Restaurant Boschmolenplas

Meer informatie over restaurant Restaurant Boschmolenplas

• : Parkeerplaats

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 12:00 - 21:00

• Af te huren , Airconditioning , Lift aanwezig , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
6,4
6,4
Awh .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Helaas, exorbitante prijzen, trage en rommelige bediening en irritant vriendelijk. Niet mijn stijl, terwijl ik toch voldoende vergelijkingsmateriaal heb. De bediening was rommelig, men wist van elkaar niet wie wat deed. Zo bleef mijn voorgerecht onaangeroerd in de keuken staan todat ik er naar vroeg. Ik vroeg om een tussengerecht als hoofdgerecht maar kreeg toch het kleine maatje van een tussengerecht. Zeepautomaat op het toilet was leeg. Veel goede restaurants serveren gratis kraanwater of voor een bescheiden bedrag, maar hier kostte een fles plat water € 5,50. Een aperitief voor € 12,50 is buitenproportioneel, evenals een burger voor € 22,- of een bakje frietjes voor € 4,50, waarvan er ongevraagd meerdere op tafel werden gezet. Restaurant kan haar pretenties (nog) niet waarmaken!
Smals .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Wat jammer, zo'n mooie lokatie. Om half zeven aan tafel met een normale gezonde trek.
We werden overdreven welkom geheten op deze bijzonder mooie lokatie. Dat moet worden gezegd, echter wat daarna volgde was een komplete teleurstelling.
Zeer bijzonder was de kaart. Broodje bij het eten 4,50 portie frietjes 4,50
Wat een voorgerecht en tussengerecht moest zijn waren twee op amuses lijkende porties die weliswaar smakelijk waren maar zo'n beperkte hoeveelheid heb ik nog nooit meegemaakt.
Na 1,5 uur kwam het hoofdgerecht door. Ook hier een holle kies op een bord waar als je niet in het midden het vlees doorsnijd het bord opspringt. Waarschijnlijk is dit servies uitgekozen om je eraan te herinneren dat er maar zeer weinig opligt en je dus makkelijk in het midden van het bord kunt snijden!!!
Kortom, een grote teleurstelling en een potemonnaie die op een bijzonder onaangeneme manier is geplunderd.
EHM .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
De prijs kwaliteit verhouding is hier totaal zoek. We eten veel buiten de deur en hebben ook alle sterren restaurants als referentie. Hiermee wil ik hun zeker niet op dat dit niveau plaatsen. Een gemiddeld eetcafe zou een betere referentie zijn. Maar ook dat niveau halen ze niet. Een hamburger voor 22,00 euro. Daarvoor verwacht je een een hamburger die toch wel de quarterpounder van MaC Donalds ontstijgt in grootte en gewicht. Hij was droog en de garnituur was uiterst karig. Het broodje leek alsof het uit de lokale supermarkt kwam. We moesten heel erg lang wachten, ruim 1 uur op 3 hamburgers en een stukje zeebaars. We hebben zelf gevraagd om brood en daar moesten we 4.50 voor betalen . De bediening was aanwezig en vriendelijk maar niet getraind op de juiste bediening. Met de Pata Negra kon niet veel misgaan en was juist afgewogen. De zeebaars (karig of minimalistisch:)op een bedje van asperges en in veel bloem gehulde courgette was wel smaakvol. Maar we hebben geen nagerecht meer aangedurfd en waren klaar met de wachttijden en de teleurstelling over het eten. Een mooi uitzicht met veel gebakken lucht en een veel te hoge rekening. U bent gewaarschuwd.
Jackmariet .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Een schoolvoorbeeld van een zichzelf volledig overschattend restaurant. Champagne coolers en reclames alom, Een menukaart met absurde prijzen voor wijn en drank, duidelijk onvoldoende ingewerkte studenten als bediening ( op een enkeling na dan) muziek veel te hard en disco type.
Onze menukeuze was hamburger welke niet onaardig smaakte maar met 22 Euro,per stuk duidelijk overprijsd was.

Het is kortom geen aanrader.

