tafel. Op zich geen ramp maar als de één zit te wachten is de ander aan het eten. En omgekeerd. Op zich niet onoverkomelijk. Maar als de soep van de 1e gang pas na 1,5 uur (en dat na afloop van de 2e gang én na vragen waar de soep blijft) wordt opgediend, ja dan wordt de volgorde iets minder onoverkomelijk. Met frisse moed gang 3 ingevuld. En drinken besteld. Maar blijkbaar dringt dat niet helemaal bij de keuken resp. de bar door. Ondertussen door de zeer aardige serveersters gevraagd of alles goed gaat. Wij houden de sfeer erin en zeggen dus prima. Maar toch maar even gezegd dat de drankbezorging wel erg lang duurt, zo'n 30 minuten. Dat wordt dan ook bezorgd (weer na herhaaldelijk vragen). De bestelkaart met gang 3 terug gekregen. Maar gang 4 is dan al helemaal uitgestreept, terwijl wij nog niet eens ronde 4 hadden besteld. Afijn, zal wel goed komen. Na een kwartier komt de zeer aardige serveerster vragen hoe het smaakt en gaat. Wij nu maar gezegd, "slecht", de bestelling is blijkbaar nog niet klaar, duurt erg lang. Zij pakt onze bestelkaart en gaat naar de keuken. Ze komt terug en onder verbazing dat de 4e ronde is geschrapt en excuses voor de gang van zaken wordt meegedeeld dat de 3e gang nu besteld was.
Na 20 minuten komt de andere serveerster om te vragen hoe het ervoor staat. Wij zeggen maar dat we de rekening willen en willen vertrekken. Want na bijna 3 uur, slechts 2 van de 5 gangen te hebben mogen proeven, is het een iets te grote beproeving. Onder oprechte excuses kregen we de rekening en werd de drank niet in rekening gebracht, waarvoor dank. Maar helaas dit is niet wat we hadden verwacht. Jammer.
Beste heer Arnhem, bedankt van uw compliment over onze inrichting en de opzet van ons concept. Bij deze wil ik namens medewerkers van De kleine wereld onze excuses aanbieden voor het ontstane problemen van afgelopen zaterdagavond. Helaas konden wij niet de services leveren die u normaal van ons gewend zijn, een kleine kanttekening over onze concept is dat wij maximaal 5 gangen x 3 gerechten per gang = 15 gerechten per persoon aanbieden, meeste gasten stoppen na 3 gangen (9 gerechtjes), daarna is er nog de mogelijkheid om een dessert te selecteren. Dat terzijde, wat afgelopen zaterdag helaas is gebeurd is geen reclame voor ons restaurant, voor mijn gevoel hebben wij de laatste tijd ons restaurant redelijk onder controle, helaas gingen afgelopen zaterdag mis, wij gaan eraan werken om dit soort dingen in de toekomst beter onder controle te houden. Doordat een aantal ervaren medewerkers op vakanties gingen, hadden we voor zaterdagavond een aantal nieuwe medewerkers als vervanging opgeroepen, hierdoor waren helaas door de drukte een aantal gerechten waarschijnlijk naar verkeerde tafels waren gebracht, de soepen die jullie bestelde waren wel gemaakt en afgegeven. Verder verliep in de keuken ook niet vlekkeloos, onze nieuwe kok achter de bakplaat had de situatie niet onder controle, hij was op gegeven moment het overzicht van zijn bestellingen kwijt. Een vorm van onderschatting bleek na afloop, wij hebben later met elkaar nog over zaterdagavond geëvalueerd, ik heb hem geadviseerd meer gebruik te maken van onze professionele apparatuur, die twee combi-steamers van Rational. Veel van onze gerechten worden eerst in de steamer (75%) gegaard en aan het eind pas op de bakplaat afgemaakt, hierdoor is de bereidingswijze van onze gerechten vele malen korter en kwaliteit beter. 2x 10 vaks steamer is gelijk aan 6 bakplaten, het zijn "2 professionele koks" die als assistent functioneren, wanneer het drukker wordt, dan moet je "die twee koks" optimaal inzetten. Hij heeft nu wel ingezien dat dit noodzakelijk is, en hij gaat in de toekomst ook meer gebruikmaken van onze technische mogelijkheden. Nogmaals het spijt ons wat er is gebeurd, wij danken u voor uw input, mocht u in de toekomst ons nog een kans willen geven, dan gaan we u zeker niet teleurstellen.

