Restaurant Bougainville

Dam 27 1012 JS Amsterdam Nederland Kaart
31-202182182

Speciale deals

-20% op de Rekening

Available on the booked timeslot.

Over het restaurant Restaurant Bougainville

Restaurant Bougainville is een bestemming op zich, met de mooiste, unieke en zintuiglijke gastronomische experience mogelijk – en deze beleving begint met persoonlijke aandacht, een elegante setting en een oogverblindend, panoramisch uitzicht op het centrum van Amsterdam. Met het à la carte menu wordt je voorzien van een fine dining experience.

Het menu is gebaseerd op de traditionele Europese keuken, en beïnvloed door de Latijns-Amerikaanse, Midden - en Verre Oosterse keuken.

Meer informatie over restaurant Restaurant Bougainville

• : Hotel Valet parking beschikbaar, reserveren is wel noodzakelijk. (3 uur parkeren €30)

Dagelijks Dinner: 18:30-22:00

• Amex , Diners Club , Mastercard , Pin , Visa
  • Airconditioning , Bar , Engels gesproken , Lift aanwezig , Nederlands gesproken , Valet parking , Wi-Fi
Uitmuntend
9,5
9,8
9,6

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Bougainville

JD V.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2018
Wij hadden een vijf-gangen diner met bijpassende wijnen. De sfeer, de smaken, de wijnen en het personeel was fenomenaal. Wij komen zeker terug en zullen Bougainville aan iedereen aanbevelen!
C V.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2018
Eigenlijk een ander restaurant gereserveerd, maar ik wilde de 8- van het Parool zelf testen, dus snel geboekt. Ik vond de avond een ware belevenis : de ambiance, de meesterlijke bediening, het eten, de wijn, het uitzicht!, TwenySeven made my day of beter gezegd my evening! Het is uit eten zoals je het wenst! En dat vind ik nog maar op weinig plekken. TwentySeven i will be back again. again and again!
Martijn L.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2018
Wat een feest. Van amuses tot nagerecht, verwennerij en verrassingen. De met veel zorg samengestelde gerechten en combinaties overtroffen al mijn verwachtingen. Vond alles heerlijk en de smaken zijn goed uitgebalanceerd. De rettich, ceviche met appel, ossenworst met heilbot stuk voor stuk fantastisch. De finale uitsmijter, afgeleid van de gelijknamige prijswinnende cocktail Carino, was een architectonisch hoogstandje met smaakexplosies. Ik ben super onder de indruk. Wakker geworden vandaag en wil nog niks eten om de smaken langer vast te houden. De wijnen passen perfect en ideaal dat je met BoB-arrangement je ze allemaal kan proeven. Personeel is mega vriendelijk en interieur en omgeving exceptioneel. Aanrader
Guido H.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2018
Waanzinnige plek met zeer attente en vooral leuke spontane bediening. Verrassende smaakcombinaties pakken goed uit. Heerlijke wijnen, fijne plek om te zitten.
Marjolein V.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2018
Wat een top avond! Geweldige ambiance begint al bij de entree en geeft een prettig gevoel van beheerste luxe. Fijne, uiterst correcte bediening. Eten zeker op sterren niveau, met uitdagende blind geserveerde perfect bijpassende wijn. Uitstekend, Lendl!