MMMfood .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Aankomst 13.00 (na een zeer mooie wandeling in de omgeving), er stond een bord bij de ingang dat er geluncht kon worden. Er is echter geen aparte lunchkaart. Voorgerechten, waaronder salades, hoofdgerechten. Wij kozen voor de salade met tonijn, biet, rettich, gember en knoflook. Tonijn was mooi rauw van binnen, wel koud. Smaak combinatie goed.
€20 per salade, zonder brood. Brood (of friet) moet apart besteld worden a €4,50 p.p.

In service gingen diverse zaken fout, zowel bij ons als bij anderen om ons heen. Groot bier bestelt, kreeg gewoon bier. Daarna nog twee biertjes besteld en eenzelfde grootte glas bier gehad. Op de rekening 1 groot bier €5,- en 2 keer €2,50. Wij hadden toen geen zin meer om te reclameren.
Iemand meent bij een andere tafel twee wijn te moeten serveren, terwijl er al twee volle glazen staan - is dus inderdaad voor een andere tafel. Iemand probeert tevergeefs de serveerster te wenken, want hun brood was nog niet bij de al geserveerde salade.
Wij moesten lang wachten op onze salades: zo'n 20 minuten.
Nadat wij de rekening hadden gevraagd, werd die door een van de serveersters casual gegeven. Wij moesten zelf weer iemand wenken om het geld te geven. Deze persoon wilde ook de rekening meenemen. En die wilde ik juist hebben.

Op het damestoilet deed bij een het licht niet en kon dus niet gebruikt worden; de wc-ontsmetter was op; het handoekpapier was op. Wel gemeld, of er direct iets gedaan is weet ik niet.