Karin V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Wij hadden de dinner deal; 5 gangen met bij iedere gang keuze uit een Europees of Aziatisch gerecht. Eén gast had om een koolhydraatarm menu gevraagd. Meestal betekent dat dat alle koolhydraatrijke componenten worden weggelaten maar de kok bij de Kleine Wereld heeft bij iedere gang voor deze gast speciaal een koolhydraatarme versie bereid en kwam dit ook steeds persoonlijk toelichten. Dit vinden wij een groot compliment waard.
Het eten was lekker vers en met zorg bereid. De bediening was uiterst vriendelijk. De drankjes waren inclusief zodat wij uiteindelijk zeer aangenaam verrast waren over het eindbedrag. De enige minpuntjes waren dat het allemaal wel heel erg lang duurde (ruim 4 uur) en dat het wat rommelig was in het restaurant.
Geachte heer/mevrouw, bedankt voor deze mooie recensie met complimenten en eventuele verbeteringen. Wij zijn momenteel druk bezig om onze keukenploeg te versterken, omdat onze keuken vele variaties kent, vraagt de uitvoering nodige handelingen en kennis. Extra versterkingen van onze keukenploeg kan bijdrage leveren om de uitvoering soepeler te laten verlopen. Wat specifieke wensen op het eten betreft is natuurlijk onze taak om deze met extra aandacht en zorg uit te voeren, dus graag gedaan.

Nogmaals dank voor deze recensie, jullie waren fijne gasten om te bedienen.

Sabinej .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Heerlijk, originele gerechten, mooi gepresenteerd. Uitstekende prijs-kwaliteit verhouding. Vriendelijke bediening. Frisse, moderne uitstraling.
Bedankt voor deze mooie recensie, wij blijven ons inzetten om onze service en kwaliteit van het eten naar een constante niveau te brengen en hoog te houden.

Famroque .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Groot en sfeerloos restaurant, 5 gangen genomen eten redelijk tot goed, service vriendelijk maar geen idee wat ze aan het doen waren. Eerst een tafel vol in de zon, op ons verzoek verhuist naar een andere plek (er was genoeg om te kiezen) , voorgerecht kwam pas na een uur en het dessert gelukkig na 3,5 uur tafelen! We hadden 2 jarigen, bij de reservering aan gegeven, helaas ging het verrassen heel kleunig en zonder effect. Wij gaan niet meer terug...
Beste Familie Roque, sorry voor de late reactie, u heeft contact gehad met mijn zoon Richard, hij had u een en ander proberen te toegelichten over die avond, ik ben blij dat u begrip heeft getoond. Nogmaals het spijt ons wat die avond is gebeurd, vooral het uitblijven en vergeten van 2 jarigen was een grote minpunt van ons. Wij zijn momenteel bezig met het aanstellen van een bedrijfsleider/gastheer/gastvrouw voor in het restaurant, een ervaren iemand met mens kennis zou een toegevoegde waarde zijn voor De kleine wereld. De persoon houdt zich met het leidinggeven van deze zaak, een aanspreek punt voor de gasten, en onze services verbeteren. Ook onze keukenproes moet beter en professioneler worden, extra versterking (full of partime) kan bijdrage leveren om het keukenproces beter laten verlopen. Nogmaals onze welgemeende excuses, ik wil erbij zeggen dat jullie altijd van harte welkom zijn bij De kleine wereld mocht u zich bedenken.