Dit is niet goedkoop, maar absoluut in juiste verhouding met het gebodene. Ik kom zeker terug!
John D.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2018
Wat een fantastische ontdekking op een prachtige plek!
Alles klopt aan dit mooie restaurant met een zeer goede prijs/ kwaliteit.
Wij hebben heerlijk genoten van deze fijne beleving, en gaan zeker terug.
Carolina V.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2018
Bougainville Amsterdam is een absolute aanwinst voor Amsterdam. De bediening is fabelachtig, het eten is waanzinnig goed (smaakexplosies om van te juichen) en de ambiance is bijzonder fijn. Een unieke plek (starten in de bar is een feest) waar we graag nog vele jaren van mogen genieten. Iedereen van het team Bougainville snapt wat oprechte gastvrijheid behelst. Complimenten!
SMP ..
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2018
Wat een aanwinst voor Amsterdam!!! Met vrienden een avond aan CHEF'S TABLE mogen GENIETEN en afgesloten met een cocktail in de bar!!!
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2018
Erg lekker gegeten, prima balans tussen de verschillende gerechtjes. Amuses waren lekker, maar kan beter. Met name het Oreo koekje viel wat tegen qua versheid. Overall, een heerlijke ervaring op een geweldige lokatie, zeer prettige bediening met passie voor hun vak. Absolute aanrader en aanwinst voor Amsterdam!
Dick D.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2018
Wereldklasse in alle opzichten! Fantastisch eten, bediening, lokatie, sfeer, inrichting, en ga zo mar door! Geweldig en een aanrader
Nohelis V.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Geweldige gerechten, goede service en een prachtige locatie.
Vanaf het entree is alles perfect aan verlopen.
Bougainville is een nieuw masterpiece in Amsterdam!
Jacqueline V.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2018
Genoten van het 6 gangen diner met heerlijke bijpassende wijnen. Ongedwongen, maar zeer attente bediening. Het is een aanwinst voor Amsterdam. Het is niet de vraag of ze een Michelin ster krijgen, maar hoeveel en wanneer!
Chi Fong C.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2018
Wezen dineren en een 6 gangen menu genomen. Menu was erg verrassend met licht gekruide gerechten. De sommelier was met plezier bezig met zijn werk. Was echt een top avond ! Herhaling vatbaar
zdien .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2018
Kwaliteit op grote hoogte aan de Dam.
Zeer vriendelijke en professionele ontvangst. Gezellige bar was nogal druk dus besloten om aperitief aan tafel te nemen. De sfeer in het restaurant is precies goed. Stijlvol, warm en rustig. Brigade uiterst correct en adequaat Knap zo kort na de opening. Van de 6 gangen waarvoor wij kozen waren er 5 boven verwachting. Helaas deed het vele zeen in het vleesgerecht duidelijk afbreuk aan de kwaliteitsbeleving. Jammer en onnodig. Na een opmerking werd dit echter snel gecorrigeerd. Verliet met een goed gevoel het prachtig ingerichte pand en kom absoluut terug.
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2017
Bougainville is een nieuwe parel aan het al maar groeiende, Amsterdamse culinaire firmament van absolute topzaken. Gegeven de publiciteit die aan de soft-opening vooraf ging is het bijna onmogelijk om geen hoge verwachtingen te hebben. En deze worden bepaald waargemaakt.

De ligging in de Grote of Industriele Club aan de Dam is natuurlijk al uniek. Vanaf de entree wordt er bijzonder goed voor je gezorgd door een schare aan gemotiveerde, goed geinformeerde medewerkers die als ultiem doel lijken te hebben jou de prettigst mogelijke avond te bezorgen. Geen moeite is daarbij teveel. Neem trouwens vooral de trap naar boven of beneden om van de architectuur van het trappenhuis te genieten. Prachtige bar met uitstekende cocktails. Het interieur is duidelijk van A tot Z op maat gemaakt inclusief al het meubilair, ook in de kamers waar een van de butlers (waarvan elke kamer er een krijgt) ons zo vriendelijk was een rondleiding te geven. Vooral de torensuite (what's is in a name) benaderd het hemelse (in bubbelbad met uitzicht op het paleis!!).

De inrichting van het restaurant is ingetogen zodat de aandacht zich op de keuken en de wijnen kan richten. Geweldig rondje amuses (vooral de capaccio van pulpo met bloemkool en de bonbon van jabugo met eendelever zijn heerlijk) en daarna een licht, elegant 4-gangen menu. De keuken zit absoluut nu al op het niveau van een ster (de dag daarvoor had mijn tafeldame bij Bord'eau gegeten en kon zodoende de vergelijking maken) en gaat duidelijk voor **. Dat kan ook niet anders met het team van chefs Pascal Jalhay, Tim Golsteijn en sommelier Lendl Mijnhijmer. De keuken zal zich nog verder moeten uitkristalliseren en daarom ga ik daar nu niet te diep op in. Maar het plezier spat er ook in de keuken vanaf.

De keuze om de wijnen uit het arrangement blind te schenken werkt bijzonder goed trouwens. Prijs-kwaliteitverhouding is bijzonder goed en dat betreft ook zeker de 17 pagina's wijnkaart. Laten we hopen dat Bougainville ook de bescheiden plek blijft voor de Amsterdammer die op zoek is naar echt goed eten. We herinneren ons toch allemaal het Vossius drama waar men even voor *** ging en vervolgens knalhard ten onder in de woelige baren van de Amsterdamse horeca? Dit zijn andere tijden natuurlijk. Bougainville heeft alles in huis om haar ambities waar te maken en ik zie zeker uit naar een tweede bezoek. Als de koffie dan ook nog op niveau is (Buscaglione...Robusta blend, oud en overroasted) dan sluiten we ook tevreden ons bezoek af.