Wij zaten buiten op de loungebanken, zitcomfort oké. Alleen de muziek stond m.i. veel te hard, zelfs voor buiten. Muziek hoort op de achtergrond te zijn, zeker als je aan een water zit.
Iris T.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Het restaurant zit in een mooi strak kunstig gebouw,met uitzicht over de haven en mooie inrichting.
Een aantal keer gegeten.
Een keer gelunched,wat heerlijk was.
Avond gegeten,eten was goed,maar hebben echt heel lang moeten wachten,
na bijna uur pas voorgerecht en zolang duurde daarna ook het hoofdgerecht,wilden er net iets van gaan zeggen,toen werd het aangegeven dat er iets mis was gegaan,en er werd een drankje aangeboden.
Het eten is goed,het brood/boter er wel bij in zitten,dit wordt extra in rekening gebracht,vind dat het bij zo'n restaurant in deze prijsklasse niet kunnen.
Mark R.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
We waren er ruim voordat de keuken openging. Wij vonden het de moeite waard om ruim een uur buiten op het terras met uitzicht op het water te wachten: geen spijt hiervan! De rode huiswijn (Spaanse grenache, rood) was karakteristiek en vol. De sushi was op de kaart nog niet klaar, dus 'namen we genoegen' met sashimi: de rauwe tonijn was héérlijk! Binnen de amuse van kreeftcrème: aangenaam qua smaak, wel nogal machtig. Het voorgerecht: carpaccio smaakte goed, met heel dun gesneden kaas en mooi opgemaakt. De tartaar van tonijn met tapioca, avocado en gin-tonic klonk heel spannend, maar de combinatie vond ik echt geen succes. De tonijn zelf was bovendien zonder smaak (en er stond geen peper/zout op de tafels), wat gezien de geweldige tonijn op het terras erg vreemd was. De ossehaas (als een kunstwerkje op het bord) en de eend waren mals: erg fijn, met eenzelfde glas rood. De friet was vergeten (met excuses van het huis), maar niet erg; het was echt genoeg zo. Eigenaar en medewerkers zijn bijzonder vriendelijk en attent: ze zijn zichtbaar en terecht trots op hun zaak. Zowel buiten als binnen zou de muziek wat zachter mogen. We merkten dat toen er buiten gerookt werd, dit binnen in het restaurant was te merken. We hebben genoten. Al met al wel wat prijzig.
Karina D.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
op aanraden van een vriendin zijn wij hier gaan eten om ons 25 jarige huwelijksdag te vieren. Bij aankomst werden wij naar onze tafel gebracht, waar wij een mooi uitzicht haden over het water. Nadat we een glas wijn en warm brood met dip kregen, werd ons een amuse gebracht, die heerlijk was. Het voorgerecht carpaccio en eend waren ruim voldoende en heerlijk van smaak, en de pauzes tussen het eten was perfect, je eten kon rustig zakken, was ook niet van, vlug, vlug, dalijk komt nieuwe gang. Alles ging heel relaxed. Het hoofdgerecht, noordzee tong en ossenhaas, waren gewoon perfect, vis smolt op je tong, net zoals de ossenhaas. Het toetje en de koffie waren een perfecte afsluiter van deze avond. Het personeel was heel vriendelijk, spontaan, en niet overdringerig aanwezig. Er werdt geregeld gevraagd of alles naar wens was en of het smaakte, en dat was het zeker. Na afloop stonden wij te wachten op de parkeerplaats, waar de eigenaar naar ons toe kwam om ons te bedanken, voor het bezoeken van zijn restaurant, wat wij zeer waardeerden. Wij zullen ook zeker vaker dit restaurant bezoeken. De sfeer, heerlijke muziek op de achtergrond, die niet overheerste, en de gastvrijheid, hebben ons overtuigd dat dit een toprestaurant is. Kan niet wachten op een nieuw bezoekje
RoZu16 .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Met Pinksteren even lekker gaan lunchen bij de Boschmolenplas. Heerlijk op het buitenterras aan het water. Een flesje huiswijn besteld, de steak tartare en de ceaser salad. Beide gerechten waren mooi opgemaakt en goed op smaak. Lekker wat warm brood erbij. Een zeer aangename lunch. Wat me alleen tegenviel was het tempo van de bediening en/of keuken. Het duurt allemaal wel erg lang. Gelukkig was dat zondag niet zo erg in het zonnetje.
Maud H.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Mooi restaurant op prachtige lokatie. Echter de menukaart is een rommeltje: ze willen luxe overkomen maar de gerechten zijn niet op dat niveau. De simpelere gerechten zoals sate en ossenhaas waren heerlijk maar de 'moeilijkere' zoals kreeftmousse en tonijntartaar niet zo geslaagd in mijn ogen. Daarnaast is de bediening te jong en zijn ze niet op de goote vd etiquette die bij de betere restaurans gebruikelijk is. Mijn advies: maak een keuze ofwel gewoon goede brasserie of luxe restaurant maar dan wel met alles wat daarbij hoort.
Johnlodge .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2014
Op een regenachtige dag gaan lunchen in dit restaurant
Decor:
Schitterende ligging, mooi uitzicht , smaakvolle inrichting.
Bediening:
Uiterst vriendelijk , wij waren er met onze 96 jarige (schoon)vader die wat slecht ter been is , direct kwam er al een serveerster naar buiten gelopen om ons op de mogelijkheid te wijzen dat we ook met de lift naar de eerste verdieping konden. Gedurende onze lunch werden we professioneel en uiterst vriendelijk bediend.
Voorgerechten:
Mooi gepresenteerd ( Carpaccio, Vitello) goed van smaak, mooi opgemaakt maar te groot als voorgerecht de naam maaltijdsalade zou hier niet misstaan.
Hoofdgerechten:
Ook weer mooi opgemaakt ( Ossenhaas, eend en kabeljauw) maar als we toch op details letten dan mogen de bijlagen bij de gerechten, die nu bij ieder gerechte hetzelfde waren, wel variëren.
Nagerechten:
Geen opmerkingen gewoon heel goed maar ook weer ( voor ons) aan de grote kant
Algemeen:
Wij hebben een hekel aan prijs supplementen die in ruime mate aanwezig waren , brood, truffelsnippers, frietjes etc. Verhoog dan de prijs van de gerechten een fractie dan komt het vriendelijker over.
Keuken op zich:
Met de chef en sous in de keuken gepraat: hier was passie aanwezig gecombineerd met vakmanschap , de basis voor goede gerechten