Yverne B.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
De all-you-can-eat-formule is hier een zeer goede deal want inclusief drinken. Daarbij is het leuk dat er uit allerlei windstreken eten op de kaart staat waaruit gekozen kan worden. De kwaliteit van het eten is echter wisselend en veelal matig. De entourage oogt nog erg nieuwig en is niet heel erg gezellig door de hoge plafonds en de vele tafeltjes die hierdoor een wat verloren indruk maken. Het personeel is vriendelijk maar maakte een nog wat onervaren. indruk. Voor een avondje betaalbaar buiten de deur eten zonder hoge verwachtingen is dit een prima plek.
Hondindepot .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Een heerlijk 5 gangen diner (reis rond de (kleine) wereld)
Elke gang voortreffelijk en met zorg bereid. Wachttijd tussen de gangen was prima. We hadden rustig de tijd ons de verschillende gerechten goed te laten smaken. Sommige oriëntaalse gerechten waren (zoals oorspronkelijk ook) wat spicy maar voor Hollandse begrippen voor iedereen goed te waarderen. Het is inderdaad ongelooflijk wat je krijgt voor 29,50. Ook de drankjes waren inbegrepen. (wijn, fris en bier)
Dit was echt een ontdekking voor ons en we gaan zeker terug om meer te "ontdekken" van wat deze keuken allemaal nog meer in petto heeft.
M.j.vannieuwenhuijzen .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
We hebben gebruik gemaakt van de IENS Dinner deal. Zeer tevreden! Lekker eten en drinken voor een mooie prijs. Ongelofelijk wat je allemaal kreeg voor deze prijs.
Beste heer Van Nieuwehuizen, dank u wel voor deze mooie recensie, wij blijven ons best doen voor onze gasten.

Bojan M.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2016
Meer dan waar voor het geld! Alles wordt met zorg en aandacht gedaan, eten, bediening, sfeer.
Absoluut heerlijke avond gehad met prachtig voedsel.
Bedankt heet Bojan,
wij zullen blijven ons uiterste best doen voor onze gasten. Bedankt voor deze mooie recensie.

Desmond V.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Verrassend goed gegeten voor een zeer goede prijs. Het personeel was ook erg vriendelijk, de chef kok kwam een praatje maken om te vragen of het ons was bevallen. Toppertje!
Dank u wel voor de aanmoediging. Wij zijn nu op goede weg, ben ook erg blij dat ons concept erg wordt gewaardeerd.

Ton V.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2016
Genoten van een culinaire ontdekkingsreis. Onder het genot van een welkomstdrankje (Koreaanse sake die wel wat kouder had gemogen) werden we door onze gastheer door het menu geleid. Een heerlijk sushi en sashimi, vervolgens een verrukkelijke Thaise currysoep, loempia met ossenhaas en een verrukkelijke flensjes met eendenborst, prei en Hoi Sinsaus. De eigenaar kwam af en toe langs om het eten toe te lichten. Vervolgens Koreaanse barbecue(met een prima Bibambap) en als uitsmijter roomijs met crème brulee en aardbeien. Het was een rustige maandagavond en de restauranthouder heeft ons nog enthousiast en uitgebreid zijn visie gedeeld op de samengestelde internationale keuken. We komen hier zeker nog een keer terug.
Beste heer/mevrouw Visser, ik vond het erg fijn jullie als onze gasten te hebben. Jullie zijn altijd welkom!

Gonny R.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Aangenaam verrast door de smaakbelevingen uit allerlei landen. Zo heb je sushi uit Japan of Hollandse garnalensalade, soep uit Thailand en creme brulee als Franse variatie. Decor is toepasselijk en het is ruimtelijk ingedeeld. Met vriendelijk personeel een erg gezellige avond gehad.
Dank u wel voor de aanmoediging, wij zijn goed op weg, kan nog veel beter.