Conclusie: een plaats om terug te gaan voor een diner
Witjesteef H.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2014
Vrijdag toevallig uitgekomen bij Restaurant Boschmolenpad. Ligt aan de overzijde van het vakantiepark. Zonder verwachting gereserveerd en het bleek een prettige verrassing. Aan een kleine aanlegsteiger ligt dit architectonische pand. Boven het restaurant, beneden de brasserie. Wij aten er met onze kinderen van 6 en 9 jaar. Modern interieur en verzorgde bediening. Eerst een amuse. Voor de volwassenen een hapje met asperges en voor de kids een tomatensoepje. Leuk dat er een specifieke amuse voor de kinderen werd geserveerd. Daarna aten ze vanuit het kindermenu lekkere frites en vlees naar keuze. Prima kwaliteit voor 7 euro.
Wij aten vooraf langoustines met risotto en steak tonijn. Beiden van hoge kwaliteit en hoog op smaak. Daarna prima hoofdgerecht met respectievelijk zwaardvis en lam - filet en stoof.
De gerechten echt lekker en mooi gepresenteerd. Na een toetje voor de kinderen gingen we zeer voldaan naar huis. Ook de rekening klopte, nette prijzen. Alleen de limonade van 2 euro per glas is zonde, zouden ze niet moeten doen.

Voor de rest prima restaurant waar je zowel met kinderen als met volwassenen goed kunt eten. Ligt niet naast de deur voor de meesten, maar is omrijden waard.
Moniek L.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2014
Wat een prachtige ligging heeft de boschmolenplas! We hadden een 3 gangen keuze menu. Alle drie de gangen waren heerlijk! Het voorgerecht (tomatensoep) was alleen veel te veel, daar alleen al aan zat je goed vol. Een aanrader om dar eens te gaan eten!
Hoes1958 H.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2014
De afgelopen maanden enkele keren hier geweest. De uitstraling van het restaurant is prima en het is ruim opgezet.
De kwaliteit van het eten is echt ver beneden maat. Ze proberen over te komen alsof ze een Michelin sterren restaurant zijn maar hiervoor zijn ze nog veel te onervaren.
Tevens vind ik ook de service beneden peil. Brood wordt op de rekening gezet en de gastheer loopt over van arrogantie.
Ondanks dat ik wel denk dat het restaurant potentie heeft wil ik ze doch dringend aanraden een andere koers te gaan varen. Maak er een mooi brasserie+ restaurant van met iets luxere gerechten maar die wel gemakkelijk te bereiden zijn en zorg dat je bescheiden overkomt op je gasten. Je moet indruk maken met het restaurant niet met je eigen ego.
Marcel M.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2013
Nieuwsgierig geworden door alle zeer positieve recensies maar eens een tafel geboekt bij dit restaurant in de buurt.

We reserveren voor het prijswinnende 3-gangen menu en zijn benieuwd. De ligging is prachtig. Aan het water, op de eerste verdieping en met aan beide zijden zicht op boten, jachten en de haven. Ook binnen ziet het er mooi en gezellig uit. Strak maar zeer smaakvol. De ontvangst is hartelijk en we mogen plaatsnemen waar we willen omdat er deze avond maar een viertal tafels bezet zullen gaan worden.

Tijdens het huisaperitief, Prosecco met aardbeienlikeur en wilde bosaarbeitjes, volgt een amuse bestaande uit een soepje van kokos, citroengras en schuim van gember. Lekker, goed warm maar het schuim valt snel uit elkaar en dat is een beetje jammer.
Als daarna de bediening de vraag stelt of we water en brood op tafel willen is het antwoord uiteraard ja. We kiezen nog voor begeleidende wijnen en zijn er klaar voor.

Het voorgerecht volgt snel. Tartaar van Limousin rund, zoet zuur van groenten, crème van snijboon en ijs van piccalilly. Het bord is netjes opgemaakt en ziet er leuk uit. De smaken passen goed bij elkaar en vormen een mooi geheel. Het is iets aan de koude kant maar dat probleempje lost zich uiteindelijk vanzelf op.

Als hoofdgerecht Limburgs hoender van de Green Egg, structuren van pastinaak, een krokante cilinder van polenta en een saus van eekhoorntjesbrood. Het bord is goed warm en het gerecht is lekker. Oké, het hoen had wat malser mogen zijn maar voor de rest is het goed op smaak. Niet sensationeel maar lekker

Het nagerecht bestaat uit huisgemaakte pannacotta van witte chocolade, vers rood fruit en ijs van bosvruchten. De pannacotta is aardig maar te vast van structuur door het gebruik van teveel gelatine. Heerlijk daarentegen is het bosvruchtenijs met een kleine crunch erbij. Prachtig van kleur en super van smaak. En de demi-sec in het glas past prima bij dit gerecht. Lekker.

We kiezen nog voor koffie / thee en daar krijgen we een chocolaatje bij dat zo uit een doos Belgische praliné's van de supermarkt lijkt te komen.....

Al met al kunnen we concluderen dat niet helemaal duidelijk is welke kant het restaurant op wil. Geld vragen voor brood en boter en een chocolaatje bij de koffie serveren past totaal niet bij een restaurant dat al twee jaar genoemd en geroemd wordt in Lekker.

We wachten het even af maar komen zeker in de zomer terug voor een koffie met gebak of biertje op het prachtige terras. Want het uitzicht en de ligging is prachtig.
Jeroen H.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2013
Wij hebben gisteren met vier personen genoten van een viergangendiner in het kader van de Heerlijk 10-daagse. De ambiance en inrichting van het restaurant is zeer gezellig; alleen de grote foto's van Nederlandse actrices mogen wat ons betreft verdwijnen. Het uitzicht is ook magnifiek, al zie je daar in het donker natuurlijk minder van dan op een mooie zomeravond. De bediening was buitengewoon vriendelijk. Enkele kleine "schoonheidsfoutjes" zijn daardoor snel vergeten. En dan het belangrijkste: het eten. Alle gerechten waren zeer smaakvolle en mooie creaties. Verrassende combinaties ook, zoals de tartaar met ijs van piccalilly. Het enige kritiekpuntje: wij kregen aan het begin van de avond de vraag of we wat brood op tafel wilden (zoals gebruikelijk). Dat brood vonden we uiteindelijk voor € 4,50 terug op de rekening. Dat past een restaurant als dit naar onze mening niet. Voor het overige niets dan lof, en wij komen graag terug.
Josevanerp .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2013
HEEEEEERLIJK gegeten. Veel aandacht besteed aan de gerechten. Geen muizenhapjes. Prettige sfeer. Goede bediening. Davy was zeer attent en plezierig om bij ons aan tafel te krijgen. Hier gaan wij beslist vaker komen. De jonge eigenaren weten hoe het hoort en verdienen een goedlopende zaak. TOT GAUW.
Za .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2013
Een geweldige locatie aan het water. Het 4 gangen menu van de chef, met o.a kalfstartaar, griet , wilde eend met een nog nooit zo lekker gegeten couscous en ijs van zelfgeplukte vlierbessen was een overweldigende smaaksensatie. Het wijnarrengement sloot naadloos aan bij de gerechten. De bediening was zeer voorkomend en gastvrij.
Michon N.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2013
Een ware verrassing! Bij toeval op het zonnige terras van deze mooie, moderne brasserie terecht gekomen. Een superlokatie aan het water met een ruime moderne opstelling en erg vriendelijk personeel. Maar wat ons nog meer verraste was de keuken. De keuze viel op het drie-gangen-lunchmenu. Als starter een zomerse maar vooral authentieke gazpacho, gevolgd door een mooi, kort gebakken stukje zalmhaas, met als afsluiter een keuze uit zalige witte en bruine chocolade-mousse of een smaakvolle dame-blanche. Alles stijlvol opgediend, met veel gevoel voor de klant. Chapeau, jammer dat Panheel niet wat dichterbij ligt, dit smaakt namelijk naar meer.
Therese V.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2013
Met dit geweldige restaurant kennis gemaakt via Groupon voor de 8 gangen proeverij, schitterende ambiance aan het water, gratis parkeren voor de deur, vriendelijke ontvangst en prima bediening, we begonnen met een hele lekkere amuse met paling, we hebben 2x hele lekkere warme broodjes gehad zonder bijbetaling! Ik zal niet de hele proeverij doorlopen, deze kan je op hun site bekijken, maar wat een bijzondere/gewaagde combinaties en alles even lekker en duidelijke smaken, dit was meer dan de moeite waard om er 45 min. voor te rijden, elk bord was een feestje, complimenten aan de keukenbrigade! Deze proeverij is avondvullend met een pianist op de achtergrond, perfect, het restaurant zat helemaal vol, op het laatst duurde de gangen iets te lang, maar het is jullie vergeven, waar blijft die Michelin *? Jullie hebben er alles voor in huis! Komt zeker bij mijn favorieten, BEDANKT